-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #47507 üzenetére
-
tboldi
nagyúr
válasz szabonagyur #47509 üzenetére
Visszakerestem az akkori hsz-ekre, pont akkor lett fűrészfogas, amikor a gyári nyomáson használtam.
Most 1,5-2 évvel később úgy látszik, +0,1 barral nem jön elő. 🤷♂️ -
2ozzmexy
aktív tag
válasz simonjoe #47493 üzenetére
Szevasz Joe! 😊
Normális, engedd el ezt a kérdést, a Barum a Continental harmad vonalas márkája, tehát low-budget kategória. Szinte az összes nagy bódés VAG ezt csinálja, a Passat mindegyik karosszéria változata ilyen, a kombinál jön elő leghamarabb. Fűrészfogas kopás a neve, a kagylosat lengescsillapito vagy kerékagy csapágy okozza. A Barum ilyen, de bármilyen harmadvonalas abroncs ilyen lesz,ezt le kell nyelni. Sorry. Próbálj ki egy Semperit szettet ha maradnál Conti vonalon,az kicsit drágább, de a fűrészfogas kopás ellen az sem véd. 10ezrenkent cseréld az elsőket a hatsokra és fordítva.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
simonjoe
senior tag
válasz 2ozzmexy #47513 üzenetére
Szia(sztok)!!
Igen igazad-igazatok van, tényleg fűrészfogasodásnak nevezte a Conti mérnöke is. Öregszem, elfelejtettem.
Az a helyzet, h valami köztes, számunkra elfogadható megoldás kellett, ezt a típust én kerestem, a tartóssága és az ára miatt. Sport Contact volt az előd, de a jelenség ugyan ez volt, annyi különbséggel, h Q...va drága/db (15eHUF-al), és már 40k körüli futásnál kuka. Mivel tényleg sokat megyünk (ma átugrottunk Zágrábba, de előtte még Pécsen tízóraiztunk, így lett 822km) Nagyon nem mindegy, h mennyi időnkét mekkora összeg megy a kútba. Nem száguldozunk, nem vezetünk extrém módon, szóval nem lenne rossz erre a felhasználási módra ez a guma. Ne is érts félre, szívesen adnék többet érte, ha valóban megérné. A bringámon is Continental van, 47eHUF egy garnitúra belőle, de cserébe kapok egy jó defekttűrést és extra kopásállóságot, 12-15k-t tudok velük gurulni. A felcserélésben igazad lehet, idáig nem figyeltem a futást, valszeg már akkor cserélgettem amikor már késő volt. A nyomásról is írtatok, a Conti-s emberke azt javasolta, h semmi esetre sem toljam a nyomást az előírt érték fölé, mert az is nagyban hozzájárul ehhez a fajta kopáshoz.
Most nem rakatom még fel az új papucsokat addig míg egy futóműves át nem nézi. Tartok attól, h az itthoni utak tettek abban is kárt.Joe
-
simonjoe
senior tag
...igen, azt.
Jó reggelt!!
De, tényleg ezt találom közhelyesen ár-értékarányában a legjobbnak. Persze ha tudtok ajánlani más konkrét típust szívesen veszem. Azt is láttam már, h pl. az új Octávia RS, vagy a Superb-eken is ez a papucs van gyárilag. Gondolom a hazai gyártás miatt, meg ha annyira szar lenne, csak nem tennék ezekre a "nagyobb" típusokra.
Végtére is neten rendeltem nem kötelező átvennem, csak legyen valami elfogadható alternatíva ebben az árfekvésben. Q...vára nem akarok 46eHUF/db áras (SportContact) gumikat koptatni. Mint írtam, h a mi vezetési stílusunknak ez nem annyira rossz, az autós sem egy rakéta, ami igényelne top gumikat. Vagy nem jól látom??Joe
-
TFSi
őstag
válasz simonjoe #47518 üzenetére
Abszolút elfogadhatók az érveid, kopásálló gumi kell neked. Ebben jelenleg a Goodyear EfficientGrip Performance 2 a legjobb, de pl. a Semperit Speed-Life 3 se rossz.
Ha történetesen Barum Bravuris 5HM-et rendeltél, arról azért nincs ilyen adat, mert nem került bele a tesztelési TOP 20-ba, de sajnos nem is szokott. Kb. egy Laufenn kategória, legfeljebb később öregszik anyaga. Egyébként nem hinném, hogy a Skodák gyári gumija lenne, azok inkább már második garnitúrák.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
MC Pite
veterán
válasz simonjoe #47518 üzenetére
Méretet nem írsz, és csak a Sportcontacton rugózol (ott az Eco és Premiumcontact, utóbbi való leginkább az autóra).
Primacy4-et vennnék ha a zaj és kopás fontos és sokat mennék (nehéz autóval). De tyrereviewson hamar találsz egy csomó jó gumitesztet adott méretből.
Az más kérdés hogy hol olvastál erről jót... All tests Én előző autót Barum nyárival vettem, utána az Enegy Saver+ is érezhetően jobb volt (185/65R15), de a BluResponse meg aztán ég és föld volt már hozzá képest. (Ja várj, van egy tippen, autónavigátor kicsit sem fura tesztjeiben esetleg lehet hogy tök jónak tűnt, ok, csak mindenütt másutt mást látok, meg a max hatvanas fékezés is egy vicc.)Én amúgy 208on most cseréltem (november óta, 12k) az elsőt és hátsót(centír, alig kellett korrigálni), és kicsit változott a hang elsőre (utána családdal voltunk vásárolni, akkor nem tűnt fel, majd figyelem). Ez ugye eléggé kopós fajta, de nincs egy tonna, szemre nem láttam kopási rendellenességet.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
simonjoe
senior tag
köszi!
Igen, ezt rendeltem, 26318HUF/db.
Barum BRAVURIS 5HM 235/45 R17 XL FR 97YSajnos Goodyear-t nem találtam a méretemben, Semperit van, de 7eHUF-al drágább mint a Barum. A Skodákat ezzel a gumikkal láttam, igaz tavaly, Budaörsön a Lagermax telephelyén! Nem hallottam, nem urban-legend, ezt én magam láttam.
Na, jól belevertétek a csúfot ebbe a Barum-ba , már nem mondom vissza, a következő más lesz, feltettem a listába ezt a két típust amit írtál, mindkettő szimmetrikus, lehet cserélgetni őket, bár a Semperit is Conti csoportos gumi. A Goodyear-al felpiszkáltál, de tényleg nem találok sehol a méretemben!Joe
-
Qru
MODERÁTOR
válasz simonjoe #47518 üzenetére
Ha elegedett vagy amugy a Barummal akkor mardj annal, nem rossz gumi a maga szintjen. Csak csered at 10 ezrenkent. De egy Semperit jobb valasztas alig dragabb de jobn gumi sokkal.
Superb-en Barum? Az vmi fapad lehet, a mienk kozepes felszereltsegu de mar az is Conti PC5-ot kapott.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
válasz MC Pite #47520 üzenetére
Rámértem most a Hankook 4S²-re(185/65R15 1t kisautón), a 12k km után a hétből (hátul még ennyi volt) elől 6,6-6,7mm a profilmélység (nem szoktam nyugdíjas módon menni, veztech tréning, vészfékezés volt vele, normális gyorsítás és határozott lassítás a jellemző használat). Ahhoz képest hogy mennyire gyorsan kopós elvileg, azért annyira nem vészes szerintem. Következő cserénél megint mérek.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Egy átlag Golf sem olyan kőnehéz, kb 1,25t. Mindenesetre csak ezzel tudok szolgálni .
Bár igaz, nem is mindenütt mérték, lehet ezért van egyes helyeken jobb helyezése* (pl AB előválogatón a 'csak' fékezéses eredmény alapján 3., összesítettben 2020ban 7.): All tests.
Ahol nézték, ott egy 1,5 Golf8 kombi szintén 1,26t körül van.
Mindenesetre úgy tűnik, hogy nem nehéz autókra és nem sok (évi 5-10k) futásra egész jó, és nem para a kopás.
Szívják is a vérem a kollégák, mert nálam a Hankook mindig kimaradt(nem nagyon csípem), nem volt általában olyan gumija, ami nekem bejött volna, és a költséghatékony verziókat mikor kérdezték, ritkán mondtam rá hogy ez fasza, azt vedd; inkább azt hogy én mást vennék.
Felénk sokan úgy vannak vele, hogy Hankookkal kezdik a keresgélést, mert az ősmagyar gumi... (A többi itthon gyártott gumi, pl amit kb mellettünk gyártanak, az meg nem 'magyar', ezt nem értem annyira, de vannak még ilyen dolgok..)*:
1st: 2020 Auto Bild SUV All Season Tyre Test (215/60 R16)
2nd: 2020 Tyre Reviews All Season Tyre Test (225/45 R17)
3rd: 2020 All Season Tyre Market Overview - 32 Tyre Braking Test (205/55 R16)
3rd: 2020 Auto Express All Season Tyre Test (225/45 R17)
7th: 2020 Auto Bild All Season Tyre Test (205/55 R16)
5th: 2019 Auto Bild All Season Tyre Test (225/45 R17)
5th: 2019 ACE GTU All Season Tyre Test (205/60 R16)
7th: 2019 Auto Express All Season Tyre Test (205/55 R16)
8th: 2019 All Season Tyre Performance Overview (225/45 R17)
4th: 2018 27 All Season Tyre Shootout (195/65 R15)
5th: 7 of the best all season tyres (205/55 R16)
5th: 2018 Auto Bild All Season Tyre Test (195/65 R15)[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #47528 üzenetére
Teljesen jó és mérvadó a maga nemében (egy nehezebb autón biztos jobban kopna). Sokkal reálisabb mint egy tesztpályán mért 50 km megtétele után arányosítani a gumi teljes élettartamára a kopást.
Amúgy szimpatikus amiket írsz a Hankook 4S-ről. Eddig vegyes a tapasztalat velük mert Skodán a télijük gyenge, a Hondán meg nagyon pöpec a nyárijuk. De hát minden fronton nem lehetnek ők az ászok.#nincsbennetarcsi
-
vass1024
tag
Sziasztok!
Skoda Fabia I Combi (6y5 - 2005 - 1.4 Benzin 74kw) -ra szeretnék nyári gumit venni, jelenlegi nyári gumi 185/60 R14, a téli 175/65 R14 (ezek szereintem a gyári gumi méretek).
A borzasztó rossz utakra való tekintettel arra gondoltam, hogy az új nyári lehetne 185/65 R14. Kicsit ballonosabb legyen a gumi és jobban vegye a gödröket, az átmérő különbség itt még nem olyan nagy.
Kérdésem az lenne, hogy van-e ennek értelme? Vagy a mostani kopott, öreg gumimnál egy ugyanolyan új gumi is fényévékkel jobban veszi a szar utat?
Köszi a válaszokat!Az emberi agy a világ leggyorsabb számítógépe.
-
-
avl
aktív tag
tovabbra is morfondirozok 175/65 R14-es 4evszakos gumin Jazz-ra.
"atlagos" felhasznalas
nem muszaj mindig (pl. ha nagy ho van) mennem
6-8-10e km / év (covid persze befolyasolta), ennek 60-80%-a nyaron, palyan (meleg-forro burkolat)
szeretnem, ha nem elkopna, 6-7-8 év alatt (igen, akár eddig is használom, hasznaltam pl. nyarit siman 9 evig is)teszteket ismerek, felhasznaloi velemenyeket lattam mar, persze ebböl sosem elég ;-)
ilyenek jönnek szóba: (nagyon) esetleg Nexen, leginkabb GY 4seasons gen3, Vredi Quatrac5, Continental AllSeasonContact, Michi Cross Climate+
vajon melyik es mennyivel a "legjobb" ?
pl. automax-nal GY 20500 Ft, Conti 19500 Ft, Vredi 16990 Ft, Nexen 15991 Ft -
nagyúr
Szerintem ha a futásteljesítmény és az idő fontos, akkor ár/"ilyen érték" szempontból a Michelinnel járnál legjobban. Mivel hosszútávra van így szerintem időarányosan megéri a felárat (már ha van egyáltalán).
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
avl
aktív tag
köszi. persze, azert is van az is a listamon :-)
amiben bizonytalan vagyok: megeri-e a felarat, milyen szempontbol mennyire felülteljesitö a dragabb GY, Michi, Conti ?
pl.: fogyasztas (gördülesi ellenallas) szempontbol ?
tartossag ? (nyari GY EfficientGrip Compact 175/65R14 nekem csalodas akar a gyarilag volt Yokohama-hoz, akar korabbi - teli is, nyari is - Michelinekhez kepest)
szaraz tapadas/biztonsag ?
nedves tapi/biztonsag ?
havon ?
... -
avl
aktív tag
válasz FollowTheORI #47536 üzenetére
az biztos, hogy eddig Michelinjeim (több szett, nyari es teli is volt már, de 4evszakos semiböl sem ...eljött ennek is az ideje [?]) a tartossag/kopas szempontbol kiemelkedöek voltak (nyari Yokohama, teli Firestone -hoz, nyari GY-hoz kepest - kb. ezek ebben a sorrendben gyengültek nekem, mind ilyen kisauton)
-
Qru
MODERÁTOR
A CC+ az elég nyárias az télen elég gyenge, főleg 4-5 évesen leszel bajban vele. Inkább a téliesebb GY felé mennék. Az max nyáron nyikorogni fog de nem 60-al veszed a kanyart hanem csak 55-el na bumm. Viszont ha télen megcsúszol ott nincs mozgástér, csak utas leszel a saját kocsidban. Nekem bevált a CC de én télen alig használom. A Conti kiegyensúlyozott az is egy jó irány (cserébe se hóban se nyáron nem az igazi egy télies/nyárias 4S gumihoz képest).
#nincsbennetarcsi
-
szabonagyur
félisten
A Conti kiegyensúlyozott az is egy jó irány (cserébe se hóban se nyáron nem az igazi egy télies/nyárias 4S gumihoz képest).
Én pl ugyanazon az autón (ami ugye majdnem Jazz) sokkal jobbnak látom, mint ami előtte volt Nokian téli és nyári szettek pedig nem voltak agyon futottak azok sem.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
avl
aktív tag
köszi a fentieket, igen, ilyesmi relativ - plane sajat nyuzasbol következtetett, plane ez vagy hasonlo meret: 175/65R14 - összevetesek erdekelnek.
tesztekben a GY Vector 4season Gen3 -t latom nyerönek (ha árat nem nézek), csak nem tudom "megéri-e", persze erre marha nehéz tuttit mondani, elég 1 eset, ha a jobb gumival nincs kocc, masikkal meg kocc lenne
30+ éves a jogsim, több 100e km, sajat hibas koccom nem volt még -
Qru
MODERÁTOR
válasz szabonagyur #47540 üzenetére
Nokian amúgy sem egy nagy durranás, jó a Conti 4S csak nyáron jobb nála egy CC+ és télen meg jobb nála az új GY 4S.
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
Kis méretben nekünk annyira nem volt erős Quatrac5(ami kb középre hangolt), a Nexen télen nyáron jobban teljesít.
GY-t venném ha téli 1-3 napos hótól félsz jobban, Hankook 4S2-őt venném ebben a méretben ha inkább nyáron mész többet/normálisabb sebességgel/pályán. Elvileg relatív gyorsan kopik, pár hsz-el fentebb értekeztünk erről/mértem.
Tyrerevies elég alapos tesztjén (225ös méretben!) az európai havas, és a brit szinte hó nélküli rangsorolásban is a második helyen végzett; nekem a Nexennel van téli és nyári összehasonlítási alapom, télen kicsit jobb a Nexen, nyáron kicsit jobb a Hankook; ez utóbbit választottuk nejem autójára.A Conti ASC inkább közép-télies szvsz mint közepes/kiegyensúlyozott (téli szettnek nekem nem elég erős, arra GY kerül fel évek óta; egész évre meg nálam más a prió, így mindig kiesik a kosárból). 'Vakon' a Dunlop papucsát merném esetleg bevállalni, sajna még nem találtam róla tesztet. Kis méretben eleve nem nagyon tesztelnek mostanában.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #47543 üzenetére
Arra a Dunlopra en is nagyon kíváncsi lennék. Az meg a sima Quatrac van a kalapban nálam. Vmi nyárias kéne a CC tök jó de ezúttal szeretném olcsóbban megúszni, nem baj ha gyorsan kopik, mert nem megyek sokat a kocsival (205/55R16 méret és 1390 kg a menetkész tömeg).
#nincsbennetarcsi
-
Zirowe
nagyúr
Sziasztok, 2010es faceliftes C4P 1.6hdi az alany.
Szeretnék venni hozzá aufelnit, ahogy néztem a gyári leírást, 4x108 6.5Jx16 ET26 65.1mm méret kell.
Amit találtam: alutec 4x108 6.5Jx16h2 ET25 65mm
Ez jó lesz rá?
Mit jelöl a h2?
Jelenleg fél éves nexen 215/55R16 V N-Blue 4S WH17 XL gumik vannak a kocsin, ezeket raknám át az új felnikre.
Illetve milyen méretű kerékőr szükséges hozzá vagy van-e vkinek jó áron?We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Zirowe #47545 üzenetére
A H2 az a felni pántprofiljának (peremének) kialakítását jelző kód. Valójában a felni szilárdságát mutatja, a J a személyautó kódja, a H az a nehezebb járművekre való nagyobb szilárdságú felnit jelöli.
A kerékőr a kerékcsavaranya helyére megy szóval olyan méretű kell amilyen méretű amúgy menne fel. Itt nincs hirdetés de FB marketplace és/vagy jófogáson találsz hozzávalót biztosan.
#nincsbennetarcsi
-
Zirowe
nagyúr
Szóval akkor a H2 jelölés csak az ellenállásra vonatkozik, nem kompatibilitási kérdés.
És a 65mm vs 65.1mm, illetve az ET25 vs ET26?
Ahogy olvasom ez a kis eltérés ET számnál nem számottevő, de a másikra nem találtam semmit.We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
Zirowe
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Zirowe #47549 üzenetére
Méretileg igen, azt kéne megtudnod, hogy a H2 peremkialakítású felnire felmegy-e a személyautógumi (amit J-s peremilleszkedéshez van kialakítva). Ugyanis tilos olyan gumit felszerelni egy felnire, melynek pántszarva/pereme nem kompatibilis azzal.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi