-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Quetz
őstag
válasz
Khaosz55
#169888
üzenetére
PC + REW - AVR - MINIDSP - végfok az útvonal. A hangfalakat nem kell levenned, csak a mélynyomót, mert egyszerre egy csatornára küldesz jelet.
Az nem elég, ha csak a minidsp-t nézed, mert mi van, ha 0dB esetén az már 2V-t küld ki? Akkor a végfokod már 0dB elött clippelni fog. De egyszerű, próbáld ki. 0-ás hangerő az AVR--en, -40dB mérőjel is csak suttogás lesz. Onnan fokozatosan tudod növelni a mérőjel jelszintjét.
-
Quetz
őstag
válasz
Khaosz55
#169857
üzenetére
A kézikönyv ezt írja:
LIMIT LED INDICATORS
These LEDs illuminate if any section of the power amplifier'soutput are within 3dB of clipping. Occasional blinking of the LEDsare acceptable, but if they remain on more than intermittently youshould turn down either the power amplifier's level controls orreduce the output level of the preceding component to avoidaudible distortion.Ha tehát letekered a potmértert, majd ráadod 0-ás hangerőn a 0dB mérő jelet, és elkezded feltekerni a potit, addig kell elmenj, amig fel nem villan a limit led. Közben laptopon is tudod monitorozni a minidsp jelszintjét, hogy az se clippeljen. Más mérésre nem lesz szükséged. Problémát az okoz, ha csak akkor hajlandó működni a végfok, ha van rajta hangfal.
A bemeneti érzékenységről: röviden - minél magasabb, annál jobb. Ennek az oka, hogy rendszerben jelen lévő a zaj állandó, mindig erősítésre kerül. Értelemszerűen minél alacsonyabb a plafon, annál inkább lesz a zaj erősítve. Ha tehát növeled a bemeneti érzékenységet, akkor azzal javítod a végfok jel/zaj viszonyát, azaz a kapott hangminőséget. Csak abban az esetben szabad csökkenteni, ha az előfok nem tudja leadni a maximális teljesítményhez szükséges feszültséget.
A láncot midig úgy érdemes összeállítani, hogy az előfok túl tudja hajtani a végfokot, majd a végfokon kell korrigálni csillapítással.
-
Quetz
őstag
válasz
Khaosz55
#169855
üzenetére
A bemeneti érzékenység definíciója, hogy ez az a feszültség, ami hatására a végfok a maximális teljesítményét leadja. Tehát igen, ha ennél magasabb feszültségű jelet küldesz rá, akkor túlvezérled és leégetheted a mélynyomót.
Mi okozza a problémát a tesztelésben? Nem lehet hajtani a végfokot ha nincs rákötve hangfal?
-
Quetz
őstag
válasz
Khaosz55
#169852
üzenetére
Nálam a végfok 1.4V-ra van állítva, a 2x4hd meg 2V-t tud kiadni maximum. Mérni nem mértem, de most végig gondolva azt csinálnám, hogy 0-ás hangerőn 0dB mérőjellel (megnézném pink nois-al és szinusszal is) annyira venném vissza a végfokot, hogy ne clippeljen. A mélynyomót lekötném persze

-
Quetz
őstag
válasz
denesdr
#169257
üzenetére
A három kW-t csak marketing anyagokon látod.
behringer inuke nu6000:
1.37kW into 8 Ohms, 2.05kW into 4 Ohms for full-range or mid-top duty
1.16kW into 8 Ohms, 1.80kW into 4 Ohms for Bass dutyNem hinném, hogy sokkal eltérne az nx3000 ettől. Sztereó módban a specifikáció 50-60%-t hozza.
-
Quetz
őstag
válasz
kimi02
#169255
üzenetére
Könyörgöm, felejtsétek már el a hangerő poti kifejezést, mert az nem az! A potméter feladata a jelcsillapítás, hogy egy magas jelszintű előfok ne hajtsa túl az erősítőt. Ez pedig azért fontos, mert pro audio felhasználás során több tíz méter távolságot is át kell tudni hidalnia egy előfoknak, tehát magas kimeneti jelszinttel dolgoznak.
Példa:
Ha egy AVR 1V-t ad le és maximumon van a potméter, akkor csillapítás nélkül, 1V-t kap az erősítő a bemeneten. Ha elkezded visszatekerni, akkor ezt az 1V-t kezded el csökkenteni. Akkor jó a beállítás, ha 0dB hangerőn, 0dB mérőjel akkora bemeneti jelszintet generál, mint amennyi az erősítő érzékenysége, Behringer esetén 0.775V.Így már érthető az a hifis féligazság, hogy miért kell rendszerben gondolkozni, amikor előfok/végfok párosításról beszélünk. Olyan előfokot kell választani, ahol a kimeneti jelszint >= végfok érzékenység, különben nem tudjuk kihozni a maximumot a végfokunkból.
Az 1 zöld jel specifikáció szerint -40dB jelszintet indikál, ami lófütty

Limit (per channel): 0 dB LED
Signal (per channel): -40 / -6 / -3 dB LEDs
Protect (per channel): Red LED -
Quetz
őstag
válasz
kimi02
#169227
üzenetére
Én a Cleanbox után mérnék, hiszen onnan jön a jel, ami clippeli a végfokot. Ha tudsz pc-t rákapcsolni az AVR-re, akkor REW-ben van jelgenerátor.
....Jól látom, hogy a Behringer szoftverében van input level kijelzés? Mert akkor még multiméter sem kell, csak elkezded táplálni mérőjellel és nézed, hogy alakul az Input jelszint. Addig kellene játszani a Gain-rl, amíg a bemeneten nem klippel a 0dB-s jel. Nézném pink noise-el és szinusz jellel is.
Sajnos nekem nincs Behringer, csak miniDSP 2x4hd, de a többiek szerintem tudnak segíteni.
-
Quetz
őstag
válasz
powerup2
#169214
üzenetére
Ez a B&C 18DS115 woofer, ők meg itt vannak egy köpésre olaszban.
Bocs, az olaszok már a spájzban vannak

http://www.bcspeakers.hu/BC-18DS115-18-es-melysugarzo -
Quetz
őstag
válasz
kimi02
#169150
üzenetére
Mindenképp mérd be újra! Ehhez a potmétert tekerd a maximumra az Inuke-n. Ez ugyanis csillapítást állít, a maximum pedig az, amikor nincs csillapítás a bejövő jelre. Nem csodálnám, ha -12 lenne ezek után az LFE trim. Ha ez történik, akkor addig kellene játszani vele, amíg -8 és -5 közé nem kerülsz.
Ami most történik, hogy valószínűleg túlcsillapítod a jelet, az AVR kompenzál és tolja neki, és már lehet, hogy a pre-outon clippelsz.
-
Quetz
őstag
válasz
denesdr
#169142
üzenetére
Ezt talán érdemes elolvasni:
https://www.avsforum.com/threads/how-important-is-impulse-response.1478581/Tegyük hozzá, hogy az Impulse response-ból következik a frekvencia válasz diagram és fordítva.
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci
#168518
üzenetére
Az 50 millás kérdésre a legegyszerűbb válaszolnom: Azért lett zárt, mert ezt még én is megtudtam tervezni kezdőként. De komolyan, fogsz egy ajánlott woofert, megnézed, hogy a szimuláció és a gyártó mekkora dobozméretet ajánl, berakod a dobozba, adsz neki kakaót és kész. És ha ajánlott alapanyagból dolgozol, akkor esélyes, hogy a külföldi fórumokon már tucatnyi doboz készült belőle. Egyszerűen nem tudsz mellé nyúlni.
Egy reflexes doboz esetén már mindenféle rezonanciák is bejönnek a képbe, figyelni kell a légsebességre, demó darabokat gyártani, mérni az eredményt és izgulni, hogy jó legyen az EQ különben elfüstöl a hangszóró. Kezdőknek ez macerásabb, hacsak nem egy kész terv alapján csinálod, ahol viszont kötve lehetsz a méretekben.A szubláda specialisták piackutatás eredményeire alapozva gyártanak termékeket. Számukra első helyen a profit áll, minden más ez után jön. Ezt támogatják meg olyan reklám magazinokkal mint pl. az AV Online.
-
Quetz
őstag
Ebbe csak úgy belefutottam, de szimpatikus a variálhatósága az akusztikai rendszernek:

-
Quetz
őstag
válasz
BBéci
#168497
üzenetére
Annyira fájdalmas ezt a marketing rizsát olvasni újból meg újból. Az, hogy 25 éve a szakmában vannak, azt jelenti, hogy jól tudnak eladni. A rendesen tervezett reflexes ládák mérete hatalmas, az emberek pedig nem keresnek ekkora mélynyomókat:

Örülnek ha egy-két csöppséget engednek nekik a nappaliba:

Ha pedig már akkora király a zárt mélynyomó, akkor miért nem kapni zárt hangfalakat. Gyakorlatilag nem létező termékről beszélünk. Ne gyere azzal, hogy ott a szivacsdugó, mert a aki ért hozzá, jól tudja, hogy totál más méretű doboz kell egy zárt és egy reflexes kivitelhez.
-
Quetz
őstag
válasz
VoidXs
#168477
üzenetére
Megvallom, nem értem a gondolatmenetedet. A chest slam a 50-100Hz közötti teljesítménytől függ tudtommal, ebből a szempontból pedig mind a zárt, mind a reflexes ugyanúgy teljesít. Akárhány mérést néztem idáig, 50Hz-től felfele nem volt előnye a reflexesnek.
Az AVSForumon is azt írják, hogy a chest slam a frekvencia és a hangnyomás függvénye.
-
Quetz
őstag
válasz
ctrlaltdel13
#168468
üzenetére
A hanggátlásban minden számít. A légréteg, a szálas szigetelő anyag, a GK rétegek száma és súlya... Részletes dokumentációt találsz itt: IRC-IR-761 report, Gypsum Board Walls: Transmission Loss Data
Itt pedig leírás a hangszigetelés 4 alappilléréről: 4 elements of soundproofing
-
Quetz
őstag
válasz
bteebi
#168460
üzenetére
Mezei kőzetgyapot kell, olcsóbb is mint az ilyen szendvics. Vetexbe csomagolva védett vagy a kiporzás ellen. Majd az egészet berakod egy fa keretbe, hangáteresztő szövettel burkolod, hogy mutasson is.
Vannak más típusú panelek is, itt találsz egy halom kalkulátort: http://www.mh-audio.nl/Acoustics.html
-
Quetz
őstag
válasz
Dorian
#168435
üzenetére
Mindkettőtöknek igaza van! A felületre érkező hang egy része elnyelődik, egy része visszapattan, egy része pedig átjut rajta. Hogy ezen részek hogyan oszlanak meg, azt pedig méréssel lehet megállapítani. Valószínűleg az akusztikai mérnökök ezernyi táblázattal rendelkeznek, ami ezeket a paramétereket tartalmazza.

-
Quetz
őstag
válasz
Saughassy
#168372
üzenetére
Azt tudod tenni, hogy az AVR-t referencia hangerőre állítod, pl Denon esetében 0-ra, REW-en futtatsz egy -30dB-s mérést. Vársz egy percet, hogy a hangfal/sub kihűljön, 3dB-vel magasabbra állítod a mérőjel szintjét (-27dB) és újra mérsz. Ezt ismétled addig, amíg azt nem látod, hogy az új grafikon már nem tartja a 3dB távolságot az előzőtől. Ekkor elérted a rendszered határát.
Egy másik ökölszabály, hogy átlagos hangfal érzékenységet feltételezve: 89dB/w/m -10 fölé nem mennék hangerővel. Ekkor úgy 30-40W teljesítményt adhat le az AVR egy csatornán maximális forrás jelszint esetén, amit még illene bírnia.
-
Quetz
őstag
válasz
powerup2
#168335
üzenetére
Az AVR-ben annyi extra elektromos komponens található, hogy nem tudják olyan mértékben zajmentessé tenni a DAC kimenetet, mint a dedikált DAC-okban. Ebből következik, hogy a PC-s Dirac annak alternatíva, aki PC - DAC - Végfok vonalon gondolkodik, kompromisszum mentes hangminőséget elérve és nem cél az Atmos.
Ha azt nézem, hogy 1000 eur környékén kaphatók 8+ csatornás DAC-ok plusz a Dirac korrekció, akkor egy Denon 4700 árszintjén valósítható meg a projekt. Az is igaz, ha most kijönne a Denon egy Dirac-os 4700-al, gondolkodás nélkül venném azt, akar a fene küzdeni a DIY AV processzálással.
-
Quetz
őstag
Kijött PC-re a standalone Dirac Live, elérhető 14 napos próba verzió a sztereó változatból.
-
Quetz
őstag
válasz
python1
#168310
üzenetére
Szerintem érdemes ezt átfutnod: Subwoofers: Optimum Number and Locations
A Harmann intézet kutatásának eredményeit tartalmazza. A tipikus elhelyezési pontok: 1/4 távolság, sarkok, átellenes fal középpontok. -
Quetz
őstag
válasz
BBéci
#168266
üzenetére
Ha valaki kicsit is komolyabban akar foglalkozni a házimozival, akkor az avsforum-ot látogatja. Aki pedig látogatja azt a fórumot, az ismeri a JTR-t. 60k+ hozzászólást nem lehet elkerülni

#168272-KP
Ez az a magazin amiről beszéltek?: https://www.sztereomagazin.hu/archivum/hirek-archivum/jtr-captivator-4000ulf-lp-sub-melysugarzo/ -
Quetz
őstag
válasz
Mauddip
#168194
üzenetére
Vegyél HDMI splittert, mint például: https://www.delock.com/produkte/G_1109_Splitter.html
-
Quetz
őstag
válasz
krx21
#168087
üzenetére
Ezzel meg is válaszoltad a kérdést. Nekünk még a márkakereskedőnél is kevesebb hivatalos információnk van.
Itt van a hivatalos youtube csatornájuk, ezt nézd végig, esetleg találsz választ a kérdésre: https://www.youtube.com/c/SoundUnitedTraining/videos
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci
#168058
üzenetére
Rodolfo is mindig mondta: Figyeljék a kezemet, mert csalok!

A sighted tesztnek amúgy semmi értelme, ahogy ezt egy anekdotával is alátámasztják:
https://youtu.be/BYTlN6wjcvQ?t=166A tesztben egy gagyi erősítő versenyzett egy mcintosh-al, egy látványosan méretes kapcsolóval lehetett váltani közöttük. Az audiophilek mind a mcintoshra szavaztak, a a többiek egy kivételével a másikra. A trükk az volt, hogy a mcintosh egy kukázott, működésképtelen példány volt.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam
#167928
üzenetére
Ismét nincs igazad, egyszerre van két filter is megadva 40Hz-re: +12 és -9.8. Szerencsére a REW programozója készült az ilyen benézésekre és számolja a szükséges tartalékot, ami az összes filter eredőjéből jön ki: "headroom required: 75.dB at 42 Hz"
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam
#167895
üzenetére
Konkrétan megnéztem és nem ajánlott ilyen értéket.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam
#167887
üzenetére
A felületes válasz: 2^(12/3).
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam
#167784
üzenetére
Pedig a válasz egyszerű, ha nem hallasz különbséget egy kb 4.5Mbit/s és egy 128kbit/s minta között, akkor nyugodtan hátra dőlhetsz, mert a kábelezés ennél kisebb mértékben változtatják meg a hangot.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam
#167765
üzenetére
Csupán azt mondjuk, hogy jelenleg a mérhető és a tapasztalható értékek sok tizedesjegyig korrelálnak. Valamint azt is állítjuk, hogy az pszichiátria működő tudomány. Számtalan megfigyelés bizonyítja, hogy léteznek a biasok, amik befolyásolják az érzékelést. Ha pedig visszaolvasol a fórumon, látni fogod, hogy rengeteg önjelölt kis isten látogatja, akik abszolút tudás birtokában jelentik ki, hogy az ő fülük minden eszköznél tökéletesebb.
Ugyanezen isteneket hiába próbáltuk megidézni a nyílt kábeltesztelésre, nem voltak hajlandók meghallgatni imáinkat. Csak azután tértek vissza közénk osztani a mannát, amikor beszámoltunk zarándoklatunk eredményeiről és az nem nyerte el tetszésüket. De mit lehet tenni, ha több évtized közös tapasztalat, több tíz millió forint értékben kipróbált AV eszköz után kis csapatunk nem jutott el a mennyek kapujáig és csak a random tippelés statisztikai átlagát hozta.
"Kezdetben vala az ige. És az ige a következő vala: Hé, Te!"
-
Quetz
őstag
válasz
Tamoo
#167657
üzenetére
A Cavern most úgy számolja a korrekciót, hogy a normál hangfalakat 10dB-vel lejjebb tolja?
Ha igen, akkor az jutott eszembe, hogy ez esetleg lehetne egy kapcsolható opció. Mivel sok esetben a teljesen más végfok van a mélynyomókhoz meg a hangfalakhoz, lehetne ott is játszani a hangerővel. Annyi plusz munkát jelentene kalibráció során, hogy végig kellene mérni az EQ-zott csatornákat még egyszer és utánállítani az SPL-t.
-
Quetz
őstag
Letöltöttem újra az umik-1 kalibrációs filet, ez a különbség:
Régi:
Sens Factor =-2.834dB, SERNO: XXXXXXX
"Auto-generated 90-degree calibration file for use with nanoAVR DL"Új:
"Sens Factor =0.166dB, SERNO: XXXXXXX"
"Auto-generated 90-degree calibration file" -
Quetz
őstag
válasz
Dorian
#167662
üzenetére
Gondolom azért, mert ez volt 2013-ban a csúcs Denon AVR. Az utána következők már nem rendelkeztek ezzel a tulajdonsággal. Azoknál a modelleknél jött vissza a lehetőség a lekapcsolásra, ahol több csatornát tudott dekódolni az AVR, mint amennyi végfokkal rendelkezett. Azonban még akkor is csak a front jobb/ball volt normális választási lehetőség.
A 3700/4700 viszont középkategóriás cucc, ezért is tartom nagy jelentőségünk, hogy a funkció megjelent ebben az ár kategóriában. A 8500 azért jobb, ott külön külön csatornánként állítható, a többinél meg mindent vagy semmit alapon működik.
-
Quetz
őstag
válasz
python1
#167633
üzenetére
Ahogy Tamoo is írta, a Denon szintet lépett azzal, hogy a DAC szekciót lekapcsolhatóvá tette a végfokokról.
Bekapcsolt végfokkal ezt kapod:
Kikapcsolt végfokokkal pedig két nagyságrenddel jobbat:
Ez nem sokkal marad el az Emotiva RMC-1-től.
A jitter teszt elmarad az Emotiva értekeitől:
És az Emotiva topikból hiányzik a "zeneiséget" jellemző 32 multitone teszt az 1.9-es firmware-el, csak a Denonhoz találtam:
Szóval jobb az Emotiva mint a Denon? Hangminőség szempntjából egyértelműen jobb. De nem 4x jobb, amennyiszer többet kérnek érte, és az elérhető végfokok 90%-t a Denon is kitudja szolgálni úgy, hogy nem lesz gyenge láncszem.
Ha pedig valaki bevállalja, hogy DIY módon old meg dolgokat a hangminőségért cserébe, az vesz egy multichannel DAC-t vagy hangkártyát, ahol ilyen értékeket kaphat, messze maga mögött hagyva bármelyik high-end gyártót:
-
Quetz
őstag
válasz
denesdr
#167625
üzenetére
Megnéztem, az új Denonok lekapcsolt végfokok mellett 180W-ig hozzák a Hypex nagyságrendű THD+N-t, az NC502mp modullal. Ha pedig duplázódna a rca2xlr kábel esetén a feszültség, akkor a maximumot is kitudják hajtani a végfokból. hmmm... le kell győznöm a sötét oldal csábítását.
-
Quetz
őstag
válasz
python1
#167617
üzenetére
Hát, elég vegyes
1. A legutolsó hangkártyámat, ami egy Asus Xonar dg volt asszem, 8 éve raktam ki, mert felerősítette a pci bus kommunikációt. Hallottam az egér mozgást, a hdd működését. A problémám az, hogy nehéz látatlanban megmondani, fogjod-e ezt tapasztalni egy új htpc esetén. Lehet, hogy ma ez már egyáltalán nem akadály
2. A második probléma forrás, hogy kevés mérési eredmény található, és nem biztos, hogy ki fogja tudni hajtani a végfokot. Egy Hypex modulnak akár 2.6V jelszint is kellhet a maximális teljesítmény eléréséhez.
3. A Harmadik problémám a PC. Windows/MAC oprendszerekre elérhető a Dirac live, Audiolense, Acourate. Ugyanakkor Windows esetén képtelen voltam megoldani, hogy mindig bekapcsolt állapotban menjen a gép, vagy normálisan működő standby legyen. Amikor átmentem Linuxra, akkor ott tökéletesen ment minden. Viszont az EQ és a hangrendszer kezelés még fapadosabb, nehézkesebb mint a másik két OS-en.
A SINAD csak az első dolog, amit megnéznék egy audió eszköz esetén, ha rossz a SINAD, akkor nem foglalkozom vele, ha jó, akkor jöhet a többi mérés. A legjobb SINAD értékek hangkártya esetén a Monolith HTP-1, Emotiva RMC, Denon X4700 szintjén mozognak. Érdekes kérdés, hogy van-e értelme szívni a PC-vel, vagy szimplán veszel egy AVR/processzort és még Atmos is megmarad mint lehetőség..
Ha ezt a három problémát le tudja valaki küzdeni, akkor szerintem simán ki lehet hozni high-end hangzást PC-ből is. Végül is, azoknál is pont azt fizetjük meg, hogy a mérnökök több ezer órát beleöltek abba, hogy egy működő cuccost rakjanak össze.
DIY vonalon és tavaly óta külső USB dacokat nézegetek, de bevallom, még nem értek hozzá, hogy egy Motu mondjuk hogy működne a rendszerben. Meg kéne szerezni egy multichannel dirac live trialt pc-re, de egyelőre csak a sztereó elérhető.
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci
#167606
üzenetére
Nézd meg a Nord weboldalát: https://www.nordacoustics.co.uk/nord-one-hypex-mp-multichannel
Az 5 csatornás 150W @ 8ohm verzió £1,224 + Áfa. Ez valószínűleg két sztereó és egy monó modulból épül fel. De konfigurálhatsz magadnak szabadon 2-8 csatorna között is végfokot, kérheted lábakkal vagy rack füllel, stb... -
Quetz
őstag
Első körben néz meg, mindent jól állítottál-e be: https://www.dropbox.com/s/51jpnxet3bvew2k/REW%20101%20HTS%20Current%20Version.pdf?dl=1
-
Quetz
őstag
válasz
VoidXs
#167595
üzenetére
Ez vajon minek számit? A képek az ATI 6000 referencia végfokról vannak, ami hivatalosan class A/B. A boardról kiadott infó:
"AT6000 production board. Through-hole construction insures high-current capability for the finished amplifiers. Input components on the left. Power supply on the right. We're using 18 small (3,300 mfd) filter capacitors (total capacitance is 59,400 mdf per channel). Many small caps reduce series resistance and improves performance."


-
Quetz
őstag
válasz
Jenő76
#167591
üzenetére
Dekódolás nem történhet analóg formában, tehát minden processzor digitális, az AVR processzáló része is, még akkor is ha nincs rajta HDMI.
Digitális végfok nem létezik, a class D az nem "class Digital". Mellesleg a nagynevű házimozi gyártók kezdenek átállni a class D-re. Storm, Focal, NAD, ATI... Pascal, Hypex vagy Purifi végfokokkal gyártanak mind.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam
#167550
üzenetére
Az Atmos a többség számára Dolby Truehd, az AVR ignorálja az atmos meta adatokat a bitstreamben ha nincs elég hangfal. A film hangját pedig nem azért keverik újra, mert azt gondolták, hogy jobb eredményt lehet elérni, hanem mert a 4k bluray Atmos/DTS:X nélkül ma már szinte eladhatatlan.
A formátumok témakörröl annyit, hogy én még jó DD hangot nem hallottam, amikor mellette elérhető volt DTS vagy veszteségmentes verzió is.
A veled való társalgásról egy régi kedvenc filmem jutott eszembe, lehet meg is megnézem

"Drax: Ne diskuráljunk, inkább ments ki ebből a rút rabigából!
Quill: Egyetértek a két lábon járó szinonimaszótárral.
Drax: Soha többé ne hívj szinonimaszótárnak!
Quill: Ez csak egy metafora.
Mordály: Mindent szó szerint értelmez. A metaforák elrepülnek mellette.
Drax: Semmi sem repül el mellettem. Kivételesen jók a reflexeim. Simán elkapnám." -
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam
#167547
üzenetére
Azért az ugye még érthető, hogy két különböző hangkeverés szolhat különbözően, és az újabb az lehet jobb?
Vagy esetleg még üt a beigli koma és beszéljünk erről késöbb?Csak hogy segítsek példával, a Blade 1998-as film. 2012-ben jött ki a Bluray változat DTS-HD Master Audio hanggal. 2020-ban kiadták 4k Blurayen, újra kevert hanggal. Azért ez az új, mert 2020 később van mint 2012. A különbségek elég "látványosak"

-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam
#167541
üzenetére
Kérlek, ne csak olvass, értelmezz is. Az Atmos mix lényege nem az Atmos, hanem veszik a régi mixet, újra keverik majd kiegészítik atmos meta adatokkal. Ennek mellékes következménye, hogy az új Atmos hangsáv még 5.1-en is jobban szól, mint a régi.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam
#167535
üzenetére
Az SPDIF régi és elavult. Ez nem vita tárgya, hanem tény. Fallback opcióként használják azok, akik nem tudnak valamilyen okból modernebb kapcsolatot kiépíteni. Az hogy neked nincs igényed DD/DTS hangnál jobbra, az személyes preferenciád, de fentieken nem változtat.
Ma alapvető elvárás, hogy DTS:X/Atmos audiót tudj átvinni a lejátszóból a processzorhoz. Nem csak azért mert az Atmos élmény annyival jobb lenne, hanem sokszor egy Atmos keverés egy új, jobb remixre épül. Ezt pedig akár natív, akár uncompressed pcm formában nem lehet átküldeni SPDIF-en.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam
#167526
üzenetére
Tessék: PC -> Okto dac8 PRO -> Hypex multichannel végfok.
-
-
Quetz
őstag
válasz
spiky03
#167492
üzenetére
- Végfokról megy a mélynyomód, tehát mindig be van kapcsolva.
- A Crown potmétere csillapítást állít. Tehát ha a Marantz kiad 2V-t az LFE preouton és maximumra tekered a potmétert, akkor a végfok is 2V-t fog kapni. Amikor vissza tekered a potit, akkor meg mondjuk csak 1.5V-t. Hogy mennyi a csillapítás, az nincs dokumentálva a user manualban. -
Quetz
őstag
válasz
Khaosz55
#167475
üzenetére
Szinte minden végfoknak van saját zaja, ezt az angolok "residual noise"-nek hívják. Ha közel hajolsz a hangszóróhoz és ott hallod, akkor az teljesen normális.
A másik faktor, hogy minél magasabb a hangszóró érzékenysége, annál jobban kihozza ezt a zajt. Hajtottam Crown XLS1502-vel Arendalokat és most a BMS-t is. Az Arendal Monitor érzékenysége elmarad a BMS mögött, ott nem is hallottam zúgást, csak pár centi távolságból. A BMS-t néha hallom, filmnézés elött vagy után.A másik tapasztalat kábelekkel, hogy minidsp - Crown összekötése esetén ha RCA-t használtam, akkor nem volt földhurok zajom, amikor az RCA-XLR átalakítót, akkor volt. Ugyanezt az átalakítót használva a Denon és egy Apollon végfok között nem volt semmi zaj.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam
#167477
üzenetére
Ne aggódj, nincs igazad

-
Quetz
őstag
válasz
spiky03
#167434
üzenetére

Ledek jelentése:
Signal: 40dB-vel clipping alatt, ez a törpapa messze vagyunk még?
-20: 20dB-vel clipping alatt
-10: 10dB-vel clipping alatt
Clip: na ez már nem jó, négyszögesíted a kört éppen
Thermal: Ez már nagyon nem jó, paks is leolvad mindjárt
és túlmelegedik a végfok.Az erősítőd akkor működik üzemszerűen, ha ha masszívan világít a -10 led.
. Mondjuk amikor először raktam össze a rendszert és Hulk leugrott az egyetemi függőfolyosóról, majd betojtam. A hangtól, meg hogy vörösbe ment a Crown.#167426Khaosz55
Halkabb lesz persze, ha csak az sensitivity-t állítod át. De ugyanakkor növeled a felbontását a rendszernek, mert ugyanazt a frekvencia tartományt nem 0-0.75V hanem 0-1.4V tartományra fogja leképezni. -
Quetz
őstag
válasz
spiky03
#167417
üzenetére
Ha a Crown poti fél alatt volt, akkor leht, hogy 20-30dB csillapítást raktál a bejövő jelre, mert a potméter hatása nem lineáris.
Kiindulásnak érdemes így beállítani:
- LPF 160-200Hz körül
- Potméter maximumon, ekkor zéró a csillapítás a bejövő jelen
- Sensitivity: 1.4VA potméteren akkor csavarj lefele, ha zavaró sistergést hallasz a mélynyomóból, vagy -12-re méri be az AVR. A -30 hangerő az meg a halk tv nézéshez való
Az automata vezérléshez annó ezt a kapcsolást találtam:
-
Quetz
őstag
válasz
devil-k
#167290
üzenetére
Szerintem a legnagyobb wow faktor amikor gyakorlatilag nem egy vásznat, hanem egy screen wallt nézel. Engem ez a videó indított el ezen az úton: The Beast, Unleashed
Ezekkel tudsz számolni:
16:9
124": 275 x 155cm
136": 301 x 170cm2.4:1
124": 291 x 122cm
136": 319 x 133cmezek a látható kép méretei, erre jön még a keret, ami 10-10cm szokott lenni általában.
-
Quetz
őstag
válasz
devil-k
#167279
üzenetére
Én 188cm magas vagyok, 220cm-es belmagasságból indultam ki az alagsorban, 208cm lett a vége és nem érzem kényelmetlennek. A 200cm szerinten magában meg nem probléma, ha együtt tudsz élni a következőkkel:
- Nem lesz Atmos, vagy kockáztatod, hogy többen lefejelik majd a hangszórókat
- Nem lesz mennyezeti hangszigetelés és/vagy akusztikus elemek
- Oldalfali világításod lesz
- Ha 16:9-es vásznad lesz, akkor az padlótól plafonig fog érni - imax for home
- azaz hangáteresztő szőtt vászonban kellene gondolkodnod.
-
Quetz
őstag
válasz
I'am Dony
#167141
üzenetére
1. - A hangerő legyen 0-n, amennyiben a hangerőt -80/+18 tartományban tudod állítani.
2. - A mérőjel legyen -30dB
3. - A mért hangnyomás legyen 70dB
4. - Az LFE hangnyomást legyen 80dB kezdetnekAz LFE-t ellenőrizd le egy 20Hz-300Hz sweepel, mondjuk a center csatornára. A grafikonon az kell látnod, hogy 20-80Hz LFE és az utána következő center grafikon egy szinten van nagyságrendileg.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam
#167108
üzenetére
Szerintem írd le lépésről lépésre, mire gondolsz, mert egyre érthetetlenebb vagy. Arra is kitérhetsz, hogy egy általános target curve +3.5dB@45Hz csúccsal hogyan fogja javítani azt a filmet, aminek 45Hz-en 10dB hiánya van, és hogyan hat arra, aminek 45Hz-en 6dB plussza.
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam
#167105
üzenetére
Amit te írsz, az a house curve. Amit a BEQ csapat csinál az bass restoration. Ez utobbira még rájön a te house curve-d.
Egy house curve nem fog tudni mit kezdeni egy 12-24dB/oktáv high pass filterrel.#167106VoidXs:
Azért mellékelik a grafikonokat, hogy lásd: ez volt és ez lett. A BEQ az advanced usereknek készült, akik eltudják dönteni, hogy megnézik-e a filmet BEQ-val vagy sem. -
Quetz
őstag
válasz
jambiyya
#167097
üzenetére
Ott az Atomic Blonde grafikonja feljebb. A szaggatott vonal az eredeti, a sima a végeredmény. látszik, hogy jelentősen fel kellett tolni a grafikont.
Ezt a fajta korrekciót nem lehet általánosan kezelni, csak filmenként egyedileg. A megoldás is az, hogy:
- MiniDSP outputon van a saját szobádra számolt EQ
- A bemeneti oldalon pedig a filmre szabott visszaállíto EQ
- BEQ csomag része pedig a szoftver, ami az eredeti MiniDSP konfigodat össze mergeli a filmenkénti konfigokkal. Az eredmény pár ezer konfig, amiből mindig a megfelelőt kell betöltened a miniDSP-be. -
Quetz
őstag
Ez már ízlés kérdése, hogy ki használja és ki nem. Még mindig jobb, hogy tudsz választani, mintha nem tudnál. A mission statementjük is ezt emeli ki:
Bass EQ or BEQ has been talked about on Data Bass forums... since ~2014 for Restoring some Bluray/4K UHD movies that have had their lower frequencies severely filtered.
The ULF content is still there on the disc for the taking, and with the right software the ULF/LFE levels can be restored.
This is not made up content, noise or filler, it's real low frequency material that "some" sound engineers decided no one needed to hear/feel. So the lowest frequencies output levels were just reduced to soundbar levels, But are still ripe for the picking with the right software. -
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam
#167084
üzenetére
Jól gondolom, hogy ez azon filmek gyűjtőhelye, ahol a filmkészítők a szubbasszus tartományt alulméretezték?!
Ez azon filmek listája, ahol BEQ csapat visszaállította basszust. Valamit megadják a visszaállításhoz szükséges EQ beállításokat is.Nem néztem hány filmről van szó, de első blikkre soknak tűnt, és ennél jóval több filmet lehetne vizsgálni ebből a szempontból.
Amit írtál az értelmezhetetlen. Esetleg arra gondoltál, hogy kevés film szerepel és ennél többet lehetne csinálni?Ha a többségnél megállapítható, hogy "szubszegény", akkor lehet érdemes eleve a szubtartományt megemelni az installáció során, nem pedig flat-re beállítani.
Csak akkor javasolnám a megoldásodat, ha ki akarod nyírni a mélynyomóidat. Végletes példa, de az Atomic Blone kapott egy 24dB-s filtert 50Hz-től. Egyrészt ezt nem tudod kompenzálni +24dB LFE emeléssel, másrészt az 50-80Hz tartomány elég magas ahhoz, hogy az emelés miatt lekoppanjon a mélynyomód és elfüstöljön.
-
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
válasz
gab1ka
#167066
üzenetére
Nincs olyan, hogy eltűnik a mély. Elég megnézni bármelyik Transformers filmet, vagy a Tenet. Szerintem ezt ismét egy marketinges találta ki, amikor nekiszegezték a kérdést, hogy hát itt ez a lepkefing mélynyomónk, hogy adjuk el? Erre jött a zseniális válasszal, hogy állíttassátok be úgy, hogy ne hallja az tulaj, de a hiánya feltűnjen. Tényleg kalapot emelek előtte!
-
Quetz
őstag
válasz
BBéci
#166971
üzenetére
Ha egy sima egyenest küldök be egy processzornak, az pedig egy ejtett frekvencia választ ad rá, kikapcsolt DSP mellett, az helytelen viselkedés.
VoidXs mért eredményei pedig már az egyéni ízlést tükrözik, nem pedig valamit. amit az elektronika ránk kényszerít.
A Marantznak nem csak annyi hibája volt, a zeneiséget jellemző multitone teszten is csúfosan szerepelt:
Hasonlót én PA erősítők esetén láttam:
-
Quetz
őstag
Akinek van kedve visszanyerni a basszust: https://beqcatalogue.readthedocs.io/en/latest/
-
Quetz
őstag
válasz
alphamooncam
#166948
üzenetére
Ha 10dB az kétszeres hangosság növekedés, akkor 20dB csak 4x-es, nem 10x-es.
Hogy mik a személyes preferenciáid, az ugye adott, hogy a szakma mit mond róla, az meg szintén. Te otthon reszelgeted magadnak, ők meg évtizedek óta ezzel dolgoznak, amiről évente elismerést is kapnak Oscar formájában. A szakma pedig azt mondja, a mélyeket kisméretű szobákban nem lehet csak és kizárólag akusztikai elemekkel rendbe tenni.
-
Quetz
őstag
válasz
Tamoo
#166840
üzenetére
Pont ezért nem is venném meg. Ahogy a külföldi tesztelők írták:
Matthew J Poes: I've measured the AV7705 on the QA401 already. My numbers match Amir's in both single-ended and balanced. I had thought that it might be better in single-ended because of the nature of the design, but it's not. I can't post the results here yet since those are going into our video and article. As Amir already said, buy the AV7705/6 for the features. Don't buy it for the performance. I hope the AV7706 is better, but based on what I've been told, it should be identical.
Gyakorlatilag jobban megéri egy Denon X3700/X4700 pre-amp üzemmódban, mint az AV7705.
- Marantz AV7705 Home Theater Processor Review
- Denon AVR-X4700 AVR Review (Updated) -
Quetz
őstag
válasz
VoidXs
#166802
üzenetére
A bemásolt kép az "ATSC Recommended Practice: Techniques for Establishing and Maintaining Audio Loudness for Digital Television"-ból származik, de az ajánlás nem Dolby vagy hasonló cégektől jön, hanem hangmérnököktől. Marc Fishman, aki többé kevésbé aktív az AVSForumon írta le, hogy mit használnak:
"When mixing films, we cal the LCR for 85, surrounds at 82 each side, and the sub/LFE chain at 91 referenced to pink noise -20dBFS.
When mastering for home video, we use a matched set of Genelec 1031's at 80db -20."Az oka pedig az, hogy az tapasztalták, amikor 85dB-re kalibrálnak kisebb dubstageken, akkor a moziban túl halk lesz a mix. Amikor viszont 5dB-vel halkabbra vették a referencia hangerőt, akkor ez a probléma megszűnt.
-
Quetz
őstag
Ha Direct/Pure direct módban mérsz, akkor valóban látnod kell a HPF hatását. Minden más esetben a 80Hz alatti tartalmat rákeveri a mélynyomóra.
Másik fontos dolog, hogy ha az AVR beépített mérő zaját használod, akkor az kikerüli a szoba korrekciót, illetve nem rak rá +10dB-t az LFE esetén. Ha külső mérőjelet küldesz rá, akkor LFE esetén kapni fog +10dB-t illetve átmegy a szoba korrekciós algoritmuson is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- Apple iPhone 13 256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / 100% Akku
- HIBÁTLAN iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3732, 100% Akkumulátor
- KERESEK: Poly Voyager 4320 M UC USB-C 218478-02M Part number: 77Z30AA
- Krups EA81 Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B450M R5 3600 16GB DDR4 256GB SSD 2TB HDD RTX 2060 Super 8GB RAMPAGE Shiva 450W
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



és túlmelegedik a végfok.


