-
Fototrend
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dewil666
őstag
Sziasztok!
Már voltam itt korábban egy kérdéssel de azóta változott kicsit a történet.
Adott egy konyhamérleg ami olyan elemmel működik mint ami az alaplapokban van 3V. Nem akarom hogy elemmel menjen és adapterről szeretném üzemeltetni.
Ehhez szereztem egy 3V-os adaptert. Multiméterrel és feszültség kijelzővel is megmértem 4V-ot mutat mindkét eszköz. Ezzel lehet baja a mérlegnek. Milyen ellenállás kell rá hogy 3V kapjon a mérleg?Másik kérdésem hogy 6V motorkerékpárhoz ha készítek (műszerfal) világítást akkor ne 6V-al számoljak hanem 7.2V-al a töltés miatt?
[ Szerkesztve ]
KLÍMA szerelés, telepítés, karbantartás! dewil666 felhasználónak 270, 940 (régi) pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! Motoros üdvözlettel ! ! ! Ne vezess olyan gyorsan hogy az őrangyalod lemaradjon!
-
Batman2
őstag
válasz Kernel #45250 üzenetére
Szevasz
Igen, én is itt búvárkodtam, tagja is vagyok a klubnak.
Én is a kis átalakítás mellett döntöttem és be is szereztem a Lada Samara vezérlőt.
Igaz, 1320Ft volt, nem 800Ft, de még mindig sokkal olcsóbb, mint a 7600Ft-os eredeti trabant.
De már a csatlakozóban a lábak átrendezése sem volt olyan egyszerű, mint ahogyan a cikk írja.
De sikerült, viszont sajnos nem működik az előírtnak megfelelően, mivel sosem kapcsolja ki az alapjárati szelepet, illetve van egy diagnosztikai LED sorom, aminél pedig akkor is égve marad a pedál kapcsoló visszajelző LEDje, mikor nyomom a gázt, tehát nincsen alap helyzetben, csak halványabban világít.
Ebből gondolom, hogy a kapcsolás maga belül eltérő lehet, vagy primitívebb lehet, mint az eredeti, pl. kihagytak belőle fel, vagy lehúzó ellenállást, stb.Ezek után döntöttem a mellett, hogy akkor szedjük szét az eredetit és próbáljuk újra gyártani és vissza tenni azt.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz dewil666 #45251 üzenetére
A konyha mérlegben, ha 3V-os, akkor eredetileg egy lítium elem van, ami friss állapotban adhat olyan 3,4V-ot, kimerülve pedig lemegy olyan 3-2,7V-ig, már ha még működik róla a szerkezet.
Mindenképpen elemes táplálás esetében azért szokott bennük lenni valami tápegység, ami stabil feszültséget szolgáltat a finom elektronikának, így szerintem nem zavarja a 4V-sem, de ha biztosra akarsz menni, akkor sorba kötsz a táppal pl. egy 100ohmos ellenállást, ami korlátozza az áramot, ha zűr lenne.Ha 6V-os névleges feszültségű rendszerbe akarsz fogyasztókat tenni, akkor 6V-tal is kell számolnod, az ízzók is mind 6V-os feszültségűek, mint ahogyan a 12V-os rendszerekben pedig 12V-osak.
Az már más kérdés, hogy a 12V-os rendszerben is olyan 13,4V-on mennek az ízzók, mikor jár a motor, mint ahogyan a 6V-os rendszerben is magasabb feszültségen, olyan 6,8V-on.
De ettől még 6V-ra kell számolni.A névleges érték azt jelenti, hogy ahhoz képest egy tolerancia tartományon belüli eltéréssel még megfelelően működik a fogyasztó, mind felfelé, mind lefelé való eltéréskor.
Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
darvinya
titán
válasz Batman2 #45253 üzenetére
Egyik hozzászólásban ez szerepel:
A Lada Samarák 21080-3734910-xx gyújtáselektronikái esetén az előtét ellenállást ki kell venni, mert különben nem tud kialakulni időben a 8,5 A körüli primer áram (különösen nagyobb fordulaton vagy kis feszültségen). A 21083-3704910-xx gyújtásleketronika nem jó a Wb, Tb típusokhoz, mert ez a mikroprocesszoros gyújtási rendszer két csatornás elektronikája.Kérdés nem-e ezt vetted.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Lompos48
nagyúr
válasz Batman2 #45245 üzenetére
98%.ban ragaszkodom ahhoz, hogy a "4" egy NPN (a bázisába érkező dióda polaritásából meg hogy nem látom értelmét egy olyan 510 ohmos emitterellenállásnak, ami a pozitív fesz. felé tartson). A "3" pedig a fotók alapján ugyanolyan. Maradok tehát az eredeti tippeim mellett. Tovább passz!
-
dewil666
őstag
válasz Batman2 #45254 üzenetére
Szia!
Nagyon szépen köszönöm a válaszaidat!
Sokat segítettél!KLÍMA szerelés, telepítés, karbantartás! dewil666 felhasználónak 270, 940 (régi) pozitív és 0 negativ értékelése van a fórumon! Motoros üdvözlettel ! ! ! Ne vezess olyan gyorsan hogy az őrangyalod lemaradjon!
-
Kernel
nagyúr
válasz dewil666 #45251 üzenetére
Van például egy üveglapos személymérlegem, aminél 2 db gombelem részére van fészek, de csak egy volt bekötve. Mivel az is hamar lemerült, beépítettem a belsejébe egy Li-ion telefonakkut, ami feltöltve 4,2 V. (Beraktam még két szál drótot is, amire majd rákötöm a töltést, 1-2 évente, remélhetőleg.)
Tehát ennél megkockáztattam (főleg a dupla fészek miatt kaptam "vérszemet"), hogy az eredeti 3 V táp felé mentem, nem is volt gond. De nem biztos, hogy minden ilyen szerkezetnél bejön.
Esetedben, ha nem akarnék kockáztatni, akkor egy Zener-diódával megfognám a tápot, ami ilyen kis áramfelvételen megfelelő megoldás, illetve a hálózati táplálás miatt is. (Akkunál nem jó, mert a Z-dióda árama folyamatosan szívná lefelé.)
3,3 V-os zener, kis árammal előfeszítve épp kb. 3 V-ra állhat be. Nem szükséges a névleges 3,3 V feszültségre felhúzni, a mérleg processzorának áramfelvétele így is elhanyagolható a Z-dióda árama mellett.
De ezt már te tudod, hogy mennyit ér meg az egész, mennyi kockázatot vállalsz be.
Felmerülhet az a kérdés is, hogy a tápegység mennyire szűrt és mennyire stabil feszültséget ad le, nem zavarja-e meg a mérleg elektronikáját? A Z-diódával párhuzamosan kötött 100-1000 mikrós kondenzátor ezen hatékonyan segíthet.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz darvinya #45255 üzenetére
Ez két külön dolog, a gyújtás, vagy az alapjárati mágnesszelep vezérlése. Itt csak az utóbbiról van szó.
Ha ilyen gondom lenne és a 800 forintos cucc sem akar működni, inkább talán kreálnék egy új áramkört. Feladat:
- Fordulatszámjel (impulzusok) érzékelése.
- Indítás előtt a mágnesszelepre 12 V-ot kapcsolni (alapjárati üzemanyag átenged).
- 500 rpm felett a szelep zárjon.
- Gázpedál alaphelyzeti érintkezője testre zár: szelep zárjon.Ha jól vettem ki, a leírás alapján. Azt nem tudom, hogy indításkor a gázpedált itt nyomni kell (vagy szabad-e) ettől függően változhat az áramkör.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz cool13 #45263 üzenetére
Ekkora teljesítményen nem tudsz zenerekkel és ellenállásokkal operálni. A diódás feszültségkétszerező egyik típusát lehetne esetleg alkalmazni:
De ennek hátránya a félhullámú egyenirányítás, noha a trafó terhelése szimmetrikus, vagyis a szinuszjel mindkét félperiódusát terheli.
Továbbá 30 V bemenő AC esetén 2 x 42 V DC jelenik meg a puffereken.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz Kernel #45261 üzenetére
Mégsem jó az előbbi, javítanék rajta:
- Gázpedál alaphelyzeti érintkezője testre zár: szelep nyit (csak 1500 rpm felett zár).
Mivel karburátoros motor, gondolom a gázpedál (részleges) lenyomása mellett lehet / kell indítani.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
krisztianAMG
senior tag
Szükségem lenne némi okosításra:
Melyik táblázatból/ábrából/függvényből tudom kiolvasni, hogy ez a LED mennyi hőt fűt el 3A-es áram mellett? -
Lompos48
nagyúr
-
Lompos48
nagyúr
válasz krisztianAMG #45266 üzenetére
Hőt nem fűt el, hanem generál a disszipált teljesítmény miatt. Az pedig tipikusan 2.85V x 3A = 8.55W. Vf vs. If görbe szerint pedig 3.3V x 3A = 9.9W-ot.
[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz Kernel #45261 üzenetére
Ige, ez is meg fordult már a fejemben, de ehhez tudni kellene pár dolgot, pl. hogy mekkora feszültségű és milyen formájú jelet ad ki a gyújtás vezérlő a fordulatszám lábán ?
Annak ismeretében tudnám, hogy milyen jelfeldolgozó áramkört kell készíteni, hogy abból egy eldönthető igen-nem (kvázi digitális) kimenetet tudjak vezérelni.
Van fordulatszám mérő kapcsolásom megépítve, állítólag annak pl. jó a gyújtótrafó menő fordulatszám függő, szaggatott 12V egyenáram, hogy mérjen, abból a kapcsoéásból kiindulva, a jelfeldolgozó részt megtartva egy monostabilt (pl. 555, vagy valami két tranyós flip-flop) rákötve, egy teljesítmény tranzisztoron keresztül már lehet hajtani az alapjárati mágnes szelepet.
De ez is idő amíg kidolgozom, gondoltam, az eredetit újra gyártani gyorsabb.Mondjuk ha saját magam gyártok, akkor már meg van a lehetőségem, hogy kicsit változtassak a működésen, pl. 1-2 másodpercet késleltetve legyen a szelep kikapcsolása motorfék esetében is, így a váltásokat simábban lehetne kivitelezni, nem rángatna közben az autó, míg ha hosszabban motorféken megyek, mert pl. 90-ről lassítok le 15-20-ra, akkor pedig lekapcsolja.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
cool13
őstag
Köszönöm az eddigieket. Akkor hagyom a fenébe. Sok a macera így.
-
kovy79
őstag
válasz cool13 #45272 üzenetére
Szerintem ne hagyd! Csak járj nyitott szemmel. Én is rengeteg hasonló trafót találtam már bolhapiacokon fillérekért, vagy kidobott cuccokban. +-18V-os trafó pedig nem ritkaság.
Batman2, nem lenne jobb bontóban megnézni? Mi is taknyoltunk anno minden xart Simsonra, MZ-re, de nemrég, mikor felújítottam a sajátomat, megállapítottam, hogy a gyárinál nincs jobb.
Persze ha plusz funkciókat akarsz és sok szabadidőd van, akkor mindent meg lehet csinálni.
Az utánépítésedre egyébként nagyon kíváncsi vagyok, mert sehol nincs fent a kapcsolási rajza pontos értékekkel, így megoszthatnád a nagyérdeművel.[ Szerkesztve ]
''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006
-
Hosssszu
őstag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Találtam itthon egy sony (talán psp) tápot, ami 5voltot és 2ampert tud leadni. Na most az lenne az elképzelésem hogy ennek a végére teszek kettő usb portot, és akár egyszerre tudok két telefont is tölteni.
Nos ez az amit nem merek megtenni, anélkül hogy ne kérdeznék utána a dolognak.
Azt tudom hogy az usb 5volt, azt is tudom hogy egy telefon (persze ha jó a töltő áramköre, stb) csak annyi áramot vesz fel, amennyi neki kell (tehát mehet rá a két amper nyugodtan), csak azt nem tudom hogy két telefon ülhet-e egyazon +5volton és ugyanazon a földön. Visszafelé már láttam ilyet pl. kulső usb hdd racknél, de ebbe az irányba még nem.
Diódára is gondoltam, de nem tudom hogy kellhet-e, vagy ha igen akkor milyen?Remélem többé-kevésbé érthetően írtam le a gondom.
A válaszokat előre is köszönöm.
-
orion1025
őstag
Üdvözlet!
Újra hozzátok fordulnék, remélem tudtok segíteni. Van egy törött hangkártya kristályom, amin az alábbi szerepel: 24x5E5
Ez milyen értéknek felel meg?
Köszönöm a segítséget!
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
Kernel
nagyúr
válasz orion1025 #45276 üzenetére
Hangkártyáknál 24,576 MHz szokott lenni, mert abból leosztható 48 kHz mintavételi frekvencia (512x48).
Ebből következően 24x576-nak legalább lenne értelme, miután angolban X-tal néven fut (a crystal beceneve xtal).
Magyarban egyébként rezgőkvarc a szakmai neve a kvarckristály alapú eszköznek, de amellett van még a rezgőkerámia is. Utóbbi alacsonyabb frekvenciákon rezonál, például távszabályzók időalapja szokott lenni, és tévesen nevezik kristálynak.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
HollyBoni
veterán
Üdv!
Van egy ilyen ventiszabályzóból származó potméterem: [link]
B104, ennyi van ráírva. Nagyon nem értek a dologhoz, hogy kéne bekötnöm egy PC venti szabályzáshoz? Kell még hozzá valami vagy csak a poti is elég?
-
HollyBoni
veterán
-
kovy79
őstag
válasz HollyBoni #45283 üzenetére
A bekötésed alapján a venti max 7V-ot kap. 5-6V alatt nem is nagyon indulnak el a pc-s ventik, ezért nagyon kicsi a tartomány, amit szabályozni tudsz.
5V helyett gnd-re kösd az egyik lábat ([link] a feliratokat ne vedd figyelembe), de nem lesz hosszú életű a poti.
Egy pár alkatrésszel szebben megoldható, még nyák sem kell hozzá: [link].[ Szerkesztve ]
''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006
-
Kernel
nagyúr
válasz HollyBoni #45283 üzenetére
100 kΩ értékű potméterrel nem tudod közvetlenül (elektronika nélkül) szabályozni, túl nagy oda.
10 + 4 db nulla = 100 000 Ω
B = logaritmikus karakterisztika (vagyis főleg hangerő-, hangszínszabályzáshoz használatos).Ha a tápegység 5 és 12 V vezetéke közé kötöd a két szélét, akkor pontosan 5 és 12 V között szabályoz (testhez képest), műszerrel mérve. De a gyakorlatban csak a két végállásban fog működni, mert közötte a relatív nagy ellenállás miatt lényegében semmi áramot nem kap a ventilátor.
100 Ω nagyságrendű huzalpotméterrel lehet hatást elérni (ventilátorfüggő), de azt is legjobb csak a 12 V-ra kötni, sorosan a ventilátorral (egyik széle - közepe)
5 és 12 V közé kötni veszélyes is lehet, noha normális esetben, az 5 V nagyáramú üzemi terhelése miatt, egy ilyen kis áramú ventilátor nem képes megemelni az 5V tápot a 12 V irányába, de elég valamilyen zárlat a barkácsolás során, és komolyabb árat is fizethetsz, ezért a kis szakszerűtlen trükközésért.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Batman2
őstag
válasz kovy79 #45273 üzenetére
Szevasz
Én is gondoltam bontóra, de mivel ezek az autók mind 24-25 évesek (csak 89-90'-ben gyártották őket), így mindegyik ennyi idős, tehát ugyanúgy lehet baja, ráadásul úgy hallottam, hogy sok 4T trabantnál volt már gond a két vezérlő dobozzal (bár lehet inkább a gyújtás elektronikával).
Ha megcsinálom, és sikerült, akkor nagyon szívesen megosztok minden információt !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Kernel #45208 üzenetére
Ha már szóba kerültek a villanymotorok és bekötésük, felmerül bennem a kérdés, hogy csillag illetve delta kapcsoláskor miért van az, hogy csak kisebb, illetve csak nagyobb feszültségre köthetőek ?
Arra gondoltam, hogy a csillag kapcsolásnál a 3 tekercsből egyszerre mindig csak egy tekercsen folyik át az áram, a delta kapcsolás esetében pedig mindig két tekercsen, sorba kötve.
Jól gondolom ?Üdv.
[ Szerkesztve ]
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
-
Lompos48
nagyúr
-
Kernel
nagyúr
válasz Batman2 #45287 üzenetére
Mindhárom tekercsen, mindig 50 Hz váltóáram folyik, csak időben eltolt fázisban. Ez ugyanúgy érvényes az erőművi szinkrongenerátorra, mint a szinkron vagy aszinkron motorra.
A három fázis az erőműben kezdődik, ahol a generátorban, a körben elhelyezett három tekercsben (valójában ennek többszöröse – több póluspár --> alacsonyabb fordulat –, de "virtuálisan" csak három az eredője) egy forgó elektromágnes áramot indukál, ami a térbeli elhelyezkedés miatt értelemszerűen fázisban eltolt lesz:
Ez is egy jó szemléletes rajz, delta kapcsolású tekercsekkel:
Gyakorlatilag a forgó mágneses mezőből háromfázisú áram keletkezik.
Motorban ugyanez fordítva, végül visszakapjuk a forgómezőt:
Ha vektorosan ábrázolom a három fázist, tisztán geometriai alapon is levezethető, hogy a fázisfeszültség (230 V) gyök3-szorosa lesz a vonali feszültség (400 V):
Vannak kisebb teljesítményű motorok, kb. 2 kW alatt, aminek három tekercse egyenként 230 V-ra van méretezve, azt nyilván csak csillagba lehet kötni, hiszen deltában 400 V-ot kapna mindegyik tekercs, amitől leég.
Nagyobb motorok tekercse a 400 V-ra tervezett, ezért deltába is köthető. De indítani ajánlott csillagban, így kevesebb áramot vesz fel, de gyengébb is. Felpörgés után lehet deltába kapcsolni, a maximális teljesítmény és nyomaték eléréséhez.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
nagyzoliph
csendes tag
Sziasztok!
Nem tudom jó helyre írok e: van egy aksim 8,4v os. Ennek a töltője elveszett sajnos. A szerkezet amihez tartozik azt eladnám de előtte a vásárló meg akarja nézni működés közben. Itt jön a kérdés: van egy 9V os töltőm, azzal meg lehet próbálni feltölteni? Elrobbantja az aksit? Nem is kéne teljesen feltölteni csak, hogy ki lehessen próbálni a szerkezetet.
Válaszotokat előre is köszönöm.
-
And
veterán
válasz nagyzoliph #45294 üzenetére
Nincs olyan, hogy 9V-os töltő! Az legfeljebb egy dugasztáp lehet, amiben semmilyen töltő intelligencia nincs. Egy töltőnek nem igazán fontos paramétere az, hogy hány voltos, mivel a feszültséget a cellaszám és a töltendő akku típusa (kémiai összetétele) szabja meg. A 8,4V-os akku a feszültségből kiindulva - itt mindig az elemi cellák névleges feszültsége számít - hét darab soros NiMH vagy NiCd cellát (nvleg 1,2V / cella) jelent, azokat pedig nem feszültséggel kell tölteni, hanem megfelelően kialakított, ennyi cellához tervezett Ni-xx töltővel.
-
kovy79
őstag
válasz nagyzoliph #45294 üzenetére
Ahhoz, hogy beröffentsd az eszközt, nem órákig, de nyugodtan ráteheted a 9V-os tápot (a kapocsfeszültséget nézd meg néha). Nem hinném, hogy 1-2A-nél többet tudna leadni (azért erre is figyelj oda).
Az akkupakk 7db 1,2V-os cellából áll? Ha igen, 10V-tal is lehetne tölteni (7x1,44V), persze megfelelően beállított árammal.[ Szerkesztve ]
''ha annyira NAGY hozzáértő vagy akkor azt is tudnod kell(ene) , hogy a 9550 ugyanaz mint a 9700-as!'' by bandika2006
-
Kernel
nagyúr
válasz nagyzoliph #45294 üzenetére
Ha kétcellás Li-ion telepről beszélünk, ahhoz csak 8,4 V-os töltőt szabad használni. Vannak fényképezőgépek is, amihez ilyen töltő való gyárilag.
A telepnek vagy készüléknek rendelkeznie kell belső balanszírozó áramkörrel, hogy véletlenül se kaphasson valamelyik cella 4,2 V-nál többet.
Ezeken a töltőkön szokott lenni egy kétszínű LED, ami színváltással jelzi a töltés végét. (Lényegében a töltőáram lecsökkenését, miután elérte a 8,4 V-ot.)
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
And
veterán
válasz kovy79 #45296 üzenetére
"Nem hinném, hogy 1-2A-nél többet tudna leadni (azért erre is figyelj oda)"
Pont ez a baj vele.. Az akkuk belső ellenállása még lemerült állapotban sem biztos, hogy elegendően 'kicsi' áramot hajtana át, így a táp túlterhelődhet.
"Az akkupakk 7db 1,2V-os cellából áll? Ha igen, 10V-tal is lehetne tölteni (7x1,44V)"
Az az 1,44V semmilyen tekintetben nem szentírás. Egy soros ellenállás valóban segíthet a dolgon, de ettől függetlenül nagyon észnél kell lenni az ilyen nem automatizált töltés során, és továbbra is az áramot célszerű figyelni / számítani (legfeljebb C/10 környékén tartani, abból nem lehet gond), nem a feszültségből kiindulni.
Mod. @ 45297: ha a 8,4V az akkumulátoron van, akkor az nem inkább névleges feszültséget jelent? Mert az oké, hogy egy két cellás Li-ion végfeszültsége ennyi, de a névlegese csak 2x 3,7V. Persze biztosat csak a kérdező tudhat.[ Szerkesztve ]
-
Batman2
őstag
válasz Kernel #45293 üzenetére
Akkor csak az van, hogy csillag kapcsolásban mindíg két tekercs üzemel sorosan, ezért köthető az egyébként, egyenként csak 230V-ra méretezett tekercsű motor is ilyen módon 400V-ra,
400V-ra tervezettnél pedig minden tekercs 400V-ra van tervezve eleve és önállóan csatlakozik a 400V-ra.
Vagy ha csillagba kötnénk, akkor 680V, vagy mennyi voltra, ha lenne olyan hálózat.Köszi az infót !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo Legion 7, 16,0"WQXGA, Ryzen 9 6900HX, 32 GB DDR5, RX6850M XT 12 GB, 1TB SSD, 1,5+ év garancia
- Corsair RM850e 850W Gold Moduláris Tápegység
- Samsung Odyssey Neo G9 Super Ultrawide Gamer Monitor!49"/Mini LED/5120x1440/240hz/1ms/+Ajándék
- Apple Macbook Pro 16" 2019 i7-9th 6Magos 32/512 -75% Touch Bar HUN Radeon Pro 5300M 4GB 3K Retina
- Apple Mac mini M2 2023 8GB 256GB + Xiaomi Mi Desktop 27"-os FullHD monitor egyben
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen