-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz FireFox1996 #47449 üzenetére
Palyan nem mentem de a CC azert kanyarban sportosan vezetve nyikorog kicsit de semmi veszes.
#nincsbennetarcsi
-
szabonagyur
félisten
válasz FireFox1996 #47449 üzenetére
Conti all season teljesen okes, ma volt is vele veszfekezes és nem volt gond.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
dj79
senior tag
válasz FireFox1996 #47449 üzenetére
Előző négy autónkon négyévszakos gumi (quatrac5, apollo, nexen, nokian) volt, kanyarban előfordult nyekergés a melegebb napokon, de azon kívül semmi dráma.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz FireFox1996 #47449 üzenetére
Nexen N'Blue 225/45/R17 semmi különös, sportosabb kanyarvételnél sem. Hondán tavaly szeptember óta, most a nagy melegben sincs gond.
Tegnap lett kipróbálva a 170 lovas Minin a Kleber Quadraxer 2 szett (amúgy 2021/06-ik hetiek) 205/45/R17 méretben, full újak 37 fokban, jól meghajtva őket semmi probléma, sőt. Igaz gyakorlatilag az első útjuk volt.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Lexus CT200h-hoz Michelin Primacy 4 esetén 91v és 91h között van bármi különbség, ha úgysem fogok vele száguldani?
-
veterán
Passz. 🤗
Az árkülönbségtől tenném függővé, 1000 Ft/db környékéig nem érezném pazarlásnak a V-st. Pláne hátha kiíratod a limitert, vagy a következő tulaj.
Engem speciel zavar, hogy az előző tulajdonos amellett, hogy (1) nemszeretem márkából, (2) peremvédő nélküli abroncsot tett frissen eladás előtt az autóra, (3) még 88W-re is downgrade-elt 88Y helyett. De már így marad. (én PS4 XL 91Y-t tennék rá)
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz focvis #47460 üzenetére
Ahhoz keves a tunyigbox, hogy a W keves legyen
hogy ON is legyek: az i30-on DOT1521 Michelin Primacy 4 van, 91V-s. 225/45R17. A bicolor felni takaritasa szivas, a szalhuzott reszeken megmarad a vizcseppek nyoma, ha nem torli el az ember. Most kapott kis BSD-t a felni is, hatha ugy jobb lesz.
Egyebkent azert kell megvenni a 17” felnit, mert amellett, hogy szep, csak ez kap rendes gumit (15” lemezhez hankuki kinergy eco, 16” aluhoz michelin energy saver jar)[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz FireFox1996 #47449 üzenetére
Mentem 50°os aszfalton, az alábbiak a tapasztalatok:
Hankook 4S^2: Most a 208-ason használom napi szinten, hasonló mint a gyári Kleber nyári volt, tök jó )közép nyárias-nyárias)
A többi az elmúlt két évben amikor mentünk 4S gumival nyáron:
Michelin CC+: Imserős Prius3asán, egész jó (nyárias)
Nexen 4S: Nem az igazi, de nem veszélyes, de kicsit kenődik, hamarabb csikorog. Agila (közép-középtélies)
GY 4S gen2: Nem az igazi, de nem veszélyes, de kicsit kenődik, hamarabb csikorog. Xsara Picasso (közép-középtélies)
Vredestein Quatrac5: Nem veszélyes, de kenődik, csikorog. F és G Astra, (kb középre hangolt?)
Kleber Quadraxer2: 2 ill 3 évesen SX4en eléggé kenődik, szinte mindenütt csikorog, erősebb lassításnál is olyan hangja van mintha téli lenne. Visszarakta a tulaj idénre is, úgy, hogy még a parkolóban is csikorog vele (téliesre hangolt)<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
blakey
titán
válasz MC Pite #47464 üzenetére
A gumiknál fontos a méret is, amit te tapasztalsz egy bizonyos méretben az nem jelenti azt, hogy ua. a gumi másik méretben is ugyanazt nyújtja. Ezt jól lehet látni a teszteken. Pl. én a Quatrac 5-t (215/55 R17) nem hallottam csikorogni az elmúlt 3,5 évben. Amikor leírod, hogy ez sz@r az meg qrva jó akkor tedd hozzá a méretet is.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
MC Pite
veterán
válasz blakey #47465 üzenetére
Hankook 4S2 (208) 185/65R15
Michelin CC+: (P3) 215/45R17
Nexen 4S (Agila): 165/60R14
GY 4S gen2 (X Picasso): 195/60R15
Quatrac5: (F Astra) 185/60R14 (Agilán picikét jobb volt melegben, az volt a Nexen előtt rajta; de a Nexen mindenkor jobb nála ebben a méretben ezen az autón)
Quatrac5: (G Astra) 185/65R15Kérdezték kinek milyen tapasztalata volt melegben, leírtam. elnézést hogy ilyen slendrián módon jelöltem meg az autókat. Motor, évjárat, szín is kell?
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
MC Pite
veterán
SX4-en volt (és G Astrán relatív frissen), meg előbbit vezettem is relatív sokat, azzal nincs baj - plusz a TS860asokkal sincs baj rajta, azonos felnin. De igen, nyilván ez is lehet az oka.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
kenguru99
aktív tag
válasz MC Pite #47464 üzenetére
Két kollégám is használja a quadraxer kettest. (Golf 6 205/55R16, Alfa 159 215/55R16). Az alfában most utaztam 400 km-t 38 fokban. Egy pillanatnyi vészfékezés kivételével (akkor megnyikkant egy pillanatra) semmi hangja nem volt a guminak.
De ettől függetlenül ez egy télies négyévszakos gumi. Kezeljük a helyén.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz kenguru99 #47472 üzenetére
Nyilván, én is írtam melyik inkább milyen beállítottságú. Sajátjainkon 4S2 és GY van (de utóbbit ilyen melegben nem használom, az a téli szettem), ellenben a volt autómon próbáltam (az új tulaj lusta, és nyáron is a GY-el jár, ahhoz is télinek használtam csak) és azért nem olyan acélos melegben.
Szóval az egyik itt, a másik ott jó, nincs új a nap alatt.SX4nél lehagytam, 195/65R15 volt.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Tothgera30
Ármester
Pár hét tapasztalata után a Michelin CrossClimate+, úgy néz ki bevált. Kicsit nyúlósabb érzet a másfél tonnás autó alatt mint a nyári, de tapadni nagyon tud. Íven odalépve sem tudtam kihozni a sodrából, és elég halk menetkomfortot biztosít. Bár még csak nyári 30+ fokos tapasztalataim vannak, még télen is kíváncsi leszek mit mutat.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
jookomak
őstag
válasz Tothgera30 #47475 üzenetére
Én fél éve használom, kis hóban latyakban csak úgy süvítettem el a nyári gumis range roverek mellett. Itt brutál meleg még nem volt, 20-25 fokban még nem hallottam nyikorogni. Viszont esőben nem érzem jónak. Nem vagyok egy szuper tapasztalt sofőr, de az aquaplaning mintha elég rendesen jelen lenne.
Illetve egy-egy keményebb "rajtolásnál" kipörög a hátulja, dolgozik az esp. Másfél tonna, 200 ló, hátsó hajtás. -
MC Pite
veterán
válasz MC Pite #47473 üzenetére
Tegnap volt két rendesebb fékezés is a 4S2-vel; abban már nem annyira acélos. Nem rossz, de ebben a Kleber nyári kicsit jobb, míg oldalirányban (tempós kanyarodások) meg legalább olyan jó a 4S2 mint a Dynaxer HP3 (185/65R15).
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Nordik
őstag
Jobb első felnimet gorgozni kell. Nem veszélyes az ütése, de javítani kell. Ha megfelelően van javítva ti visszatennetek előre vagy a javított felninek jobb helye lenne hátul? Alufelnirol van szo.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Nordik #47481 üzenetére
Ha nem repedt akkor visszateheted. Az alumínium nem olyan mint az acél, gyári állapotba visszahozható. Igaz az alumínium "emlékező fém", tehát ezt túl sokszor nem lehet vele eljátszani. És valószínűleg nem alufelnid van, hanem könnyűfém felnid... (valamilyen ötvözet, alumínium is van benne bizonyos százalékban és wolfram, magnézium, meg még pár dolog)
De teljesen nyugodtan felteheted akár előre is, ha nem repedt valahol, ez nem gyengíti az anyagot.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
simonjoe
senior tag
Sziasztok!!
Mennyit futhatnak a mostani korszerű abroncsok? Kicsivel több mint két éve vettem BARUM Bravuris 3HM 97Y XL abroncsot a Passat-ra, 70k az eddigi futás, a profilmélység még bőven jó 5mm köröl mind a négyen, de már annyira búg, h vállalhatatlan. Szóval csere lesz, már megrendeltem az újakat, csak nemtom hova tenni, h csupán ennyit lehet vele menni.Joe
-
rbalint88
addikt
válasz szabonagyur #47485 üzenetére
Szerintem is jo a 70k, engem inkabb az zavar, hogy miert kell mintamelyseg szerint felidosen kidobni mas problema miatt… ha 70k-ra van tervezve, akkor kopjon le addig 2-3mm-re
-
simonjoe
senior tag
Ha 70e km szerintetek is jó futásteljesítmény akkor megnyugodtam.
Sajnos a búgás az első szezon után cc 20k után, de erre nem mernék megesküdni, az viszont tuti, h nem ment sokat csendben.
A hordozó egy 2009-es Passat CC, Barum-ra esett a választás, mert sok jót(is) olvastam róla, és talán nem annyira vészes az ára. Sokat megyünk a kocsival, de sem én sem a Zasszony nem egy száguldozó típus, így nem akartunk vagyonokat kifizetni egy garnitúráért. A Barum a Conti csoport tagja, ezzel a búgással megkerestem a Continental-t. Felhívtak és elmondták, h az autónak könnyű a "segge" így ha egy-két ember utazik az autóval akkor hajlamos a kagylósodásra a két hátsó, mert pattog az úton. Megoldásnak javasoltak egy mázsás vaslapot a csomagtartóba. (és ezt halál komolyan mondta a faxi ) Vagy részmegoldás, h keresztbe cseréljem a két hátsót olyan 5-7 ezrenként. Szimmetrikus az abroncs, nincs forgásiránya, így nyugodtan megejthetem azt a cserét. Így is tettem, de nagy javulás az első hang megjelenésétől nem volt tapasztalható. Mára eljutottam odáig, h kifejezetten zavar a hangja, nagyon erős, nincs mese, cserélnem kell.
#47488szabonagyur:
Nem fut 12 hónapot, azért van téli igénybevétel is a hozzá illő garnitúrával, ami 4-5 hónap. 1ébként volt olyan hetem, amikor 7 nap alatt mentünk 7k-t, így nem olyan nehéz összeszedni egy év alatt 30k-![ Szerkesztve ]
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz szabonagyur #47490 üzenetére
Azt írja a Barum erre a típusra, h extra kopásállóság. Ennek ellenére kopik, csak nem jól! Az jutott elsőre eszembe, h lefényképezem nektek a profilt, a "mércével", de a futást nem tudom bizonyítani.
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz szabonagyur #47492 üzenetére
...szerintem nem rossz guma, talán van itt más is aki ezt használja, és alá tudja támasztani a tapasztalataim. Közben megkerestem a vásárlás idejét és a pontos futást. 2018 jún. 01-e a vásárlás dátuma. Abban az évben 4-5 hónap alatt futott 21400km-t. 2019-ben 23048-at, tavaly csak 16687km-t az idén pedig a téli csere óta 5105-öt. Szóval több mint három éves és csupán 66240km van benne. Na, ezek már pontos adatok!!
Joe
-
TFSi
őstag
válasz simonjoe #47493 üzenetére
Én azt használom, de nincs viszonyítási alapom. Ahhoz jó lenne egy tesztpálya és pár egyéb garnitúra.
Ettől függetlenül igen ritkán kellett vészfékeznem eddig. Tette a dolgát. Kopásban OK, zajban is. Vízen sem bizonytalan, de egy 245-ös gumi ne is legyen az.Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
kenguru99
aktív tag
válasz simonjoe #47489 üzenetére
"hajlamos a kagylósodásra a két hátsó"
Fűrészfogas kopásra hajlamos, de ez nagyon sok más autóra is igaz. A munkahelyemen az újabb céges passatok is ilyenek. Ez van, ez nem gumi hibája. Rendszeresen forgatni kell a gumikat (még a fűrészfogas kopás megjelenése előtt), ha a mintázat lehetővé teszi, akkor kereszben is. Plusz megfelelő guminyomást tartani. -
félisten
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni, hogy tudnátok-e ajánlani megbízható webáruházat, ahol nem 1000 éves gumikat küldenek ki?
Köszönöm szépen!
Néztem a bhpguminál egy gumit és ugyanabból 3-at is kilistázott: [kép] Az összehasonlítóban is tök ugyanaz a két felső, csak az áruk más. Valahogy ez nem tiszta nekem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- eGPU tapasztalatok
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- DIGI Mobil
- Háztartási gépek
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- További aktív témák...