-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #14250 üzenetére
Azt nem is néztem, akkor lehet, hogy az.
Néha én is találkozam olyan bizonytalanságokkal Shimano-nál, teljesen új gépeken, hogy én éreztem magam kellemetlenül, gondoltam nem lehetek ilyen idióta, hogy egy új váltót nem tudok beállítani. Amikor naponta tucatjával állítok váltókat szezonban, szinte csukott szemmel megmondom már melyik csavaron mennyit kell húzni, hogy jó legyen. Jellemzően SLX, XT váltókkal voltak kellemetlenségek. Ezek leginkább hátsó váltókra vonatkoznak.
ha esetleg szorul a bovdened az is okozhat pontatlanságot, azt is nézd meg azért. Bár ha profik akkor csak leellenőrizték.Ha megveszem a Cube Fritzz-et, azon is az első dolgom az lesz, hogy az XT váltót és Deore váltókart adom is el, helyette kap egy X0 hátsó váltót és x9 karokat.
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
Vettem ma egy görgőt, ilyet, a kérdésem, hogy hátul mennyire húzzam meg a rögzítőt? Félek, h túlhúzom, és árt a váznak...
Amúgy jó cucc, stabil, egy kis menetszél nem ártana.
-
Teasüti
nagyúr
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz stracker06 #14247 üzenetére
Egyszer hoztunk olyat mert nem volt méret CST -ből.
Elég rettenetes dolog. Olcsó kínai gumi osztva még kettővel... de ez az árából is látszik.. hogy sokat nem kell várni tőle. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #14252 üzenetére
Váznak nem árt, az agyat tépi össze, ezért ha kónuszos én meg szoktam lazítani. Meg kell húzni rendesen mert különben kifordul belőle a bicikli, és óriásit esel, plusz akkor garantáltan szarrá megy a kerék meg minden ha nincs szerencséd!
-
Teasüti
nagyúr
Sram hátsó váltóhoz jó a Shimano kar? Vagy csak együtt lehet cserélni?
Mert ahogy nézem egy X9-es hátsó váltó nem egy akkora hatalmas összeg, h ne tehetném meg.
De ha csak együtt lehet cserélni... már nem is érdekel a fékváltókar miatt. A Dual Control-t elég nehéz lenne kicserélni.[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz lsebestyen #14252 üzenetére
én eddig egy órát bírtam rajta (zenével) ki kéne tenni elé a laptopot (kinn van a garázsban, ott nem izzadok meg olyan hamar) akkor tudnék filmet nézni, talán bírnám tovább is.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
lsebestyen
addikt
válasz ---Lasali--- #14255 üzenetére
Kónuszos, átraktam másik gyorszárat amit a cucchoz adtak, szerintem nagyjából eltaláltam...
rétisün: Nekem meg az a bajom, ha filmet nézek nem tudok magammal mit kezdeni, így meg tudok közbe tekerni Illetve én télen nem merészkedek ki, nagyon sokba lenne olyan cucc amibe kimennék, sajnálom a térdemet...
[ Szerkesztve ]
-
stracker06
aktív tag
válasz ---Lasali--- #14254 üzenetére
Elvetted a kedvem egy kicsit tőle.....
Amilyen retró (manapság speciális?) méretben nekem kell, nem sok típus közül lehet választani és általában az árak is hasonlóak.
SFm™
-
peugeotmate
őstag
Sziasztok!
Tudtok ajánlani olyan oldalt, ahol szuper bringás, illetve kerékpárosok által bejárt tájakról vannak képek feltöltve? Bármilyen jellegű érdekel, csak igényes legyen!
Köszönöm!meg
-
pengemetal
aktív tag
válasz lsebestyen #14260 üzenetére
Nekem is ilyen van, főleg asszony használja Arra figyelj, hogy az erősség állító bovden ne érjen hozzá semmihez sem. Pont tegnap láttam, hogy sikerült valahogy elkoptatni a házat kb. 20 cm hosszan.
[ Szerkesztve ]
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
elfelejtette
veterán
válasz Runner_fxr #14258 üzenetére
Én szerencsés voltam a cserével, igaz nem Sram, hanem még ősrégi Sachs 5000-es hátsó váltót cseréltem Tiagra-ra, és a markolatváltóval precízen működik.
"Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."
-
Manitou
addikt
válasz Teasüti #14257 üzenetére
Nem jó, más a bowdenhúzása a shimanonak. Sram hátsóváltóhoz csak sram váltókar jó, olyan aminek 1:1-es a bowdenhúzása, csak azért írom, mert létezik/létezett shimano kompatibilis sram váltókar is.
Sram terhelésre jobban vált, mint a shimano. Váltani szerintem mindkettő pontosan vált, ha jól van beállítva. Szerintem is a sram jobb, ennek ellenére shadow XT-t használok, váltókarban jobban bejön a shimano rapidfire-je, mint a sram trigger, de szerintem meg tudnám szokni a sram karját is, csak idő kérdése. Volt első szériás sram váltóm még 97-ben, mai napig tökéletesen működik munkábajárós bicajomon. Olyan brutál erős a hátsó váltó rugója, hogy a láncvillát nem nagyon szoktam hallani csörömpölni
-
Zola007
veterán
válasz ludsimon #14263 üzenetére
Semmi, mind elpusztujjunk
Én kimegyek az udvarra, garázsba, stb 0 fokon is pólóban, de bringára nem ülök 5-7 fok alatt még szkafanderben sem, a térdem miatt![ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Toomy
senior tag
válasz Szakbarbár #14163 üzenetére
Igen az ott elég barátságos egy útvonal, tavaly 2x mentem ott fel. Eléggé fájdalmas volt, főleg hogy utána még volt hátra 80-90 km hazáig. Viszont Deicide valószínűleg ott is ülve megy fel. Talán majd akkor kényszerül ott kiállni ha megkapja a 39/53 -as hajtókaromat. De akkor sem biztos.
(#14265) rétisün Most én is rendesen bepunnyadtam. De holnaptól indul a napi 2x25 igaz most csak zsirégétő tekerések lesznek, mert a nyári 70-71 kg -os súlyom most felkúszott 78 kg -ra.
(#14132) csabi94 Ha nem muszáj ne szedd szét én 2 hétig szoptam vele mire összeállt úgy, hogy használható lett. Volt olyan hogy 2-3óra alatt úgy besokalltam, hogy majdnem rávertem a 10 kilós samuval.
Egy törött rugó miatt -amit nem tudtam beszerezni és rugós sem tudott legyártani- legfelülről 4-et dobott le 1 váltással, amíg nem vettem egy használt 2x9 -es ST5500 -ast.[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Nekem 52/39 van fent viszont országútin értelmetlennek tartom.. Hátul 12-23 van és a 12-es fogaskoszorút 50 felett tudom csak használni, de volt már olyan hogy megrakott pótkocsis teherautó mögött mentem 80 felett is pár km-t, másra nem jó szerintem az 52-53.. Vagy egy 14-27 es sor mellé. Személy szerint én bánom hogy nem kompaktot vettem annó.
Persze verseny az más tészta, én kizárólag hobbi szinten és egymagam tolom, egyrészt azért mert nem kell alkalmazkodni másrészt mert egy kihívás ez így számomra.
[ Szerkesztve ]
-
Toomy
senior tag
válasz imyourfriend #14272 üzenetére
Dimbes dombos ill. hegyes versenyeken sokat számít a 52-53 -as nagytányér. Lejtmenetben szépen el tudnak nyúlni a többiek. Bár Csabi a példa rá, hogy nem mindig.
-
imyourfriend
őstag
Ráadásul még azért kellemetlen nekem az 52-es elől mert mindig azon van, és hátul 23-21-19-(17) talán ezt a 4-et használom síkon. Úgy pörögnek a lábaim néha mint a fene de mégsem fáradnak el.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz imyourfriend #14274 üzenetére
Nálam síkon általában 52 + 19-17-16 van használatban, ha elöl a kis tányéron van, akkor váltok lejjebb 15-14-re. A 12-13-as fokozatok talán még láncot sem láttak
Viszont dombon meg kevés a 39-21 is. Egyszerűen kifulladok, nincs állóképességem. Nekem lehet hogy jobb lenne egy 50-34-es első hajtómű.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Toomy
senior tag
válasz imyourfriend #14274 üzenetére
Terheld le néha a 12-14 es kerekekkel is vagy menj pörgetve 150-200 km-t el fog az fáradni hidd el.
(#14275) Szakbarbár Azért ne sopánkodj hogy kifulladsz a 39/21 -el mert azzal én is meghalnék.
Amikor vettem az outimat 7-8 év akkor 12-23 volt rajta. A Velencei hegyre felfelé és
Etyeknél is majdnem tele lett a gatyóka mire felértem igaz akkor még jóval edzetlenebb
voltam.[ Szerkesztve ]
-
deicide
veterán
Az 50-->53-at biztos meg fogom érezni, mármint kicsit gyorsulni fogok vele lejtmenetben. Ha meg valami nagyobb hegybe botlok, esetleg leváltok kistányérra.
De keményen edzem hegyen gyalog, rengeteg szinttel, segít, hogy nyomatékos legyen a lábam. Érdekelne egy ilyen teljesítmény mérés, hogy mennyi erőt tudok kifejteni velük. Lehet ilyet valahol csinálni?imyourfriend: 52/17@33km/h az 75-ös pedálfordulat, azt nem mondanám nagyon pörgetésnek. Általában eggyel lejjebb tekerek, 52/15-ön a Fitnessbringával síkon, 5% emelkedőig pedig 52/19, de még az sem pörgős. Centiben mekkora a combod, mert ha így tolod Te is, akkor lehet 62 centi körül, mint nekem.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Solad
őstag
válasz imyourfriend #14272 üzenetére
Nekem 52/42/30 van elől, hátul pedig 11/25. Elől szinte mindig az 52-es, hátul meg a 12-es (ha épp pörgetni van kedvem, akkor a 13-as ) koszorút használom síkon. Van annak értelme, max te nem szereted
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Szakbarbár
aktív tag
Én váltanék kisebb lánckerékre, de akkor meg tekerni nem tudom. Meredek dombon, 190 feletti pulzusnál nekem sem őszinte a mosolyom. Tavaly Esztergom felől Dobogókőre menet is legalább kétszer meg kellett állnom pihenni.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
deicide
veterán
És milyen átlagot tudsz ezzel az áttétellel?
Jó erőben lehetsz, mert az 52/13 nekem még 33km/h felett erős kihívás már 50km-en is. Nyilván 26-27-el meg tudom forgatni kényelmesen, de annak nem sok értelmeSzakbarbár: Most nézegettem én is a tavalyi év eleji edzéseket, hát, visszagondolva, volt jó pár túrám, ahol nem vigyorogtam a végére.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
HollyBoni
veterán
válasz ludsimon #14263 üzenetére
Én múltkor tekertem 0 fokban, 2 pulcsi, kabát, sál, símaszk, sapka, kesztyű, síszemüveg, sima farmer, sima cipő. Kb 8 kilóméter után már nagyon melegem lett, és le is izzadtam rendesen. Pedig amúgy fázós típus vagyok. Szóval annyira nem gáz ez a hidegben tekerés, nálam annyi a lényeg hogy a fejet jól le kell fedni mert a menetszéltől meghalok.
-
imyourfriend
őstag
Régebben elfáradtam, vagy volt hogy hibába estem és nekiálltam menni 33-34-es átlagot 10km-en át, na akkor hamar lefáradtam tüdőben de a lábaim bírták. Mostanában már ha tudom hogy mennyit megyek akkor úgy beosztom, belövöm kb a tempót és +-0,5km/h-val változik néha de azonnal visszaáll utána. Ezért gondolkoztam 14-27ben vagy várok 1 évet és akkor már lehet hogy elég is lesz az 52-39. Valamiért amúgy síkon sem használom az alsókat, jól elvannak azok de akár ki is hézagolhatnám ha az alföldön járok.
(#14275) Szakbarbár: Nálam a kistányér nem sokszor van használatban, vagy nem járok olyan helyen vagy egyszerűen nem akarok leváltani mert az 52-21 elég. Na jó az írott-kőnél ott illedelmes kistányéron menni. De van a környéken pár komolyabb emelkedő ott nagytányéron van végig. Hajts kisebb tempóban vagy vegyél pörgősebb hátsó sort, hidd el nem fogod megbánni. Persze ne ilyen 12-32es "nyavaját" vegyél hanem normális fogkiosztásút és lent meg elég a 14-15ös ha befér a vázba (ha gondod van úgyis van ebből a szettből kis fogaskereked, mely még láncot se látott ).
(#14278) Solad: Engem az nagyon lefárasztana, mikor még nem volt átszerelve a gép, ax600-as négyszög hajtómű meg ilyesmi dolgok voltak benne akkor én is a legkisebben próbáltam kerekezni de rájöttem hogy pörgetve sokkal könnyebb és dinamikusabb számomra, nem nagyon l�%
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
válasz imyourfriend #14272 üzenetére
Kompaktot használnak a profik is. Tényleg értelmetlen ezek a nagyon nagy tányérok.
Hegyibefutónál. Síkon, illetve mikor a hegy lábánál van a befutó ott ők is nagyot használnak, de itthon teljesen felesleges kompaktnál nagyobb. Én is kompaktot vettem volna ha olyat találok jó áron.Itthon nincs olyan százalékú hegy ahol 63-68 km/h-nál többet lehetne gurulni tekerve.
Speed at cadence calculator[ Szerkesztve ]
undefined
-
Szakbarbár
aktív tag
Csak a 2 kereket vitték el, gondolom gyors záras volt. Megfelelő lakatolással a hátsó kerék megnaradt volna. Ránézésre a zár többet ér, mint maga a bicikli
De lehet hogy csak dupla defektet kapott és nem akarta tolni hazáig, csak a két kereket vitte magával.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Solad
őstag
válasz deicide #14280 üzenetére
Rövidebb túrákat szoktam menni. Idén májusban kezdtem bringázgatni, eddig 90 km volt a max amit mentem, 40-50 kilométereket tekertem olyan 30-31-es átlag körül. (semmi célelektronikával nem rendelkezem, így a megtett út és ahhoz szükséges idő alapján tudok számolni)
Hogy mit mennék síkon azt a fene sem tudja, sajnos itt az Északi Középhegység kellős közepén nem igazán van olyan útvonal ahol nincs 1-2 szerpentin, és azokon is olyan a burkolat, hogy lefelé sem lehet gyorsabban
menni mint felfelé
Amikor cyclocrossos cimbivel mentünk egy kört, nem szeretett utánam jönni síkon, én meg gyűlöltem utána menni az emelkedőkönMegnézzük jövőre mi jön ki a csövön, szép lassan épül a két éves teljes mozgásszegény életmód okozta állóképességhiány illetve már nagyjából rehabilitálódott a lábam egy műtétsorozat után, eddig csak óvatosan mertem terhelni
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
superecneB
őstag
.75 feletti volt ősz elején a láncom (azóta mondjuk nem sokat jöttem), de még nem volt 1.0.
Ugyan olyan láncot érdemes venni erre a fogsorra mint amivel eddig is használtam?
(Tudom, hogy sokan állítják muszáj egyben cserélni a fogsort a lánccal, de szerintem ez még simán elvisz 1-2 láncot... Pár hét és hozzányúlik az új lánc, aztán megint lehet menni vele pár 1000km-et gond nélkül. Esetleg javítsatok ki ha tévednék.) -
deicide
veterán
Hát, az 52/1x az minden, csak nem óvatos terhelés
Azért kérdeztem csak egyébként, mert a legtöbb bringás ismerősöm inkább pörgetősen teker (85-100 rpm), én pedig 70-75 környékén érzem jól magam, kb annyi lehet Neked is.
Viszont olyan környéken hamar tudsz állóképességet építeni, ahol bármerre fordulsz, emelkedő van.Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #14287 üzenetére
Akkor kell a sort cserélni a lánccal együtt ha nem cseréled nyúlás szerint a láncot, hanem elmész vele addig míg el nem szakad.. kinyúlik a világba, és kihegyezi a fogsort, és az szalajt majd az új lánccal.
Ha nyúláshatár szerint cseréled, akkor minek kéne fogsort cserélni? Pont azért cseréled a láncot a határ szerint hogy ne kelljen cserélni semmit, csak a láncot. Ennek a sornak szerintem semmi baja, ha időbe fogod a második láncot is cserélni, akkor el vihet ez nem csak 1-2 láncot, hanem 5 öt is.
Ha időbe van cserélve akkor nem hegyezi ki a fogakat a lánc, hanem csak kiszélesíti a közöket, amitől csak annyi történik, hogy előre hátra lehet mozgatni a lánckeréken a láncot, de nem fut ki terhelésre a rádiuszokból, szóval hozzá se kell kopnia az új láncnak.[ Szerkesztve ]
-
Solad
őstag
válasz deicide #14288 üzenetére
170-es testmagassághoz van 65-ös combom, ami korcsolyán edződött. Van még itt tartalék
Egyszerűen nekem nem kényelmes a magas fordulat, fárasztóbbnak is érzem. Tavasszal már kerül a bringára óra fordulatmérővel, akkor már okosabb leszek ezen a téren is.
Persze, ilyesmire nagyon szuper a környék, de 5 hónap alatt képtelenség rend betenni magam, kell még sztem 1-2 év mire azt mondom, hogy alakulok.
Mondjuk kímélni nem szoktam magam, tavalyelőtt 3 héttel a csavarkivétel után elindultam egy 57 kilométeres göris versenyen hogy megnézzem mit bír[ Szerkesztve ]
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
imyourfriend
őstag
válasz ludsimon #14284 üzenetére
Jó kis program ez, köszönöm. Látszik hogy egészségesebb 100-as pedálfordulattal tekerni mint 70-essel, cserébe +20 pörgetést ad olykor, vagy +30-at is akár. 120-130-as fordulatszám meg hanyagolandó amúgy is, versenyeken nem tudom hogyan megy ez de nekem kidobná a tüdőmet az biztos. Ez a 105-ös 52-39 2 éve levolt árazva 25ezer környékére én akkor kerítettem egyet, azóta elég jól gurul vele a paripám.
-
lsebestyen
addikt
Az 52es lánctányéromba van egy nyolcas, azt valahogy ki lehet egyengetni?
-
fireproof
őstag
Szerintetek ha a hajtókarból ki van nyalódva a menet akkor abba lehet újat vágni vagy jöhet a flex?
-
Manitou
addikt
válasz superecneB #14287 üzenetére
Ez teljesen rendbe van így ránézésre.
Milyen láncccal ment eddig ? Amúgy tök mindegy , csak rendszer kompatibilis legyen szerintem.Faterom bicaján most cserélem majd le a láncot. Egy 7-es XT lánc van rajta, 7-es XT soron, még 91-92 körülről A láncban nem tudom mennyi lehet km, de csak amióta ő hajtja , alsó hangon 10e km került bele, és már használtan került hozzá a vas. Érdekes módon a sor alig tűnik kopottnak, egy 90% os használt láncot fogok rádobni, kiváncsi vagyok hogy fognak együtt muzsikálni. Ezek az ős XT-k az örökkévalóságnak készültek még
[ Szerkesztve ]
-
fireproof
őstag
válasz ---Lasali--- #14296 üzenetére
Erre nem is gondoltam. Köszi.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz lsebestyen #14293 üzenetére
Ha nem alumínium, akkor elvileg kiszedhető csak kell hozzá egy indikátor óra meg egy franciakulcs. Az enyémben is volt, teljesen nem sikerült kiszednem, de nekem a rögzítés is deformálódott.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
superecneB
őstag
válasz Manitou #14295 üzenetére
Köszi a válaszokat srácok!
Eddig CN-HG53-mal (Deore) használtam + Sram 9s patentszem. 2 hetente brigó+rolhoff/weltide tf2
De most Sram PC-951-en gondolkozom mert abban van alapból patentszem.Most akarom eladni a bicajom, és bár terhelés alatt sem ugrik meg semmi ilyen, de lehet egy láncot cserélek eladás előtt mert egyik este fél éve szarrá ázott a bicaj és néhány kisebb rozsdafolt keletkezett a szemek oldalán. Ezen kívül semmi baja. (mármint a hajtásnak). (a fogsor több mint 3 éves, áprilisban kezdi a negyediket - szerintem jól bírja)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Faragott a Radeon RX 7700 XT árán az AMD
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Hobby elektronika
- Óra topik
- Windows 11
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen notebookot vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...