-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TommyY2
tag
Köszönöm a segítséget, ez nekem is szimpatikus volt.
Soha nem volt még 4 évszakos gumim, (csak az utóbbi néhány évben alsó kategóriás téli és nyári a gumis jóvoltából) ezért kicsit félek tőle (sokan mondják, hogy se télen, se nyáron nem jó).
Itthon megbeszéltük, hogy kipróbáljuk, aztán, ha egy-két év múlva télen nem válik be (jó lesz csak nyárra), veszünk mellé télit is.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Köszönöm a segítséget.
Miért nem ajánlod a Michelin Primacy 4-et? A Goodyear Efficientgrip-et miért preferálod jobban?
Ezt írtad korábban:
"Goodyear nagyon jó és halk is. A Michelin is elég halk és annak nagyon jó a kopásállósága, illetve a természetes kopási képe is jó (tervezetten úgy kopik, hogy a lamellák közötti hézagok kinyílnak így kopott állapotában is jó marad vizes útfelületen).
Goodyear-t venném mert annyival nem jobb a Michelin mint amennyivel drágább."Így van ez az én esetemben is, ahol kb. 12e Ft a különbség a 4 gumiabroncs ára között?
A Semperit Speed Life 3 nekem is szimpatikus volt. A Vredestein Ultrac se ajánlott helyette?
A cél az lenne, hogy minél hosszabb ideig legyen biztonságosan használható (ár-érték arány is számít valamennyire).
TommyY
-
Tompie
őstag
Ha valahol a Semperit Speed-Life 3-ra azt mondják valahol, hogy 2020. év végi vagy 2021. év eleji gyártásúak, akkor azok már az ami a 2021. nyári gumi tesztben szerepelt?
Köszönöm
-
Tompie
őstag
válasz TommyY2 #45603 üzenetére
Nem tudom miért, de elég kevés helyen lehet kapni a Vredestein Ultrac gumit legalábbis az én méretemben (195/60 R15) nem tudom, hogy ez később változik-e, még annyira új vagy passz de nekem inkább a könnyebben beszerezhető, sok helyen kapható Semperit Speed-Life 3-ra esett a választásom.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz TommyY2 #45603 üzenetére
A Primacy 4 is nagyon jo, de ar/ertek aranyban jobb a GY picit. Alig gyengebb a tapadasa cserebe halk es jo a kopasallosaga.
4evszakos jo lesz ha nem vmi noname-et veszel. A legtobben akik szidjak, 20 evvel ezelotti tapasztalatbol mondjak. Azota meg vt fejlodes, nem is keves.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
őstag
Mint ahogyan az egykori F Astrámon egyetemistaként+ doktori képzés Hankook Centum H720, aztán Optimo 4S H730 négyévszakost használtam 2006 és 2014 között. Szilaj 175/70 R13 méretben. Hamar öregedtek, főleg a 3. évtől. Persze koptak is, igaz nem kíméltem őket. Hóban egész jól mozogtak, szárazon hamar csikorogtak, kiszámíthatóan jelezve a tapadási határt. Összessegében jó tapasztalataim voltak. Már akkor.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TommyY2
tag
Köszönöm, a Vredestein Quatrac 4 évszakos gumit már meg is rendeltem.
A Michelin Primacy 4 és a Goodyear Efficientgrip között még vacilálok (jövő hétig még eldöntöm).
Írtad, hogy jó a Semperit Speed-life 3, ehhez képest a Vredestein Ultrac milyen lehet (a tapadása A és halkabb is, a Semperit-é B)?
Amennyiben az öregedése gyorsabb, mint a GY-nek, nem gondolkodok tovább rajt.TommyY
-
TommyY2
tag
Melyikről küldjek, a Vredestein Quatrac-ról, amit már megrendeltem, vagy a nyáriról, ami még nem dőlt el, hogy melyiket fogom (Michelin P 4, vagy Goodyear EG?
Azért várok még, hátha van valakinek véleménye a Vredestein Ultrac-ról. Mivel új gumi, gondolom, nem lehet tudni, hogyan öregszik (pl. Michelin-hez képest)?
U.I.: Épp most mostam le az aufelniket, amire a 4 évszakos gumik mennek. A belsejük nem lakkozott, gondoltam lefújom őket nitrolakkal a téli só ellen.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
Köszönöm. Azért érdekesek ezek a tesztek, nem tudom, hogy mennyire lehet hinni nekik, de akkor maradok a prémium márkánál.
Érdekes, hogy a 4 évszakos Quatrac-ot sokan dícsérik, remélem, hogy jól döntöttem, majd elválik.
Egyébként a Quatrac egy 10 éves Conti EcoContact gumit vált, ami még most is puhább, mint az 5 éves Falken Ziex (ennek a helyére megy majd a másik prémium márka).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Eddig a Michelin Primacy 4 fele kacsintgattam, de most kicsit a GY EfficientGrip P2 fele húz az eszem. Idei teszten sem szerepelt rosszul, és árban négy darabra kb bő 10-15e Ft-al beljebb lennék. Hybrid Aurisra lesz majd, nem egy sportgépezet.
Mit gondoltok?
Továbbá árukeresőn melyik bolt ajánlott? Pl. kellagumi.hu? -
TommyY2
tag
Nagyon jó áraik vannak. Az a furcsa, hogy ugyan arra a gumira többféle tapadási kategória van megadva, valamint az árak is eltérőek (évjárat nincs megadva, az olcsóbb lehet, hogy régebbi?).
Az általam tervezett 4db abroncsot 20e Ft-tal olcsóbban megkaphatnám. Ha erre rászámolom a 6e Ft postaköltséget és a 10e Ft szerelési költséget, akkor nem sok nyereség maradna. Így inkább maradok annál a helyi gumisnál, ahol az árban benne van a szerelés (elég nagy cég, valószínűleg kisebb árréssel dolgoznak, a legtöbb helyen külön kell érte fizetni).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
fa4hu
őstag
A Falken AZENIS FK510 225/45 R17 94Y-ről van valakinek tapasztalata? /50-es méretben az ADAC tesztben nagyon jónak értékelték. Köszi!
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #45572 üzenetére
Jó reggelt!
Érdekelne a véleményed (te általában mindent tudsz), természetesen más szakemberek javaslatát is kíváncsian várom.A 19 éves alufelnimre fogom felrakatni a megrendelt 4 évszakos gumikat. A felnik belseje nem lakkozott, valamint rá van rakódva 19 évnyi fékpor, amit nem is tudtam lemosni.
Mivel kellene lekennem a felnik belsejét, ami jól rátapadna a rárakódott fékporon keresztül az alumíniumra, hogy megvédje a téli sótól?
TommyY
-
Qru
MODERÁTOR
-
2ozzmexy
senior tag
válasz TommyY2 #45635 üzenetére
Az a kérdés télálló e az alufelni...
A fékport le lehet szedni, vödör, víz, egy kupak tisztességes autosampon és egy kefe. Ha nem igazán akar lejonni akkor Sheron keréktárcsa tisztítóval lefujod, hagyod hatni 5 percet, aztán gőzborotva, védő szemüveg erősen ajánlott. Vagy a fenti kefe + tömény samponos víz. Tescos gagyi autosamponbol 2 kupak 10 liter vízhez és a kefével dörzsöld keményen... Utána öblítés tiszta vízzel majd újra samponos víz és kefe, aztán öblít, amíg normális nem lesz.
Nekem le szokott jönni... haverom 23 éves 323-asanak alufelnije is így lett tiszta, igaz elfogyott egy flakon keréktárcsa tisztító meg pár köbméter víz, de kiderült milyen a színe.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
rob210
nagyúr
NA akkor nem akartam elhamarkodottan ítélni, de a nexent senkinek nem ajánlom, legalábbis a 4 évszakosát.
Ez egy ipari hulladék, nagyon gyorsan le fogom cserélni.
Ahol az apolloval simán elfordultam, ott ez elmászik.
Nedves felületen dombnak felfelé eltekerem mint a kormánykereket, az apolloval ez se volt.
Megvolt már vele 2000km azt se lehet mondani, hogy a felületén volt valami aminek be kell kopni. ( jártam már így)
Egyszóval soha többet nexen, nálam leírta magát, pont úgy mint a hankook.
Párom versoja megkapta a vredesteint.
Egyszerűen ez nem gumi, többet fogyaszt a kocsi vele, zajosabb, és a kanyarsebesség nedves tapadás, egyszerűen egy fostaliga az apollohoz képest.
Azt egy jó középkategóriásnak nevezném, ez meg egy alsó belépő linglong kategória Nagyon bánom, hogy megvettem.
Renault power
-
őstag
-
Tompie
őstag
Az nem probléma ha esetleg a kihozott 4 gumiból van aminek minimálisan eltér a DOT száma? nem mind a négynek ugyanaz?
-
veterán
válasz TommyY2 #45644 üzenetére
Szuper lett! 👍
Kell az a lakk? (Nem szokás, pontosabban én nem hallottam ilyen védelemről.) Biztosan fog tapadni? (Ha bemegy a só a lakk alá, akkor ledobja.)
Volt (van?) nekem is felnire való nano technológiás anyagom, feleslegesnek érzem - amennyi idő alaposan felhordani, addig inkább lepucolom a fékport.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest