Új hozzászólás Aktív témák

  • Chabee

    tag

    Üdv Mindenkinek!

    Gondoltam írok egy rövid élménybeszámolót az új bringámról, a Triban 500-ról. Kalandos megvásárlást követően kértem egy helyi lelkiismeretes és hozzáértő bringaszerelőtől időpontot egy alapos átnézésre és fékpofa cserére. Amivel kaptam a katasztrofálisan szar volt. Nem lassított, cserébe olyan kemény volt, hogy elkezdte megenni a felnit. Az alapos átnézésből pedig egy full szerviz lett. Ennek során mindent, ami forog, mozog szétszedtek, bezsíroztak, beállítottak. Az összes csavart a megfelelő nyomatékkal lehúzták. Jah! Nem tudom, hogy más bringákon hogy van, de itt minden fontos csavar mellé oda van festve a meghúzási nyomaték!!! Csak emlékeztetőül: ez egy belépő szintű bringa 119eFt-ért! Szóval nem csak én, de a szerelő is kíváncsi volt, mert ilyen bringát még nem szerelt szét-össze. Nyilván semmi ismeretlen nem volt benne, csak az érdekelte, hogy mit, hogyan raknak bele ennyi pénzért. Volt egy-két érdekes dolog. Például a hajtókar csapágyazás záró csavarja alig volt meghúzva. Rátették a csavarkulcsot és annak súlyától lejött az anya. Aztán a hátsó tengely annyira szorosan meg volt húzva, hogy rágódva járt a csapágy a kónuszon. Zsír mindenhova kellett, mert az nem nagyon volt elég. A küllőkön is feszítettek egy kicsit. A szerelés végén elmondta a véleményét a bringáról a szerelő. A felniket elég robusztusnak találta, még szegecses erősítés is van a küllőcsavaroknál, így egy kicsit nehezebbnek tűnik, de nem vészes. A kormány és a fékszarv elhelyezése kialakítása véleménye szerint nagyon jó, sokkal drágább bringákat idéz. A túra bringa képet nem csak a felni, de az elöl található 3 áttétel is erősíti. Külön tetszett neki a fékek könnyed, jó nyomáspontú, határozott és erős működése. Pedig a bowden eléggé sok hajlítással éri el például a hátsó féket. Tehát összességében jó véleménnyel volt róla, nem volt rossz vétel.

    Persze a szerviz óta már tekertem hosszabb rövidebb távokat és nagyon tetszik. Az a tudat, hogy strapabírónak tűnik jó dolog, mert hiába megyek az úton, ahol az autók, többnyire annyira szar az aszfalt, hogy majd szét ráz. De hát ez egy ilyen műfaj. Amúgy nekem ez az első országútim, így nincs összehasonlítási alapom, továbbá nem vagyok egy pro bringás sem. Csak egy túrabringám van, de az egy tank ehhez képest. A váltó (Microshift) egész jól teszi a dolgát, a fel- és leváltások is flottul mennek elöl és hátul is. A fék már olyan amilyennek lennie kell. Ha a fékszarvat fogom, akkor is hatásosan lehet fékezni. A leghosszabb táv, amit mentem vele, 90 km volt. Hát még van hova fejlődnöm. Egyelőre nem a bringa a gyenge láncszem a rendszerben. Voltak dombos szakaszok is, de még így is sikerült 25-s átlagot menni. Ez nálam nagy szó, a profik meg tiszteljenek meg azzal, hogy befele röhögnek. Az üléstől féltem egy kicsi, mert nem valami puha. De egész kényelmes, rosszabbra számítottam. Kipróbáltam egy Lidl-s, most akciós ülést, de az eredeti jobban tetszik. Persze ez nem mérvadó, mindenkinek más jöhet be. Tehát eddig minden szép és jó, remélem így marad. Aki netán az utolsó, még kapható példányokat nézte ki, bátran vágjon bele. Kezdőknek ideális, ennyi pénzért pláne!

    Köszönöm a figyelmet!

    Igazat mondani könnyű, csak elhitetni nehéz!

Új hozzászólás Aktív témák