-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Brandynew
őstag
Igen, az én szerelőm viszont 2500 Ft/db áron szerelte volna fel, szóval a szerelésen elengedett 3000 Ft-ot, a kerekeken nyert 20-24 ezer Ft-ot, szóval összességében csak 17-21 ezer Ft-tal "húzta le" a kollégát, de ilyen összegnél nem oszt nem szoroz Pozitív, hogy a pótkereket grátisz szerelte fel.
[ Szerkesztve ]
-
sfefe
addikt
Én meg még mindig nem döntöttem el Semperit speed life 3 vagy Conti Pc6.
Várok még hátha lesz még teszt de attól tartok már nem valószíű..
( meg xl-ben gondolkodtam de az ennél a két gyártónál nincs a méretemben )[ Szerkesztve ]
Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
veterán
Futárral hozatja valami nagykerből, de nem bármely webshopból, hanem van 2 bevált forrása, neki is drágább mint a legolcsóbb webshopok, de mindig tök friss DOT számosokat szerez. Kb 2,5-3 ezer forintja van egy gumin. Szerel hozott gumit is, nem tudom drágábban-e, de úgy voltam vele ilyen összegnél nem sokat számít pár ezres és így ugyan onnan vettem ahol szerelték, nem lesz egymásra mutogatás, ha gond van.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Szilágyi84
senior tag
Sziasztok
2008-as Swiftre jó lenne egy 15-ös felni a mostani 14-es helyett, de milyen méretben? A mostani 165/70 R14. Erre gondoltam vagyis próbáltak rábeszélni, bár lehet nagy lenne 185/60 R15 ? Fogyasztásnál ha nem megfelelő a méret észre venni úgy tudom. A 4 évszakos gumikkal mik a tapasztalatok és a Vredestein márkáról ?
Köszönöm a segítséget és a tapasztalatokat -
rbalint88
addikt
válasz Szilágyi84 #46058 üzenetére
185/60R15 gyari meret ra, volt is 15” alufelnivel szerelve gyarilag, a GS felszereltseg biztosan. Fogyasztas biztosan noni fog tole.
Negyevszakost tobben hasznalunk megelegedessel, Vredestein pont az egyik tradicionalis fejlesztoje a negyevszakosoknak. A frissen kijott, szam nelkuli Quatrac is elmezonyos gumi, de tobbunknek van/volt Quatrac 5, az se rossz, de inkabb az ujabbat vedd. -
tboldi
nagyúr
válasz Szilágyi84 #46058 üzenetére
Még annyit tennék hozzá, hogy a felniknél azért nézd meg a szélességét, középfuratát, osztókörét és az ET-jét, mielőtt vennél. Persze, ha gyárit kívánsz szerezni ( 4x100 - 5.5Jx15 - ET45 - 54.1 mm), akkor kein Problem.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Nekem meg a sima CC van nem a +. Szarazon, vizen es friss hoban jo telen is de a lejart, latyakos hoban elegge csuszik.
Km-t passzolom nekem most van benne kb 50k km de meg boven jo a mintaja.Ez ugye nyarias 4S tehat semmi meglepo nincs benne.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
őstag
válasz Szilágyi84 #46058 üzenetére
A 185/60 R15 stabilabbá teszi a kocsit, érezhető különbség van a két méret között. Ha jó a gumi, nem valószínű érzékelhető mértékű fogyasztásnövekedés. Ehhez jó olaj is kell, pl. gyári 0W20 vagy 5W30. A min. 98-as oktánt nagyon bírja a kis VVT. Amíg ilyen kocsi is volt a családban, csak azzal tankoltuk. Lukoil, JET, vagy Auchan 98. Miután csak az Auchan forgalmazza ma a 98-ast, már többnyire 100 oktánnal ment. Mindezt 6 liter körüli fogyasztassal, élénk gázreakciókkal alacsony fordulaton is. Lendületesen volt használva, szerettük. Pláne a Dunlop BlueResponse-zal.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
tboldi
nagyúr
Hozzánk legközelebb talán Abdán van Lukoil, 2x ~30 km. Illetve Pozsony, de oda amúgy sem lehet menni.
Egyébként a Shell-hez szoktunk menni, a WagonR 95-ös V-Powert kap rendszerint, a Jazz meg 100-ast, de a mostani árak miatt azt mondta apum, menjünk a MOL-hoz, így kártyával 485-15 Ft/l-ért tankoltunk. A Shell-nél már múlt héten 495 volt a 100-as, ami elvileg a héten még 4-gyel több lett.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Szilágyi84 #46068 üzenetére
Franc tudja, engem nem izgat a fogyasztás, amíg 7 ± 1,5 literes intervallumban van mindkét autó, addig oké.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz tboldi #46071 üzenetére
Mókás ez a fogyasztási fétis, nem akarok én senki zsebében turkálni, de valaki végre árulja már el hogy ugyan mennyit tankol el évente... Én olyan 100k körül, ha ebből lesz évi 120k nem fogok a kardomba dőlni... ezesetben egy rém vacak abroncsot tettem volna fel, mert 20% fogyasztás növekedésről beszélünk, ami lássuk be, az EU szerint ZS osztályba tartozna.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Dorian
félisten
válasz rasotamas #46078 üzenetére
Azért nem feltétlenül mindig. Az egyik autónkat a feleségem használja, kisvároson belül: bölcsibe a gyerekeket, boltba, játszótérre, erdőbe kirándulni gyerekkel, kutyával. Na képzelj el ilyesmire taxit (Nyilván nem drága új autóról van szó, de attól még ez is "kocsit tartani")
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
2ozzmexy
senior tag
válasz rbalint88 #46077 üzenetére
Mi ebben a bátorság!?
@rasotamas: Taxival? Azért a taxiba ha beteszem a 4tagú családot meg a havi bevásárlást, nem biztos h szivesen jönnek a következő hónapban is, vagy éppen belehajtogatok 30fm párnafát vagy éppen 30nm laminált padlót zubehörrel, stb. Úgy már nem jön ki a matek hidd el, plusz így nem igazodom senkihez sem, ott van, ha kell beleülök és megyünk, nem értem miért van ezen mindenki fennakadva, csak akkor szabad új autót venni ha megyek évi 20ezret vele!? Na, ha ebből lesz 7,3-as fogyasztással 730.000 forintos üzemanyagköltség akkor földhöz vág? Erre akartam célozni...
@Dorian: Nekünk van több is, nekem van cégesem, a sajátom csak hétvégén jár, főleg bevásárlás, gyerekek orvoshoz hordása, vidámparkba, állatkertbe transzportálom vele a családot, úgyhogy az évi 100-al még főlé is lőtem egy kicsit, tavaly a pandémia miatt sehol sem voltunk és így novemberben leengedték belőle az olajat, 1800km-t futott a motorban ca. egy év alatt... Kocsit tartani meg sokféleképpen lehet, lehet hogy én jobban vigyázok rá és gyakrabban van karbantartva, mint sok amelyiket naponta ütik-vágják, hidegen nyelezik a vársoban, főzetik a vízét a dugóban, stb.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
nrbx
tag
Hello, koszi a hasznos infot, latyakos ut felenk gyakrabban van, mint friss ho. Nyilvan premium teli guminal rosszabb, ezzel szamoltam, de szerintetek valami B/C brandhez kepest (Barum, Matador...)?
Irtatok, hogy telen ovatosabban ezzel. Jellemzoen lakott teruleten kivul max. 85-tel jarok, autopalyan meg 110-120 (max. 1x/teli szezon ha esetleg mennenk sizni - ahova szoktunk jarni jellemzoen jo, tiszta az ut, max egy rovid bekoto uton kell havon menni, ahol emelkedon kellett menni fel a hegyre hoban ott a telire is fel kellett tenni a lancot). Ez eleg ovatos, vagy meg tobb odafigyelest igenyel a CC/CC+ telen, hoban, latyakban?
Utobbi evekben mar csak 8000-12000km-et jarok, 6 szezon utan cserelem a nyarit (Dunlop) meg a telit (Yokohama) is. A nyarin mar csak 3mm a minta, a telin kb. 5-6mm, viszont mar instabilabb az auto a 4. szezon utan, igy osszel ezt is cserelnem, ezert is jott be a kepbe valami 4S. -
Qru
MODERÁTOR
Igen a CC az inkább csak 3 évszakos mint sem 4. Latyakban hajlamos kitörni oldalra a kocsi fara ha lendületesen kanyarodnál ki illetve a fékút is elég hosszú már. Új korában nem tragikus de így 5 évesen már kimondottan gyenge, pedig elkopva nincs egyszerűen csak öreg. Felfelé menet eddig nem volt gondom de 4x4-es autón van, szóval egy 4x2-es autón valószínűleg sokkal gyengébb lenne.
De a CC/CC+ elég régi fejlesztésű, simán van tőle jobb választás már a közép kategóriában is, ezért én nem vennék újra CC-t (nem is fogok).#nincsbennetarcsi
-
rbalint88
addikt
Az emberek tobbsegenek egy gyengebb kepessegu gumi szukebb keresztmetszet telen, mint nyaron. Emiatt en egesz evben hasznalt autora kevesbe ajanlom a CC-t, foleg mivel nem vezetsz sportosan, nyaron se lesz gond egy picit teliesebb negyevszakos. Emiatt en a vredesteint ajanlanam. Felreertes ne essek, jo a CC/CC+ is, de olyan autora, ami egesz eves hasznalatban van es minden korulmeny kozott mennie kell, inkabb olyat raknek, amiben picit tobb tartalek van teli korulmenyek kozott Lehet soha nem lesz ra szukseg, de ha egyszer igen, nagyon tud hianyozni az a pici plusz.
-
djbelo
senior tag
Ezek közül melyiket választanátok?
Continental AllSeasonContact
Vredestein Quatrac
Michelin CrossClimate+
Goodyear VECTOR-4S G3Mindegyik 4évszakos. 185/60 R15
(autópályán sokat megyek)Köszönöm a válaszokat!
-
kenguru99
senior tag
CINTURATO™ ALL SEASON SF 2
Ránézésre ez is a Michelin CC által inspirált, nyárias gumi lesz.[ Szerkesztve ]
-
Petyás
tag
Sziasztok!
Vasaló Swift-re 175/65 R14 méretben milyen nyári gumit javasolnátok?
Keret max 13ezer/db.
Napi 40-50 km-t megyek vele többnyire főúton.
Köszönöm! -
moddingR
aktív tag
Sziasztok!
Évi 10-15e km. 1.4TDi (100le 240nm )
Ugyanazon áron melyiket vennétek: Barum Quartaris 5 vagy Nexen N-Blue4S WH17.
Esetleg +20k/szett Vredestein Quatrac. -
David891
csendes tag
Sziasztok mk5 mondeora keresek nyári gumikat.
235/45/R18 méretben.
Elég sokat megyek pályán.
Amiket néztem:
Continental PremiumContact 6
GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5
Continental SportContact 5
Hankook Ventus S1 evo2 K117
Ezek közül melyik ajánlott?esetleg más ami jobb lehet?
Peremvédős nem lenne hátrány -
-
ginola
addikt
Hatodik szezon, hat év alatt 7 e km-et futott Dunlop bluresponse szerintetek csereérett? Ránézésre teljesen jónak tűnik. Az autó főként garázsban állt és havonta lett elő véve járatás miatt, illetve nyáron többet használtam.
Illetve nyári túra gumiban mit ajánlanátok 195 65 r15 méretben, ami kevésbé öregszik és tényleg jól tapad? Most már sokkal többet kelle használjam az autót.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest