-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pityu.
nagyúr
válasz Kornel #38900 üzenetére
Máshova is írtam kérdést mikor már most majdnem azt mondtam igen,megint elbizonytalanítottak
Vredestein Quatrac 5
"ha évi két cserét számiitok ha felnin van a gumi egy csere min 20000Ft"
Azt hogy? Nekem is felnin van a gumi. Egyik szombat délután egy óra alatt bőven átdobom és semmibe nem kerül. Gumishoz akkor járok, ha új gumit veszek, vagy ha centríroztatni kell, mert ráz.
De én ezt úgy érzem kérdező, hogy te már eldöntötted, csak megerősítést vársz...
Tudod mit? Azt mondom, hogy ha meg tudod azt oldani, hogy abban az egy-két napban évente, amikor masszív ónos eső van, vagy hófúvás, nem használod az autót, akkor bevállalnám a helyedben a négy évszakost. De akkor azon nem spórolnék, minimum a Vredesteint venném. Nem mondom, hogy jobb, mint ha cserélgetnéd, de vállalható a felhasználási szokásaidat is figyelembe véve."
Azt nem mondom,hogy nem volt olyan,hogy ónos esőben kellett mennem mert volt de hófúvásban se sűrűn mentem meg ónos esőben sem sűrűn,de itt úgy tünteti fel a fickó mintha egy kalap szar lenne a gumi.Kicsit kezd szar a francia autó érzésem lenni,hogy sokan hallották vagy régen próbáltak valami szart és akkor minden szar...Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
Qru
MODERÁTOR
#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
válasz Pityu. #38901 üzenetére
Mivel bizonytalanítottak el? Szerintem pont azt írták, hogy vállalható.
Volt olyan téli gumim (Falken HS449) és nyári gumim is (Continental Eco contact 5), aminél az eddigi két négyévszakosom (Apollo, Kleber)is jobb volt télen a télinél és nyáron a nyárinál is.
A négyévszakos speciális mezőny, kevesen tudnak használhatót csinálni, a Vredestein köztük van például.Aki szerint egy Quatrac 5 szar télen, pont azok raknak fel Laufennt téliben, ami biztosan szarabb a Vredestein négyévszakosánál is.
-
1stVikman
senior tag
válasz molnarpeter #38896 üzenetére
Minta mindegyiken van, csak hát az idejük lejárt 2 téli kivételével.
Hajlok az alu felé, szebb vele a kocsi , meg hát gyári szett, újonnan vettem anno.
Magasabb oldalfalat hogy érted? 13,5mm a magasság különbség, szerintem annyit nem számít sérülékenységben , ellenben nagyobb lesz az aszfalttal találkozó felület ha a 195/50/15 lesz.
Nexen N'blue 4s felé hajlok, tesztek totál ellentmondásosak, de ez van itt helyben a gumisnál.
Szerinted, szerintetek?[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Pityu. #38905 üzenetére
Bocsi, de min agyalsz? Azt írtad 205/65R15, ebben a méretben nyáriban a Dunlop Blueresponse 34k/db, a Kléber Quadraxer 26,5k/db, és egy Conti TS860 szintén 34k/db (ez csak egy hely ahol én nézem). Te évente 49k km/7év = 7ezer km-t mész, az évi kétszeri szerelgetés ára a zsebedben marad, plusz egy garnitúra gumié. Mit veszíthetsz? Két szerelés árát? Felnik megvannak nem? Nem romlik meg, nem tej, adsz a Vredi-nek 2-3 évet és megnézed bevállt e, ha nem visszaállsz a régi rendszerre, ha bevállt akkor meg győzelem. Ez egy általános ökörség h nagy hófúvásban meg ónos esőben nem jó, elárulom neked h ónos esőben a téligumit is fújhatod, mert tükörjégen az sem ér semmit meg a 40centi hóban...
Én a helyedben felrakatnám a vredesteint, max eladom 3 évesen használtan ha nem jött be (az új garnitúrák szerelését a befojt összeg fedezi), addig meg ráérek spórolni két garnitúra normális gumira.... Nem látom az agyalnivalót a témában, úgysem fogod tudni amíg nem próbáltad...mi meg mondhatunk bármit."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz Debilon #38894 üzenetére
Én ár/érték aránya miatt 205/55 R16 méretben vagy a Hankook Ventus Prime 3-at vagy a Vredestein Sportrac 5-öt venném. Mindkettő bőven a kijelölt keret alatt van, jó szárazon és vízen is.
ECO gumit felejtsd el bármilyet veszel.
(#38901) Pityu. :
Ónos esőben ill. jégen majdnem hót mindegy, hogy mivel mész. Volt valami teszt, hogy valami tök alacsony tempó mellett (30-40km/h) egyikkel 40m másikkal meg mondjuk 60m a fékút. Az oké, hogy van 20m különbség de 40m az rohadt sok, egyikkel sem fogsz tudni megállni.[ Szerkesztve ]
-
A Hankook Kinergy 4S az nyárias gumi, vagy télies?
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
köszi! a tesztekből azt hittem inkább nyárias
és a
Falken EUROALL SEASON AS210
Toyo Celsius XL
Maxxis AP2 All Season?
valahol meg lehet találni melyik milyen?[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
-
azért is kérdeztem, mert a A Hankook Kinergy 4S mintája szerintem télies, de tesztek alapján inkább szárazon és vízen teljesít jól
meg a minta se ad igazán választ, mert pl a kleber krisalp hp3 olyasmi, mint a CC mintája, aztán az egyik téli gumi, a másik meg nyárias 4 évszakos[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kisza25 #38915 üzenetére
Hány fokban készült a teszt kb? Ha nem a nyári hőmérséklet tartományban akkor nem mérvadó a teszt nyári körülmények között, mert nem derül ki melegben mit tud a gumi.
Általában nem melegben tesztelik a 4S gumikat, pont azért mert a legtöbb télies és elvéreznének csúnyán.Klébert megnézed ott középen sok apró lamella van, azokkal kapaszkodik a gumi a hóban. A Conti ehhez képest meg sokkal simább felületű az 1-1 bevágásnyi mintaárokkal.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
válasz kisza25 #38915 üzenetére
ez meg a Falken EuroALL Season AS210, de ezt is inkább nyáriasnak gondolnám
Qru: persze látom a sok kis kapaszkodót, a falkennél is látszik, hogy van benne, csak nem annyi.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
az a jó, hogy minden teszt mást mond, itt van amúgy egy 4 évszakos teszt kánikulában, ahol a cc rosszabbul szerepel, mint a más 4 évszakosok
amúgy a hankok mintája nekem nyáriasnak tűnik, csak jobban redőzött
a maxxis szélei nyári, közepe téli, télre jobban fel kell fújmi[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kisza25 #38921 üzenetére
Jaj ez nem teszt, csak annak látszik. Olvass vissza volt szó erről a tesztről már itt korábban. Elhiszed, hogy egy használt nyári gumi fékútja megegyezik egy használt téli fékútjával nyári körülmények között? Én elég nehezen... Ha ez így lenne senki nem használna nyári gumit.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
a használt téli gumi lehet, hogy slickre volt kopva és meg volt keményedve
hol találok értelmes tesztet, ahol nyárias körülmények között teszteltek 4 évszakost[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kisza25 #38923 üzenetére
Hankook: ez az oldschool recept, amikor a gumi egyik fele télies a másik fele nyárias mintájú. Ha megnézed ennek a külső oldala télies sűrűbben lamellázott, a belső fele ritkábban/nyárias. Nem feltétlenül 50-50% (sőt ez a ritka) arányában, attól függ, hogy a nyárias vagy a télies tulajdonságra akarnak inkább rágyúrni.
Pl a Vredi új 4S gumijánál a futófelület 60%-a télies, 40% nyárias minta ami úgy van elosztva, hogy a nyárias van kívül mert kanyarodáskor ugye oda terhel az autó.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
SPeti1984
senior tag
Szerintem inkább túra gumi a Goodyear EfficientGrip Performance 2, igaz az információk szerint a kopása is elég jóra sikeredett, így várhatóan sokáig fogja bírni. Amúgy 1 hónap használat után nekem tetszik, halk is, tapad is, pedig dízel autón van meg nincs is meleg még.
-
sfefe
őstag
válasz SPeti1984 #38928 üzenetére
Ezen a gumin törpölök talán ez lesz...
A v12esre vki irta, hogy hamar hangos lett...
Az a baj a méretben nem nagy a választék.
Falken 912 sem volt rossz pár évig nem tudom milyen lehet a 914.. de az Eco gumi azt hiszem... Ennél a Goodyear gondolom jobb, bár tesztek erről a gumiról nem nagyon van csak amit a Goodyear rendelt meg tesztet ... ott még nagyon jó lett..Azt hiszem...
Lehet jobb nála a Conti pc6 vagy a Dunlop sport maxx (bár ez is Goodyear) de ugye van ezaz oldalfal
erősített"fétisem".😁Amiket linkeltem azok vannak erősítettben...
Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem feltétlenül, de azért tapasztalati úton beleugatnék (bár itt többen már jelezték h fű vagyok a témában, úgyhogy vagy hiszel nekem vagy nem):
Az EcoContact5 egy igazi Eco gumi, láttam belőle 2308-as DOT-al rendelkezőt és volt rajta még több mint 3mm és volt benne 70ezer km, szóval ha lejárod a mintát 4-5 esetleg 6 év alatt róla (kb. 40-50k km) , akkor egy ECO gumitól azért messze van...
Az ECO gumit a neve alapján ki lehet szúrni, vagy a gyártói címkén az üzemanyag fogyasztást jelző besorolásaindokolatlanulnagyon jó lesz...
Vagy tapad vagy kevesebbet eszik vele az autó eléggé elavult felfogás, bár ökölszabálynak nem rossz. Amúgy a 10éves EC5-el is megáll egy autó, csak egy jobban tapadóval 20%-al rövidebb úton, de ez már csak magánvélemény...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Kornel
veterán
A Kleber minta alapján inkább nyárias, de puhább a keveréke, mint a Michelin-nek.
Valószínű azért fogok ennél maradni, mert a Michelin és a Bridgestone mellett ennek van még kevésbé télies mintája, noha a kicsit puhább keverék miatt újan 35 fok felett kicsit maszatolt azért.
[ Szerkesztve ]
-
-cobra-
aktív tag
Honda fórumban előkerült, hogy a nem forgásirányos aszimetrikus gumit az első szerelés után át lehet-e tenni a másik oldalra?
-
Pityu.
nagyúr
válasz 2ozzmexy #38906 üzenetére
Most barátom bizonytalanított el,ugye van két garnitúra gumim egy nyári egy téli azt mondja használjam azokat majd máskor veszek gumit mert így pénz kidobás.De ha azt nézem azokat a gumikat mondjuk még eladhatnám mert ha nem kopik el rám öregszenek,az is pénzkidobás nem?
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Pityu. #38936 üzenetére
Ez innentől rajtad áll, gondolkozhatsz rajta még 10 évig is, ha nem próbáltad, úgysem leszel biztos a dolgodban, a többiek meg mondanak amit akarnak.
A szüleim azért kaptak 4évszakos gumit, mert 60+ évesen nem várom el tőlük, hogy otthon cserélgessék, gumishoz menni meg sóherek... Nekem meg volt elég gondom a 3 autó folyamatos fel-le gumizásával, főleg miután meglett a negyedik is... na azért nem vagyok ugróbohóc vagy milliárdos hogy 8 garnitúra gumit cserélgessek 4 autón... ők már nem fognak száguldozni, ha 2 hópihe leesik, inkább nem mennek sehova, -10fok alatt nem jön ki az az autó a garázsból, akkor meg minek rá 2 garnitúra?
A lényeg hogy úgysem járod le azt a két garnitúrát, szóval tök 8 hogy most veszel vagy 3 év múlva, ugyanennyire leszel biztos a dolgodban, és most annyira még nem felkapottak, de lassan azok lesznek, és akkor az áruk is "felkapott" leszel...
Egy jobb 4évszakos (Vredi pl) az átlag user-nek pont elég, aki közlekedőedényként tekint az autóra, ha szereted tolni neki, akkor maradj a két garnitúránál... ennyi."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
sfefe
őstag
Úgy néz ki leszűkítettem 2re.
Goodyear EfficientGrip Performance 2,
Vredestein Ultrac Satin .
A Goodyear drágább kb egy 10esel/db.A kettő közül? ( Ha nem számít az ár és a tapadás a legfontosabb)
Ok a Goodyear-ről még csak a tuv teszt van de újabb gumi mint a Vredestein nem....?Ja meg annyit kérdeznék, hogy a Goodyear is peremvédős? ( Oldal ahol néztem csak a Wredestein-nél van írva)
[ Szerkesztve ]
Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
Pityu.
nagyúr
válasz 2ozzmexy #38938 üzenetére
Hát én nem használati tárgy ként tekintek csak az autómra mert szeretem,én úgy tartom,hogy lehet az autó van értünk de mi meg az autóért és én az álmomat vettem meg amit nagyon szeretek.Általában 90km/h val szoktam közlekedni de nagy ritkán ha nem akarom,hogy lustuljon tolom is neki kicsit xy kilométeren keresztül,de az igaz régen fiatalabban mindig száz felett toltam,ma már csak néha de van olyan ha út engedi nagyon gyorsan is megyek vele de nem ez az általános
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
válasz Pityu. #38936 üzenetére
Nem emlékszem írtad-e, hogy milyen állapotúak a téli meg nyári gumiid. Ha még bőven használhatók (70-80%-os) és max 3-4 évesek akkor a 2 garnitúráért jobb eséllyel több pénzt kapsz, mint egy prémium 4 évszakos garnitúra újonnan. És még az évi 2x cserélgetés macerája / kiadása sem vár rád többet.
Én a 4 évszakosra váltást sokkal logikusabbnak tartom, mint hagyni elöregedni két gumiszettet plusz évente 2x cserélgetni tovább.
[ Szerkesztve ]
-
sfefe
őstag
válasz MasterMark #38944 üzenetére
Köszi, közben néztem a tyrereviews oldalon és a performance jobbat kapott.
Akkor már csak az kérdés a Vredestein vagy a Goodyear?
Bár az oldalon kicsivel talán a Goodyear jobb..Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI internet
- Tőzsde és gazdaság
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Gyúrósok ide!
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Mozgásban a 33 Immortals
- ASUS routerek
- További aktív témák...