-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
pengemetal
aktív tag
Ez így van most, egy darabig működik is, de lesz sokáig fenntartható. Egy kulcsos adó (halott ötlet), félig meddig bejelentett állások, szürkegazdaság, nyugdíj válság (nem lesz annyi befizetés, mint kifizetés). És ameddig a szolidaritás, szociális háló így működik, egy bizonyos rétegnek (nem csak etnikai csoportra gondolok) eszében nem lesz elmenni dolgozni, fizetni járulékokat, mert így is minden ellátást, támogatást megkap. Kérdezem miért is jogos ez?
Hú ennek aztán már végképp semmi köze a bicajhoz be is fejeztem a fotelharcos, világreformáló posztjaimat
[ Szerkesztve ]
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lorcsi #13200 üzenetére
Lehet ilyeneket kapni, jobb nagykerekbe lehet turkálni. pl ilyesmi készletek (nem biztos hogy jó lesz a luk rajta a pálca átmérőjéhez, erre figyelni kell.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz D.Orion #13203 üzenetére
BB7 azért elég durvát fog MTB-n egy jó V fékkarral.
De ezt a fékváltókaros szart csak ki kellett volna tesztelni, vagy mondjuk számolgatnia egy olyan mérnöknek, aki látott már biciklit, meg féket.
De most a legnagyobb teleszkópgyártókat egymás után tudnám felsorolni, hogy milyen orbitális hibákat vétettek az elmúlt pár évben. Számomra is kicsit érthetetlen.[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz ---Lasali--- #13204 üzenetére
Igazad van mindenben, egy tesztet megért volna mondjuk egy komoly edzésen. Nem mindjárt élesben kipróbálni.
-
lsebestyen
addikt
Continental Ultra Sport gumi akció, ennyit szerintem lazán megér.
-
superecneB
őstag
Szíjhajtásos vázat lehet valahol kapni?
Pl Scott Sub vázat vagy ilyesmit [link] -
lorcsi
veterán
válasz ---Lasali--- #13202 üzenetére
meg vagyok akkor lőve teljesen
voltam bent egy helyi normálisabb boltban, de csak néztek rám..
a többibe félek bemenni..vagy csillagászati árak vannak..vagy pedig még a centerlokk vs. 6 csavaros tárcsásról sem tudtak semmit...akkor egy ilyen még spécibbel -
hoffman_
nagyúr
válasz deicide #13104 üzenetére
na, öröm az ilyet olvasni, ezzel már szépeket lehet túrázni, sok kellemes és biztonságos km-t vele
a reggeli cyclocross cikkemhez adalék:
délután szintén a bikemag cikke jelent meg a falamon, ahol egy merida cx bringát ajánlanak be, "svájci bikcs" jelzővel, bowdenes hayes tárcsafékkel. kissé öngólnak érzem a dolgot
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Daniel Alves
őstag
válasz D.Orion #13181 üzenetére
...sisak,ruha meg egy 1-2 apróság és máris egy fél bicikli árát elköltöttem
(#13180) lorcsi:
Nekem a garancia sokat számít ezért is szeretnék új biciklit venni, viszont ha találnék egy a magasságomhoz passzoló biciklit természetesen elgondolkoznék rajta.Orbea Orca OMR M10iLTD www.translapschallenge.com
-
hoffman_
nagyúr
-
deicide
veterán
válasz hoffman_ #13212 üzenetére
Próbálok a hajtás és a váltó után megállni, a többivel végül is nincsen bajom, a váz, kerekek nekem jó, a váltás még az, amit mindenképpen másikat akarok, mert ez elég pontatlan és nehézkesen is vált, így 180-200K körül megáll majd és lesz egy deore felszereltségű bringám, ami elkísér majd egy jó darabon biztonsággal.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
rii
nagyúr
válasz fpeter07 #13188 üzenetére
köszi .-)
igyekeztem úgy "fotózni", hogy átjöjjön a szituáció hangulata ... szóval csak addig exponálni, amíg nem lesz túl viláfgos a kép, hanem ahogy én is látom az utat ... mikor már megy le a nap, de még 40 km előttem van
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Mewryck
tag
válasz D.Orion #13203 üzenetére
mint ahogy már válaszoltak,egy BB7 a gyári betéttel,jó fékkarral (nem országúti fékváltókaros szutykokkal) sok hidrás féknek odaver fékerőben...ezt kár vitatni,bármennyire is leszólod...
a fékbetét kopása is mint minden más,2 dolgon múlik:körülmények+technikai tudás
körülmények:jelen esetben nem a legkedvezőbbek,nem is kell annak lennie
-sáros pálya
-nemmegfelelő fékkar
-nemmegfelelő fékbetét
technikai tudás:jelen esetben kb=a 0-val...mindenki tudja ész nélkül húzni a fékkart,az eredmény látható...
pár kör alatt egy teljes szett új fékbetétet kukázott...elég csak megnézni egy sarasabb-esősebb dh világkupát,ahol jóval gyorsabban mennek,jóval nagyobb terhelést kapnak,mégis van fék mikor beér a célba...kicsit olyan ez mint régen az autóversenyzés:a sofőr saját maga is tudta szerelni a technikát,tudta mire képes,hol vannak a határok,ma már...beleülnek a készbe,aztán ha valami gond van,csak értetlenül néz,ő mindent jól csinált,szar a technika...ahogy a cikkből és a kommentjeiből is kiderült...
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
lorcsi
veterán
válasz Daniel Alves #13211 üzenetére
ez is egy érv...
de van az is, hogy egy jól rendberakott igazi XT hajtással a te felhasználásoddal a büdös életbe nem lehet semmi hiba -ill. az ezzel egyenértékűvel-
amíg egy acer, avid vagy bármi hasonlónál azért erre nem vennék mérget
oké, hogy visszaviheted meg hasonlók, mert a gar..de az iylen 150-200 körüli bicajokat főleg neten futárral veszi az ember és emiatt a garanciáztatás ugyanúgy bajos (most tekintsünk el attól a szerencsés esettől, hogy belenyúlsz a tutiba és ajkán. pl. megtalálod a tutit) -
Runner_fxr
Ármester
válasz Mewryck #13217 üzenetére
BB7 valóban jó fék, nekem is volt 203-as tárcsával, nagyon durván fog. Egy középkategóriás hidrással egyenértékű fékerőben. Amiben viszont egyértelműen alulmarad, az az adagolhatóság. A bb7 fog mint a disznó, de sokkal könnyebben blokkolja a kereket mint egy hidrás. Ez van, azért összességében egy hidraulikus tárcsa az igazi.
lorcsi: Egy nem hozzáértőnek nagy lutri a használt, hiába kérdez meg mindent a fórumon, egy kerékpárban tapasztalatlan embert könnyen átverhetnek. Abban se lennék biztos, hogy egy xt-vel aztán soha nem lesz gondja. Én egyáltalán nem vagyok elájulva a mai shimano váltóktól. Hiába xt, egy sram sokkal jobb, nekem ez a véleményem. Shimano fékekben viszont nagyon jó. Hajtókarok, agyak is jók. A váltással nem vagyok megelégedve maradéktalanul.
Meg aztán egy új bringát birtokolni azért más érzés mint egy használtat. Még ha jó állapotú használt, akkor is az új az új. Persze ettől még igaz, hogy ha valaki ért hozzá és szerencséje is van, ki lehet fogni nagyon jó gépeket, a bolti ár töredékéért. -
planbmokus
senior tag
válasz Mewryck #13217 üzenetére
Én az elmúlt jópár évben használtam pár féle féket (M525 Deore, Hayes MX2, Avid BB7, Magura Luise, Hayes HFX9, HFX MAG), de soha nem találkoztam olyan helyzettel, hogy ledaráltam volna akár egy fékpofát is.
Jelenleg a két bringámon Magura MT4 és MT2 van.
Az MT4-es van a Cannondalemen, amivel a Balatonfűzfő Maratonon indultam, ahol nem kis sár volt, szinte meg sem érezte a fékpofa.
Életem során a legnagyobb sárral szerintem a HFX 9-esemmel találkoztam 2007 szeptemberében Szekszárdon és Magyarszéken, de az sem panaszkodott (EBC fékbetéttel).
Itt valami nagyon nagy tervezési baki van!"Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
hoffman_
nagyúr
válasz planbmokus #13220 üzenetére
az outi fékkar nagyon szűk keresztmetszet a fenti kérdésben, ez vitathatatlan.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
lorcsi
veterán
válasz Runner_fxr #13219 üzenetére
jó helyről, megbízható eladótól kell venni és akkor nincs akkora gond
odaírtam, hogy xt szettel egyenértékű..szóval az sramot sem zártam ki, sőt!
az lehet hogy az újat birtokolni nagyon cool..de bazi nagy kompromisszumokat kell ilynekor minőségben kötni
-
Moric
aktív tag
Nekem van mechanikus tárcsafékem. A beállítás pillanatában világos volt számomra, hogy ez nem a legsikeresebb konstrukció.
Kérdeztem is kb. egy hete, hogy létezik-e használhatóbb konstrukció mechanikus vonalon. Gondolom mechanikusnál bonyolult lenne két dugattyús rendszert összehozni. Esetleg egy úszónyerges megoldás még játszhatna. Az nem túl bonyolult és önállító is lenne. Most kénytelen vagyok egy plusz kulcsot betenni a pótgumi mellé, féket állítani.Versenyen nem megoldás, hogy néhány kilométerenként megállunk féket állítani, ezek szerint nem oda való.
Én jöttem már le esőben hegyről, a felnifékem fele elkopott 5km alatt. Barátomnak a karbon felnijén a fék 98% elfogyott és még fékhatása se volt. El is esett, sajnos.A mindennapokra hátrányaival együtt is jobbnak tartok egy mechanikus tárcsaféket egy felnifékkel szemben. Esőben sokáig jobb a fékezhetősége, nem koptatja a drága karbon kereket. Egy tárcsát fékbetéttel kapok annyiért, mint karbonhoz fékpofákat. Tavaly egy tél alatt fogyasztottam 5 garnitúra fékpofát és 1 pár alumínium felnit.
-
_seth_
veterán
válasz D.Orion #13203 üzenetére
Avid BB5 fékek + Avid FR5 fékkar + Avid G3 Sweep tárcskák és Avid gyári fékbetétek, hegyről lefelé 70-es tempónál sem éreztem, hogy kevés lenne határozottan és erősen fogott, szerintem az adagolhatósságal sincs baja, nem húznám le az összes mechanikusat pedig ami nekem van az még egészen olcsó szett.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Solad
őstag
válasz _seth_ #13224 üzenetére
Az említett cikkben sem a megfelelő üzemi körülmények közötti fékerőről van szó A probléma az, hogy a sár koptat mint a nyavalya és nem állít után a rendszer, aminek következtében hamar gond lesz. Száraz körülmények között vagy szimplán "csak" esőben valószínűleg a cikkben szereplő rendszerek sem mondtak volna csődöt
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
_seth_
veterán
válasz deicide #13225 üzenetére
Aszfalt, szerpentin Több is lehetett volna de már ez is elég volt
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Szilváson a kilátótól lefelé lehet száguldozni aszfalton ami néhol jó minőségű de figyelni kell mert van ahol óriási lyukak vannak benne, én 70-ig merészkedtem de ott is húztam a féket mert ment volna néhol többel is, párom 30-as tempóval gurult le
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Muton
addikt
válasz _seth_ #13224 üzenetére
nekem avid elixir5 g3 tárcsa, gyári betét, Normafáról lefelé 60-70-el az autók között iszonyat kevés (vagy csak az én súlyomhoz): egy legalja kisautó is sokkal jobban lassul, mint a bicaj, tehát 70-el nem száguldoznék max üres úton, mert simán felkenődik az ember az előtte lévőre. illetve azért sem túl jó száguldozni, mert tavaly valamelyik versenyen egy csávó bukott 70-el, annyi is volt neki sajnos.
v-hez képest viszont jelentősen jobb a fékereje, és nem érezni égett gumi szagot azonos körülmények között
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
rii
nagyúr
válasz _seth_ #13230 üzenetére
régen (92-97) sokat tekertünk unokatesómmal az egész tájon mindenfele
szarf.s schwinn csepel (ilyesmi) úgy meg lett lefele eresztve, hogy a könnyem felfele folyt a halántékomon a csíkszememből* ....
sajnos kmph-t én már nem tudok, akkor még nem volt ilyen ficsör a gépeken
*Eger határában volt egy ilyen lejtő, egy lány annó meghalt ott, mert kiment a fékje ....piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
_seth_
veterán
Ha elolvastad, hogy hol tekertem akkor láthatod, hogy arra nincs nagy autóforgalom, míg felmentünk sem volt és lefele sem egy sem, igaz bringás de még gyalogos sem volt sehol sem szóval ezzel nem volt gond és tekintve, hogy az alföldön lakom így felénk egy egy lejtőn max 20-ról 22-re lehet felgyorsulni
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Jó most ennyi erővel ne vezessek évi több mint 20 ezret mert elémugrik egy szarvas...
Magasságmérő itt nem is működne max valami mélységmérő
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz _seth_ #13227 üzenetére
Nekem eddig a legtöbb 72.5 volt az én slick gumis MTB-mal...de közel ennyi sem lesz már többet.Úgy érzem nagyon hazavágta önbizalmam ez a térdtörés.Nem is éri meg ilyen rekordokat döntögetni.Inkább szintkülönbségben próbálok majd remekelni,az kevésbé veszélyes üzem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
...most látom,hogy ott a bűnös kormányszarv is! ...és az egyik juttatott a másikba,mert a kórház van mögötte ahol műtöttek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Monya78
veterán
Sziasztok!
Rájöttem ha lock-olom az első teleszkópot könnyedebb a tekerés (érzésre olyan mintha 2 bar-ról 4 bar-ra fújtatom a gumit ), kérdés az hogy mennyire rongálja a teleszkópot ha lock-osan találok el egy-két kátyút?
Mondjuk annyira nem is fix így a telo, hisz nagyobb erőhatásra mozdul 2-3cm-t... -
Monya78
veterán
Levegőnyomás úgy van beállítva hogy alapból ahogy felülök 2cm bemegy a szárba, és a legnagyobb erőbehatásra se koppanjon fel, nálam marad fél centi. Szerintem nagyjából így kellene beállítani, így szinte az egész rugó utat kihasználom.
Amit még lehet állítani a visszaút csillapítás, az a leggyorsabbra van állítva.Míg egy kötegelőt fel nem raktam a becsúszószárra én sem gondoltam volna hogy lock-osan ennyit mozdul ki.
Így viszont pontosan le lehet mérni.[ Szerkesztve ]
-
Monya78
veterán
Test bike-t olvasgatva a Suntour Axonnál írnak 1-1,5cm lockos mozgást, viszont ott ennek mindenki örül...lehet hogy nekem is örülni kellene?
köszönöm a hozzászólásokat, segítséget...
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Politika
- Trollok komolyan
- EAFC 24
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Hobby rádiós topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...