-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
-
lsebestyen
addikt
Amúgy betelt a topic
shit, és egy hozzászólással maradtam le az 50000-ről, pedig erre készültem már mióta
-
hoffman_
nagyúr
válasz
lsebestyen #50008 üzenetére
hát igen ,a hátszél jó dolog
-
deicide
veterán
válasz
lsebestyen #50005 üzenetére
42/14-el eléggé tolhattad neki a 28,8-hoz
-
válasz
lsebestyen #50005 üzenetére
Ha a More options -> Privacy résznél mindkét pöttyöt a Public-hoz teszed, akkor látszódnia kell bárki számára. Vagy a fióknál is be lehet állítani a láthatóságot.
(#49906) xboxmod: Én is használom a Locus-t, de nem feltétlenül kell hozzá internetkapcsolat. Ha letöltesz egy offline térképet (vagy készítesz MOBAC-cal), akkor tökéletesen működik a követés, a rögzítés és szerintem még a navigáció is (az utóbbit nem használom, mert túrautakon fölösleges navigálni, a városban meg kiismerem magam). Lényeg, hogy offline térkép kell hozzá és minden megy szépen.
-
lsebestyen
addikt
válasz
lsebestyen #50001 üzenetére
Franc, hogy lehet endot úgy linkelni, h mindenki láthassa?
Mindegy itt a sports-trackeres...remélem ez már jó.
-
dqdb
nagyúr
válasz
fpeter07 #50000 üzenetére
A hátsó agynál a szabadonfutó hangjának nincsen köze ahhoz, hogy országútiról van szó vagy MTB-ről. A sok kalapácsos mechanika ad ki magából ilyen hangot, az ilyeneknek a könnyű karbantarthatóság, jól bírják a terhelést, és némelyik típusnál a gyors reteszelés.
[link]Egyébként ha egy ilyen hátsó agy lenne a bringádon, akkor teljesen megváltozna a véleményed: szerintem nem idegesítő, hanem egyenesen megnyugtató, amikor hallod mögüled a duruzsolást
Ráadásul a tested a hang jelentős részé kiszűri a füledig, az előtted-mögötted-melletted haladó hangosabbnak hallja. Csengő helyett is tökéletes, sokkal gyorsabban reagálnak rá az emberek, mert nem tudják, mi érkezik.
-
hoffman_
nagyúr
válasz
lsebestyen #50001 üzenetére
akszesz dinájd
-
lsebestyen
addikt
válasz
fpeter07 #50000 üzenetére
Nekem nem is kereplő hangja van
Btw, amíg szervizbe van az outim, mentem egyet montival, 42/14-be élvezet volt
hoffman_: Köszi, igazából engem is ez érdekel, ismerősöm szeretne bringát, csak sajna én nem tudtam vele elmenni, ha egyáltalán megveszi ma.
-
hoffman_
nagyúr
válasz
lsebestyen #49997 üzenetére
ha a maxi-bike rendes munkát ad ki a kezéből, és rende rakta, meg nincs ronggyá használva, akkor talán.
-
lefkosia
őstag
-
lsebestyen
addikt
válasz
lsebestyen #49920 üzenetére
UP!
-
Katsu
aktív tag
Esetleg erről valami vélemény?
Tetszik, de még nem hallottam róla. Megmondom őszintén, hogy a nem szokványos vázak a gyengéim. :-) -
Katsu
aktív tag
válasz
belaazallat #49988 üzenetére
Értem. Sajnos ismerősöm nincs, akt elvihetek, de ezeket amiket írtál én is meg tudom nézni.
Bár a bevizsgálást még megfontolom. Az sem rossz ötlet.
Köszi még 1x. -
sanzi89
addikt
válasz
sanzi89 #49595 üzenetére
Úgy néz ki, hogy ennél a Genesis váznál jobb ajánlatot nem találok, ha olcsó, de normális városi bringát akarok összerakni magamnak. Egy értelmes használt darab 50-60k, annyiból pedig tuti kihozok magamnak is egy épített darabot, főleg, hogy pár alkatrész van itthon elfekvőben. Egyedül az nyamvadt vázméret gond, hogy 18-as. Valaki segítsen már ki, aki ért a vázméret témakörhöz.
A vázméretet a nyeregvázcső hossz alapján adják meg. Ha jól gondolom, akkor a 18-as és a 21-es vázméret között 3 col, tehát bő 7,5 cm-rel nagyobb egy 21-es. Ezt szerintem egy nyeregcsővel korrigálni lehet, főleg, hogy a mostani 21-es bringán szinte alig van kihúzva a nyeregcső, plusz a városi bringán egyébként is alacsonyabbra szeretném a nyerget, hogy kényelmesebben leérjen a földre a lábam.
Ami inkább aggaszt az a felsőcső hossz, mivel arra nem találok cm-ben mért értéket, hogy általában egy 18-as bringán és egy 21-es bringán ez hány centiméter. De összesen 7cm-t itt is lehet játszani stucnival meg a nyereggel. Szóval nem tudom...Lassan egy éve keresek max 15k-ig megfelelő 28-as kerékméretű alu vázat 1 1/8-os nyakkal, de semmi. Az új bringák, amik megfelelnének alulról 100k, a használtak se olcsóbbak 50-60k-nál, és általában mindegyikre kellene költeni egy kicsit. Városi bringát pedig - elvi alapon - nem veszek 50k felett.
-
sghc_toma
senior tag
válasz
GLOCK34 #49977 üzenetére
GLOCK34 (49977): ajanlani nem merem, mert mast meg nem probaltam, es lehet, hogy van nala sokkal jobb, de nekem a Racing Ralph bejott.. alig kopik, es defektem sem volt meg vele, pedig a meloba vezeto ut sok helyen tele van uvegszilankkal..
deicide (#49978): en is azzal tolom.. albiban sajnos csak egy bicaj fer el, igy a montit hasznalom aszfalton is.. meg hat azert a budapesti utakon jol tud jonni, ha egy tank van az ember alatt.. a trekking 1.75-os gumijaval mindig ovatoskodnom kellett, egy villamossinen atmenve siman fel tudtam utni
-
belaazallat
addikt
Fogaskerekek mennyire hegyesek elől, hátul. Lánc mennyire koszos.
Korábban(jó pár oldallal) linkeltek pár kopott hajtóművet, sort(hátsó fogaskerekek). De ha nem értesz hozzá érdemes vinni magaddal olyan személyt, aki ért hozzá. Vagy megbeszélni az eladóval, hogy bevinni egy szervizbe és átnézettetni és felezni a vizsgálási díjat.Ha sok kritikus hibát találnak, sokat alkudni, ha nem, akkor keveset.
-
Stauffenberg
nagyúr
Három pontba szedem mondandóm:
1.) Tudtok ajánlani olyan szerszámos készletet ami viszonylag kis helyet foglal és könnyen magammal tudom vinni és nagyjából minden van rajta amire csak szükségem lehet? Esetleg otthon is azzal szerelgetnék időnként. Rá kell jönnöm, hogy amikor elköltöztem és nem hoztam magammal szerszámokat, mondván, hogy "majd úgyis veszek" elég hülye gondolat volt. Most nem tudom leszedni a hajtókarokat sem, mert pont nincs méretben jó szerszámom.
2.) Megállok az elsőbbség adás kötelező táblánál, noha az út totálisan üres volt. Csak egy Suzukis kacsázott 40-50 méterre éppen csak gurulva, valamit keresett az ölbe vett táskájában. Hát mondom nem várok 3 percet míg ez 4km/h tempóval elhalad, átmegyek előtte. Erre abban a pillanatban vadul nyomni kezdi a dudát és kiordít az ablakon, hogy "Nekem van elsőbbségem faszfej, nem látod a táblát?".
3.) Azt hiszem beigazolódott, hogy a kormánycsapágy is kuka a monoblokk mellett. Tegnap hazafele jöttem amikor egy akkora nyomvájatba mentem bele, hogy azt hittem menten lerepülök a bringáról. Keresztirányban volt az úttal (ott egy buszfordító van), tehát nem velem párhuzamosan futott, de annyira beleolvadt az aszfaltba, nem volt árnyékos, hogy nem láttam meg időben. Azóta a kormánycsapágy a legkisebb bukkanókra csilingel (eddig csak a nagyobbakra). Szuper...
-
Katsu
aktív tag
válasz
belaazallat #49984 üzenetére
Köszönöm az észrevételt és a segítséget, de a kezed helyett az egész karod kell!
Szóval a hajtáson miket kell szemügyre venni? Sajnos nincs szakavatott szemem. -
Katsu
aktív tag
Sziasztok,
Kis segítséget szeretnék kérni. Még mindig Cross/Trekkinget keresek.
Találtam párat és szeretném kikérni a véleményeteket, hogy Ár/érték arányban melyik az, ami megéri.
Esetleg, ha valamelyik mellett szólnak érvek, esetleg ellen érvek, akkor azt is szívesen veszem.
Nagyon köszönöm a fáradságotokat.A gépek:
Capriolo Roadster Tour
Merida Matts
Mongoose Switchback
Kenzel Stroller
GenesisNekem a Mongoose és a Genesis a két megkedveltem, de nem szakmai szemmel.
Előre is köszönöm.
-
lorcsi
veterán
-
válasz
Teasüti #49941 üzenetére
Nem tapasztaltam még ilyesmit. Elég feszesek azok a küllők a tárcsa átellenes oldalán? Mondjuk nekem elég stramm kerekeim vannak: Saint agyak, Mavic EX823-as felnik, DT Champion küllők. Az egyébként masszív, bolton-os villám előbb kezd el csavarodni, mint a kerék.
Az elpattogást nem egészen értem, az egyértelműen technikai hiányosság, vagyis az illető nem tud rendesen fékezni. Aszfalton mondjuk nincs nagy gond belőle, de egy poros/saras, gyökeres lejtőn nagyobb tempónál neccesebb a helyzet. -
GLOCK34
aktív tag
Sziasztok! 29x2.25 külsőt tudnátok ajánlani aszfaltra?
-
deicide
veterán
válasz
Monya78 #49971 üzenetére
42-44 között nem lesz akkora különbség, mint 42-48 között lenne, érdemesebb 48/36/26 hajtókart nézni. De erőnlét függvénye is, valószínűleg jelenleg a 42/13-ból is ki tudnám taposni a 30km/h-t, csak nagyon kellene hozzá pörgetnem, amit én nem szeretek. Azt akarom csak mondani, hogy előfordulhat, hogy a nagyobb áttétellel nem leszel gyorsabb, mert kockakifejezéssel élve, nem tudod "kihajtani".
+amit dqdb is mond, lockolt teló, vékonyabb kerék, ezek mind elősegítik a tempót. Anno 2.1-es terepgumival kezdtem aszfalton tekerni 100+ km-eket, de nem bánom, mert akkor erősödtem meg durván, elég nagy kihívás 100-as túrákat nyomni bütykös gumival
Szakbarbár: főleg az eleje volt látványos, de összességében is megdöbbentem. Főleg a nadrágon lehet lemérni, 48-as volt tavaly áprilisban a farmerem, januárban 38-ast vettem, de már ahhoz is öv kell, most már 34-es lesz jó rám kb
-
dqdb
nagyúr
válasz
Monya78 #49971 üzenetére
Ha ugyanolyan fogszámú a hátsó kazetta legkisebb tányérja, akkor ugyanolyan pedálfordulatszámot feltételezve ez nálad 44/42 ≈ +5%-ot jelent, ami +1-2 km/h tempót jelentene csak. Ha aszfalton hatékonyabb szeretnél lenni, akkor sokkal többet érsz egy keskeny slick gumi felrakásával. Ha szinte csak aszfalton tekersz, akkor 28-as kerekű cross vagy trekking kell neked, hogy még hatékonyabb legyél. A jó minőségű az út, ahol mész, és lockolható a teleszkóp, akkor azt ilyenkor síkon-aszfalton érdemes lezárni, egész sok energiát el lehet veszíteni a teló hintáztatásával.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz
belaazallat #49973 üzenetére
Igaz, bocsánat, elvesztem a hozzászólások sűrűjében.
-
belaazallat
addikt
válasz
Szakbarbár #49972 üzenetére
Az alábbi mondat: "az inkább csak bringázás outival
" rétisün kollégától származik.
Én még nem gyengítem az outisok táborát. Cross trekkinget használok aszfalton.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz
deicide #49945 üzenetére
Szép teljesítmény, konkrétan az én súlyom több mint felét lefogytad egy év alatt
Tudnék pár embert aki örülne ha csak negyed annyit tudna fogyni, mint te. Igazából én még csak idén kezdtem el intenzívebben biciklizni, azóta még csak most lett meg az 1000. km. Ha lenne több szabadidőm akkor többet tudnék menni.
De ahogy Belaazallat is említette "az amit én csinálok, az inkább csak bringázás outival" -
Monya78
veterán
válasz
deicide #49962 üzenetére
Szia!
Pont jó hogy feljött ez a téma, mostani félig eladott MTB bicajomon 42-es tányér van, vízszintes úton max. 26-27-es átlag jön ki 20km-re, az új vásárolandó MTB biciklinél figyelem hogy 44-es legyen a legnagyobb tányér, ez mennyit jelenthet majd? 30Km/h átlag kijöhet?
Vagy annyira kicsi a különbség hogy nem érdemes ezt is figyelembe venni?
-
dqdb
nagyúr
válasz
gooool #49961 üzenetére
Kell SPD kompatibilis cipő is, mert teljesen más a felfogatása a két pedálrendszernek (a Look 3 csavaros, az SPD 2 csavaros).
Ha kényelmesen szeretnél vásárolni, akkor erősítés nélküli talpú, túracipőbe hajló kinézetű cipőt vegyél, de ezzel romlani fog a hajtáshatékonyság (nyáron nálam ez egy Specialized Tahoe). Ha üvegszálas erősítésű cipőtalppal ellátott cipőt veszel, azzal sokkal hatékonyabb lesz a tekerés, cserébe a járás kényelmetlen, mert a talpa nem hajlik, csak az orránál lévő ív segíti a járást (télen nálam ez egy Northwave Celsius). De még így is jobb lehet, mint Look pedállal, mert legalább nem kizárólag a stoplin kell menned.
Arról már csak egy konkrét modell gazdája tud nyilatkozni, hogy az aszfalt-beton mennyire viseli meg az adott merevített talpú cipőt. A Northwave-ben rossz volt minden lépés, amint beértem munkahelyre, cseréltem is le, míg a Specializedban elvagyok egész nap cipőcsere nélkül.
Elvileg a legjobb két cipő lenne, egy sétára kényelmes és egy hatékony, de akkor már egy kisebb vagyonnál tartasz ...
Update: lassú vagyok
ludsimon: ebből az Adidas üzletágból jött létre felvásárlással a Mavic ruházati vonala, Adidast már nem lehet kapni. Nekem egy Adidas bringás mezem van, egyszerűen tökéletes, megérte azt az 500 forintnak a sokszorosát is, amibe került
-
ludsimon
veterán
adidas minrett a pontos megnevezése!
4 éve folyamatosan használva van, és brutális! Soha életemben nem volt még ilyen cipőm, ami 4 évet kibírt volna!
Engem meggyőzött az Adidas. Még mindig teljesen tökéletes állapotban van. Persze hosszabb utakat ne ebbe tegyél meg, mert mégis csak MTB cipő és én nekem konkrétan kényelmetlen ebben edzeni. De utcára teljesen tökéletes pár km-re. -
ludsimon
veterán
válasz
gooool #49961 üzenetére
Szia
Ha vársz 1,5-2 hetet, lesz eladó PD-M540-es, neked akciósan.
Cipőt viszont nem tudok adni hozzá, de stoplit viszont igen.
Kb 8000-10000 km-t használtam, de semmi baja! Look-ra csere miatt válok meg tőle!
Szerk:
Én 4 éve vettem egy Adidas túra MTB cipőt, suliba, illetve utcára ebben megyek és tökéletes, teljesen kényelmes, a stopli nem érintkezik az aszfaltal és lehet benne rendesen lépkedni. -
zack
nagyúr
válasz
belaazallat #49964 üzenetére
Jaaaa. Az más.
-
superecneB
őstag
válasz
venember83 #49948 üzenetére
Az biztos, hogy egy nem túl esztétikus koncepció...
[link] -
belaazallat
addikt
válasz
gooool #49961 üzenetére
Hali!
Az outi cipőd valszeg nem lesz kompatibilis az spd rendszerrel. De ha megírod a pontos cipőmárkát a többiek megmondják a tutit.
(#49963) zack
A kollégának nem az oldással van problémája, hanem a look rendszerű cipőt nem járásra tervezték, majdnem olyan, mintha korcsolyában kellene gyalogolnod.
Spd-ben "mélyebben van a patent, ezért egy fokkal könnyebb benne járni. -
zack
nagyúr
-
deicide
veterán
válasz
hoffman_ #49960 üzenetére
SS-en mekkora az áttétel? 48-as hajtómű azért szerintem minimum kell, mert amíg 42-es tányér volt elöl az MTB-n, nagyon kellett pörgetni még a 30-hoz is. Volt már ilyen nekem is, úgy éreztem, hogy repülök, aztán 28 volt csak, az éjszakai bringázás csalóka, mert ugye nem látni a kilométerórát
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Eddig LOOK pedált használtam, de szeretnék valami kényelmesebbre váltani, ebben ugyanis nem tudok menni 10m-t sem...
Most a kérdésem az volna, hogy a kinézett Shimano SPD-M520-as pedál mellé MTB cipőt vegyek vagy maradhat mellé az outi cipőm is? A kisebb stoplival esélyesebb, hogy tudok benne mondjuk megejteni egy gyors vásárlást anélkül, hogy zakózzak a járólapon és ne nézzenek hülyének?Köszi a választ!
-
hoffman_
nagyúr
válasz
deicide #49932 üzenetére
ss-el városban ha beledöglöm se tudok 26-27 feletti átlagot menni 20-40km-en. most hazafele tudtam meghúzni éjszaka, egy 5km-s rövid etapon, és nagyon jót vártam, nem volt forgalom, szóval rakpart, 11-es sávközép, piros lófütty, ami kell, azt hittem ilyen 32-es átlagom lesz, oszt csak 26,5 lett, itthon csak lestem... biztos fáradt voltam, ma sokat tekertem meg rohantam, és csak gyorsnak éreztem, de nem volt az.
mod:
összeadogattam az endo-t, meg hozzávettem, a távokat, amiket nem mértem vele, úgy nagyjából, így május feléig kb 220-230km-et tekertem városban. az egész hónapra legyen 450km. nem rossz, bár azt hittem picit több, egy kerek 500 szép lenne. bár több táv van, ami nagy volt, és kimaradt, egy hóra lehet kijönne a fél ezer.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
---Lasali--- #49956 üzenetére
Mi van akkor, ha a külsőim feliratozása szerint 3,5 bar a minimum, de én még életemben nem fújtam olyan sokat bele? Rendre 2-2,5 közt használom, soha nem akart még lefordulni. Felütni se tudtam még soha.
Igaz nem hajthatók olyan könnyen, de legalább kényelmesek. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz
Frozzy #49954 üzenetére
1. Rá van írva a külső gumira hogy hány barig fújható. Valamint hogy mi az a nyomás ami alatt semmiképp nem ajánlott használni.
2. Terep függő, pl 60-70 kilónál 2.5 bar felett terepen nem tapad semmit a gumi, nem fekszik fel a mintázat stb.
3. Gumi szélességétől is függ, pl 1 colos monti gumit ne akarj 70 kiló felett 5 bar alatt használni mert egy kis kátyún úgy felütöd a felnit hogy mehet a fémhulladékba.
4. Rider súly függő, pl 10 barig fújható országúti gumit 60 kilóhoz ne fújj fel 10 barra mert pattogni fog és nem lehet vele kanyarodni, valamint kirázza a beled, de 8 bar alá meg nem szeretem én pl engedni
5. Ki hogy szereti. Valaki megmagyarázza hogy neki jó 4 baron is a gumi terepen, míg én úgy 2 méter után fejre állnék meg megfájdulna a csuklóm a rázkódástól..
6. Nagyon kis nyomást akarsz használni, fel raksz széles külsőt, oké, de az sem mindegy hogy belső nélkülie-e vagy belsős, netán felütés ellen védett DH gumiról van-e szó, mert akkor lehet próbálkozni minimális nyomásokkal is.
+*Nem árt figyelni mit bír a felni szalag, valamint a felni. Gumiból készült felniszalaggal ne fújjad fel 6 barra mert úgy átviszi a belső hogy csak úgy durran el 3 perc múlva. Meg rommá elfékezett felnit se fújjál fel 7-8 barra mert úgy végig reped a pereme mint annak rendje.
Perem nélküli felni meg megint egy másik kaland, az 40 psi nél többet nem annyira szeret mert ledobja a külsőt, max ha nagyon jó minőségű a külső akkor lehet próbálkozni többel saját felelősségre.Ezekből valahogy rakd össze a megfelelő választ a kérdésedre.. Még lehetett volna tovább is bonyolítani, de így fél 12 kor nem jutott épp eszembe más.
-
Frozzy
őstag
sziasztok..
egy kerékpár gumit mennyi bar-ig szokás felfújni ? 3-4 kb ? mi az optimális ?
-
HwAdokVeszek
aktív tag
válasz
venember83 #49948 üzenetére
Az én vázam nem 26-os hanem 28-as.
-
AtHoS
nagyúr
Köszönöm a válaszokat mindenkinek
Kicsit nyomogtam a telót és a developer beállítások között találtam egy érdekeset: Don't keep activities, ami be volt kapcsolva. Ezt kikapcsoltam és így a "home" gombbal már háttérbe dobja az endomondo-t. Persze élesben még nem teszteltem és hívás sem jött közben, de ami késik nem múlik
Lehet jól jön ez az infó másnak is
-
rétisün
veterán
válasz
Szakbarbár #49943 üzenetére
"én outival nem tudok ennyit"
én se, és ahogy az idén művelem ezt a bicikizést, csak rosszabb lesz. nem mintha bármikor is érdekelt volna különösebben az átlag (egy nem régi széllelküzdős bicajozás óta meg még annyira se), tudomásul vettem, hogy gyenge vagyok, hogy igazándiból outizzak. az amit én csinálok, az inkább csak bringázás outival
-
venember83
nagyúr
válasz
HwAdokVeszek #49931 üzenetére
Nem, nem ugyanaz a váz. Nem, nem tehetsz 29er villát a 26-os vázba, mert akkor bár elöl valószínűleg el fog férni a kerék, de hátul nem. Bár ilyenre is volt példa, 69ernek hívják ezt az elmeroggyant koncepciót.
-
Teasüti
nagyúr
Amúgy biztos, hogy az XT szintet el kell érni, attól lesz egy bringa tényleg jó? Nyújt annyival többet, mint egy SLX? Olyan oldalról is megvizsgáltad, hogy melyiket mennyi üzemben tartani, hiszen egy bringa tele van kopó-fogyó alkatrésszel? Sokan beugranak a használt XT/XTR felszereltségű bringába, mert olcsó, aztán meglepődnek, hogy a pótalkatrész drága, mert új és XT/XTR.
Hehehe +1.
Több mint négyezerért rendeltem most két kis vacak váltógörgőt, mert a kerámia perselyt darabokban szedtem ki az egyikből.
Az XT kopó alkatrészek mindegyike 10k-ba fáj egyenként (fogsor, lánc, féktárcsa, középcsapágy), kivéve a hajtóműt, az kifizethetetlen, de elvileg a tányérok egyesével is cserélhetők, de azoknak is elég vicces áraik vannak. Egy gyári fékbetét is ca. 5000 pénz.
Ha meg a hidrós XT dualcontrol karos fékeimmel történne vmi, egy ideig nem kell bringáznom.Még jó, h legalább a hajtás állapota megállapítható ránézésre, annyival kisebb kockázat.
(#49946) Kashim
Terhelés alatt engem sem érdekel/nem érzem. Ez kis terhelésnél látványos, hátsó kerék blokkolásánál nagyon jó tapadási viszonyok között, illetve álló helyzetben mikor csak hintáztatod a gépet rajta ülve, vagy mondjuk egy lejtőn állsz éppen behúzott fékkel.
Nekem akkor tűnt fel első ízben, mikor egy hegyoldali épített (föld, deszka, vasrudak, mint a teraszos kertekben) lépcsőn ereszkedtem le centiméterenként, akkor figyeltem fel rá, hogy a kerekek eléggé rugalmasra veszik a figurát. -
deicide
veterán
válasz
Szakbarbár #49943 üzenetére
Köszönöm, hát nem baj az, biztos menni fog idővel. Nekem talán azért megy, mert 132kg-ról indultam és a lábam irdatlan igénybevételnek volt/van kitéve bringán/gyalog. Most 97kg vagyok, eleve az is nagy előny, hogy kevesebb súlyt kell cipelnem, meg a lábam is óriásira nőtt az 1 évnyi terhelés alatt...
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz
salieri. #49929 üzenetére
Az pech, idén már tuti nem veszek új biciklit. Még megpróbálom a nyeregcső cserét, ha úgy sem lesz jó, akkor marad a szenvedés. Bár egy vázcserével lehet hogy olcsóbban kijönnék, a többi cuccot meg átpakolom.
xboxmod: 78 cm az átlépő magasságom, pont a felsőcső közepénél van. Az alapján 54-es váz kellene.
Deicide, szép átlag, én outival nem tudok ennyit
-
Teasüti
nagyúr
Ezt én is észrevettem, hogy rugalmasan deformálódik a kerék a tárcsa blokkolásakor.
De egy pár fokos szögelfordulás sztem teljesen normális. Az meg csak mellékhatás, hogy ilyenkor aszfalton pattog a hátsó kerék, hisz ha túlfeszülnek a küllők, akkor visszarántja, így ugrik egyet a súrlódás ellenében.
Vagy talán mások tárcsás bringái nem pont ugyanígy viselkednek blokkoláskor?
Először én is néztem furcsán, hogy álló helyzetben mondjuk egy lejtőn fékezem a tárcsát, de a kerékkel tudok mozogni picit, vagyis tovább fordul amennyit enged a rugalmassága. Felnifékről váltva elég szokatlan jelenség volt, de gondoltam ez normális. -
Segesdy
tag
Helló! Annyi lenne a kérdésem, hogy az egyenes felső vázas bringák is megfelelőek terepre és aszfaltra egyaránt? A kép cska minta.
-
xmad
őstag
kross hexagonokrol mi a velemenyetek?? venni akarok bringat most, 80 er egy x2 ot neztem de mikor meglattam elobe hát nagyon vekony váza van.. tok gyerekjateknak nez ki. de a festese tetszik :-) van valakinek tapasztalata a krosdokkal?
-
deicide
veterán
Nem csak az OUTI-sok kiváltsága a 30 feletti átlag, MTB/1.75ös félslick gumi
-
HwAdokVeszek
aktív tag
Most néztem hogy a Gepida Asgard Pro 2012 ugyanolyan vázzal van mint a Gepida Alboin 700 CRS 2012, vagy tévedek?
Ezek szerint az én Alboin 700 CRS 2012-be tényleg nyugodtan mehet a 29"-os villa?!
Előzőt már nem tudtam szerkeszteni
-
HwAdokVeszek
aktív tag
válasz
Szakbarbár #49928 üzenetére
Próbáld meg ezt:
Lehetőleg cipő nélkül szorítson a lába közé a lehető legmagasabb ponton egy könyvet, és mérőszalaggal mérje le a föld és a könyv teteje közti távolságot. Ez az Ön testére jellemző átlépési magasság.
MTB kerékpár esetén szorozza meg az átlépési magasságot 0,57 -tel, és megkapja a vázméretet centiméterben.
Versenykerékpár esetén szorozza meg az átlépési magasságot 0,66 -tal, és megkapja a vázméretet centiméterben.
Sportos kerékpározáshoz a kisebb, túrázáshoz nagyobb vázméretet válasszon! -
salieri.
őstag
válasz
Szakbarbár #49928 üzenetére
EZ egy ejtett felső csöves gép, kb. 58- nak felel meg,Neked pedig 54-es bringa kell.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz
venember83 #49923 üzenetére
Ha már hárman mondjátok ugyan azt, akkor elég valószínű hogy tényleg nagy a vázméret nekem. Pedig a mérettáblázat alapján vettem, úgy látszik a természet mégsem arányosan épített meg
A vázméret M-es, elvileg 52-es. Én 172 cm magas vagyok.
Lehet hogy most hülyeséget mondok, de próbaként ha megfordítanám a nyeregcsövet az nagyon hülyén nézne ki? A nyereg természetesen maradna ebben az irányban
Ha úgy be tudom állítani kényelmesre, akkor vehetek új csövet, ha nem, akkor új biciklit -
bakospe
tag
-
Muton
addikt
válasz
Szakbarbár #49922 üzenetére
ha esetleg nem hajlított nyeregcsövet használnál, akkor pár centivel egyből előrébb lennél.
gondolom elfogadja
szerintem valami minősítő matricával kell rendelkeznie
közben venember83 jól megelőzött
-
gooool
őstag
válasz
Szakbarbár #49922 üzenetére
Szia!
Ez nagyon úgy tűnik, hogy nagy Neked...hány centi vagy? Ez a váz van vagy 58-60-as így első blikkre, ráadásul sloping-os.
-
venember83
nagyúr
válasz
Szakbarbár #49922 üzenetére
Egyértelműen nagynak tűnik a váz ekkora stucnival. Esetleg hátrahajlás nélküli nyeregcsővel érdemes próbálkozni.
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Egy kis tanácsot szeretnék. Van az outim, amit sehogy nem tudok kényelmesre beállítani, folyton előrecsúszok a nyeregben. A kezemmel kell hátranyomnom magam hogy ne csússzak előre emiatt meg fáj a csuklóm. A nyereg teljesen előre van állítva,a dőlésszögét vízszintesre állítottam és a magassága is elvileg jó, mert majdnem teljesen nyújtott lábbal tekerek. Rossz lehet a vázméret nekem? Itt egy kép, hátha kiszúrjátok hol a hiba, bár ezen a képen a nyereg teljesen hátra van már állítva, mert próbálgattam új beállításokat.
Muton
Azt elfogadja a rendőr láthatósági mellényként ha esetleg kéri? -
SOAD19
addikt
"Sokan beugranak a használt XT/XTR felszereltségű bringába, mert olcsó, aztán meglepődnek, hogy a pótalkatrész drága, mert új és XT/XTR."
Ezt magamra vettem!
Igazából egy jól kinéző Deore szintű bicajjal is kiegyeznék, de nagyon megtetszett a korábban linkelt Merida, és nincs túl sok választék ilyen kis méretben, cross kategóriában.
(#49903) xboxmod és (#49913) MP4-23 (tudom, az agyváltós bicajod van, anno pü-ben tárgyaltunk
)
Köszi! Akkor, a 48-as jó lenne nekem?
-
lsebestyen
addikt
Sziasztok, erről a montiról vélemény? Megér ez ennyit?
-
Muton
addikt
heló!
fényvisszaverős mellpánt kategóriában szerintetek ez milyen? jó vétel lehet?
-
válasz
csabi94 #49914 üzenetére
Csigavér Csabi csigavér
Tudjuk, hogy egyre keményebben tolod! Jövőre bőven ott leszel az első 10-ben.
Bár ha nekem megszakadna egy 400-as utam lehet, hogy én is odavágnám.
Az a legrosszabb mikor tényleg valami kiemelkedőt alkotsz és azt nem rögzíti rendesen. Tavaly én a Pannon maratonon voltam így, amikor a Te utadat másoltam be magamhoz és átírtam az időmmel.(#49915) AtHoS - Nekem is a háttérben fut. Bár tegnapelőtt történ, hogy 3x belepauseoltam, mert közben szerelgettem a bringát és a 3. után hiába nyomtam rá az endo ikonra, nem jött fel a felület csak a fekete képernyő volt. Kb. 5 percig sz@r@kodtam vele majd telefon kikapcs és ujjat indítottam. Pedig nincs buherálva a telefonom. A gyári 4.0.4 es androiddal fut a SE XPERIA ARC S.
-
AtHoS
nagyúr
Üdv!
Endomondo progival kapcsolatban lenne kérdésem.
Az alap (nem a pro) verziót próbáltam, hogy milyen. Egész jónak tűnik, de
- nem tudtam háttérbe rakni, mert kilép a progiból, így pedig nem igazán használható
- ha hívás érkezik a telóra akkor szintén megszakad a program futásaEz a nem pro verziónak tudható be és a pro verzióban már normálisan működik vagy JB 4.1.2-t nem szereti esetleg a telómat (Razr Maxx) nem szereti?
-
zack
nagyúr
válasz
HwAdokVeszek #49906 üzenetére
..
-
gmatti
csendes tag
válasz
Doki-HUN1978 #49907 üzenetére
Teljesen igazad van, az már más kérdés, hogy egy darabokból összerakott bicót
sokkal többre fogsz tartani, mint egy gyárit.
(#49900) venember83 felnit, meg kiegészítőket gyárt -
#20584850
törölt tag
Dobálóznak itt az xt-vel felszerelt gépekről 250-e körül mikor olcsó alivio az agy a tárcsafék is az.Az olcsó rock shox teleszkópot még az is megcsavarja nincs egyensúlyban a rendszer.
-
Doki-HUN1978
senior tag
-
Koczka
tag
Üdv.
Ki milyen navigációt használ kerékpározáshoz?
Igo-t próbáltam de nem igazán használható főutakra is bevisz ahonnan ki van tiltva a kerékpár. -
#20584850
törölt tag
válasz
venember83 #49881 üzenetére
Pedig kijön az csak össze kel vadászni lehet nem 1.2 nap de olyan nyerged lesz amilyet te akarsz olyan kereket fűzetsz amilyet te akarsz az az 50E telo 70-80e-ről lesz le akciózva.Volt ismerős aki régebben 250E teleszkópot vett 140E utolsó darab címén.Igaz nem xt-s dolgok lesznek a gépen de nem attól bringa a bringa.
-
SOAD19
addikt
165-166 cm-hez milyen cross kerékpár méret ideális? Több értéket is találtam, van ahol 52 cm-et, máshol meg 48-at adnak meg.
Köszi!
-
emitter
őstag
válasz
lsebestyen #49897 üzenetére
köszi a tippet.. erről mit kell tudni? Akku kapacitás, meddig bírja szuflával, mekkora kb. (méret, tömeg), és mennyire megbízható..?
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Nitro ANV15-51 15.6" FHD IPS i5-13420H RTX 4050 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv gar
- Samsung Galaxy S24 Ultra 12/256GB Újszerű,Kártyafüggetlen,Dobozos,Tartozékaival. 1 Év Garanciával!
- újszerű iPhone 16 Pro 128GB natural titanium natúr titán független Apple 1 év garancia
- Samsung Galaxy S23 Ultra 8/256GB Megkímélt,Kártyafüggetlen 1cm karc a kijelzőn. 1 Év garanciával!
- Apple iPhone 13 128GB 100% Akku Újszerű,Kártyafüggetlen,Dobozos,Tartozékaival. 1 Év garanciával!
- OLCSÓBB!!! Dell Latitude Precision XPS Üzleti gépek, 2-in-1 gépek, Vostro 8-12. gen.
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3434
- 12 GB-os Quadro RTX A2000 kártyák - garanciával
- Törött, Hibás iPhone felvásárlás!!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R7 2700X / GTX 1080Ti / 16GB DDR4 / 512 SSD!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest