-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz jackbacsi87 #34648 üzenetére
Láncolajat neki.
Melyik hitvány hipster törné meg a gépe egyszerű eleganciáját egy ilyen bizarr megoldással?
Előbb mennek be a keresztforgalomba.[ Szerkesztve ]
-
jackbacsi87
senior tag
Bell sisakom tarkó részénél eltörött a méretállító pánt. Ilyet lehet valahogy szerezni? (ebay-en valami vicceskedvű 250 ezerért árul egyet) 3 helyen rögzül a sisakhoz, jobb és bal oldalon ki lehet pattintani, a felső rész nagyon ragaszkodó...
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz beleszólok #34655 üzenetére
De szólj, ha tévedek!
Tévedsz A Time Atac sorozata vérbeli MTB pedál. Stopli szintjén nem SPD kompatibilis, sajátot használ, de bármelyik a MTB (= 2 csavaros) cipővel felszerelhető.-----
Egy jól beállított SPD rendszer (Shimano kétoldalas pedál, Shimano stopli) esetén nem értem a félelmet a meredek emelkedőktől és a városi közlekedéstől. A másodperc törtrésze alatt ki lehet kapni a lábad a pedálból, szinte nem is lassabban, mint egy platformpedálról felemelni. Pár hét után a bokafordításos oldásnak bármilyen körülmények között készséggé kell válnia, és reflexszinten kell működnie. Ha nem így történik, akkor el kell gondolkozni, hogy az SPD pedál nem neked való. Én egyszer játszottam az első héten krumplis zsákot terepen (szemtanú nem volt ), de azóta elmondhatom, hogy az SPD-nek köszönhetően az esési "egyenlegem" pozitív, mert egy nagyon nagy (éreztem már a kellemetlen földet érés előtti "repülést", de egy ösztönszerű mozdulat után mégis a bringán maradtam) és több kisebb egyensúlyvesztést sikerült korrigálnom a bringa kicsúszó fenekének egyenesbe rántásával. A hajtáshatékonyságról, kis sebesség melletti jobb egyensúlyérzékről és dinamikusabb megindulásról ne is beszéljünk.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
beleszólok
senior tag
Köszi, a Google képkeresőben a time pedal keresésre csupa outisnak látszó találatot kaptam.
Ha a szürkített rész is nekem szól: anatómiai adottságaim miatt bal lábbal csak akkor tudok kimászni belőle, ha a jobb már a talajon van (lehet, hogy a jelenlegi Specialized cipőm helyett egy merevebb kialakítású ezen segíthetne, de nem biztos), azon kívül, ha hirtelen elfogy az erőm egy emelkedőn, akkor már nem tudom elég gyorsan kioldani a jobbost sem. Volt rá példa, hogy bevállaltam a meredeket és csak azért sikerült feljutnom, mert be volt csatolva és tudtam egyszerre taposni és húzni, de... öreg vagyok én már ehhez.
Egy ilyen kaland elég volt.Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34655 üzenetére
Annyiban, hogy a Time-nál ugye 2 nagy rugóra csatlakozol. Nincs állítóka, nincs semmi, csak a rugók ereje. Ha használgatod, csavargatod, kilépnél belőle, egyszerűen érzed, hogy mit tűr, és mindig old, amikor kell. Masszívabb és biztonságosabb az SPD-nél - nem véletlen felsőbb kategória.
Nekem kb. ilyen félplatformosom van (freeride-dh).
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz beleszólok #34658 üzenetére
Ha a szürkített rész is nekem szól.
Nem kimondottan neked, azért volt a ----- és a szürkítés is, hanem úgy az elmúlt másfél nap okán az egész topiknak. Ha te nem bírod gyorsan egyszerre kirántani mindkét oldalon, akkor a meredek emelkedőn neked tényleg felejtős. Azonban ha valaki képes rá, akkor nem szabad nyuszinak lenni: vagy felér, vagy a közepén teszi le mindkét lábát, de meg kell próbálni, mert nem borulásveszélyesebb egy fikarcnyival sem, mint egy normál taposópedállal.Teasüti: Egykerekezni is tudsz spd-vel?
Nem, de egy helyben vagy szinte nulla tempóval billegni sokkal-sokkal tovább. Ja, és a hagyományos felállásra gondoltam a bringán maradássalLonGleY: a habverő is felsőbb kategória, mégis képes még versenyzőket is megszívatni, a Time-mal ellentétben sok rosszat is olvasni róla a dicséretek mellett. Szimpatikus volt nekem az ATAC rendszer, amikor nézegettem, mire ruházzak be, de az elterjedtsége okán inkább az SPD-re szavaztam.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
LonGleY
veterán
Ezek szerint nem érezted / használtad, ergó nem tudod, hogy miért írom, amit. Nekem volt SPD-m is, de a Time sokkal kifinomultabb, jobb érzés használni, ki/be lépegetni. Mellesleg rohadt sokat egykerekezek és ugrok is vele - bár ez nem tudom, mért vetődött fel.
[ Szerkesztve ]
-
beleszólok
senior tag
-
venember83
nagyúr
Az a kormány borzasztó, de amúgy egész pofás minden eleme, még ha csak a váz eladó, akkor is!
-
beleszólok
senior tag
válasz LonGleY #34659 üzenetére
Most nézem csak, hogy amit te linkeltél, az egy teljesen más jellegű, mint amit dqdb mutatott.
Ez valóban totál más, mint az spd. Viszont nem tudom, hogy ez mennyire stabil, ha erőből húzni kell, nem old esetleg olyankor is, véletlenül? (Nem konstrukciós hiba, hanem más célközönség okán)update: bocs, tévedtem, ez ugyanolyan, nagyjából, csak más szögből fotózva. A másik kép inkább emlékeztetett spd-re.
[ Szerkesztve ]
Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34666 üzenetére
Nem, nem old véletlenül. Én 115-125 kilóval nyomtam, nem gyengén. Pont a kiszámíthatósága (érezhetősége) a legjobb. Olyan, mint V-fék után egy jó hidrós tárcsa... Nem akarok SPD vs. Time vitát generálni, csak szimplán (és erőteljesen) javasolni tudom, hogy ha valaki többet szánna egy megbízható rendszerre, érdemes megfontolnia a dolgot. Főleg azt a fajtát, amit linkeltem.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34669 üzenetére
Tudom, hogy mire gondoltál. Nem, nem feltéphető csak úgy. A súlyomat is azért írtam, mert ha az nagyobb, könnyű belátni, hogy a húzásom sem lehet gyenge; lényegesen nagyobb erők dolgoznak a szegény bicajon ekkora testtel, mint egy 70-80 kilós emberke alatt. Ezért kell a montimra DH hajtókar, DH kormány és társai, pedig csak aszfalton használom – de így is kitolom a 30 km/h átlagot a városban, plusz métereket tudok átugrani ilyen pedállal biztonsággal (egész járdaszigetek, vagy a telepítendő fák kialakított árka a járófelületen). Akkor gondolhatod, hogy milyen hatások érik a szerkentyűt, és ha én ajánlok valamit, amit használok, akkor az eléggé atombiztos. :] A barátaim folyamatosan viccelnek is vele, hogy alkatrészeket kellene tesztelnem. Nem sok minden éli túl alattam. :] A Bianchi országútim is 2 hetet bírt ki alattam.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34671 üzenetére
203 centi vagyok, és írtam a 30-as átlagot. Szerintem ebből már levonható a metszéspont.
-
kovsol
titán
válasz beleszólok #34671 üzenetére
Miért ha a súly zsírból van akkor más fizikai törvények vonatkoznak rá mintha tiszta izom lenne? A bicajt ért erőhatásokra gondolok.
May the Force be with you!
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34673 üzenetére
Nekem ezek ilyen 1-2 órás távok. De a pedálvéleményt ezek már nem igazán befolyásolják.
kovsol:
Mondjuk annyi igaz, hogy a húzás erősebb egy erős embernél (... :]), a hájas inkább csak lefele terheli a hajtókart és pedált.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34676 üzenetére
De ez most hogy jön ide? A pedál kitéphetőségéről beszéltünk. Megint kavarsz... :]
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz fpeter07 #34678 üzenetére
Igen, van, de előfordulása minimális. Ha erős és bátor vagy, nekimész azoknak az emelkedőknek, ha meg nem (amilyen itt a többség, magamat is beleértve), akkor eleve már előtte vagy közben leszállsz. Nem hiszem, hogy befolyásolná a dolgot a topikfelhasználók szempontjából.
-
Cadal
őstag
Segítsetek pls, váltótartó fület keresek, csak egyszerűen nem tudom mi alapján lehetne beazonosítani és beszerezni. A bicó egy KTM Sport XT (hervises fajta). A Váltó egy deore xt rd-m773, de nem találom, hogy milyen váltótartó kellene pontosan. Egyáltalán Shimanonál keressek, vagy KTM-nél??
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
Ha váltópapucsot keresel, az a vázhoz tartozik, így ahhoz a gyártóhoz. A kereskedőnek meg kellene tudnia mondani a típusát is, illetve ők tudnak rendelni. Hogy a Hervis mit tud a helyzettel kezdeni, az kérdéses. Meg hogy mennyire foglalkozik az igazi KTM a Hervis-es cuccokkal...
[ Szerkesztve ]
-
beleszólok
senior tag
-
Cadal
őstag
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34683 üzenetére
A terhelés irányát. De hagyjuk már ezt!
-
Thome
addikt
Sziasztok!
Ismerős tervez venni fixi kerékpárt, újat szeretne, s a keret nagyon maximum 130 ezer forint.
Mit tudnátok ajánlani, azaz miket?Kinézett a velvartban egy ilyet (klikk ide), de szerintem jobb gépet is kapna ennyiért, leginkább az zavar engem, hogy nem ipari csapágyas (fejcsapágy, agyak, ezutóbbiban nem vagyok biztos mondjuk) gépről van szó, emiatt a karbantartása sem a legegyszerűbb, bár lehet tévedek, az én tapasztalataim azok hogy egy zárt ipari csapággyal kevesebb a probléma.
Illetve még annyi, hogy 175-178cm magas, mekkora váz lenne számára az ideális?
Én egész más stílusban mozgok, így ezen kerékpárfajta méreteivel nem vagyok tisztában, hogy mi az ideális (s ebből az okból fakad a kosaras csapágy iránti nemtetszésem is).
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
válasz beleszólok #34689 üzenetére
A súly számít. Merthogy közel egyenes arányos a kifejtett erőkkel. Lefele mindenképp, de felfele is. Ennyi benne a logika. No offense, de valahogy ezeket mintha te nem fogadnád be – mármint az egymásból következő, logikus dolgokat. A múltkor is ezért vitáztunk ennyit, mert ez a rész mintha kikapcsolna ilyenkor a fejedben.
Ha 40 kiló lennék, akkor nem mondanám biztosra, hogy nem téped ki mondjuk 2x akkora erővel a pedálból a cipőt húzás közben, így viszont 110-zel (amennyi kb. most vagyok) simán mondhatom... Nem hiszem, hogy másfél mázsa lennél, hogy enyire biztosra kelljen menned egy pedál megbízhatóságában.
[ Szerkesztve ]
-
LonGleY
veterán
-
LonGleY
veterán
válasz Kickass #34640 üzenetére
Most mit mondjunk erre? Azt használsz, amit nem szégyellsz / sajnálsz és megfelelő biztonságérzetet ad. Melegnek biztos meleg. Azt mondhatom, hogy szerintem fölösleges, de szerencsére én még nem törtem szét az arcom, így nem tudom megítélni hogy neked / a saját bringázási stílusodhoz mire van szükséged.
[ Szerkesztve ]
-
#48525824
törölt tag
keressen használtan, sokkal jobb gépeket kap százért, mint pl. amit linkeltél.
175-178 centire 54 vagy 56-os váz, meg kell nézni melyik kényelmes. Nem baj ha nem iparis, szétszed megtisztít, zsíroz és kész, nem bonyolult a szerelése, mellett olcsó is, kerékagynál a kónuszokra kell figyelni. ennyi.
-
rii
nagyúr
ez meg mi?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Thome
addikt
válasz #48525824 #34696 üzenetére
Azon gondolkodtam hogy én rakok neki egyet össze, mert akkor nem lehet probléma semmivel, épp csak azt nem tudom milyen alkatrészekből, szóval mely alkatrészmárkákat nézegessem, melyek azok amik jók?
Illetve ha találok ipari fejcsapágyas vázat ennyiért (vagy beütős félintegrált csapágyat), inkább azt vegyem? Tapasztalat hogy egy ilyen szerelése 2 perc, egy kosarassal pedig lehet szórakozni, főleg a kerekeknél a kónuszokkal ahogy írod.
(Extrém körökben mozgok, ott a golyós az kb döglik gyorsan)
Illetve létezik olyan váz, melynek a hajtókarháza beütős ipari csapágyas, azaz nem monoblokkos hajtással?
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- További aktív témák...