Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sörösló

    aktív tag

    válasz totya694 #24012 üzenetére

    A saruzásnak megvannak a maga aranyszabályai. Először is, járműtechnikában NEM forrasztunk! Egyébként sem forrasztunk semmi erősáramot, ez a technika az elektronika területe. Totya írta: "A forrasztás mellett is szeret eltörni a vezeték (főleg rezgő,mozgó motorokon stb)". Ez bizony pontosan így van. Az a pont ahol véget ér az ónozás, az a töréspont. Évtizedek óta nem használnak a járműtechnikában forrasztott kötéseket, csak préselnek. Ez nem véletlen, hanem gyakorlati tapasztalatok alapján kiérlelt technológia. Jó minőségű sarukat és a hozzájuk tervezett présfogókat kell használni, akkor nem "csúszik " ki a vezeték. Ha vékonyabb mint a rendelkezésre álló saru, akkor két-három visszahajtással kell kitölteni a saru üregét, hogy a préselés után megfelelő szorítóerő keletkezzen. A megfelelő présszerszám persze nem olcsó, bár ma már amatőr célra is kaphatók jól használható, de megfizethető árú példányok. Úristen, hány szénné égett berendezést láttam már az ónozás miatt meghalni!

Új hozzászólás Aktív témák