-
Fototrend
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Hintalow
senior tag
-
Hintalow
senior tag
A bankok kártyatársaságokkal kötött szerződései időről időre lejárnak, ilyenkor újratender van. A visa pedig mostanában nagyon piacot akar nyerni, így olyan ajánlatokat adnak, amire nehéz nemet mondani (meg fejlesztők biztosítása az átálláshoz, toronyóra lánccal stb.) kb. ennyi van a háttérben, szóval globális változás nem lesz, de több banknál full visa lesz a paletta.
-
Hintalow
senior tag
Pénzügyi és úgy általában vett tudtatlanás, és amit nem ért, attól fél.
Ilyenkor érdemes megkérdezni, hogy akkor az hogy működik, hogy a cégeknek, alapítványoknak meg full publikus a számlaszáma, sokszor még óriásplakátokon is fent van, ők nem félnek hogy jól szétvisszaélik őket egy számlaszámmal? -
Hintalow
senior tag
válasz
kopeter1982 #36420 üzenetére
Amúgy ott van szerintem az első oldalon, sárgával:
Raiffeisen OKOSkártya, Bank-, és Hitelkártya Kondíciós Lista
-
Hintalow
senior tag
Elindult a gpay.
-
Hintalow
senior tag
Igen, valamelyik topikban pont a napokban írtam erről, a szektorban dolgozok, és még soha nem hallottam a kontaktless fizetés elterjedése óta (~ 12-14 év) ilyen visszaélésről, csak rémtörténetek vannak.
- alapból kéne alapítani valami cégformát, számlát nyitni, rengeteg adattal.
- a kártyás fizetések eltolással érkeznek meg az elfogadó számlájára, nem azonnal
- csak kis összegekkel lehetne próbálkozni, hogy ne fusson pin ellenőrzésre, és még akkor is lehet, hogy az első pár áldozat valamelyikénél azonnal csipog a telefon a sikeres lehúzásnál
- ráadásul konkrétan végig kéne masszírozni az embereket a terminállal, főleg ágyéktájékon, kicsit sem feltűnő(plusz ha két kontaktless kártya van egy tárcában, akkor az életben nem olvasod le semelyiket semmivel)
- plusz a bankok azért ilyen téren hamar leadják a drótot egymásnak, az első pár bejelentett visszaélés után, már kiháromszögelhető a rendszerben az elkövető, és zárolják a számláját.Szóval egy rizikós, nagy előkészületet igénylő, és max párszázezer forintos haszonnal kecsegtető biznisz lenne, mielőtt lekapcsolják az egészet a fenébe.
Ezzel szemben pedig egy kis mini callcenterrel hívogatva és a bankok ügyfélszolgálatának kiadva magukat, az emberek simán kiadják a belépési adataikat/telepítik az anydesket maguknak, és egy ilyen biznisz azért hoz pártízmillió vagy afelett hetente!! kb.
-
Hintalow
senior tag
válasz
Erdmis #35800 üzenetére
Passz, ennél közelebb nem vagyok annak a projektnek a mindennapi dolgaihoz
Attól hogy a kedvesvezetők azt mondják, hogy eddigre kell, még nem lesznek csodák (főleg annak tükrében, hogy a fejlesztési erőforrások jókora részét az vitte el a nyáron, hogy kitalálták azt is, hogy gyorsan még tranzakciós illeték terhel ezt meg azt is, amit eddig nem)
Felhasználóként meg nem tudok nyilatkozni a hiányáról, nekem soha nem volt semmilyen értesítési szolgáltatásom, idegesítenek, úgy is tudom a tranzakcióim alapján, hogy mennyi az egyenlegem, vagy egy mozdulattal appon megnézem. -
Hintalow
senior tag
Odébb van az még
-
Hintalow
senior tag
De egy bank nem hatóság, nem fog tudni a népességnyilvántartóban szűrni, hogy most van -e rokoni kapcsolat.
Meg aztán pont ez menne minden elképzelhető GDPR irányelvvel szemben, hogy olyanoknak az adatait rögzítgetné a pénzintézet, akiknek semmi közök a számlához, csak segítettek kicsit kattintgatni a nagyinak.
Amik pedig ilyenekre adnának visszaélési lehetőséget durván, ott pont nem érdekli az elkövetőt, hogy neki milyen joga vagy hozzáférése van, ő a számlatulajét fogja használni, hosszú távú következményekkel mit sem törödve, mert ezek jellemzően a phising/vhising csalásokkal összeszedett pénzek továbbmozgatására/ felvételére kellenek, utána már nem érdekli mi lesz, úgy sincs köze a számlához... -
Hintalow
senior tag
válasz
attilav2 #35323 üzenetére
A családtag jelen van dolgot a szektorban dolgozóként azért nem erőltetik, mert így is folyamatos küzdelem van a strómanos számlanyitások ellen, online meg aztán végképp nem lehetne kiszűrni, hogy aki a kedves idős néninek/bácsinak segít éppen az most a gyereke/unokája, vagy a kedves alvilági bácsi/néni, aki éppen palira veszi, és utána gyakorlatilag ő fogja használni a számláját
-
Hintalow
senior tag
-
Hintalow
senior tag
Igen, ha meghatalmazott vagy egy számlán, és van oda is usered, akkor az appon belül lehet váltani a "sapkák" között.
Az, hogy amúgy kvázi semmi közöd az adott számlához, nem vagy meghatalmazott rajta csak hozzáférsz egy ilyen megoldással, nem igazán rendeltetésszerű használat.Lassan minden pénzintézetnél betömik az ilyen jellegű lukakat, mivel soha nem látott méreteket öltenek a phising és vhising visszaélések.
-
Hintalow
senior tag
válasz
axioma #33312 üzenetére
Passz, nem vagyok benne a lakossági üzletág mindennapjaiban. Nem hiszem hogy hamar. Valszeg a sokat forgalmazókat próbálják meg majd terelni főleg, ha józan paraszti ésszel belegondolok.
Az ingyenes utalásokkal az a gond, hogy mindig megjelennek azok, akik akár komplett cégcsoportok pénzét mozgatják magánszámlán spórolásból, aztán ha heti párszázmillió megy ki-be, akkor az már szemmel látható tr. adó, amit a banknak kell benyelnie. -
Hintalow
senior tag
válasz
evilskati #33254 üzenetére
Csak érdekességképpen, hogy miért nem működik ez pont ilyen esetben:
Erre a legjobb magyarázat, amikor egy pár évvel ezelőtt egy nagyobb projekt megbeszélésén voltam, ahol az volt a csapásirány, hogy majd egy fintech-ekhez hasonló csillagrombolót építünk.
Erre az egyik fő architekt válasza az volt a megvalósíthatóságra: "megoldható, csak előtte be kell szántani az egész intézményt, és nulláról felépíteni"Sokkal könnyebb nulláról friss megoldásokkal egy agilis rendszert felépíteni, mint ugyanezt megtenni 20-30 éves környezetekben, ahol nem opció, hogy pár óránál több kiesés lehessen, illetve nem ritkán százas nagyságrendben, évtizedek alatt egymáshoz heggesztett alrendszerekből állnak. (ja és mondjuk egy kicsit szigorúbb helyi törvényeknek kell megfelelniük
)
-
Hintalow
senior tag
válasz
#33802016 #33224 üzenetére
Az sem teljesen biztos, hogy működik, mert ott meg hiletszámláRÓL kell indítani a kérelmet.
De ha az a cél, hogy díjmentesen lehessen beutalni a hitelkártyára, akkor ha van mellette folyószámla is az adott banknál, akkor arra kell fizetési kérelemmel eljuttatni a dellát, és onnan saját számlák között átvezetéssel már díjmentes.
Így tuti működni fog. -
Hintalow
senior tag
válasz
confuser #33189 üzenetére
Az a para, hogy ha jól értem te kifele akarsz mozgatni a hitelkeretről pénzt fizetési kérelemmel. Az pedig mindenképpen kifelé utalásnak minősül, amit amúgy lehet hitelkeretről is bárhová (instant cash néven fut) viszont borsos díjja van, és AZONNAL kamatozni kezd, szóval szerintem nem éri meg.
Meg nem is vagyok biztos benne, hogy arra kiterjed -e a fizetési kérelem. -
Hintalow
senior tag
Amúgy milyen esetekben kellhet ilyen "utalási igazolás"? Mert 10 milla alatt (bizonyos esetekben már 20 alatt) kb. gyorsabban ott van a pénz, mint egy email/chatüzenet a képmentéses matatással megspékelve
-
Hintalow
senior tag
A bankok ha szükséges, akkor az úgynevezett Girinfó rendszerből központilag le tudják kérdezni az okmányokat --> leírás a rafinál
valszeg pont most csináltak egy ilyet, jellemzően akkor szokták, ha közel van lejárt okmány miatti tömeges blokkolás, hogy minél kevesebb számlát kellen korlátozniuk.
De ezek eseti dolgok, nem csinálják folyamatosan, mert jó borsos árat kér érte a Giro. -
Hintalow
senior tag
válasz
axioma #32617 üzenetére
Hát ezt paszolom, nem vagyok ennyire benne a prémium üzletág mindennapjaiban.
Valószínűleg nem fogják elkapkodni, nem éppen párszázas ügyfélbázisról beszélünk, és még a régebbi csomagok sem tűntek el a rendszerből, ahogy írták már mások is.
Cocka
persze keresnek azokon is azért, de az eltörpül jellemzően a többihez képest.
A hard tokent meg nem igazán szeretik a bankok sehol sem, macerás a logisztika, meg úgy általában az, hogy egy külső beszállítótól függnek. Pár éve volt szerencsém végignézni, ahogy a beszállító bejelentette, hogy innentől csak a token 2.0 elérhető ezentúl nála (kb kis dizájnbeli elétérés semmi más) de annak már kb másfélszerese az ára...
Ilyenkor nem sok mindent lehet tenni, mert egyik pillanatról a másikra a törvényi megfelelés miatt nem lehet beszántani, másik beszállítót sem lehet csak úgy elkezdeni használni (egy ilyen az külön projekt, auditokkal, tenderrel, rendszerfejlesztésekkel) szóval fizetni kellett mint a kisangyal.
Az ilyenek miatt pucolják ki mindenhonnan a kulcstartókat. -
Hintalow
senior tag
Nyugi, azért a bankok az üzleti döntéseiket (mint ahogy a Rafinak a mostani nagy átalakítása volt a Prémium és a Private szegmensben is) nem fórumok alapján hozzák
Hanem a saját számaikból, hogy min nyernek-vesztenek sokat az ügyfeleknél. Meg persze hogy mik az ügyféligények, de azt sem a netről individuális vélemények alapján. -
Hintalow
senior tag
Amúgy kb bármilyen banknál, ha szeretnéd megtartani a kártyát, vagy szívóznak a fiókban: telefonos ügyfélszolgálaton megszünteted a kártyát (ilyenkor az időarányos díjat is jóváírják) és kész, ez azonnali jellemzően, így ha kb. a bankfiók előtt csinálod, akkor sem fog látni az ügyintéző aktív kártyát a rendszerben, és nem fog rugózni rajta.
Hátránya, hogy a letiltással szemben, ami sürgősségi megbízás, a megszüntetéshez jellemzően telefonos kódok kellenek.
Mondjuk letiltani is ugyanúgy opció, az is azonnali, és a PSD2 direktíva miatt azért sem lehet már díjjat elkérni -
Hintalow
senior tag
válasz
TrollBalint #30023 üzenetére
Igen, az a baj, hogy minden bankban máshogy hívják ezeket, de szerintem is a párod nem meghatalmazott (amivel teljeskörűen hozzáférne mindenhez) hanem csak társkártyabirtokos, amivel csak az adott számlán lévő pénzt használhatja. Jellemzően az ilyen kártyabirtokos jogosultságoknál szokott az lenni, hogy még egyenleget sem láthat.
-
Hintalow
senior tag
Hát passz, sajnos a piaci körkèpet nem nagyon ismerem, nálunk (Rafi) már csak a nagyon kiemelt private banking szegmensben lehet magánszemèlynek, de gyanìtom, hogy ezeket folyamatosan èpìtik le mindenhol, sokkal macerásabb/drágább/logisztikaigènyesebb fenntartani, mint a szoftveres megoldásokat.
-
Hintalow
senior tag
Biztos, hogy nincs ilyen kétirányú kapcsolat token és banki rendszerek között. Ahol én dolgozom, ott konkrétan vmi kínai beszállító van, és belűlről olyan bot egyszerűek ezek a szarok, mint egy ledes kulcstartó.
Pár éve volt is vmi para, hogy hirtelen bejelentette a beszállító, hogy mostantól az a modell nincs, csak másik drágábban, amit implementálni is kell a rendszerekbe. Sok választási lehetőség nem volt, mert az újak kiadása mellett a merülés, vesztés, hibás próbálkozások miatti tiltások miatt is folyamatosan kell az utánpótlás.
Asszem emiatt a külső függés miatt kezdték el leépíteni a hard tokeneket. -
Hintalow
senior tag
válasz
Genesist #29304 üzenetére
Ezt a limit módosítási állandó igényt soha nem értettem, nekem a jelenlegi kártyám igénylésekor feltoltam a vásárlási limitet számlaegyenleg erejéig, a kp-t meg a max 300-ra és kész. Ha ennyire para van, hogy visszaélnek a kártyával, akkor nyitni kell egy alszámlát (Rafiban mondjuk az ingyenes bázisban) aztán a fő számlán csak annyi pénzt tartani, amennyi éppen kell.
Én meg is őrülnék, ha kétnaponta állítgatnom kellene a limiteket -
Hintalow
senior tag
Mondjuk a fiókba rohangálási fétist én sem értem, pedig lehúztam egy 5-6 évet banki callcenterben, azóta is bankszektorban vagyok.
Ugyanis amit folyamatosan láttam és tapasztaltam: fiókban a fókusz a számla/hitel/befektetés/biztosítás értékesítésen van, minden oktatás is erre van kihegyezve. Cserébe legalább bazi nagy a fluktuáció, és az egész ügyintézés a "szó elszáll" elven alapszik
Szinte az összes panasz amit láttam az évek során (és sok volt, nagyon sok) ott mindig az volt, hogy a fiókos mondott valami valótlant (általában nagyon nem értenek az elektronikus csatornákhoz, kártyák működéséhez stb.) amiből baj lett, aztán a referens és min. két kollégája tanúsította, hogy "ő mindig a legjobb tudása szerint tájékoztatja az ügyfeleket, de már rég volt, szóval nem is emlékszik igazán mi volt" és itt le lett zárva a dolog.
Hát ekkora felelősséggel én is összehordtam volna minden hülyeséget, hogy lekoptassam az ügyfelet, ha éppen megzavart a netezésben -
Hintalow
senior tag
válasz
#33802016 #27733 üzenetére
Ez a fajta visszaélés nálunk (és kb. egész európában) mára szinte kihalt a kártyákon lévő chipek megjelenésével, olyan helyeken dívik még, ahol továbbra is mágnescsík alapú a kártyaelfogadás (pl. USA)
Amerika amúgy is érdekes eset a banki dolgokban itteni szemmel iszonyat primitív és elmaradott megoldásokat használnak szerintem. -
Hintalow
senior tag
válasz
merqree #26886 üzenetére
Nem tudom mire gondolsz, de az biztos, hogy a rafi semmilyen formában nem tud olyat, hogy intelligensen terheljen mondjuk forint és eur számla között a tranzakciót devizájától függően.
Átrakni lehet számlák között a kártyákat, de elég vastag a díjazása.
Ezt leszámítva a onecard egy teljesen átlagos debit kártya, némi kedvezményprogrammal megtámogatva asszem (nem vagyok nagyon naprakész, mert nem lakossági szolgáltatásokkal foglalkozom)
Ez csak jól hangzó marketing szöveg lesz -
Hintalow
senior tag
válasz
Oliverda #26811 üzenetére
Pont ezért nem fognak a bankok kistelepüléseken atm-eket üzemeltetni sajnos, mert kb annyi a kihasználtsága ilyen lokációknál, hogy hónap elején mindenki felveszi a fizetést/nyugdíjat/segélyt az ingyenesség határáig, és kész. Ez nettó ráfizetés bármilyen banknak, eszük ágába sincsen ezért ilyen helyekre atm-eket rakni.
-
-
Hintalow
senior tag
válasz
V.Stryker #26576 üzenetére
A presztisen kívül semmi értelme, itt ott a világban bele lehet futni olyanba hogy autóbérlés/szobafoglalásnál dombornyomottat várnak el, de ez meg abból ered, hogy jellemzően a hitelkártyák voltak dombornyomottak, és hitelkeretből biztosabbnak érzik a pénzük megtérülését a helyek.
De tényleg csak akkor fogsz bármi ilyet tapasztalni, ha sokat utazol. Meg az éves díj levonásánál lesz különbség offkorsz -
Hintalow
senior tag
Amúgy jah, az ügyfél adatait kötelező tartani a rendszerben kb mindennel a törvényi határidőig, amikor is mehet az anonimizálás.
Itt inkább az történt, hogy nem zárták le/inaktiválták megfelelően az adott számlát, ezért belekerült a szórásba a levélküldésnél (és egy banki székhelyváltozás akkor horderejű esemény, hogy ott válogatás nélkül minden aktív ügyfelet kötelező papír alapú levélben (is) értesíteni - tudom, mert egyben már részt vettem banki oldalról)
Adj be egy panaszt, azt kötelező végigküzdeniük a rendszerben, nem fog elsikkadni, és rendben lezárják a számládat.
Amúgy callcenteres koromban (én bejövőn dolgoztam) én soha nem tettem le, bármennyire is ordibált az ügyfél, letekertem a hangerőt a headseten annyira, hogy még pont halljam a szüneteket, és mondhassam neki, hogy teljesen megértem őt, közben meg olvastam a PH-t
3-4 percen túl senki nem bírta szusszal, és miután kifulladt, folytathattuk rendben a probléma megoldását. (Még oktatási célra is használták a hívásaimat)
-
Hintalow
senior tag
Hát utalasnál valamit be kell ìrni a cìmzett mezőbe, de azt max bankon belül ellenőrzik, azt sem mindenhol. Legalább is èn mèg 7-8 ève banki callcenterben vìgan rögzìtgettem a kapiti rendszerbe az ügyfelek utalásait, ès hosszabb szemèly vagy cègnèvnèl nem volt kèt kollèga aki ugyanúgy rövidìtett volna, hogy kifèrjen (amúgy bankonkènt simán eltèrő, hogy a belső rendszer hany karaktert enged szövegesen, esèly sem lenne ezt ellenőrző adatkènt kezelni)
Magánemberkènt is küldtem már "Godzilla" meg hasonló nevekkel cìmzettkènt, simán átment -
Hintalow
senior tag
De.
Ekkor tömegben marhára nem mindegy, milyen módra van leszerződve a postával. Minden általam ismert esetben sima levélként küldik. -
-
Hintalow
senior tag
válasz
tomazin #23296 üzenetére
Ha így felnyomnának egy banki mobilappot, az tipikusan a fentebb írt egyedi eset lenne, egy ilyen nagyszámú visszaélési kísérletet/visszaélést persze nem fog tudni semmilyen pénzintézet csak úgy az ügyfélre hagyni
De mint írtam, nem igazán vesződnek ilyennel, ha pár betanított emberke pár laptoppal és telefonnal ilyen hatékony tud lenni. -
Hintalow
senior tag
válasz
tomazin #23294 üzenetére
Elsődlegesen azért, mert a psd2 direktíva szabályozza ezt, a 2 faktoros azonosításnál áttolva a felelősséget az ügyfélre súlyos gondatlanság esetén, a bankok meg hülyék lesznek ezzel ellenkezni
(persze egyedi esetek lehetnek méltányosságból)
És ezeket olvasva rájön az ember, hogy fölösleges bárkinek is technikai oldalról megpróbálni megoldani a visszaélést, az ügyfelek jó része önként és dalolva megadja a belépési adatait, az sms kódokat a tranzakciókhoz, jóváhagyja a mobil tokenes tranzakciókat gyanú nélkül, és telepíti fel a remote kontoroll progikat az eszközére a csalók számára.
És a fent leírt esetből van bankonként 2-3 eset per hét(tudom, ebben dolgozom) szóval nem igazán sietnek a pénzintézetek kifizetni mindent
-
Hintalow
senior tag
válasz
ReSeTer #21930 üzenetére
Banki tapasztalataim alapján az, hogy a közműszolgáltatók/biztosítótársaságok stb. azért nem egy nigerian scammer szintjén vannak.
ergó nem az a céljuk, hogy lehúzzák az embert.
Esetleg előfordulhat, hogy tévesen 2x vonnak le egy díjat, de ez is baromi ritka.Az egy hónapja alapított " Úgyisát*aszlak Kft. " eldobható jellegű cégnek, akinél meg lenne igény hogy lehúzzon, nem fogsz tudni csoportos beszedést beállítani.
-
Hintalow
senior tag
válasz
Brandynew #21859 üzenetére
Ezt úgy lehetne jól megfogalmazni, hogy kb. teljes mértékben bankfüggő
Az egységes, ahogy írták már, hogy abszolút nem függ a kártya fajtájától, csak az adaott bank kártyatársaságokkal kötött szerződésétől.
Lehet csak USD, csak EUR, de lehet eurózonán belül EUR, máshol USD mindkét fajta kártyánál stb. -
Hintalow
senior tag
válasz
aprokaroka87 #21198 üzenetére
Igen dönthet úgy a bank (vagyis a compliance osztálya, ilyenkor őket kérdezik meg a fiókból) hogy nem támogatja a számlanyitást.
Nem azért mert lenéznék a lakcímmel esetleg nem rendelkező embereket, de az esetek jókora részében a hajléktalan/lakcímmel nem rendelkező számlanyitási igények stróman jellegű számlanyitásnak bizonyulnak, szóval nem nagyon szeretik a bankok, és így inkább nem kockáztatnak.
Sajnos ez érinthet jó szándékú nyitási célzat elutasítását is, de mivel számlanyitási kötelezettség valóban nincsen, így nem nagyon lehet ezzel mit csinálni. -
Hintalow
senior tag
válasz
Palesztin994 #20063 üzenetére
Egy időben voltak ténylegesen közös számlák némely banknál, de már nem tolják, sok volt velük a probléma.
Meghatalmazást a legtöbb számlához tudsz adni, és azon keresztül már saját netbanki hozzáférése is lehet a meghatalmazottnak (a fintecheknél nem tudom van e hasonló) -
Hintalow
senior tag
válasz
dptrsk #19775 üzenetére
Nem is csak az sms költség növekedése, hanem az extra bonyolítás, hogy 2x kell lefejleszteni mindent két különböző alrendszerre.
A mellettem ülő kollégákból több is pont ezzel foglalkozik, jó pár kimutatást én csináltam nekik, így tudom, hogy valóban nagyon alaposan ki lett statisztikázva, mert bizony paráznak a bankok, hogy elveszítik a fizető ügyfélbázist.
De ha az online kártyatranzakciókat végző, de okostelefonnal nem rendelkező/azt nem használni akarók halmaza alapból kicsi, és az adott ügyfélkörön elért haszon is elhanyagolható (kb a fejlesztési költség 1%-a nagyságrendre gondoljatok per év) akkor bizony elengedi a témát bármelyik pénzintézet.
. -
Hintalow
senior tag
Ezt inkább úgy mondanám, hogy nagyon más egy tradicionális banki rendszer, és egy modern fintech, ez rendszeresen elő is jön banki projekteknél, mert van vele szívás rendesen.
Úgy tudnám érzékeltetni, ha neked kell egy autó, melyik megoldás lenne jobb: venni egy mai viszonyoknak megfelelőt könnyen és gyorsan, vagy venni egy 40 éves jobb kormányos és farmotorosat, és elkezdeni átfaragni tömérdek idővel és pénzzel a mai kívánalmaknak megfelelőre bal kormányosnak és orrmotorosnak?
Kb ezzel küzdenek a bankok is sokszor, sokkal könnyebb nulláról felépíteni egy modern rendszert modern funkcionalitással mint modern funkciókat belefaragni nem ritkán 30+ éves rendszerekbe, adatbázisokba, amikhez tömérdek ilyen-olyan alrendszer tartozik.
Az utóbbi nagyobb szopás elhiheted, nem egyszer fordul elő projektmegbeszéléseken a "hogyan lehetne ezt legjobban megoldani?" kérdésre a "csinálni egy új bankot nulláról és felhúzni rá egy rendszert szintén nulláról" válasz az illetékesektől.
Persze összehasonlíthatatlan a kettő költségben.
Ettől függetlenül a push üzenetes számla/kártya infó szerintem minden banknál csőben van, csak jellemzően nem feltétlenül top prioritás
-
Hintalow
senior tag
-
Hintalow
senior tag
Sziasztok,
Úgy látom még nem került szóba, ezért bedobom, elindult a Raiffeisen online számlacsomagja
-
Hintalow
senior tag
válasz
didros #18516 üzenetére
Amúgy szerintem kicsit előreszaladtatok, ha jól értem 18-án este lett megadva az utalás, ergó 19-e péntek volt a T nap (teljesítés napja) jellemzően a devizautalások normál megadási móddal (ebbe még az is belekavarhat, hogy konverziós -e vagy sem) T+1/2 naposak, szóval az a szomorú helyzet, hogy az a pénz még el sem indult a Rafiból, majd csak hétfő környékén fog.
-
Hintalow
senior tag
válasz
MasterDeeJay #17860 üzenetére
Attól függ. Az online vásárlásnál jópár kitétel van, amikor nem kötelező bekérni a töbfaktoros azonosítást.
A teljesség igénye nélkül:- Ha már többször vásároltál ott
- Közszolgáltatók (elműs számlafizetés pl. jellemzően nem a visszaélések melegágya
)
- Ha már korábban elmentett kártyaadatokkal kezdeményezel fizetést valahol (ez bejön mint infó az elfogadóhelytől, hogy "stored")
Ezek persze változóak, mert jókora mértékben a pénzintézetek maguk dönthetik el, hogy milyen esetekben kérnek extra azonosítást, de mindenki igyekszik a lehető legkevésbé borzolni az ügyfelek idegeit, és tényleg csak a "potenciálisan visszaélésre lehetőséget adó" tranzakciókat bonyolítani vele.
-
Hintalow
senior tag
Igen ezt akartam is ìrni, hogy összemossátok a chip olvasasakor törtènő "kötelező" pin kód megadást ès a paypass szabvány miatti adott tr szám/összeg utáni pin kèrèst (ami nem egyenlő azzal, hogy chip olvasást is kèrne a terminál)
-
Hintalow
senior tag
válasz
Lackooo84 #17521 üzenetére
Sajnos a nemzetközi szabályozásnak kell megfelenie a bankoknak, úgy hiányzik nekik ez az egész, mint egy tökönrúgás, csak nagyok a büntik
Az online kártyás vásárlásnál előírás, hogy jövőre már minden tranzakció kétfaktoros hitelesítéssel teljesüljön.
Ezt a mobilapp teljesíti önmagában, viszont aki sms-ben kapja a megerősítő kódot, az csak 1 faktor, ott kell bevezetni azt, hogy egy olyan kód is szerepeljen, amit csak az ügyfél ismer (otp-nél pl. ez a telekódos történet)
Vannak például olyan pénzintézetek is, ahol megy a matek, mert nem tudják a határidőig megcsinálni a fix kódot, így dönteniük kell, hogy mennek e tovább csak sms-el, büntit kockáztatva, vagy elveszik az online vásárlás lehetőségét azoktól, akiknek nincsen mobilapp-ja.
Hát nem kicsit statiztikáz minden pénzintézet, hogy mekkora ügyfélkört érint ez, mekkora vagyonnal, mekkora lemorzsolódás várható stb.
Nem nagyon merik sehol azt meglépni, hogy nem engdik online tranzaktálni a mobilappot nem használó ügyfeleket, mert ezeknek elég kicsi még a penetrációja, és gondolom azt sem kell mondanom, hogy az idősebb korosztály, aki nem használ ilyet, tartja a nagyobb vagyonokat a banokokban.... (cserébe meglepően sokan fizetnek kártyával neten) -
Hintalow
senior tag
Én csak annyit tennék hozzá, hogy két akár csak kártyaszámban azonos kártya nem lehet kint, ha egy bármilyen kártyára pótlást indítanak, az azonnal törli az előzménykártyát, választási lehetőség nélkül (ez töb pénzintézet rendszeréről tudom biztosan, de kb időzített bomba lenne, ha nem így működne)
Az előző kártya fizikai leadása meg... hát vagy összejön, vagy nem. Abból kiindulva, hogy a banki call centerek is csinálnak ilyeneket, ott nem nagyon megoldható. Amúgy nem is olyan lényeges, mert sok mindent nem tud kezdeni az ügyfél a nála maradt törölt kártyával. Jójó, persze lehet offline tranzakcióval visszaélni, de sok szerencsét olyan hely kereséséhez, ahol még imprintert használnak -
Hintalow
senior tag
Dehogynem, van egy sor ok, ami miatt tiltanak kártyát:
pl, ha tudomásra jutott, hogy az ügyfél elhunyt, de úgy általában is lehetőséget adnak a banki ÁSZF-ek az indoklás nélküli szerződésbontásra, amivel néha élnek is, pl. amikor a közelmúltban tömegesen szüntették meg a hitelkártyákat, mivel ügyfelek elkezdtek egész láncolatokat építeni a visszatérítésekre.
Viszont azt ki merem jelenteni, hogy az elmúlt 12-15 évben, mióta a szakmában vagyok, nem volt ilyen adatlopás a magyar bankszektorban, arról tudnék.
- Ha ilyen történne, akkor nem 1-2 kártya kerülne tiltásra, hanem rengeteg, és pár napon belül, csak az nem tudna egy ilyen esetről az országban, aki éppen kómában fekszik.
- Ha egy pénzintézet ennyire súlyosan kompromitálódik (ilyenekre is volt pár példa nemzetközi szinten az elmúlt években) akkor ott nem kártyaadatok lenyúlásával vesződnek, hanem dollár 10 és száz milliókat zavarnak szét a világba nostro számlákról, mint ahogy pl. nemrég annál az indiai banknál is történt. Ilyen szinten már a kártyaadatokkal való visszaélés macerás, és "aprópénz" is ehhez. -
Hintalow
senior tag
Csak hogy akkor megint hozzaszóljak a tèmához belsős infókkal: az ilyen kártyatiltasok minden banknál folyamatosan vannak, ès valóban nem a bank a ludas ilyenkor. Ezek ugynevezett visa/mc alert-ek, minden bank sacc havi szinten kap ilyeneket, ès valóban ilyenkor az törtènik, hogy valahol a világban felnyomnak egy elfogadóhelyet/payment processort, ès ilyenkor hivatalból leadják az èrintett adatbázis a kártyatársaságnak, aki meg jelenti le az èrintett bankok között.
Azèrt nem feltűnő ez, mert többnyire ilyenkor egy bank kap 10-15 kártyát, ami kompromittált ès ennyi, ezeket tiltják. (Persze láttam annó sokezres listát is, ott azèrt már valami komolyabb gebasz törtènt)
Valóban ilyenkor nem èrdeklődik a bank, mint egy ügyfèlnèl èszlelt gyanús tranzakciónál, hanem tiltanak, választási lehetősèg nincs. -
Hintalow
senior tag
Annyit hozzáteszek, hogy telefonos ügyfélszolgálaton ha kiderült a hívásban, hogy a számlatulajdonos elhunyt, azonnal megszüntetnek minden kártyát, és nem "lécci még ne szüntesd meg alapon"
Részt vettem pár ilyen folyamat kialakitásában még annó. -
Hintalow
senior tag
A kötelezően bevezetendő kétfaktoros azonosítás az online kártyatranzakcióknál egyre inkább feleslegessé teszi egy külön termék fenntartását/folyamatos supportját.
Ráadásul inkább egy tudatos kisebbség használja, akik amúgy is elővigyázatosak.
Ne tudjátok meg szolgáltatói oldalról (amennyire én még benne vagyok ebben) mennyire nagy a visszaéléseknél azoknak az aránya, akik önként és dalolva adják meg a kártyaadatokat a facebookon eléjük dobált oldalakon 10 ezer forintos prada cipőt/csúcstelefont/repjegyet ausztráliába stb. "vásárolva"
Szóval inkább a kötelező azonosítás felé megy az irány, mert az emberek nagyrészét magától kell megmenteni, nem éri meg terméket futtatni arra, hogy majd felelősségteljesek lesznek -
Hintalow
senior tag
válasz
merqree #15334 üzenetére
Itt is használhatja mindkét fél teljeskörűen a számlát szerintem, értelem szerűen saját adatok módosítását mindenki csak személyesen tudja intézni, hiteligénylést csak a számla tulajdonos indíthat el meg ilyenek.
Sokan pl arra értik ezt a társtulajdonos dolgot, amit az otp (meg nem tudom még ki) csinált hogy annyira fúzionált volt a számla, hogy X és Y néven futott alapból. Na ilyen már nem csinálnak ők sem, ahogy hallottam az ilyen számláknál bármilyen vitás ügy esetén (jellemzően válás pl.) muszáj volt a banknak is belefolynia a végeláthatatlan pereskedésbe, hogy mi kié volt a számlán, ami elképesztő erőforrásokat emésztett fel. -
Hintalow
senior tag
válasz
merqree #15313 üzenetére
Szia,
Nem tudom mit értessz társtulajdonos alatt, meghatalmazottat lehet Rafinál megadni, ugyanúgy az eredeti tulajdonos nevén marad a számla (nincs ilyen szinten közösködés) de lehet a meghatnak saját netbank hozzáférése, kártyája, stb. kb bármi.
Az a dec 31-es dátum meg gondolom valami akcióra vonatkozik, azért nem lehet tudni, mert ilyeneknél semmi terv nincs, majd év vége felé az illetékesek leülnek átbeszélni, és az aktuális piaci helyzet/körülményektől függően átírják a dátumot 2021 dec 31-re, vagy csinálnak vele valami más....
Az eladás meg, hát kb annyi volt, hogy a válságkezelés közpette volt ilyen ötlet is "mi lenne akkor, ha..."' szintjén, 10 másik scenárió mellett, csak éppen ezt kapta fel a média (na ja, ez kicsit izgalmasabban hangzott a hírekben, mint az a szkenárió, hogy megváltozik az anyabankkal való finanszírozás, ezért át fogjuk írni a core szerződések 5-ös és 18-as oldalát)
Nem tudom, hogy tudnék e mondani itthon olyan nagy bankot, aminél nem merült fel az elmúlt 20 évben olyan, hogy eladnák -
Hintalow
senior tag
Jól írták itt többen, tranzakciókor az éppen érvényes KÁRTYATÁRSASÁGI árfolyamon zárolják le az összeget. (máskép nem is működhetne, ha te éppen brazil reálban, indiai rúpiában, vagy éppen mongol tugrikban fizetnél, akkor már borulna az egész, az itthoni bankok kb 15-20 devizában rendelkeznek folyamatos árjegyzéssel.)
és pár nappal késöbb, könyveléskor a kártyatársaság usd v. eur alapon küldi be a banknak az összeget (bankonként változó, hogy mire vannak leszerződve.
És ezt már deviza eladási árfolyamon váltják, ami nem feltétlenül tökjó, de középárfolyam biztos hogy soha semmilyen szerepet nem játszik.
Ez eredményez pl. olyan klassz helyzeteket, ha mondjuk magyar font számlával akarsz vásárolni angliában, akkor szép bukó, mert GBP->USD->GBP konverzió történik kikerülhetetlenül. -
Hintalow
senior tag
válasz
axioma #14835 üzenetére
Normál kártyáknál 300 ezer lehet az állandó kp felvételi limit, gold kártyáknál 500 ezer.
A nyolcszázezer meg úgy jött ki, hogy az egész táblázat egy tranzakcióval maximálisan felvehető összegre vonatkozik, és a Rafinál is egy menetben 40 bankjegyet tudnak kiköpni az ATM-ek, ergó 800 ezret lehet max felvenni.
Csak sikerült bénán leírni ezeket -
Hintalow
senior tag
-
Hintalow
senior tag
Sok pénzintézetnél még egy ilyen oldalirányú váltás is egy új hitelbírálatot követel meg (eltérő kondíciók, kamatok lehetnek) amit meg most sok helyen szüneteltetnek.
-
Hintalow
senior tag
Régebben a paypass azért ment sokszor tényleges kapcsolat nélkül, mert így tudták megoldani a gyorsaságot (sok helyen a gyenge netkapcsolat/ócska terminál miatt) az infrastruktúra fejlődésével már kevés olyan hely van, ahol a kapcsolat és a terminál ne tudna azonnal felépíteni kapcsolatot a bankkal, így mostanra eltűntek a fedezetvizsgálat nélküli tranzakciók szinte teljesen.
Nem csak az amazonnak van ez megengedve amikor utoljára utánanéztem, a cvv kód mellőzése bárkinek adott egy bizonyos tranzakciószám, némi extra költség (több a % a biztonsági kód nélküli tranzakciók után) és megfelelően kis számú chargeback (tehát hatékony belső reklamációkezelés után)
persze ezekre publikus adatok nincsenek, de valszeg nem kicsik, lévén , csak a nagy piaci szerplők csinálnak ilyet.
Az amazon mellett még az abebooks is így működik (a legnagyobb antikvár köny aggregátor) és japánból történő vásárláskor is tapasztaltam már ilyet.(de jellemzően az angolszász országokban vannak ilyenek igen) -
Hintalow
senior tag
A legtöbb bankban a beérkező kártyák értéktári küldemények, amit a (jellemzően 1 db) pénztáros vételez be, kezel, és ad ki. Mindenhol az az érdek, hogy ne fiókban adogassák ki ezeket.
Mondjuk nem tudom miért ekkora újdonság ez, nem tegnap óta dolgozom pénzintézeteknél, ahol most vagyok, ott egy 12 éve ez tuti egy fizetős szolgáltatás(szerintem elötte is az volt) kb 2500 Ft a díjja. Cserébe van egy ingyenes alternatíva, ami kényelmesebb is, soha nem értettem a létjogosultságát.
-
Hintalow
senior tag
Onnan is tudják, hogy ezek az adatok az elfogadó számára is hozzáférhetőek a terminálon keresztül. Bár mint látható nem igazán megbízható a debit/credit résznél, ami egyébként azért van, mert pl. a hazai bankok hajlamosak egy nagy bin tartományt lefoglalni, és azon belül kiadni többfajta kártyát
-
Hintalow
senior tag
válasz
anadroid #11421 üzenetére
Úgy egy évtized banki meló után pár gondolat:
- egy email-t nem tekintenek a bankok biztonságos csatornának, nem igazán fognak azon keresztül ilyen szenzitív adatokat küldeni
- sms szó-szó, de egy lakcímhez képest a telefonszámnál nagyságrendekkel gyakoribb az, hogy a kedves ügyfél úgy váltogatja, mint az alsógatyát, persze a banknak nem jelenti be, aztán megy a balhé, hogy idegeneknek küldözgeti az adatait a szemét bank
- amúgy egész karrierem alatt láttam úgy 6-8 esetet, ahol frissen kiküldött kártya került illetéktelenhez, és próbáltak vele visszaélni (ez kb akkor nagyságrend, mint a bankrablási kísérletek) ráadásul ezeknél is szinte mindnél "családon belül" történt az eset, valófélben lévő házastárs, mostohagyerek/szülő, részeges nagybácsi stb. volt az elkövető. Az ilyen váratlan közvetlen családi körből történő visszaélések kivédéséhez meg sok szerencsét... -
Hintalow
senior tag
A naponta még hagyján, valamikor tavaly volt egy ügyünk ahol általános tájékoztatás is kellett a front részek felé, mert valami jóképességű kisebb hely (asszem valami ilyen melegkonyhás menza) elszabott valamit, és a termináljuk EGY HÓNAPIG gyűjtögette a tranzakciókat, és mire észrevették, és állítottak valamit, az egészet beöntötte a könyvelési rendszerbe. Képzelhetitek mit pörögtek az ügyfelek, mindenki azt hitte visszaélés cunami történik éppen vele. Volt olyan aki kapott vagy 20 sms-t tranzakciókról, mert napi szinten ott evett
Ilyenkor a népek nagyon tudnak balhézni (persze az valahogy soha nem tűnik fel ezekben az esetekben, hogy már egy hónapja ingyen kajál)
-
Hintalow
senior tag
válasz
viharhozo #10922 üzenetére
A forint alapú visa kártyát nem tudom dekódolni, minden fajta betéti kártyát lehet bármilyen devizanmű folyószámlán használni a bankoknál.
A kártyás vásárlás pedig mindig a bank devizaárfolyamán kerül könyvelésre, nem tudok olyan megoldást, hogy teljes egészében a kártyatársaság árfolyamát használnák.
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- 16GB-os SODIMM (notebook) DDR4 RAM bazár - nézz be, lesz, ami kell neked!
- HP 15-af105nh laptop (15,6FHD/AmdQuad/4GB/128SSD/Magyar) - Akku X
- JOYOR S5 Pro 10" Elektromos Roller 26Ah Akkumulátorral Moddolt!
- XPS 13 9310 13.4" FHD+ IPS i7-1185G7 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Megkimélt Apple iPhone 8 Plus 64GB Fekete szinben, 100% akkuval, kártyafüggetlen, garanciával
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 2nd - i7-7G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD Sérült I W11 I CAM I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB Rampage SHIVA FSP 650W
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 - i5-6300U I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE H77-DS3H H77 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Lenovo ThinkCentre M720q/ Dell OptiPlex 3060- 3070/ Hp EliteDesk 800 mini, micro PC-Számla/garancia
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged