-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
kovsol
titán
válasz belaazallat #35699 üzenetére
Ilyen esetben nagyobb hangsúly van az alkoholon szerintem, mint a közlekedési eszközön.
May the Force be with you!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz LonGleY #35696 üzenetére
Megnéztem, tényleg nem találok olyat amibe ipari lenne, pedig valamelyik átütős 20-as agyra emlékeztem hogy mintha ipari csapágy lenne benne..
De akkor meg főleg nem értem amit mondasz.. ha a tartósságról van szó, akkor pontosan az a lényeg hogy milyen a csapágyazása.
És innentől kezdve nem hasonlíthatsz össze egy kónuszos megoldást egy ipari csapágyassal mert teljesen más kategória.
Mindegyiknek megvan az előnye és hátránya. Valamint jobban szeretek olyan alkatrészeket összehasonlítani amik egy árban vannak..
Egy JÓL beállított, és karbantartott shimano/campagnolo/fulcrum kónuszos agy, ha nincs beáztatva, akkor köröket ver az mély-hornyú golyóscsapágyas megoldásokra. Nekem is van 20+ ezer km -t futott shimano kerekem polír állapotú csapágyfelszínekkel, úgy hogy be is ázott párszor, de mondjuk én 5-6 szor biztos szétszedtem őket kimosni és feltölteni jó minőségű zsírral. Dobon is már kétszer állítottam csapágyhézagot mert annyira lógott már hogy recsegett hajtáskor.
Csak éppen amiket behoznak szervizbe agyakat, 20 darabból HA 1 be van állítva! Kismillió BP -i menő szervizből hoztak már komolyabb bringákat, ha kicsit jobb lenne a memóriám, lehetne emlékezni bicikli szerint hogy melyiknek volt jól beállítva az agya, nem beszélve arról hogy hányat beáztatnak.. van aki meg egy versenyt egy XT aggyal aminek a felépítése ugyan az mint a saintnek, és áll benne a víz. Rengeteg komoly palást köszörült és polírozott kónusszal szerelt shimano agyat vittünk már el leadni fémhulladéknak.
Iparis megoldás gyengébb, de kevesebbet kell vele vesződni, és nem igényel komoly karbantartást, valamint ha szétcseszik, ki lehet benne cserélni a komplett csapágyat. (kónuszoshoz hasonló, vagy ferde hatásvonalú "ipari" csapágyas megoldásokba lehet csészét is cserélni mondjuk, fulcrum, campagnolo)[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
válasz LonGleY #35700 üzenetére
Üdv!
Én állítottam ilyet! A kolléga ha balesetett linkel, akkor csak olyat, ahol az autós a hibás, pár példa: [link]
Aktív bringásként nem célom trolkodni! Csak szúrta a szememet a dolog!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
imyourfriend
őstag
válasz ---Lasali--- #35702 üzenetére
Fulcrum kónuszos agy? Kérlek linkelj egyet, én úgy tudom hogy csak ipari csapágyasat gyártanak.
-
FIREBLADE78
addikt
Van valami eszköz ami merevíti a láncot? Elmentem egy gyengébb terepre és már majdnem leesett a lánc illetve iszonyatosan csapódik, csattog.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
kovsol
titán
válasz FIREBLADE78 #35705 üzenetére
Láncfeszességet nem tudod állítani a hátsó válton?
May the Force be with you!
-
Gigi01
őstag
Sziasztok!
Otthonra mozgás céljából szeretnék valamit.
Elsősorban szobabiciklit nézegettem.50ezer felé nem mennék,mivel,ahogy olvasom,sokan hamar megunják,és beteszik a sarokba.De ha esetleg rákapok az ízére,akkor válthatnék egy speed bike-ra.Igaz a rendes biciklivel macerás lenne,mert akkor már kint-bent is akarnám használni.
Szerintetek melyik megoldás lenne jobb?Jelenleg nincs is biciklim,melóba gyalog járok.
Itt igazából a mozgásról,fittentartásról lenne szó.
Régebben gyúrtam,de valahogy már nem foglalkoztat,még a futás lenne,de inkább a bicikli felé hajlok.[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz szjoci #35679 üzenetére
Én elégedett voltam vele, szerintem nem bánod meg.
ui.: Ha esetleg valaki 29er-be, vagy trekking-be/cross-ba keres komplett, gyors-száras hátsó kereket, akkor van egy Mavic A719-es (V-fékkel is használható), 2mm-es DT Comp küllőkkel fűzött Sram X9 agyas (6 csav. tárcsa, gyors-szár) hátsó kerekem lett eladó.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
FIREBLADE78
addikt
Szerintetek mennyire éri meg kikocsikázni németbe és ott venni egy cube vagy ghost mtb-t? Olcsóbbak kint? Határon nem kérdezősködnek? VÁM stb?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
D.Orion
veterán
válasz FIREBLADE78 #35710 üzenetére
~80L üzemanyag, 32.000Ft
Szerintem google és nézelődj. Úgy akár konkrét típusra is rákereshetsz.[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz FIREBLADE78 #35710 üzenetére
EU-n belül nincs vám. Ausztriába szerintem jobban megéri. (már ha megéri egyáltalán) Böngészni kell az osztrák aprót.
-
FIREBLADE78
addikt
bike-discounton nézelődök kiindulópontnak. Sokkal olcsóbb egy össztelós cube,mint itthon. Százezrekkel. Nem versenyzek,de szeretnék egy normális "gépet" a mostani mellé amit terepre használnék. Milliós tételt feleslegesnek érzek kiadni,akkor már mocit vennék. De 500-600 ezerig elég jókat látok ( természetesen kinti árak)
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
lsebestyen
addikt
válasz FIREBLADE78 #35713 üzenetére
Hát azt futárral jóval olcsóbb elhozatni.
-
belaazallat
addikt
válasz FIREBLADE78 #35713 üzenetére
Szia!
Én is ott rakok össze egy bringát, és azt nézem, hogy olcsóbb, ha haza hozatod. Ha más országba kéred a szállítást, drágább az ár +1 Euró alkatrészenként, valamint a szállítás is drágább.
Utána olvasva nem mindegy melyik futárral hozatod haza, mert a DPD átadja a szomszédnak is, ha nem vagy otthon.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
lsebestyen
addikt
Rendeltem brigéciolt, ez ugye jó lesz shimano rendszer tisztítására?
-
imyourfriend
őstag
válasz lsebestyen #35716 üzenetére
Mire gondolsz shimano rendszer tisztítása alatt? Én legutóbb acél vázat pucoltam brigéciollal, vagy féktisztítót vagy wd40-et használok ha meg szeretném pucolni a láncot. Gondolom a lánc miatt vetted, nameg a sor miatt. Bár én tisztaságmániás vagyok, sokan meg csodálkoznak hogy legalább 1,5x annyit elmegy nálam ugyanazon cucc mint a többségnél.
-
lsebestyen
addikt
válasz imyourfriend #35717 üzenetére
Csak azért emeltem ki h shimano, mert elvileg a sram láncot tönkre vágja. De akkor ezek szerint jó lesz.
Btw rákeresni a cappy szóra itt a topikban még mindig nagy örömmel tölt el[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #35704 üzenetére
Ugyan olyan agyak vannak bennük mint a campagnolo gyári kerekekben.
Az olcsóbbak iparisok, meg a legdrágábbak közt van egy kettő aminek az elsője iparis a campánál de azokba kerámia az ipari csapágy, asszem a bora ultra ilyen.
Itt van az egész dokumentum:
TECH_MANUAL_2012_FULCRUM_ROAD_ENG
Ferde hatásvonalú csapágyazásúak: zero, racing 1, racing 3, racing light xlr, red wind xlr, racing speed xlr, racing speed, red wind xlr cx,
Iparis: racing 5, racing 7, red wind, racing 5 cx, racing 7 cx[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz belaazallat #35715 üzenetére
Halihó,igen,most érkezett meg a cube táskám és a kesztyűm. Itthon ez a táska 40 rugó lett volna,ott fele kb annyi. Írja,hogy lehet biciklit is futárral,de előre nem fizetnék ki paypal-al 2200 jurót
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #35716 üzenetére
A D3 kevésbé rozsdásít szerintem, 2000 rel hamar ki kell szárítani a dolgokat. Télen szobába be kell vinni gyorsan a biciklit, nyáron meg napon.
-
imyourfriend
őstag
válasz lsebestyen #35718 üzenetére
Jó lesz, de a váznak ne adj belőle túl sokat. Vagy patentszem aztán megoldódott a dolog. Érdemesebb amúgy ronggyal végigtörölgetni a láncot majd a láncszemek belsejét is, majd amikor tiszta lett akkor menni vele 10-15km-t aztán megint áttörölni bekenni lánczsírral és hajtani a gépet. Majd 2-300km-enként megismételni, eső esetén azonnal.
(#35719) ---Lasali---: Újdonság erejével hatott, nekem most egy racing 5-ös szett van a gépben, de gondolkoztam 3-ason meg 1-esen is a későbbiekben. Bár most inkább lánc meg sor jön hogy lemenjen a gép 8kg alá.
-
lsebestyen
addikt
válasz ---Lasali--- #35721 üzenetére
Akkor inkább D3-at rendeljek?
(#35722) imyourfriend: Jaja patentszemes, gondoltam bedobom a cappys üvegbe összerázom + fogkefe, aztán szárazra törlöm, felrakom és pár csepp láncolaj. Sort meg leszedem (ma rendeltem hozzá leszedőt) és elmosom benne. 2-300km-ként becsülendő lenne ezt ismételgetni de én biztos nem fogom ezt betartani, szezonba az nekem heti rendszerességű takarítást jelentene. Havonta egyszer megkapja a törődést. Most ha letakarítom szezon kezdetéig amúgy is csak görgőn lesz az outi.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #35722 üzenetére
Racing 3 at használtam rövid távon. Az egész jó kis kerék, baromi merev volt a hátulja, nem tapasztaltam addig még ilyet. Drágábban venni szerintem nem is éri meg, alig könnyebbek, a hátsó küllő perem szélessége pedig keskenyebb a zeronak például, a küllőket pedig szerintem nincs értelme aluból gyártani, fárad, jobban ráz a kerék, és nagyobb a légellenállása. De idegesített a kerék hangja. Furcsa tompa akusztikával szól a felni, vagy szélzaj, volt olyan oldalszelem amikor fura fütyülő hangja volt, nem tudtam mire vélni. Shimano gyári kerekemnek semmi hangja.
Meg ha nagyon precízen akarja az ember beállítani, akkor meg fog hülyülni, mert idővel mindig elállítódik a csapágyhézag és lógni fog az agy és nem tudod a finom állítóval beljebb tekerni, mert úgy megszorul hogy csak szétütni lehet... Egyik ismerősnek annyira fel lazult a zero hátsó kereke, hogy az eleve kotyogó dobbal karöltve feldarálta a kalapácsokat feszítő rugót Mert az meg annyira kiáll, nem ül be a helyére hogy bele tudott érni az agypalást...
Pedig már kitaláltam elő terhelést is a beállításhoz, csendben elárulom gumikalapács oldalról a tengelynek izomból valameddig segít, de ezek után is képes volt elállítódni 2 ezer km után mind a két kerék..
Egyébként meg amikor jól beállítod, és még nem lazult szét, akkor a legszebben futó agyak ezek, és a gyorszár is csak csekély mértékben befolyásolja a csapágy hézagot, persze azt is bele lehet kalkulálni mint az egyszerű kónuszos agyaknál, csak a lazulás miatt végül cseszheted az egészet.. én ezért mondtam le ezekről a kerekekről..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz lsebestyen #35723 üzenetére
Azt vedd hozzá hogy az elég undorító büdös petróleum/hígító szagú olaj alapú valami, vizezni nem szabad, öblítéskor meg fehér tejföl szerű iszappá változik. 2000 resnek semmi szaga, olyan mint a konyhai mosogató, csak nem zselés, és sokkal erősebb.
[ Szerkesztve ]
-
syl5
őstag
válasz ---Lasali--- #35725 üzenetére
A 2000 is rohadt büdös.
De amúgy minek 5 liter?
Az brutál sok, egy lityós bőven elég.
De nagyon vigyázni vele! Nem szabad belélegezni, és bőrön keresztül is bejut a szervezetbe. Én nyáron rosszul lettem tőle...Keress meg, ha Data Engineer, Scientist szeretnél lenni!
-
superecneB
őstag
válasz lsebestyen #35718 üzenetére
Én Sram pc951 láncot használok és nincs vele gond. Ez már a második láncom ezen a soron. Semmi baja a brigótól...
-
imyourfriend
őstag
válasz ---Lasali--- #35724 üzenetére
Köszönöm, szóval érdemes odafigyelnem rá hogy milyen kereket veszek. Az 5-össel még nem volt gond, de nem kell kónuszos ha problémás.. hiába gurul jól 2ezer km-t ha utána eldobhatom.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz imyourfriend #35729 üzenetére
Hogyne, kerék téma az egyik legkomplikáltabb dolog ha nem elégszel meg a (teljes termékpalettát nézve -alsó-) középkategóriával, ahol még nincsenek annyira kiélvezve a dolgok, csak működnek a bevált sémák.
Nem kell kukázni 2000 km nél, csak macerás szervizelgetni mindig. Igazából ha beállításkor kicsit darálósra hagyod a csapágyat, akkor később pont annyira fog lazulni hogy jó lesz.
Én minden kónuszos agyat azonnal szétbontok, de még az iparisakat is néha szétszedem tele rakni zsírral a csapágyakat, valamint spéci kenőanyagokkal megkenni a szabadon futó mechanikát. Fulcrumhoz meg a Campagnolo kerekekhez mellékelnek egy minőség ellenőrző által kitöltött papírt, kerékbe bele van biggyesztve, aláírással. Ők is gyárilag kicsit szorulóra állítják az agyakat, én ezért szedtem szét egyből. Gondolom belekalkulálták az alkatrészek egymásba gyógyulása miatt fellépő csapágyhézag változást.
Egyébként ha megnézed, akkor itt nem menet rögzíti a kónuszt a tengelyre, hanem egy kúpos (kifele növekedő falvastagságú) vágott gyűrű, ami ellendarabja a "kónusz" tengely felé eső részének, és ez központosítja a kónuszt, valamint erre szorul fel. Na most ezek a felületek a rázkódások hatására egyre jobban "összeghegesztődnek". Ezáltal a kónusz jön kijjebb a csapágyhézag meg nő...
Egyébként a fulcrum kerekek tanulmányozását itt nem hagytam abba.
Pl marha érdekes dolog, hogy a zero nak a csapágya belülről is tömített, míg a racing 3 nak nem. Ez azért nagyon vicces, mert a racing 3 ba acél csapágygolyó van, míg a zeroban silicon nitride. Tehát a zeronak kéne könnyebben futnia. Innentől kezdve nem értem a dupla tömítést.. mert attól viszont sokkal nehezebben forog a tengely mint a 3-ban, és nehezebb is beállítani.
Arra gondoltam hogy azért tehették bele, mert ennek karbon az agypalástja, és lehet nem akarták hogy azt belülről "áztassa" a kenőanyag. Vagy a másik tippem, hogy a silicon nitride golyó kisebb kenésigénye miatt, gondoltak arra a lehetőségre hogy kisebb viszkozitású olaj szerű zsírral rakd össze a kisebb gördülési ellenállás érdekében. De én továbbra is azt mondom hogy fékezi a gördülést az a plusz tömítés..
Másik dolog hogy mennyire kikönnyítettek ezek a felnik, a legtöbb gyári hasonló súlyú felninél meg lehet figyelni, hogy a felni a küllő húzási irányába torzul, tehát a lehetőségekhez mérten a legjobb centrírozás esetén, megfelelő küllőfeszességgel megfigyelhető precíz centrírozó állvány beállításnál, hogy a kerék ott üt például ahol nincs küllő, vagy végig S alakúra deformálja a küllők húzási iránya attól függően hogy a jobb vagy bal perembe csatlakoznak. Zeronál ez nagyon csúnyán látszik.
2:1 arányú küllő fűzés marha jó (campánál G3). Nagyon merev kereket ad, de már a shimanonak is van ilyen kereke, RS81 [link]
És létezik más féle megoldás is a túlságosan függőlegeshez közelítő jobb oldali küllősor problémájára, pl az eltolt nem szimmetrikus küllő lyukas felni. Ilyen kereke is van a shimanonak, ultegra 6700 [link] A ritchey nek pedig már jó régóta vannak ilyen gyári kerekei. Egyébként nagyon régi dolog ez már, még régi fűzött kerekeket is lehetett így csinálni a hőskorban. Az elején bele voltam szerelmesedve a fulcrum kerékbe mikor nálam volt, de aztán rájöttem hogy kicsit ez is "olasz"[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz ---Lasali--- #35730 üzenetére
Másnapon pont jó olvasmány volt ez, fel is ébredtem tőle. Hát nem tudom, lesz ami lesz ez a racing 5 még jó sokáig elfut nálam. De mindenesetre nem igényel olyan sok beállítást mint egy kónuszos darab, beüti az ember az ipari csapágyat a helyére aztán hajtja a gépet, míg kónuszosnál el kell játszadoznia a kerékkel. Nehéz kérdés, mert shimanonak pl nincs ipari csapágyas kereke, és nem nagyon szoktam látni shimano kereket gondolom pont ezért drágább gépekbe miután kijöttek a boltból.
-
veterán
-
Upo
addikt
Megjött az invitation az ello-ra, az egyik alapító tákolgat bringákat.
Azért vannak szép árak...
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
Tothgera30
Ármester
83' - 13" GT bikes
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Toomy
senior tag
válasz ---Lasali--- #35737 üzenetére
Így igaz.
Vágásokkal el lehet közlekedni. Én pl. amikor már nagyon a végét járja a külső és tele van vágásokkal akkor beteszem a külső belső közé a kevlár szalagot és szövetig koptatom. Elvégre az egész gumit kifizettem.
A szalaggal meg óvatosan kell bánni. Nekem régen nagyon sokszor kidörzsölte a belsőt és amiatt volt defekt. Mióta az éles sarkokat legömbölyítettem a szalagon azóta nincs ezzel sem gondom. Télen új gumi plusz kevlár szalag, mert hát a mínuszokban defektet szerelni ugyebár nem egy nagy boldogság. -
fpeter07
veterán
Nekem ez kicsit szokatlan. [link] Kiprobálni persze kipróbálnám. Sajnos mostanában a saját bringáimmal sem tudok menni betegség miatt.
-
#90933760
törölt tag
[link]
Vótmá?
Ja ez off topik, akkor linkelhetek nyugodtan.[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Gondolkodván, hogy 12ezerbe kerül egy szett külsőm (conti grand prix) azért nem játszok ilyennel. Te gondolom drágább darabbal mész, vannak 20ezer körül, meg ilyen olyan kevláros gumik pl bontrager r3 na ott meggondolandó már ezen tipp. De úgy vagyok vele, nem szeretném kockáztatni a dolgaim és beletenni a gumiba még egy ezrest ha nem szabadna. Nem is a defekt szerelése miatt, ha egy olyan helyen történik ahol forgalmas főút van akkor perecelhetsz elég kellemetlenül, szóval érted.. persze ez az én véleményem, de ha már ilyen a téma akkor leírom.
-
lsebestyen
addikt
No ma megvettem a brigeciolt, D3-at vettem végül, maradtam az 1 literes kiszerelésnél. Viszont én nem tudom, h csak itt a 17.kerbe ekkora bunkók a bárdinál, de én többet oda nem megyek. Állnak a pult mögött négyen, egyik se köszönne vissza, szatyrot nekem nem tudnak adni, tiszta szarszagú lett a hátizsákom, mert a flakon tiszta brigéciol volt kívülről...
Deacthlonba viszont nagyon szeretek járni, tök kedvesek, segítőkészek. Volt szerencsére ilyen görgős gumi. Úgyhogy most jöhet a takarítás![ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz Pttypang #35732 üzenetére
Nekem komolyabb vágásom volt, most így használom és bírja a 8,5 bárt.
Amíg nem látszik a belső addig nem is piszkálnám. -
FIREBLADE78
addikt
Melyik a legolcsóbb legalább 120 mm-es rockshox villa? 100-as szerintem kicsi lesz
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
veterán
válasz imyourfriend #35744 üzenetére
A heten volt egy defektem, meg szerencse, hogy epp egyenes szakaszon mentem, de nem tul kellemes, mikor 50-nel elveszted a kontrollt a bico iranyat illetoen..
Everybody lies.
-
Toomy
senior tag
válasz imyourfriend #35744 üzenetére
Dehogy megyek drágábbal.
Nekem tavasszal felkerültek a sima Vittoria Rubino-k. Kb. 12 ezer van benne. A hátsót most szanáltam, mert már látszott több helyen is a szövet a felületen.
Az elsőt meg nagyon figyelem, mert ott vannak szép vágások. Mindennap 2x is átnézem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Konzol Screenshot
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen