-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz Kornel #15064 üzenetére
Te csak reggel és este mész?
Én nem.
24 órából nincs fél óra a nappali csúcshőmérséklet, amit 2 méteren mérnek. Az emberek pedig reggel és este mennek, vagy lassan már azt is bebizonyítod hogy nincs reggeli meg esti csúcs?Ld. Az elmúlt években a medmium semperit sokszor a prémium márkák előtt végzett több teszten is.
Dehogy végzett ott összesítésben. Itt van 3 év eredménye, a Semperit középmezőny: -
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz Kornel #15066 üzenetére
Senki nem beszélt csúcshőmérsékletrol.
De, te:
"Ugye tegnap linkeltem a tavalyi budapesti napi középhőmérséklet diagramot, simán van nappal délben 15 fok"Középhőmérséklet, ami délben 15 fok?
A napi középhőmérséklet a napi 4 meteorológiai mérés (ami még mindig 2 méter magasan van) átlaga.Szetnezek én is pár teszten, ha nem gond, es még jelentkezem.
Hajrá.[ Szerkesztve ]
-
Kalandor
HÁZIGAZDA
válasz Kornel #15069 üzenetére
Szerintem kiforgatod a szavaimat.
A középhőmérséklet nem 15 fok délben szerinted: ez nem kiforgatás, hanem fogalomzavar.De ugyanaz délután 3-4 órakor már simán lehet 15 fok is, amikor is az aszfalt sem 15 fok lesz, hanem a nap sugarai szépen felmelegítik, és még annál is melegebb lesz, na itt meg már nem a téli lesz a jobb választás, mi van, ha ide fog esni az általad várt 0,00001% valószínűséggel várt "esemény"?
A forgalomcsúcsok (hiába kerülöd még mindig a kérdést) reggelre és estére esnek, amikor az átlagos hőmérséklet alacsony, tehát téli gumi kell. Elfogadod ezt vagy a meteorológia után vágjunk bele a statisztikába is, hogy mekkora a délutáni csúcshőmérséklet tizenpárfokos időaránya a napi 24 órából, és így mekkora a balesetek bekövetkezésének az akkori esélye?
Vagy abba is belemehetünk, hogy mész a szerinted 15 fokos időben délután kettőkor a 23 fokos aszfalton nagy boldogan, majd 10 méterrel odébb meg mindkét érték 8-10 fokkal kevesebb, mert sok helyre egész nap nem süt direkt napfény. Vissza is értünk ide.A tesztre visszatérve a semperit 2011 körül szerepelt jól a teszteken, az ugrott be.
Szóval nincs igazad. -
#32577792
törölt tag
válasz Kornel #15085 üzenetére
Fontos az "érzés, tapasztalat" a gumik viselkedésében, de mellette legalább annyira, - talán még icipicit talán, esetleg - a pontos, nem érzéses, műszeres mérés is.
Teljesen felesleges ez a téli gumi ellenséges dolog, aki akar, menjen nyári slick-el Főleg ha napi fél órát használja, napos időben, olyan helyen, ahol nincs forgalom
Na viccet félre téve. Nekem is volt négy évszakos, nem is egy, de soha többet.
Olcsóbb, biztonságosabb a két garnitúra.
Ezért kell két garnitúra, két felnivel, ha az idő engedi fel a nyári szett, másnap meg a télit ha esik a hó vagy mittoménEgyébként baromi egyszerű: azonos időben, helyen, körülmények között teszteld le pl. a fékutat.
60-ról 0-ra
90-ről
130-ról
Zsír prémium, médium és 4 évszakost, meg ugyanezeket mediumban.Tesztek:
Ha visszaolvasod őket:
ha nyer az egyik méretben, másikban már nem biztos, ott más is lehet előtte.
Más cég más pontozási átlagot tart fontosnak, ki kell választani, adott környezetre melyik jobb
itthon nem biztos hogy nagyon kéne figyelni az extra havon járásra -
#32577792
törölt tag
válasz Kornel #15087 üzenetére
Ahogy mondtam, egy még simán vállalható profilmelysegu prémium gumi sem acélos már vízen, ha a futofeluletenek a fele elkopott már.
Persze, ahogyan egy medium sem ilyen állapotban. Azért ne hasonlítsuk már össze az almát a körtével.
Azonos feltételekkel kell ítéletet mondani.
Ha használt gumit veszek, nem fogom egy újhoz hasonlítani. Főleg nem abban az esetben, ha kicsi a különbség az újak eredményei között. De ha már egy ringyrongy az új, akkor talán nem lehet mellé nyúlni a premium használttal sem.Ha olvastad is amit írtam, a következő mondat : Viccet félre téve... kezdődött
Én mindenképpen két garnitúra párti vagyok.
-
nesa
veterán
válasz Kornel #15087 üzenetére
Valamikor valahol volt olyan gumiteszt ahol magadnak csúszkával tudtad súlyozni mi a fontos számodra, ez jó mert mindenki jobban eltudja dönteni mire van szüksége.
Az alföldön lehet én is négy évszakos gumit vennék.(#15085) kornelka
Te lattál mar 100% os lengéscsillapítót, nekem bőven fasza a 65% os is sok új kocsin se éri el a 65 ot.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz Kornel #15109 üzenetére
Nem szeretnélek se téged, se mást megsérteni, de ha visszaolvasol pár oldalt, a négyévszakos gumik lettek szinte az ajánlottak, mert globális felmelegedés van és nem lesz már tél...jópár grafikon is be lett vonva a vitába, igazolva azt, hogy ide már felesleges a téli gumi.Erre az idöjárás volt olyan kegyes, megmutatta, hogy a statisztika meg a hosszútávú elörejelzés mennyit ér.
[ Szerkesztve ]
-
#32577792
törölt tag
válasz Kornel #15115 üzenetére
Aha.
Érdekes és szakmai az érvelésed.
Nekem nem jelent gondot, neked viszont láthatóan gondot okoz minden, ami vagy aki nem a Te véleményed ossza.
Olvass vissza, általában ez a szakmai érvelésedMiért gond az, ha ütköznek a vélemények? Azért mert itt pl. az általad favorizált 4 évszakos csúnyán leszerepelt? Olvass vissza, azt mondtam, hogy érzésre dolog mellett legalább annyira fontos, talán még fontosabb is, a pontos, műszerekkel is végzett teszt.
Érzésre ma meleg volt, aztán ránézve a hőmérőre, már ez nem is volt feltétlen igaz
Pedig én is saját tapasztalat írtam le, 4 évszakos gumiról, olvass csak visszaLegyünk már tárgyilagosak. Ennyi
-
rbalint88
addikt
válasz Kornel #15398 üzenetére
annyival egészíteném ki a leírtakat, hogy bár lehet, hogy alacsonyabban van a tapadáshatára a top gumikénál, viszont nagyon szépen, finoman és érezhetően veszti el a tapadást, nem pedig az a kirántják a szőnyeget érzés, mint amit a nyárigumik szoktak csinálni. szóval én emiatt kicsit tán bátrabban is merek vele menni esőben, mint nyárival.
-
nesa
veterán
válasz Kornel #15462 üzenetére
Ez szerintem szűkebb 90 korul szoktam lenyomni az ev1 el vizesen is 80 korul megyek bele minden nap,
jégen is, na jó azt nem[ Szerkesztve ]
-
choco01
addikt
válasz Kornel #15475 üzenetére
Jó hát írja is hogy csak az egyik gumi ilyen, meg most lehet szétrallyzta valami murvás úton párszor....
Szerk.: jól látom hogy kezd készlethiányos lenni a 175/65/r14 CC pont amikor vennék...
[ Szerkesztve ]
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
K Norbi
addikt
válasz Kornel #15521 üzenetére
1 valamit kell megérteni, A nyári nyári, a téli téli. 4 évszakos se nem téli se nem nyári.
Feljössz velem a hegyekbe és ott vérzel el a 4 évszakosoddal. Akkor az mire jó??
Nyáron a nyárival én vészfékezésnél még épp megállok, lehet nem sokon múlik egy csattanás, de te telibe vered majd a másik autót lehet így is nézni.
Én elhiszem hogy most fasza csáó vagy a zsír új 4 évszakos gumiddal de egy 7 éves normális téli simán van olyan jó tapadásra mint a te mostani új gumid.
Neked tudod mi lesz majd 5 éves korába a 4 évszakosoddal?? Akkor nézd meg hogy fog tapadni.
Irkáljátok itt a 4 évszakos így meg úgy, de nem gondolkodtok.
Bizonyos szituációkba még a kiváló minőségű nyári és téli gumik is épp helyt állnak!
Ne vicceljünk már azért... Mi lesz ha 2 év múlva megbolondul az időjárás és lesz 30Cm hó?
Rohantok venni télit?Nekem milyen 4 évszakost ajánlanál? 225/45R17 méretbe? Arról nem is beszélve hogy a téli szerinted miért vékonyabb minden esetbe?
A felnin ha van egy kis hiba elkezdi zabálni csámcsog hónapokig rajta a só mattul a lakk.
Megcsúszol mint én egyszer az acélfelninek mindegy.. a de az alufelninek már nagyon nem.
Jön a tavasz millió kátyú főleg erre, tavaly a haver felütötte a Momo felnijét mert ő azt mondta alá sem teszi nincs itt tél. Jó lehet görgőztetni a kátyú szétbaszta a fél felnit kívül ez jó menet volt. A 45 ös gumi meg kuka.
Az acélfelninek számít? Igen, de nem kell úgy félteni mint a felnit.
Nekem a télim 195/65R15 "ballonosabb" ami télen szintén előny több tényező miatt. Mint egy 45ös.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-
choco01
addikt
válasz Kornel #15639 üzenetére
1 hét alatt elfogyott szinte mindenhonnan ebbe a méretbe, volt aki azt mondta a gyártónál sincs, csak itt találtam 18.900>>17.900-ért kiszállítással szerintem megérte.
Ha valamennyire jó lesz havon is, esetleg egyszer feltudunk menni a télen túrázni a Mátrába akkor nekem tökéletes lesz.Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
t1
addikt
válasz Kornel #15754 üzenetére
Évi 12-13.000km-re is felmernéd tenni?
Asszony Swiftjére lehet felraknám, nyári nincs idén volt 6 éves éppen kopásjelző fölött van, tavasszal tuti kell új, téli ugye most a friss Barum Polaris 3, nagyon gondolkodom rajta tavasszal eladom a nyári szettet felnistől + a télit is ha szezon lesz és csak az Apollot használná. Szerinted?
Egy szett biztos lesz amúgy öcsém 96' Puntojára de az évi 6-7000km, abból is a fele Budapest - Veszprém autópályán maradék meg pár km-es utak Budapesten. -
evo87
őstag
válasz Kornel #15805 üzenetére
Ez a legnagyobb baj, hogy nem csak a CrossClimate drága ebben a méretben, hanem kb minden gumi. A 17-re való váltás se opció mert abban sincs normális méret. Általában +2,5 % szoktt lenni az ajánlott/nem ajánlott határa, az 50 és 55 között 3% az eltérés.
@hacki87: alapvetően azért nem izgulok a nagyobb méret miatt mert a Lancer EVO-n, ami ugye alapvető kialakításban egyezik az én autómmal, nagyobb méretű, átmérőjű kerekek vannak.
Tényleg tanácstalan vagyok. Pedig összességében nem vagyok laikus a témában.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz Kornel #15816 üzenetére
Nekem az annyira nem szimpi... adott árért akkor már a legjobbat venném, és az előző hozzászólásomban szereplő méretek alapján akkor jó volna 32k körül a CrossClimate 195/55 R16 méretben.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz Kornel #15818 üzenetére
Igazából a 195/55 R16 esetében nekem is az votl a félő, hogy beleér-e. Viszont ha a 205/50 R16 és a 195/55 R16 is (igaz szélesebb felnivel) szerepel így a táblákban, akkor nem kell aggódnom.
Ha 4évszakos, akkor már inkább a nyári képességek legyenek jók, abban használja többet az ember és abban a Vredesteinnél jobb a Michelin.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz Kornel #15820 üzenetére
Nem rossz ötlet, de a nagy nemzetközi szervezetek ezt lefedik. Ahhoz, hogy hiteles és elfogadható eredményeket produkáljunk egy ilyen tesztben, nagyobb apparátus és drága méréstechnikai eszközök szükségeltetnek. Sajnos jelen keretek között nálunk nem áll rendelkezésre olyan finanszírozási háttér amivel ez fedezhető, kókler munkát pedig nem szeretnénk csinálni.
De alapvetően egyetértek kollégám írásával, miszerint a 4évszakos gumikkal kapcsolatos sztereotípiák már nem állják meg minden esetben a helyüket. A technika, így a gumiipar is rohamosan fejlődik, aminek eredményeként ma már használható és valóban jó 4évszakos köpenyek állnak rendelkezésre. És példának okáért a CrossClimate egy kifejezetten szimpatikus termék, ami a klímaváltozásra és az azzal jövő enyhébb telekre reagálva egy korlátozottan télre is alkalmas nyári gumi volna.
Az én véleményem az, hogy a klasszikus téli gumiabroncsok ideje meg van számlálva, főleg Közép-Európában és délebbre, ahol már nincsenek kemény telek. És őszintén szólva...mikor kell hóban autóznunk? Szinte sosem, hiszen rosszabb esetben is fél-egy nap alatt letakarítják az utakat, tehát inkább egy vízre, latyakra alkalmas mintázat a fontos már télen is.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
válasz Kornel #15822 üzenetére
Nálam ez a videó volt az első impulzus a CrossClimate-tel kapcsolatban. Van köridő és féktáv, többféle körülmény közt.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
#32577792
törölt tag
válasz Kornel #15828 üzenetére
Cáfold!
Két dolgot állítottam.
Teszteket emlegettél: ott van. Mi van benne? Kielégítő. Nem nagyon jó, jó, hanem kielégítő a 4 évszakosok között.
Érzés teszt: mi alapján ha hó és jég se nincs?? (ezt nem én állítottam)
Hó meg ha van, biza nem 10 percig van nálunk az úton. Sok autó szokott szar, hóra alkalmatlan gumik miatt árok lenni, persze cáfolható, biztos maketteket szoktam ott látni..
Lehet, hogy jó szárazon, még vízen is lehet jó, de hóban, jégen, feltételesen.
Néha tesztekre hivatkozol ha az nem ok, akkor felhasználói érzésekre.
Van még hova fejlődni a 4 évszakosnak, hogy tényleg az legyen.
Ennyi.[ Szerkesztve ]
-
evo87
őstag
válasz Kornel #15832 üzenetére
Azt el is felejtettem hozzátenni, hogy a párom, nagyszüleim mind különböző falvakban élnek, de eddig egyszer fordult elő az elmúlt években, hogy nem jutottam el hozzájuk, méghozzá azon a bizonyos márciusi sztorinál. Tapasztalataim szerint itt, Komárom-Esztergom megyében és Fejér megyében normálisan takarítják az utakat, nem fordult még elő, hogy a környéken napokig kellett volna hóban autóznunk. Ha pedig mégis el kell indulni a hóban, ott véleményem szerint a téli abroncsokkal is fokozott óvatossággal kel közlekedni. Mondom ezt úgy, hogy nagyjából az elmúlt 6 évben majdnem 200 autót teszteltem különféle abroncsokkal szerelve.
Ha jól sejtem, akkor első körben budapesti tahó városinak lettem kikiáltva, most pedig már vidéki suttyó leszek.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
#32577792
törölt tag
válasz Kornel #15830 üzenetére
Igen, és??
Egyfolytában cécézel. Ebben is az, ami a másikban, kaksi hóban. De érzésre biztos nem az
Ha és amennyiben nincs hó, nincs jég, akkor jó. Ha van..Teszt? Egyesek szerint nem hitelesek a tesztek.
Két dolgot állítottam. Nem többet.Pár hete Te jöttél azzal, hogy mindenkinek ugyanazt ajánlottad. Szinte trabitól - T72-ig
---------------------------------
Voltam olyan helyzetben, ahol én a szar télivel elmentem, mások lecsúsztak, volt olyan jeges út, hogy 5km/h -al haladtunk, sorban, fele menet közben csúszott le az útról az árokba. Ha megállt, nem tudott elindulni.
Lehet csak 2-3 nap. Te mit szólsz, ha egy pár hónapos gyerekkel ragadsz ott legjobb esetben?
Szóval ne haragudjatok, de az élet nem kompromisszum és arra játszani, hogy nem lesz hó, jég. Aki ezt teszi, az a szemembe felelőtlen. -
nesa
veterán
válasz Kornel #15826 üzenetére
A lakosság kb 17,5% lakik a fővárosban ebből kb 5-600k ember vidéki kötődésű tehát nem ritkán elmegy haza de sajnos legalább ugyanennyien vannak azok is akik még soha nem láttak a Budapest táblát, el se tudjak képzelni hogy azon kívül is létezik földi élet...
Pl azt hiszem 2-3 éve több mint 3 hétig jégen jártunk az egyik havazás alkalmával, de ha nappal olvadás van a hegyen az reggel az útra lefagy (jobb esetben fekete jég) hiába van árok rendszer akkor is kitalál az útra a hegyrol lefolyó víz ami az úton folyik lefele, nem csak nálunk a Mecsekben is több ilyen hely van...
És a hegyoldalba PL Mecsek szoktam járni olyan helyeken ahol eleve lehetetlen a hókotrás mert csak 1 sávos az út (nincs hova kotorni) el sem fér 2 autó Pécsen rengeteg ilyen van akkor valakinek tolatni kell, nemrég mi is hasonló helyen néztünk házat de mivel 2x kellet tolatnom míg fel meg lejöttünk már nem is annyira érdekelt...
Azt nem is mondtam hogy a legközelebbi bolt is 4km re van tehát nem játszik hogy kihagyok 1 napot, pláne dolgozni is kéne járni, gyerekeknek iskola, óvoda, bölcsőde...
Mondjuk én boldog lennek ha nektek lenne igazatok és ezen a télen elmaradna a havazás, de tartok tőle nem fog bejönni, és rácseszünk.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Kornel #15845 üzenetére
4-5 éve volt egy nagy havazás Vác környékén. Kamionok a 3 sávos szerpentin két oldalán, egy szakaszon még tötymörögtek az autók, utána teljesen beállt. Jó öreg 2T Wartburggal voltunk, 3 személy és egy kis csomag benne, elől békebeli futózott (mély, közel terepes mintával)-, hátul nyári Matador gumi (talán piskóta mintás, de sűrű bordákkal, télen is elment valamelyest). Pár perc után meguntuk a várakozást, úgy lehetett haladni vele a hóban, mint annak a rendje, az álló autók legalább félre voltak húzódva
[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
válasz Kornel #15848 üzenetére
Amit negatív irányba változik az időjárás, ja szeptember végen okt elején valamikor kellet jeget kaparni de az még rövid gatyás jég volt, igazából akkor kezdődik a tél amikor előveszem a hosszúnadrágot, amikor komolyra fordul az időjárás akkor a pulóvert is, miért raknék a kocsira téli cipőt addig amíg én is nyári ruhában járok.
-
nesa
veterán
válasz Kornel #15850 üzenetére
Kabát? kb 3 éve húztam mert nagyon hideg volt -18 ha már most kabátot húznék akkor mit kellene felvennem ha -10 vagy hidegebb van?
Ebben az időben max hatalmas szélben tudnék elképzelni valamit de kabátot tuti nem.Eddig úgy igazan 2x fáztam az életbe de akkor komolyan elgondolkoztam hogy lesz-e másnap de igazan már csak a pillant számított...ebből az egyik nagyon gyors volt kurva hidegbe hatalmas szélbe a másik meg hosszabban tartó volt a 90 es évek második felében haburú vége fele Boszniába.
-
svedmalac
tag
válasz Kornel #15858 üzenetére
Az AutoPult-os linket néztem meg először a kolléga miatt, ott találtam az első számomra érdekeset:
[link]Aztán olvasgattam mindenfelé...
[link]Aztán meg jött a Blikk.hu
[link]Megnéztem pár videót is a csövön, vannak konkrét havas, fékezéses, indulásos, stb. videók...
[ Szerkesztve ]
HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Nokia 930, Xiaomi Mi9 Lite, Citroen 2CV és C5 X7
Új hozzászólás Aktív témák
- Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- SGF24 - Érkezik a No More Room In Hell 2
- Politika
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Irány Japán!
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- NBA és kosárlabda topic
- Bundle topik
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- További aktív témák...
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs