Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz deicide #12916 üzenetére

    Egy valóban jó össztelóssal tényleg nagy élmény a hegyi kerékpározás. Rengeteget számít egy jó minőségű hátsó teló. 120mm rugóút szerintem a minimum, a 100-as xc/marathon összetelósok is jó gépek, nekem is ilyen van most, de ez inkább a merevhez hasonlít, csak azért kicsit kényelmesebb. 120mm-től már érzed, hogy dolgozik alattad a váz is. Persze a 100-ast is érzem, de az nem akkora élmény.
    Véleményem szerint egy 140-es az igazi aranyközépút, itt tényleg az van, hogy gondtalanul mész vele szinte bármilyen terepen. Nem gond ha jön egy nagy emelkedő, de az se gond ha dh pályára keveredsz.
    Ami e fölött van, ott már inkább a lefelé száguldozás a mérvadó és kezd háttérbe szorulni a mászás, persze azért még egy viszonylag könnyű 160-as gép is jó lehet, de ott már inkább a lefelé a döntő, olyan 70/30 arányban. A mai modern össztelós gépek hihetetlenül jó bringák, már egész könnyűek.
    Nekem az első komolyabb össztelósom az a kona stinky primo volt, abból építettem endurót. Jó gép volt, de kő nehéz. 180mm rugóút és volt vagy 18-19 kiló. Az ma már egy dh gépnek is nagyon sok. Még is csináltam vele 40-50 kilométeres túrákat, feltekertem vele normafára, hármas határ hegyre. Mondjuk nagy meló volt, de a lefelé kárpótolt mindenért. Én rengeteget mentem merevvel, jó alap volt, de amikor átültem a stinky-re, az akkora ugrás volt, hogy ahol előtte fékezgettem már lefelé, ott a stinkyvel teljes erőből még tekertem. Egyszerűen nem hittem el. Akármilyen terepre mentem rá, tiszta erőből lehetett hajtani, odatapadt a földhöz. Ma már a felfüggesztési rendszerek annyit fejlődtek, hogy egy kisebb rugóút is nagyobbnak érződik. Ráadásul súlyban egy belépő kategóriás xc bringával kb egy szinten vannak, 12-13 kiló egy modern all mountain gép, 140 mm rugóúttal ami szerintem simán többnek is érződik némely jobb modell esetében.

    Ezzel a merev gép sokáig megvolt, nem volt rossz gép: [link]

    Utána összeraktam az össztelóst: [link]

    Utána lecseréltem a vázat a primo-ra, ezen volt fék függetlenítő (floater) is :[link]

    Majd még kicsit fejlesztettem, rc3-as villa, atlas kormány, új nyereg és végül így is adtam el: [link]
    [link]

    Utána volt egy ilyenem is: [link]

    Most pedig ez, ami ép eladó :) [link]

    Ha el tudom adni az epic-et, akkor valami all mountain vagy enduró gép következik, lehetőleg jó könnyű. 160-as rugóúttal vagy 140-es-el.
    Vagy Focus: [link]

    Vagy Bergamont: [link]

    A Bergamont mellett az szól, hogy fél áron meg tudnám venni, így lehet még is csak ő lesz a befutó.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák