-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fireproof
őstag
válasz stracker06 #13649 üzenetére
Azért ennyire buta nem vagyok.... Naná hogy hajtókar lehúzóval próbáltam de azzal se nagyon ment... sőt elkezdte kinyírni a menetet a hajtókarban.... de majd megpróbálom jól befújni csavarlazítóval hátha segít neki...
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz fireproof #13651 üzenetére
Csavarlazító mehet neki bőven. Meg kell melegíteni a hajtókart hőlégfúvóval, és utána próbáld meg! Túlságosan ne melegítsd meg, mondjuk lánggal, mert akkor kigyengül a kar és el fog hajolni, törni.
A menetet ki ne szakítsd a karból, tövig bele kell húzni izomból a leszedőt.
Meg van még egy titkos módszer, ha elkezdted lehúzni de nem mozdul, kalapáccsal a lehúzó végét ütsd meg mint az álat, tengely irányba.[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
üdv. kicsit benyaltam a fagyit, mert a régi dh kormányom lecserélésekor nem néztem, hogy manapság már 31.8-as a befogó. hozzáteszem az én cuccom mégcsak nem is ahead.
ezt még megoldanám, de a helyzet, hogy nekem minimál döntésü 150 mm stücni kéne. az alábbiak a lehetőségeim:
150mm csavaros stücni 25.4-es nyakkal és a csoda 31.8 befogóval vagy
ugyanekkora ahead nyilván 28.6-os nyakkalmindez valami normálisabb kivitelben, de túl sokat nem szánnék rá. mondjuk 5-7e körül láttam ritchey comp-ot (130mm)...
ehhez jön, hogy ahead esetén még lesz egy 5e ritchey comp csapágy, mert a csavaros xt-hez nm biztos, hogy tudok felső csészét esztergányoltatni. de még az is lehet, hál istennek van mindkét féle villanyakam.
új, használt, minden megoldás érdekel (cromo is), ha van valakinek tippje merre induljak. köszi.
[ Szerkesztve ]
-
Mewryck
tag
ha jól értem,jelenleg 1" menetes villanyakad van,31.8as kormányod van,kell egy 31.8as kormánybefogójú kormányszár(aminek általában 1 1/8" ,vagyis 28.6mm a villanyakbefogoja) és ezt akarod összehozni minimál költségvetésből?
ha igen,én a helyedben néznék egy ilyen adaptert,erre már mehet bármilyen 1 1/8"os(28.6) villanyakbefogójú és 31.8 kormánybefogójú kormányszár és akkor nem kell bántani az xt kormánycsapágyadat meg a villanyakat semszerk:azt kell még tudni,hogy a belső átmérő mekkora a villanyakban, 21.1 vagy 22.2?ehhez megfelelő adaptert kell venned
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv
Mennyire néznek hülyének, ha az átmeneti időben ilyen kevláros alkarvédőt használok biciklizéshez?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
lapa
veterán
válasz Mewryck #13654 üzenetére
öáö a villanyak 28.6, az ahead-es nyakat megmértem mert nem volt tuti. a kormányfej külső átmérője meg szerintem 25.4. remélem nem irok hülyeséget, most nagyon hideg van kimenni a tolómérőért. de annak kell lennie logikusan.
ha már ahead lesz, akkor nem azon az 5k-s csapágyon fog múlni, bár elég nehéz. szóval akkor már nem adaptereznék. itt főként a 150 milis akármilyn rendszerü stücni lelőhely az érdekes, mert az nem átlagos.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Szakbarbár #13655 üzenetére
lehet, hogy sokan kiakadnának, mondván, hogy vigyáznod kéne az egészségedre, és nem kéne bringáznod begipszelt karral
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
fireproof
őstag
válasz ---Lasali--- #13652 üzenetére
Sajna hőlégfúvóm nincs.... de haver mondta hogy van aki úgy lazítja meg hogy kicsavarja a csavart és úgy megy egy kört a bringával.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fireproof #13658 üzenetére
Arra figyelj, hogy a hajtókarlehúzót rendesen csavard be, érdemes bezsírozni kicsit a menetet és úgy. Kézzel tekerd be ameddig lehet, ne rögtön szerszámmal mert simán be lehet ferdén is tekerni és akkor valóban szétcseszi a menetet. Ha betekerve megforgatod a hajtóművet és véletlenül ferdén lenne benne, akkor látod, hogy kacsázik benne a lehúzó. Ha a hajtókarlehúzó rendesen be van csavarva, az lefogja szedni a hajtókart. Menetet akkor szokta szétbarmolni ha nincs rendesen betekerve és kevés menet fogja, vagy ha ferdén van becsavarva.
-
lapa
veterán
válasz fireproof #13577 üzenetére
régen csináltunk olyat mtb külsővel, amin pl ütéstől elfordult fékpofa átszaggatta az egyik réteg vásznat, hogy csiszolóvászonról ledörzsöltük a követ, és az erős vásznat varrógéppel oda-vissza (kivül-belül 1-1 réteg vászonnal) brutál végigvarrtuk. valameddig elment, városban nem-messze-hazatolóson jó volt, de nyilván púpos lett. akkor még bele lehetett nyomni fogóval párszáz szöget egy plusz belsővel jégen baromkodáshoz. itt nem játszik, csak mesélem.
@Runner_fxr: volt már, hogy szakadt úgy is bele, hogy csontra vigyázva volt. régen volt pár elég puha alu kar, amit ha feltolt ember izomból a négyszögtengelyre, aztán ráfeszült az évek alatt... leszedett csavar leginkább arra lehet jó, hogy még 4 élet csináljon bele az ember, mire észreveszi. utána meg fejvakarás, mert fél centivel beljebb csúszik rá visszarakáskor, és kislánckerék sanszosan beleér a hátsó villába. persze ezek ilyen legrosszabb forgatókönyvek, de volt már.
[ Szerkesztve ]
-
fireproof
őstag
válasz Runner_fxr #13659 üzenetére
Hát először én is kézzel csavartam be és aztán kulccsal, jónak tűnt. Na mindegy most szünet lesz úgyis nekünk szóval lesz időm.... úgyis szét lesz szedve a bringa és megy színterezésre.
-
-
lapa
veterán
válasz Zola007 #13614 üzenetére
ha ez normál hengerzár, akkor egy rendes lockpicker szerintem vissza tudja fejteni. a recék alapvetően valami 8 konkrét magasságon vannak, amikor ki van nyitva le lehet simán tapogatni melyik rece hanyas magasságban van és kulcsot gyártani hozzá. legalábbis én nem látom akadályát. de nem vagyok járatos a komolyabb zárakban.
[ Szerkesztve ]
-
fireproof
őstag
válasz ---Lasali--- #13663 üzenetére
Á értem. Na hát majd kiderül... ha minden kötél szakad leflexelem a p!cs@ba
-
hNp88
aktív tag
sziasztok
milyen 23x622es gumit ajánlotok max. 7ezer Ft környékén? első-hátsó kerékre is kellene. most épp a hajtogatós Continental Ultra Sportot szemeltem ki, a defektvédelméről írnak hideget-meleget is. vélemény?
Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"
-
Zola007
veterán
nem éri meg a vesződséget
hengerzárnál egyszerű fésülni, de kulcsot azért nem olyan egyszerű hozzá kitotózni
körkulcsos tényleg nem problémás
az aszimmetrikus vagy fúrtpontos kulcsot pedig csak profi tudással lehet nyitni és nyerskulcs sincs hozzá, csak rendelni lehet a gyáraktól kód alapjánMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
lapa
veterán
válasz fireproof #13665 üzenetére
azért azt ne. van 2-2.5 ezer körül kinai csapágylehúzó, ha találsz megfelelőt annak nem fog tudni ellenállni. vagy rendes autószerelőhöz elmegy....
@Zola007: persze, hobbiból értettem. ha már egyszer sikerült nyitni a hengerzárat, akkor már nem nagy ügy.
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
Nekem ilyen van, egyszer kaptam defektet belenyomtam egy tövises bokorba a kertbe, ahogy fordítottam meg. Kb. 2000km-t mentem eddig vele, szerintem jó arány. Ja most jut eszembe volt egy felütéses defektem is, mondjuk akkor későn vettem észre az átjárót és 40-nel rongyoltam bele a szar sínekbe De nézd meg a bringabutikba is ott sokkal olcsóbb, én tudom ajánlani. Nem csúszkál különösebben.
-
hNp88
aktív tag
válasz lsebestyen #13669 üzenetére
értem, köszi sztem ez lesz a nyertes, majd meglátjuk mit megyek vele
következő kérdés: eddig úgy gondoltam a csomag másik része egy Shimano PD-A530 pedál lenne, de aztán találtam egy ilyen adaptert full-SPD pedálhoz, amivel át lehet alakítani utcai cipőhöz, mindezt 4,5ezer Ft-ért. lehet ez jobb megoldás lenne, mint a hibrid pedál? átgondolva a dolgot, nagyon úgy tűnik...
[ Szerkesztve ]
Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"
-
hNp88
aktív tag
válasz lsebestyen #13673 üzenetére
marha jó szerintem, sokkal-sokkal jobb megoldásnak tűnik a hibrid pedálnál, akkor veszem le amikor akarom, SPD-vel nincs szerencsétlenkedés, hogy a pedál jó oldala álljon fölfelé...
kérdés, hogy van-e valami hátránya ami most a "lelkesedéstől" nem jut eszembe de mi lenne?...
[ Szerkesztve ]
Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"
-
lapa
veterán
hát ha full spd-re rakod tuti leliffen, akkor harcolhatsz vele minden rálépésnél. másik, hogy a tengelynél nincs valami izmos anyag, azaz szerintem ez nyeklik meg rugózik, ami boltba leguruláson túl biztos viszi az energiát.
ezt ránézésre mondom, lehet hogy titánnanocső és nem hajlik.
-
hNp88
aktív tag
az nem gond ha sima cipőben vagyok, úgyis mindig rugdosom a pedált. másra meg nagyon nem is használnám mint városon belüli "csalingázás" iskolába vagy boltba, ezen túlmenően csakis SPD. (ha nem outis cipőm lenne aminek sima a talpa és csak a stopli áll ki belőle, hanem a "montis verzió" akkor ezen helyekre is azzal járnék.)
[ Szerkesztve ]
Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"
-
dqdb
nagyúr
-
---Lasali---
Közösségépítő
Nekem az ennél egyszerűbb taposó volt. Ez: SM-PD22
Ez az abszolúte semmit nem ér kategória. Annyira rossz érzés vele tekerni hogy nagyon, annyi tartása sincs mint egy kínai legegyszerűbb műanyag pedálnak! Hogy kiálljak a nyeregből, az meg eszembe se jutott. Valamint folyton le akar fordulni, tehát minden rálépéskor szórakozni kell vele hogy ez legyen felül. Ha meg rajta hagyod, és spd vel használod, nekem minden második kanyarba leért.
Szóval szerintem nem érdemes ezekkel szórakozni, a nagyobb amit te mutattál, az lehet használhatóbb, de attól se várnék csodát. Léteznek jó hibrid pedálok, amiknek jó a taposó része és az spd is, el kell dönteni, vagy járni mindig az spd cipőbe, én régen évekig napközben is azt hordtam az iskolában.[ Szerkesztve ]
-
csabi94
őstag
válasz ---Lasali--- #13678 üzenetére
Simán lehet spd pedált utcai cipővel tekerni. Én 520-as pedállal jártam egy éven át suliba, meg lehet azt szokni.
-
SOAD19
addikt
válasz csabi94 #13679 üzenetére
Megerősítem, nekem is volt párszor, hogy a nagy rohanásban nem jó cipőt vettem fel, és már nem volt idő cserére... Kicsit csúszkál az ember lába, de abszolút lehet utcai cipővel is használni. Annyi van, hogy kiállva nem nagyon próbáltam meg tekerni. Ja igen, nekem is 520-asom van.
[ Szerkesztve ]
-
Syd69
aktív tag
Outi nyeregtáskába mit szoktatok rakni? Én a sajátomat nagynak találom...
Minipumpa, belső amivel kisebb lehetne az enyém, illetve ha igen akkor hova, miként?
Alma
-
-
szjoci
őstag
válasz lsebestyen #13686 üzenetére
Az enyémbe még van egy patentszem, pár darab gyorskötöző és a belső mellett folt+ragasztó is, biztos ami biztos
Apropó, kérdésem is lenne hozzátok: a hátsó hidraulikus fékem (Avid DB1) külső pofája picit hozzáér a tárcsához, így lassú menetben szépen nyikorog. A nyerget már nem lehet kijjebb állítani. Lehet valamit kezdeni ezzel?
[ Szerkesztve ]
-
Syd69
aktív tag
válasz lsebestyen #13686 üzenetére
Ja meg deicide is!
1. Köszi a válaszokat
2. Látom ezt a pótbelsőt nem úszom meg, pedig azt gondoltam kiiktatni...
3. Pumpa nem téma, az enyém mint egy nagyobbacska töltőtoll: ilyen: [link] - ja, jó is
Alma
-
szjoci
őstag
válasz ---Lasali--- #13690 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz szjoci #13691 üzenetére
Szia!
A HS1 befigyel. Ezzel azt lehetne csinálni, hogy keresel egy olyan szervizt, akinek van tárcsakonzol párhuzam marója. És azzal meg kéne marni a vázat próbának egy 0.2-0.5mm -el, aztán menni beljebb ha nem jó, de szerintem 1mm már bőven sok lesz.
Ja amúgy a váz pont nem PM, hanem IS2000. PM -re nem nagyon lenne szakszerű megoldás, főleg ha nincs adapter.
Vagy meg kell bontani az agyat, és bal oldalra egy plusz alátétet bepakolni a kónusz meg az ellenanya közé. Mert ugye ez kónuszos agy, itt lehet ilyenekkel is variálni.[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
válasz ---Lasali--- #13692 üzenetére
Én a nyergen lévő felfogatásra gondoltam
Az eredeti IS-PM átalakítóból próbáltam lereszelni, de itt olyan marha pontosan kellene mindkét felfogatásnál dolgozni hogy az kuka lett. Ezért is van most ott shimano adapter. Itt Eger környékén nem hiszem hogy lenne olyan szervíz ahol ilyenekkel foglalkoznak, de a kónuszos ötletet megvettem . Úgyis időszerű egy karbantartás.[ Szerkesztve ]
-
hNp88
aktív tag
válasz ---Lasali--- #13678 üzenetére
& dqdb
pedig de megörültem neki, hogy ez micsoda frankó dolog , de ha csúszik-nincs tartása akkor esélytelen, nagyon sokat kiállva tekerek. (de lehet erről leszokok az outin)
akkor viszont a szintén linkelt PD-A530 jó megoldás lehet? nekem is ez a legszimpatikusabb, és testbike-n is jókat olvastam róla.
PD-M324 még ami tetszett, de erről Gyufaaa fórumtárs erősen lebeszélni igyekezett.
itt helyben a Hervisben láttam ilyen pedált, VP Components gyártmány, ezzel megérheti foglalkozni 10k-ért? kézbe véve dög nehéznek tűnt, és bár nem vagyok gramm-mániás, azért 2 pedál ne legyen már közel 1 kg.
csabi94 , SOAD19
én is sokszor mentem úgy, de nagyon kényelmetlen volt, nem szerettem és túl biztonságosnak se éreztem.
[ Szerkesztve ]
Beatam Mortem Expectans. "kötél&diófa - business solutions"
-
SOAD19
addikt
válasz Runner_fxr #13685 üzenetére
Ultra lassú tempóban tekertem odafele, kb. 5-tel, ha mehettem. Igaz, így is leizzadtam egy kicsit, azt hittem, hogy ilyen tötymörgéssel nem fogok. Többet nem próbálom meg, pedig tényleg nagyon cammogva haladtam. (3-4 km-t kb. fél óra alatt)
-
Solad
őstag
Én ilyet használok, ránézésre ugyanaz a felépítése mint az általad linkelt Shimanonak.
Azzal kezdtem hogy a csapágyazása kapott normális kenőanyagot, meg kell neki 1-200 kilométer hogy bejáratódjon, ezt leszámítva semmi bajom vele, nem csúszik, gyakran kiállok benne a 90 kilómmal és taposom rendesen, eddig nem jelezte hogy nem jó neki
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Teasüti
nagyúr
Tudtok esetleg jó SR Epicon vagy Axon ajánlatot? 1 1/8 A-head, ejtőpapucsos és RLD változatra gondoltam. (26" + tárcsa evidens.)
Vagy esetleg ilyen árkategóriában jobbat? (Én nem ismerek. Hacsak nincs vmi instant get ajánlat X-fusion Velvet-re, bár az használtan is többe kerül úgy tudom, mint ezek újonnan.) -
barisj
aktív tag
Sziasztok!
Pár hónapja letört a váltóm az országúti kerékpáromról. Mennyibe kerül egy új és a felrakása? illetve melyik budapesti boltot,szerviz-t ajánljátok? (ha szabad ilyet) Köszi előre is
◄► [Megbízhatóságom: http://goo.gl/LlJdlL] ◄►
Új hozzászólás Aktív témák
- Motoros topic
- Telekom mobilszolgáltatások
- Exkluzív órák
- Villanyszerelés
- Milyen switch-et vegyek?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- GoPro Topic
- Steam Trade (csak csere!)
- További aktív témák...