-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
válasz lorcsi #14350 üzenetére
Nem mondtam hogy jól esett, a hosszú távú és hosszú idejű kerekezéssel az a gond hogy a mélypontot túl kell élni és kell elég felkészültség hozzá lábban meg kézben. 3 éve 15km-t nehéz lett volna elbringáznom, egyszerűen nem bírtam, kész. Volt egy 20 kilós csepel vázra épített duplafalú kerekű gépem, még talán elengedett kormánnyal nem is ment egyenesen. Azzal bringáztam, de keveseket. 40-50km max egy nap. Aztán egyik nap elmentem írott-kő - Kőszeg majd vissza Szombathely ami bőven több volt. Bejött a tél, szereztem egy olcsó acélvázas gépet, felújítgattam aztán egy oda vissza szombathely kifutotta bemelegítésnek. Majd 2x9-re megépítettem fékváltóval , egyetem miatt kihagytam 1 évet és decemberben megvettem a szettet felruháztam majd úgy döntöttem ha már itt van akkor használom is. Mivel drága volt a jegy a vonatra így kerékpárra ültem és jártam Angol középfokúra Szombathelyre, egy kör odavissza 1600 lett volna de bringán olcsó volt. Feltettem két rubena 622x20-at (ez bírta még kicsit havas úton is) aztán csak hajtottam egész télen, szerencsére -10 alá nem ment a hőmérséklet így nem fáztam annyira. De megszenvedtem mert nyári SPD cipőm volt csak, na meg a lábamon 2 pár vastag zokni ami így alig fért el az spd-ben. De a szükség nagy úr, elhatároztam pár éve hogy bizony országútizni fogok és sikerült. Inkább akaraterő kell hozzá mint carbon gép azt mondom.
-
Zola007
veterán
válasz imyourfriend #14351 üzenetére
régen is csak akaraterő volt kéznél, carbon nem
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
elfelejtette
veterán
válasz Zola007 #14336 üzenetére
Nekünk meg az a problémánk, hogy nyáron hogy tekerjünk el a családdal innen Debrecenből Kisnánáig, mivel nem sok kedvünk van az út szélén tekerni úgy, hogy a kamionok letolnak az útról. Alternatív megoldás Egerig vonattal, és onnan kerózás.
"Nagyon jó dolog fontosnak lenni, de még fontosabb dolog jónak lenni."
-
Zola007
veterán
válasz elfelejtette #14354 üzenetére
Szerintem menjetek fel Miskolcig vagy Kazincbarcikáig
Onnan irány Szilvásvárad vagy Bélapátfalva, ott megalszotok és másnap tovább Kisnánáig, ez kb 2x 40km, kényelmes, nézelődős kis hétvégi túrát lehet belőle kihozni a családnak
A Bükkben már nem sok kamion van, a forgalom is elég gyér[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
elfelejtette
veterán
-
válasz imyourfriend #14351 üzenetére
Még odahaza, néha-néha mikor ráértem bicajozni, egyik alkalommal úgy gondoltam, hogy elmegyek montival tekerni egyet. Úgy alakult, hogy (asszem') 80-85 km közt lett a kör vége.
Hazaértem, rendesen rosszul lettem, befeküdtem az ágyba, és hát... voltam már jobban is, pedig végig aszfalton, különösebb lejtők-emelkedők nélkül...Utána a monti mellé beszereztem egy alu országútit, talán a második-harmadik kanyar már 110-120 közt volt, pár jóféle emelkedővel, és szembeszéllel, majd hazaértem, és igazából éreztem, hogy tekertem egy jót, de semmi különösebb mellékhatás nem jelentkezett.
Azóta átszoktam az országútira.
Viszont tök jó, most már három bringám vanどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
imyourfriend
őstag
MTB-ről leszálltál így érezhető valamelyest amúgy a gyengeség, újra visszaülsz rá és gyengébb leszel. Már csak onnan gondolva hogy kisebb súlyú gépet és könnyen kell hajtsál. De nincs ezzel gond, ha az ember megteheti hát ne szenvedjen országúton, főleg ne terepgumikkal.
-
deicide
veterán
válasz imyourfriend #14364 üzenetére
Valakinek szenvedés, valakinek kihívás.
30km 32-es átlaggal aszfalton MTB-vel 2.1-es traktorgumival, 42/12-vel, eléggé embert próbáló művelet. Én legalábbis ettől azért kellemesen el szoktam fáradni
Pedig 3 bringám van nekem is, de nedves aszfalton csak a mountit gyűröm.[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Zola007
veterán
válasz Teasüti #14366 üzenetére
apropó ugrás:
Újra meg kell tanulnom bunny-zni, mert mióta lefogytam, egyszerűen nem tudom megemelni a bringa elejét
Besz.rás, de míg 110-120 kiló körül/felett voltam, addig nem volt gond, feltételezhetően a nagy tömeg súlypontjának áthelyezése kerek-perec megoldotta a dolgot
Mióta 90 alatt vagyok, azóta egyszerűen nem megyMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #14368 üzenetére
Én soha nem tudtam.
SPD-vel legalább lehet csalni egy egyszerű hop-ot.
De amúgy sajnálom is a bringát bunny-zni tanulni.
Ahhoz kéne a könnyű XC-nél vmi masszívabb gép , mondjuk egy dirt.
Ahogy elnézem a többieket, eléggé odacsapják a gépek orrát visszaérkezésnél. Nem ritka, hogy szinte felállnak a bringával, ami a függőlegeshez közelről esik vissza.
Na most én úgy gondolnám ezt egy XC-vel úgy lenne illő beadni, hogy puhán érkezik az ember, mint a trialosok.
Ezért inkább nem is foglalkozok vele. -
Zola007
veterán
válasz fpeter07 #14370 üzenetére
Én 17 kilós bringán tanultam meg, a mostani 13 kilóssal nem megy
Nekem az emeléssel nem volt gondom, magasságot is jól éreztem, max 5-10 centivel tettem a szegély vagy úthiba fölé
(#14369) Teasüti : az a baj, hogy a sok idióta könnyű 50 kilós suhanc felkapja a gépet, de nem rugózik bele lábból, hanem mint aki - már bocsánat - de besz.rt, úgy érkezik le rágugolva a bringára. Hiányzik az alap fizikai ismeret, mert a bringa szempontjából tök mindegy, hogy közel nyújtott vagy teljesen behajlított, de merev lábbal vágod oda a pedálhoz a testsúlyod
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
-=RelakS=-
veterán
Endomondo csak szívritmust tud követni?
Egyáltalán ant+-ban van más jeladó is?Kolléga vett egy sigma 16.12 sts órát, és mivel az két bringás, elkezdett engem is érdekelni (jó, tudom, vegyek másik ócó órát a másik gépre ), és hátha van ant+-os okosság is.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
deicide
veterán
válasz -=RelakS=- #14372 üzenetére
Van sebesség+pedálszenzor is, én nemrég óta egy Decathlonos BTWIN speed/cad szenzort használok Endomondoval (ANT+)
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
cekkk
veterán
Ezeknek mi az angol neve? Jó lenne nekem is valami ilyesmi, de gondolom Kínából meglenne nyolcadáron
-
-=RelakS=-
veterán
válasz deicide #14373 üzenetére
Aham. És ez akkor úgy megy, hogy a szenzor adja a jelet, amit meg beállítok rá, az veszi, akár több cucc is? Vagy párosítani kell?
Sajnos az előző telefonomon volt ant+, és akkor is valami fm rádiós szolgáltatásnak nézem, ezért nem értek hozzá semmit
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
deicide
veterán
válasz -=RelakS=- #14375 üzenetére
Igen, ha több vevő van, elvileg több is tudja fogni egyszerre. Endo-val az érzékelőt egyszer párosítani kell és megjegyzi. A kerék kerületét kell cm-ben megadni és kész.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Zola007
veterán
-
cekkk
veterán
Találtam Ilyet, több fajta tartó is van. Igaz ide nem küldi, de van olyan futárcég aki haza hozza Londonból
-
-
deicide
veterán
válasz planbmokus #14383 üzenetére
Az még lehet, hogy rosszabb, mint a tavalyi 280km-es Velence 10X-em MTB-vel, 26x1.5-es gumival.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
fpeter07
veterán
válasz lorcsi #14350 üzenetére
A 100 km körüli túrák még kényelmesek (ha edzésben van az ember). A felettit én annyira nem erőltetem. Mondjuk én montizom többnyire, egy meredekebb emelkedő nagyon meg tud izzasztani. Nem kell kilométereket menni ahhoz, hogy elfáradj. Szerintem kész teljesítmény lenne már az is, ha megállás nélkül felmennék a 10. emeletre lépcsőn.
-
Zola007
veterán
válasz fpeter07 #14386 üzenetére
Lépcsőzéssel jól lehet kardiózni, csak a térdet nyírja nagyon
Ha egymenetben 10 emelet alatt nem megy 140-150 fölé a pulzusod, akkor arra már lehet építeni edzést
Ha igen, akkor nem kell erőltetni a nehéz és hosszú túrákat, hanem pár hónapnyi alapozás kell, gyaloglással, intervallumos kerékpározássalEz egy viszonylag egyszerű teszt, de elég informatív tud lenni az aktuális állapotról.
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
deicide
veterán
-
Zola007
veterán
válasz deicide #14388 üzenetére
normál lépcsőzési sebesség, a.k.a. "ahogyan bótba mennél"
tehát folyamatos ~1 mp / lépcső, 10 emeltre ez általában 180-200 lépcső + lapos forduló, átlag júzer 3-4 perc alatt abszolválja
logikusEgyébként sem rád vonatkozott. Egyébiránt te is ügyelj oda, mert nem Spártában születtél és ebből a néhány év alatt felfutó edzésteljesítményből szokott frankó sportszív kialakulni.
Ami önmagában egy kiváló dolog, csupán egyetlen feltétele, hogy egészséges, fiatal szívből induljunk ki
Szóval remélem azért az elmúlt 2 év során jártál kardiológiai kivizsgáláson is, nem csak edzeni[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
deicide
veterán
válasz Zola007 #14389 üzenetére
Pár évet hagytam csak ki, egész pontosan 7-et, előtte is és most is napi szinten mozogtam, voltam terheléses EKG-n, mióta elkezdtem, sportorvos miatt kellett, minden rendben levőnek tűnik. De azért a tavalyinál kicsit kevesebbet fogok edzeni, mert a cél, hogy lefogyjak, megvan, a szinten tartáshoz kevesebb is elég.
Azt amúgy nem próbáltam, de szülőknél hétvégén ki tudom próbálni a 10.-re mászást normál tempóban, kíváncsi lettem.
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Zola007
veterán
válasz deicide #14390 üzenetére
helyes
7 év egyébként a szív szempontjából olyan mintha előtte nem is sportoltál volna
terhelésest futópadon csináltad vagy bringán?Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Tomi_Sci
őstag
Országútisoktól kérdezem, hogy van-e olyan aki 23mm-ről 25mm-re váltott? Van érezhető lassulás? Sokkal kényelmesebb?
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
szjoci
őstag
válasz zoo8800 #14395 üzenetére
szerintem csak le akar(t) tagadni pár évet...
hogy ne csak offoljak: sikerült levadásznom egy alig használt Shimano RD-M772 hátsó váltót és egy FC-M510-es hajtóművet. Most már tökéletes a váltás elöl-hátul -öröm és bódottá'-, csak kár hogy ilyen xar idő lett
(#14397) rétisün: ilyen taknyos ködös időben még a házból sincs kedvem kimozdulni, nemhogy tekerni
[ Szerkesztve ]
-
-
eddie1978
aktív tag
válasz zoo8800 #14395 üzenetére
79-es vagyok. Az egy más történet. Iron Maiden, Eddie, 1978-ban indultak (legalábbis akkor úgy tudtam). Amikor regelni kellett, akkor valamiért ez lett.
szerk.: Megjött a Crud Roadracer mk2 sárvédő. Egy fél óra volt mire felfaragtam a Cannondalre. Mint egy lego. 60cm-es a vázam, a hátsó egy pár centit rövid a középcsapágynál. Ott majd meg kell hosszabítanom egy belsővel. Első féknél most idomítom majd egy-két napot, hogy a kis nyúlvány ne érjen hozzá a gumihoz. A fékeknél van kb 2mm a 23mm-es gumi felett. Ettől eltekintve jónak néz ki. Hétvégén megjáratom a gépet, akkor majd kiderül milyen a gyakorlatban.
[ Szerkesztve ]
-
eddie1978
aktív tag
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz eddie1978 #14398 üzenetére
jó cucc, nekem is olyan van (de
az idénezen a télen(?) még lusta voltam visszatenni )....már ami a sárvédő funkciót illeti.
de nekem be se fért a gumi meg a villa közé, olyan szűk hely van. az első villánál meg a gyári felfogatás nem sokat ért az aero profilon, lengett össze-vissza, máshogy kellett felfogatnom.[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!