-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #254399 üzenetére
Köszi mindenkinek!
Közben a Görgőt cseréltem. Eltettem a régit, majd visszarakom legközelebb.
New lánc. Előző 10530km futott. Most van hangja a hajtásnak, de remélem hamar összekopik majd.[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
válasz Hasaggymeg #254368 üzenetére
Kemények vagytok!
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #254368 üzenetére
Kemenyek vagytok. Mennyi volt a median eletkor?
Don't Tread On Me
-
stickermajom
addikt
válasz parandroid #254365 üzenetére
Köszi! Nike Pro van most is, igazából nem tudom miért nem erre gondolta kapásból.
fulton, neked is köszönöm!
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #254410 üzenetére
Legközelebb hozd őt is.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Zoliwrc #254407 üzenetére
Jujj de jó képek, ilyen jó még nem készült rólam, megtévesztően profinak nézek ki.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
Repairing a Huge Crack in a High End Carbon Frame…
először lezúzzák, majd megjavítják
-
nagyúr
-
cuko
aktív tag
válasz parandroid #254350 üzenetére
Fixie Inc. Blackheathrol es Floaterrol esetleg van velemenyed / vele tapasztalatod? Netes keresek alapjan nem tunik olyan rossznak.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Azé piszkálja a csőröm, h ezt a deore agyat nem lehet úgy belőni, mikor a lánc le van véve ugye, hogy a kerék megindoljon magátol úgy mint pl a dt350. 1 - 2 szer összejött korábban, de most nem(lehet akkor engestem neki 1 helyen h megkottyanjon kicsit azért tudott megindulni ( kevesebb szorítás ugye). pedig a kenés sem sok benne meg már ment is 1500 km.
Hiába allitom be precizen, ha kicsit megnyitom a gyorszárat(1 cm-t) akkor 1-2 helyen megkottyan kicsit a kerék ám ekkor megindul magátol "attól a bizonyos ponttól", de ha rázárom akkor pont nem kottyan már meg sehol, de nem is indul meg, jól forog ..de nah... nagyon kéne már egy iparis cucc. De a csepelre már nem veszem.
A dt350 az tetszik. Úgy forog ahogy kell. Jó cucc[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz Hasaggymeg #254399 üzenetére
Mi is... 2022 június végén elhunyt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
-
Nem ismerem, de nem néznek ki rosszul. Igazából egy fixin nemgen lehet mit elrontani. A felhasználáshoz szükséges geot kell megtalálni, utána már csak arra figyelj, hogy lehetőleg ne legyen dög nehéz.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
6030D
Ármester
Az átlagpulzus versenyt én nyertem, ahogy nézem. 😂
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tothgera30 #254418 üzenetére
😕
#2544216030D...nem Zoli?...ő pulzus nélkül tekert. Amúgy meg nem kérdés, hogy ti ketten más ligában játszottok, időnként szembetűnően unatkoztatok ott elől.🤭
Más...ez a xar gumi reggelre eleresztett...0, azaz nulla bárt. Egyre inkább úgy érzem valami átok ül rajtam.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #254422 üzenetére
Ez a szoksásos kezdő tubelesses idegeskedés, másoktól már annyiszor olvastál ilyent, hogy megszokhattad . Téged csak most ért utol... vagyis inkább az előző gumival, mert az sem volt normális dolog, hogy naponta pumpálni kellett. Még 2x összerakod és olyan rutinod lesz benne, hogy mindíg tökéletes lesz elsőre . Hagyd a francba a pumpálást, újabb tekerést, vízbe rakást stb, ezekkel csak fölösleges köröket futsz, idegesíted magad, a gumitól a tejig mindent elátkozol és halasztgatnád az elkerülhetetlent: szét kell szedned, újraszalagoznod, újra összeraknod, de ezúttal hibátlanul.
1. legyen a felni tiszta, hogy ragadjon rá a szalag rendesen. Téged ismerve ebben nem fogsz hibázni
2. rakj 1-2 réteg szalagot, a szelepnél 10cm átfedéssel és műanyag gumileszedő szerszámmal a szalag mindkét szélét egész körbe simogasd rá a felnire jó alaposan
3. a szeleplyuknál a szelepet nyomd át izomból a szalagon, ne feszegesd, ne tágítsd a lyukat. Mielőtt a szelepre az anyát rácsavarod, a szalag és a szelep gumija közé önts egy kis tejetA többit nem lehet elcseszni, én fel szoktam rakni a gumit, hagyok egy kis rést a peremnél ahol beleöntöm a tejet, elforgatom a kereket úgy, hogy a szelep felül legyen, mert ha alul van, a nyomástól kifröcsögne a tej. Mehet rá a pumpa, booster, pukk. Azért nem a szelepen át öntöm a tejet, mert egyszer megszívtam, valamiért nem akart a tej átmenni a szelepen és csodálkoztam miért ereszt le a gumi. Aztán kiderült, hogy üres... A tubelessel nincs semmi gond, az esetek többségében az user vagy a szerviz hibázza el a dolgot, aztán jön az idegeskedés, amit mások elolvasnak és nem mernek tubelessre váltani, mert "sok vele a sz*pás". Pedig nem is. Persze az is előfordulhat, hogy mindent jól csináltál, de pl. a szelep vacak és ki kell cserélni. Legutóbb a haverom Force szelepjével így jártam.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zsocy
őstag
Jó képek, szép terep, szép bringák! Olyan szivesen mennék én is ilyesmire, de sejtem hogy kevés lennék oda, mások játékát elrontani pedig nem szeretném. A képek alapján most már biztos is vagyok ebben, ilyen szép szikár szőrös hegyi rablók közt nincs keresnivalóm
Addig is a topik betonosabb felének itt egy országútis kép, ami már majdnem gravel annyi kosz lett ott felhordva.
A kormány azért áll így mert az ott egy elég combos lejtő/emelkedő vége, így is majdnem leborultam fotózás közben
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #254422 üzenetére
Meg kéne nézni víz alatt, hátha a szelepnél ereszt. Voltak itt páran akik magot cseréltek, és megjavult.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
addikt
válasz Hasaggymeg #254422 üzenetére
Isten hozott az örök tubeless szopások klubjában
Bár nekem csak 1,5 bárig szokott leereszteni. Tegnap megint leengedett, pedig sokáig jó volt. Vagy ilyenkor defektem lesz, és amiatt csökken a nyomás? Ki tudja. Viszont, mivel direkt megcseréltem a két külsőt, és megint ugyanaz engedett, szerintem csak megsérült a vágás miatt a külső.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #254422 üzenetére
Éreztek különbséget a placebón kívül ? őszintén
mire én is oda kerülnék hogy "bél nélküli" addigra teljesen kedvem szegik ezek a hsz-ek
Tegnap egy egész követ szedtem ki a gumiból, teljesen bele volt mélyedve. Szerintem a védőréteg foghatta meg, de tovább járok vele ki tudja.. (ezért jó át vizsgálgatni a gumikat tekerések után). Olyan lágy ez a pirelli mint valami "iszap".
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #254427 üzenetére
Ha ennyire problémásnak érzed, kipróbálhatnád a belsőbe töltve a tejet.
Mindent tud amit a tubeless, sőt többet is, mivel a gumibelsőn kívül nincs feltétele. Volt már több bicómban így, a rápumpálást is megúszni vele. A tömítés a belső belsejeben zajlik, a külső plusz tartást ad.Elvileg a belső plusz súlya a hátránya, ami a gyakorlatban észrevehetetlen. Főleg, h így könnyítettet is lehet alkalmazni.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
stickermajom
addikt
válasz Dark Archon #254429 üzenetére
Akartam is írni, hogy én csak annyit érzek, hogy felesleges kiadás volt az útipumpa.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #254424 üzenetére
A korábbi, amit már naponta fújogattam az a második gumi volt ugyanazzal a szalaggal (az eredeti átlátszó Mavic szalag) mely alá már rég bement a tej, és a gumi is nagyon kopott volt, utolsó mosásoknál a nedves gumi barna oldalfalán már apró, habos tejpöttyöcskék jelentek meg...de hát az egy éve fent volt. Most meg nem tudom hol tévedhettem, mert látszólag is minden jónak tűnt...tiszta, száraz, benzinnel pucolt felni mint Salamon tökei pipa, a szelepnél átfedéssel felrakott, szépen rásimított minőségi szalag pipa, tűvel szúrt apró lyuk melyen aztán át gyötört szelep pipa (csak a szeleppel át nem szúrod ezt a Schwalbe szalagot duplán téve ), új, DT presta szelep helyére bikázva pipa (igaz alá nem tettem tejet), szárazon faxán, betett maggal, egyszerű műhelypumpával egyből felpantintott gumi, mely jól tartotta utána tej nélkül is a levegőt pipa,100 ml minőségi (ammóniás Stan's) tej betöltve pipa...tehát nem igazán tudom mi hibázott.
#254426
andrisbandi...tegnap alámerítettem kőkeményre fújva a szelepet is és semmi. Hamarosan megyek vele aztán kiderül, egyelőre állva tartja a nyomást.#254428
fulton...korábban többször leírtam, hogy ha esetleg naponta fújom is jobb mint a belsős mert 2022-ben (vagy '21?) a Strava köreimnek már a defekt szerint adtam nevet. Volt 1, 2 defektes, lassú defektes és fújós kör is, összesen 9 defekt január 1 és március 31 között...azóta 2, melyből egy egyetlen után fújást igényelt és utána jó lett (sic), másik pedig tejhiány és utántöltés után az is gumikopásig ment...na meg ez a tegnapi, mikor ezen az összesen hatórás körön kábé 5x felfújtam a frissen összerakott gumit. Továbbá a tejezés óta nem hordok magammal foltozó készletet és belső gumit sem, sőt, le sem xarom ha éppen rózsabokron kell áthajtani, nem foglalkozok vele és elfelejtettem azt amikor vigyáznom kellett nehogy letérjek az ösvényről ahol tövisek, tüskék lehetnek....vagyis ez a rendszer ha egyszer összeállt általában hónapokig, esetenkén egy éven túl is beavatkozás és defektmentesen szuperál.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
stickermajom
addikt
válasz andrisbandi #254430 üzenetére
“Mindent tud amit a tubeless”
Szerintem nem tudsz annyira lemenni nyomásban a kígyóharapás veszélye miatt, de amúgy minden mást tud. Két centi körüli vágás még a Vittoria sem fog meg.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #254427 üzenetére
dettó, 32-es gp5000 s tr könnyen felment, egyből rápattant, de ereszt, kb másfél barra, miközben 4 baron kellene lennie.
---
outihoz/3-5 barhoz milyen tej ajánlott? doc blue professional van itthon, az olcsó alzás időszakból (ami gyak. stans, de nem tudom melyik)
-
fulton
addikt
válasz andrisbandi #254430 üzenetére
Nem értem. Mi értelme tubeless ha belsővel használjátok, akkor lényegében ugyanaz mint egy sima külső belsővel.(?)
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz fulton #254428 üzenetére
MTB -n mas a tubeless, mint outin. Persze, hogy van kulonbseg. Eloszor is, sokkal nehezebben kapsz defektet, aminek egy jo reszet valszeg eszre sem veszed, mert azonnal tomit.
Ketto, guminyomassal sokkal szabadabb vagy, alacsonyabb nyomason sokkal jobb lesz a bringa viselkedese terepen. Belsot hasznalva, ha van benne tej, ha nincs, nem tudsz alacsony nyomassal menni.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #254435 üzenetére
Felénk még aszfalton is szinte 100% az akác-os defekt, úgyhogy a tubeless-re nem való felnivel és külsővel így gazdaságosan defektmentesíthető a gép.
Tl rendszeren hasznos volt, amikor sok külsőt próbálgattam. Panelben amúgy is elég körülményes a szerelés, a tejezést különösen figyelmesen kell végezni. Belsőbe tölve meg pofon egyszerű. Nincs takarítgatás, fröcsögés miatti szorongás.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #254435 üzenetére
Attól függ mi a felhasználási terület. Outin nem feltétlenül a defekt miatt, hanem a súly miatt szeretik használni. Pár hardcore outis meg tejet sem használ, mert az is plusz súly (ezt nem is értem hogy jön nekik össze?). Ezen szoktak vitázni a Facebookon. Bár nagy nyomáson biztos nem a legjobb egy defekt + tej kombó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz stickermajom #254433 üzenetére
Én azt kell mondjam sem a súlyban, sem a guminyomásban (na jó ebben talán néhány tized bart igen) nem nyertem számottevően, de a defektek elmaradása és a belső+foltozó cipelésének szükségtelensége bőven kárpótól. Talán kissé másképpen is tapad, jobban alakul a terephez a belső nélküli, de ez lehet placebo is, ha visszaváltanék belsősre esetleg jobban érezném valós-e ez a benyomás.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz szuszinho #254423 üzenetére
Így elsőre érdekes volt, mert teljesen új volt nekem. De azért elég ingerszegény környezet. Jó hosszú egyenesek, kevés lakott terület, nyugis az egész. Az út elég jó. Sőt, nagy részben jó, csak volt egy-egy rosszabb szakasz. Az se magyar szinten rossz, hanem Szlovák szinten (mi itthon örülnénk az olyannak is. ).
Aztán ahogy mentem, küzdöttem a széllel a főúton, egyszer csak láttam az út túl oldalán balra, a töltés tetején bingáznak sokan. Csak azt nem tudtam, hogy az a bringaút hol kezdődött? Nem vettem észre. Aztán felmentem, és ott mentem végig Komáromig. Nagyon jó út. (Arról van a kép Strava-n)Itthon hazafele kezdődtek a bajok. Komárom és Almásfüzítő között ami van bringaút, az országútival járhatatlan. Megpróbáltam, de inkább kimentem a főútra (Az 1-esre). Almásfüzítő és Dunaalmás között viszont olyan bringaútv van, amilyen jót én még Magyarországon nem láttam. Nagyon új is lehet. Lehetne hosszabb is. Aztán a következő említésre méltó dolog az Lábatlantól ("Mankófalva") jön. Onnan nyergesig a főút is kegyetlen bringával. A Süttő előtti rész se semmi, de Lábatlantól igazán f*s. Az volt a szerencsém, hogy nulla forgalom volt, és a főút közepén tekertem.
Hazafele azon gondolkodtam, hogy jobb lett volna Komárno-nál inkább visszafordulni, és hazafele is a Szlovák oldalon jönni.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
válasz szimpláncsak #254262 üzenetére
Az a computer miért úgy/oda van feltéve?
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
fulton
addikt
válasz stickermajom #254433 üzenetére
Jah... k* vágások. Törném el a kezét aki üveget tör a kerékpárutakra. és még ott is hagyja
Hm..nekem is van jópár sérülés már a gumin, és még csak 4400 km van bennük. A kavicsok is kárt tesznek ezekben a puha keverékekben.
A minap haladtam lakotton belül, házak előtt fut a kerékpárút. Egy jó kis üvegtócsa épp a kiskapu bejárata előtt szinte. Sikerült kikerülnöm. 3 nap múlva megint arra járok, látom megint ott van, hát mondom nem igaz. Hogy sz*ik rá a ház lakó. Neki álltam lábbal lerugdosni, aztán becsengettem kértem egy seprűt. Kérdi minek az bla bla..aztán erősködött hogy majd ő megcsinálja menjek nyugodtan. Nem szúrja a szemét hogy a háza előtt üveg van összetörve...nem értem az embereket komolyan.[ Szerkesztve ]
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #254368 üzenetére
Monti betyárok
-
Én nem vagyok montis. De tegnap néztem a monti vb hétvégi versenyét. És lef*stam a bokámat, hogy milyen bringás "komplexumban" volt a verseny. Ilyen montis menyország lehet az a hely! Ráadásul itt van az osztrákoknál!
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #254422 üzenetére
Én unalmamban már bukfenceztem, annyit kellett várni.
Tubeless előnye montin: tegnap 8-an mentünk az erdőben, törmelékes ágak, szúrós bokrok ágai között, és összesen egyszer volt olyan, hogy defekt miatt meg kellett állni. Sziszegett, megállunk, így fordítsd, ne úgy fordítsd, tedd a porba, alul legyen, ne felül legyen, hol a tüske... "na, csak hokizunk megint a pumpával" 7 perc 20 másodpercet álltunk ez miatt (Strava). Ebben benne van, hogy elsőre nem fogta meg, rá kellett pumpálni keményre. Valószínűleg a másik 7 bringa is kapott tüskét, csak meg se éreztük. Amit Hasaggymeg ír, hogy folyton rápumpált, az meg olyan, hogy evés/ivás szünetben fújt bele egy kicsit.
Egy rendesen összerakott rendszerrel semmi gond nincs. Amíg mindenki otthon próbálgatja magának, addig nem lesz 100%-os, amíg bele nem jön. Én pl 5 vagy 6 éve megyek TL-el, és egyszer volt olyan, hogy elszusszant, mert nem volt benne elég tej már. De nem magamnak rakom össze, hanem olyan csinálja, aki már 1000 ilyet megcsinált. Majd ha elkezdem magamnak, akkor biztos nem lesz jó az se elsőre, pedig a rendszer tökéletes.Outin nem tudom, csak hallomásból, de kb az összes montis azt mondja, hogy az kéne oda is.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Mezga Aladár
veterán
válasz 6030D #254445 üzenetére
"Outin nem tudom, csak hallomásból, de kb az összes montis azt mondja, hogy az kéne oda is."
Ugyan ez van nálam is. 2019 óta használom outin, egyszer sem hagyott az út szélén. Ami probléma lehet, ha pl. üvegszilánk okoz defektet azt nem fogja meg. Ebben az esetben pl. tűvel, csipesszel ki kell szedni és utána tömít.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
6030D
Ármester
válasz Mezga Aladár #254446 üzenetére
És tegyük hozzá, hogy azért elég sok olyan fotó van, hogy a virsligumi szövetig van kopva, és úgy kap defektet, mert kvázi szétnyílik, vagy deformálódik. Abba tök mindegy, hogy belső vagy tej van, azzal nincs tovább. Ugyan ilyen a nagy vágásos defekt, amikor kicsit kibuggyan a belső, mert akkora a rés. Azzal sem indul tovább senki.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #254439 üzenetére
outin sincs súlyelőny a 20g-os tpu belsők óta.
-
kutga
nagyúr
Hölgyek/Urak!
Hagyományos kormányszerkezetben a golyóskosarat ki lehet cserélni valami masszívabb megoldásra, vagy csak ugyanerre? Erre gondolok. [link]
Let the Zone take me if I am.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest