-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Motion_Blur
félisten
válasz barnam_ #12760 üzenetére
Laufenn alá ne add: [link] Hankook budget kategóriás gumija
Következő kategóriában: Vredestein, Hankook, vagy Uniroyal esőgumi
A prémium gumik mind k*rva drágák ebben a méretben (23-30K/db). Én is hasonló árakkal találkoztam amikor 195/55 R15-ben kerestem gumit, végül is Hankook Ventus Prime 3 lett.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Bögre
aktív tag
válasz barnam_ #13461 üzenetére
Elég kellemetlen meglepetést tud okozni, ha a hátsó abroncsok előbb felúsznak vízen, mint az elsők. Itt pl. [link] ugyanannyi a Falken is, mint a Vredestein, így a fentieken túl sem látom értelmét másik abroncsot venni előre. Ha fontos számodra a biztonság, akkor ugyanolyan abroncsot vegyél.
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz barnam_ #13461 üzenetére
Nyilván az az esetleges pár ezres különbség "megéri" a szopolódást, de Te tudod...
Ahh, ez a fillérb@szás...
A biztonság, egyenletes élettartam, viselkedés sokkal többet ér, mint amit esetleg spórolnál anyagilag.
Vedd olyan helyen, ahol nem drágább a Falken.
Vagy ha jobbnak tartod a Vredestein-t, add el a Falkeneket.4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
trialboj
őstag
válasz barnam_ #16271 üzenetére
Sajnos tényleg nem válaszol az emag a DOT számmal kapcsolatban. Megrendeltem ma már jön is.
Viszont azt nem mondtátok, hogy mennyire régi gumit érdemes még átvenni, és honnantól van az hogy jobb visszaküldeni? 2015 eleje még belefér? Habár már az is 2 éves gumi... szóval jó lenne valami támpont, hogy feleslegesen ne kavarjam a sz@rt, csak azért mert nem a múlthéten jöttek a gyártósorról.
Az oldalukon nincs egy db értékelés sem erről a gumiról, szóval gondolom már rajtuk rohad egy ideje, illetve nem külső cégtől érkezik hanem ők árulják, lehet nem 100%ban szakszerű körülmények között pihentetik, habár 1 nagy raktár átlag 10 fokkal biztos akad ott is.
A másik ami érdekelne, hogy a nyári gumit hol érdemes tárolni? Fedél alatt az világos, de hogy kb milyen hőmérsékleten?
Kösz még egyszer
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Qru
MODERÁTOR
válasz barnam_ #18909 üzenetére
Az oladlanként maradjon átellenes oldalra ne tedd fel. Igaz, hogy úgy kopik a legegyenletesebben de az okozhat meglepit átterheléskor (S kanyar pl) más lesz a tapadás mértéke.
Elsőt hátra hátsót előre bőven elég cserélni ha cseréled (és igen kötött forgásiránynál meg asszimetrikus mintánál pláne figyelni kell mi hova kerül). És igen, elvileg 8-10k km után ajánlott átcserélni a gumikat.Én speciel nem szöszölök vele mert keveset megyek, így is előbb öregszik el a gumi mint elkopna.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz barnam_ #18909 üzenetére
A keresztező cserét csak úgy javallott megejteni, hogy a keréken megfordítják a gumit, így nem változik meg a gumik forgásiránya. De ehhez gumishoz kell vinni: felniről leszedik, megfordítják, centrírozzák, tehát plusz munka, plusz pénz. Én nem szoktam, csak adott oldalon elölről hátra.
Aszimmetrikus mintázatnál ezt a keresztirányú cserét nem lehet megejteni, és a modern minták jellemzően aszimmetrikusak.
[ Szerkesztve ]
-
Vgabor92
tag
-
Motion_Blur
félisten
válasz barnam_ #21290 üzenetére
Azért jóval olcsóbb a Hankook, szettben 18k-val beljebb vagy.
Szerinem Hankook vagy Barum előbbi hangos, utóbbi jobban kopik de halkabb
Nekem Hankook volt, most Barum. Mindkettő jó középkategóriás gumi.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
-
gabor9991
őstag
válasz barnam_ #21297 üzenetére
autoexpress tesztjén a nokian majdnem a leghangosabb volt, csak a pirelli volt nála rosszabb, pedig itt azt írják, hogy halk.
Én is w452 -t vettem,még nem azt használom csak kipróbáltam, hangosabb, mint a dunlop bluresponse de nem vészes.
Használtam már új korától 5-6 éves koráig bridgestone LM32-t is, na az a végén már hangos volt -
-
válasz barnam_ #23712 üzenetére
Nem én szoktam meghúzni, hanem gumis nyomatékkulccsal. És jártam már úgy többször is, hogy le akartam szedni, de nem bírtam. És épp szépen fel voltam öltözve, mert találkozóra mentem, nem nagyon volt kedvem a latyakban matatni. Bár sajnos így is az lett a vége. A felnin is csak azt látom, mikor szedem le, hogy csupa vér. Mondom ez meg mi? Akkor látom, hogy az ujjamból jön. Élesek a küllők, mint a kések.
(#23713) Qru
Jól van, te biztos jobban ismered ezt a vasat[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz barnam_ #24284 üzenetére
Kézis inkább akkor segít ha felemás tapadású felületen állsz és nincs eds-ed.
Ezek a népi bölcsességek:
- lendület
- guminyomás csökkentése (nagyobb felület)
- ültess be 3 megtermett mangalicát hátra esetleg kéthullacementes zsák a csomiba (nagyobb mechanikia tapadás). Kolléganőm Oktáv 4x4-e nem ment fel a havas kaptatón, beültek mellé 3-an és simán felment.
- ha nyomvályús és a szélén/közepén van friss hó akkor ott menjél mert az tapad
- hólánc vagy télizokni (textilhólánc)
- kontakspray
- tedd a kerék alá a szőnyeged[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz barnam_ #24301 üzenetére
Már jó előre dörzsöltem a tenyerem.
Igen ez hatásos de nehéz eltalálni a mértékét hogy ne adj túl sok féket de adjál elég gázt is... Egyszerűbb ha maradsz a lendületnél.
mod:
Amúgy ha veszel sprayt az hasznos lehet és nem olyan drága. A textilhólánc tetszene de drágálom, annyit nem adok érte.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi