-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
deny330
aktív tag
válasz varsam #92764 üzenetére
Kíváncsi leszek, hogyan fog kinézni. Az anyagára főleg. Képek alapján bóvlinak tűnik. Azt hinném, hogy egy nagyobb tömegű sár elgörbítené. 5$ volt darabja, olcsóbbat nem találtam, csak a decásat, de az nem tetszett kép alapján.
(#92762) đension Kíváncsi leszek, hogy most mire gondoltatok varsam kollégával. Nem értem ezt a hegyes / négyzetes dolgot. Bár állítólag szeptember körül jön meg, addig ráérek gondolkodni.
-
bogabi
senior tag
Urak, annak mi lehet az oka, hogy egy kb. 500 km futás után a hátsó váltás lefelé egyre nehezebb? Nem kattog, hanem lassan vált. Váltó: Deore XT M771, sor: HG200 9 sebis. Sem a váltó, sem a lánc/sor nem koszos, eddig 2x olajozták, csak aszfalton megyek. Láncnyúlás mérőm nincs. Ötlet?
A tévedés joga fenntartva. A meccs áll egyenlőre, egyelőre ez a helyes.
-
-
c4bB
csendes tag
-
pc360
addikt
Szerintem így nem összemérhető a kettő. Beállítás, súly és használat-függő, hogy melyik hogy reagál, nem beszélve a típusok különbözőségéről. A videó alapján azt lehetne leszűrni, hogy a levegős tagok, vagy akár villák ilyen csörgős-pattogós izék, pedig ez nagyon nem így van. Bármelyik normális tag beállítható mindkét viselkedésűre, ráadásul nem ez a mozdulat számít, hogy mit csinál súly nélkül...
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
zodo
nagyúr
Eltelt bő 4 hónap hogy az új bicajt megvettem és használom.
Imádom.
Lényegében hamar összeszoktunk, ülést kellett kicsit igazítani és szokni a +6 cm kormány hosszt pláne a liftbe parkolásnál.
Schwalbe Spicer K-Guard HS442 LiteSkin Active reflex 622/700c gumiköpenyre egy rossz szavam sem lehet.
Mivel szinte slick gondoltam majd nem veri fel nagyon az esővizet de tévedtem persze koránts sem annyit mint amit a montitól kaptam.
Fehér színű nyereg, köszöni jól van. Igaz ez a bringa csak melóba járós így napi ~8 km míg összesen 605 km tudtam magam mögött de még olyan mint új korában.
Sík terepen 40 km/h míg átlag 15.9 -et mutat az óra.
3 kisebb záport sajnos nem sikerült elkerülnöm és tegnap talán csak némi szerencsével de első tüskémet is sikerült letudni. Szerencsére nem lett defektes a gumi.
Ha már kicsiny beszámoló akkor egy kis fekete leves.
Sajnos nem voltam elég körül tekintő az átvételkor és nem vettem észre egy fél kis körömnyi festék hibát.
3x7 sebességből a 3x6 és 3x7 fokozatba a lánc, kicsit súrlódik az első váltó szerkezetéhez.
2 hónapon belüli márka szerviz ellenőrzésen az előbbire csak annyit mondtak nem tudnak vele mit kezdeni mert Kínában festik ezeket a vázakat és ha gondolom fessem le körömlakkal de amúgy sem rozsdásodik mert alu.
Nagyobb fokozatban a lánc súrlódás pedig abból fakad hogy a hajtómű középső és legnagyobb tányérjaiban van kb. 2 mm görbület azaz nem egyenes/sík.
Erre pedig azt a választ kaptam hogy ez a legalja (1.0 verzió) préselt tányérok, ennyi benne van.
Ha jól sejtem kb 6.000ft szerviz költségbe és 3 napi munkájukba max a fékpofák állítása fért bele.
Mikor átvettem csak ennyit kaptam útravalónak: működikNa de amiért ismét ide jöttem....
Első tippre kicsit féltem a monti 26" kerék vs 28" mennyire lehet dinamikusan gyorsulni vele.
Hajtómű: Csepel 175mm 28/38/48 + LV. Négyszögtengelyes
Racsni: Shimano MF-TZ21 14-28Jelenleg 3x4 az alap indulási fokozatom amivel pillanatok alatt 20 km/h-al megyek.
Középső és legkisebb tányért nem használom.
3x5 22-24 km/h
3x6 ami érdekes mert itt nagyon nagynak érzem a váltás/tekerés erő igényét.
3x7 szintén.Elnézést hogy nem szakszavakkal írtam körbe a problémámat!
Lényeg hogy szeretném megtudni mennyibe fájna egy alap de tökéletes működést biztosító két tányéros hajtómű csere persze annak vonzataival együtt úgy hogy hátra 8-9 tányéros racsni kerülne?Gondolom hátul a több tányér/fogkiosztás kényelmesebb erőfeszítést igényel mint a kevesebb.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Így néz ki az enyém is.Az ereket és az izmokat leszámítva...tulajdonképp így van lebarnulva. Vagyis majdnem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #92812 üzenetére
Ezt a f*sz cikket TdF-on a lényeg, hogy lebarnult a lába... Az, hogy annyi zsír van a két lábában, amennyi másnak a lábfején, kicsit kiszáradt és megerőltette magát, az nem feltűnő. Maargit!
zodo: festést csak esztétika miatt javítsd, ha zavar. 7-ről több sebességre sok pénz lesz átállni, mert menetes racsnid van. Ha görbe a lánctányér elöl, és az okozza a hibát, akkor az szemmel látható. Ha a váz v hajtómű hajlása, akkor meg nagy terhelésen jelentkezne. Egyébként valószínűleg beállítható. Váltókarnál, ahol jön ki a bowdenház, az tekerhető. Tekerj kifelé egy fordulatot, nézd meg milyen. Azzal be tudod állítani.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Zsolt74
senior tag
Elég érdekes ez az első váltó.
Zsolt
-
Hasaggymeg
Topikgazda
A cikket el sem olvastam,nem olvasom azt a sz@r szócsövet.
(#92814) Zsolt74...legalább egy jobb felbontású videót készíthettek volna,amúgy meg túl bonyolultnak vélem egy annyira nagy terhelésnek kitett alkatrészhez.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
tegnap láttam régi XT-s integrált hajtókart csapággyal együtt 13 ezresért aprón, az aprópénz érte, de ha tényleg hátsó agyat(kereket) is cserélni kell, az már nehezíti az ügyet. amúgy használtan levedlett váltásokat(hajtásláncot) jó áron meg lehet csípni, amikor állnak át az emberek 10-es, 11-es rendszerre.
A lánc súrlódását tényleg okozhatja a görbe lánctányér, de az első váltó beállítása nekem mindig is vacakolós volt, többszöri nekifutásra szokott sikerülni, az elmondottak alapján nem lepődnék meg, ha csak lusták lettek volnaszerk.: ja, igen, a 9-es XT az tudtommal menne szépen a 7-es hátsó sorral, mást nem lenne muszáj cserélni, de azért más is megerősíthet. csak arra írtam, ha a tányérok görbesége zavar.
De azt is kifelejtettem, hogy ha egy trekking bicó, netán valami városi suhanós, akkor talán nem illik az összképbe egy duci MTB hajtókar.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
#27813376
törölt tag
Kicsi nyolcas volt a hátsó kerekemben. Tegnap túra közben nekiálltam és sikerrel abszolváltam. Négy-öt küllőn húztam fél fordulatokat és szinte teljesen jó lett. Kétoldalt odafogtam a vázhoz két gumileszedőt és ahol beleért, ellentétesen húztam a küllőkön 🙂
-
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Hasaggymeg #92819 üzenetére
Ez a kifejezés pontosan mit jelent? Amikor már annyira meghúzza küllőt hogy a felni el is tud törni?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ShiTmano #92788 üzenetére
A sima performance 60Nm-es a CX 75.
Bosch CX-nél pont így van, az 1-es ECO fokozat kb annyit segít, hogy ellensúlyozza a plusz tömeget, kb mintha valami könnyű XC géppel mennél. 2-es Tour fokozattól érzed inkább, hogy ez egy pedelec és tényleg tol.
A hangot én már megszoktam, de nyilván a Brose belső szíjhatásos megoldása csendesebb és valószínűleg ez tekerés közben is érződik.
Viszont a Brose-nál a vázcsőbe rejtett akku, nekem továbbra sem szimpatikus. Shimano és Bosch rendszernél, 2 másodperc alatt leveszed a vázról és teszed fel az újat. Persze erre nem mindenkinek van szüksége.Tulajdonképpen mindhárom rendszer jó. Nekem most a Shimano E8000 a legszimpatikusabb a kompakt mérete miatt, utána a Bosch és végül a Brose.
Strezi: Szép környék. Ez a Deviate Pinion-al érdekes egy jószág. Biztos vannak akik ölni tudnának egy ilyenért, nekem annyira nem jön be. Nekem ezekről a gépekről mindig az jut eszembe, hogy majdnem akkora mérete van annak a váltórendszernek a hajtásnál, mint egy mai pedelec motornak. És abban is biztos vagyok, hogy annak a lánc vezetésnek nagyobb ellenállása van mint egy hagyományosnak és súlyban is több. Nem véletlenül látni ritkán ilyeneket, még a csúcs gépek között is.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Vasinger! #92820 üzenetére
Nem arra gondolok,hanem arra,hogy elhúzza valamerre és rosszabb lesz mint volt.
Strezi (#92800)...Csak én nem látom a rugós tagot azon a pinionoson?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szjoci
őstag
válasz Hasaggymeg #92822 üzenetére
Ott van az, közvetlenül a váltó felett vízszintesen. Amúgy én is kerestem, ki kellett nagyítani
-
-
#27813376
törölt tag
válasz Hasaggymeg #92819 üzenetére
Tudom, csak óvatosan kicsiket huztam.
-
Caldera1
tag
válasz Hasaggymeg #92782 üzenetére
Szétszereltem a féktestet.
A betétek ilyen állapotban vannak. 2mm van rajtuk. Kicsit rozsdásak is. Én cserélném őket. Mögötte a csavarok menetén az a piros szín az fémragasztó? Vagy csak a kilazulást akadályozó, de nem ragasztó folyadék? Gondolom illő lenne nekem is ilyet használnom, ha visszateszem.
A másik fényképen nekem úgy tűnik, hogy az egyik dugattyú be van ragadva. Nem húzódik vissza, hiába mozgatom a fékkart. Mit csináljak vele? Mivel kenjem be őket?
Illetve az egész féktest dzsuvás. Szappanos vízzel átmoshatom?[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Caldera1 #92829 üzenetére
Óvatosan pumpáld ki őket a fékkarral,vigyázva,hogy ne ugorjon ki a dugattyú,mert akkor olaj,légtelenítés stb. is szükséges lesz.(Esetleg használj valami távtartót a betétek és tárcsa helyett).Ha jól kint vannak kend meg oldalukat körbe valami szilikon zsírral és told őket teljesen vissza,majd ki újra párszor,kenődjön el a zsír oldalukon.Utána helyezd vissza a betéteket és fékezgess,járasd meg őket és jó kell legyen.
Szappanos vízzel nyugodtan átmoshatod,a betétekre vigyázz ne szennyezd meg őket zsírral.Utána a tárcsát is tisztítsd le alkohollal.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Caldera1
tag
válasz Hasaggymeg #92830 üzenetére
Köszi az eddigi segítséget!
Remélem jó lesz majd, de legelőször el kell szaladnom szilikonzsírt venni. -
CaNNa3IS
senior tag
válasz Caldera1 #92829 üzenetére
a két betétet tömény mosogatószerrel dörzsöld egymásnak és utána mosd le vízzel
Más: Dr bike-nak egy hatalmas piros pont. 1 nap alatt megcsinálták a telóm.
Elég volt egy kis szerviz és a cdt generál kellett amit a fox-al leboltoltak mert garis volt még elvileg.trialboj: Hol volt szervizben a telód ?
[ Szerkesztve ]
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
Vasy09
őstag
Közben had kérdezzek én is! Most csináltattam meg a nagy szervizt én is a bicon, ami érintette az első és a hátsó fox rugókat is! Viszont nem tudom, hogy a hátsónál az normális-e, ha elfordítom rajta a kis pöcköt/kart akkor elvileg nem kéne rugóznia, nem? Fox Float RP23-ról beszélünk? Csak mert nekem most mind a két állásban rugózik, csak az egyikben jobban a másikban pedig kevésbé! Normális ez így? Amúgy teljes generál volt ezen is!
Gamertag: Vasy09
-
trialboj
őstag
válasz Vasy09 #92835 üzenetére
Elvileg normális, főleg ha propedalt ír rajta... ezen 3 állása kell legyen, kék csavar, ami a keménységet álltja. egyik sem lock, hanem csak keményít rajta hogy kevésbé nyelje ez a tekerés erejét. Havernak is az van, simán kitartja mikor tekerünk fel, míg az én sima rp2-m mozog alattam rendesen.
A piros gyűrű pedig a rebound, azt érdemes okosan belőni kb középre, hogy ne pattintson nagy erővel vissza. Első telónál meg pont annyira hogy ha lenyomod és elengeded ne pattanjon a levegőbe a kerék.
CaNNa3IS: Nagyváradon / hivatalos fox szerviz vagy legalább is ezt állítják. Ma kipróbáltam a bringát terepen, és már közel sem volt zavaró a lötyögés a tegnapihoz képest, de valamit még mindig érzek, ha szorítom a kormányt érződik egy minimális játék, de meglehet hogy ez már normális? 100mm-es rebához viszonyítom, ahhoz képest szerintem van ott valami mocorgás. A hétvégén felmegyek a pályára, ha találok valami ismerőst, kölcsönadom hogy megnézze.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz Vasy09 #92835 üzenetére
rp23 nekem is ilyen volt ez normális
De szerintem a full lock nem is igazán jó főleg ha terepen mész felfele.trialboj: Igazából én is kopogás miatt vittem be de azt mondták, hogy nagyon minimális a játék.
Nézzem meg a féknyerget, betétet, tárcsát. Ha pl a tárcsa centerlockos akkor lehet kilazult vagy ha szegecselt akkor az is elengedhet.
Ma rakom én is vissza és hétvégén próba.[ Szerkesztve ]
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
veterán
alig van post a tour-ról, nem nézi senki?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
pc360
addikt
válasz bandus #92840 üzenetére
Amúgy én képtelen vagyok 5 percnél tovább nézni. Ennél unalmasabb már csak a foci, de az még gyűlölettel is párosul esetemben, annyira értelmetlen, túlhypeolt proli sportnak tartom. A bringánál persze van taktika meg ilyenek, de akkor is csak annyit látni, hogy lihegnek egymás nyakában órákig, lehet izgulni, hogy ne zúzzák egymást halálra egy eséskor, és így ennyi. Aztán a végén azért nyer az egyik, mert a másiknak rövidebb az orra... taps. Na, mindegy, ez az én véleményem. Az odakint ujjongókat viszont komolyan nem értem. Ekkora örömforrás látni elsuhanni egy adag bringást, hogy ezért felmásszon jelmezben egy hegyre? Vannak bajok...
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
Vadászmenyét
aktív tag
Nem tudja esetleg valaki, hogy Lidl-ben kapni-e gombelemet hátsó villogóba?
-
Ironizer
tag
válasz bandus #92840 üzenetére
Számomra az olyan élsportokat, amik ennyire az emberi erőre építenek, mint a bringázás is, hiteltelenné teszi a dopping. Én jobban szeretem az olyan sportokat, amik inkább ügyességet igényelnek, semmint erőt, ott kevesebb a lehetőség a csalásra.
Meg én a bringázást saját szemszögemből amúgy sem sportnak tekintem, hanem inkább természetjárásnak, a célom az, hogy szép helyeket lássak, természetben lehessek (mtb-ről van szó, természetesen), a bringa pedig segít abban, hogy többet tölthessek a természetben így, mint gyalog (nagyobb távot). Meg persze jó dolog gurulni a hegyről lefelé, gyalog a lejtőn lefelé menet is melós, bringával meg ingyen van (nem kell hozzá energia).
-
Because
őstag
válasz Tothgera30 #92740 üzenetére
imádom!
tegnap is tatabánya - szárliget, szárliget - tatabánya táv derékfájás nélkül, ezelőtt mindig nyögtem utána!
-
Strezi
őstag
válasz ZolkoW #92825 üzenetére
Ez a hármas számú prototipus a bringából
A láncfeszességgel volt gond, azért tartja ott a gyorskötöző a fakockát( ) amin ideiglenesen fut a lánc. De már postán van a 3d nyomtatott láncvezetőA vezetők evvel mennek, Yeti sb6 okat vált ki, nem panaszkodnak, sőt!
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
CaNNa3IS
senior tag
Nem szarozik
[link]Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
attrax
aktív tag
Hello,kerékpár computerhez lehet kapni jeladót? Elhagytam :-(
polar cs100Unterschreiben
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi M365 kijelzővel eladó
- Egyszer összerakott, majd visszabontott LEGO Technic (42154) 2022 Ford GT eladó
- Veroval compact BPU 22 automata felkaros vérnyomásmérő, új állapot, nem használt, féláron eladó
- Meseszép Montblanc Summit XL Chronograph 7060 (Csere 1TB új Steamdeck-re is.)
- Eladó hibátlan Xiaomi Scooter 3.Alig használt!100km-el,garanciás!