-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
cdl
senior tag
válasz INTELligent #170395 üzenetére
Köszönöm. Nem váltott, a Simplon Phasic mellé jött kiegészítőnek. Utazáskor, munkába járni. Meg múltkor 1 hétig nem tudtam tekerni, mert hibás volt a hátsó agyam. Ezt nem szeretném még egyszer, szóval kell a két bringa.
125000 volt gyári állapotban.
Ezt 180000 ért árulta a Deca.[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #170355 üzenetére
yyeahh, megnézted? Fulldynamix?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
xy.zsolt
őstag
Gratula...ezt ennyiért bármikor el fogod tudni adni Én anno egy triban 500al kezdtem.....75ezerért vettem a 2 hónaposat és 2 év múlva 95ért adtam el. Szerintem a tied is ilyen kategória.....szóval jó vétel és a gép is kiváló az árához képest. A héten te vagy a második a fórumon aki bazi jó áron vett bringát Sopronból
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Zsohi
őstag
válasz manager2220 #170393 üzenetére
Jobbulást! Én 3 héttel ezelőtt zúztam le magam egy kis urban freeride közepette egy maximum fél méteres drop közreműködésével. Az eredmény 2 borda repedése és a vállamat összebarmoltam ami meg nem nagyon akar gyógyulni...
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
CragON
aktív tag
Valaki tud segíteni dropper ügyben?
Jelenleg egy Speci Command Post IRcc 30,9 75mm-esem van amit le akarok cserélni egy 100mm-esre. Nagyobb nem jó, mert nincs hosszú lábam, de kellene még az a 2,5 cm.Nem igazán van összehasonlítási alapom ezért nem tudom, hogy ez a command Post vajon jó droppernek számít és próbáljak ennél maradni (már ha találok még) vagy keressek más gyártótól?
-
maximilian4
addikt
Eltűnök pár napra oszt megy itt a háború. Mindenki nyugodjon le a p*csába!
Maxi
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #170413 üzenetére
XCO, nekem sem tetszik annyira, bár gondolom ezzel majdnem mindenki így van. XCM, XCS izgibb.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
jjeahh
nagyúr
válasz jjeahh #170412 üzenetére
Ha már ritkaság, tegnap szembejött ez, még képet is nehéz találni a márkáról . Believe S-Lite Carbon, valami régebbi modell, de élőben egész jól nézett ki ha eltekintek a különböző kerekektől .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #170415 üzenetére
Kényszerverseny, a szervezők ezt találták ki a 4 helyszínes erdei sorozatuk helyett.
Más: van valakinek tapasztalata Menabo tetőcsomagtartóval (nem bringaszállító). Lidlben lesz Thulehoz képest ötöd áron.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
őstag
válasz Somatom #170366 üzenetére
egy Merida nagyjából 2 millió kerékpárt gyárt
a hazai forgalmazó nagyjából 3-4 ezer kerékpárt ad el itthon (vesz meg a Meridától)
szerinted mit tud "kierőszakolni" a gyártótól?“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
Somatom
veterán
válasz f4lcon #170418 üzenetére
Pl. a RS hazai garis ügyintézésének a megváltoztatását. Bár, abban igazad van, hogy a Meridának, mint gyártónak tök mindegy, hogy Magyarországon, vagy külföldön veszik meg a Meridát. Ez csak a hazai importőrnek és a kereskedőknek rossz.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
őstag
válasz Somatom #170420 üzenetére
hidd el elég sok importőr (és rajtuk keresztül kiskereskedő, és a végén a fogyasztó) sz.pik a Biker, a Melux, vagy a Bringaland miatt az általuk forgalmazott márkák garanciális kezelése okán, arról meg ne is beszéljünk, ha olyan alkatrész van a bringában, aminek nincs hazai forgalmazása.... mondjuk Race Face (pedig egyre több hajtás / dropper / komány / stucni jelenik meg a specifikációkban) vagy e*Thirteen, Newmen, Syntace, stb.
persze téged ez nem vigasztal, nem is azért írom.
remélem vezet eredményre ma a beszélgetésed a Bergusonban (fingers crossed)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
arn
félisten
Wienerwald MTB: Kahlenbergerdorf-Strecke single track hills
06.07.2020
Canyon Exceed
https://www.youtube.com/watch?v=BVy1wVb5Rvs[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Sefter
veterán
Urak!
Van egy 2 hónapos garis bringám (cube), amin szeretnék féket upgradelni.
Bármilyen szervizbe vihetem, vagy a gari miatt csak oda, ahol vettemPsn ID: sefter_hun
-
Mauzes
őstag
Sziasztok, van bárkinek gyári rögzítő vagy horgony, mint pl. Abus WBA 100 vagy SXP GA01? Ezeket hogy lehet leszerelni és átmozgatni, pl költözés esetén? Úgy tudom, hogy egy csapágygolyót kell beleütni a csavarok fejébe, hogy ne lehessen leszerelni, viszont akkor a tulajdonos sem fogja tudni...?
-
vendingo
veterán
válasz Sefter #170424 üzenetére
Nekem most volt hátul betétcsere. Az első harap, mert bekopott, hátul még elég gyengusz. Adj neki időt, aztán ha több száz km után se tetszik a végeredmény, akkor gondolkodj cserén. Ha veszel egy top kategóriás féket az is gyenge lesz az első pár száz km-en.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
nexus6
aktív tag
köszi az 52/36-ra kapott válaszokat... letettem róla
most lenne egy újabb kiszemelt, fsa gossamer pro 32/48 BB386EVO, pár leírásban olvastam hogy ehhez jó a shimano press fit középcsapágy (30mm). nekem van egy BB72-es csapágyam, akkor tudnám a kettőt használni... az fsa milyen minőségben? meg a praxist néztem még (a gravel-nem izmos hajtásra ajánlották a 32-48 hajtást), csak ahhoz speckos praxis csapágyakat láttam csakEzért szeretem a fórumokat, ezerszer jobban értenek az agytrösztök a dolgokhoz, mint egy helpdesk vagy az információ :)
-
rarki72
tag
Ha utána olvasol kicsit, rájössz, hogy már a kérdés sincs jól megfogalmazva.
A nyereg választás (ahogy írták is már sokan, sokszor) a legszubjektívebb a teljes kerékpár témakörben. Azonban alap kiindulási elvek itt is vannak.
Milyen kerékpárhoz kell? - nem szín vagy márka, hanem milyen szakág. Ez azért fontos, mert ha nem is tudod, hogy a testhelyzeted hány fokos szögben van jellemzően, a szakág azért jellemzően behatárolja. Cruiser, City, Trekking, MTB, országúti, stb...
A nemenkénti megkülönböztetés a legtöbb gyártónál (már aki szokott megkülönböztetni) csak a nem kifejezetten sportos kategóriában van jelen, tehát országútiban nem igen van (én még nem találkoztam vele legalábbis) külön női, de attól komfortosabb irányzatoknál (tehát, MTB, Trekking, stb) már igen.
Jellemzően a hölgyek ülőgumóinak távolsága cca. 1 cm-el több, vagyis szélesebb nyereg ajánlottabb.
Összegezve, sokkal fontosabb információ az ajánlások megtételéhez a felhasználási terület, semmint a vételár. Már csak azért is, mert könnyen beleakadhatsz egy 8-10 ezres nyeregbe, ami ideális, de pont ilyen könnyen egy 40 ezresbe, ami agyon gyötör... mert szubjektív[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz vendingo #170428 üzenetére
Pár száz km?
Én most cseréltem betéteket elől hátul, kimentem egy sík útra, és 5-6szor felgyorsítottam kb 30-ra, majd fék majdnem megállásig, és jobb lett, mint a régi betétek voltak.
Pár száz km alatt szerintem egyesek lenulláznak egy betétet egy bringaparkban, ha 100 km után sem jó, akkor az szerintem inkább olajos zsíros, és azért nem fog.'92 Honda VFR 750
-
-
senior tag
A bringabike.hu-t ismeri valaki? Megbízható hely?
Путин, иди нахуй!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #170426 üzenetére
Én is KMC-t használtam (és ajánlottam) eddig,de most már túllépte a számomra lélektani 10e-res 6árt,így ezt fogom próbálni.
(#170434) Sefter +Maximum1...városban,síkon,nyuggeresen 1000 km alatt sem koptatod be,ugyanakkor ha ereszkedtél (mentés) 50 körül és onnan lefékezed vagy 3x,majd még mindig nem jó,akkor ott más lesz a baj.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
vendingo
veterán
válasz Sefter #170434 üzenetére
Csak nehogy átess a ló túloldalára. Már egy jobb deore is többet tud mint amit egy átlag felhasználó átlag körülmények között kihasználna. XT-t csak abban az esetben ajánlanám, ha HC bringás vagy és minden cm számít lassításkor, megálláskor.
Nekem pl. deore van, de még nem éreztem úgy, hogy ez most kevés lenne, pedig itt lakok az alpok alján. Alap hyes fékeket minden tekerésnél elfőztem, ezt még nem tudtam.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Toobee
veterán
V-fékhez milyen betét a menő, amivel rendesen lehet lejtőzni is? XT fékhez lenne.
https://barbieripnk.hu/
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #170436 üzenetére
Köszi a lánc tippet.
350km, 1500méter szint (Papp-rét 2x), slx tárcsák, nem kopott be az eleje, mindig otthon jut eszembe hogy kellett volna többet fékezni hogy bekopjon
-
senior tag
-
6030D
Ármester
SUP körpályás maraton, 3. forduló, Törökbálint
Az elmúlt másfél hónap izgalmai miatt felemás érzésekkel vártam a versenyt, mert éreztem, hogy az erő az nem az igazi. Esőt is jósoltak szombatra, de úgy döntöttünk haverommal, hogy elmegyünk, és meglátjuk ott, hogy mi lesz. Esőben utaztunk, de mire odaértünk már elállt, és a radar sem mutatott a közelben esőt. Becsekkolás után megnéztük gyalog a pályát oldalról, és megállapítottuk, hogy a múlt heti XCO pálya elemei bizony még ott vannak (sziklakert, híd, gerendás mászás), de mintha a szalagok kerülnék ezeket. A pályabejárásnál kiderült, hogy kerülik is, a fű csúszik, lassabbak lesznek a kanyarok, illetve pár helyen máshol megyünk (hátsó földes erdei rész is kimarad), rövidebb a pálya. Úgy volt, hogy távtól függően 7/14 kört kell menni, de a rajtban közölték, hogy a pályarövidítés miatt nekünk 18 kör lesz (hurrá...). Annyi változott az első verseny óta, hogy nem várják meg, amíg mindenki beér a hosszú távon, hanem az abszolút első után mindenki még befejezi a körét, és kész (tehát ha valakit 3x leköröznek, csak 15 kört megy). 9-10 ember állt a rajtban hosszú távon, mögöttünk a rövid távosok, alig volt induló, gondolom az eső miatt, meg a körözés miatt is. Verseny közben sok minden nem történt, próbáltam óvatosabban menni az elején pulzus és tapadás ügyileg is. Minden körben mondták, hogy hányadik kör jön illetve hányadik vagyok a kategóriában, az jól is esett, meg a versenyfeelinget is lelőtte, hogy nem haladok, de kategória első vagyok (=nincs senki ). Mindegy, csodát úgysem vártam magamtól, érjek végig, hibák nélkül. Most nem volt segítőnk, így nem adták fel folyamatosan a kulacsot, csak amikor haverom végzett a rövidtávon, utána tudott segíteni cserélgeti. Hogy ezért, vagy a brutál pára, vagy szimplán a 2-3 hét kihagyás miatt, de 2 óra után éreztem, hogy kezd elég lenni. Nem is a lábaim fájtak, hanem nem volt erőm. Lassultak is a köridők, még nem láttam a hivatalost, de nem lesz olyan egyenletes, mint a múltkori. Bemondták, hogy az utolsó körömre megyek ki, az lökött rajtam egy kicsit, majd a dombtető visszafordulva láttam, hogy kb üres a pálya, a többiek az abszolút első után értek be, nem kellett kimenniük még egy körre. Az utolsó 5-600 m-en megláttam egy 60 év körüli bringást, na, akkor őt még megfogom, ne én jöjjek le utoljára a pályáról. Sikerült, vége, ügyes vagy, egyél fánkot, igyál, eredményhirdetés, menjünk haza.
Két SUP mezes srác nagyon ment, 3 kört kaptam az abszolút elsőtől. Utána beszélgettük, hogy a gyerek nagyon jól bringázik, ilyenek. Jön a szervező, figyu, ki ez a srác, aki nyert? / XY a neve. / Hány éves? / 15... de nem az a durva, hanem hogy fél éve bringázik, előtte a boltba járt vele. Ami versenyen elindul, azt megnyeri. Életében nem ült országútin, a múltkor a BuZsó odaadta neki a saját bringáját (!), és a kölcsönbringával országúti versenyt nyert.
Vasárnap Bükk maraton, meglátjuk milyen lesz.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
zoli03
őstag
válasz 6030D #170417 üzenetére
Nekem van, Menabo bicikliszállítóval használom meg egyszer létrát vittem vele. A vége kicsit sorjás, ezen könnyen lehet segíteni. Ha sokat szereled fel/le, akkor érdemes lehet venni hozzá egy T fejű imbuszkulcsot, mert a gyári imbuszkulcskulcs nem olyan kényelmes sokszor használva. Amúgy zárható mindkettő kereszttartó egy kulccsal (pótkulcs van hozzá), egy ember is könnyen és gyorsan felrakja, súlya is nagyon kevés. Ennyiért nagyon jó áron van, gyakorlatilag semmi hátránya nincs.
-
6030D
Ármester
válasz zoli03 #170444 üzenetére
+TayRol: köszönöm, szerintem rápróbálok. Ez az a fajta, hogy a végén a fekete műanyag egy imbusz, és azt kihúzva lehet szorítani? Ha igen, akkor a Fordnak a gyári tartója is ilyen, azt sokat pakoljuk, nem vészes vele a szerelgetés.
A T csavarra hogy kell rákeresni ügyesen, hogy ne gyári thulékat dobjon fel 4500/3 db-ért?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Maximum1
őstag
válasz linuxalpine #170445 üzenetére
Én is végigmentem rajta tegnap, meg még vagy 100an, rengetegen voltunk rajta és kényelmesen elfértünk, jó lett nagyon.
Gondolom különböző engedélyekre várnak, nem a régi töltést csinálták meg hanem teljesen újat csináltak, van mit átnézni, remélem nem fogja a víz kikezdeni. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #170438 üzenetére
Én ilyent próbáltam/melegen ajánlom,és még a Swisstopokat dicsérik nagyon.
(#170441) Maximum1...pedig pont az eleje kopik be hamarabb/jobban. ...persze fékezni is kell ahhoz. Szerintem próbáld ugyanott...terepen.
(#170442) Atti777...az "elvileg"-en a hangsúly.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Toobee #170447 üzenetére
Nem, sőt ez a körözés megerősített benne, hogy nem akarok XCO-zni. Sokkal több erőt igényel, mint a maratonozás, gyakorlatilag mindig sprintelsz, nekem meg jobban mennek a folyamatos tekerések. Technikai tudásban is lenne min fejlődni, bár azért a legtöbb magyar XCO pálya nem ilyen. Ahogy halottam, a legtöbb induló tolta a sziklakertben, de a videón is látni milyen szuper lehetett.
Ja és verseny sincs annyi, liszensz kell hozzá (mondjuk az már van), ráadásul helyileg sem jó nekem (Nagykanizsa pl).Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla