-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
válasz
Tompie
#59089
üzenetére
A005, ha fagy, vagy tavaszi hónesetén nem veszed elő (hobbi autó/kabrió?), Vredi ha akkoris előveszed.
Csak a Bridgestone ilyen, mert igazából az 3S gumi, nem 4S. Amcsiknál ezt AS guminak hívják kb (nyáriasabb a 4S-től).
tibbike01: De, már tudod. A 3pmsf-et csak kiírja az egyik webshop, de az ASC tudja. Kettes? 286ért van a szett, és várhatóan nem annyira télies mint az egyes.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Tompie
#59068
üzenetére
Átlagos a kopása az A005-nek, kb 70 ezer km-t tud (de ez nyilván erősen használat függő is).
Mindet nem próbáltam, ezek közül a GY ami inkább téliesebb meg a Kléber. Hankook az középnyárias meg a Vredestein is. A Conti az középre súlyozott (gen1) azzal az a baj, hogy se télen se nyáron nem az igazi. Most jött ki belőle a gen2, arról még nincs érdemi tapasztalat.
Magamnak a Vredestein Quatracot vettem, mert a középmezőnyben az meg a Hankook a jó. Felső házban a Michelin vagy a Goodyear. -
MC Pite
veterán
válasz
Tompie
#59044
üzenetére
Quatrac, kisebb méretekben a 4S², Turanza AS6 is ilyesmi, és persze a CC2. Ezek egész évben egész jók, és nem kenődősek. Gy is kezes, fékezéskor kicsit nyúlósabb, irányíthatóságban ok (mint egy eco gumi kb).
Ha van a méretedben, a legnyáriasabb itthon az A005, viszont hóval, jéggel nincs jóban. De pl Alpokba nyárinak remek
Más:
205/60R16 6,5"-on és 205/55R17 7"-on:
[link]
Kb mintha egy számmal szélesebb lenne a 17-es, nem számítottam 1,2cm miatt ekkora difire. Bár még lehet alalul egy szezon után a CC2 is, tavsz végén meglesem. -
Stylewars_kp
őstag
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Tompie
#45702
üzenetére
W5 gumiápolót szoktam venni, amikor van... De akkor be kell tárazni belőle. Van a Sheron-nak is, de a Prevent-nek és a Sonax-nak, mind közepes minőség, de az áruk baráti.
Keréktárcsatisztítóból most Sheron-al fogok próbálkozni lemezfelni, acélfelnire szerintem bőven sok, alufelnire Sonax, mert az pH semleges.Egy olcsóbb autósampon (Kentaur, Tesco lila) ,egy vödör víz és egy autómosó kefe (nem baj ha nem új, csak másra ne használd többet) is elég, hogy leszedd a fékport meg a sót róla, csak nem szabad évekig rajta hagyni.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Tompie
#45669
üzenetére
Több oka van: 1. Esztétika 2. Ahova felütik ott sérül a lakk, legközelebb tuti nem oda kéri a súlyt és ott korodalni is kezd már 1-2 szezon után
És a klasszikus +1: mert férfiak vagyunk, nem isszunk fél üveg sört, fél munkát sem végzünk, vagy csináljuk rendesen vagy sehogyan
(más hasonlatot most nem hozok elő a párkapcsolattal folytatott esti tevékenység kontextusában mert kibanolnak megint
) -
2ozzmexy
senior tag
válasz
Tompie
#45560
üzenetére
A terhelési és sebességindexben eltérhetsz mindig, de csak felfelé, az nem para, lefelé nem szabad!
Ha előírja a gyártó a 84H-t, akkor nem tehetsz rá 82H-t, de 84T-t sem, így már érted? Tehetsz rá akár 94V-t is, hiszen mindkettő magasabb a gyári előrásnál (terhelési és sebességindex is).
Az is ritka, de ha neked a H-t írja elő, akkor V-t tehetsz rá amennyiben a terhelési nem kisebb a V-sen mint az előírás, máskülönben nagytempónál széthullik az abroncs, ezért kellene celsiusfokban megadni, mind1is...Ritka abroncsot nem tennék rá: 1. ha megpadkázom (önhibámon kívül) nem tudok másikat venni, vennem kell rögtön 2-t egy másfajtából 2. a ritka abroncs mindig drágább lesz és ha van is rendelgetni kell, az meg sokszor hetek, addig meg áll az autó a szétpukkant abroncson (felninek sem jó, futóműnek sem és neked sem, mert nem tudod használni, az autónak pedig akkor van haszna amikor vezeted)
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Tompie
#45557
üzenetére
Mit ír a matrica?
Szerintem ebben az országban simán elég lenne a H-s, de igazság szerint ezt nem is km/h-ban hanem celsiusfokban kellene megadniuk a gyártóknak, csak azt nem értenék a userek...
Olyat kell rátenni amit a kezelési/guminyomás matrica ír. Ha nem köti meg, akkor mehet a H-s is akár, de sok gyártó csak a kezelésiben tünteti ezt fel, pl Suzuki:
@rbalint88: Nekem is így vannak, minden szezon után mosva, gumiápolózva. Viszont ezesetben nem értem miért öregszik ilyen gyorsan a "kóreai csoda"... Szerintem ennél többet nem tehetsz érte, gondolj inkább bele h azoknak milyen lehet ennyi idősen, akik tesznek rá magasról?
@TFSi: A Riken Michelin harmadvonal, nekem pozitív csalódás volt eddig. (2 szezon van a Sebringekben) Fölöslegesen osztják egymást, az új Laufenn sokkal jobb, mintha venne rá valami használt prémiumot (általában 8-10 éveset), ami 2-3 hónap alatt gatya lesz... vagy egy Linglongot. Én pontosan ezért tartom jó kompromisszumnak egy nevesebb gyártó másod vagy harmadvonalas brandjét, legyen az egy Kléber (Misi 2nd) vagy egy Semperit (Conti 2nd) , akár egy Barum (Conti 3rd), vagy éppen egy Riken (Misi 3rd). Pontosan a használtabroncs vásárlásból lesz az amit fentebb is fotózott kenguru99, le kell nyelni gyerekek h ezek az abroncsok 5-6 évre vannak tervezve, utána "magától máljon le a felniről", mert fogyasztói társadalom van...
Más szitu az amikor eladod a kocsit és a nyakadon marad egy 2 szezont futott téli/nyári szett és azon adsz túl... Tudom éles vélemény és nem mindenki ért vele egyet, de ez a szomorú rög magyar valóság... Személy szerint én hamarabb felteszek egy vadiúj Riken/Sebring abroncsot, minthogy vegyek 10+ éves Goodyear-t...
-
válasz
Tompie
#45544
üzenetére
Nézz szét alaposan, ez enyém csak egyetlen vélemény.
Jó a Semperit, kb olyan, mint egy Kléber, BF Goodrich, vagyis Continental másodvonal, mint ahogyan az előbb említettek Michelin másod. Az Ultrac is nagyon ígéretes.rbalint88: igen, "peresebbek" esetében jobb az oldalfal merevség.

erdey_a: a Laufenn azért egy nem Momo, Sailun, Riken szint. Ezért ne bántsátok egymást.

-
-
rbalint88
veterán
válasz
Tompie
#45525
üzenetére
Max 6. Nekem tavaly volt a masodik szezon, iden a 3., mar joval durvabban fut. Tapadassal nincs gond, de zajosodik. Eddig kb 10k km van bennuk, a ket tel alatt sztem 1k km se ment az autoba

Muszaj volt felrakni, ha mar felujittattam a felnit es megvettem a gyari kupakokat is [kép]TFSi: 235/45 xl-nel mar eleg merev az oldalfala, a 205/55 sima az lotyogos volt valoban
kenguru99: szomoru gyujtemeny

-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Tompie
#45517
üzenetére
Az a baj a kifuto modellel hogy ha pl fel- 1 eg mulva egy katyu kihasitja az oldalat es nem javithato nem fogsz talalni hozza ugyanolyat ujkent de meg hasznaltan is necces a dolog. Csak azert irom mert velem megesett ez, 5k km volt a gumiban amikor kellett vennem ujat mert nem vt javithato.
-
BaLee
addikt
válasz
Tompie
#45455
üzenetére
Szerintem sok esetben a készlet azt jelenti, hogy külső raktáron van azaz ők sem tudják, ha megrendeled akkor kérik le vagy épp direktbe hozzád szállíttatják. Amúgy meg macera, ha bemész a boltba biztos szívesen megnézik neked, de szerintem a nagyobb gumis oldalak biztos kapnak napi 80 ilyen kérdést, én sem fizetnék azért egy külön embert, hogy az érdeklőknek a dot számot nézegesse.
Rendeld meg, írd be közleménybe hogy max milyen dot számút szeretnél aztán ha régebbi jön ne vedd át ne fizesd ki. Ennyi.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Tompie
#44982
üzenetére
Semmi konkrét ok nincs, csak rühellem a Hankook-ot... szerintem túlárazott.
@Qru: Most én is extrémsportnak éltem meg a havas autópályát az i*cept-el, bár necces a minta rajta, indulás előtt 4,4 és 4,2 közötti értékeket mértünk...
@AMD Power: jaja, reméljük azon is bevállik.
@Rotyi: Nem kell aggódni, csak amikor mész vele, ne felejtsd el hogy 4S és nem szezonális abroncs, ne azzal akarj pályacsúcsot menni.
-
ginola
addikt
válasz
Tompie
#44982
üzenetére
Nagyon jó a Vredestein Sportrac 5, halk, jól tapad, és 5 évesen sem "öregszik", másik autón Dunnlop Blueresponse van, ugyanilyen korú és már nem olyan jó, mint újonnan, öregedés kezdeti szakaszai is már jelen vannak, pedig ezzel sokkal kevesebbet mentem.
Remélem az idei keverék sem lesz másabb, egyébként érdemes a friss teszteket megvárni. -
kenguru99
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Tompie
#44522
üzenetére
Az kemény, az átlag az olyan 20-25k/év körül van itthon (ebben a vasárnapi sofőrtől a taxisig mindenki benne van), te meg a dupláját levezeted... Erre inkább ECO gumi való vagy ha maradsz a túra abroncsnál akkor pl a Michelin Primacy azoknak magas a futásteljesítménye és tapad is.
-
MC Pite
veterán
válasz
Tompie
#44200
üzenetére
Hát, talán picivel a Vredestein(?). Neked is széles a felni, vagy csak nehéz az autó/az a gyári méret, hogy inkább 195/60at nézel? Picassora én azt raktam, holott gyárilag 185/65, de az menetkészen 1,3t, és szeretek lendületesen menni, és sokat mentünk jól megpakolva is (régebben). De nagyobb a felhozatal és olcsóbb 185/65ben.
De az akciós Primacyra is vetnék egy pillantást a helyedben, de akár a Goodyear is igen jó gumi, néha van jó áron..
https://www.tyrereviews.com/Article/2020-Tyre-Reviews-Ultimate-Summer-Tyre-Test.htm
Ahogy máskor is, itt is igaz, hogy részeredményeket, hátrányokat érdemes főként nézni (bár kinek mi a fontos). Meg eldönteni a kettő/három gumiból melyik van közelebb az igényeidhez.
-
MC Pite
veterán
válasz
Tompie
#44184
üzenetére
Azt még nem tudom(2019 tavaszi beszerzés, és már eladó sorba kerül, mert autót cseréltünk), de ahogy másikokat látok, nem rossz.
BLUE TORNADO: Igen, onnan szokott fújni a szél, a TR1/T1R-től. A japán b...szimpatizánsok és a Halálos imrambanon nevelődtek szeretik, de... a gumit körüllengő hypeot nem értem, a seggem és fülem sosem igazolta, sőt.
De ismerősöm is meg van elégedve a 15 éves michelinjével, azt mondja gyári gumi, a legjobb, nem szabad lecserélni amíg nem kopik el.Én nem erőltetném a Proxes vonalat

Szeretem ezeket a fix össdzegeket, sajnos fejben évek óta nem változnak, de az árfolyam és az árak igen. ha 6"os a felnid, akkor jobban jársz ah 185/65R15ös abroncsokat nézel, jobb az áruk és a felhozatal is.
Sportrac5 akkor belefér (kb ezressel több a 195/60 is), K125, T005, sőt, nem csak EnergySaver, hanem Primacy4 is belefér ebben a méretben!Szerk: *, idáig is ajánlottuk a K125öt (alias VentusPrime3), eddig nem nézted?
-
válasz
Tompie
#43234
üzenetére
C corsan 20e km alatt a jelentos resze elfogyott. (Van külön téli nyári, a 20e az csak erre a téli gumira értendő). Valami 3-4 mm kozott volt tavaly amikor levettem azt hiszem es tekintve hogy en biztos nem hasznalom le 2mm-ig ez bizony lassan cseres. Nem mondhatni hogy szet lett raccsingolva, felesegem jart vele nagyreszt, 2 evente megcsereltem a tengelyeken. Nekem most mar szerintem ki fogja huzni azt a ket szezont amig nalunk van az auto, mert eves szinten visszaesett a Corsa futasa 4-5.000km-re. Tehat 2 szezon alatt a teli kapni fog nagyon max 3-4.000km-t.
-
MC Pite
veterán
válasz
Tompie
#42894
üzenetére
Szerintem nem, akkor különbség nincs. Azért a Kleber sem öregedik olyan szépen/bírja sokáig (nyárikat és négy évszakosokat próbáltam tőlük, de ötödik szezonra nem raknám vissza).
Hankook kopik is átlagnál jobban (általában), de amiket láttam/használtam (Kinergy Eco), nem keményedett olyan gyorsan.
Bár itthonra sima téligumit én már jó ideje nem veszek; inkább a nedves/száraz 180, mint a havas 5 napon legyen erősebb, ha súlyozni kell.juvegamer: Amit hallottam (nyikorogni 1 évesen) és láttam teszteket, az alapján igen, a Laufenn gagyi.
Helyezések: 53/53, 16/16, 43/51.
Kicsit nyersebben: Hagyjuk már azokat a korrupt/buta/...nemtom gumisokat, akik ezt a szart preferálják, mert ha eladnak belőle x szettett, síkabátot, söröshordót, bluetooth hangfalat, meg csajos naptárt kapnak.
-
MC Pite
veterán
válasz
Tompie
#42479
üzenetére
Olcsó gyártóknál a gyenge kezdés után erős visszesés van már akár a második, de legkésőbb a harmadik szezonnál. Linglong, olcsóbb Falkenek, stb.
Közép felső kategória újkori tudásának 70%át legalább tudja 4-5 évig. A jobb termékek a prémiumgyártóktól 5-6 évet is kibírnak érdemi romlás nélkül, téliként akár plusz egy év (ha fél fél évet vannak autón, néha ápolva, és árnyékban /garázsban áll az autó). De egy rakat Pirelli, Bridgestone (főleg az olcsóbb, eco típusok) már 4-5 évesen kuka érett, korcsolyázni lehet vele, tehát csak a gyártó nem garancia, plusz mostohább parkolási/tárolási/ápolási szokások is rontanak a gumik állapotán.
Legegyszerűbben úgy lehet észrevenni -azok számára is akik... bármilyen okból sose mennek vezetéstechnikai tréningre- ha a parkolókban is csikorog az sbroncs (jól beállított futómű mellett is).
99%ban ami nyikorog, az... nem jól tapadó gumi. A tapadásért a keverék a felelős, nem a minta, olcsóbb gyártók a keveréken tudnak spórolni.Szerintem.
-
raziel01
veterán
-
Hachiko95
aktív tag
válasz
Tompie
#41776
üzenetére
Ugyanebben a méretben van a kocsihoz a Hankook-ból, most lesz 2 éves, made in hungary, teljesen puha és nem repedezett, de másnál volt hogy öregedett. A Kleber-nél most jöttek be az új méretek, tavaly azt hiszem csak R16-tól felfelé volt, általánosan elég jól szerepelt a teszteken.
Talán a Kleber-t helyezném feljebb, de elég közel van a két gumi, szerintem egyik sem rossz. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
Tompie
#41700
üzenetére
Az első hárommal nem lősz mellé. De a friss adac teszt alapján rámennék a Hankook RS2-re.
-
ngaba
aktív tag
válasz
Tompie
#41260
üzenetére
Az EU-címkés A-G betűs besorolások komolytalanok:
https://abroncs.blog.hu/2015/08/18/mennyit_ernek_az_osztalyzatok_az_eu-matricanItt a topic-összefoglalóban vannak tesztek, azokat célszerű olvasgatni. De még ezeket a teszteket is úgy érdemes olvasni, hogy egyrészt vattaúj gumikat tesztelnek (ami ugye nem sokáig marad úgy), másrészt az, hogy melyiket hozzák ki győztesnek, nem annyira érdekes, mert lehet, hogy te máshogy súlyozol. A konkrét mért értékeket érdemes nézni, és azok alapján dönteni. Azt is látni fogod, hogy olyan hatalmas különbségek azért nincsenek papíron (az azonos árkategóriájú gumik között).
Inkább fórumokban érdemes utánaolvasni egy adott kiszemelt típusnak, hogy mit írnak róla a tulajdonosok. (Akár itt, vagy nagyobb külföldi fórumokon, vagy vásárlói véleményeket.)
-
Anaren91
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Tompie
#40534
üzenetére
Ha hátul van defekted, akkor mindegy; ha elején lyukad ki a kerék, akkor felrakod hátra a 14-est és az elejére átteszed a 15-öst. Gyárilag is van eltérő felni pótkeréknek, arra az évi 0 alkalomra meg pont megfelel, amid most van
egyszer nekem 185/60 került fel 195/65 helyett defekt okán, nem jelentős dolog, legfeljebb óvatosabban vezetsz addig. Felni rozsda miatt be aggódj, az nem veszélyforrás. Karosszéria esetén annál inkább, én a pótkerék projekt árát inkább arra költeném.Egyébként viszont szerintem is érdemes lenne maradni a focvis által említett gyári méreteknél, ha a későbbiekben gumicserére kerül majd sor, de le lehet járni addig ezt a szettet. A jelenlegi méretedhez képest elhanyagolható a különbség, szvsz nem ezen fog múlni a téli viselkedése az autónak, egy (gyári méretű) prémium gumi sokkal jobb egy olcsóbbhoz képest, mint amit a keskenyebb méret jelentene

-
szabonagyur
félisten
válasz
Tompie
#40563
üzenetére
Télre a keskenyebb váltóméret azt is jelenti, hogy a felni is kisebb méret lesz és úgy lesz 100% váltóméret.
(#40562) Tompie : ja ok, megzavart, hogy már a 195-t is írtad.
De ha jövőre a nyárid meg lehet a télis 195 lesz akkor miért nem olyat veszel.
Amúgy kolléga írta, tanksapkán, B oszlop bárhol le vannak írva az autód méretei, váltó mérettel együtt, nem random kell gumit rakni rá.
-
raziel01
veterán
válasz
Tompie
#40563
üzenetére
Tanksapka oldalában rajta vannak a gyári kerékméretek. Azok közül kell választani.
Télre azt mondják jobb a keskenyebb de amennyi hó van itthon kb tök mindegy.
Nekem 195/55 R15 és 185/60 R15 van rajta feltüntetve. Nyári most 195-ös, max azért veszek 185-öst télre mert az olcsóbb is 2-3 ezerrel. Ami 4 guminál nem elhanyagolható. Majd még eldöntöm.
Új hozzászólás Aktív témák
- Az SK Hynix elárulta, hogy meddig nem lesz elég memória
- Call of Duty: Black Ops 6
- Anime filmek és sorozatok
- Polgári repülőgép-szimulátorok
- A Retro Games feltámaszt egy legendát
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- GL.iNet Flint 2 (GL-MT6000) router
- Poco F8 Ultra – forrónaci
- LEGO klub
- Mesterséges intelligencia topik
- További aktív témák...
- Eredeti Lenovo 135W töltők (sárga téglalap)
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B760M i5 12400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB ZALMAN Z1 Plus Cooler Master 750W
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Samsung A17 mobiltelefon
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A70/Samsung Galaxy A71/Samsung Galaxy A72
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

(más hasonlatot most nem hozok elő a párkapcsolattal folytatott esti tevékenység kontextusában mert kibanolnak megint
) 




