-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #626 üzenetére
Én a keresztmetszet szó érdekes használatát furcsállom egy mérnök tanonctól.
Én először rögtön a felni szelvényének keresztmetszetére asszociáltam, mert hogy ez evidens egy gépésznek.
Még soha senki nem metszett el még elképzelés szintjén sem egy kereket a síkjában.
Annak nem látom értelmét.Meg éppen háromszoros a szorzó, ez hogy jött ki?
Én direkt nem vagdalózom számokkal, elegendő csak nagyságrendileg elgondolni.(#631) Phvhun
Ez melyik egyetem? Csak kíváncsiságból. Mifelénk szakmai angolt szokás tanulni kiegészítésképp, nálatok akkor meg szakmai magyart kéne tanítani?
Mondjuk a view és a cross section az angolban is két össze nem téveszthető fogalom.
Nem kekeckedek veled, tényleg kíváncsi vagyok.(#623) Phvhun
Amiket a képen látunk (nem szó szerint, hanem már belegondolva, hogy te ebben a nézet síkban akarsz metszeni?), azok nézetek, nem metszetek, főleg nem keresztmetszetek.A felni kör formájú, és ebben az irányban ha erő hat rá, akkor nagyon nagy a merevsége.
A felnié igen, de a keréké már nem annyira. Gondolj egy a felnin és az agyon két ellentétes irányú forgatónyomatékot!
Mi fog történni? A tárcsa szvsz vajmi keveset jelent ebben a rendszerben, a küllők okozta torzulás nagyságrendileg nagyobb következményekkel jár.A tárcsának a keresztmetszetének a területe ( A ponton ) kisebb, mint a felnié, tehát gyengébb, jobban deformálódik terhelésre.
Csak ugyanarra a terhelésre. Nem te mondtad, hogy a tárcsa és a felnifék esetén eltérő szorítóerők dolgoznak?
Jah meg mérnöktanoncként kell legyen némi belelátásod az anyagismeretbe is, és csak azt ne mondd, hogy ugyanabból az anyagból és -minőségből készülnek a felnik és tárcsák!
Elég megvizsgálni már két feltérő típusú felnit is -> nem hinném hogy egy fékező felületes felnit ugyanúgy terveznek, mint egy tárcsafékes felnit, elvégre más igénybevételeknek kell megfelelniük.A tárcsaküllők ( B-vel jelölve ) is hajlanak, ezek nem "szálirányban" kapják a terhelést, mint a tárcsa maga.
A szálirányt az anyag szálirányára érted? Bár nem tudom milyen eljárással gyártják a féktárcsákat, de nagy valószínűséggel ha a küllők száliránya nem egységes, akkor a tárcsa száliránya sem folytonos.Nem kell konyhanyelven fogalmaznod.
Gondolom akkor abban egyetértünk, hogy a tárcsafékes kerekek blokkolt tárcsa mellett is elfordulnak egy minimálisat.
És részemről innen indult az egész, hogy véleményem szerint amelyik kerék nem így viselkedik (nem torzul látványosan), azon a küllők túl feszesek lehetnek (nem jelenthetem ki tapasztalat nélkül, hogy ez vmi törvény lenne, mert nem tudom, hogy nem-e így a helyes és az én kerekeim lazák).[ Szerkesztve ]
-
Phvhun
őstag
válasz Mr.Csizmás #626 üzenetére
Ha kisebb a keresztmetszet, és azonos az anyag, és az erő, akkor nagyobb lesz az elhajlás.
Angolul tanulok, ezért a szakszavakkal magyarul gondban vagyok.Eladó szinte új Sennheiser HD 660S2 jóárasítva - HardverApró profilomban
Új hozzászólás Aktív témák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Path of Exile 2
- Tavaszi szél Slimet áraszt
- Dark Souls sorozat
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Fotók, videók mobillal
- Scuf Envision Pro kontroller teszt
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- További aktív témák...