-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
válasz Kornel #16039 üzenetére
Na igen, ez a kérdés, Barum Polaris 3 vs. TS860. Előbbiből van 13-as méretben is, ha jól rémlik. 6-7e Huf/db a különbség. Még gondolkodóban van a döntéshozás...
Ismerősnél kb. 15 évvel ezelőtt a céges B2 Passat egyik első kereke kezdett az autópályán külön életet élni. Szerencsére nem lett gond, óvatos fékezéssel ki tudott húzódni a leállósávba 3 kerékkel is úgy, hogy a kocsi orra nem bukott le a földre. Bár asszem ott nem a csavarok engedtek el. És igen, ez a sztori sem a német kocsikról szólt, hanem a "megfelelő" karbantartásról.
-
őstag
válasz Kornel #16168 üzenetére
Kompromisszumosak, de van, akinek tökéletes.
Ha csak munkába járásra használnám a kocsit (napi 24 km városon belül), akkor én is négyévszakosat vennék, mert úgy évente mennék a kocsival - nyaralással együtt - 8000 kilométert. Viszont jelenleg minden hétvégén megteszem a Győr-Bp-Győr távot, így már a 18.000 kilométerre jobban járok két teljes értékű szettel és bármikor bátran el lehet vele indulni.
"Less but better" - Dieter Rams
-
BigBlackDog
veterán
válasz Kornel #16239 üzenetére
Gumival mi a gond? Csak, hogy használt (2015. októberi gyártásúak)? Futófelület így néz ki.
16-ra akarok váltani nyári garnitúrában is. Szép a 17-es gyári Honda alufelni, ez tény, de nekem a 16-os méret eddig határozottan jobban bejött. Könnyebben megy a kocsi, a fogyasztásom is esett pár decit, csendesebb is. Egyelőre 16-os Honda alufelnire gondoltam váltani, de lehet, hogy marad alufelni nyárra is. Tudom, szarul néz ki, de valahogy azt a szempontot nem tudom olyan szinten előtérbe helyezni, hogy meggyőzzem magam.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Kornel #16524 üzenetére
nem, 7 éves az autó, 1 évesen 9 ezerrel vettük, most van benne 33800km
szóval téli szezononként kb 1500, nagyonmax 2000km menne bele.
de 70+ korosztály, ők eldöntötték, hogy a négyévszakos nem lehet jó, úgyhogy külön téli és nyári szett marad. mindegy, nem az én pénzem, örülök, hogy most használhatom a kocsit. -
evo87
őstag
válasz Kornel #16537 üzenetére
Nincs baja.
2006-os. 2literes, 16 szelepes 135 lovas motor... 4G63 ha így ismerősebb. Sport Intense felszereltség: gyári toronymerevítő, toldatok, sport futómű, EVO háromküllős MOMO kormánya van benne. Nagyjából ennyi.iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
válasz Kornel #16551 üzenetére
átjöttem ide, ne ott offoljak, ami engem elbizonytalanít ez a része a dolognak:
"A Michelin valóban nagyot alkotott a CrossClimate kifejlesztésével, bátran ajánljuk mindenkinek, aki meg akar szabadulni az őszi-tavaszi kerékcserék nyűgétől, nem használja nagyon nagy utakra az autóját és főként biztonságban szeretne közlekedni. Kis és közepes gépjárművekhez, vagy akár elektromos autókhoz is. Mi kipróbáltuk és nem csalódtunk! Persze ne felejtsük el, hogy ez nem egy téli abroncs, nincs is értelme hozzá hasonlítani. A saját kategóriájában, normál használat mellett viszont a CrossClimate kimagaslóan teljesített, akár forró aszfaltról, akár hideg, havas útviszonyokról legyen szó. A tesztautó egy Opel Vectra B Caravan volt, egy 101 lóerős dti erőforrással 195/65R15 gyári méretben. Azt azért még érdemes megemlíteni, hogy szerintünk ez a körülbelüli autó méret a maximális, amin még igazán jól működik ez az abroncs."
Jelenleg continental ts 850-et használok mindkét kocsira, nyárra meg continental ecocontact 5-öt.
Mondjuk második autóra gondoltam, amivel szinte csak helyben járok (golf 4 1,6 16v 105ló, 205/55 r16)
most tavasszal kell vennem rá valamit mindenképpen.Még abban tudnátok segíteni, hogy melyik oldalon lehet könnyen eladni használt gumikat?
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz Kornel #16566 üzenetére
Annó írtam, hogy pároméknál a céges insignia-kon CC volt (vagy 3-4hónapig). Akik használták (nyár-ősz) nem voltak megelégedve vele. Aszondják se kanyarodni, se fékezni nem volt az igazi, illetve a mintákat kezdték elhagyni.
Bár nem is értem, hogy ilyen hasznlatra miért ezt vette a flottásuk (havi 5-7000km).
A lényeg, hogy nagy-nehéz autón nem szerepeltek jól.
Én nagyjából azóta vagyok kiábrándulva a cc-ből, pedig a megane-re volt tervben.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
brumi1024
veterán
válasz Kornel #16568 üzenetére
"Az autóm meg közepesen nehéz, 1300-1400 kg kozott valahol, és kanyarodni is tudok, meg megállni is"
Közepesen nehéz, amikor ma már egy Corsa is 1200kg? Nálam az 1300kg még könnyű, a közepesen nehéz az egy mérettel nagyobb autók 1500-1600kg-ja és nehéz a ~2 tonnás az A6/E klasse/5er.
(#16569) molnarpeter: +1, attól függ hol jár. Én 3 hete vettem meg a téligumit, felrakás utáni napon szakadó hóesés és tükörjeges emelkedő is volt.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Kornel #16572 üzenetére
Ez az E Corsa volt, de nagyjából bármilyen kategóriájában lévő autóra igaz ez (talán a Suzukin kívül, de mondjuk ott többek közt a hangszigetelés nem lesz olyan). Akkor sem hiszem, hogy jelenleg az elképzelhető jövőbeli fejlesztések alapján kellene kategorizálni az autókat.
(#16574) kornelka: "Az opelt (es aki rajuk epitkezett) kivéve egy átlag kompakt autó 1300-1400 kg kornyeken mozog, egy D szegmensű autó pedig 1500-1600 kg kornyeke."
Ezzel egyetértek, és ezért mondanám, hogy 1300kg még nem közepesen nehéz, főleg, hogy rengeteg a dízel, amik azért ennyiből nem nagyon jönnek ki.
"Mondom, van akik már elkezdték."
Többen is elkezdték:
- BMW 7er - Carbon Core, 2 tonna alatt a 3 literes motorjával
- Q7 szintén 2 tonna alatt
- Opel is szépen elindult a K Astra-val a lefogyás irányába
- VAG az MQB-vel, nagy részben alu elemekkel, lásd az A3-am is 1240kg forgalmi szerint[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Kornel #16575 üzenetére
"Ezek igen gyenge és felemás probalkozasok."
Mármint mire gondolsz? A Carbon Core-ra? Vagy a Q7-re? Azokat sok mindennek lehet nevezni, de gyenge próbálkozásnak nem.
"Illetve még mindig atom nehéz egy azonos nagyságú vitarahoz képest."
Hangban és kényelemben sem ugyanaz, nem teljesen fair az összehasonlítás.
[ Szerkesztve ]
-
evo87
őstag
válasz Kornel #16577 üzenetére
Pont most van nálam egy SX4 S-Cross 1.4T, összkerekes. Astra K is volt már korábban. Nem állhat oda. Stílusban, anyagminőségben és szolgáltatásokat tekintve sem. Plusz az Opelnél ott van az is, hogy látszik, minden részletében van egy kis finomság, odafigyelés, ami a Suzukinál nincs meg. ja, és a ráncfelvarrott verzió orra borzalmas szerintem.
Ne érts félre, zsír ez az 1,4 turbó a Suzukitól és pl az érintős központi rendszerük is f@sza lett, de kifinomultságban messze van a villámostól.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
evo87
őstag
-
evo87
őstag
válasz Kornel #16592 üzenetére
Mert a linkelt cucc az menetpróba, hazai bemutató. Ilyen eseményeken az idő szűke, a többféle motorverzió miatt nem mérünk sem gyorsulást sem hangerőt...hanem azokat majd mindig a rendes tesztek alkalmával amikor már egy hétre megkapjuk az autót.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kornel #16703 üzenetére
Az Apollod is 3pmsf-es?
mod:
Nesa: Ha olyan a mintája akkor mehet rá. Bár ott M+S-ből inkább a Mud a hangsúlyos nem a Snow.
brumi1024: Erről jut eszembem, hogy múltkor egy X5 óvakodott előttem a mátrában nyári gumival (pedig csak mutatóban volt hó).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
K Norbi
addikt
válasz Kornel #16724 üzenetére
Én néha lámpánál ezt nézegetem, akin van is téli vagy negyevszakos télen, annak a nagy része is 10+ éves, és 1-2 mm profilú.
Nekem is ez a mániám mostanába! Kinek milyen téli gumi, egyáltalán az van e fent.
Mélység. Parkolókba is ezt lesem, este a rendszámvilágítás sima vagy ledes.muzeális darabokkal is simán futhatnak autók itthon. Ezek az ínyenc kategóriák, ilyenekre vadászok.
A minap egy Passat beállt mellém, az oldalsó indexe ki volt esve és a vezeték tartotta!
[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kornel #16773 üzenetére
Jövőre azt akarok venni én is a Fűnyíróra. CC-t akartam de tök elég lesz ez az Apollo is.
tboy93: 36k? Valóban nem kevés de egy lökös újrafényezés kb 25k és akkor nem kell ragasztani vagy patentokat pótolni. Arról nem is beszélve, hogy pl mennyi egy fényszóró ára... és akkor még nem sérült a hűtő, motorháztető mert csak egy ici-pici kocc volt mondjuk. Innen nézve már nem is olyan sok az a 36k...
Elméletben én is tudom mit kellene csinálni de ha nem gyakorolod be akkor semmit nem ér az elméleti tudás mert határhelyzetben nem tudod hideg fejjel átgondolni (nincs rá időd) mit is kéne csinálni. Ha nem azonnal, reakciószerűen reagálsz helyesen akkor vége. Megcsúszol pl a vizes/jeges úton ha nem reagálod le azonnal a kormányszög nyitásával (ami az első naturális reakcióval tök ellentétes művelet) akkor már le is estél az útról.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
BRIKLY
veterán
válasz Kornel #16865 üzenetére
Hát,tényleg az. Csak még friss a jogsi,friss az autó,a pénztárca meg most... Szóval jó lesz nekem tavaszig az a 4 téli amit kapok,csak el kell jutnom érte.
Köszi az infókat Akkor szerzek még 2 nem agyon kopott nyárit,és azzal óvatosan elmegyek. Mondjuk még úgysem merném taposni,3 hónapos jogsival nem vagyok még túl bátor,pláne hogy nem is mentem még 100-nál többel.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kornel #16849 üzenetére
+1
mod:
xeon.Szabi: Minnél több tesztet néz az ember annál jobban elbizonytalanodik. De Vredihez képest nem éri meg a felárat a GY sztem.
Patrick: CC jó de nem árt tisztában lenni, hogy az alapvetően egy nyári keverék szóval hóban csak óvatosan. Én a Mátrában próbáltam havas körülmények között. Látod még élek.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BRIKLY
veterán
válasz Kornel #16879 üzenetére
Kb 2 hónap alatt mentem 400km-t.. Ez lesz kb az átlagos hétköznap, vagy kicsivel több,de nem sokkal. Évente kb 10 alkalom van tervben,hogy egyhuzamban 50km -nél messzebb megyek vele. Szóval szerintem bőven jó lesz a 4 évszakos. Sőt,szerintem ha nyáron télivel mennék is kibírna vagy 4 évet.
Sajnos amit linkeltem is nehézkes kinyögni most, nem még ezt. Annyira szar csak nem lehet,mint ha nyárival mennék. Na meg Én úgysem száguldozok.. Féltem a jogsit,mert jó sokáig szenvedtem érte, szóval pont elég nekem annyi,amennyi az aktuális sebességkorlát. Sőt, az sem biztos még,hogy pályán merni fogom tolni 130-al.
(#16881) Debilon : A helyi gumis körbe telefonálta nekem a környék gumisait, 6500Ft / db, és 70%-os gumik. Na,akkor inkább rászánom azt a kicsi +-t az újra. Pláne,hogy nem biztos,hogy komolyabb gumit kapnék használtban,mint amit Én linkeltem.
[ Szerkesztve ]
-
BRIKLY
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- Projektor topic
- Mobil flották
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Max
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Milyen alaplapot vegyek?
- További aktív témák...
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen