-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
válasz belaazallat #23549 üzenetére
PC azért annyiból más, hogy ott jobban tudsz vigyázni rá, bicikli sokkal jobban ki van szolgáltatva másoknak De tény, hogy sajnos magyar fizetések mellett a (minőségi) biciklizés drága mulatság
[ Szerkesztve ]
-
Mansi
csendes tag
válasz Szakbarbár #23550 üzenetére
Akkor ki kell próbáljam a nyáron
-
belaazallat
addikt
válasz Cathfaern #23551 üzenetére
Szerintem a PC-nél is van sok külső tényező, ami tönkre teheti a gépet. Villámcsapás, beázás. Vagy tv szolgáltató, pl nálam a kábel tv miatt meghalt 3 vidkari, amíg bent volt a gépbe a tv tuner.
Másik dolog, kinek, mi számít minőségi biciklizésnek? Ez mindenkinél mást jelent, nálam, Nálad, vagy egy 3. személynél.
Szerk: off
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
zsolt19900
őstag
a bringámon első teleszkóp mint olyan suntour axon van ilyen fekete és axon matricával
amennyiben ezt lecserélném egy torára 2-3 asra "nagy változást" észlelnék (egyszercsak mindenképpen updééételni szeretnék, csak addig is ki szeretném hozni a lehetőségeit a meglévő telónak )
most szépen kimozogja az útjának kb. 80%át csak valahogy amikor megyek ilyen-olyan hepe-hupás területen nem igen érzem, hogy mozogna (szóval ezt a 80-90% mozgást álló helyzetben "rátehénkedve" látom)
van a lockkal szemben egy +/- állító valami, azt milyen módon tudom állítani? mert simán tekergetni nem igen tudom.... ki kell emelni, vagy vagy hogy?
amennyiben ezt tekerem valamelyik irányba (melyikbe?) akkor talán nem csak "rátehénkedés" után fog jobban összébb menni?
bocsi a sok "hülye" kérdésért, de annyira nem értek hozzá, és én kb egy 10-15e telónak saccoltam, de megnézve a neten (az árát de inkább azt, amit írnak róla) valahogy többet várnék tőle
a bringa kb 2 hetes és leszervizelve került hozzám a kerékpárboltból, így esetleges szervizeléses dolgok nem hiszem, hogy lennének a telóval kapcsolatban
annyit még észrevettem, hogy egy pici olajfilmet lehet látni a becsúszón -nem tudom, hogy ez mennyire baj? csináltam telefonnal fotót beteszem a hsz. aljára
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Cathfaern #23547 üzenetére
De nem mindenki van így ezzel, hogy csak egy használati eszköz a kerékpár, van akinek egy hobbi, egy szenvedély, nekem aztán mondhatná bárki, hogy hú de szuper montit vett 100-ért, meg annál többet nem éri meg adni érte, nekem az kb használhatatlan lenne az erdőben, egyáltalán nem élvezném, valahol 450-500 körül indulnak azok a mtb kerékpárok amik már kielégítik az igényeimet. Gazdag én se vagyok, de nekem ez a hobbim, erre költök. Más meg vesz 300-500-ért pc-t, holott arra is lehet csak használati eszközként tekinteni, akár 50-60-ért is össze lehet rakni egy olyan pc-t ami az alap igényeket tökéletesen kielégíti a mindennapokban. Van akinek meg nem elégíti ki az igényeit és csak a processzor-ja többe került.
De meg lehet nézni a drága telefonokat, 80-100 ezres telefon kb alap, a legtöbb fiatalnál ott van, és az 1 év után már a töredékét éri, ellenben egy kerékpárral. De rengeteg méregdrága új ájfónt is látni, kinek mi. Én meg azokat az embereket röhögöm ki aki telefonra költ ennyit. -
Cathfaern
nagyúr
válasz Runner_fxr #23555 üzenetére
+ belaazallat:
Péntek délután már nem tudok egyértelműen fogalmazni Egy szóval se akartam azt mondani, hogy nincs értelme drága kerékpárt venni, csak azt, hogy jelenlegi anyagi helyzetemben én nem adnék ki 500k-t egy bicikliért. És hogy sokkal több fizetést kéne kapjak ahhoz, hogy kiadjak érte. De mégegyszer mondom, ez teljesen egyéni preferencia. Illetve én se csak közlekedési eszközként tekintek a biciklire, ha így lenne, akkor nem vettem volna outit. Ettől függetlenül használati eszköz, ahogy a PC is. Abból is csak olyat veszek, ami kiszolgálja az igényeimet és megfelelő az ár érték aránya. Pl. nagyon tetszenek az Alianware gépek, meg az 100.000 Ft-os számítógép házak, de nem fogok ilyet venni. De mégegyszer mondom ez én vagyok, ha valaki más arányban költ ezekre a dolgokra, azzal nekem az ég világon semmi bajom. -
belaazallat
addikt
válasz Cathfaern #23557 üzenetére
Ezt írtam én is: "Másik dolog, kinek, mi számít minőségi biciklizésnek? Ez mindenkinél mást jelent, nálam, Nálad, vagy egy 3. személynél. "
Értettem én elsőre is, hogy mit írsz, ezért írtam azt is, hogy ha azt az elvet követném, amit Te leírtál, akkor nem lett volna meg a Wenson, pedig "csak" 65000Ft-ba került. (azóta még egyszer ennyit ráköltöttem).
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Cathfaern #23557 üzenetére
Én igazából csak arra reagáltam, hogy azt írtad havi 300-ból se vennél drága kerékpárt, mert csak egy használati eszköz, ami nagyon úgy hangzott, hogy ez egy általános kijelenés az összes kerékpárra, ráadásul akkor már úgymond megengedhetnéd magadnak, hogy összegyűjts egy komolyabbra, persze ezt is el lehet fogadni, igazából engem sem érdekel ha valaki vesz 200-250 ezerért egy telefont, persze megmosolygom, de nem az én dolgom.
Egyébként ha tehetném nem 500-600-ért vennék bringát hanem 1,5-2 millióért. Egy karbon endurót, ami 10-11kg között van 160mm rugóút mellett, Sram XX1-el. Ha most mondjuk átlag Osztrák fizetésem lenne, akkor ilyen bringám lenne.
-
razzorr
őstag
Én meg egy ilyet szeretnék. De mivel akkor se költenék ennyit egy bringára, ha kijönne 1-2 havi fizumból (amire volt azért példa), sajnos csak álom marad. Meg versenyző sem vagyok, el is lopnák, úgyhogy meghagyom másoknak.
-
Órából megéri polar-t venni?
Mert egyre inkább kezdek elbizonytalanodni... Elemet nem lehet cserélni az érzékelőkben, saját hülye wifi szabvány, adatkinyeréshez pendrive, etc.
Olvastam már olyat, hogy "így kell szart aranypapírban jó drágán eladni".
Nem akarok 20k-ért olyat venni, amit megbánok később :/ Viszont hosszú távra terveznék vele.Vélemény? Vagy ki-mit ajánl? Nekem 8 ha drótos, csak tudjon mutatni egyszerre: sebességet/pontos időt/átlagidőt/megtett távot.
Ha tud pedál-fordulatot, esetleg pulzust is számolni, az előny, de nem feltételどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Zola007
veterán
Megéri
csak nem itthon és nem mindegyik típust
rcx5 bike edition pl németből 65 rugó, itthon meg 100ezer.
Hát elmennek a f@sbaMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
Keresek új vagy új bringából bontott villát, illetve szívesen fogadok ajánlást:
26", nyak 1 1/8"
100mm
normál tengely
IS tárcsafékhez
30 vagy fölötti becsúszóval
fekete vagy sötét színben
valamelyik jobb márkából
90 kiló alá
legyen minél egyszerűbb, igénytelenebb kivitel
max 50ha van valakinek vagy láttok mostanság ilyesmit hirdetni, írjatok rám egy privit!
ezer hála megy egy sörMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
ígyvanferi
addikt
válasz Szakbarbár #23550 üzenetére
Említetted Pilisszentivánt. Voltál már tőle délre is? Azt hiszem az Budai-hegység része, pontos csúcsnevekre nem emlékszem. Egyetemi cimborám lakik ott, két éve nyáron amikor náluk voltunk pár napot elvitt egy reggel bringázni oda a "hegyekbe". Talán túlzás is ide az idézőjel, mert se lefelé, se fölfelé nem ment túl jól, de ez inkább a rutintalanságomnak tudható be, az volt az első és eddig egyetlen ilyen biciklis túrám. De nagyon élveztem, legközelebb is ráveszem, hogy menjünk kerekezni. Másodjára már biztos jobban is menne. Talán Nagy-Szénás volt az egyik csúcs, ahova felmentünk, de nem tuti.
off
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Budakeszi főút emelkedő után kéne valami más út lefele a budagyöngéig, moszkváig, nincs valakinek tippe? Ma mentem először otthonról BP-re, de az az út nagggyyon rossz, lemegyek országútival még párszor és szerintem szétesik az egész.
-
-
Zola007
veterán
válasz venember83 #23566 üzenetére
köszönöm, már láttam
lehet hogy jó, de nekem az RST + ultrakönnyített 1,5kg kombináció nem tűnik megbízhatónak(#23568) Tüzi: ha 100-110 font alatt megáll, akkor szerintem okés
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #23569 üzenetére
Ez az rst nem tűnik rossznak, de az igaz, hogy bennem se úgy maradt meg ez a név mintha valami minőségi termékről lenne szó. Mondjuk régebben az xfusion se volt valami csúcs, manapság már elég jó telókat gyártanak. Azért lehet inkább valami rock shox-ot néznék a helyedben.
-
Zola007
veterán
válasz Runner_fxr #23571 üzenetére
Persze jó lenne jobb, de időm egyre kevesebb lesz a szabadban tekerni, fölösleges pénzkidobás lenne jobb teló
Manitou Black jó régi teló ha jól emlékszem?
készült az egyáltalán tárcsaszemmel? használtan lenne egy, de még nem láttamjobb szeretnék inkább valami újat, RS Tora 302, Dart 2 vannak újak ilyen 30-40 körül.
nem követtem a totyikot egy ideje, bevált a bringád?
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
---Lasali---
Közösségépítő
Beáznak, tömítés zéró. Aki beáztatja annak pár hónap, aki nem annak több év.
Láttam olyan 760 as XT csapágyat amibe 44 ezer volt és még lehetett vele menni. Abban még olyan ipari csapágy volt, amiben volt gumi kontakt tömítés, plusz kívül egy gumi gyűrű, plusz az ajakos rész ami a műanyag betéttel érintkezett, na annak volt tömítése. Ultegra sl csapágyam is 20200 nál jár, és még nincs baja, egyszer szedtem szét.
Mostani XT be már nincs benne a kontakt tömítés, se a gumi gyűrű, csak az ajakos van, ami nem ér semmit, mert mozog csavarodik az egész műanyag betét, kevés benne a zsír gyárilag, és ha ezek nem lennének, akkor is beszivárogna a víz, mert a hátsó kerék meg az első kerék is pont oda veri be a hajtókar mellé..
Mostaniakból, sm bb 51 pl, sokat cseréltem 2 ezer km körük.
Nagynyomásúval ha megmosod a hajtókarnál, vagy akár slaggal nagyobb nyomással, már benne a víz.
Nem szétkopik, hanem szétrohad. A nagyobb méretű XT csapágyat elkoptatni szinte lehetetlen ha nem kap vizet.[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
Van egy pár bicó, alkatrész. Szívesen meglépnék a busszal.
-
cobranco
csendes tag
Sziasztok!
A tavaly nyári alpoktúránk utolsó epizódja megtekinthető:
Alpok-dosszié 4.rész: "Ezer tó vidéke" 2013. /Austria/ HD 720p
Útvonal:
Toblach/Dobiaccio/-Pustertal-Drau/Dráva/ völgye-Lienz-Möllbrücke-Milstatter see-Brenn see-Afritzer see-Ossiacher see-Wörther see-KlagenfurtÚtvonal-animáció és térkép:
[link]A írásos anyag maradék része/meg persze az immár komplett egész is,egyben ,aki most kapcsolódik be/:
[link]Jó szórakozást!
Túráim,videók itt: http://cobranco.hu/
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #23572 üzenetére
Manitou black szerintem nem olyan rossz. Készült tárcsafék szemmel az biztos, egy ismerősömnek is volt.
A bringám fasza, működik rendben, az xt váltó kicsit rakoncátlankodott, de sikerült pontosan beállítani. A telók hibátlanok, de tudtam mire számíthatok, már vásárlás előtt is volt nálam a teszt gép. Idág időm nekem se sok volt még, hogy használjam. Van benne 200km, szóval még nagyon csilli villi ahogy itt nemrég egy fórumtárs megjegyezte Amit tudok róla mondani, könnyű hajtani. Mint egy átlag merev sport montit, lazán feltekerek a hegyre, lock nagyon jól működik. Lefele is elég jó, de még ismerkedünk.
A 27.5-ös kerekek tapadása a nobby nic-el párosítva brutál jó, de még eddig egy rendes terepen se volt, elvileg vasárnap ha lesz időm, meg eső se lesz, akkor egy komolyabb csapatás lesz a hármashatár-hegyen. Kamera már a sisakomon van, így valószínű jobb felvételek lesznek. A kormányról nagyon nem jön ár. -
venember83
nagyúr
XTR Di2, ha valakinek hiányérzete lett volna eddig. Pénzkidobás.
-
zoli03
őstag
Váltótartó fülhöz lehet külön csavart kapni?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz venember83 #23577 üzenetére
Már várom hogy ezeket a szarokat hozzák javításra.. nem vált, meg tudja csinálni? Megvárnám!
(#23578) zoli03
Az is jó ha váltó tartó fület lehet kapni, nem csavart. Egyébként minden meglehet, de létezik hozzájuk ezer féle csavar..[ Szerkesztve ]
-
tothgergo90
tag
sziasztok!
kellemes meglepetés volt számomra, hogy ezen a fórumon találtam bringával kapcsolatos témát.
nem régiben vásároltam egy Gepida Alboin 300 CRS kerékpárt, amit Kryptonite Keeper U-lakattal szoktam lezárni, de ezt kevésnek érzem.
Kérdésem az volna, hogy Ti milyen másodlagos lakatot tudnátok ajánlani? Én egy lánc lakatra gondoltam volna, ami nem integrált zár résszel van szerelve, de ahogy az árakat nézem, jobban járnék egy ABUS Bordo-val.
Kinek milyen ötlete volna? Előre is köszönöm -
Tomi_Sci
őstag
válasz venember83 #23577 üzenetére
Kíváncsi vagyok, hogy oldották meg biztonsági "visszahúzást". Országúton ritkán fordul elő, hogy csupa sár a hajtómű, de montin van, hogy meg kell állnom kulaccsal leveretni, mert nem tudok elöl váltani. Nem lenne vicces, ha elgörbítené a láncot.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tomi_Sci #23581 üzenetére
Próbálgattam a dura ace-t kiállításon, tekertem mint az álat, volt amikor nem váltott csak kerregett.. pedig úgy tűnt hogy jól van beállítva, semmi pénzért nem venném meg.. És akkor nincs az hogy ráhúzol még egy kicsit a karral, vagy valami.. kerreg aztán kész, rányomsz még egyet, akkor olyat bevált szétesik a rendszert, aztán vissza egyet.. és akkor talán betalál a sebességbe.
Montin valóban érdekes lehet mikor falevél, sár, meg minden egyéb bele kerül a rendszerbe a harmóniát megbontani..
Próbáltam amúgy gyorsan váltogatni az új ultegrával, nem ment. Kérdeztem a pollangés srácot, hogy én vagyok a hülye vagy ezzel tényleg nem lehet lepörgetni a sebességeket úgy mint a mechanikussal..? Aztán mondja hogy de lehet, csak nem nyomom be eléggé a gombot.. Valóban, ha izomból nyomtad akkor váltott gyorsan, de nem tudtam akkora erővel nyomkodni hirtelen, hogy ugyan azt megcsináljam vele mint a mechanikussal amivel már mentem 20 ezret... gondolom azért olyan nehéz nyomni a gombot, hogy ne érj hozzá véletlenül.. de azért na.. abszolút nem érzed rajta a kapcsolási pontot se.. csak nyomod nyomod aztán valami csak történik.. szar az a kapcsoló a fékváltókaron..
Jah és akkor azt mondta, hogy de ez programozható! Pl be programozhatom hogyha tartom a gombot, akkor egyszerre többször pakolja le a soron a láncot. De nekem itt meg a "tartani" szó a szokatlan, nem akarom tartani a gombot hogy váltson..[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz ---Lasali--- #23582 üzenetére
elba
szltázott egy dolog, így is túl sok a problémás alkatrész már egy bringán, minek még egy?Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
imyourfriend
őstag
-
Zola007
veterán
válasz imyourfriend #23584 üzenetére
Azért használunk emailt, mert relatíve ingyen van és nagyságrendekkel gyorsabb mint a hagyományos levél, s ez a 2 tulajdonsága már a kezdetekkor is megvolt
Ez a 2 dolog nem nagyon fog előfordulni a váltó esetében. Minimálisan lehet gyorsabb és precízebb mint a mostani középkategóriás váltók (Deore-tól fölfelé), olcsóbb és könnyebben javítható pedig szinte garantáltan nem lesz.
Nagyrészt divatból fogják majd megvenni olyan emberek, akiknek a kerékpározási tudása közelében nincs annak mint amit egy mai verseny váltószett tud.
[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
HollyBoni
veterán
válasz imyourfriend #23584 üzenetére
A hasonlat az nagyon nem jó.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz ígyvanferi #23565 üzenetére
Pilisszentivánt említettem, de összekevertem Pilisszántóval. Túl sok Pilis kezdetű település van a környéken. :-) A Budai hegységben még nem jártam, de tervezem hogy elnézek Budakeszi felé.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
imyourfriend
őstag
válasz Zola007 #23585 üzenetére
Azért ne tessék mondani, hogy egy elektromos váltórendszer ne lehetne sokkalta gyorsabb mint a bowdenes. Nem véletlen autómatizálták őseink a dolgokat még a ~90-es években. El fogják érni azt a szintet amikor annyi lesz a dolguk, hogy elemet kell bennük cserélni és kész. (ne tessék nekem azt mondani hogy egy ilyen szerkezet aminek van X pozíciója, nehézséget okozna egy mérnök számára). Mert kb annyi az elektronika dolga hogy elmozdítsa a váltót amíg az ideiglenes végállásba nem ütközik. Az én kerékpározási tudásomat bőven felülmúlja a Sunrace str 90 fékváltókar által nyújtott tudás, de mégis igény van arra hogy feljebbváltsak idővel. És itt az igényen van a hangsúly. Ha nem lenne igény a váltók autómatizálására akkor annak fejlesztése nem kezdődött volna el. Előbb utóbb Wireless lesz a dologból, hacsaknem vázba épített és ott tárolt kezelőegységek lesznek melyeket majd könnyedén lehet szerelni, eltűnnek a kábelrengetegek. Mondjuk személy szerint rohadtul nem érdekel az hogy más mit vesz meg, nem turkálok a zsebében. Azzal foglalkozom ami nekem van/amire futja.
-
HollyBoni
veterán
válasz imyourfriend #23588 üzenetére
Nem tudom kijött e már de országútira van a Sram-nak wireless váltórendszere, bár annak tényleg nem látom értelmét, nem hiszem hogy bárkit zavarna az a 2 picike kábel. Kíváncsi vagyok hányszor zavajra meg valami, vagy csatlakozik le.
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz imyourfriend #23588 üzenetére
jó, persze, lehet terelni meg értelmet találni neki, pont ezzel hajtja mindenki a gyártók malmára a vizet, hogy funkciót és értelmet keresnek egy létező termékhez, nem fordítva
2030-ra gondolat-vezérelt váltórendszer kell majd Sanyinak, hogy képes legyen nyerni a helyi kerékpáros klub éves versenyén
stipi-stopi
kopirájt!Mondjak valamit: majdnem 2 millió éve találták fel a baltát, a Fiskars pedig még mindig faszául megél ugyanabból a "designból"
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
imyourfriend
őstag
válasz Zola007 #23590 üzenetére
Nézd ez az én véleményem, nem túl meghatározó mivel egy vagyok a 7 milliárdból. De úgy érzem van alapja, valahova mindig lehet és kell is fejlődni. De meggyőződésem hogy ezeknek az innovációknak egyrészt az az érdekük hogy megtalálják vele a célközönséget, mely szívesen használná a megfelelő szervizháttérrel. Nem kell itt egyből arra gondolni amúgy sem, hogy János bácsi gondol egyet és holnaptól ilyennel fog tekerni. Valójában az lenne a jóhír ha az emberek megtudnák venni ezt a technológiát miután kiforrott, mert ez azt jelentené hogy van vásárlóereje a fizetésnek. Mindenesetre a kerékpár, és ezen innovációs technikák csak arra jók, hogy az ember kényelmét szolgálják, ezen okból kiindulva minél egyszerűbb minél kevesebb energiát és erőforrást felhasználva kell megalkotni a legjobb kombinációt. Jelen esetben az automatizált váltó a cél.
Elnézést ha picit elkanyarodtam a témától, tessék elnézni.
-
evo87
őstag
válasz Zola007 #23590 üzenetére
Én amondó vagyok, hogy nem szabad csírájában elfojtani a hasonló próbálkozásokat. Attól még, hogy az előnyök nem egyértelműek, innovatív technológiával állunk szemben, amely a következő generációkkal még tovább fejlődik majd, s ha kiforr, könnyen lehet, hogy egyesek számára valóban vonzó lesz, objektív előnyök alapján.
Példának okáért lehetne automatizálni a komplett váltásvezérlést: egy előre beállított pedálfordulat intervallumot szem előtt tartva a rendszer az adott viszonyok közt a legideálisabb áttételt választja ki. Nyilván megszokást igényel, de a váltókarok hiánya kisebb tömeget eredményez, az automatikus működés pedig kevesebb figyelmet von el a kerékpárostól. De nyilván mindez csupán egy hirtelen jött ötlet példaként arra, hogy bizony vannak potenciálok az elektromos váltórendszerekben.
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Zola007
veterán
válasz imyourfriend #23591 üzenetére
és (#23592) evo87:
Nem azzal van a bajom hogy fejlődnek a dolgok, ne érts félre.A csúcstechnológiának mindig kiemelt szerepe lesz a technikai evolúcióban, de az én szemszögemből egy értékes pontját veszi el a sportnak.
Konkrétan azt hogy megtanuld az egyes helyzeteket kezelni, saját teljesítményedhez megválasztani a megfelelő sebességet vagy fordítva, illetve több dologra figyelni egyszerre.
Lassan annyi lesz az egész, hogy felülsz 'oszt megy előre, meg jól nézzen ki a bringa és kész. Ha valakinek ez kell, én nem állok útjába, de közlekedési eszköznek, ha valaki egyszerűt akar, akkor ott van az egysebi meg a 3 sebis agyváltó.Ahhoz aztán tényleg nem kell nagy ész.Ha valaki annyira tehetségtelen vagy ahogy evo87 kolléga említette "kevesebb figyelmet von el a kerékpárostól", hogy nem tud pár sebességfokozatot kellően és időben megválasztani, az inkább ne üljön kerékpárra, mert akkor hogy a fenébe fog a környezeti változókra, kreszre, forgalomra figyelni?
Csak szerintem autóban sincs annál unalmasabb, mint egy automata váltós, tempomattal, parkolóautomatikával, ABS-el, computerizált szervóval és menetstabilizátorral felszerelt járgány. Egységnyi sugarú szőkep!csa anyucinak jó lehet, de azzal sem szívesen osztozom az aszfalton, ahogyan a képzetlen bringásokkal sem.Már csak egy cementeszsák kell a sofőr helyére és elmegy magától mindenhova
Kerélpár versenysportban pedig szerintem abszolút semmi helye nincs az automatizált és elekronikus váltórendszernek.
Talán nem véletlen hogy pl. a Forma1-ben is idővel betiltották az ABS-t, kipörgésgátlót és az aktív felfüggesztést.
Mert egyre jobban elveszlett a versenyző tudása az elektronika mögött[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
sssent
senior tag
válasz Zola007 #23590 üzenetére
Attól, hogy valami elektromos, még nem feltétlenül bonyolultabb és hajlamosabb a meghibásodásra, mint ugyanaz mechanikusban. Vessetek össze mondjuk egy Patek Philippe-et egy 5000 Ft-os quartz Casio-val. A Casio mindig pontosabb lesz, és karbantartás nélkül (úgysem lehetne) valószínűleg tovább is működik. Nem jó ránézni, de ez már csak sznobéria.
Az elektromos váltáshoz kell egy szögegyszerű léptetőmotor, két mikrokapcsoló és egy okos vezérlés, hogy a váltó "érezze, hogy hogyan jó neki mozognia". Ez fizikailag egy sokkal egyszerűbb rendszer, mint a váltókarok trükkös áttételezése, hiszen a lényeg a szoftverben van, a mechanika akár a Holdon is működhetne. Aztán majd a 2018-as XT fékváltókar-szett már gondolom force-feedback-es lesz, amivel visszahozzák a bovdenes rendszer váltásérzetét, és emiatt érdemes lesz lecserélni a 2017-est párszázezer garasért
Amúgy meg nyilvánvaló, hogy Shimanóéknak muszáj most már valami új vonalon selling-point-okat kitalálni, mert már nem lehet sokáig minden évben egy újabb lánckereket akasztani a hátsó sorra.
-
imyourfriend
őstag
válasz Zola007 #23594 üzenetére
Az már mindenkinek a saját dolga, hogy mennyire "töketlen" a kerékpározáshoz. Bár bevallom őszintén egyetértek veled, aki nem tud sebességet váltani egy kerékpáron annak el kellene gondolkoznia azon hogy miért közlekedik vele. És most nem a bonyolult váltási módszerekről van szó hanem arról hogy egy kart tolok fel le, vagy kormányváltót működtet valaki. Nem igazán foglalkozok amúgy ezen dologgal hogy a másik mit hogyan csinál, csak tudja hol a helye a közlekedésben és ne veszélyeztessen mást meg ne okozzon balesetet. Persze ilyen csak egy álomvilágban van, de remélem az álomvilág az angyalkával ott rebeg körülöttem és megvéd. De kíváncsi lennék, az miért probléma hogy valaki felül egy autómatizált kerékpárra és azt hiszi hogy Ő a námbörván? Én mindig is azon leszek, hogy miként tudom a legjobban élvezni a kerekezést és végképp nem érdekel hogy akivel bringázok annak egy malaclopója vagy egy dura ace szettel szerelt országútija van e.
(#23595) sssent:
[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz #48525824 #23597 üzenetére
Nem. Akkor leszel menő, ha a szövegértés is menni fog
A példa arról szólt, hogy képzetlen kerékpárosnak egysebit és nem fordítva, képzelten kerékpárost az egysebinek.
Egysebit arra hoztam példának, ha valaki lusta váltogatni vagy nem igényli a terep
A lusta nem fog versenyen indulni, vegyes terepre meg a fixi szívás
Sík terepen versenyt meg időfutam kerékpárral nyomják, azon eddig se volt 600 fokozat[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
Új hozzászólás Aktív témák
- Robot fűnyírók
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Politika
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Telekom mobilszolgáltatások
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Kerékpárosok, bringások ide!
- LEGO klub
- Békéscsaba és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...