Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz atesss #34346 üzenetére

    Nemrég találkoztam egy doksival, érdemes lehet átolvasni, benne van a gondozásmentes akku meghatározása is, valamit a kapacitásmérésről is szól:

    http://www.akmt.hu/sufnituning/pdf/aksi.pdf

    Teleltetésre alkalmas automata töltők úgy működnek, hogy néha merít rajta, majd ismét feltölti, de az idő nagy részében maradhat feltöltve. Az ólomakkuk nem igénylik a teljes kisütést, inkább a szinten tartást kedvelik.

    Csepptöltéshez van egy dugasztápom, vasmagos trafóval + Graetz-híd + puffer. Névlegesen 12 V, 500 mA-es, ami azt jelenti, hogy üresjárásban nyilván feljebb megy, viszont az autóakkut túltölteni képtelen, így simán ráköthető.

    Megfelelő hosszúságú vezetéket és egy szivargyújtó-dugaszt szereltem rá, szükség esetén egyszerűen bedugom a szivargyújtóba, éjszaka elvan magának. Az esetleg gyengélkedő akkut másnapra felhozza, téli töltéspótlásra is alkalmas.

    Régebben óvatosságból egy soros ellenállást is alkalmaztam, a dugaszba építve, de később kiderült, hogy ez nem fontos, több nap alatt sem bírja túltölteni az akkut.

    Mindig először a szivargyújtóba dugom be, a dugasztápon van egy LED, ami az akkufeszültség hatására jelzi a sikeres kontaktust, utána dugom a konnektorba.

    [ Szerkesztve ]

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák