Új hozzászólás Aktív témák
-
makos0078
tag
Esetleg egy ötlet. Rohadt sokat megnéztem a YT-n, aztán amikor megláttam ezt, a fejemre csaptam.
https://youtu.be/3uoOG-aBaYM?si=ype6DETzMTQUerP-
Annyi, hogy én találtam 8-as lemezt, abból lesz az alja. A szekrény mögött lesz még 30 cm hely, oda elfér a palack. A rögzítésén még diózok, de valószínű, hogy gyártok valami konzolt a szekrény hátuljára, aminek alul/felül lesznek ívesre vágott vízszintes lemezei, amik lekövetik a palack formáját. Hasonló, mint ami a nagy, trafós gépeken van gyárilag. Plusz 2 db lánc, szigorúan csavaros rögzítéssel. Így oldalra se tudna mozgolódni a palack, plusz a lánc oda is húzná a szekrény hátuljához.
A gépet kéne még fixen a szekrény tetejére rögzíteni, lehet hogy a gyári csavarjait fogom használni. A garázsból az udvarra kell majd kitolnom a szekeret, ha használom. Emelkedő, lejtő, zötykölődős antik hatású térkő is van az útvonalon.
Erős szekrényt már túrtam a neten, kivételesen jó vétel volt 10e Ft-ért. Olyat érdemes, aminek teljes magasságú oldalfalas fiókjai vannak, meg bírja a pakolást. De jó, minden szar (is) el fog férni benne, amit használok a zizzentéshez. -
makos0078
tag
Igen, mindenképp le kell tekerni a hosszabbítót. Melóhelyen elkérték a raktárosok az egyiket, amit mi használunk. 1,5 mm2 és van vagy 30 méter. Megyek érte hetekkel később, aztán mondják, hogy valami baj van vele, mert folyton leverte a biztit. Odaadták, aztán pár perc múlva mentem is vissza megmutatni, hogy ez úgy megsült, hogy le se lehet tekerni. Kérdezem, hogy hegesztettek róla, vagy miaf… Ja, 2 db elektromos targoncát próbáltak tölteni vele.
A múltkor egyébként kicsit rám hozta itt a frászt talán Gyöször kolléga, de köszi neki. Büszkélkedtem, hogy én az órától a legtávolabbi konnektorból hegesztek, amihez legalább 30-35 méter 1,5-es tömör réz megy a falban, több (wago) kötéssel. Bele is sasoltam a konnektor előtti kötődobozba, és arra a takaró fedél is alig megy fel, akkora dzsungel van benne. Úgy döntöttem, hogy ennek így vége, és kint az óránál lévő “gyári” konnektort fogom használni inkább, nem túráztatom a falban lévő kábeleket. Viszont így szükségem lesz egy kb. 30-35 méteres hosszabbítóra. Már intézem a 4 mm2 kábelt hozzá.
Az új DP gépem feltekerve akár 18 Ampert is kajázhat, az a kinti konnektor legalább a fő kismegszakítóról megy, ami 32 Amperes. -
makos0078
tag
CO2-nél itt a “környéken” csak W21.8… szelep lehet a palackon.
A kevertgáz akkor neked szívás.
Továbbra is tartom, hogy nem vót százas, aki kitalálta, hogy két ilyen összekeverhető menetet használnak. Ráadásul pont a nagyobb nyomású palackra lehet feltenni a nem odavaló hollanderes reduktort. -
makos0078
tag
Az esztergálással az is a baj, hogy valami rohadttutibiztos bevizsgált anyagból kéne kifaragni, ami biztos hogy tökéletesnél jobb, és nem fog eldurranni 200 baron. Talán írtam, hogy egy másik fórumon olvastam kínlódásokat meg többszöri nekifutást. Úgy emlékszem, még az se volt mindegy, hogy hogyan és mekkorára volt összeszűkítve a közepében a furat. Én hagynám ezt.
-
makos0078
tag
válasz
dellfanboy #2764 üzenetére
-
makos0078
tag
https://youtu.be/LHxtItHfEXk?si=dGWEx0ojY1CPHPDw
0:35-től ott a pisztoly. Azóta is olyan szétszedett fotót keresek, amiben ott a rugó a ravasz meg a mikrokapcsoló között. Még nem találtam. Vagy hülye vagyok. De talán nem. 🙃 Úgy működött az a pisztoly, mint egy precíz műszer. -
makos0078
tag
Érdekes, mert a kis Hyundai gépemen ugyanilyen pisztoly volt.
Egyáltalán nem kellett erősen nyomni, határozott kapcsolás érzete volt, és ha elkezdtem nyomni, a gázt előbb adta, csak utána kattant a mikrokapcsoló. Még írtam is valahová, hogy különösebb bűvészkedés nélkül lehetett vele gáz elő- és utóáramlást is csinálni. Biztos ezeknél is van szórás a minőségben meg kialakításban.
Úgy emlékszem, nekem a billentyű meg a mikrokapcsoló között volt egy rugónak hajtott lemezcsík, tehát a billentyű csak a gázszelepet nyomkodta közvetlenül. Ha neked is van benne rugó, lehet hogy azzal tudsz trükközni valamit. -
makos0078
tag
Kösz a nép nevében a hasznos leírást.
A huzalvezető spirállal való küzdelmet valószínűleg úgy tudtad volna elkerülni, hogy leszeded az előtoló burkolatát, és akkor kiszabadult volna a vége. Remélhetőleg nem tört meg, én már jártam úgy spirál cserénél euro csatis munkakábelben, hogy kicsit erőszakosan toltam be az utolsó pár centit, elakadt a pisztolynyak környékén, aztán lett is benne egy hirtelen kanyar. Legjobb tudásom szerint kiegyengettem, de azért nem lett olyan, mint előtte. A funkcióját azért ellátja. -
makos0078
tag
válasz
dellfanboy #2729 üzenetére
Inkább az a szomorú, hogy itt nyelvészkedsz a hegesztős fórumban. Szakadj már le a témáról!
-
makos0078
tag
válasz
Gyöször #2716 üzenetére
Szerintem az ilyen magyar “gyártók” nem trükköznek különösebben a feltüntetett Amperrel. Egy Stromo az más kategória ilyen szempontból.
Egy true RMS lakatfogó egyébként megmondja a valóságot (nekem sincs).
Mint pl. itt 5:50-től: https://youtu.be/pY8eiNJZN_A?si=3IZTcJrconrfQJM4
Nah, ez egyébként a friss szerzeményem egyik ikertesója. Hát, azt ki fogom próbálni, amit 1:15-től művelnek. 22 Amperrel folyamatos MMA varrat, miii..? A Microforce 120 már semmit sem tudott kezdeni a 2-es pálcikával 40-50 A alatt. A végén az ív szakításánál is olyan érdekes, sípoló hangot ad. -
makos0078
tag
Én nem lepődtem meg. Már írtam, hogy a most vásárolt, (normál esetben) 300+ ezres gépemhez is alus kábeleket kaptam. Azon se lepődtem meg (sajnos). Ez van, de szerintem ki van ez találva, és működik. Nyilván van rajta veszteség, meg nem bírja úgy a gyötrést, stb., de abszolút használható. Legalább könnyű. Nyilván nem 0-24 160 Amperre van kitalálva. De a géped tuti, hogy sokkal hamarabb le fog tiltani túlmelegedés miatt, mint hogy elfüstölne a kábel. Persze, ha zavar, akkor cseréld ki tiszta rézre. De akkor a többit is. 😀
-
makos0078
tag
válasz
dellfanboy #2696 üzenetére
Szerintem ez nem helyesírási fórum. Pont.
-
makos0078
tag
Ok, így már máshogy hangzik. Próbáld meg belealkudni még az ingyenes postát a lakcímedre vagy csomagküldő pontra.
Ezeknél látod, hogy mi minden fut a munkakábelben:https://www.emag.hu/technic-sga-tw-14-mig-mag-hegeszto-pisztoly-2-5-m-hossz-mk14-25m/pd/DXTCMJMBM/
-
makos0078
tag
Hát, én ezt nem fogadnám el. A kiszerelt munkakábel hibátlan, de használt állapotban ér max. 5 ezer Ft-ot. Egyébként is kinek adod el. Újat lehet venni 11.000 Ft-ért. (Most vettem egy használt, 4 méteres euro csatist 10-ért, amire 500 Ft-ot kell költenem.)
Jogilag is bűzlik az egész. A cég jogilag gyártónak minősül. Te meg a jogszabályok alapján közvetlenül hozzá is fordulhatsz a jótállási igényeddel. Ezt meg is tetted. Ezt meg úgy akarják rendezni, hogy adnak hozzá alkatrészt, oszt’ oldd meg magadnak?? Ez nem annyi, hogy kihúzod a kábelt, meg bedugod az újat. Az előtoló burkolatát le kell szedned, esetleg szabnod kell majd a huzalvezető spirált a hossza miatt. Át kell dugnod a gáz csatlakozót. Be kell kötnöd a pisztolykapcsoló vezetékeit, nem hinném, hogy ott a végükön a gyári csati. Ami egyébként is lelakkozva van bedugva az elektronikára. Az előlapi polaritásváltó fütyit úgy képzeld el, hogy annak a kábele direktben megy a pisztolyba. Amikor én gondolkodtam a cserén hosszabbra (Hyundai MIG-161), akkor azt is sikeresen megállapítottam, hogy a gyári új munkakábelben nem elég hosszú a vezeték ehhez, tehát toldanom kellett volna. Azt a “vastag” kábelt annyira nem egyszerű. A dinse csatlakozót (polaritásváltó) szintén le- / fel kell szerelni a csere miatt.
Szerintem a gépet vidd, és csinálják meg maguk. Sajnos érte is kell menned, ha kész. Ok, az egész megoldható úgy is, hogy csak a pisztoly vagy a szelep cseréje, de továbbra sem értem, hogy ajánlották fel ezt így. Le is írták? 😀
A hosszabbítás nem igazán életszerű. Az előtoló se örülne valószínűleg. A gázcsövet és a pisztoly kapcsoló vezetékeket talán nem probléma összekötni, de kéne bele egy 4 méteres spirál, és mi lesz a külső köpennyel meg az áram kábellel. -
makos0078
tag
válasz
agszabv #2670 üzenetére
5. Nagyobb előtoláshoz nagyobb feszültség kell. Akkor vannak pariban, ha szép, egyenletes sercegő hangja van a hegesztésnek.
Szissssz-csatt-szisssssz-csatt: kicsi a huzalsebesség és/vagy nagy a feszültség. A varrat ránézésre egész jól is nézhet ki. Kevés a hozaganyag, ezért a huzal vissza tud égni az áramátadóig, és bele is tud sülni.
Géppuska ropogás: nagy a huzalsebesség és/vagy kicsi a feszültség. A varrat tiszta pukli, meg madárkaki, mert annyi anyag megy be, ami nem tud rendesen megolvadni.
Kiindulási alapként lehet használni neten is található MIG welding chart-okat, vagy a szinergikus gép segít is ebben, amibe ilyesmi van beépítve. Tekered az előtolást, az meg automatikusan beállít hozzá egy ideális feszültséget, amit lehet finomítani. -
makos0078
tag
válasz
agszabv #2670 üzenetére
2.
Bocsi, de corgonnál (Argonnál is) űrtartalomról meg nyomásról beszélünk, viszont CO2-nél kg-ban adjuk meg a töltetet (még ha a liter fel is van tüntetve a palackon.
A palackban lévő gáz mennyisége Argon és kevertgáz esetén [liter] x [bar] = [liter - légköri nyomáson]. Pl. a 4,3 m3 / 200 bar palack tipikusan 22 liter körüli. 22 x 200 = 4400 liter = 4,4 m3.
C02-nél a töltetet szorozzuk 500-al, és kijön a liter légköri nyomáson. 10 kg-os palack: 10 x 500 = 5000 liter. Kicsit több van benne, mint a 4 köbös corgonban.
Corgon/Argon maradék töltetet a reduktor nyomásmérőjével ellenőrzünk, a maradék nyomás kb. arányos a maradék mennyiséggel.
CO2 palackot tömeg méréssel ellenőrzünk, ki kell vonni a palackba ütött üres tömeget belőle, és megvan a maradék töltet mennyisége. A reduktor nyomásmérő órája kb. dísz, mert azonos hőmérsékleten mindig ugyanannyit mutat, csak a majdnem teljesen kifogyott palacknál kezd mélyrepülésbe. A palack alján folyékony állapotban van a CO2, fölötte meg gázként. Ha fogy a gázból, párolog a folyékonyból. Szobahőmérsékleten kb. 50-60 bar egyensúlyi nyomás (vagy mi a túró) van benne. Amikor napozott a kis tűzoltó palackom, akkor felment az 70 fölé is. -
makos0078
tag
válasz
agszabv #2670 üzenetére
Ami fejből megy:
1. Mindenki Amperben gondolkodik, hiszen az anyagvastagság növekedésével egyre nagyobb kell. De ez nem ilyen egyszerű. Ampert nem lehet állítani, az majd kialakul. Függ a feszültségtől, huzalátmérőtől, előtolási sebességtől, de még a pisztoly kezelésétől is. Ha minden más változatlan, akkor az előtolás sebességével együtt növekszik. Leegyszerűsítve a fogyós gép olyan áramforrás, amely tartja a beállított feszültséget az áramerősségtől függetlenül. Amelyik gép A-t jelez ki, az valami várható értéket mutat, aztán hegesztés közben esetleg mutatja a valóságot vagy ahhoz közelit. Az egészet nem egyszerű felfogni, ezért a gyártók sokszor (szándékosan) “Amper tekerőként” feliratozzák az előtolási sebesség potiját.
Folyt. köv. -
makos0078
tag
A mágnesek szerintem kb. arra jók, hogy addig összetartsák a dolgokat, amíg összeállítod (összepöttyözöd) a szerkezetet. Utána kb. haszontalanok. Egyrészt, ha a közelben hegesztesz, frankón el tudják húzni az ívet, saját tapasztalat (is). Másrészt a hőbevitel miatti torzulásokat végképp nem fogják megakadályozni. Azzal kapcsolatban trükközni kell, pl. ha 45 fokos sarkot hegesztesz zártszelvényből, akkor van hozzá javasolt sorrend:
https://youtu.be/h5AOvZsC85Y?si=d1gCKPYnL4ncKraH
https://youtu.be/sfQEl6k9yTU?si=lY5uG2uUp9ye4NCX
Nekem ez kb. bevált, 40x40x2 zártszelvényből készült kapu elemeknél. Amikor elkezdesz egy ilyesmit összepötyögtetni, akkor folyton ellenőrizned kell az átlókat, aztán kalapáccsal még tudsz állítani rajta, ha elmászott.
Nekem egyébként olyan lett kicsit az összes keret, mintha ránéznél egy téglalapra, aminek az összes sarkát meghúzták kicsit kifelé 45 fokban. Pontosabban mintha az oldalai befelé hasasodtak volna. A nagykapu szárnyaknál (kb. 150x150 cm) a középső merevítő zártszelvényt, amit méretre vágtam, na azt úgy kellett belefeszegetnem az összehegesztett keretbe. Me’ kábé 0,5 cm-rel “hosszabb volt”.
Van még ez a módszer, én nem próbáltam:
https://youtu.be/BL7F4AlBI4w?si=RNsuY-9vQXTf-gO9
Vegyél azért mágnest, de nem kell valami óriási méret. Arra jók, hogy nem kell 2 kézzel összefogni a darabokat, majd a 3. kezeddel összepöttyinteni. 😀 -
makos0078
tag
Na, én pont pár napja szopattam meg magam: vissza akartam tekerni a dobra a munkakábelből a huzalt. Hát, megakadt, nem jön. Nézem az áramátadónál: hát, már nem lóg ki. Letekerni nem tudtam, érezhetően beleszorult a huzal. Kitolni se tudtam már a végét, annyi eszem volt, hogy csak kézzel próbáltam. Itt világosodtam meg: a hegesztés végén maradt gombócot ügyesen visszarángattam az áramátadóba, aztán jól beleszorult oda. Nyissz az előtoló előtt, aztán úgy már le tudtam pörgetni az áramátadót, mert már szabadon pörgött vele együtt a kábelben maradt huzal. 5 méter drót kuka. Tanulópénz megvolt. 🤣
-
makos0078
tag
válasz
madagaszkar #2634 üzenetére
Tök jó ez így elsőre.
Nekem az a tanácsom, hogy először karcolj csíkokat, és próbálj rájuk egyenes és egyenletes hernyókat rakni.
A minél biztosabb mozdulatokhoz tehermentesítsd magad. Nagyon sokat számít, ha le tudsz ülni (csak ne pottyanjon az öledbe a cucc). Ha állsz, akkor már az is baromi sokat segít a stabilitásban, ha a könyöködet a testedhez szorítod. Ha új elektródát kezdesz, akkor nyugodtan támaszd meg félúton a másik kezed egyik ujjával, amit közben húzhatsz is felfelé, és/vagy menet közben el is veheted onnan. Ezeket nem én találtam ki, eszembe se jutottak volna. YT videókból lopott ötlet az összes. Hajrá! -
makos0078
tag
Ügyesen összehoztad. 👍
Hát igen, a visszaküldés szopacs, és sajna túl könnyű a géped, hogy kötelezően az ő költségük legyen a küldözgetés.
Esetleg próbáld közvetlenül a Panelectrode-t, ha lepattansz. Eskü, mintha valahol olvastam volna, hogy a gyári hibás gépet ingyen utaztatják. Lehet, hogy egy nagyobb gép könyvében volt, sajnos passz.
Én csinálnék egy rövid videót, amin jól látszik/hallatszik a probléma, és rögtön küldeném azt is. A gép gyári számával indítanám a videót. Sok sikert, kevés bosszúságot! -
makos0078
tag
Sajna nem tűnik bonthatónak az a szelep.
Én annyit csinálnék vele kiszedett állapotban, hogy levegővel megfújogatnám pl. vissza irányba, nyomkodás közben. Hátha odacsípett valami gyártásnál/összeszerelésnél bekerült darabkát, aztán azért nem zár. Megforgatnám a vezérlő gombot is, ha lehet, feltételezve a kúpos zárást.
Sajnos több ilyen eset is volt itt már. Kezdem mázlistának érezni magam, mert a kis Hundai masinával kb. 15 méter varratot csinálhattam pontozva/szakaszosan, és utána váltottam porbelesről CO2-re, de nem eresztett a szelep. -
makos0078
tag
Annyira azért nem egyszerű, ha pl. euro csatis konverzió lenne.
Lehet, hogy be sem férne az aljzat a gépbe. Nekem a kis Hyundai-ba nem fért volna be a legkisebb mélységű sem. Az előtoló se volt jó helyen, áthelyezni nem nagyon lehetett volna.
Le kellett volna venni a kapcsoló jelet valahogy a pisztoly gombról a szelep vezérléséhez.
Táp kellett volna a mágnesszelepnek.
Az utóbbi kettőt úgy, hogy ne kelljen a gép elektronikáját megbabrálni. Meg tudtam volna oldani, de (szerencsére) az aljzat úgysem fért volna el, úgyhogy volt miért dobnom az ötletet. 😀 -
makos0078
tag
Itt látod a gázszelepet:
https://a.aliexpress.com/_Ex7GiLXPl. itt van, mint alkatrész:
https://a.aliexpress.com/_Ez3iTXF
Nem mondom, hogy pont ezt vedd meg, csak példa.
Gyors keresés alapján itthon nem árulják, vagy hülye néven van.
Nem garis már a géped? -
makos0078
tag
válasz
Gyöször #2598 üzenetére
Lényeg, hogy egy magasabb és egy alacsonyabb áram váltakozik, és így ki tud alakulni a szórt ív. Ez volt a sima impulzus.
A dupla annyiban több, hogy ebből 2 félét tud váltogatni. Állítható a frekvencia (milyen gyorsan váltogassa), az áramok értéke közötti eltérés, meg a kitöltési tényező, hogy melyik milyen arányban szerepeljen.
Bővebben a 10. oldal közepétől:
https://er23.hu/wp-content/uploads/2023/03/Zeus-200_Termekleiras.pdf
2 magyar videó:
https://youtu.be/yuX_-us_2nE?si=TPdJ52gI4A-QkImJ
https://youtu.be/sN7UeIpi7g0?si=sVb6D_U5zGwBYMvz
Ezzel a Zeussal is szemeztem egyébként, de végül az iWELD felé billent a mérlegem.
Itt egy elég részletes teszt videó a gépem tesójáról. Az elején sima fogyós van ceocsku gázzal, aztán impulzusból a szénacél 16:50-től:
https://youtu.be/Yp23P2L86lY?si=Fage4q5rQhADh8XG -
makos0078
tag
válasz
Majom19 #2590 üzenetére
Elsőnek? Jó!
Egyébként? Ööööö… 😆
Ne aggódj, mindenki így kezdi. De legalább te ki merted rakni a kirakatba. 👍
Ha megy az angol, irány a YouTube, oszt’ sasold a stick (mma) welding basics videókat. Én is onnan tanultam.
Egyébként a képeden alul van egy rész, ahol van egy értelmesnek tűnő szakasz. Aaaz nagy eredmény így elsőre.
Hajrá! -
makos0078
tag
Ha már ennyire ment a témázás új gép vásárlásról:
Gratuláció helyett jöhet pénz is!
Rohadtul nincs rá szükségem otthoni hobbizáshoz, de érdekelt az impulzus hegesztés, ezt meg magához képest jól leárazták.
Próba még nem volt, majd ha az időjárás engedi.
A 205-ös Gorilla megy a vásárba, legalább negyed kiló huzalt elhasználtam vele. -
makos0078
tag
Egyszer valamelyik kábelről leolvasot H….. feliratnak utánanéztem, és annak a szabványa tiszta rézre VAGY rézbevonatos alura vonatkozott.
Aki már emelgetett ilyesmiket, súly alapján megmondja. Az alus pehelysúlyú. Nem rég boltoltam egy használt 50 mm2 keresztmetszetű, 10 méteres hegesztőkábelt. Kb. 5 kg… -
makos0078
tag
Figyu, az iWELD Microforce 120 VRD-vel 5 kg pálcát, a Hyundai MIG 161-gyel meg 4 kiló huzalt eltoltam. Ezek is alu kábelesek. Zéró probléma. Illetve de, a cukiforce-nál szarul volt rögzítve a testcsipeszbe, és a mozgástól elkezdtek eltörni a szálak. Tény, hogy a réz jobb. De az alussal sincs alapvetően gond. Vigyázni kell rá jobban. A kis Hyundai géppel porbelessel hozzávarrtam az 5 mm kapu forgáspont fület is a 2 mm-es zártszelvény kerethez. 3/4-ig se volt feltekerve a gép. Nem éreztem a kakaó hiányát. Réz kábellel lehet, hogy kicsit kevésbé kellett volna feltekerni.
Nyilván, aki napi szinten hegeszt 200 A-rel, az ne használjon alust. De otthonra szerintem teljesen oké. -
makos0078
tag
Ok, általánosítva írtam. Gyártótól is függ biztos. Kedvencem a közel 300 ezres dupla impulzusos gép 1,5 méteres 16 mm2 alus testkábellel. Elmegy az vele valameddig és valahogy, csak aki olyan gépet vesz (venne), annak tipikusan “nem éppen megfelelő”. Persze, adjanak rövid és vékony tyúkbeleket az abszolút belépő kategóriához, de durva, hogy egy drágább DP gépet is ilyennel kell olcsósítani.
Többször felmerült bennem már a kérdés, hogy vajon a szinergikus programokat testre szabják-e a géppel adott kábelek függvényében. Ha tippelnem kéne, akkor nem. Aztán lehet, hogy az 5 színben meg márkanévvel kapható ugyanolyan gépből 4-et azért szidnak, mert azokat gyengébb kábellel adja a “gyártó”, és már alapból korrigálni kell a feszültséget a kábelek veszteségei miatt. Csak hangosan gondolkodtam. 😀 -
makos0078
tag
válasz
madagaszkar #2543 üzenetére
Nézd meg esetleg ezt: IWELD Gorilla Microforce 120 VRD.
Az első gépem ez volt. Vagyis még meg is van. Ehhez legalább 2 méteres kábeleket adnak. Híresen jó kis gép, és a “segítségek” szabályozhatók/ kikapcsolhatók rajta. Nekem ez jól jött, mert amikor kicsit már belejöttem, akkor le is vettem minimumra a dolgokat (ívgyújtás könnyítő, stb.), mert akkor úgy már jobban boldogultam vele. A kábelekre visszatérve: rövid használat után az elektródafogóból egyszerűen kiesett a kábel, persze előtte fél napig szívatott, folyton kialudt az ív. Ott elég volt meghúznom a hernyócsavart, de bedobtam még egy plusz meggörbített alátétet alá, hogy ne trancsírozza a kábelt, aminek legalább volt valamiféle hüvely a végén. Aztán kb. 1 kg elektródával később megint jöttek a hülyeségek, arról utólag kiderült, hogy az érintkezési hibás T dugó okozta, amibe be volt dugva a masina. Akkor rutinból a testcsipesz kábelvéget néztem először, és a mozgástól el volt már törve a kábel szálainak kb. 1/4-e. Ennek a rögzítése gyárilag annyi volt, hogy a kábelt mindenféle külső hüvely nélkül belesajtolták a testcsipeszbe egy ponton. Lehet, hogy már akkor eltört a szálak egy része. Na mindegy, megbütyköltem. Sajnos a (vas) testcsipesz se nem nyílik nagyra se nem érintkezik jól, miután lejött róla a rézbevonat.
Maga a gép tényleg jó, én kb. 5 kiló pálcát füstöltem el vele. -
makos0078
tag
Az enyém még sose tolt ki velem úgy, hogy ne sötétített volna be. Illetve csak akkor, ha grind módban felejtettem.
Tévedni csak úgy szokott, hogy feleslegesen besötétít, pl. ha megcsillan valamin a napfény. De van rajta érzékenység szabályzó.
Ami inkább érdekes, mint zavaró: kikapcsolt (grind) módban is besötétít egy nagyon-nagyon minimálisat, ha “meglát” valamit.
Éjszaka, sötétben nem próbáltam még.
Telefon képernyőt (iPhone 11) bekapcsolt állapotban nem tudok nézni benne, 100%-ban beizgul rá. Az ócskább (vibrálósabb) led reflektorra szintén. Normális driveres led fényre nem. Leegyszerűsítve: ami a teló kameráján keresztül csíkozódó, interferenciás fény (közelről kell nézni), azt nem bírja, vagy csak messzebbről. Úgy sejtem, nem csak az enyém ilyen. -
makos0078
tag
válasz
Gyöször #2519 üzenetére
Passz, igaz hogy nem sokat hegesztettem eddig (kb. 10 kg), és főleg 100 A környékén, de érzékelhető probléma nem volt. A wago-k elvileg eredetiek. A villanyszerelést kb. 15 éve csináltuk villanyász rokonnal.
Ha gebasz lenne, tudnék egy izmos hosszabbítót csinálni az óránál lévő külső konnektortól. 10x16 m a házikó, és átlóban a két végén van az óra meg a munkaterület. Szóval kéne valami legalább 40 méteres tyúkbél, hogy kiváltsam a mostani hosszabbítót is. -
makos0078
tag
Nálam sincs gond a 1,5 mm2 tömör réz vezetékkel. Legalább 25 méter van a falban (wago kötésekkel) a bizti táblától a konnektorig, plusz egy 15 méteres hosszabbítót szoktam még bedugni (3x1,5 mm2) szigorúan kitekerve. 1x32 A van nálam, az emlegetett konnektor B16A-val van biztosítva. Ezt olyan 150 A-ig próbálgattam, no problem. Ha gond lenne, és több kakaó kéne, akkor kint az óránál támadnám a konnektort, ami a B32A főbiztire van kötve.
-
makos0078
tag
válasz
makos0078 #2509 üzenetére
A hátrányok közül lemaradt, hogy a trafós ráadásul nehéz is, a rövid munkakábel miatt meg pakolgatni kell a gépet. A könnyű inverteresnél ezt nem tartottam akkora problémának. Meg ez a trafós nem tud akkora Ampert sem. Nem néztem utána, de ezek talán max. 100 körül vannak.
-
makos0078
tag
válasz
Majom19 #2508 üzenetére
Uh, nehogy vegyél annyiért egy trafós porbeles gépet.
Az invertereshez képest:
- csúnyább varratokat csinál,
- rosszabb a bekapcsolási ideje (hamarabb túlmelegszik),
- nem lehet finoman állítani.
1 perc keresés után, pl. itt van ugyanannyiért inverteres, ráadásul szinergikus, azaz könnyebben beállítható masina:
https://www.hegesztestechnika-webaruhaz.hu/termekek/barkacs-hobbi-co-hegesztogepek
… amivel pálcázhatsz is, ha akarsz. De ha kipróbálod a porbeles részét, nem lesz kedved hozzá, mert az százszor könnyebben tanulható.
Nem tudom, mennyit szánsz rá, de pár tízest hozzádobva olyan is van, ami már védőgázt is tud. Én elfüstöltem kb. 4 kiló porbeles huzalt egy Hyundai MIG-161 géppel, és nulla problémám volt vele. Csak azért adtam el, mert vettem egy nagyobb gépet. A végén szereztem hozzá kis pénzből CO2 tűzoltó palackot, és azzal is tök jól működött. Az megint sokkal jobb, mint a füstölős porbeles huzal.
Ui.: nekem is van egy 120VRD-m, kicsit porosodik. Azzal kezdtem, de így utólag kár volt a 2 mm zártszelvénnyel kínlódni vele. Na mindegy, valamennyire legalább megtanultam MMA-zni is. Porbelessel nyugiban hegeszthető ilyen vékony anyag is, pálcával nekem csak szakaszosan ment. Vagy átégettem. 😏 -
makos0078
tag
Miért sértődnék meg, 800 Ft-ért teljesen jó az a lámpa arra, amire vettem.
Én lepődtem meg a legjobban, hogy a több órányi folyamatos használattól se fekszik ki (festettem vele). Csak annyira feszítették ki a ledet, hogy nem sül meg, szépen átmelegszik az egész alu test, de ennyi. Persze, amit linkeltem, az ki tudja milyen, sok éve vettem az enyémeket.
-
-
makos0078
tag
Értem, hogy nem kell drágább, de pl. az én Color Vision 4-em több helyen is van 19-ért. Kb. 10 kilónyit hegesztettem vele, egyszer se tévedett. Nekem első pajzsom, felpróbáltam egy ilyet meg egy monokróm lőrés típust, aztán nem is volt kérdés, hogy melyik legyen. A színes kép csak egy dolog, de ennek már van akkora képernyője, hogy nem kell folyton felhajtani, lehet vele közlekedni meg szerszámokat keresni. És amire nem is gondoltam, de q nagy előnynek tartom: kívül vannak a kezelőszervek, azaz nem kell koszos kézzel összemocskolni a belsejét. Lecsukott állapotban pl. egy mozdulat csiszolás (nem sötétedős) módba kapcsolni.
-
makos0078
tag
válasz
makos0078 #2496 üzenetére
…akkor itt is van az ideiglenes megoldás… ami, mint tudjuk, könnyen véglegessé válhat.
Az érintkező rugót kiszedtem, alufóliából csíkot hajtottam, majd feltekertem. Azt meg laposra kalapáltam az elemtartó kupakban. A vastagságot/mennyiséget ki kellett kísérleteznem, nem sikerült elsőre. Annyit gyömöszöltem bele, hogy a kupakot nem is tudom koppra visszatekerni. A lámpán belül a (+) érintkező is rugós, úgyhogy annyira nem para a fólia pontos mennyisége.
Jé… ez a 2 db szaros lámpám rögtön abbahagyta a pislogást, állandóan az elemtartó kupakot kellett tekergetni ellene. A (kiszedett) rugót régebben már többször megnyújtottam, nem segített. -
makos0078
tag
válasz
Gyöször #2494 üzenetére
Élőben kipróbálni még nem tudtam, de ez az ötletem támadt.
A lámpa egy ilyen:
https://a.aliexpress.com/_mKw4aH2
Pont jó helyre világít, talán egy kicsit magasra, de nem gáz.
Van “zoom” a lámpán, úgyhogy be lehet állítani a fénypacsni méretét.
A sitykán az érzékenységet le kell venni kicsit, mert közeli tárgyról visszaverődve beizgul rá a kazetta.
A lámpa egy normális 18650 cellával együtt nem annyira könnyű, de a sisak bólintva lecsukó funkcióját úgyse nagyon használom, az még kicsit kérdés, hogy felhajtva de előrehajolva le akar-e majd csukódni.
Ha majd használom, akkor rá fogok segíteni egy kocka 2 oldalas ragaccsal ott a lencse felőli végén elmozdulás/leesés ellen.
Ja, a lencse az sajnos plasztik, viszont nem áll ki a síkból, úgyhogy pl. sityka védőplexiből tudok vágni rá cserélhető védőkarikát.
A lampionnak elég jó fénye van, és (valódi) 2500 mAh körüli cellával legalább 6 órát bír. Csak meg kell bütykölnöm, mert az átok rézzel futtatott érintkező rugó nem akar rendesen érintkezni az alu házban, aztán néha elkezd vibrálni, és akkor agyfaszt kapok. -
makos0078
tag
Szerintem:
Lehet a palack fűtetlen helyen, a lerakatban is úgy van.
A palackod W21.8… vagy G1/2” menetes szeleppel is rendelkezhet (rá lesz írva), ahhoz való reduktort vegyél. Na most, bármelyik jó lehet a linkeltek közül, de úgy látom, ez egyikhez sincs odaírva. Ezt tisztázni kell, mielőtt veszel valamit. Amit csak Argonhoz írnak, az is jó, a kimeneti órán általában 2 skála van, majd az Argont kell nézned.
A palackot már csak azért is el kell zárni, mert a legkisebb szivárgás (pl. a gép gázszelepe) miatt is kiürülhet hosszú távon. A reduktort is érdemes leengedni, mert az meg elvileg nem szereti, ha hosszútávon feszítve van benne a kimeneti nyomást szabályozó membrán. Én palack zárás után ki szoktam oldani az előtolót, aztán addig nyomom a pisztolyt, amíg kiürül a reduktor. Utána “fesztelenítem” (de szép szó) a nyomásszabályzót, azaz addig tekerem a “csökkentés irányba”, amíg könnyen pörög. Legközelebb a palackot is így kell megnyitni, különben megnyekkenhet a kimeneti nyomásmérő, ha jól tudom. Ja, ha van pillanatszelep rajta, akkor annak az elzárása az utolsó lépés a meló végén. Nekem egyébként az első forma van, “nagy Zehen” vagy “Zehen Maxi” néven fut. Sima CO2-hoz használtam már párszor, semmi gond vele.
A horganyzott cuccot a hegesztés helyén meg kell csiszolni. Ha nem, akkor a varrat is szar lehet a szennyeződés miatt, illetve a leégő bevonat füstje sem egészséges. CuSi-val meg tiszta Argonnal lehet ívforrasztást csinálni rajta a horgannyal együtt, de az egy gyengébb kötés.
-
makos0078
tag
válasz
spanglee001 #2465 üzenetére
Ha jól megy a forrasztás, akkor szerintem a hegesztést is könnyen megtanulod. Mondjuk, az összeragasztandó anyagok is meg fognak olvadni.
Ha megy az angol/német, akkor kezdd el sasolni a YT-n a flux cored welding/fülldraht schweissen videókat… feltéve, ha porbelessel kezdesz. Simán meg lehet tanulni így hegeszteni, nekem legalábbis egész tűrhetően sikerült. -
makos0078
tag
válasz
spanglee001 #2461 üzenetére
Nincs mit, részben önző kísérlet volt.
-
makos0078
tag
Ha már felhoztam a dobtartót, futottam egy kört a 205-ös Gorillámmal, hogy felmegy-e rá az 1 kg guriga.
Ez egy “Black Edition Limited” masina, lehet hogy ez volt az első fekete dobozos verzió. Passz, hogy pontosan mikori, én is használtan vettem. 3-4 éves lehet.
Nah, a kis tekercs felmegy, a fém tengely pont jó átmérő, és majdnem minden megoldható a saját kacatjaiból.
Egy bibi azért van: a gyári rugó túl erős és hosszú. A dob felőli végére mindenképp kell a műanyag tányér, különben normál (bal) irányba pörgetve a dobot lelazul az anya. (És ez jobbmenetes!) A rugót sem lehet kihagyni. Itt úgy mutatják, de az úgy tuti nem lesz jó: https://youtu.be/VgUcqrPDO44?si=yOCtKPkEpaWI2K17
Először sokat keresgéltem egy vékonyabb, fém alátét után a rugónak a dob felőli végére, és akkor *talán* jó lett volna a gyári rugó is. Ilyen nem lett, aztán végül kulcskarikából csináltam egy újat nyújtással. Ennek van rendes rugóereje, ami kell is. Próbáltam vékony drótból tekerni, de az semmire se lett jó. A rögzítő anya és a guriga felőli tányér azért nem a peremes oldalával néz a rugó felé, mert a kulcskarikám átmérője akkora, amekkora (pont rámegy a fém tengelyre).
Tehát, ha valami érthetetlen okból porbelezni szeretnék, fel tudom rakni a bontott 1 kg gurigámat. Az új rugót meg be tudtam dobni a gyári belsejébe, amikor összeraktam gyárira, és visszaraktam az 5 kilós mazzagot. Úgyhogy külön tároló hely se kell neki most.
A képeken, ahol ki van pakolva minden, ott úgy néz ki a sorrend, hogy balról jobbra kéne visszapakolni a dolgokat. -
makos0078
tag
válasz
spanglee001 #2449 üzenetére
Az csak a huzaldob rögzítő csavar (vagy anya) meghúzási iránya, nincs jelentősége.
Ami viszont érdekes lehet, hogy az 1 kilós dobot nem biztos, hogy fel tudod tenni. Ugyanilyen gépem van most, de nem próbáltam még.
Persze, jó lesz ahhoz a porbeles, amit írtál. 2 mm vastag anyagot is meg tudsz hegeszteni vele nyugiban, átégetés nélkül. Persze gyakorolni kell sokat! Én rászántam egy fél kiló huzalt. Meg mérhetetlen időt a YouTube oktató videók nézésére.
Ha maradt még a keretedből, akkor egyúttal javasolnám a védőgázas bulit, sokkal egyszerűbb, hamarabb lesz sikerélményed, nem szívod feleslegesen a rettenet füstöt, és még azt is látod, amit csinálsz! Mondom ezt úgy, hogy voltam akkora ökör, hogy porbelessel (kb. 4 kg) raktam össze az egész kerítésemet. Utána élmény volt védőgázra áttérni! Reduktor van 10e Ft körül, 2 kg CO2 tűzoltó palack szintén. Aztán később vehetsz nagyobb palackot, ha akarsz.
Saját összeállításom a füstös korszakból: https://youtu.be/LHxtItHfEXk?si=ngvxe-PVQXkxumFi -
makos0078
tag
Uh, ez kemény. Én egy nagy 40 literes üreset hoztam többszáz km-ről (csere alapnak, hirdetésre mentem), a teli 20 literessel csak 40 km-t mentem hazáig.
Volt valami hasonló gondolatom, hogy ezeket úgy kéne berakni, hogy vészfék esetén se tudjanak megindulni.
A kombiba a nagy palack csak ledöntött hátsó üléssel fért be. Ferdén raktam, elég komolyan körbepakoltam, erős kartondobozok, műanyag láda, stb. Az utastérbe belógó végének nekifeszítve az anyósülés háttámlája (közte pokróc), stb. Hazafelé háromszoros követési távolság, óvatos kanyarok, nem is volt semmi gond.
Aztán viszem haza Siófokról a telit, ami már elfért csak a csomagtartóban, szintén átlóban és körberakva, mondom, mindjárt sikeresen vége a küldetésnek. Erre még a városban, egy kétsávoson indulunk a lámpától, a mellettem lévő barom meg félig lehagyott, majd úgy rám húzta a kormányt, hogy győztem satuzni, hogy mégis beférjen elém a vak barom kocc nélkül. Ha nincs rögzítve a palack, szerintem minimum lenyitja a hátsó ülés háttámláját, vagy összetöri a vékony pozdorját, ami benne van. -
makos0078
tag
válasz
csuhi17 #2439 üzenetére
Ok, viszont ha nem jó a CN palack, mindenképp egyeztess velük. Azt passzolom, hogy mi van akkor (megvárható-e), ha pl. a meglévő palackodat akarod töltetni. Én erős kartondobozokkal bástyáztam körbe a palackot a csomagtartóban elmozdulás ellen. Azt alapnak gondoltam, hogy rendesen rögzítve legyen, inkább az a téma, hogy mi van akkor, ha pl. 200 bar elszabadul ott az utastérben.
Apropó, Argon palack az lehet W21.8… vagy G1/2” szeleppel is. Figyelj, hogy passzoljon a reduktorhoz! Egyébként 10 literes (2 m3) vagy 20 literes (4 m3) szerintem már csak CN lesz, pl. Sapio - nekem is az van. Ha jól tudom, a nagyoknál már csak a 7 m3 maradt saját tulajdonúban. Az meg csak 150 bar, és jó nagy palack. De legyen szerencséd! -
makos0078
tag
válasz
csuhi17 #2436 üzenetére
Engedély nem kell hozzá, viszont nem minden fajta palackot töltenek vagy cserélnek mindenhol. Ezt jól megaszontam, de a lényeg, hogy pl. ha “kínai” palackod van, akkor hiába mész vele egy Linde lerakatba. A nagy szolgáltatók egyébként is sok palackméretet már csak bérleti szerződéssel adnak, azaz nem lehet saját palackod. Ha egyébként is útba esik, akkor a legegyszerűbb ott intézni, ahol vetted. Tipp: ha lehet, válassz majd olyan palackot, aminek sokáig jó még a nyomáspróbája. Nincs gáz, ha nálad jár le, de akkor a legközelebbi cserénél nagy eséllyel felárat kérnek. A palackba bele van ütve a nyomáspróba (és a lejárat) ideje, és meg van festve más színnel. Illetve, ha még nem volt nyomáspróbázva sose, akkor a gyártási dátum (szintén beleütve) + 10 évig érvényes. A nyomáspróba a palackok időszakos ellenőrzését jelenti nagyobb nyomással, hogy vajon bírják-e még a strapát.
Apropó, ha útba esik, kifejezetten ajánlom Siófokon Hanyeczékat, bármilyen magyar szabványos palackot cserélnek vagy töltenek (kb. 2 hónapja voltam ott). Lejártat is lehet vinni (feláras), csak ne legyen nyolcvanvalahánynál régebbi. Lehet palackméretet / gázt is váltani, és nekem a töltött palackok között is engedtek válogatni. Az első képen lévő 40 liter / 200 bar üres Argont vittem, és egy 2022-es (2032-ig jó) 20 liter / 200 bar teli Corgont hoztam.
Az utolsó képen egy olyan van, ami még nem volt próbázva.
Mellesleg személyautóban szerintem nem szabad ilyen nagynyomású palackokat szállítani, de mindenki azt csinálja. -
makos0078
tag
válasz
kisharsany #2427 üzenetére
Nekem is egy 205 van, és tök jó gép, meg leveled is érkezett.
Egy polcod csak van, ahol elfér egy ilyen, mint nekem?
-
makos0078
tag
válasz
Gyöször #2411 üzenetére
4,7 m3 / 20 liter / 200 bar. Kb. 80 cm magas.
Ezt a méretet akartam, vagy esetleg a 2 köböst a kevés használat miatt.
Hosszú nyomáspróbával és ráadásul W21.8 szelep menettel, mert nem akartam az új reduktor mellé egy másik újat venni.
Bármikor tudtam volna (FB) 80-ért ilyet, de annyit nem szántam rá.
Hát, hónapokon át nézegettem a hirdetéseket, de gyakorlatilag semmi. Vagy (majdnem) lejárt, vagy nem jó a menet, de főleg inkább az, hogy ilyen kis palackok nagyon ritkán bukkannak fel. Próbáltam géppel együtt hirdetettet külön megvenni, persze nem adták. Volt külföldről behozott régi trafós gép őskövület germán palackkal (még 150 barral), az gáz árban (a palack úgyis kuka, ha kiürül) jó lett volna, de azt se adták.
Aztán egyszer csak beugrott, hogy süket vagyok, itt van a közelben egy gázcsere telep, ahol nem finnyásak, bármit cserélnek bármire, csak érvényes üres palackot vigyek. Akkor elkezdtem simán üres palackos hirdetéseket keresni. Volt 2 db, amiről lemaradtam, mert mire kaptam fotókat, és leegyeztettem volna a teleppel a csere lehetőségét, addigra eladták. Aztán most szerencsém volt, igaz ráment egy napom meg 400 km-em. Találtam nagy üres palackot (50 literes Argon) 25-ért, amit 22-ért kicseréltek erre a vadzsiúj teli 4,7 m3 Corgonra. Szóval 47e volt ez így.
Egyébként beszéltem Szolnokon Siad teleppel telefonon: semmit sem cserélnek, csak bérpalack van. Messer/Linde tudtommal szintén, talán a 7m3 / 150 bar méret maradt meg egyedül cserepalacknak ebből. Abból mellesleg rendszeresen van teli 70-ért a FB-n Kiskunhalason asszem. De szelep menete se lett volna jó, meg a 160 cm magas palack se kellett volna.
Szóval, én igazából erre a kínai (Sapio vagy Alfaweld) palackra hajtottam. A tököm fizet bérleti díjat a nagyoknak (évente 100 rongy), ha alig fogyasztok gázt. Persze, terjesztik a hülyeséget, hogy ezek a CN palackok életveszélyesek, blabla.
Egyébként először egy 2020-as palackot adtak cserébe, aztán voltam még annyira pofátlan, hogy kértem újabbat. Ez 2022-es, ha nem változnak addig a szabályok, akkor 2032-ig érvényes. Mellesleg ott a telepen megtudtam, hogy lejárt palackot is vihetnék, de akkor kb. plusz 10e Ft a nyomáspróba miatt. Meg nyolcvanvalahánynál régebbi gyártású nem jó, mert azt már nem érvényesítik. Ez itt valami helyi dolog is lehet, mert sok hirdetést láttam 60-as években gyártott és érvényes palackokkal. -
-
makos0078
tag
Nagy itt a csend. Mi zörögtünk kollégámnál, és búcsút vettem a kis Hyundai gépemtől is!
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=165431705&t=9222005
Hát, a függőlegest még gyakorolni kell (meg a többit is)... -
makos0078
tag
Lánggal nem próbáltál még egyengetni? Vagy neked sincs hozzá felszerelésed?
https://youtu.be/koMmqxeVCOM?si=Cstf81MrdfKXC1QgLehet persze hegeszteni is a másik oldalra, csak az sok plusz munka adott esetben.
https://youtube.com/shorts/UbEbwewPZj0?si=dWtufm9e85h5h2ceNah, én majd legközelebb néhány rövidebb varrattal felhegedálom alulra a nagy kerekek tengelyét (köracél), ez az a (korábban különálló) lemez, ami alapból horpadt azon az oldalon. Biztos görbülni is akar majd tovább, ha úgy lesz, zizzentek párat a túloldalra, hogy egyenesedjen. Ha meg csak minimálisat görbül tovább, akkor lesz@rom.
-
makos0078
tag
Utólag nem tudom, mit csinálnék máshogy. Ki kellett volna próbálnom a beállításokat, hogy át tudjon bújni az első gyökvarrat a túloldalra. De a levágott csíkokon már nem volt kedvem kísérletezni, meg a nap végére már elegem is volt az egészből rendesen. Merevítők nélkül azért nem állnék neki. Félelmetes, hogy milyen erők lépnek itt fel. Leginkább attól tartottam, hogy letépi az odapöttyözött csíkokat, mondjuk azoknak adtam rendesen. Valószínű, hogy az sem lett volna 100% (90%) megoldás, hogy mondjuk előre gyökölve lett volna mindkét oldal, és megvarrtam volna a merevítős oldalt is a csíkok környékét kihagyva. Mert akkor azok leszedése után be kellett volna rakni a kihagyott részeket, amitől megint meghúzta volna a dolgokat, ráadásul valószínűleg hullámosra. Na mindegy, elkészült. Már csak azért se csiszolom le a varratokat, nehogy megváltozzon a bent maradt feszültség, aztán hajlongjon ez még nekem. Lánghegesztő cuccom nincs, hogy melegítéssel próbáljam utólag korrigálni a torzulásokat. A legegyszerűbb az lett volna egyébként, hogy egy harmadik lemezzel összecsavarozom ezt a kettőt, de szeretek kiszúrni saját magammal.
Ezt már előtte is láttam, a fickó is küzd, mint a disznó a jégen. Neki se a “jó” irányba hajlott: https://youtu.be/gRpfOPb6u3E?si=kniZBGz4-6AAnBJL -
makos0078
tag
válasz
makos0078 #2397 üzenetére
Hú, az ugrálós sztorit azt rosszul írtam. Azt akkor csináltam, amikor már a hátoldalt begyököltem, majd megvarrogattam, és alaposan elhajlott. Utána került rá még a kiegyenesítő varrat a színére. Mindegy. Úgy tűnik, nyugodtan pakolhatok erre a talpra 100+ kilót, nem fog ez elhajlani.
Annak örömére, hogy ez ilyen erős, a nagy kerekek helyét még ki fogom vágni a lemezből, akkor is marad 42-2x6=30 cm széles ott a lemez, azon meg kényelmesen elfér a palack. A szekeret így meg rá tudom tolni a falra a garázsban. -
makos0078
tag
Megküzdöttem ma a nyóócas lemezek összehegesztésével.
Rohadt sok idő elment a festék levakarásával, ezek strandzászló talpak voltak egyébként. Az egyikről egész tűrhető tempóban lejött a festék négertárcsával, de a másikon valami műanyagos szar volt, még a drótkorong se vitte. Valami bordázott tárcsát találtam végül, ami csinált vele valamit, de szopóág volt rendesen.
A vágás nem volt olyan vészes, egyet meg is spóroltam.
A gyökölés ilyen lett, hát ez lehet, hogy 30 fok sincs. 2 mm-t meghagytam a 8-ból.Felpötyögtettem a merevítőket a vágott csíkokból + Salgó lábból. Mellesleg 9:30-kor kezdtem, itt már elmúlt du. 2.
Az illesztési hézag a lemezek között félős 2 mm, inkább 1,5.Valami 20 V / 100 A-t állítottam be, Jody 17 Volt körül mondott a videóban, de az kevertgáz, úgyhogy hozzáadtam 3-mat a CO2 miatt. Elkezdtem tolni, az eleje még szint alatt maradt, aztán megálltam, mert nem volt kényelmes. Gyors kukucs alulra: persze, hogy nem bújt át a varrat a hézagon. Ok, akkor szívás, de most már végignyomom. Több megálló volt, de utána már lassabban mentem, és azok szint fölé is kerültek. Később az első, mélyebb szakasz tetejére toltam még egyet.
Aztán méricskéltem a síkot, és minimálisan így is elhúzta persze, ráadásul a MÁSIK irányba…. Tehát púpos lett horpadt helyett. Miaf@sz… A varrat irányába nem görbült egyébként.Amikor nagyjából kihűlt, elkezdtem síkba csiszolni a varratot, aztán az utolsó mm előtt megálltam, és lebányásztam a hátoldali merevítést. Hámmondom, ide még varrni kell, vágókoronggal elkezdtem keresni, hogy milyen mélységig gyógyult ez össze. Khm, kb. a feléig (4 mm) be kellett vágnom, aztán még a képeken láthatóhoz képest is szélesítettem rajta egy csiszolókoronggal. Ja, előtte még feltámasztottam a járdaszegélyre, és teljes erőből ugráltam a varraton (90 kg vagyok), hogy majd kiegyenesítem. Meg se moccant. Ennek (így önmagában) mondjuk örültem.
Rohanás az oviba a gyerekekért, aztán kis szünet, amíg asszonyság hazaért. Akkor végre dobtam egy sört, oszt’ mondom biztos a nap is megsütött, meg kettes voltam fizikából… az előbb ez a rossz irányba hajlott, akkor biztos most is úgy fog, tojok én erre, merevítő nélkül megküldtem szakaszos varratokkal. Na, most működött a fizika, hihííí! A 90 cm-en lett benne vagy 2 cm hupli, meg se mértem. Ja, itt már feltoltam a kraftot is 21 V / 115 A környékére.
Hát akkor most mi is legyen, hova tudnám ezt beszorítani, hogy autóemelővel próbálkozzak a kiegyenesítéssel, vagy hasonló. Hümm. Akkor varrok a másik oldalra egy sort. Vágtam egy kb. 3 mm mély V-t, aztán egy szuszra végigöltögettem. Kiegyenesedett… A 90 cm hosszon 2 mm maradt benne, az is inkább azért, mert az egyik lemez alapból görbe.
Na, most mindkét oldalon ott fog maradni a varrat, alul nem látszik, felül takarja a szekrény. Ott csak a széleken kell lecsiszolnom, mert a szekrény aljához képest az oldala lejjebb ér, és visszahajtott peremen támaszkodik. A lemezen a gyári furatok jók is lesznek arra, hogy rácsavarozzam. A másik végén meg pl. rá tudom rögzíteni a palack tartó vasat. Ja, este 7-re végeztem.
-
makos0078
tag
Egy gyors tipp az olyan feledékenyeknek, mint én.
https://youtu.be/anF044M5xQg?si=pon8zrda1rDAqSXa
Mindig hegesztésnél jövök rá, hogy már rég plexit kellett volna cserélnem a sitykán, mert alig látok ki rajta. Találtam valami autó polírozó szert, és pár perc masszírozás után csoda történt.
Érdemes előtte valami vizes cuccal lemosni, hogy a rajta lévő szemcsék ne okozzanak még több karcot. Én kivettem a plexiket, mert az alájuk szorult koszt is ideje volt kitakarítani.
Természetesen a mély sérülések így nem jönnek ki, de attól még nagyon sokat segít.
A gépi módszer: https://youtu.be/uBFwN5ZzNQg?si=gwdwxJ41Ta3_kz1j -
makos0078
tag
válasz
Gyöször #2393 üzenetére
Jó kis lassított felvételek:
https://youtu.be/ygLbldJF_dc?si=zCslYKWukcm4qeHq -
makos0078
tag
válasz
makos0078 #2389 üzenetére
Elromlott a link, ilyen a szekrény:
https://www.bisley.hu/e-shop/fuggo-irattarto-a4-femszekreny-bisley-bs2e-a4/p3623/ -
makos0078
tag
Hát, én szerintem megpróbálok ebből egy lemezt csinálni a videó szerint, mindenféle plusz merevítő nélkül. Úgyis ki akartam próbálni a vastagabb anyagot. Majd a levágott csíkokon gyakorolok. Lehet, hogy a függőlegest is megpróbálom, mert vízszintesen könnyebben kicsöpögne a gyökből az első varrat. Nem a gyökölés lesz genyó munka, hanem a majdnem 2 méter vágás kis sarokcsiszolóval. Mindegy, majd kész lesz. Ha meg elhúzza a hegesztés, akkor varrok egy sort a púpos oldalra, hátha visszamegy. Ha meg púpos marad, akkor az a fele megy alulra, hogy ne legyen a levegőben a szekrény 2 sarka.
Meglett ma a szekrény, a 41 cm széles változat. Nagy fekete lyuk a két fiók, teljes oldalfallal, fullra kihúzható teleszkópos vasalattal. Papíron 90 kiló cucc mehet a kettőbe. A 125-ös sarokcsiszoló eltűnik benne. A szekrényen van némi festékhiány itt-ott, de semmi komoly. Kulcs nincs, majd megpróbálom meghekkelni. Felül meg van ütve az eleje, majd kalapács segít rajta. Alig horpad be, ha rárakom a gépet. Ha így kitolom a sarkára, akkor még pakolászni is tudok mellé munka közben. Találtam tolókarnak valót is. Jó lesz ez.
Ja, egy 10-es volt ez a bitang szekrény. Vettem volna még a garázsba is tárolónak, de csak ez az egy volt az eladónak.
-
makos0078
tag
válasz
Gyöször #2386 üzenetére
Van ilyenem, és kész.
Legalább nem lesz borulékony a járgány.
Arra a 40x90 cm alapra kerül egy 40x60(x70 magas) izmos fiókos szekrény, ami önmagában 35 kiló. Abba bemegy (mérlegelve) 40 kg cuccom, ami később még bővülhet. A szekrény tetejére meg a 205-ös, ami 3,5 kg gurigával meg a hosszú, vastag kábeleivel most 22 kg. Majdnem 100 kilónál tartunk arra a 40x60 cm alapterületre. A maradék 40x30-ra meg (10 cm hézaggal) egy 4m3 kevertgáz palack van betervezve, ami mondjuk 40 kg. A palack rögzítése 2 db felfelé tartó szögvashoz láncolás lenne, és kész. Ja, az alaplemez a 8 mm vastagsággal 20 kg. Húbazz, ez nehéz lesz. Megfelelő kerek is vannak szerencsére, vasfelnis-tömörgumis 20 cm-es a palack alá, stoppos “zongorakerekek” a másik végére, szintén ipari, gumis cucc.
Így indokolt az erősített alja?Vagyis nem az alja lenne erősített, hanem az lenne maga az egész “kocsi” 4 kerékkel meg 2 “zászlórúddal” a palack rögzítéséhez. Abban még nem vagyok biztos, hogy a palack és a szekrény között nem akar-e így is meghajlani, de majd ugrálok rajta próbának. A dolog szépsége, hogy úgy jutok ki majd ezzel a garázsból a kertbe hegeszteni, hogy emelkedő-lejtő is van + megsüllyedt térkő miatt 2 cm szintkülönbség is. A gépet 2 gyári csavarjával meg fülekkel egyszerűen lefogatom a szekrény tetejére, de valami hurcibátor fogantyút gyártanom kell a szekrényre. Amire a dolog végeztével a gép kábeleit is fel tudom tekerni. Kb. ez a terv.
Egyébként kiszámoltam, ha 40x40x3 zártszelvényből (amit venni kéne) csinálnám a guruló platformot, akkor 20 kiló helyett 11 lenne + egy csomó meló is. -
makos0078
tag
Hátha próbált már valaki hasonlót.
Van 2 db 500x500x8 mm lemezem, ezekből szeretnék 1 db 400x900-ast.
Majdnem teljesen begyökölve, illesztési hézaggal, egy oldalról hegesztve össze lehetne ezt úgy hozni, hogy ne (nagyon) hajoljon meg?
A vágott darabokból tudnék a tett helyszínének másik oldalára ideiglenes merevítőket pöttyinteni, ezekből lenne ugye 2 db 50x500x8 + 2 db 100x450x8. Középre az utóbbiból csak 1 db-ot rajzoltam. Persze ezek csak annyira lennének odazizzentve, hogy vágókorongos gyengítés után kalapáccsal le tudjam törni. A berajzolt merevítőket még össze tudnám kötögetni egymással derékszögben (vagy pókhálóban), pl. 10x10 négyzetacélom van itthon. Mert ha jól sejtem, a 2 lemez nem csak össze akarna csukódni, mint egy könyv, hanem pluszban a könyv gerince is hajolni akar majd.
Az egész azért kéne, hogy kb. sík maradjon, mert ez lenne a hegesztőkocsim alja, és lecsavaroznék rá egy kb. 40x60 cm aljú lemez szekrényt, azaz a varrás a szekrény alá esne. A varrat meg nem csak dísznek kéne (síkba lecsiszolnám), hanem a két lemezből tényleg egy kéne hogy legyen utána.
Valahogy így csinálnám, mint Jody, bár a függőleges pozit valószínűleg vízszintesre cserélném: https://youtu.be/LrHPbitGMeQ?si=6TZyALfLyc2msvAf
A méretarányos vázlatom: -
makos0078
tag
Látszik, hogy nem túrtam a földet mostanában. Nekem is van elrakva ilyesmi, az a taposónál reccsent el. Jó kis kötött talaj van itt. Na, majd jól megbütykölöm egyszer.
Régi talicskát próbáltam még “poénból” pálcával, annak több helyen falszakadt az alja a keretről. Jó kis vékony és rozsdás lemez, 2 mm pálcával inkább csak a lukakat tudtam bővíteni. Ha esetleg lesz valami betonozás, akkor majd fogyóssal tákolom előtte, mert így kissé ereszt. Egy rohadt talicska is mennyibe kerül már.
Jó, ha van egy ilyen gép a háznál, meg akarat hozzá. Aztán az asszonynak is könnyen meg lehet válaszolni a “miért nem dobod ki ezeket a szarokat” kérdést. -
makos0078
tag
válasz
Gyöször #2380 üzenetére
Szerintem tiszta Hollywood, hogy egy ilyen kis gép ennyit tud.
A neten szinte csak jó vélemény van róla, a rövidebb kábelekre meg a szutyok testcsipeszre (könnyen orvosolható) persze panaszkodnak, na de ennyi pénzért…
És ez “érdekes módon” viszi a rozsdamentest meg a 7018-at is: https://youtu.be/2b3OUmwy1WU?si=3RqZC9TyhK52H8jq
A könyve egyébként max. 2,5 mm elektródát ír.
A bekapcsolási ideje miatt non-stop lehetne vele küldeni a 3 mm anyagot, mi kell még?
Nekem ez volt az első gépem, kis előzetes YouTube távoktatás után tényleg szinte azonnal tudtam vele hegeszteni.
Jah, a korábbi modellekkel volt szoftveres probléma, az áramerősséget fel lehetett tekerni talán 250-ig, hehe. Az enyém már nem érintett benne. Kicsit sajnálni fogom, ha elmegy a háztól.
—
A 205-ös Majomhoz épp szerszámtárolós kocsit tervezek. Ami megtetszett, ahhoz meg épp fém fiókos szekrényt vadászok. Nem akarom túlbonyolítani, ez így nagyon jó ötletnek tűnik. Nekem ugye nincs műhelyem, így egyben ki tudnék gurítani mindent (is) az udvarra. A gép fölé még fogok tenni egy polcot valószínűleg, amire ki lehet pakolni az épp használatban lévő cuccokat. A tetejére az a teleszkópos szar nem kell.
https://youtu.be/3uoOG-aBaYM?si=keKHzJQxnbMeyZU_ -
makos0078
tag
Hát, kicsit tényleg fura, hogy a legkisebb gép ennyire okos. Ha otthoni hobbizáshoz elég neked, akkor miért ne.
Amikor én már valamennyire megtanultam pálcikázni, ki is kapcsoltam ill. levettem minimumra az okosságokat. Mivel döntően 2 mm zártszelvénnyel ügyködtem, az meg csak pöttyözve ment normálisan, ezért nekem tök jó volt, hogy nincs automatikus Hot Start meg Arc Force. Az utóbbi ugye a helytelen ívhosszt igyekszik korrigálni, az meg úgy nem volt nyerő, hogy amikor elemeltem a pálcát ívszakítás céljából, akkor képes volt még akár 2 centiről is tartani azt. -
makos0078
tag
válasz
Tasunkó #2374 üzenetére
De mitől károsodna a szem, ha a kazetta folyamatos (passzív) UV/IR védelmet biztosít kikapcsolt állapotban is?
Random leírás, de általában mindenki DIN 16 sötétítést ír a káros tartományban.
https://www.hegesztogepbolt.hu/Hegesztopajzsok/Automata-hegesztopajzsok-Parweld-XR938H/F-automata-hegeszto-fejpajzs-tuz-koponya-True-Color-XR938HF
Lehet, hogy van olyan gagyi pajzs (kazetta) ami nem tudja.
Volt olyan balfék napom, hogy legalább 20-szor nekiálltam tévedésből Grind (kikapcsolt) állásban hegeszteni. Este ment is a para, hogy akkor most biztituti begyullad a szemem. Nem történt semmi. Persze, amikor benézett a ló az ablakon, akkor azért káprázott a szemem fél-egy percig. -
makos0078
tag
Ugye, hogy nem agysebészet?
Kezdésnek szerintem teljesen jó, amit alkottál. Talán kicsit feljebb tekerheted a gépet + mehetsz gyorsabban. De ez egy teljesen funkcionális varratnak tűnik, szépen be is olvadt. Ha a vékony anyag másik fele így néz ki, az több, mint elfogadható.
Egyébként, ha húzod a varratot, akkor púposabb lesz, ha tolod, akkor laposabb. Aki azt mondja, hogy a húzás nem jó, annak meg nincs igaza.
Igen, a távolság folyamatos tartását is meg kell tanulni, menni fog az. Túl messziről nem csak a gázvédelem rossz, hanem az egész nem működik, fröcsköl is olyankor sokkal jobban.
Amikor mentem a használt Majmot megvenni, akkor még nem volt védőgázas tapasztalatom, rá voltam állva a nagyobb távolságra a porbeles kapcsán. Húztam a próba varratot corgonnal, aztán ratatázott össze-vissza, meg tiszta “kukacos” lett a végeredmény. Kérdeztem a komát, hogy most mi a baj, aztán mondta, hogy tegyem már közelebb a pisztolyt. Jé, rögtön jó lett…
A sisaknak van egy alap (valószínű DIN 4) védelme, ha elfelejted bekapcsolni, akkor se lesz semmi baja a szemednek az alatt a fél mp alatt, amíg rájössz a bakira. Nyugodtan állítsd világosabbra. Egészen addig mehetsz vele lefelé, amíg még nem káprázik a szemed a fénytől.
Szerintem is fog ez menni, hajrá! -
makos0078
tag
Ismerem, ezek jó erősek. De van Aliról rendelt, gombelem méretű neodímium mágnes készletem is.
Viszont, ha odateszem a (valószínűleg) vasbú’ készült venti rácshoz, akkó’ valószínűleg arra is fog ragadni a forgácsból. Amit a levegő befelé szív, aztán hogy pecázom le onnan, hogy ne potyogjon be egy része. Csak kéne egy külső ketrec, ami nem mágnesezhető. Vagy gépen belülre tenni a venti(k) után, a nagy gépemben valószínűleg elférne. Aztán gyűjtené, mint most az előtoló motorja. De ami még valószínűbb, hogy ennél a gépnél nem foglalkozok vele, ez nem csillogott belül, az összes forgács a motorra volt ráragadva. -
makos0078
tag
Kb. erre jutottam én is, tegyük fel, hogy viszonylag tisztességesen lelakkozták (nem néztem meg annyira), de a lábas alkatrészeknél akkor is zárlat alakulhat ki extrém esetben.
Annyi lakk azért biztos nincs rajta, mint a régi ruszki nyákokon, még most is az orromban van az orrfacsaró bűz, amikor próbáltam egy olyanból kiforrasztani valamit.
A mágnes nem rossz ötlet, csak ki kéne próbálni, hogy egy erősebb nem zavarja-e be a ventit. -
makos0078
tag
Ezt is benéztem.
A gép a D5 generáció lesz, tök hasonló fizimiskájú, csak a másik oldalon van a poti.
Ez a fickó tök elégedett vele, szépen viszi a szokásos otthoni barkács 6013 rutilos elektródát, és mérés alapján a max. 120 A-t is tudja: https://youtu.be/3Z8ddFxzR0c?si=YMpUXCsEvXJHgbHQ
Ő pedig szintén bázikussal szenved, a végén egy külső, plusz fojtóval hirtelen jó lesz: https://youtu.be/1a3EjXsDo10?si=TGmCAo_7qJ2r5E30
Barkács célra, rutilossal használva lehet, hogy rendben van ez a gép, de akkor se ezt venném.Levegő szűrő nem nagyon szokott lenni ezekben a gépekben.
Ha befelé szív a venti, akkor esetleg fel lehet ekecselni egy szűrőt kívülre, csak legyen meg a légáteresztés utána is.
Ez a Hyundai gépem belülről 3+ kiló huzal után. Igyekeztem a géptől távolabb csiszolni/vágni + lehetőség szerint kikapcsolni akkor. Így is csillog a belseje. Kompresszorozni elsőre nem mertem, a lombfújó meg csak egy részét szedte ki: https://youtu.be/MIKDlNzqIME?si=xamxB5apNppKQf8H
Majd mégegyszer nekifutok, akkor már ecsettel.
Ez meg a használtan vett gépem, amivel kapcsolatban sokkal rosszabbra számítottam. Por persze volt benne, viszont a fémreszeléket megfogta az előtoló motor. Kétoldalú ragacsot tettem pálca végére, és a nagyját azzal szedtem le, hogy ne a motorba potyogjon bele. Így is ment bele biztos. Ez is csak lombfújóból kapott levegőt, ecsettel az elektronikához nem nyúltam, kivéve a vastag kábeleket meg a hozzáférhető lemez felületeket: https://youtu.be/zMY2bl1ImzU?si=GMJpbq1jlmtv2Iv7Biztos én parázom túl, hogy sűrített levegővel nem mertem beléjük fújni. A kis gépnél mondjuk a kezelőpanel fóliáját simán fel lehetne tépni vele szerintem.
Vannak már gépek, amikben csak akkor megy a venti, ha dolgoznak velük, vagy ha elkezdenek melegedni. Utólag ilyenre megcsinálni kérdőjeles, mert ki tudja, hogy a “végfokon” kívül mit kéne még folyamatosan hűteni pl. A legegyszerűbb barkács, hogy bekerül egy hőkapcsoló oda, ahol gyárilag a hőkioldó van. Csak tényleg kérdés marad, hogy mit kéne még hűteni. Hőkamera talán mutatná.
Ha nem megy folyton a venti, akkor por se jut be annyi + a user idegrendszere se terhelődik annyira. -
makos0078
tag
Ez az a masina: https://youtu.be/QUfl_w6CBmE?si=6l6roAJBcscklmE7
Nekem nem tetszett, amit láttam. Az iWELD százszor kezesebb gép. Igaz, én csak 6013/7014 elektródával használtam, bázikussal nem próbáltam. De azokat a rutilos elektródákat is sokkal szebben gyújtja. Plusz nem spórolták ki belőle a kimeneti fojtót, mint ebből. -
makos0078
tag
-
makos0078
tag
Az eddigi 3 féle porbeles gépük + a védőgázhoz is jó 2 (3?) féle kombi gépük egyébként netes vélemények alapján teljesen rendben van. Kombi gépből csak az egyik (legelső) volt itthon kapható, talán csak egyszer. Ár/érték arányban teljesen jók. Az MMA gépeket nem követtem.
Persze az említett, 5 kilóst fogadó kombi gép is pl. euro csatis, de csak 2 m munkakábeles. Valamit valamiért. De legalább szinergikus. FB-n most is árulnak 2-t 80+ ezerért. Annyit nem adnék érte, múltkor volt egy 50-ért, az már 40-45-re lealkudva emészthető lett volna, még garis volt. -
makos0078
tag
válasz
makos0078 #2335 üzenetére
Na, ezt a burnback témát rosszul írtam.
A gomb elengedése után nem a huzal megy tovább, hanem pont a feszültséget tartja még egy kicsit tovább a gép, hogy le tudjon még olvadni valamennyi huzal.
Amelyik gépen ez nem állítható, annál is van egy fix idő.
Szóval neked az történt, hogy túl gyorsan elrántottad, ezért nem tudott már leolvadni, pedig a feltétele meglett volna. Semmi vész!
https://unimig.com.au/welding-burnback-what-is-it-and-how-to-adjust-the-controls/A fék egyébként csak arra van, hogy amikor megáll az előtoló, akkor ne tudjon lendületből tovább forogni a guriga, amitől meglazulna és összegabalyodna huzal tekercs.
Új hozzászólás Aktív témák
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Nyaralás topik
- sziku69: Szólánc.
- Egér probléma
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Mini PC
- YouTube
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 9060 XT 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- MacBook felváráslás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- Hp, Dell gyári 65W USB-C Type-C töltők, tápegységek
- Bomba ár! Dell Latitude E6220 - i7-2GEN I 8GB I 128SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Razer Invicta Elite kétoldalas gamer egérpad (RZ02-00860100-R3M1)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest