-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szakbarbár
aktív tag
Ma megjött az új vázam, kíváncsi leszek ezen is szenvedni fogok-e mint az előzőn. Összemérve a kettőt alig van különbség, remélem nem nyúltam mellé a méretválasztásnál. Lehet hogy még kisebb kellett volna, mint az 54-es?
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
rii
nagyúr
válasz Tomi_Sci #13299 üzenetére
szeritnem ilyenkor éri a legkisebb erőhatás a gépet
hát a tengelyénél fel van fogatva
nem kanyarodsz, nem dőlsz be ... nincsenek oldalra ható erők ...
nincsenek kátyúk, nem nehezedik rá változú súly ... nem présel Téged az üléshez semmilyen erő a testsúlyod többszörösével nyomva össze a vázatbakkanók sincsenek
a tojást szerintem ki lehet védeni ha a gumi laposabb egy picit, annyival, hogy engedjen a tojásnak
szerintem .-)
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
eddie1978
aktív tag
Spedplay pedálokkal van valakinek tapasztalata?
-
rétisün
veterán
válasz Szakbarbár #13301 üzenetére
érdekes dolog ez a vázméret.....rám is furcsán néztek, amikor az 58-as cyclocross vázat rendeltem magamnak, aztán összeraktam, és egyáltalán nem érzem nagynak. (a kényes pontokon sem 'akadok fenn' ) kipróbáltam előtte egy 55-ös vázas bicajt, és rövidnek éreztem. a merida mérettáblázat szerint 52-es lenne jó
az is lehet persze, hogy világéletemben nagyobb bringáim voltak, mint amekkora kéne, aztán azt szoktam meg[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rii
nagyúr
ez meg félreértetőre sikeredet ... a futás nem unalmas
sőt .... szenvedés, koncentrálás, túlélés minden perce - számomra
amikor felértem a helyre, ahonnal el szoktam indul annó, a magam kis 30 percére, csak azért startaoltam el, csak annak köszönhető, hogy nekilódultam, mert mindig megnyomtam az órámon a start gombot ... és akkor már muszáj volt ... mert pörögtek a mp-ek. de kb. sírva ....piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Tomi_Sci
őstag
Szerintem unalmas is, egyszerűen túl kevés "tájat" látok túl hosszú idő alatt. De ettől függetlenül majd még futok, de rájöttem, hogy a bringázást nem helyettesítheti nálam, inkább megmarad egzotikumnak heti 1-2x.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
szjoci
őstag
válasz planbmokus #13306 üzenetére
Aha... A recon-on csak egy szimpla remote lockout-os tekerentyű van, alul egy visszaútcsillapítás állító karral. Érdekelne hogy működik, de nem leltem róla még használható leírást.
-
Toomy
senior tag
válasz Szakbarbár #13301 üzenetére
Milyen márkájú az új váz? Bocs ha lemaradtam róla. Hány centi is vagy? Mert ahány márka annyi féle méretezés.
(#13299) Tomi_Sci - Benti kardiós sport közben én is sorozatokat nézek. Mert pl. egy-két ODAÁT alatt észre sem veszem hogy letelt a másfél óra. De én inkább cross trainer-ezek, mert a görgőzést egyenesen utálom. Arról nem is beszélve hogy mennyire zabálja a gumikat. Görgőre való gumit meg nem veszek. Akkor inkább már használom a cross trainert amit a fogyókúrázásom elején vettem.
Én a kinti tekeréseket lecsökkentettem a reggeli és a dálutáni melós 25km-re. Tavaly volt hogy -3 -5 fokban is nyomtam 100-asokat, majd meglátom hogy idén lesz e hozzá kedvem.
-
pengemetal
aktív tag
Nálam is! 2x próbáltam rávenni magam az elmúlt 1 évben, szörnyű volt. Én a futás azt a formáját tudom csak elviselni, ahol lehet labdát kergetni kosár vagy foci formájában.
Görgő: 3 hete vettünk egyet. Főleg párom használja (ő heti 6x, én heti 1x-2x). Eddigi tapasztalatok: gumi tényleg nagyon kopik, alatta gumi forgáccsal van tele a padló, váz bírja a közel 100 kg-at. Közben én is tv-zek az unalom miatt. Idáig 30-40 percet csináltam max., de éreztem a combom rendesen, lehet túl erős fokozatra állítom?
[ Szerkesztve ]
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
Solad
őstag
Hmm nem tudom hogy miért kopik nektek a gumi annyira, tavaly télen 150-200 órát futott görgőn a bringám, de észre sem lehetett venni bárminemű kopást...
[ Szerkesztve ]
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
rétisün
veterán
"Én a kinti tekeréseket lecsökkentettem a reggeli és a délutáni melós 25km-re. "
én is, bár nekem jó ha oda-vissza összejön egy 20-as....igaz, nálam a lustaság az elsődleges ok viszont pont emiatt tervezek összerakni egy görgőre szánt bicajt (amennyi kacat van már itthon, össze is jön) aztán valami olcsó használt görgővel belekóstolni a görgőzésbe, mert ha ennyire nem megyek télen, tavasszal nem bírok majd letekerni 50 km-t se
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz rétisün #13304 üzenetére
Az a baj, hogy nekem nincs senki olyan ismerősöm, akinek 54-es váza van hogy tudtam volna tesztelni, így kénytelen vagyok hinni a méret táblázatnak.
Toomy: Ezt a vázszettet vettem meg. 54 cm (C-T) nyeregvázcső, 55 cm felsőcső (C-C) hossz. kb 170 cm magas vagyok. A mostani elvileg M-es Wenson, de legalább 56-os.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
rétisün
veterán
válasz Szakbarbár #13314 üzenetére
két ilyen cyclocross bicaj is volt a boltban, szerencsém volt....az az érdekes, hogy mindkét tulaj magasabb nálam, 55-ös vázuk van, mégis rövidnek éreztem. táblázatok szerint nekem se kéne ekkora. úgy látszik, én az ilyen "fekvősebb" testhelyzetet szoktam meg.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz csabi94 #13300 üzenetére
Ha jó lockoutot akarsz akkor manitou. De azoknak meg olyan kőkorszaki a belseje hogy nem elég unszimpatikus és a többségük nem enged meg finom érzékeny gyors mozgást, mondjuk nem mintha a rockshoxnak annyira más lenne a bele.
Az alap motion control, amiről a képen is szó van, nem az a verzió amin van low meg high kompresszió állító, mert azok jelentősen komolyabb belsővel rendelkeznek.
Nem szereltem sok ilyet, csak egy párat, szóval a szakértő kicsit túlzás.
Szóval úgy néz ki a csillapítás oldal, hogy a becsúszó vége le van zárva egy kupakkal, ebbe belemegy a nyomórúd, O gyűrűvel zárja az olajat. Becsúszó belsejébe annyi olaj van töltve hogy ellepje a felső "passzív" dugattyút, amit a motion control alja ad..
Mutatok egy manitou animációt, itt látszik mi történik mikor mozog a teleszkóp:
Volt valahol egy jobb animációm is erről de meguntam keresni.
Amikor az nyomórúd az alsó dugattyúval behatol a becsúszó belsejébe, annak a térfogata lecsökken, tehát az olajszint elkezd növekedni, tehát felfele áramlik az olaj. Ami beleütközik a felső dugattyúba (az animáción két darab felső dugattyú van, az egyik aktív ráadásul, itt egy high & low speed odaút csillapítás elválasztásról van szó, na ilyen a motion controlba nincs, amiről szó van) ha nyitva van a lockout, akkor átáramlik bele a motion controlba.
Itt látható a motion alja: [link]
O gyűrűvel teljesen le van zárva, csak ott középen azon a szelep résen tud beáramlani az olaj. (bal oldal) Amikor elzárod a szelepet (jobb oldal) akkor a feláramlás megszűnik, már amennyire a tömítettség, vagy tömítetlenség engedi. Ilyenkor nem tud a nyomórúd behatolni a becsúszó belsejébe, mert az olaj nem tud hova feláramlani. A rockshox locout rugalmasságát főként az adja, hogy ezt a passzív dugattyút, ami megfogja a felfele áramló olajat, egy műanyag "spirál" tartja, amit bizonyos mértékben össze lehet nyomni. A black boxban fémből van, az valszeg keményebb lock érzést ad.
A motion részből való olaj visszafolyás azért lehetséges, mert szívja a lefele áramló olaj kifele, a szelep pedig kifele ki tud nyitni. Ott látod azt a gyengus rugót: [link] ez húzza oda a passzív dugattyú aljának a szelepet, amikor pedig az olaj áramlás lefele megindul, akkor ezt a rugót öszehúzza az olaj, megnyílik a szelep, és leáramlik az olaj, ha nyitva van a lock, ha nincs. (Ezért nem zár le fixen egy ponton, ha kirugóztatod ott kezd el lezárni..)
Na most.. a motion controll annyit csinál, hogy a szelepet kicsit kitolja a helyéből, ezzel jobban átjárhatóvá teszi a passzív dugattyút. Kb így: [link]
Ez nem lesz sose képes nagy erőre kioldani a szelepet, mert nagy erőre csak jobban bele passzírozódna a passzív dugattyúba a szelep, tehát minél jobban odaküldöd, annál jobban ellátja funkcióját.. Ahhoz hogy ki tudjon oldani, felfele el kellene tudnia mozdulnia a szelepnek, mert az olaj arra nyomja, és akkor kéne átjárhatóvá tennie a passzív dugattyút.
Egyébként a passzív dugattyú átjárhatóságának módosítása befolyásolja az odaút csillapítást. Amikor felfele áramlik az olaj a teleszkóp bemozgásakor, akkor az olaj áramlását valamilyen mértékben gátolja a passzív dugattyún való áthaladás. Ha csökkented, akkor teleszkóp lassabban rugózik be, nehezebben felüthető, gyors berugózásokra kisebb mozgással válaszol, ha növeled akkor "idegesebbé" válik. Tehát a motion tekergetésétől ennek elvileg kéne változnia, de nem nagyon változik.
Amiket én szereltem régebbi rebákat, azoknál annyi történt ha tekergetted, hogy egy ponton a lockout kezdett megnyílni, gyengébben zárni, ha meg teljesen betekerted akkor meg egyáltalán nem volt lockout, lényegében a mechanikai elemzéséből erre lehetett következtetni. Odaút csillapításban pedig változást, nagyon kis mértékben ha észre lehetett venni. Egyébként ha teljesen végállásba van, szeret szivárogni egy idő után az egységből az olaj a tekerőke mellett.. az csodálatos!
Értelmét én konkrétan nem látom, mert eleve rugalmas a lockout.A FOX az egy űrtechnika ehhez képest. a FIT az szinte teljesen kemény mert abba az olaj zárt helyen helyezkedik el. A nyílt olajfürdős lockoutja igen érdekes, hirtelen ütésekre elég keményen zár, de ha folyamatosan rá vagy tehénkedve a teleszkópra, szép lassan beül a teleszkóp. Ez azért van mert a nyílt olajfürdős csillapítás egy csőbe szívja fel az olajat, felfele pumpálja berugózáskor, és head cup aljából ömlik ki az olaj mikor benyomod a telót. Itt próbálja elzárni teljesen az olaj útját a lock, valamint az RLC verzióban (rebound, lockout, Compressio) az alacsony kompresszió tekerőkével a beállított mennyiségben.
Na most a csőbe a nyomórúd pumpálja befele az láb aljában lötyögő olajat, itt van két darab O gyűrű, ezek próbálják meg bent tartani az olajat. (egyébként itt még egy teflon persely is van benne, agybajt kapsz tőle mikor először látod hogy ennyire agyon spilázott a történet) na most a rendszer orrán száján dől az olaj kifele, azért nincs kemény tartós lock, hanem süllyedős.Várom a további kérdéseket, remélem tudok rá érdemi választ adni..
[ Szerkesztve ]
-
xLt`
tag
válasz ---Lasali--- #13317 üzenetére
Én csak ámulok. Nemrég óta olvasom a topicot, de ez most mélyvíz
-
Toomy
senior tag
válasz Szakbarbár #13314 üzenetére
Szép váz. Ez szerintem jó lesz a 170 centidhez.
-
hoffman_
nagyúr
válasz ---Lasali--- #13317 üzenetére
továbbra is nagy király vagy, le a kalappal
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
szjoci
őstag
válasz ---Lasali--- #13317 üzenetére
Ejj de szép írás, köszönet érte
Aludnom kell rá egyet -had' ülepedjék -, aztán holnap nekifutok mégegyszer. -
-
rétisün
veterán
válasz Szakbarbár #13323 üzenetére
én elcseréltem egy másik vázra a régit
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #13317 üzenetére
Régóta foglalkozom bringákkal, de a hidraulika működését ilyen mélységekben nem ismerem. A villák és rugós\levegős tagok szervize egy külön világ. Ezt tényleg csak úgy lehet megtanulni ha az ember fogja és szétszedi. Én ezt a műveletet még mindig mással végeztettem el, magam még nem nyúltam hozzá. De minden tiszteletem azoké, akik ezt ilyen mélységekben ismerik.
-
rii
nagyúr
válasz ---Lasali--- #13317 üzenetére
hűűű ... ez mehetne 1. post-ba ....
.-)
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
fpeter07
veterán
válasz Runner_fxr #13325 üzenetére
Általában nem lehet mindent szétszedni, így én nem általánosítanék. Szegény fizikusok kvantumszinten nem sok mindent tudnának így csinálni. Mondjuk kísérletileg nem árt néhány dolgot bizonyítani. (pl. hogy az atomok valóban kvarkoknak nevezett egységekből állnak.)
-
---Lasali---
Közösségépítő
Ha be akarjátok rakni akkor előtte át kéne kicsit fogalmaznom, mert van benne egykét zagyva fogalmazás ami miatt nem elég pontos a leírás hogy "sajtó" formát öltsön, csak átfutottam mielőtt elküldtem.
szjoci; hoffman_
Érdekelnek ezek a dolgok, Köszi. Idegesít ha valamit nem értek hogy működik vagy nem tudom megszerelni, akkor addig kattogok rajta míg nem megy.Runner_fxr
Itt a környéken sem vállal senki teleszkóp szerelést rajtunk kívül, pedig van 3 hivatalosan működő szerviz, plusz 3 maszekoló.. főnököm régebben is olyan elgondolás szerint csinálta a szervizt, hogy mindent elvállal, meg ha már bicikli szerviz, 3-4 féle műszerész végzettséggel akkor a gránát agytól a elektromos bicajig mindent elvállal, 2 éve én is szorgalmaztam hogy szereljünk teleszkópot, azóta csak 3 fox volt amit inkább elküldtünk Salához vagy Pista bácsihoz, abból is az egyik hátsó tag volt, nitrogén töltőt meg nem fogunk venni mert évente kb 1 nitros tagot hoznak..[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #13329 üzenetére
Egyszerűbb suntour villákat már szedtem szét, volt, hogy nem működött a lockout, szétszedtem, összeraktam és jó lett, azt nem tudom megmondani miért nem volt jó előtte, talán egy csavar túlzottan meg volt húzva, vagy talán kevésbé, de jó lett.
Komolyabb villáknak meg azért nem álltam neki, még a sajátomnak se, mert attól tartottam elrontok valamit.
Hidraulikus féket tudok légteleníteni, ennyi közöm van a hidraulikus szervizekhez.
Egyébként mindenképpen meg szeretném tanulni. Mai mércével nézve, az nem igazi kerékpár szerelő aki nem tud hidraulikus teleszkópot és féket szervizelni.fpeter07: Hidraulikus villákra vonatkozóan mondtam, szerintem szétszedés nélkül, csak leírásból olvasva nem igazán lehet megtanulni. Neki kell állni, persze előtte informálódni szakemberektől.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #13330 üzenetére
Igen de vannak további nehezítő körülmények is.
Szóval attól hogy van egy alapvető képességed, érzéked, tapasztalatod is mit hogy kéne a teleszkópon belül javítani, még mindig bele lehet olyanokba futni, hogy mint egyszerű halandó kerékpárszerelő, nem férhetsz hozzá a dokumentációkhoz, mert csak dealernek vagy csak a gyár által kiképzett szerelőnek adnak accountot, vagy egyszerűen nem létezik dokumentáció és csak a tudásodra lehet hagyatkozni..
Másik nagy baj, hogy nem lehet beszerezni alkatrészt, mert vagy megint csak a dealer kaphat, vagy egyáltalán nincs az itthoni nagykerben, vagy előfordul hogy épp forgalmazója sincs egy márkának, és külföldről kéne beszerezni, onnan meg van hogy nem szállítanak Magyarországra.. Volt hogy közvetlenül a gyártót próbáltuk megkeresni alkatrész ügybe, és ők sem tudtak segíteni... pedig elég triviális alkatrészről volt szó, végül megoldottuk azt is egy kis segítséggel, de következő bekezdésemre utalva, ide is olyan szerszám kellett.. ismerősnek volt építve, igen komoly hidraulikus prés, autó futómű szilent cserékhez használták pl...
Harmadik hogy speciális szerszámok garmadája kell hogy meglegyen, amiket vagy méregdrágán beszerez az ember innen onnan, vagy legyártat esztergályossal, mindkettő elég sokba kerül ahhoz képest, hogy mondjuk mennyit fizetnek majd ki az embereket a szerelésért itthon..
Egy komoly persely kiszedő, berakó szerszám villához, tudod mennyibe kerül és milyen nehéz beszerezni? Könnyebb tervezni egyet és leesztergáltatni..[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz ---Lasali--- #13329 üzenetére
szeretem az ilyen hozzáállást, nagyon jó, általában csak profitál belőle az ember
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #13331 üzenetére
Én Budapesten a Probike kerékpárboltba hordtam mindig a villát/tagot szervire. Bennük bízom ilyen téren leginkább.
Engem is nagyon érdekel ez a téma, de mint te is írtad, ahhoz, hogy a körülmények adottak legyenek nem kevés pénz kell.
Éppen ezért vannak terveim külföldön ezzel a bringa szervizeléssel kapcsolatban...
Ausztria, Németország. -
Daniel Alves
őstag
Orbea Orca OMR M10iLTD www.translapschallenge.com
-
D.Orion
veterán
válasz Daniel Alves #13334 üzenetére
Ilyen videókon szívesen látnék egy pulzusmérőt. Egyébként velük milyen biztosító áll szóba? Gondolom nem ez a videó van csatolva a szerződési vállalások mellé.
-
Muton
addikt
-
jackbacsi87
senior tag
Lampre-Merida ellopott cuccok...durva lista...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jackbacsi87 #13337 üzenetére
Akkó lesz óccsón bringa,főnök?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Valkűr
őstag
válasz jackbacsi87 #13337 üzenetére
Ez valami biztosítási csalás lesz sztem...
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
D.Orion
veterán
válasz rétisün #13341 üzenetére
Azt nem tudom, hogy pl. a kerékpárokat ki a francnak tudják eladni? Vagy szét szerelik őket? A váz szinte eladhatatlan, le kell róla szerelni mindent és darabokban eladni. Na de ekkora tételt elpasszolni... Vagy majd ülnek rajta fél évet és tavasszal elkezdik árulni??? Nem értem a koncepciót.
-
fpeter07
veterán
válasz Daniel Alves #13338 üzenetére
Semmi baj, már sokszor megnéztem... az élő közvetítéssel kezdődött.
-
raczger
őstag
Holnap reggel 9-ig lehet ingyen megnézni. Nem a legjobb bringás film, de nem lett rossz. Azok készítették, akik a From The Inside Out-ot.
Az etalon számomra még mindig a Life Cycles
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
raczger
őstag
válasz superecneB #13347 üzenetére
Lementettem, szóval lehet, hogy majd valahova felteszem Csak az a baj, a videó második felében néhány helyen is volt hiba, hibásan került fel a videó.
www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
sanzi89
addikt
Ki milyen kesztyűt használ? A Quechua egyszerű polár kesztyűmben már fázik a kezem, nem szélálló. Valami softshell anyagból esetleg?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."