-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
K Norbi
addikt
Szerintetek az Opel J Astranak mi a téli gumi mérete?
Gyári nyári méret 205/60R16
Hát de a tél?Vagy ugyanez lenne a téli mérete is?
-
grizlisandor
addikt
válasz K Norbi #37305 üzenetére
Wheel-Size(katt) szerint az.
-
K Norbi
addikt
válasz grizlisandor #37306 üzenetére
Ez az Opel
H nál 4x100 majd 5x110
J nél 5x105
Gumi méretek is elmentek..BMW nél legalább 5x120 mind.
VAG meg javarészt 5x112[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz K Norbi #37307 üzenetére
Bocsánat, 2012-től J(katt). Bezavart, mert google 2. link "j astra" keresésre beadta az autonavigator.hu[link] (2009 - 2015) közöttinek írák, mondom a két időpont között jó lesz. wheel-size Opel Astra típusonként[link] látszik, hogy FL után hozták be a téli gumi méretet.
-
Csabroncka
addikt
válasz K Norbi #37300 üzenetére
Hát ez meggyilkolódot!
Dehát aki túl tolja az így jár!
"in medias res"
-
Doki16
addikt
Nekem egyelőre semmi bajom nincs az EcoContact 5-el. Tök jól tette még ma is a dolgát -4 fokban.
Szerintem új guminak meg a Nexent veszem rá. Arra az egy évre amíg meg lesz a kocsi bőven jó lesz az olcsóbb gumi is
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz rbalint88 #37313 üzenetére
Ohhh nooooo
Akkor még futók vele még egy kört. Amúgy még árakat nem néztem, ha nem lesz valamelyik jobb gumi sokkal drágább akkor az lesz. Három van a kalapban a nexen mellett. Conti, Michelin és Bridgestone.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
2ozzmexy
aktív tag
A szüleim meg voltak elégedve vele az Aurison...
Én majd tavasszal tudok leghamarabb véleményt mondani. Ha fos lesz nagyon, akkor úgyis eladom és veszek valami normálisat. Csak nem igazán akarja a pénztárcám, mert akkor vehetek TPMS szelepeket is...
Kétlem h sikerül leszedni mind a 4et szeleptörés nélkül...@Qru: annyira pici méret hogy az is csoda lesz ha talál 13as kerékre gumit, anno egy marutira kerestünk, hát az is öröm volt ha nem csapta le a gumis a kagylót... Több lett a végén a telefonszámla mintha vettünk volna 14es felnit rá.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Csápájev
őstag
Na,tegnap konstatáltam,hogy az a lecserélt egyik első gumim súlyindexe más,mint ami eddig rajta volt.
Azaz baloldalon egy hankook winter icept rs2 t88 van, jobboldalon ugyanez t84.
Ez mennyire gond? -
Doki16
addikt
A 200 lóerőből napi szinten kb 30-at ha kihasználok :) De amúgy meg tökmindegy mit rakok rá. Az A005-öt is eltekeri a Passat könnyedén, pedig az nagyon jól tapad elvileg szárazon. Elsőkerék hajtás az ilyen sajnos.
De értem mit mondasz, azért fogok még egy összevetést csinálni :)
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
ArthurShelby
addikt
A gumidot.hu magyarsága bőven hagy kívánni valót magaután, ha nem olvastam volna itt, hogy megbizható tuti félbehagyom a rendelést.
Értelmetlen mondatok, helyesírási hibák tömkelege... kb mint egy rossz kamuoldal. Ilyen rosszul egy fordító sem fordít, lehet hogy külhoni magyar írhatta, aki csak szóban használja a nyelvet.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
-
dj79
senior tag
Én is azt használok, saját tapasztalatom is hasonló. Focvisnak azért sokat segít a súly, bár mintha tőle is olvastam volna egy kis nexen fikázást, amikor megvette a Volvo. Szerintem a quatrac5 jobb lenne nagyobb teljesítményű autóhoz télies viszonyokra, ez is saját tapasztalat.
-
veterán
Lehet, ők még nem próbáltak valóban jó gumit. Gazdaságos megoldásnak elmegy - csak jég és kánikula ne legyen.
(Én az autóval kaptam egy szett normális nyári Michelin mellett; ha bántóan rossz lenne, már eladtam volna; mivel nem az, így inkább elhasználom télire.)Szerk: Sőt! Ha nincs hó vagy jég; akkor akár jobb is egy hagyományos téli guminál. A mostanában jellemző időjárásban - száraz hideg; vagy enyhe esős - semmi gondom vele.
[ Szerkesztve ]
-
gg72
veterán
válasz focvis #37328 üzenetére
Azért azt ne felejtsd el hozzátenni, hogy te 225/45r17 méretben egy Volvo V60 PHEV, 1950 kg önsúlyú autóval használod, ami azért nem kicsit más, mint egy átlagos kategória...
Én pl. 205/55R16 méretben egy 120 lovas Hyundai i30-al használom és eddig nagyon jók a tapasztalataim a Nexen 4évszakossal, pedig előtte Michelin CC volt a kocsin.[ Szerkesztve ]
-
veterán
Félve írom le , hogy én rendes, hagyományos nyári. ill. téli gumihoz hasonlítom.
A valóban dögnehéz autón, a hagyományos nyári gumi hibátlanul teljesít - azt is írtam egyszer, hogy általánosságban ilyen jó abroncsom még nem volt, mint az autóhoz kapott nyári Michelin Primacy 4 (2018-as DOT, ahogy a Nexen is [utóbbi 4518 asszem']). -
veterán
válasz Csabroncka #37331 üzenetére
Eddig OK, "taknyos" aszfalton szűken befordulva egy mellékutcába kicsit tolta az orrát, de tényleg csak vállalható mértékben.
Taknyos időben elindulásnál nem kapar, de ez nem releváns tapasztalat, ui. finoman kezelve a gázpedált alapból hátsókerék-hajtású az autó; nagy gázzal indulva pedig összkerékhajtású. Letaposott, fagyos latyakon (2019. december 1.) finoman indulva is megindult a hátulja.
-
rbalint88
addikt
jó lenne, ha itt is forgalmaznák a vredestein quatrac pro-t, szerintem az a nagyobb méretekben jó alternatíva lenne.
hozzáteszem, szerintem a normál, 15-16" méretben is kapható négyévszakosok alapvetően kompakt kategóriájú autókig vannak tervezve, ezért nem igazán jók már a nehezebb autókon, én olyan 1500kg környékére tenném azt a limitet, amire felraknék kommersz* négyévszakost.*nem dedikáltam suvra/nagyobb autókhoz tervezett minta/keverék.
-
K Norbi
addikt
válasz Csabroncka #37311 üzenetére
Vagy [link] 430 al megy(#37321) focvis
Olvasom hogy panaszkodnak, idő előtt elöregszenek a Nokian gumik.[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
De a V60 D6 nem is hagyományos awd. Egy sima elsőkerékmeghajtású autó egy "kicsi" villanymotorral a hátsó tengelyen
Más: Amúgy GTE "csak" max 350 Nm. Egy sima 2.0 CRTDI is ennyi vagy több. Nem hiszem, hogy annyira komoly gumi fog rá kelleni.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
i-sti
senior tag
válasz Doki16 #37337 üzenetére
Itt is 170ló@350Nm van (papíron).
Nyári gumi: 225/55/16 Dunlop SP SPORT MAXX RT 95Y MFS V1
Téli: 205/60/16 Kleber Krisalp HP3Dunlop elég jó. Ez volt az eredeti gumija is A0 jelöléssel. Szóval ezt vettem vissza. (ezen már nincs rajta az A0 jelölés)
Ajánlom neked is[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
rbalint88
addikt
-
2ozzmexy
aktív tag
Én itt most nem értek vmit, vagy nem volt eddig jó gumim, vagy nem tudom...
Nincsen olyan autó amin vizes úton ne tudnám elforgatni bármelyik gumit, legalább is olyat még nem vezettem. Az ezres vasaló swiftel is elkapart a 165ös virsli...
A corolla jó 280e kmel korábban volt 97lo és jó 74nm,de a 185os brillantis2 ma is elforog, pedig hidegen 3hengerrel indul...
A 601es Trabanton is elfogott a gumi még kettesben is, csak láb kérdése volt.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Kornel
veterán
válasz Reggie0 #37344 üzenetére
Így van.
Vannak márkák, ahol fő a biztonság elven mindenbe beleszól az ESP, ASR, etc.
Honda Civic 8gen tipikus példája, egy jót sem lehet autózni vele, még kikapcsolt VSA-val sem, mert akkor is elveszi a gázt.Ellenpélda a Suzuki, bekapcsolt ESP-vel is keresztbe lehet menni vele a körforgalomban, kikapcsolva csak a fizika és Te vagy.
-
rbalint88
addikt
válasz 2ozzmexy #37341 üzenetére
Nem az a baj, hogy elkapar (sot, van idealis slip, ha gyorsulni akar az ember), hanem amikor csak allsz es forog a gumi, mert semmit nem bir lerakni az erobol az utra a nyitott diffi es a fosul hangolt elektronikai segedek miatt. Opelekben volt regen olyan a kiporgesgatlo, hogy picit megcsusszant a gumi es annyira visszavette az erot, hogy rogton le is fulladt az auto a hunyadiban is elegge nyugger elektronika van, mondjuk mivel abban finoman szolva igencsak korlatos a futomu, megertem, hogy semmi jatekot nem enged. Az alfaban rohadt jo kiporgesgatlo volt, hagyta annyit tulforogni, ami meg nem ment a gyorsitas rovasara. Mondjuk vizes uton, emelkedore kifordulast azzal se kellett kicentizni a chipeles utan, mert a kb 450Nm elegge fel tudta usztatni az autot egyszer sikerult epp hogy jeges uton ugy fegangolgatni, hogy meg 5.-ben is eltekerte a kereket