-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Moric
aktív tag
Nem mai darab, Látszik, hogy használták, van rajta néhány karc, lakksérülés. Nekem ez csak jó, mert kevésbé fogom félteni csapatás közben.
A legnagyobb baja, hogy a teló Lock funkciója teljesen hiányzik illetve nem működik. Ezt idővel szeretném megjavíttatni, ha lehet.
Itthon lehet kapni a Bomber teleszkóhoz alkatrészeket?
Illetve kihez érdemes elvinnem aki meg tudná javítani?Megyek is vele egy ismerkedős kört.
-
Runner_fxr
Ármester
Mennyiért vetted meg? Hajtása rendben van, nem kopott? A villa az egy Marzocchi, a bomber az nem a típusa, egyébként az a villa se mai darab, a lock javítása nem biztos, hogy könnyű lesz, lehet, hogy alkatrészt nehéz lesz szerezni, meg az is lehet, hogy drága, de reméljük a legjobbakat. Én Budapesten a Probike-ot tudom ajánlani teló ügyben.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Megtaláltam a telód típusát, vagy ez: Marzocchi MX PRO ETA & TAS
Vagy ez: Marzocchi MX PRO SL
Évjárata 2006.[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
Mondtam korábban, hogy a régi bringámon meg anyámén lévő terepgumit elhasználnám az újon, mert az a kettő inkább aszfalthuszár, és kapna hozzá illő gumit.
Namármost a jelenlegi bringám 26x2.10, a régi 26x2.00, anyámé 26x1.95
ebike-on olyan belsőket láttam, ami mindhárom mérethez jó. Valószínűsíthető, hogy az én belsőm is jó mindhárom gumi mérethez? (a 2.10-hez magától értetődően )Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
deicide
veterán
válasz -=RelakS=- #14856 üzenetére
Nekem 1.5/1.75/2.1-es külsőim voltak eddig, a belső viszont sosem változott, tehát biztosan jó.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
imyourfriend
őstag
válasz -=RelakS=- #14856 üzenetére
Megvan adva a belsők ballonossága, és hogy milyen értéktől milyen értékig használhatod. Tegyük fel 26x1.75-26x1.95, ha a te külső gumid beleesik a tartományba akkor összeszerelhető, egyéb esetekben léphetnek fel különböző kompatibilitási gondok.
-
anorche1
őstag
Ennek a leírását nem igazán értem, és a képről számomra nem egyértelmű. Szóval, ennek a segítségével, tudom a prestás pumpával a schradert fújni?
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Moric
aktív tag
válasz Runner_fxr #14855 üzenetére
Kösz, hogy foglalkoztál vele!
A mx pro sl van benne. Kár hogy a választója nem működik, biztos állandóan kapcsolgatnám.Megvolt az ismerkedő körünk. Még tanulnom kell a meredek emelkedő legkönnyebb áttétel viszonyát. Sikerült dobnom egy hátast. Feküdtem a földön mint a büdös bogár, a kerékpár meg az ég felé nézett.
Szerintem a teleszkópon még állítani kell, mert 5 cm-et se mozgott.
Hazaérve nekiálltam megtisztítani. Szét kell szednem csavarjaira, mert ősdzsuva van mindenhol. Be kell áztatnom brigéciolba, hogy újra szép tiszta legyen minden.
Gondolom az utolsó években már csak használták nem foglalkoztak vele, majd leállították úgy ahogy volt. Az víz, olaj, sár, por így együtt megtette a hatását. -
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #14856 üzenetére
26"-os belsőknél általában van az 1.75-2.125-ig és az 1.0-1.5-ig.
De ez azért nem szentírás, például én rendszeresen sima 1.75-2.125-ös belső használtam a 2.5-ös külsőbe is, simán túl lehet fújni. A nagyobbik gond talán azzal van ha mondjuk 1.4-es külsőbe akarsz belearakni 1.75-2.125-ös belsőt. Az nem biztos, hogy belefér. Oda jobb az 1.0-1.5-ig.
A te esetedben semmi gond, mivel az 1.95 beleesik a tartományba. Ha 1.75-nél vékonyabb külsőt akarnál használni akkor kéne vékonyabb belső is, de az 1.95-be jó lesz az ami a 2.1-hez is volt. -
deicide
veterán
20% felett vigyázni kell, ja, nekem is majdnem sikerült párszor, de még időben ráfeküdtem a kormányra és nem lett gond.
A telómat nekem is keményre fújták, következő héten vettem egy teleszkóppumpát és beállítottam a saját szájízem szerint, mert én is puhán szeretem.Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Runner_fxr
Ármester
A láncát ellenőrizted nyúlásmérővel? Nálam ez az első ha használt gépet nézek, ha le van nyúlva, élből mínusz az árból egy lánc meg egy sor. Illetve onnantól kezdve már nehezen tudják azt bemagyarázni, hogy alig volt használva, mivel ugye a legtöbb használt gépet így hirdetik.
Ez a villa levegős, ha túl keményre van fújva, mármint nem a súlyodhoz, akkor nem is nagyon fog mozogni.
A Marzocchi weboldalán, ahonnan a villád típusát is linkeltem, ott a users manual, abban benne van, hogy adott súlyhoz mennyire kell fújni.Az igazat megvallva nem szeretem az olyan használt gépeket amik tiszta koszosak, látszólag nem törődtek velük, ez nem túl jó előjel. Mennyi pénzt adtál érte?
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz Runner_fxr #14865 üzenetére
Ez a villa levegős, ha túl keményre van fújva, mármint nem a súlyodhoz, akkor nem is nagyon fog mozogni.
Nem levegős-rugós? Korábban MX Pro Lo teleszkópom volt, az addig alig mozgott alattam, amíg a rugó ki nem került belőle. Utána nekiállt megfelelően mozogni, és kevesebb lett 30 dekával a súlya.Moric: ha megfelelő a teleszkóp, megfelelően be van állítva, megfelelő a geometria, és nem síkon, aszfalton szeretnél menni nagy nyomatékkal gyorsan (amikor jól be lehet hintáztatni az elejét), akkor szerintem első teleszkópon a lockout szinte teljesen felesleges.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
pengemetal
aktív tag
válasz anorche1 #14861 üzenetére
Szerintem nem. Szvsz ez a régi fajta bicikli pumpákhoz való autós és presta adapter.
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
dqdb
nagyúr
válasz deicide #14869 üzenetére
Nem, egyáltalán nem hülyeség, mert igaz. De terepen nekem többet jelent, hogy az első kerék leköveti az út egyenetlenségeit, mint az, hogy így némi energia megy kárba. Ennek mértéke amúgy erőteljesen függ a tekerés módjától, ha pörgetsz, akkor sokkal jobban jársz, mint amikor nyomatékból próbálsz meg felmenni (pláne kiállva).
Szóval korrigálnám is a kijelentésemet: akkor jelent sokat elöl a lockout, ha nyomatékból mész. Ha nem akad ilyen, vagy ritkán, akkor simán lehet nélküle élni. Én csak síkon megyek nyomatékból, hegyre felfelé mindig pörgetek, és sosem állok ki, szóval az előző hozzászólásbeli kijelentésem a saját stílusomra igaz, egy országútibb megközelítésű emberéére nem.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Moric
aktív tag
válasz szjoci #14859 üzenetére
Kösz! Remélem tényleg sokat fogok vele tekerni.
Runner_fxr
Olvastam a linken a leírását. Nekem olyan 2.75bar-ra kellene fújnom.
Ezt tudom normál bringa pumpával fújni vagy spéci telópumpa kell hozzá?A lánc, sor új. A lánctányér az még eredeti, de még van benne jócskán, nem látszik nagyon kopottnak.
Olaszban, ahonnét hozták, az ilyen bringát már kidobják, nem foglalkoznak vele. Ezt is egy fészerből vagy ócskástól vehették. Felújították, kipofozták, eladták.
A nem szem előtt lévő helyeken látszik a hosszú állás nyoma. Pl., a lánc átdobó belső felét fogkefével kicsit megpucoltam és már is látszott a krómozott felület. A fékpor be van ülve a fék belső felére. Azt is megtörölgettem és már is szép ezüst színű lett.
Látszik rajta, hogy vigyáztak rá, 6 éves biztos van, ehhez képest alig van rajta karc.
Nekem a két éves bringámon sajnos több festékleverődés van mint ezen. -
Runner_fxr
Ármester
Lehet, hogy igazad van, én a súlyából kiindulva (1586g) nem gondoltam volna, de elvileg a leírásában azt írja, hogy Long Negative Coil Spring, ami rugóra utal. Nekem Mx Comp volt amiben szintén írja a rugót, viszont abból ha kiengedtem a levegőt teljesen összeült a villa. Volt 66 rcv és rc3-as villám is azok rugósak voltak, de ott a levegő csak pluszba keményített, azt levegő nélkül használtam, úgy volt jó a súlyomhoz.
Viszont ez az mx comp összeült teljesen levegő nélkül.
Egyébként a lock-nak én se nagyon látom értelmét ilyen villákba. Én az mx comp-ot túlfújtam amikor sokat jártam vele aszfalton, picit mozgott, de amikor hajtottam nem hintázott.dqdb: Azért egy hosszabb rugóutas Am/enduro gépen nem árt ha van lock, felfelé az már túl sokat rugózik feleslegesen. Egyébként én például azért is szeretem jobban az össztelós gépeket akár az Xc kategóriában is, mert sokkal jobb vele felfelé tekerni mint a merevvel, a hátsó kerék rugózása lehet elnyel egy kis energiát, de nem is pörög ki olyan könnyen a hátsó kerék mint egy merev gépen.
Moric:: nem tűnik rossz gépnek egyébként, ha műszakilag rendben van akkor ok. ára továbbra is titok? Egyébként mennyi a komplett gép súlya?
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz Runner_fxr #14872 üzenetére
Lehet, hogy igazad van, én a súlyából kiindulva (1586g) nem gondoltam volna, de elvileg a leírásában azt írja, hogy Long Negative Coil Spring, ami rugóra utal.
Ahány variáns készül egy teleszkópból szinte betűre megegyező névvel, simán lehet, hogy két különböző modellről beszélünk. Ebben volt rugó (ezt el lehetett távolítani), volt levegő (kellett is bele) és egy nitrogénes Suntour gyártmányú cartridge (úgy rémlik, ez felelt a csillapításért, de már régen volt).Azért egy hosszabb rugóutas Am/enduro gépen nem árt ha van lock, felfelé az már túl sokat rugózik feleslegesen.
Hardtail vázakról írtam azt, amit, csak lemaradt a mondandóm végéről ... Össztelónál a rugóstag is bezavar a képbe, aztán annak felesleges mozgását vagy a vázgeometria szépíti, vagy a propedal állás. Én mindenesetre hozzád hasonlóan mászáskor inkább a kényelemre szavazok (ami többször a biztonsággal egyenértékű), mint a hatékonyságra.zoo8800: Az attól függ, hogy a tekerésbe belemozdul-e a teleszkóp.
Ezt az egyszerű gondolatot sikerült jó hosszan megfogalmaznomÜlve nam valószínű.
Síkon, aszfalton, nagy nyomatékkal tekerve össze lehet hozni, ahogyan az első hozzászólásomban írtam, ilyenkor érezhetően hintázik a bringa eleje.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
deicide
veterán
válasz zoo8800 #14873 üzenetére
Általában ülve, de nyomatékból tekerek és felfelé érzem, hogy minden hajtásnál bemozdul a teló, ezért lockolni szoktam, mikor emelkedő jön. De aztán szerintem kipróbálom lock nélkül is, mert lehet jobb, ha kiegyenlíti az egyenetlenségeket és jobb a komfortérzet, mint az elvesztett energia.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
zoo8800
veterán
Az "ülve n
aem valószínű"-t úgy értettem, hogy ha az ember kicsit is odafigyel, és egyenletes erőkifejtéssel teker, akkor nem fog pogózni se elöl, se hátul. Max. elöl mozdul be egy picit, de mivel az első pár centit nagyon könnyen berugózza, ezért szvsz nem sok energia megy itt el.
Nekem össztelós van, lock nélkül, és ülve még sose hiányzott a lockolás. Kiállva, erőből tekerni viszont nem lehet vele, mert legalább 5 centit, de talán még többet berugózik.[ Szerkesztve ]
rip and tear, until it is done
-
superecneB
őstag
válasz ---Lasali--- #14676 üzenetére
Minden fajta gumit nehézkes az ilyen felnire felrakni? Úgy értem ha elmegyek egy Balatonkörre és kapok egy defektet akkor eléggé szopcsi, hogy szappanos vizezzek meg fújkáljam 4 barra (a kis minipumpámmal) 3-4 alkalommal, hogy normálisan fenn legyen rajta a gumi. Itthon nem gond, meg kb. 1.5 éve van meg ez a gumi és nem volt defektem, de az ördög sosem alszik.
-
stracker06
aktív tag
Játszatok, nyerjetek: LINK
(Nyeremények: kerékpáros szemüveg, sisak és egy többfunkciós kendő.)[ Szerkesztve ]
SFm™
-
anorche1
őstag
válasz glacious #14877 üzenetére
és (#14878) Tomi_Sci
Köszi, de szerintem inkább szerzek egy másik pumpát.Más.
Ti hogyan oldjátok meg a bicó tisztítását? Voltam kint tekerni egy órácskát, aztán másfél órát kellet törölgetnem a bicót, pedig csak aszfalton mentem. Sajnos panelban lakom, nagynyomásúval nem tudom megoldani, talán csak benzinkúton. Esetleg tudtok ajánlani oútira olcsó, de jó első de leginkább hátsó sárvédőt?És innen hogy tudom legegyszerűbben kitörölni a sarat?
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
-=RelakS=-
veterán
válasz anorche1 #14883 üzenetére
Öccázé egész készlet van
Lehet hogy bringaboltban olcsóbbé is találszItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Zola007
veterán
kerékpáros felebaráti szívesség égisze alatt rendeltem ebayről egy csomó presta adaptert
nem tudom mikorra ér ide, de debrecenieknek anyagáron fogom osztogatni, csak el kell majd érte gurulni a doberdóhoz buszvéghez (vagy ahol éppen vagyok )
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
ludsimon
veterán
Aki még nem töltötte ki:
undefined
-
Moric
aktív tag
Minden elismerésem a montisoknak. Alig bírtam 28-cal menni. Földúton, fűben mentem, de nem gondoltam, hogy ekkora tempónál már kiköpöm a tüdőmet. Országútival kb. 35-nél kezdek el ennyire fújtatni.
Vannak itt olyanok, akik szoktak a Pilisben vagy a Budai hegységben csavarogni?
Tudtok jó útvonalakat itt azt lekövetném.
Valahol láttam egy tekerést, ami Pomázról ment Dobogóköre, onnét át Pilisszántó fölé, majd vissza Pomázra, mindezt földúton.
Egy ilyen túrához szívesen csatlakoznék alkalom adtán. -
Tomi_Sci
őstag
válasz anorche1 #14883 üzenetére
Sejtettem én Csak mobilról nem tudtam képet linkelni. Neked erre van szükséged.
Ha pedig nem akarsz hétfőig várni, akkor itt egy diy megoldás.Más: Hirtelen kellett egy taposó pedál, és csak ilyen volt. Csak én nem látom ebben a logikát? Az egyik fele használható, a másikon a tengely magasabban van a keret síkjánál. (kiálló pöcök oldala)
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #14879 üzenetére
Nem, lehet picit kisebb a peremnél a külső gumi. Ez ugyan olyan véletlenszerű dolog, mint a sima peremes felniknél.. Valamint ha egyszer felküldöd max nyomásra és azon áll sokáig, meg szokott nyúlnia kicsit és akkor legközelebb könnyebben felmegy.
-
Tomi_Sci
őstag
válasz imyourfriend #14889 üzenetére
Jó helyen laksz Szerintem nálunk a bringaboltok az "(ebike ár+posta)*1,5" képlettel számolnak árakat.
Amúgy mi a fene történt a Sram Powerlinkkel? Tavaly 290-ért vettem, most meg 900Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Tomi_Sci #14888 üzenetére
A pedálnak az a nehezebb része, amelyiken az a kilógó rész van, így mindig az a fele lesz lefelé. De lehet hogy kitámasztásnál is azon fekszik fel. Nekem 800 km-t bírt az ilyen típusú pedál, de már amikor vettem is egy rakás hulladék volt. Ráadásul nem is volt olcsó.
Szerk: Most nézem, ennek alumínium a pedálteste, az enyém műanyag volt.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
imyourfriend
őstag
-
superecneB
őstag
válasz ---Lasali--- #14890 üzenetére
Most 1.75ös gumik vannak fenn. Elképzelhető, hogy a 2.2-es Race King könyebben felpattintható és könyebben bemasszírozható, vagy az összes drótperemes gumival játszani kell?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #14894 üzenetére
Az lehet könnyebben felmegy, igazából azok mennek fel könnyebben, amik nem drótosak, hanem hajtogatható kevlár peremesek.
-
superecneB
őstag
válasz ---Lasali--- #14895 üzenetére
Végülis UST-s gumit is vennék, csak annyi bajom van vele, ha kivágja valami, akkor most csak kiszedem a belsőt bepattintok egy új belsőt és megyünk tovább.
Continental Race King: Bruttó: 5.832 Ft
Continental Race King: Hajtogatós: Bruttó: 9.245 Ft
Continental Race King: UST Bruttó: 15.590 FtAz a helyzet, hogy kicsit sokallom a közel 2.5x-.es felárat az UST-re.
-
Tomi_Sci
őstag
válasz Szakbarbár #14892 üzenetére
Sajnos nem követi a fizika törvényeit ez a pedál, nem akaródzik neki lefelé állni. Pedig szétszedtem és szépen beállítottam a kónuszt, most icipicit kottyan de vajpuhán jár. Gyárilag olyan szoros volt, hogy alig tudtam kézzel forgatni a tengelyt.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
anorche1
őstag
Kész lett a házi szabadgörgőm, de nem jó
Ráz, de nem csak a bicót, hanem a földet is, olyan mintha fúrnák a falat.
Értem már miért kerül min 60 ezerbe egy ilyen."It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Zola007
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #14893 üzenetére
Bár mi sem kérünk pénzt a kerékfújásért, simán meg tudom érteni azt aki kér. Lehet, hogy ez neked így fura, hogy egy kerékfújásért elkérnek jelképes 50 forintot, de ha neked lenne kerékpárboltod, vagy csak ott dolgoznál, lehet te is ezt tennéd. Szezonban amikor naponta a 48. ember jön, hogy fújjunk már a kerekébe az elég gáz. Eközben foglalkozhatnál olyan emberrel is aki esetleg pénzt is költ az üzletben, fújhatod az anyukáknak a kerekeket. Nem arról van szó, hogy bunkó parasztok vagyunk és nem vagyunk segítőkészek, de hidd el baromi idegesítő ez, amikor azt se tudod hol áll a fejed a sok melótól. Nem mellesleg a szerviz pumpa is hamarabb elhasználódik. Nem a boltos a sz@rrágó aki elkér 50 ft a pumpálásért, hanem az aki sajnálja a pénzt egy pumpára, miközben bicajozik az egész család. Sok ilyen van.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motoros topic
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Politika
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- MIUI / HyperOS topik
- További aktív témák...