Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    Játszogattam kicsit a Proson R10-el kb. 20m^2-en.

    Stereo módban 80Hz-es crossover mellett átkapcsoltam B kimenetre a forontokat (ami nincs bekötve, tehát csak a sub szólt). A sub saját potméterét az Audyssey mikivel lőttem be, kb 2/3 állásra.

    Beraktam véletlenszerűen valami durrogós elektronikus zenét és -4db-nél kezdett el kicsit kopogni a membránja, addig szépen zsibogtatta a lábam, ahogy tekertem felfelé.
    Aztán jött a következő track az albumból, és ott gyorsan vissza kellett tekernem -10db-re. Itt nem a membrán kopogott, hanem csúnyán torzított, rezonálva búgott a lüktetés helyett, szóval durván elvesztette a fonalat szegény. A harmadik bekattintott számhoz pedig már -15db-re kellett visszavenni, hogy ne búgjon.

    Szóval lehet, hogy még itt is elférne egy kicsit nagyobb teljesítményű, és tényleg inkább zár sub, mert a látványos/hangzatos mozifilmekhez úgy -10, -8db körüli hangerőt szoktam beállítani. Persze a CD-s zenék nem mozis referencia hangerőre vannak masterelve, de durva közelítésnek talán nem rossz. Mikor -15db-nél visszaváltottam az AVR-t A front kimenetre (amik be vannak kötve), akkor nem volt túl hangos, kb. ilyen egy zajosabb akciófilm jelenet, ahol lövöldöznek, robbantgatnak, stb.

    Film közben nem vettem még észre, hogy így eltéved a sub, de nyilván sokkal nehezebb meghallani, ha nincs kinullázva a frekvenciatartomány többi része, és nem sok robbantgatós filmet nézek. Pár éve annyira elegem van a tucat akciófilmekből, hogy még a jónak mondottakat is csak félreteszem.

    Kicsit többet majd akkor tudok mondani róla, ha jövő héten megjön a 5-25k Hz közt egyedileg kalibrált mikrofonom.

Új hozzászólás Aktív témák