Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tordaitibi

    veterán

    válasz Sokimm #62382 üzenetére

    Mivel az ólomakkumulátor belső ellenállása eléggé kicsi, a kezdeti töltőáramot csak a kisülés mértéke és a töltőfeszültség korlátozza, azaz pl. egy 100 Ah teherautóakku, ha nem korlátoz a töltőkör, akár 6-700 ampert is felvehet.
    Kisebb akkuk is simán felvehetnek a C-nél akár 5-10x nagyobb áramot is. Ezt mindenképp korlátozni kell, károsodhat a cellaszerkezet belül.
    Indítóakkuk elviselik, a generátorok a mostani modern autókba 100A felett is tudnak tölteni.
    De itt megvan a jelleggörbe, ez az állapot max. pár percig tart, ha ki van merülve teljesen, azután a feszültséggenerátoros (14-14,7V) jelleg miatt esik az áramfelvétel.

  • Kernel

    nagyúr

    válasz Sokimm #62382 üzenetére

    Természetesen, az erre (is) való és 5 A-ig valóban nem célszerű terhelni, a melegedés miatt.

    CC az áramkorlát, tehát efelé nem fog menni, viszont ahogy töltődik az akku, csökken az áram. Egyszerűen a töltöttség miatt, bővebben a feszültségkülönbség és az akku belsőellenállása függvényében. Előbbi nő, utóbbi csökken töltés közben.

    Gyakorlatilag még egy éjszakai töltéshez is elég 1 A áram, teleltetéshez pláne. De ezt meglátod a tesztek során, hogy mennyi árammal, milyen gyorsan szalad fel 14,4 V-ig. Azután, ahogy jobban tetszik, nem olyan kritikus érték, ebben a tartományban. Bár kisebb áramon több töltés tud bemenni, míg eléri a 14,4 V-ot és lekapcsol a másik modul.

    Ennek oka, hogy kisebb áramon kevesebb feszültség esik a belső ellenálláson.

Új hozzászólás Aktív témák