-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
Elhatároztam, hogy amint beköszönt a tavasz, elkezdem bejárni az ország legjobb túra útvonalait kerékpárral. Idáig főként a Budai hegységben bringáztam vagy külföldön bringa parkban. Pedig egy csomó helyen nem voltam Magyarországon. Tudna valaki ajánlani jó túraútvonalakat? Főként erdei túrák érdekelnének, az sem árt ha van sok technikás lefelé is. Egyenlőre gyűjtöm az infókat.
-
deicide
veterán
válasz Runner_fxr #13952 üzenetére
Ha a Velencei-hegységbe tévednél, szólj, itt nagyjából mindent ismerek, amit lehet.
20-30km-t simán el lehet bohóckodni.
Vagy akár 60-at is.[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #13953 üzenetére
Köszi, ott is érdemes lenne bringázni. Ha arra mennék akkor szólok mindenképp. Egy Balaton körbetekerés az biztos lesz, de ezenkívül főként erdei utak. AM/Enduro bringával nem nagyon szeretnék sokat aszfalton tekerni.
Ez az endomondo, hogy működik? Tudom, már sokan használják, de én egyáltalán nem ismerem. Honnan tudja meghatározni a pulzust? Úgy tudom valami androidos telefonos alkalmazás ez. Ezek szerint kell hozzá valami polar óra is?
-
deicide
veterán
válasz Runner_fxr #13954 üzenetére
Kétféle módon is működhet, Bluetoothos pulzusmérő pánttal (ez sok energiát zabál, viszont bármilyen BT-s telefonnal működik), vagy ANT+-os övvel, de ehhez ANT+ chipes telefon kell (alacsony energiafelhasználás, leginkább Sony modellek). Az endomondo-ban össze kell párosítani az eszközt és utána az edzés alatt folyamatosan rögzíti a pulzusodat is, a sebesség, szintadatok mellett.
Én Decathlonban vettem BTWIN pulzusmérő övet és sebesség/pedálfordulat érzékelőt, ez utóbbit is lehet párosítani endoval és akkor a sebességet nem a GPS méri, hanem a kerékfordulatból számolja, plusz lesz mellé cadence görbéd is.[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #13955 üzenetére
Köszi, pulzusmérő övet már tervezek egy ideje venni. Nem mintha bármi bajom lenne, de hajlamos vagyok túlhajtani magam. Nem ártana ha valami figyelmeztetne ha túl magasra viszem a pulzusom. A többi funkció számomra nem annyira lényeges, de lehet kipróbálom. Végül is egy sima km/óra ami most is van a bringán, mutatja az átlag sebességem, megtett távot, max sebességet, mellé egy pulzusmérő öv szerintem elég. Persze jó ez, hogy a telefonon vissza tudjuk nézni az adatokat. Nem mondom, hogy hülyeség. Bár én inkább a szórakozással vagyok elfoglalva bringázás közben. Ezek a teljesítmény adatok kevésbé szoktak érdekelni, max azt nézem mekkora volt a max sebességem az erdőben lefelé.
[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
válasz Runner_fxr #13956 üzenetére
Hasznos ilyen szempontból, igen, bár én nem próbáltam ezt, de biztos lehet tartományokat beállítani és kérni, hogy csipogjon, ha túlléped.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
sghc_toma
senior tag
válasz Runner_fxr #13952 üzenetére
in asm we trust
-
Runner_fxr
Ármester
válasz deicide #13958 üzenetére
Engem leginkább csak ezért érdekel a pulzusmérés. Hobbi szinten ez a lényeg. Tartósan túl magas pulzussal edzeni nem olyan jó. Fölöslegesen túl terheled a szíved, az ott már nem edzés neki.
sghc_toma: Köszi, ez is felkerül a listára. Valóban szép, meg az 29-es giant is szép.
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz Runner_fxr #13960 üzenetére
én 2 szettet tudok szívből ajánlani:
olcsó: Beurer pm 25
drágább: Polar RS300xbringázáshoz jobb szeretem a Beurert mert jobban áttekinthető az óra, viszont más sportokhoz pedig a Polart, mert a Beurernek elég merev az öve és mondjuk kosarazás vagy futás közben hajlamos elmozdulni ha sokkal nagyobb a mellkasod mint a derékbőséged.
általános frekit használnak, kondigépekkel szépen együttműködik mindkettő, bár a polar 1-2 típusra válogatós, pl egy régebbi edzőtermi bringán volt hogy dupla értékű pulzust írt a gép, csodálkozhatott aki esetleg odanézett, hogy 260-as pulzussal melegítek beMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Solad
őstag
válasz Runner_fxr #13962 üzenetére
Nem igazán lehetséges csuklón a dolog. Pikkpakk megszokja az ember a mellkaspántot!
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Zola007
veterán
válasz Runner_fxr #13962 üzenetére
igen, csak az öv tud, magas pulzustartományban csak ezek pontosak, de ezek közül sem mindegyik.
a legtöbb olcsó öv csak kb 140-150-es pulzusig mér jól, utána már kevésbé pontos, pedig az lenne a legfontosabb
a Beurerben az a jó, hogy ugyanazt az övet adja ehhez mint a 30 ezres órához és elég strapabíró
10-ért biztosan nem kapsz jobbat
a polár más kategória, de én valahogy nem szeretem a kijelzőt és a menürendszerét
ha budapösti vagy akkor nézz be a Zerge boltjába, ott van sokféle óraMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
---Lasali---
Közösségépítő
Egy tegnap előtti kép. (rákattintva nagyÚL)
Nyomtunk egy 40 est, 4 en barátokkal, jó volt. Egész meleg volt, én túl is öltöztem, folyt rólam a víz.
Talaj viszonyok azok elképesztőek voltak, a portól (!) a dagonyáig volt minden. A képen már levakartam a bicikliről fél kiló sarat, kapta az áldást. Később a fox fékhídja teljesen megtelt sárral, az első váltó meg eltűnt a sár alatt.
Ránk is sötétedett, de rajtam kívül még az egyik srácnak volt power ledes lámpája, így ketten bevilágítottuk négyünknek a terepet és az útviszonyokhoz képest tudtunk jó tempót menni.
Tegnap is kimentünk 3-an, de este, egy kis tűz rakásra, sütögetésre. 6-7 fok az már olyan meleg volt nekünk a pár héttel ezelőtti -2-0 fokos biciklizésekhez képest, hogy már lehúzott cipzárral mentem ki az erdőig.. aztán sapka nélkül kerestem a tüzelni valót, vittem váltó cipőt meg ami kell.Volt egy kis fail sztori megint.. régi shimano szemüvegemet a találka helynél, a másik haverom műhelyénél olyan hülye helyre tettem le (magam se tudom miért oda.. meg aztán el is felejtettük hogy ott van..), hogy végül odacsuktuk a műhely ajtóval.. úgyhogy kellett rendeltem átlátszó lencsét a Rudy-ba hogy legyen átlátszó szemüvegem.. Basszus 11900 ft.. elképesztő..
[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #13966 üzenetére
Sikerült felépülni a sérülésből?
Azzal a gumival nem volt gáz dagonyázni?
Képzelem mennyire instabil lehetett, alattam szó szerint ficánkolt a bringa sárban ilyen kicsi mintázattal, nem volt vicces.[ Szerkesztve ]
-
-
ludsimon
veterán
Hátte hogy kerülsz a Föld peremére?
Ausztráliában engedélyezett az autópályán bringázni a leállósávban van erre a célra kijelölt hely?
USA-ban van ilyen. (on 101 freeway)Magyarországon meg sima főútért megy a harc, odakint meg mindenhol lehet... no comment..
[ Szerkesztve ]
undefined
-
aktív tag
Hello!
Gondolkozom rajta hogy elkezdek biciklivel munkaba jarni ezert szeretnem kikerni par tapasztaltabb ember velemenyet errol az utvonalrol:
[link]
Igazabol nem szeretnek kezdokent az Ulloin menni ezert azt szeretnem megtudni hogy van e olyan utvonal ami ennel nem sokkal hosszabb de kerekparos szempontbol jobb/biztonsagosabb.Koszonom elore is a segitseget!
Youth hides the key to salvation
-
válasz ludsimon #13972 üzenetére
Tele lett a puttonyom, aztán dobbantottam. Egyelőre fél évre szól a vízum, de majdcsak kialakul valami. Ráadásul most a szakmám is feltették hiánylistára, szóval... akármi lehet.
Szerintem (mondom szerintem) itt gyakorlatilag bárhol biciklizhetsz. Kivéve ott, ahol tiltó tábla van, vagy "prohibited" felirat külön jelzi.
Láttam már 2*3 sávos, mondhatni "belső" autópályán olyan jelzést, ahol a bicikliseknek külön felfestett rész volt. Igaz egyszercsak jött egy "tovább ne" tábla.
3 hete vagyok itt, tegnapelőtt vettem a bicajt, szóval egyelőre még örülök, ha nem kanyarodom rá reflexből a szembe sávra...
Mondjuk az tényleg súlyos, hogy zölddel felfestett bicajutak vannak helyenként, ahol meg nem, ott sok helyen csíkkal van elválasztva.És(-sel nem kezdünk mondatot), _nem_ dudálnak le! Nem szorítanak le. Ha szűkületbe érsz, akkor lassítanak mögötted, felveszik a tempód, majd amikor szabad a pálya, akkor nagyívben kerülnek ki.
Ku.vajó érzés
Az más kérdés, hogy előrefele sem tudnak vezetni, szóval a hátramenetet nem nagyon erőltetik... tehát azért résen kell lenni itt is, mert sok a balfasz.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
superecneB
őstag
SR Suntour XCM (SF9-XCM-MLO-26-80) évjárat 2009.
Üzembehelyezés éve: 2011
Karbantartás: Évente 2x teleszkóp generál szakszervízbenProblémák 2013. év elején kisebb rozsda foltok a becsúszon. Javaslat: Szilikon zsírral kenegessem időnként. Ez most sincs másként, azonban most, hogy szétszedtem a zsírozáshoz a következő látvány fogadott:
BAL: [link]
JOBB: [link]Valamit még lehet kezdeni ezzel?
Most szeretném eladni a komplett kerékpárom, kérdésem ez hogyan mozgatja az árakat, nem szeretném elsumákolni a hibát. -
ludsimon
veterán
Elég ritka már itthon is, hogy ledudáljanak. Legalábbis Bp vonzáskörzetében.
Egyre toleránsabbak a bringásokkal még ha olyan helyre kanyarodok ahol nem teljesen szabályos akkor se dudálnak le.
Amit észrevettem, hogy nyár közepe, végefelé jön ez a _ledudálom_ szakasz. Gondolom a nagy meleg miatt, meg a rengeteg szabálytalan bringás miatt is és jönnek a _bünti leszorítások_ meg a dudálás, meg _megmondompirosnálholbringázzál_.Mondjuk itthon az még nem terjedt el, hogy lassítsanak egy bringás miatt.
Napi rendszerességű a 20 cm-es távolságú előzések sajnos, de ezzel együtt kell élni, hogy mi Magyarországon nem kívánt személyek vagyunk bringával az utakon, mert autóval, motorral _kúúúúl_.
Vicces, hogy az az első aki elkezd dolgozni MO-on, hogy vegyen egy rozzant autót 250-500 ezerért. Én mindig mosolygok ezen mikor 100-120 ezres fizetésből valaki összekaparja az autóravalót és akkor fú de jó van egy autóm és azzal bármit megtehetek, leszoríthatom a bringást még ha 3-4x annyiba került az a bringa, mert a bringásnak nincs értéke. Hát jah, ezzel én már együttélek, ha kereszteződésbe érek és látom, hogy az autós indulna és nem jön mellettem autó behúzódok középre az úton.
Már volt majdnem baleset, hogy kifordult mikor épp 35-el jöttem és satufék.. kb 15-re kellett visszalassítanom, mert persze ha kifordul eléd akkor minek taposson a gázba! Hát ez megy itthon, Bp környékén. De nem zavar már.undefined
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #13965 üzenetére
köszi az infot, utánanézek.
superecneB:
Sajnos ezek az olcsó Sr villák nem a tartósságról híresek. Szervizeltetni sem érdemes. Haszálod amig mozog, meg nem kotyog nagyon, utána kidobod és veszel valami rendes nyílt olajfürdős villát. Erre egy fillért ne költs.[ Szerkesztve ]
-
fireproof
őstag
Sziasztok.
Nyárra beszereznék egy kulacstartót azonban a vázamon nincs neki furat. A kulacsot úgy néz ki viszont hogy úgyis a nyeregcsőre tennem. a kérdésem hogy használt már valaki iylen SKS adaptert? Mennyire stabil? Valamint ez a kulacstartó és ez a kulacs összepasszolna? Valamint az elöbb említett kulacstartó mennyire strapabíró?
Esetleg tudtok más megoldást a nyeregcsőre szerelhető kulacstartóra? Ismertek más fajtákat is? -
Dirtyz
őstag
Fázós lábfejűeknek tudom ajánlani ezt a zoknit, nemrég vettem egy párral, aztán még egyet, legyen váltás is 5 fokig nyári cipőben tekerek benne..
Ha valakinek az egész lába fázna, kukkantson az aláírásomra[ Szerkesztve ]
Védd a fákat, egyél hódot!
-
sanzi89
addikt
Van egy városi Schwinn Csepel Elite TX51-es bringán. A kritikán aluli gyári felszereltség, valamint az összeszerelés miatt fél éve átépítésre vár. Most összejött a pénzmag, a hátsó kerék agyát cserélném. Jelenleg egy Joytech menetes agy van benne, lényegében ugyan ez, ezt cserélném egy Shimano Deore FH-M590-re. A kérdésem, hogy szerintetek megoldható, hogy ugyanazokat a küllőket, küllőanyákat használom? A méreteik majdnem megegyeznek, az ebike küllőszámító programja szerint 0.3 milliméterrel kellene hosszabb az új agyhoz a bal oldalra.
A másik, hogy van-e valami indok, ami miatt nem ajánlott ilyen "bontott" küllőket használni? A bringa egyébként lényegében 0 kilométeres, csak a boltból tekertem vele haza. Illetve volna pár kérdésem a fűzéssel kapcsolatban is, de azt majd később."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
zoo8800
veterán
válasz sanzi89 #13987 üzenetére
0,3 mm az semmi, használható lesz a küllő az új agyhoz. Én már fűztem kekeket bontott küllőkkel, szerintem nem probléma újra beépíteni. Igaz, ezek DT küllők voltak.
De milyen küllő van a bontandó kerékben? A felni jó? Ezeket nem kellene cserélni?
Az új agyhoz másik fogaskoszorú kell, ugye tudod?[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Teasüti #13968 üzenetére
Múltkor esőzés miatt kihagytam pár hetet, meg egyik bringázáskor kicsit megfáztam, mikor próbálgattam egy fulcrum kereket, aztán bevettem pár ibuprofen tablettát, aztán ezektől le is ment a gyulladás. (ez régebben is jellemző volt, hogy estre éreztem hogy meleg, gyenge, be van gyulladva, egy tabletta, és reggelre lement.. de nem szeretek gyógyszert szedni, főleg nem állandó betegségre, szóval 4 év alatt ha egy dobozzal beszedtem, lehet sokat mondtam) Utána meg jobban felöltöztem már, mikor olyan hidegbe mentünk, és akkor nem durrant be egyből a térdem. De hát attól függetlenül nem vagyok ebből felépülve.. csak épp nincs begyulladva és tudok bringázni.
Dehogynem gáz. Épphogy beleérsz vele a sárba, és a mintázat kb teljesen eltömődik, de ezt a sarat nem göngyölítette magára legalább, viszont tele volt mindenféle avar, fa rohadvánnyal, úgyhogy azt meg szerintem hasonlóan felkapja a sárgumi. Régen mentem keskenyebb, de magas mintázatú gumival, azzal se tudtam jobban biciklizni, mondjuk tény hogy a sárban azért az nem úszott meg ennyire, de mindenhol máshol rosszabb volt ezerszer, úgyhogy én nem akarok nagy bütykös gumival menni. Egyik srác az egyik legújabb 29 es schwalbe gumival jött, aminek kétszer magasabb a mintázata, elég jó guminak néz ki XC -re, de az is hasonlóan csúszkált. Az a jó hogy azért 2.2 es és nagyon ballonos, plusz nem megyek nagy nyomással, és így azért felfekszik, csak kicsit meg a segge jobbra balra, kicsit elforog, elől meg olyan kormányozni mint mély murvában.
[ Szerkesztve ]
-
superecneB
őstag
válasz Runner_fxr #13981 üzenetére
Ezzel tisztában vagyok, költeni sem akarok rá. Ilyesmire gondoltam, hogy le lehet -e polírozni róla, rozsdamaró lehozza -e stb.
Meg hogy ha épp eladni szeretném a kerékpárom akkor hogyan érdemes mozgatni az árakat egy ilyen teleszkóp miatt?2 fajta zsírom van most itthon melyik jobb ebbe a teleszkópba?
1. [link]
2. [link][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz superecneB #13990 üzenetére
Mivel ez a teló alapból nem képvisel túl nagy értéket, így nagyjából nem sokat oszt vagy szoroz, hogy kicsit kopottak vagy rozsdásak a becsúszók. (Ér kb 5000-et használtan egy ilyen villa) Inkább a kerekek, fékek, hajtás, váltók állapota a számottevő.
Sokat szerintem nem tudsz tenni, én nem sokat foglalkoznék ezzel a villával. Megkopott és kicsit rozsdás lett, a rozsdát le lehet szedni, de attól még a kopás látszani fog. Utána megkened egy kis szilikonos zsírral aztán kész.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #13990 üzenetére
Az XCM az műanyag perselyes, abba tökéletes lesz a szilikon.
Rozsdát nagyon finom dörzspapírral szedd le, aztán polírozd meg durva karceltávolítóval, aztán lakkozd le vékonyan, egy darabig bírni fogja, nem sokáig, de legalább az eladáskor nem lesz rozsdás.Az első képen az szerintem LZS zsír, az lítiumos, az telóba annyira nem jó, mert az alu és acél alkatrészek közt kémia folyamatokat indíthat meg és csúnyán berohad. Ez csapágyakba való. (maximum a rugóra kenhetsz belőle ha acél becsúszós a szerkezet)
[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
válasz zoo8800 #13988 üzenetére
Köszi a választ!
Az, hogy milyen küllő meg küllőanya van benne nem tudom, az Elite TX51 gyári alkatrészei. Amit tudok róluk, hogy feketék. A felni is gyári, lényegében új, elvileg jó. A fogaskoszorú értelem szerűen új, de a fél hajtás cserélődik (fékváltókar, első-hátsó váltó, fogaskoszorú, lánc, agy).
Még egy kérdés a kerékfűzéshez. Van ugye ez az aránylag beszédes ábra:
Ugye a bal és jobb perem távolság nem ugyan akkora, és mivel a keréknek a hátsó villához képest kell középen lennie, ezért a jobb oldalon kicsit rövidebbnek kell lennie a küllőnek, hogy ezt kompenzálja. A kerékből kiszedtem két küllőt, de ugyanolyan hosszú mindkét oldalon. Ezt lehet kompenzálni azzal, hogy jobban betekerem, ha elnyeli a felni/küllőanya nem kell a két oldalra különböző hosszúságú küllő? Illetve a szemmértéken kívül - nincsen céleszközöm - mivel lehetne ezt az egyik oldalra "húzást" pontosan beállítani?
@---Lasali---
Az egyik bringámban SR XCR teló van, az is műanyag perselyes. Oda is szilikonzsír használjak a perselyekhez, szimeringekhez kenésnek?
Minden nap használom 30km-t munkába járáshoz és szerintem beázhatott, barna trutymó jön ki belőle - szerintem rozsdás vizes/zsíros cucc -, úgyhogy megérne egy nagytakarítást.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz sanzi89 #13993 üzenetére
"mivel lehetne ezt az egyik oldalra "húzást" pontosan beállítani?"
Centrírozó állvány a neve. Csinálj egyet ha akarsz foglalkozni ezzel a fűzögetéssel otthon. Egyébként a hátsó kereket a vázhoz kell nézni hogy középütt van-e, el lehet vele szórakozni mire tökéletesen középen lesz (főleg ha nem pontosan voltak sablonozva a hegesztéskor a csövek..), a legtöbb gyárilag összeszerelt bicikliben nem szokott tökéletesen középen lenni a felni, valamint sok műhely se igényes erre sajnos.
Ki kell számolni hogy mekkora küllő kell bele és azzal kell befűzni. Ha olyan az agy mint a sematikus ábrán, hogy a bal küllőperem sokkal nagyobb, akkor lehet hogy jó lesz azonos méretű küllővel.Az baj ha jön belőle a rozsdás trutyi, akkor annyira beázott, hogy a rugó rohad benne.. jó lenne azt is kiszedni, de ahhoz alulról nem nagyon lehet hozzáférni ezekhez, úgyhogy kell hozzá egy suntour műanyag kulcs, hogy felülről megbontsd, mással ne állj neki mert csak szétcseszed. Az lenne a precíz ha le tudnád zárni a rozsdát a rugón, de az is jó ha valami csapágy zsírral átkened a letisztított rugót.
Szerintem tuti hogy műanyag perselyes, szóval mehet a szilikon.
Napi 30km az nagyon sok egy teleszkópnak, ennyi km-t használva rendszeres karbantartás szükséges, főleg ha nem csak száraz időben mész.
Ezeket a teleszkópokat is érdemes szervizelni, mert egyszerűen szétszedhetők, és az ő élettartamuk is megsokszorozható ezzel. Az én suntour ncx trekking telóm 9600 at ment el úgy, hogy nem kopott ki a persely és a fekete becsúszó sem kopott meg, és egész szépen mozgott.[ Szerkesztve ]
-
superecneB
őstag
válasz ---Lasali--- #13992 üzenetére
Köszi a tippeket skacok!
Finom csiszoló papírral már nekimentem 1500-2000-es nem is tudom most hirtelen, sokatnem értem vele, de ujjal végigsimítva könyedebb a mozgása. Az a helyzet, hogy ez a folt ahol van, ott pont nem látszik. Van egy műanyag persely a felső O-gyűrű alatt, és ez pont ott van.
[link] Pont ahol van a 4B tehát a slider sleve.
Tehát ha össze van rakva a bringa akkor nem nagyon látszik, csak az egyik oldalon, ott is a váll felől csak.Szilikont kapott végül, nekem is ez volt a gyanúm a lítiumos zsírral, bár egyik ismerősöm évek óta azt rak egy RST teleszkópjába és még nem volt vele gondja.
[ Szerkesztve ]
-
sanzi89
addikt
válasz ---Lasali--- #13994 üzenetére
Nagyon köszönöm az összes infót! Már csak egy kérdés maradt honnan szerzek ilyen gyári kulcsot a teleszkóphoz.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Teasüti
nagyúr
válasz ---Lasali--- #13994 üzenetére
Napi 30km az nagyon sok egy teleszkópnak, ennyi km-t használva rendszeres karbantartás szükséges, főleg ha nem csak száraz időben mész.
Jah én meg azt hittem elég évente egyszer szétszedni a városit, amúgy meg csak a becsúszókat szoktam néha sprézni.superecneB
Ha lecsiszolod a króm becsúszót, akkor utána szvsz el lehet dobni a villát. Polírozni lehet maximum, de a felületkezelést le ne csiszold!
A konyhai Cif súrolószer tökéletesen leszedi a rozsdát, elég hozzá vmi enyhén durva anyag, mint pl papírtörlő vagy egyrétegű legalja wc papír és hasonlók.[ Szerkesztve ]
-
superecneB
őstag
válasz Teasüti #13997 üzenetére
A 2000-es papír az már polírozásra való. Annak idején még a cpu hűtőket ilyenekkel (is) csiszoltuk tükör simára. Nem a króm réteget csiszoltam, hanem a rozsdát. Cif, 2000 vizes csisz. , cif volt a kombó. Már össze van rakva, most egyébként meglepően szépen mozog, bár ez nem csoda, hisz kapott jó kis szilikonzsírt.
Ezek a suntourok ennyit tudnak, kicsit naív voltam, hogy többet vártam a karbantartástól: Itt egy jóval durvább eset: [link]
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #13998 üzenetére
Én egy RST villát próbáltam meg életre kelteni egyszer ismerősöknek, hosszú sztori, a lényeg hogy szarból kellett várat építeni. Ott dremellel kb max fordulatszámmal csiszolókoronggal mentem neki védőszemüvegben, olyan vastag volt a rozsda hogy köhögtem a felhőtől amit felvert a gép.
[ Szerkesztve ]
-
superecneB
őstag
válasz ---Lasali--- #13999 üzenetére
Hehe, és sikerült vagy ez az a bizonyos piros villás videó?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- E-roller topik
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik
- Okos Otthon / Smart Home
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...