-
Fototrend
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
skippper
senior tag
Nem tudom volt-e már, de hamarosan jön új kiadás Toole könyvéből - [link]
-
skippper
senior tag
válasz
Vhiktor
#190967
üzenetére
Mindenesetre a kérdést továbbra is megválaszolja -> Az Audysseyt akkor fogod sokkal dinamikusabbnak érezni, ha DEQ-t használsz és távol jársz a referencia hangerőtől. Ha ezek közül valamelyiket kiveszed a képletből (és a célgörbéd megegyezik a két kalibrációs rendszeren) akkor eltűnik a dinamika különbség.
-
skippper
senior tag
válasz
Vhiktor
#190969
üzenetére
De, pontosan annyit csinál a DEQ, hogy az adott célgörbédet a paraméterként megadott hangnyomás különbségből (5-10-15) kiszámolja a Fletcher-Munson görbék segítségével, hogy a célgörbédet mennyivel kell korrigálnia, hogy az észlelt dinamika megmaradjon a referencia hangerőn való hallgatáshoz kékpest. Ezen kívül még valami flat értékkel megtolja a surroundokat, de azt a részét igazából senki nem szereti. Ha itt a fórumon rákeresel a "DEQ"-ra, akkor kb fél évvel ezelőtt volt egy halom posztom arról, hogy miként reprodukáltam pontosan a DEQ-t (az említett surroundokon kívül) Dirac alatt és teljesen jól működik. Annyi, hogy nem dinamikus a hangerőtől függően, hanem ki kell választanod néhány hangerő értéket, amin tipikusan használod, azokra kiszámolni egy korrigált target curveöt és azt használni. kb -20db-ig jól működik, annál nagyobb különbséget már nem tud szépen kikorrigálni és iszonyat hibás lesz a kalibráció.
Egy szó mint száz, ha be van kapcsolva Audyssey mellett a DEQ és halkan (~30-40db-el referencia alatt) hallgatod az eszközt, akkor kb 20-25db-el lesz megtolva a mélytartományod (hogy ugyanazt az észlelt dinamikát kapd, mint amit referencia hangerő környékén kapnál). Ez simán okozhat óriási észlelt "testességbeli" különbséget
-
skippper
senior tag
válasz
krx21
#190781
üzenetére
3m-ig a leggatyább gatyazsinór is tökéletes (amennyiben a szabványnak megfelel), 3-5m között szürkezóna, ott láttam már minőségbeli különbséget stabilitásban (a certifiied kábelek mind tökéletesen tudták amúgy, az egy nagyon jó indikátor. Alza kábelek ilyenek pl és nagyon jó árban vannak). 5m felett a HDMI 2.1 aktív kábellel vagy optikaival érhető el stabilan - márkától és árazástól függetlenül.
-
skippper
senior tag
válasz
BBéci
#190634
üzenetére
Egyrészt szeirntem a 384kbps nem a jó minőségben tömörített anyag. Másrészt erős meggyőződésem (>95%), hogy ha lejátszanék bárkinek egy filmet 768-1mbps körüli DDP Atmossal, utána ugyanazt egy 4-5mbps-es TrueHD Atmossal, akkor nem lenne képes megmondani, hogy melyik melyik volt. Hasonlóképpen, mint ahogy a 128kbps-es Opust se tudták az emberek megkülönböztetni a tömörítésmentes csodahangoktól, hiába a 10x bitráta különbség (egy FLAC-hoz képest mondjuk). Nem azt állítom, hogy nincs különbség közöttük, inkább azt, hogy az maximum laborkörülmények között, méréstechnikai eszközökkel kereshető - a kanapén ülve, popcornt majszolva pedig soha nem találkozol vele.
Annyira szélsőségesen alaptalan az a kijelentés, hogy "jó minőségben CSAK tömörítésmentes anyag szólhat", hogy az mindenképpen javításért kiált egy szakmai fórumon
(Mondom ezt úgy, hogy én is megvettem a gen3-as FireTV Box-ot csak azért, hogy le tudjam játszani a TrueHD anyagokat...
ez pedig pont annak a maradék 5%-nak szól a 95 felett, ami kell a maximalizmusomhoz) -
skippper
senior tag
válasz
Tiger.
#190304
üzenetére
Nagyon körülményes és mély szakmai tudást igényel (ha azt feltételezzük, hogy Dockert szeretnél futtatni egy Android alapú lejátszón). Laikusok számára a legegyszerűbb módja egy Raspberry Pi-n futtatni, vagy megvenni az előre telepített változatát (Home Assistant Green).
-
skippper
senior tag
Csodálkozva olvasom milyen problémákba futtok ARC és CEC témában (azért szerintem érdemes a kettőt különválasztani). Az elmúlt 6-7 évben Sony/Pioneer, Lg/Denon/PC és Samsung/Denon/FireTV kombinációkat használtam, kivétel nélkül egyetlen távirányítóval. Most is egyedül a Samsung TV távirányítóját használom, azzal kapcsolom ki-be a TV-t, kezeli a FireTV médiafelületét, hangerőszabályzást, etc.
Ezen kívül még azt tudom javasolni, hogy aki okosítani szeretne az telepítsen egy HomeAssistantot (akár PC-re dockerben, akár Raspberryre natívan) és azzal már kb mindent is lehet irányítani, mindenféle kombinációkban. Nálunk pl. olyan automatizmusok vannak, hogy ha észleli, hogy bekapcsol az erősítő, akkor bekapcsolgatja az összes végfokot és a mélynyomót egy okos elosztón keresztül, ha kikapcsol, akkor meg kikapcsolja őket - nekem se a trigger, se a mélynyomó automata ki-bekapcsolója nem vált be igazán. De ezen kívül szórakoztam Alexával is, azon keresztül is gyakorlatilag bármilyen kombinációban lehetett vezérelni az egész lejátszóláncot.
-
skippper
senior tag
válasz
VoidXs
#189876
üzenetére
Ez mondjuk felvet bennem egy érdekes kérdéskört. Volt egy jól megszokott target curveöm, amit még az egyetem alatt lőttem be magamnak. Mostanában valahogy úgy éreztem, hogy eltűnt sok számból az a "csilingelés" amire emlékeztem. Lehetséges, hogy érdemes volna kompenzálnom a romló hallásomat target curve szinten? Van erre szakirodalom?
Avagy konyhanyelven - amikor masterelnek és azt mondja a hangmérnök, hogy "Te Józsi, ez a csilingelés legyen 15kHz és csillió decibel", akkor ő hány éves ember milyen hallására céloz?

-
skippper
senior tag
válasz
Vajga
#189426
üzenetére
Más forrással próbáltad? Ugyanaz az eredmény? (Mondjuk pendrive az erősítőbe, vagy beépített spotify)
Amúgy ha megnézed az ASR méréseket, ott is hasonló jön ki, -20db felett kezd torzításba az eszköz (mondjuk szerintem nem felismerhetetlenségig, de ez persze már relatív):
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/denon-avr-x4800h-avr-review.42812/ -
skippper
senior tag
Dirac mérésnél van-e értelme olyan pozíciót mérni, aminél a kanapé háttámlája kitakarja a hátsó reflexiókat? Vagy csak fejmagasság és afölött?
-
skippper
senior tag
@void: mint iparági bennfentes, ennek van létjogosultsága?
-
skippper
senior tag
Tudtok javasolni olyan forrást, ahonnan le tudok tölteni ingyenesen jó minőségű trailer/demo klippeket, amivel tudom tesztelni, demozni a házimozit? Jó lenne egy kis gyűjtemény ilyen 1-2 perces klippekből, amiket mindig szépen újratudok nézni egy-egy kalibrálás, vagy változás után és már ismerném a tartalmát.
-
skippper
senior tag
válasz
Vhiktor
#189177
üzenetére
Az utóbbi mondatodban leírtakat számítottam ki és tettem bele pár hozzászólással lentebb egy Driveos excel táblába. Illetve mérést is linkeltem, aki szépen bemérte a különböző paraméteres DEQ mérések eredményét -30dB eltolással.
Ha lemásolod saját driveodra az excel táblámat és átírod a célgörbét a B39 és B55 között, akkor ki fogja köpni mellé a 15 és 30dB-el halkabb referenciához tartozó célgörbét.
-
skippper
senior tag
válasz
skippper
#189175
üzenetére
Sajnos a Diracban nem ismerek jobb megoldást ennek az elérésére, elég fapados így, de a tesztek szerint most pontosan úgy viselkedik, mint ha a Denonon bekapcsolnám a DEQ-t (ami a célom).
Annyit látok még a teszteken, hogy a -30dB-es eltolás mellett megjelentek anomáliák a mérésen, nem vagyok benne biztos, hogy a nagyobb hangerő miatt, vagy maga a Dirac nézett be valamit a masszív méretű célgörbén.
Megnézem majd úgy is, hogy nem az 1 kHz-re normalizálom a mérést, hanem a mélytartományra, hogy úgy megjelenik-e ugyanez az anomália. Ha igen, akkor valószínűleg valamilyen mértékben le kell tolnom a célgörbéket, hogy a felfelé kilógó extrém végek helyett felfelé és lefelé is hasonló mértékben lógjon ki (5-10dB shift kb, szerintem az segítene neki).
Olyat próbáltam már, hogy annyival tolom el az egész görbét, mint amennyivel halkabban szeretném hallgatni a rendszert (-30dB), de úgy teljesen egyértelmű hanghibákkal lett tele a végeredmény, mérni sem kellett.
-
skippper
senior tag
válasz
Vhiktor
#189174
üzenetére
Igen és nem. A 75 phonos ISO226:2003 és a 60, illetve 45 phonos ISO226:2003 görbék különbségét toltam el. Ez a gyakorlatban egy jó 21.5dB-es 20Hzes kiemelést jelent, de ez csak olyan környezetben van használva, ahol eleve 30dB-el halkabb jel a "referencia".
Egy X phonos görbe ezek között azt mutatja meg, hogy a különböző frekvenciákat milyen hangnyomásszinten érzékeled ugyanolyan hangosnak, mint az X dB-es 1kHz-es szinuszjelet. Ez nem lineáris egyik irányban sem, például egy 75 dB-es 1kHz-es jel érzékelt hangossága megegyezik egy 102.5dB-es 40 Hz-es jellel, azaz van közöttük 27.5 dB különbség.
A 45 phonos görbe esetén, ami arról mesél nekünk, hogy egy 45 dB-es 1kHzes szinuszjel milyen hangos, ott már a 40 Hz ekvivalense 85.5 dB, azaz 40.5 dB-el hangosabb mély kell.Középfrekvenciákon nem kell eltolás, majd a magas régióban jóval kisebb mértékben, de újra érzéketlenebbé válik az emberi fül.
Ez a jelenség okozza azt, hogy ha halkan hallgatod ugyanazt a tartalmat, akkor úgy érzed, mintha jóval kisebb lenne a dinamikája.
Több AVR gyártó is ad rá funkciót, hogy ezt ellensúlyozd, többnyire azzal a logikával, mint amit fent leírtam (loudness compensation, correction, dynamic eq, stb), de ha pl. egy Denon erősítőn Diracot használok, akkor ezt elveszítem.
Ezt úgy oldom fel, hogy pontosan tudom, hogy milyen hangerőn szoktam este tartalmat fogyasztani (ez a -30dB nálam) és erre elkészítettem az eltolt görbét (az eredeti célgörbém összeszummázva a 75 phonos és 45 phonos kontúrok különbségével). Ha halkan mozizok, akkor ezt a filtert használom, így a halk tartalomnak is megmarad a relatív dinamikája. Pszichoakusztikai mágia, én nagyon szeretem

Itt megnézheted a különböző görbéket, meg egy kis leírást is hozzá:
[link] -
-
skippper
senior tag
válasz
Rp526
#189165
üzenetére
Annyi pénzem lenne ahányszor anyáztam rajta, hogy "de ez a videón nem így működött..."
Legutóbb pont autószerelésnél futottam bele két különböző esetbe is, amikor videó alapján teljesen triviálisnak tűnt a dolog, de a valóság nagyon máshogy alakult és a felénél fel kellett adnom (belegyógyult, kifúrandó csavarok, szerelő által azóta megváltoztatott alkatrészek, stb) -
skippper
senior tag
válasz
skippper
#189143
üzenetére
Kipróbáltam így a targeteket, de lefelé shiftelve teljesen széthullott az egész, hallgathatatlan lett. Visszatettem a sima equal loudness görbéket, eltolás nélkül - holnap mérek párat, hogy milyen eredményre jut ezekkel a targetekkel a Dirac pontosan. Fülre nem rossz, de az csalóka tud lenni.
Közben találtam egy másik AVS-es threadet, ott is pontosan ezt a megoldást választotta az OP.
-
skippper
senior tag
Összedobtam újra az equal loudness contourokkal korrigált target curveöket 60 és 45 phonra, ha valakit érdekel lehet vele játszani: [link]
Most a javaslatok szerint úgy raktam össze, hogy ne emeljen ki 10dB-nél nagyobbat, így leshifteltem a görbéket a 15 és 30dB-el.
(Sidenote, azt feltételeztem, hogy egy Dirac kalibráción ha konstans 0dB-es target curveöt adok meg, akkor 75dB SPL-t lő be -> ez így van?)
-
skippper
senior tag
Mennyire problémás amúgy különböző specifikációjú végfokokat használni egy adott rendszerben? Tegyük fel, hogy van olyan hangszóró amit az erősítő hajt meg, van amit pre-outon keresztül 'A' végfok és van amit pre-outon keresztül 'B' végfok. Futtatok egy Diracot, ami szépen beállítja a szinteket egy adott hangerőre, de ha eltekerem a hangerőt, akkor ugyanakkorát változik a három erősített kimenet a rendszerben (feltételezve, hogy egyik se clippel. Mondjuk 'A' input sensitivityje 1.75V, a 'B' input sens. 1.66V, a gain pedig mindkettőn 25.5dB)
-
skippper
senior tag
Ha az LCR-ek már végfokolva vannak és az erősítőn (x4800H) már csak a surroundok (Elac DBR 6.2) és a mennyezeti hangszórók (4x Magnat IC82) vannak, mennyi hozzáadott értéke lehet még további végfokokat tenni a rendszerbe? Valahogy úgy érzem, hogy ezekre már olyan kis terhelés esik, amit vígan elvisz a Denon is jó minőségben.
-
skippper
senior tag
Többek között pont azért gondolkodtam el, mert van opcióm a nappaliba jobban illő készülékházzal megoldani, illetve ha jól tudom a HxR-es modulok ügyesebbek, mint ami a Stagelineban van (olyasmit olvastam, hogy az nCore fejlesztései közül kapott visszafelé is az ucd egy frissítésben). Az is rendszeresen feljön, hogy a modul tervezője explicit kérte, hogy csak csavart kábelezést használjanak a moduljaihoz, míg a Stagelineban ezt figyelmen kívül hagyják - hogy mennyit számít ez (interferencia talán), azt nem tudom.
-
skippper
senior tag
Ha már erősítés, épített már ebből a szettből DIY valaki?
UcD400HG HxR 1x400W Universal Class D Amplifier Module + SMPS400A400 power supply
Jól értem, hogy ehhez binding post, XLR input és egy tápcsatlakozó kell és kész is?
-
skippper
senior tag
válasz
MasterMark
#189070
üzenetére
Nekem az a tapasztalatom, hogy sok helyen már rég meghaladták a kínai gyártástechnológiában azt a szintet, ami elvárható. Nyilván továbbra is vannak ipari hulladékok, de azt mondani, hogy kínai, szóval 100% ótvar már idejétmúltnak tűnik. Egyrészt a konkrét témában említett dugók is kifejezetten jó minőségűek, de pl. kijelzővédőből is van néhány gyártó, akik konzisztensen jobb minőséget nyújtanak, mint a "márkás, nem kínai" társaik (csak hogy egyet említsek).
-
skippper
senior tag
-
skippper
senior tag
válasz
VGYke
#189061
üzenetére
Felhívom a figyelmet arra a részletre, hogy a kinézete ótvar (a csillogós béna műanyag), attól még pontosan ugyanolyan jól fog működni, nyugodtan megveheted kipróbálni.
Én még régebben AliExpressről rendeltem kifejezetten szép darabokat ipari mennyiségben, egész olcsó volt, de gyorsan változik ott is a termékpaletta.
@MasterMark: meg kell nézni ott is, hogy melyik a megbízható értékelésekkel rendelkező, jó konstrukció, elég nagy a szórás. Amikor megvettem kipróbáltam mielőtt beépítettem volna, fogóval ráncigáltam és nagyon stabil.
-
skippper
senior tag
válasz
skippper
#189031
üzenetére
Időközben amúgy visszaírt a Dirac support is:
Hello,
I think that you refer to the Equal-loudness contour and in general, your reasoning makes complete sense.
In this case, you may want to compensate for the differences between the curves,
the differences change according to the SPL you take as a reference though… -
skippper
senior tag
válasz
VoidXs
#189028
üzenetére
Az alatt, hogy veszélyes ekkorát emelni, azt érted, hogy a ref 85dB fölé? Mert nekem a valóságban úgy nézne ki, hogy 20Hz lenne a +1.5dB kb, 500Hz meg már -10 körül, ha azt játszom, hogy az equal loudness target curve -15db-re = targetcurve - 15dB + (iso226@85dB - iso226@70dB)
-
-
skippper
senior tag
Dirac supporttal beszélgetett már valaki kalibrációs projekttel kapcsolatban úgy, hogy nem konkrétan valami bugról vagy hibáról van szó? Megkérdezném őket, hogy mit gondolnak a "manuális Dynamic EQ" görbéimről, hogy az ő tudásuk szerint is használható-e arra, amire szeretném.
-
skippper
senior tag
válasz
Gino20
#189011
üzenetére
Nem ajánlások voltak, hanem példák arra, hogy milyen rendszer tudna tisztességgel kezelni ennyi csatornát, hanghibák és anomáliák nélkül. Az ésszerű ajánlás az volt, hogy egy jól megépített 7.1 rendszer és a két kis erősítő helyett egy nagyobb jobb eredményt fog elérni egyező árból. Ahogy a többiek is mondták, a kérdés a peremfeltételeivel együtt megoldhatatlan feladat elé állította azt a közösséget, aki szakszerűen összeépített haladó házimozi rendszerek összeállításához ad tanácsot, ugyanis a kérdező megoldása nagyon nem ilyen.
Amennyiben a kérdező megtalálta a megoldását ami az ő minőségi elvárásainak megfelel, akkor szuper, örülünk neki, de miután tisztességgel válaszolt neki csomó tag, ilyen pökhendi, magas lóról leköpős "köszönöm" nem biztos, hogy a legjobb módi.
Amennyiben mégis olyan jól sikerült a rendszer, hogy az imax bezárhatja a kapuit, akkor pedig örömmel megcsodálnám egy tisztességes REW mérés exportját, hogy mi is tanulhassunk belőle
-
skippper
senior tag
válasz
VoidXs
#188936
üzenetére
Szerintem a kérdést fogalmaztam meg rosszul.
Arra vagyok kíváncsi, hogy miközben filmet nézek akkor jellemzően mennyi effekt esik LFE-re és mennyi a sima hangszórókra a mélytartományból (0-200 Hz). Vagy rosszul gondolom, hogy azt, hogy egy adott 100 Hz-es hang LFE-re vagy a sima hangszóró csatornára kerül azt a hangmérnök dönti el?
-
skippper
senior tag
Az LFE jelet kizárólag a mélynyomó kapja meg, vagy a többi hangszóró is "besegíthet", amik le tudnak menni olyan mélyre? Úgy alakult, hogy fejlődnek a hátsó hangfalaim (Elac DBR62), amikről úgy tudom, hogy egészen testes hangjuk tud lenni, így rá szeretném őket venni, hogy segítsenek be a mélynyomónak, amíg tudnak (aki pedig önmagában egyelőre kevés a hatalmas nappaliba - Klipsch 112SW). Meg tudom-e ezt tenni? Van-e értelme? Veszítek-e vele valamit? (4800H + Dirac)
-
skippper
senior tag
https://woodupp.com/product/akupanel-240/?attribute_pa_colors=classic-oak-black-felt
Ilyesmit csinált-e már valaki házilag? Mennyire hatásosak az ilyen jellegű panelek?
-
skippper
senior tag
válasz
BBéci
#188775
üzenetére
Szerintem egyetlen oldalt kell itt megnézni, a gyári specifikációját az eszköznek, amely egyértelműen feltünteti az ARC specifikációt: https://onkyo.com/tx-sr508
UI: valamiért ez a link nálam nem működik jól, de az első Google találat helyesen odavisz:
https://www.google.com/search?q=Onkyo+TX-SR508UI2: vagy itt, fura ez az Onkyo homepage
https://web.archive.org/web/20240714082556/https://onkyo.com/tx-sr508 -
skippper
senior tag
válasz
Atomgeszi
#188300
üzenetére
Én ezt Home Assistanttal csináltam meg. Egyszerű szabály, hogy a TV állapotváltozására ugyanolyan irányba váltson az erősítő is meg az okoselosztó, amibe a végfok és a mélynyomó van dugva. Nem kell hozzá se CEC, se HDMI, csak egy Raspberry Pi (vagy bármi más, amin elfut egy HASS)
-
skippper
senior tag
Mit gondoltok, lehetséges, hogy egy center nélküli felállás (virtuális center), tökéletesen a kép közepére hangolva tud jobb eredményt adni, mint egy centeres, de a kép alatt lévő hangsugárzóval felszerelt rendszer? Pro/contra?
-
skippper
senior tag
válasz
Vicarious1
#187856
üzenetére
Unokatesó csak ugyan, de nálam az X4800H-n az Audyssey is bitang jó eredményt hozott. Marginális különbség lett csak REW-el visszamérve (és fülre is). Audysseyvel viszont rengeteget kellett mókolni, PC-n editálgatni, hogy normális kalibráció szülessen belőle, míg a Dirac nagyon ügyesen kezelhető és tényleg egyszerűen be lehet állítani. Nálam viszont csak 1 mélynyomó van, illetve valahogy a szobám is szerencsés, "szereti az Audyssey". Amint ezek megváltoznak, zömében az a visszajelzés, hogy a Dirac köröket ver az Audysseyre.
-
skippper
senior tag
válasz
BBéci
#187476
üzenetére
Tényleg azt lenne fontos megérteni, hogy nem az okoz gondot az embereknek, hogy leírod, hogy mit tapasztalsz, hanem az, hogy a tapasztalásodat (máshogy hallod a hangot X időpillanatban, mint Y időpillanatban) műszaki tényként írod le, ami semmi másból nem eredhet, csak abból, amit éppen próbálgatsz (kábel, kábelbak, kék kövek az erősítőn, tápkábel, stb). Értsd a különbséget aközött, hogy:
"Teljesen másként szól az X kábel, mint az Y kábel"
vs
"Teljesen másként hallottam a zenét, miután kicseréltem (kicserélték) a kábelt X-ről Y-ra".Akkor is teljesen másként hallod majd a zenét, ha közben ásítasz és nyelsz egy nagyot (mintha búvárkodásnál nyomáskiegyenlítenél), mert megváltozik a nyomás a középfülben és a dobhártyád feszessége. (igazából még ennyi sem kell, ahogy már sokszor le lett írva, ha kétszer egymás után meghallgatsz egy zeneszámot, már másként hallod, másra figyelsz benne...)
-
skippper
senior tag
válasz
Squirrel
#187340
üzenetére
AV Online csurig van audiovizuális kuruzslós hablattyal, nem érdemes technikai eszközök megítélésére használni a szakmaiatlansága miatt (egyelőre még arról sem vagyok meggyőződve, hogy ezek nem fizetett reklámhirdetések). Olvass el egy ilyen cikket (legalábbis próbáld meg röhögés nélkül) és ezek után döntsd el magadban, hogy hitelesnek érzed-e: https://www.av-online.hu/egyeb/inakustik-szubkabel-teszt_4302
A fentebb írtak mellett természetesen a szubtartomány hangja is változik főleg artikuláció tekintetében, hihetőbb nagybőgők szólalnak meg a térben. Boris Blank hangszórót próbáló felvételeiről eltűnt a nagyjából úgy 60 Hz környéki kiemelés, ami maszatossá tette azt a részt, jóval "érthetőbb" lett mit is akar "mondani" a dobokkal a művész. Dinamika tekintetében is tetten érhető a változás, jóval nagyobbnak tűnt a szubjektív hangosság különbség és érdekes módon halkabban is lehetett hallgatni anélkül, hogy eltűntek volna a mélyhangok a szobából, mintha minimálisan felcsavartuk volna a loudnesst (amit igazhitű aranyfül természetesen nem használ). A picit melegebb hangnemben megszólaló szerkentyűk esetében azt gondolnánk, a szubláda és a kábel rátesz még egy lapáttal felborítva ezzel a hangzási egyensúlyt, de pont az ellenkezője történik. Lazán a helyére pakolta és finoman kiegyenlítette a megszólalást, nem több lett a basszustartomány, hanem kifejezőbb. A különbségek köztük nem eget rengetőek, de hallhatóak, és ahogy lépegetünk felfelé a ranglétrán, úgy lesz egyre jobb a végeredmény.
Rádaásul még az sincs ott, hogy ki a szerző, hogy megítéld a szakmai tudását és relevanciáját.
-
skippper
senior tag
válasz
VoidXs
#187268
üzenetére
7.1en is ugyanezt csinálta, cavern se tudott rendesen mérni - amikor oldalsót/hátsót mért volna, szólt elöl-hátul egyszerre. Valamiért az erősítő beakadt egy all-channel-stereo állapotba, nem tudtam átváltani directbe sem. Windows oldalról igazából egészen korrektnek tűnt a dolog, felismerte az 5.1-7.1 képességet, látszólag próbálkozott is, de valahogy nem állt össze a jel. Nem tudom hol lehet a szűk keresztmetszet, van-e az Onkyonak valami egyedi hülyesége, kell-e az 5.1 LPCM-hez valami spéci dolog (HDMI 2.1, vagy elég a 2.0 is), stb. Denonomon ugyanez a beállítás tökéletesen működött (hasonlóan AMD videókártyával)
-
skippper
senior tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni Cavern PC setuppal. Adott egy számítógép RX6600XT videókártyával, valamint egy Onkyo SR494 erősítő, 5.1 kiosztással, HDMI-n összekötve a PC-vel. Miként tudnánk ezt a kombinációt felhasználni Cavernes kalibráláshoz és aztán videólejátszáshoz?
Naívan úgy gondoltam, hogy a HDMI-t átállítom 5.1-re, akkor átmegy LPCM-en a tömörítetlen jel és minden fain, de már a Windows teszten is az hallatszik, hogy amikor a hátsó hangszórókra küldenék jelet, akkor az első is szól - all channel stereo.
Bármi javaslatot szívesen fogadok

-
skippper
senior tag
Nem a rögzítéssel van a gond hanem hogy esetlenül néz ki egy ekkora "bőrönd" állványon (arról nem beszélve, hogy 5 perc alatt borítanák fel a gyerekek
). A nappaliba rakott házimozizásnál az egyik legtrükkösebb döntési szempont, hogy mikor milyen kompromisszumokat próbálsz átnyomni a családi kupaktanácson a belsőépítészeti dizájn oltárán ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Az LCR elrendezésénél TV körül mit javasoltok? Egy vonalba az összes alatta, vagy az oldalsók a TV középvonalán? Melyik a fontosabb, egy sorban legyenek, magasabban legyenek vagy fejmagasságban legyenek?
-
skippper
senior tag
Szerintem tök hasznos topic ez, kinek milyen tapasztalata van a praktikusan közel lévő külföldi shopokkal - főleg ha markánsan olcsóbban lehet venni sok házimozi eszközt, mint itthon.
Én január elején vettem Heimkinowelt-ről Denon 4800-at 1400 EUR-ért, egy hét alatt megjött, hibátlanul, semmi rejtett költség.
Audiophonicsról rendeltem Ncore végfokot, az is napok alatt megjött.
Most akustik-projekt.at-ről rendeltem be a Jamo D500 LCR-eket (250 EUR/db), egyelőre jó a benyomás. Sárga elérhetősége volt, amikor kifizettem (rendelésre), másnapra átváltott pirosra, hogy discontinued. Írtam nekik, hogy mizu és válaszoltak is, hogy egyeztettek a szállítmányozási osztállyal és az általam rendelt 3 darab rendelkezésre áll, szólnak, ha elküldték. Majd kiderül, hogy ez mennyi idő és igaz-e

-
skippper
senior tag
Egy kis konstrukvitás sokat segítene abban, hogy a vita/véleménymegosztás technikai maradjon a fórumhoz méltóan. Az szuper, ha látjátok, hogy pontatlanságot ír és jelzitek - de nem derült ki, hogy mi helytelen és az eredeti kérdésre mi lenne a helyes válasz. Emellett valószínűleg van igazság is a kolléga véleémynében - még ha technikai szempontból más is a magyarázat - a legtöbb review említi a zenei hiányosságokat, a stereo imaging problémákat.
What Hifi:
Designed to ensure optimum clarity and tonal consistency across the soundfield, this arrangement works beautifully with films, giving this package a cohesion few conventional designs can rival.
It doesn't help stereo imaging or timing, though: the D500 plays music reasonably, but it wouldn't be our first choice if music was a priority.
Home Cinema Choice:
Spinning up some five-channel music, I quickly became dissatisfied. My taste runs more to the sitting-on-stage-looking-out-at-the-audience sonic scenario, but THX is more suited to the classical live music recording where you will want only room ambience and even the shifting of feet and audience coughs rather than focused effects. Cinematic soundtracks showed the system’s ability much better.
Az eredeti kérdésem ([link]) továbbra is érdekel, mit jelentenek ezek technikai szempontból, javítható probléma ez elhelyezéssel (pl nem igaz, hogy nem lehet beforgatni on-wall hangszórokat, egy rámpa alakú ytongot levakolsz, lefestesz és felrögzíted a falra, máris lesz egy befordított platformod, vagy egyszerűen kiemelem egy Vesa monitortartóval), EQ-val vagy olyan sajátosság, amivel nem lehet mit kezdeni.
-
skippper
senior tag
válasz
exception
#187096
üzenetére
Na pont ezt akartam kérdezni - ahogy olvasgattam a rendszerről, az nagyon sokszor jött szembe, hogy mozira jó, de zenére nem igazán. Ez mit jelent pontosan technikailag? Amik nekem eszembe jutottak:
1 - Lapos a frekvenciaválasz görbéje, nem színezi meg a hangot -> ezen segít ha ugyanarra a célgörbére EQ-zom Diraccal, nem?
2 - Nem megy le elég mélyre -> én alapvetően Auro-2D-ben szoktam zenét is hallgatni, nem használom tiszta stereoban. Ebben az esetben kisegít a mélynyomó, nem?
3 - Falon van, nincs igazi tér -> ez alatt mit értesz pontosan? Kevés a visszaverődés ezért túl pontosan, pontszerűen hallom a helyéről a forrást, ahelyett, hogy szétmosódna a térben?Az Oberonokról pont az ellenkezőjét olvastam mindenhol - próbálom összerakni, hogy az én rendszeremben (5.1.4 Denon 4800 + 2x250W ncore végfok a frontokra), az én szobámban (nagy szoba, kezeletlenül), és szokásaim mellett (Auro 2D zenehallgatás + házimozi, Diracolva) milyen lenne a váltás jellege érzésre.
-
skippper
senior tag
Egyetlen tényezőt nem említettem a korábbi leírásban, hogy a design is fontos lehet (nem tudtam, hogy van szép és jó on-wall hangszóró is egyben). Nincs moziszobám, egy nappalit rendezgetek be mindig egy picit jobb házimozivá. A fehér Jamo nagyon elegáns, kifejezetten mutatós darab - a Magnat funkcionális, egy nagy fekete kocka. Sejtem, hogy jobb hangszóró, de itt most sokat segít a családi kupaktanácsban is, ha emészthető kinézete van az eszköznek, amiből hármat is felfúrok épp a falra
. -
skippper
senior tag
Egyedül azon aggódom picit, hogy mennyit veszítek a mélyből. A Daoikat 55-Hzen váltom és nagyon jól érzik így magukat, a Jamot 80-tól írják (gondolom a reflex miatt ér le mélyebbre), nem lesz-e így kevés a Klipsch melléjük. (Ráadásul hatalmas a szoba, végtelen mélyet meg tudna enni)
-
skippper
senior tag
Tudnátok ajánlani hangsugárzót a következő peremfeltételek mellett?
- On-wall kiszerelés, lehetőleg 20cm alatti mélység
- LCR-be rakható (TV köré fog kerülni), "jól érzi magát" ilyen felállásban
- Oberon 5 + Oberon Vokal szintjét ugorja meg
- 150k (nagyon max 200k) per darab jó lenne (ha nem létezik, akkor reality check, mi a legalja, amibe belefér a fenti)Denon 4800 hajtaná meg, egyelőre egy darab Klipsch 112 van mellette
Nem muszáj magyarországi beszerzés, környező országokból is berendelem szívesen.
-
skippper
senior tag
válasz
Squirrel
#186931
üzenetére
Ahogy a kolléga mondja, a HDMI olyan digitális jelet visz, ami vagy működik, vagy nem - olyan nincs, hogy szebb/jobb lesz a hang tőle. Amire viszont érdemes figyelni, hogy a különböző funkciók is tudnak egyesével működni/nem működni egy igénytelen kábel esetén. Az én példámban olyan volt, hogy alapvetően átment a kép, de valamiért nem volt hajlandó működni rajta a VRR. Kicseréltem az itt ajánlott Alza-s kábelre és megjavult.
Amennyiben szükséged van az Ultra High Speed specifikációra, akkor mindenképpen olyan kábelt vegyél, amin van QR kódos certificate, azok bevizsgáltan jól fognak működni (lásd az alzás). Itt amúgy 5 méternél van a felső határ, efölött szerintem nem nagyon találsz csak optikai megoldást. Nekem volt vagy 10 féle Ultra High Speed(nek titulált) kábel a kezeim között, 3m és azalatt mindegyik ment teljes szávszélességgel, 5m-en jöttek elő hibák a gagyi kábelekkel (kép elmegy, Atmos nem megy át, VRR hiba), certes kábelek mind tökéletesek voltak.
(nálam személy szerint ez fontos volt, mert 4K 120Hz Gaming is van terítéken)
-
skippper
senior tag
Sziasztok! TV-szekrényt építgetek magamnak és arról érdekelne a véleményetek, hogy mennyire para beépíteni a centert? Sokat ront a dolgon, ha alatta/mögötte zárt dobozba kerül? Van rá mód, hogy ez ne okozzon EQ-zhatatlan problémákat? Terv szerint egy nagy téglatest lenne a szekrény, a magasság 2/3-ánál kettéválasztva, felül egy kb erősítőnyi magasságú nyitott rész, az alja fiókokkal/ajtókkal zárva.
-
skippper
senior tag
-
skippper
senior tag
Diracból jött ki új verzió és nem tudom mit tettek vele, de ilyen jóra még sosem sikerült belőni a rendszert. Az app is sokkal stabilabb lett, az exclusive mic mód miatt nem dobta el minden második mérésemet hibával
-
skippper
senior tag
Tud valaki esetleg olyan matekot (Void esetleg?), hogy mennyit kell változtatni a target curveön, ha szeretnék egy olyan Dirac filtert is, ami -30dB-es lejátszásnál fog azonos hatást kelteni, mint egy hagyományos curve (+6dB 200Hz,ig aztán 0dB 1kHzig, aztán 20kHz-nél -3dB) -10dB környékén? Fletcher-Munson görbék pl. tudnának segíteni? Van ehhez calculator? Korábban csak annyit tettem, hogy masszívabban meghúztam az alját, de ha jól értem, akkor a magas tartományt is meg kellene emelni...
Nagyon szerettem Audysseyben a Dynamic EQ-t, mivel sokat használom halkan is a házimozit. Ha jól értettem az elveket, akkor az pont ebben segített.
-
skippper
senior tag
válasz
Vajga
#186045
üzenetére
Én a helyedben meghallgatnék még Dali szetteket is, nekem nagyon bejött az Oberon széria (bár ahogy nézem, kicsit elszálltak az árak, én két éve 400ért vettem az 5.0 szettet újonnan, boltból). Ár/érték arányban szerintem nagyon jók, bár nem az a kategória, mint mondjuk egy Arendal 1723 S THX szett
-
skippper
senior tag
Hozzáteszem, az eddig látottak alapján lehet, hogy Diracék értenek a szobakorrekcióhoz, de szoftvert fejleszteni nagyon nem tudnak. Az egész app rogyásig van hibákkal, random eldobja a mérést, UI szétesik, közli velem, hogy nincs licenszem arra, hogy telepítsem az erősítőre a filtert - előző kettő alkalommal sikerült neki, installer meghal a T&C elfogadásnál és még sorolhatnám... ráadásul nem egyedi hibák, tele vannak a fórumok ugyanezekkel a reportokkal
-
skippper
senior tag
Crossover pontokat mi alapján érdemes kiválasztani Diracban? Eddig az volt értelmezhető tanács számomra, hogy oda tegyem, ahol a legsimább az FR görbém, akkor lesz a legszebb az átmenet. Nálam ez 90-95Hz környékén van, ott van egy szép fennsík, ami tűpontos, előtte utána akadnak beesések. Veszítek vele valamit, ha 70-80 helyett 95-re teszem? Nyerek vele valamit, ha valóban olyan pontot választok, ahol jó a frekimenet? (még mindig az Oberon 5 szett meg Klipsch 112SW, újdonságként 4800H-val)
-
skippper
senior tag
válasz
VoidXs
#186025
üzenetére
Van erre olyan triviális mutáció, ami ezeket a hatásokat előhozza? Mint a Nuance és a compression teszt esete. Milyen ügyes lenne, ha lenne néhány tipikus változást előidéző kapcsoló, amikkel ki lehetne próbálni, hogy milyen változást okoz egy adott zeneszámon egy mesterségesen előidézett fázishiba/időzítéshiba/zajosítás, stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- HIBÁTLAN iPhone 16 Pro 128GB Desert Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3673, 97% Akksi
- Workstation bazár - Lenovo, HP, Dell - számla, 6 hó garancia
- CSX 2x2GB (4GB) DDR 800 MHz kit
- Samsung Galaxy S21 Ultra / 12/256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- Kezdő Gamer PC-Számítógép!Csere-Beszámítás! I5 6500 / RX580 8GB / 16GB DDR4 / 512 SSD
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest

ez pedig pont annak a maradék 5%-nak szól a 95 felett, ami kell a maximalizmusomhoz)


). A nappaliba rakott házimozizásnál az egyik legtrükkösebb döntési szempont, hogy mikor milyen kompromisszumokat próbálsz átnyomni a családi kupaktanácson a belsőépítészeti dizájn oltárán ![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

