-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zsombe
senior tag
Sziasztok!
Insight egyik gumijába belement egy csavar és persze pont olyan helyre, hogy javíthatatlan.
A nyári mérete ritka és emiatt drága (185/55 R16). Felvetődött, hogy eladjuk a komplett nyári szettet és a 15"-os téli felnire vennénk inkább négyévszakos gumit (így a téli gumikat is eladnánk). Kommerszebb méret (175/65 R15), emiatt egy jó minőségű négyévszakos kerülne annyiba, mint nyáriból egy közepes minőség.Kérdés megéri-e most ez a négyévszakosra váltás, vagy vegyünk két új nyárit? A téli gumi eddig a Covid miatt csak alig másfél szezont futott (Bridgestone LM32), a nyárik pedig három szezonosak.
Ha marad a nyári, akkor első tengelyekre Kormoran Road Performance kerülne fel. Négyévszakos esetében a gumis a Michelin CrossClimate+ típust ajánlja nagyon, de tudom Qru és Tboldi írásaiból, hogy eléggé nyáriasra van hangolva.
Szám nélküli Vredestein Quatrac-ot nem találtam ebben a méretben. Ami még szimpatikusnak tűnik a Nexen N-Blue4S, Kléber Quadraxer és a Firestone Multiseason 2. Tudom ez utóbbi márkáról nincs túl jó vélemény itt a topikban, de a Corollán nekem bevált a Firestone Winterhawk 4. Vagy az örök becsípődésem: Uniroyal All Season Expert 2.Évente max. 10e km-t fut az autó és agglomerációban (Dunakeszi - Bp).
[ Szerkesztve ]
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
simonjoe
senior tag
Egy kis adalék a Marso Kft.-ről.
E hó másodikán rendeltem négy gumát Tőlük. Annak rendje módja szerint vissza is igazolták. Sajnos a megrendelt áru nem érkezett meg. Egyik ismerősöm egy Marso ponton dolgozik, megkértem, h a rendelési szám alapján nézzen már utána. Azt a választ kaptam tőle, h "szállítás közben eladták" . Írtam a cégnek is, kérdeztem, h most akkor mi van a rendeléssel. Semmi válasz!
Az biztos, h én a büdös életben nem rendelek tőlük!! Nagyon korrekt cég!Joe
-
Zolás
addikt
válasz simonjoe #47758 üzenetére
Az egyik kamionunk oda van szerződve gumizni, így jár hozzá assistance, ha defekt van, küldik a szervízt egész európában. Szlovéniában defekt, jött a szervíz, valami noname gumit felraktak, majd később le lesz cserélve címszóval. Bementem a gumishoz, ők nem látják a rendszerben, nem is kértünk szervízt, ők biztos nem küldtek senkit, stb. Most a pótkocsi egyik gumija teljesen más mint a többi, mert nem hajlandóak kicserélni, mondván nem ők tették fel, nem rájuk tartozik. Egy ilyen akció, hogy kijön a tgk gumis, és helyszínen cserél nem két fillér, de valahogy eltűnik a rendszerükben.
Azt már nem is mondom, hogy 5 órát vártam a gumisra, mert csak egy állás van, és ott egy ember dolgozik. Már akkor tudtam, hogy nem kell velük foglalkozni.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
MODERÁTOR
Hát skacok, kicsit csalódotam a Contiban, 2019-es gyártású gumi, most van a 3. szezonja, és így néz ki: [kép] [kép] [kép] Két és fél éves gumi... Kb 15-20k km lehet benne, minden mosánál szilikonmentes gumiápolózva volt, télen mindig letakarítva, leápolózva sötét hűvös helyen volt tárolva. Oké, utcán áll az autó, nem garázsban, de na...
-
alázógyík
őstag
válasz simonjoe #47758 üzenetére
Szintén negatív véleményem van róluk.
Még 2 éve az akkori autómra rendeltem gumikat. 1 hét után rájuk írtam, hogy ami raktáron van, mennyi ideig tart feladni, vagy hogy lesz-e belőle valami.
Majd felhívott egy hölgy, hogy a 4. gumi elveszett. Hehe, lemondtam, majd máshonnan megrendeltem, másnap nálam volt.pepe091: Semmi se tarthat örökké. A 3 év utáni repedés azért durva. Írj nekik egy észrevételt, hátha kitalálnak rá valami frappáns választ.
[ Szerkesztve ]
-
tasiadam
veterán
Udvozletem
Lehet hogy mar jartam itt a kerdessel, de:
E39 25d AT ala 225 55 r16 meretben milyen gumi lenne a megfelelo keves eves futasra? Biztos, hogy a 10e km-t sem eri el majd a futasa, es az is biztos, hogy cserelni fogom.
Kumho volt eszemben, 23e kb darabja, de nekem ez gyanusan olcso. Utana a jobbak 30e ft kornyeken vannak.
Esetleg 205 55 r16? Joval olcsobbak, persze keskenyebb. 225 sem ervagas, de 350nm nyomatek melle nem gondolok olyan fu de szeles gumit. Jelenpeg hasznalt, 4mm+ michelin es valami masik premium van alatta. De ok is 5+ evesek.Masik a teli: 205 60 r15
Jelenleg jo a melysege is, puha, de 10 eves kb. Ez is gyanusan cseres, de a gumis el is adna gyorsan. Michelin blizzak ml005
Helyette valami uj eszaki markat gondoltam, pl nokian, akik tudjak is mi az a ho. Viszont mi nem. Ritkan hasznalnam telen az biztos az autot, igy ide continentalt meg egy eros ko,epkategoriat is tulzasnak erzek. Az osszes teligumi jegen verzik el, azt tudom.[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
-
Kornel
veterán
válasz DIEGO15 #47773 üzenetére
Enyém ugyanígy nézett ki, 85.000 km-t elfutott hiba nélkül.
Nyáron meleg van, lágy keverék, ennek ellenére valahogy megoldották, hogy ne kopjon.Az ezelőtt linkelt nyári! Continental PremiumContact gumik oldalán is repedések voltak, fogadni merek, hogy itt is csak az első hajtott kerekek szélein látod ezeket.
Ha segíteni akarsz ezen, akkor 10 ezer km-enként cseréld meg az elsőket a hátsókkal.pepe091: négyévszakos, éjjel nappal az autón? Ja nem.
10 éve még volt kaucsuk a gumikban, most nincs. A Falken pedig alapból egy alsó közepes abroncs, de a tiéd biztos uber fsza.[ Szerkesztve ]
-
DIEGO15
őstag
A kérdés természetesen költői volt. A futóműállítás jó tanács, megejtem.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy 3 hónapja vettem az autót ezekkel a gumikkal. (Van számla a gumiról, innen tudom a pontos korát és a futásteljesítményt)A fontosabb kérdés, hogy mivel a bordák között is megindult a repedés, lehet ezt még hosszú távon biztonsággal használni?
Kornel
Úgy érted, hogy ennyi idősen a tiéd is így nézett ki?
Igen, csak az első kerekek és csak a külső szélei, de sajnos a bordák között is repedezik ezen a részen.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz DIEGO15 #47778 üzenetére
1 évesen:
2 évesen:
3,5 évesen, teljesen cseréretten, 85.000 km után:
Lehet 2-3 év után már csúnya volt, de a teljesítménye mindvégig megfelelő volt, 3 évesen még felment hóban Zakopane-be, mondjuk óvatosan. Első és második telén viszont remekelt hóban, szárazon és vizen átlagos volt, később fordult a helyzet, szárazon egyre jobb lett, havon pedig egyre rosszabb.
Mindezt 10-15 ezrenként tengelyenkénti cserével.
Helyedben a határokat előre raknám, és egy szezont úgy mennék vele, hogy nagyjából egy szinre kerüljenek. Utána koránál fogva is határeset lesz, 3-4 év maximum szerintem egy négyévszakos, éjjel nappal az autón van.
[ Szerkesztve ]
-
Lootolok
tag
Egy 85e km-t futott gumi, tök mindegy, hány éves, szerintem kuka. Kár vitatkozni, hogy néz ki.
Gyári ajánlás mennyi is? 60-65e? Vagy rosszul tudom? -
őstag
válasz noorbertt #47787 üzenetére
Ez egy elég jó gumiméret árban ahogy nézem.
Ha számít az ár nexen 4 évszakost 20k per darabért (bár az még kisebb méretben még jobb).
Vagy középúton kb 25k per darabért vredestein quatrac (simán szám nélkül).
De elég olcsó méret én biztosan GY vector 3-at vennék rá 30k per darabért. -
őstag
válasz noorbertt #47789 üzenetére
Ez jó kérdés, a quatrac szám nélkül ha jól tudom újabb gumi, de rosszat nem hallottam róla. Nekem a GY vector 3 azért szimpi mert a téliesebb 4 évszakost kedvelem, plusz az előző vector hosszabb teszten úgy kopott be hogy a téli tulajdonsága még jobb lett (valami a mintával úgy volt kialakítva). Mondjuk ha jól tudom a 3-ik generáció kicsit kevésbé télies inkább kiegyensúlyozott (és elég sok tesztet megnyert).
De ha minden igaz már a quatrac is nagyon jó, de nem tudom melyik fajta (télies, nyárias, vagy kiegyensúlyozott 4 évszakos).
-
TFSi
őstag
válasz Tom1939 #47790 üzenetére
Mindkettő jó és elenyésző különbség van köztük tudásban. A trendek alapján kiegyensúlyozott versenyzők. A nyárias vonal szerintem annyira nem jött be a gyártóknak, például a CrossClimate 2 is téliesebb mintával jött ki az elődhöz képest. Kíváncsi leszek a Bridgestone következő négyévszakos generációjára is.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Szerintem elég közel vannak egymáshoz: vonóerő 2490 vs. 2555 Nm, fékút havon 28.6 vs. 28.5. Az első értek Quatrac, a második Vector Gen3 (205/55 R16). Szlalom és vezethetőség tekintetében jobb a Goodyear kb. 3%-kal, amely ugyancsak minimális különbség.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TFSi
őstag
Elvileg +20% futásteljesítmény a Quatrac, ami kijött a teszten is. A Quatrac 5 elég lassan öregedett, remélhetőleg ez még jobb is. Ha olcsóbb a Quatrac, akkor simán befutó nálam, de dimbes-dombos városkában talán én is GY user lennék. De nem biztos.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
rbalint88
addikt
Budan siman boldogultam eddig az Apolloval (Alfa 156) es Quatrac5-tel (Prius2) is, erre pont nem jar a hokotro, mert nem tud
Viszont nagyon nem csak a gumi szamit, az auto legalabb annyira, ertsd a sulya, hogy mennyire tudja lerakni az erejet - kozepesen meglepo modon erosen korrelal a kanyarkepessegekkel a tapasztalat szerint. Magyaran egy jo futomuvu auto gyengebb gumival is jo teljesitmenyt tud nyujtani, mig egy szekerfutomuvesre rakhatsz top gumit is, akkor se lesznek top tulajdonsagai.
Ezek az autok voltak a csaladban ezekkel a gumikkal, amiket vezettem:
Opel Agila (wagonR+): gurulo telefonfulke, abs es esp nelkul. Tok mindegy mi van rajta, borzaszto. Erzesre kb elobb akar felborulni kanyarban, mint hogy megcsusszon.
Suzuki Splash: Agila utan versenyauto, de teli korulmenyek kozott elverzik, mert tul konnyu. Ugyan emiatt vizen is fel tud uszni a keskeny 165-os gumi ellenere. (Conti Ecocontact 3 volt a gyari, turheto, a Dunlop Streetresponse jobban tapad, jobban kopik. Telibol Pirelli Snowcontrol volt hozza, aztan Hankook icept rs2, egyikkel se vagy kisegitve pedig jo gumik elvileg)
Opel Astra G caravan 1.2: “ez egy fos” 2.0. Legalabb nem borul, hanem elcsuszik az orra. De azt mindenhol, meglepoen alacsony tempoval is, gumitol
fuggetlenul. Conti, Goodyear es Kumho volt rajta nyaribol, Cooper (!), Hankook telibol
Volvo V60 D3: kozepes melysegu, de nyaron megsutott teli Michelin-Pirelli komboval jott, ami nyilvan telen mar hasznalhatatlan volt. Dunlop WS 5 ment ra, popec gumi, mindent megold vele az auto, amig fel nem ul a hora. Nyaribol eloszor Hankook V12 evo2, majd Vredestein Ultrac Satin ment ra, jol tapad mindketto. A hatulja kocsit tul feszes, elpattog hullamos, rossz uton.
VW Passat B5.5 1.8T es V6tdi 4 motion: alapvetoen nagyon jol tapadnak barmilyen gumival, de azert boven lehet erezni a 4motion verzio komplexebb hatso futomuvet, sokkal stabilabb vele. Erdekes, hogy a futomu mennyit szamit: Golf4 GTI-n egy idoben volt azonos dotos ugyanolyan hankook w442 teli a V6 Passattal, sokkal
jobbban ki lehetett hasznalni a gumi kepessegeit a Passattal (fekezesnel is, szoval nem csak az osszkerekhajtas elonye, hanem a jobb futomu miatt)
Audi A4 1.8T cabrio: ugyanaz a platform, mint a fenti Passat. Hankook Ventus Prime 3 is ujonnan jol tapadt, de harmadik szezonra bakelit lett. A Michelin Pilot Sport 4-ek elso szezonban mint az ipari ragaszto olyanok. Oregedese meg kerdeses.
Alfa 156 Koni gatlokkal: szivem egy osszetort csucskeben orzom a mai napig. A legkedvencebb futomuvu autom, valoszinu orokre. Nagy szinhaz, fulig vigyor, erezheto tapadashatar. Apollo negyevszakossal is pazar teljesitmeny.
Volt meg egy Avensis es egy BMW 535iM, azok se voltak valogatosak a gumit illetoen -> jo futomu
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- DXRacer használt szék eladó
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel