Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #186 üzenetére
"Szimplán kijelenteni, hogy a számok nem jelentenek semmit, mert a cégek máshogy kalkulálják a gross profitot konkrétumok hiányában csak nettó terelés"
Mondtam már hogy nézz meg egy tetszőleges üzleti jelentést és látni fogod. Én dolgozzak helyetted? Na jó, megcsinálom, de egyszer tényleg az arany szívem fog a sírba vinni.
Keresd ki a BMW tavalyi üzleti jelentését (linket nem adok, ennyi talán menni fog). 58. oldal, Umsatzkosten:
A BMW ezeket a költségeket számolja bele, és ezek levonása után mutatja ki a bruttó marzsot. (Forschung und Entwicklungskosten = Kutatás/fejlesztés)Aztán keresd ki a Tesla tetszőleges üzleti jelentését, például az utolsót, 2023 Q2.. 21. Oldal:
Neki a "Cost of revenue's" összegben nincs benne a Research and development.
A bruttó marzs mint mutató teljesen alkalmatlan két különböző cég összehasonlítására. Maximum arra jó, hogy egy adott cég működését lehessen vele megfigyelni.
"egy cég nettó profitját hogyan növeli az, amit a termékei eladásán mások keresnek?"
Sehogy, de nem is mondtam ilyet. A különböző gyártók különböző termékeinek a nettó profittermelő képességéről beszéltem, és elmagyaráztam, hogy a hagyományos gyártók még EVvel is nagyobb nettó profitot tudnak termelni mint a Tesla, csak annak egy részét nem ők teszik zsebre. Ezért cserébe viszont van rendes szervizhálózat és sok minden más szolgáltatás, ami a Teslánál nincs.
Ebből persze az is következik, hogy ha a Tesla a saját szolgáltatási szintjét a konkurenciához akarja közelíteni, akkor simán csökkenni fog a profitja, mert nőni fognak a költségei.
A hagyományos gyártók pedig növelni tudják a profitjukat, ha a kiskereskedelmi árrés egy részét átcsatornázzák magukhoz. Van is erre törekvés, lásd képviseleti rendszerek teljes átalakítása sok gyártónál, ügynöki modellek bevezetése, stb.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
senior tag
válasz #54625216 #187 üzenetére
De valahonnan onnan indult a beszélgetés, hogy elfogyott-e a fizetőképes kereslet. Ezt onnan vennénk észre, hogy az elektromos autókat nem lehet már profittal eladni. Jelenleg még el lehet adni, de a(z egy autóra eső) profit egyre csökken, és ez a Tesla esetén is tetten érhető. Ez látszik abban is, hogy a növekedés elmarad a várttól. Pl. a Tesla éves szinten mért 27%-os növekedése kimondottan imponáló, de mégsem annyi, mint amennyit korábban reméltek. (Idei évre 2 milliós darabszám, amit év közben 1,8 millióra csökkentettek, de az általam linkelt cikkek is azt latolgatják, hogy legalább ez elérhető lesz-e. Elvileg igen, mert Q4-ben kevesebb autót kellene eladni, mint Q2-ben. Ugyanakkor többet, mint ami a Q3-ban sikerült...)
Amúgy azt is több cikk felhozza, hogy a Teslának a Q3-ban sikerült több autót leszállítania, mint amennyit legyártott. Ez viszont csak úgy sikerülhetett, hogy korábban készletre termelt. Azaz a Tesla is termel raktárra. Persze hogy mennyit, az zavaros (olvastam számokat 2 ezertől 60 ezerig...) A másik indikátor, hogy elfogytak az előrendelések: egy éve még félmillióan vártak arra, hogy legyártsák a Teslájukat, most legfeljebb 50 ezren. (Azaz a pl. a Q4-ben tervezett 480 ezer Teslára az elkövetkezendő három hónapban kellene vevőt keríteni, márpedig az, hogy elfogytak az előrendelések, arra utal, hogy már az elmúlt időszakban is nagyobb ütemben gyártották az autókat, mint ahogy az új vásárlók jelentkeztek.)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
senior tag
válasz #54625216 #168 üzenetére
A linkelt CNN cikk (Tesla earnings: Profits climb despite price cuts) a Tesla, mint cég profitjáról beszél, nem az autógyártáséról. (A Tesla másból is szerez pénzt, nem csak autó eladásból.) Pontosabban az autógyártáséról is beszél, mégpedig hogy az is nő, de darabszámra vetítve csökken.
De a kilátások nem teljesen felhőtlenek, pl.
* Tesla inventory, order backlog data signal a worrying demand picture
* Tesla Q3 2023 Production and Delivery Numbers Are Below Expectations Despite Warnings
* Musk’s Tesla Problem Isn’t About Idle Factories (regisztrációs/fizetős)
Stb.''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Alaaf Pi
senior tag
válasz #54625216 #164 üzenetére
"Ebből az következik, hogy egyrészt a Tesla termelési kapacitása évről-évre nő, másrészt a termeléssel arányosan változnak az eladási számok is, ergo annyit ad el, amennyit le tud gyártani, különben egy termék frissítés miatti leállás nem csökkentené az eladásokat."
Nem, ez nem következik. Az is mögötte lehet eme számoknak, hogy a gyártási kapacitását jobban kihasználja pl. második-harmadik műszak bevezetésével, hétvégi termeléssel, a ciklusidő csökkentésével... -
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #176 üzenetére
"ezt arra alapozva állítod, hogy"
Arra alapozom amit tapasztalok.
"fejlesztési költség mióta része a gross profitnak?"
Nézd meg az üzleti jelentéseket, hasonlitsd össze őket. Látni fogod hogy nem egyformán számolják.
"de a cég nyereségét csak akkor csökkenti, ha az eladási számok ezzel párhuzamosan nem nőnek."
Ennek ehhez semmi köze nincs. A Tesla árbevételre számított nettó profitrátája úgy csökkent hogy az eladásai nőttek. Az abszolút nyereség nyilván nőtt, de az önmagában nem jelent semmit, ezért nézzük a nyereségrátát.
"elsősorban vagy azon múlik, hogy mekkora a termék gyártási költsége és az ára közötti különbség"
Tévedni méltóztatol. Árat bármennyit lehet csökkenteni, hiszen akár veszteséges is lehet a cég.
"Akkor most tudjuk, vagy feltételezzük?"
Tudjuk hogy nyereséget termelnek, a mértékét feltételezzük.
"miért hozzáadod és miért nem vonod le"
Hmm, azt gondoltam hogy ez azért nem bonyolult.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #168 üzenetére
"Ezt a Reuters elemzőivel kellene megvitatnod."
Jellemzően fingjuk sincs arról amiről szakértenek, úgyhogy felesleges.
*Miért is?"
Azért mert azok a fránya költségek mégiscsak ott vannak. A Tesla például nem vonja le költségként a fejlesztési költségeket, amikor kimutatja a Gross Profitot, mások meg levonják. A költségek sajna fellépnek, azt valamiből ki kell fizetni.
Ezért van az hogy az árcsökkentés az konkrétan a nettó hasznot csökkenti. Látszik is szépen a Teslánál. 2022Q1ben még 17% volt a nettó profitrátája, 2023Q2ben már csak 10,8%.
És mindezt úgy, hogy a Tesla zsebre teszi a kiskereskedelmi árrést is, ami további 10-15%...
"Mert ugyebár a Tesla EV-kből származó nyereségét pontosan ismerjük."
Valóban, a többiekét nem ismerjük. Annyit tudunk, hogy jópáran profitot termelnek az EVkel, konkrétan a VW-ről, a Merciről és a BMWről tudjuk ezt. De sanszosan a többiek is termelnek profitot, a Stellantis és a koreaiak is.
Namost feltételezve hogy a VW termel profitot az EV-vel, akkor legyen az minimum 1% (valószínűleg valahol 5-10% között van). Ehhez hozzájön még a kisker árrés, amit a kereskedő tesz el, és máris ott vagyunk hogy a VW több nettó profitot termel EVvel is, mint a Tesla...
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
bambano
titán
válasz #54625216 #168 üzenetére
ha elfogadom, hogy az a gross profit definíciója, amit írtál, akkor annak van rendes magyar neve: fedezet.
tehát az eladási ár (melyik? kisker, nagyker?) mínusz a termékre eső felosztható költség a fedezet. vagyis ha a tesla nem adózik többet, stb. stb, amit írtál ÉS nem több a nem felosztható költsége, mint a többi gyárnak, akkor több a mozgástere.tehát ha a tesla gyárakat épít, kereskedéseknek vásárol ingatlant, töltőhálózatot épít, bővít, tart fenn, mások tankolását fizeti, akkor egyáltalán nem biztos, hogy a szimpla képlettel kiszámolt gross profitja ellenére több a mozgástere.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #166 üzenetére
"fent linkelt adatokból egyértelműen kiderül, hogy a Tesla-nak kétszer, háromszor, ötször akkora a mozgástere, mint a konkurenciának."
Semmi ilyesmi nem derül ki, és a kijelentés nem is igaz, konkrétan butaság. Eleve a Gross Profit marhára nem jelent mozgásteret, azt kizárólag a nettó profit ad.
Másrészt sehol sincs megtiltva, hogy a hagyományos gyártók az ICE eladásokból keresztfinanszírozzák a BEV-eket, ha szükséges. (Mellesleg a Tesla is ezt teszi, lásd ZEV Kreditek).
Harmadrészt sehol sincs adat arra hogy mennyit keresnek a hagyományos gyártók az EVkell. Feltételezések vannak.
"a Tesla-k most annyiba kerülnek, mint pár évvel ezelőtt"
Hja, mínusz infláció.
"nem olyan jelentőségű az árcsökkentés, mint amennyit egyesek beleképzelneK"
Pontosan látszik a Tesla csökkenő marzsain hogy nagyon is van jelentősége.
"Ezáltal persze a profitja is csökken, de azt ellensúlyozza az eladás növekvő volumenje."
Nem ellensúlyoz az semmit. Csak jelzem egyébként, hogy ezt a receptet már kipróbálta az autóipar vagy 20 éve. Nem jött be.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #164 üzenetére
A Gross Profit egyrészt játék a számokkal, mert a cégek nem egyformán számolják, másrészt 2023ban például kisebb volt a Tesla Gross Profitja mint a VW-é, és messze kevesebb mint pl. a Mercié vagy a BMWé.
És valójában egyébként is csak az számít ami a végén a kasszában marad, azaz a nettó profit."ergo annyit ad el, amennyit le tud gyártani"
Forditva. Annyit gyárt amit el tud adni.
Ha a gyártás lenne a korlátozó tényező akkor:
- egyre hosszabb várakozási idők lennének. De nincsenek.
- nem kellene folyamatosan csökkenteni az árakat.https://marharepaszerint.blogspot.com
-
-
senior tag
válasz #54625216 #150 üzenetére
"És ezt alátámasztandó a magyar piacról szóló elemzést linkelsz? Komolyan?"
Halál komolyan. De ha jól megfigyelted, akkor az előző cikkemben is volt egy-egy link az német és az USA helyzetről. És egy harmadik arról, hogy a britek kitolták az átállást 2030-ról 2035-re - nyilván mert látszott, hogy nem fog menni, erőltetni meg nem igazán merik...Az hogy jelenleg nagyon jók a számok, az nem feltétlen jó ellenérv. Mert ha jól értelmezem, akkor a történet a következő. A múltban nagyobb volt az igény mint a kapacitás, ezért komoly várólisták alakultak ki. Aztán kiépültek a kapacitások, és az autógyárak nagy tempóban kezdték el ledolgozni a hátralékukat (ezt mutatják a fentihez hasonló "optimista" grafikonok). És kb. idén nyáron kezdték el kongatni a vészharangot, hogy lassan elfogynak a korábbi várakozók, de hol vannak az új megrendelések?
Hogy miért nincsenek új megrendelések, az nagyjából sejthető: az elektromos autók esetén hiába futott fel a termelés, az árak nem csökkentek. Ezt lehet magyarázni azzal, hogy jó-jó, de a mai elektromos autók jobbak, mint a régiek, de ez nem segít azon, hogy ilyen árú elektromos autóra nincs tömegigény. (De jó, lehet, hogy igény az lenne, de fizetőképes kereslet, az nincs.)
Szóval a nagy kérdés: itt a Tesla hatalmas áttörése a gyártásban, itt vannak a hírek, hogy a termelés átlépte a milliós darabszámot, hol késik akkor az ígért olcsó elektromos népautó?
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
btprg
senior tag
válasz #54625216 #101 üzenetére
Logikusnak tűnik amit írsz (bár úgy látom, hogy akik nálam biztosan jobban értenek hozzá, azok azt mondják, hogy csak jól hangzik, de nem igaz).
Az a probléma viszont, hogy amit így le akarnak nyomni a torkunkon, annak előnyei eltörpülnek a hátrányaihoz képest, ha a jelenlegi megoldáshoz viszonyítjuk. És az is egy hatalmas kamu, hogy ez az egész mennyire zöld és környezetbarát – pedig ezzel vonzzák be a birka tömegeket, akik nem tudnak mit kezdeni a sok pénzükkel, és abban a színben akarnak tetszelegni, hogy megmentik a bolygót... (Tisztelet annak a kevés kivételnek, akinek valamilyen speciális esetben mégis racionális választás a BEV.)
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
senior tag
válasz #54625216 #126 üzenetére
Továbbra sem látom, hogy hogyan akarod az emberek torkán lenyomni a szénhidrogén mentességet, ha nem adsz nekik alternatívát. Jobb esetben nem fogják betartani (feketepiac), rosszabb esetben simán fellázadnak. (Lásd a kínai covid karantén összeomlását.)
Senki nem lát buborékot az olajtermelők esetén, én sem. Esetleg játssz el azzal a gondolattal, hogy hátha mégis te látod rosszul...
"azért gyártanak kevés EV-t, mert véges gyártókapacitás"
Ez manapság már nem igaz: a kapacitások gyorsabb ütemben nőnek, mint a rendelésállomány, ezért vissza kell fogni a termelést (azaz nem lehet kihasználni a meglévő kapacitásokat sem). Pl. [link]''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
veterán
válasz #54625216 #126 üzenetére
Az olajcégek buborékját az növeli, hogy a cégek értékét a potenciálisan kitermelhető olaj mennyiségéhez árazzák be és nem arra, amit józan ésszel még ki lehet termelni. Tehát lesz egy pont, amikor a cégek spekulatív értéke szembesül a valódi értékükkel és a két érték rendszerint nem valamiféle lapos görbe mentén találkozik évszázados távlatban, hanem egy napon arra ébrednek a befektetők, hogy eltűnt a pénzük.
Ezt már korábban is leírtad, akkor is hülyeség volt
A befektetők pénze akkor tud eltűnni, ha nem valós, nem megfogható kapitalizációval, materiális javakkal rendelkező cégekbe fektetnek. Ilyen bukta volt pl. a dotkom lufi, akkor is olyan cégekbe fektettek, amiknek nem valós értéke.
A nagy olajcégek hatalmas pénzmagon ülnek, abba fektetnek bele dollármilliárdokat, amibe csak akarnak.
De mondhatom példának Szaud-Arábiát, sokak szerint az egyetlen értékük az az olajvagyon, amin ülnek, ehhez képest bármibe be tudnak fektetni sokszáz milliárd dollárt, pl. az olyan látszólagos hülyeségekbe is, mint pl. a The Line.
A befektetők pénzének eltüntetésében az altcoinok járnak az élen, ott sincs semmi kézzelfogható dolog a befektetés mögött, az ezzel kereskedő tőzsdék buktája kb. 101 %-os valószínűséggel megjósolható volt (tudta ezt a legnagyobb tőzsde, azaz az FTX üzemeltetője is, a jövőjét biztosítandó zsákszámra lopta ki a pénzt ).
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
senior tag
válasz #54625216 #117 üzenetére
De egy általad vizionált "bezuhanás" akkor tudna bekövetkezni, ha hirtelen betiltanák mondjuk a kőolajbányászatot. De akkor nem a nyugdíjalap lesz a fő probléma, hanem hogy nem lesz kenyér a boltban. És akkor nem lennék a helyében annak, aki a betiltást elrendelte...
Valójában a szén / szénhidrogén bányászat kb. évszázados távlatban fog visszaszorulni, ezért a vele kapcsolatos cégek értéke sem fog egyik napról a másikra bezuhanni. Valójában pl. a kőolaj árak már most is azért ilyen magasak, mert a cégek már nem ruháznak be új projektekbe, szóval buborék sem igazán látszik. Emellett a legtöbb olaj és gázipari cég elkezdett "zöld" technológiákba is beruházni (avagy az elektromos autódat is a shell-nél fogod tölteni), szóval ezek a cégek egyáltalán nem fognak hosszú távon megszűnni, egyszerűen profilt váltanak.
Per pillanat sokkal jobban kellene aggódni azért, hogy milyen társadalmi változásokkal fog járni Európában, ha az embereknek nem lesz pénzük új autóra... (Villanyautóra meg pláne: [link], [link], [link], stb.)
Szóval tényleg nagyon kellene már valami "áttörés"...
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
senior tag
válasz #54625216 #101 üzenetére
Az olaj és gázkitermelés összeomlása miatt szerintem kissé korai pánikolni. Az elektromos átállás (a közlekedésben) jelenleg csak három térségben van napirenden (Európa, USA, Kína), ami a föld lakosságának kb. a negyede, a maradék továbbra is számít a hagyományos autókra. A fenti három térségben sincs napirenden a tehergépjárművek valamint az egyéb kőolajszármazékkal üzemeltetett haszongépjárművek (bányagépek, mezőgazdasági gépek) lecserélése. A hajózás és a repülés a belátható jövőben továbbra is szénhidrogéneket fog döntő többségében felhasználni, és jelenleg éppen felfutóban van a harcjárművek gyártása is, ahol az akkus üzemmód sci-fi szinten képzelhető el egyelőre. Az ipar közvetlenül is használ fel szénhidrogéneket. A kőolaj és a földgáz jelentős (vegy)ipari nyersanyag is. Emellett egyelőre még épülnek szép számmal új fosszilis erőművek is (Magyarország is most tervez három új gázerőművet). Amúgy a Brent jelenleg ~95 dollár/hordó, ami egyelőre elég egészségesnek tűnik, azt hiszem.
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Ribi
nagyúr
válasz #54625216 #101 üzenetére
Elektromos autóra kényszerítés pont olyan mint a szívószál betiltása. Kitaláltak egy démont ami egy valós probléma akármekkora szelete (rohadtul nem a fő probléma) és azt akkor most be kell tiltani. Bármi áron. Közben nem is akarnak közbenső megldásokat, Alaaf P által említett jelenség nagyon is mutatja, hogy nem a környezetvédelem a lényeg. Totál inkompetens idióták hoznak retardált szabályokat, amik alapján próbálnak az autó gyárak játszani. Itt semmi nem a környezetvédelemről szól. Betiltották a szívószálat és hirtelen megoldódott a műanyag probléma. Ja nem, pont olyan mértékben romlik minden mint eddig, mert ott sem a környezetvédelem volt a cél, csak valakinek kellett egy vesszőparipa, egy "ügy" amiért valszeg baszomsok pénzt kapott. Egyre több ilyen szlogent meg célt látni az élet minden területén és minden csak nagyon kevesek zsebének tömésére van, és annál többek "elnyomására".
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #107 üzenetére
Figyi már ez a mondatod mutatja, hogy totálisan fogalmatlan vagy.
"egy cégvezetésnek az idei nyereség a prioritás, mert az alapján kapja a bónuszt, a tulajoknak meg a mai árfolyam. Hogy a jelenlegi stratégiájukkal hosszabb távon csődbe viszik a céget egyiket sem érdekli,"
https://marharepaszerint.blogspot.com
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Parkside szerszám kibeszélő
- Mesterséges intelligenciára kihegyezett mini PC jött az ASUS műhelyéből
- GTA VI
- Asszociációs játék. :)
- Milyen TV-t vegyek?
- Nyaralás topik
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest