-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Igazából mindig a külső hőfokhoz kell(ene) igazítani a guminyomást, mert a gázok térfogata változik a hőmérsékeletükkel (ezért szoktak tiszta nitrogént használni a versenysportban, mert annak a térfogata/sűrűsége viszonylag állandó, szemben a körlevegőével).
Egyébként ha maximalista vagy: a guminyomás értéket a gyártó általában pincehőfokra adja meg (tehát olyan kb 16 fokos hőmérsékletre). Ettől eltérő hőfok estén +/-6 fokonként +/-0,1 bar diffivel szokás számolni. Mivel ugye a gázok tárfogata nő ha a hőmérsékletük nő, ezért melegben alacsonyabb nyomásértékre kell állítani, mint hideg esetén. Pl ha a gyár 2,2 bar-t ír (ez +16 fokra vonatkozik) akkor +22 foknál 2,1 bar kell bele, míg +10 foknál meg már 2,3 bar.
Motion_Blur: A tempó is számít, nem csak a tömeg. Nagyobb sebességnél a gumi deflexiója miatt nagyobb nyomás kell. Céhes Fordo Mondeo-kon pl 160+ km/h-ra már más értéket ad meg a gyártó mint az az alatti használat esetére.
Ha jól emlékszem Kormin is 2,5 bar a normál nyomás, a nagytempós vagy teljes terheléses pedig 2.8 bar.mod:
Gaben92: Én kicsit túlfújom, V mintás gumi hajlamos fűrészfogasan kopni (tboldi pl ebbe bele is szaladt), ezt lehet kompenzálni ha egy kicsit túlfújod.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Saccco
nagyúr
Most úgy vagyok vele, hogy tetszene a Conti, GY és az eddig számomra ismeretlen teljesítményű Fulda.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
Igazából pont a Michelin filozófiája, hogy az a legjobb, ha az abroncs addig van használva amíg még megfelelő a profilmélység, és arra törekednek, hogy ez idő alatt ne változzon az abroncs tulajdonsága. A környezetnek is az lenne a legjobb, hogyha minden abroncs addig lenne használva, amíg el nem kopik és utána vennénk csak újat, nem akkor ha már a 3. évben úgy érezzük, hogy ez már nem az igazi.
-
athomi
veterán
Katona Mátyás totál alkalmatlan arra amit csinál. Nézzük az idei műgyantás teszteredményüket:
Vajon megnézte a saját teszteredményeit? Gondolom igen, mert ki is elemezte, de mégse tűnik fel neki, hogy valami nagyon nem oké a műgyantás tesztekkel.
Pár észrevétel:
- Nem esett le neki, hogy az új nyári abroncs sokkal, de sokkal rosszabbul teljesít, mint a használt nyári. Bepuhult a használt nyári?
- A téli Alpin 6 eredménye közelebb egy használt nyári eredményéhez, mint egy télihez vagy egy télies négyévszakoshoz.
- Az igen nyáris, téli körülmények között gyenge négyévszakos WeatherControl A005 jobban teljesít, mint a téli Alpin 6, a CC+-t meg egyenesen lealázza.
- A múltkor arra jutottak valódi téli körülmények között, hogy az új CC+ nem is teljesít rosszul, a használt, kopott CC+ viszont nagyon rossz. Most viszont ugyanúgy teljesített a használt és új.Nem véletlen mondom régóta hagyjuk az autónavigátort, mert feltűnően nincsenek rendben a tesztjeik, konklúzióik.
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
Az időjárás magát alakítja. Az ember hatása a klímára 1-2%. Többi meg csak pénzcsinálás! Azelőtt is volt co2 kibocsátás, amikor még semmi élőlény nem volt. [link] amiket beszélnek az mind természetes folyamat. A linkben szereplő kép megtalálható egy alapiskolás természettan könyvben is.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Predator2
addikt
"Elvileg hamar öregszik"
Akkor nálam a Hankook kiesett. Keveset megyek, ezért nekem fontos, hogy a lehető legtovább bírja a gumi.
Ennek függvényében mi jöhet szóba?>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Predator2
addikt
Nálam sajnos semmi nem biztos, így maradok a téli/nyári felállásnál.
Soha nem lehet tudni, mikor mondom azt a főnökömnek, hogy szeretgesse anyukáját, és akkor messzebbre kell majd járnom autóval. Pillanatnyilag busszal járok.Ez az öregedéses történet elriasztotta a Hankooktól.
Még valami. Szerintetek hülyeséget csinálok akkor, ha csak 2db téli gumit veszek a Clio-ra amit feltennék a két első hajtott tengelyre, a hátsókra meg menne az öreg Michelin?!
A profilmélység rendben van, de 2010-es gumik.Üdv
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
gabor9991
őstag
Kötekedni kötekedhet, de ezen kívül nem tehet semmit mert nincs jogalap amire hivatkozva tehetne bármit is.
Casco esetén, ha a szerződésben van olyan kitétel ami a téli gumi meglétét előírja az nyilván más.
De ha 20 centi hóban én a saját autómmal 1.7mm-re kopott 10 éves nyári gumival lerongyolom a tiédet akkor a biztosítómnak rendeznie kell az okozott kárt. -
Be lehet vállalni, bár általában amelyik jó hóban az gyengébb szárazon és vízen.
Felén tavaly egy nap volt hó, délben leesett és estére elolvadt, tavaly előtt meg talán 2 nap volt amikor nagyáruház parkolóban lehetett csapatni, mert csak annyi esett, hogy az utakról még a kiváló közútkezelő is hamar letakarította.
Örülnék idén már valami igazi hónak... Legalább a nyárias 4 évszakosomat is ki tudnám próbálni. Tavaly a Nexen-t Ausztriában teszteltem, az teljesen jó volt.
-
Qru
MODERÁTOR
A005 felé hajlok. Télen nem igen autózom vele, ha mégis van B autó dedikált télivel. A CC sokkal jobb mint az előző 4évszakosom (BS) de ilyen kis futásra előbb öregedett el mint sem elkopott volna. De a bajom pont ez, hogy a 4 éves CC még vállalható de a 4 éves Bridgestone nem volt az. Vizen nagyon szar volt. Namost félek, hogy az A005 is túl gyorsan fog öregedni.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A következő nyarat még lehúzom a mostani CC-vel de az is lehet, hogy a rákövetkezőt is, meglátjuk hogy öregszik tovább. Addigra lesz több tapasztalat a A005-el is.
Mondjuk a Continak +2k a felára/db az nem tétel igzából... Főleg ha leosztom mondjuk 4-5 évre. A TPMS likvidálással sokkal többet nyerek/nyernék anyagilag.#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
Igen, ideje lenne már, mert jövőre mindenképpen vennem kell valamit, lassan 4 mm környékén már egyre óvatosabban kell használnom a Quadraxer2-ket.
Ár érték miatt Nexen, Maxxis AP3 és a Quadraxer2 van versenyben most nálam, de jöhetne már valami Apollo update is jó árban, vagy az általad említettek. -
Használtam: skoda fábia kombin, golf4, i20, kia ceed, i30 sw-n a ts 830 és ts 850-et vegyesen. Hegyekben, az alapokban, napi 20-50 cm friss hó esett amit takarítottak, de az út mindig havas volt, friss hóban, letaposott hóban, latyakban összesítve ~75000 km-t
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
2ozzmexy
aktív tag
A szüleim meg voltak elégedve vele az Aurison...
Én majd tavasszal tudok leghamarabb véleményt mondani. Ha fos lesz nagyon, akkor úgyis eladom és veszek valami normálisat. Csak nem igazán akarja a pénztárcám, mert akkor vehetek TPMS szelepeket is...
Kétlem h sikerül leszedni mind a 4et szeleptörés nélkül...@Qru: annyira pici méret hogy az is csoda lesz ha talál 13as kerékre gumit, anno egy marutira kerestünk, hát az is öröm volt ha nem csapta le a gumis a kagylót... Több lett a végén a telefonszámla mintha vettünk volna 14es felnit rá.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dj79
senior tag
Én is azt használok, saját tapasztalatom is hasonló. Focvisnak azért sokat segít a súly, bár mintha tőle is olvastam volna egy kis nexen fikázást, amikor megvette a Volvo. Szerintem a quatrac5 jobb lenne nagyobb teljesítményű autóhoz télies viszonyokra, ez is saját tapasztalat.
-
veterán
Lehet, ők még nem próbáltak valóban jó gumit. Gazdaságos megoldásnak elmegy - csak jég és kánikula ne legyen.
(Én az autóval kaptam egy szett normális nyári Michelin mellett; ha bántóan rossz lenne, már eladtam volna; mivel nem az, így inkább elhasználom télire.)Szerk: Sőt! Ha nincs hó vagy jég; akkor akár jobb is egy hagyományos téli guminál. A mostanában jellemző időjárásban - száraz hideg; vagy enyhe esős - semmi gondom vele.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Ezen is gondolkodtam, de van egy teljesen jó szett télim, lemezfelnin, és nem akarom az alufelnit használni a télen sóban.. (Ha hó nincs is, de sózás az fixen van )
Eladom a most 4 éves nyárit kb féláron (Ventus Prime 3), mert még az is bőven jó lenne 2-3 szezonra, és veszek egy szett újat - legalábbis ez a terv."... and I hope you have a great day!"
-
Persze, semmi baj a Nexennel. De használtan is ki lehet fogni jó ajánlatokat. Én pl. tavasszal fogom árulni a fél szezont futott tavalyi gyártású 205/55 R16 nyári gumimat pusztán azért, mert az előző tulaj nem 4 évszakost használt én viszont ősszel arra váltottam. Az valakinek jó vétel lesz.
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
Igen de pl a gyenge aquaplaning szereplést sem értem. Elvileg ez a V minta pont erre jó, hogy gyorsan kivezeti maga alól a vizet...
Saccco: A 2.0 TDI-ből átülve múltkor ráindítottam a Jazz-re miközben már alapjáraton ment. Egyszerűen nem hallani olyan csendes.
Arra is kéne majd vmi 4évszakos gumi. Nexen-el szemezek vagy kicsit olcsóbban az Apollo...#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
Száraz fékútban a legjobb, 2,8 méterrel megelőzve a Nexen-t
Nedves fékútban a 9., Nexen 7. 0,6m különbséggel.
Havas fékútban 8., Nexen 7. 0,6 méter különbséggel.Ha a kopást és az árát nem néznék, szerintem jobb lenne összesítve a Maxxis.
Árakat tekintve CC+ 50k/db, Nexen 33k, Maxxis csak februártól érhető el Németországban, valószínű 30k körül fog mozogni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Itt jég nincs, csak vizes-sós-nyálkás út. Normálisan, nyugisan közlekedve szépen el lehet lavírozni a CC+-okkal, nem érzem semmivel sem rosszabbnak, mint a Hankook W452-ket.
Múlt héten éreztem egyszer egy kanyarban, hogy 4 kerékkel csúszok picit a fehér aszfalton, de nem volt vész, rövid ideig tartott. És a tempóm is kicsit nagyobb volt, késésben voltam.2006-os Honda Jazz 1.4 i-DSI, CC+, lassan 2 évesek, 185/55R15, ABS-en kívül semmi biztonsági elektronika
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Maradnak a télies vonalon a minta alapján. Kíváncsi leszek rá.
Arra jutottam, hogy az A005-öt nem vállalom be mert elég rossz tapasztalataim vannak a BS öregedésével. Szóval vagy a CC+ lesz vagy Conti ASC jelen állás szerint nálam a CC utóda.
Mondjuk ezt a nyarat még tuti lefutja szóval még van időm eldönteni.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
Mondjuk nem tudom a frissen bejött DriveNow mennyire torzítja a képet, azokon is 4évszakos van (Barum Qartaris) na most pár száz autó x4 gumi az szépen megdobja a statisztikát. De ettől függetlenül a trendet jól mutatja.
Saccco: Jah nem hiába futtatjuk itt.
#nincsbennetarcsi
-
Kornel
veterán
Continental alsó polc EU-ban, USA-ban viszont ezek mennek. Continental gyártja Romániában és Portugáliában.
Új minta, az Altimax Sportot váltotta, elvileg jobb annál. Az 23. volt tavaly az autobildnel, az Uniroyallal egy szinten, megelőzve a Barumot, Semperitet, Matadort, BF goodrichet: [link]
Nedves tapadás B, és az én méretemben 20k ingyen van, főleg ha a garanciát is hozzávesszük.
Ezért hajlok nyáron e-felé, de ez a Nexen is jól néz ki, 33/db körül.
-
rbalint88
addikt
oké, hogy 3 km/h, de ha ezen múlik, hogy felkened a szalagkorlátra a kocsit vagy sem, akkor nagyon nem mindegy plusz szerintem ami kenődősebb, az nehezebben is nyeri vissza a tapadást a megcsúszás után.
nekem Apollo volt, az szerintem kevésbé télies, mint a Nexen és azért az is tudott taknyolni, mondjuk ott az autó is ki tudta használni a gumit A-Z-ig.veszélyes szitu nem volt vele, de ugyanazzal a tempóval egy téliesebb gumival valószínű leestem volna az útról száraz körülmények között. esőben nem szoktam tolni, ott jelentősen nő a fékút és csökken a távolság, aztán sokan nem növelik a követési távolságot, volt már párszor szükség a plusz helyre, amit ilyenkor hagyok.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs