Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #19284 üzenetére
Egyrészt túl nagy a tempó, másrészt egyáltalán nem tart balra, miközben jobbról
bármikor kiléphet valaki így (számítania kellett volna rá), harmadrészt se fékezés,
se kitérési kísérlet nem látszik a gázolás előtt. Szomorú eset. A 20 mph ha igaz,
az baromi sok járdán... 32 km/h: járdára a 25 is sok (amit az összes pálcika tud).A fentiek mindegyike kellett a balesethez. Ha lassabban megy, fékkészenlétben,
és balra tartva, majd reagálva ~1 mp-en belül a jobbról érkező gyalogosra semmi
gubanc nem történik: van az a helyzet, amikor takarásból lép az ember elég már
féktávolságon belül egy gyalogos, és nincs mit tenni, de a járda elvileg a gyalogé.
(És ha 5 mph-val ütköznek, akkor valószínűleg nem ekkora a becsapódás ereje.)Szerk: hasonló súlyosságú balesetet elszenvedhetett volna az úttesten a parkoló
autókhoz közel hajtva, ha rányitanak egy ajtót: akkor ő lenne az áldozat. Viszont
mindkét esetben közös lenne, hogy ésszel kell közlekedni, potenciális veszélyek
elkerülésével, és nem mondjuk zenét hallgatva, telefont nyomkodva,tempomattal.Autósok rendszerint szoktak ilyet: a sávtartás sincs meg olyankor, ill. annak lesz
a vége egy fékezés nélküli beledurranás a megálló sorba... Sőt, párszor motorost
is láttam, hogy egyik kezében a telefon, a másikkal meg "vezet". Nem is értem...
(A fő gond a figyelem hiánya ill. ha avatkozni kéne, nem éri el a kezelőszerveket.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz pescara #19286 üzenetére
Ha ez így van, akkor ott 5 mph limites rollereket szabadna csak árulni:
valószínűleg nem egységes ott sem a történet... Gyors rákereséssel pl.
NSW államban a magántulajdonú e-roller használata teljesen illegális:
se úton, se járdán, se bringagyalogon, se bicikliúton, sehol. Ez van...
Bérrollerrel kísérleteznek 2022 júliusa óta: kötelező sisak, inni tilos stb.
És hát a büntetési tételek is megérnek egy misét. 20 km/h fölött $120.
Utast viszel: $120. Járdázol: $120. Nem használsz bukósisakot: $362
Kíváncsi lennék, ha egy átlagos éjszakai Lime-ost megfognának, ezen
szabályok mentén már le is ültetnék, vagy megvágnák 200KHUF-ra.ESG-n van jó összefoglaló a témában (ha bárki ott szeretne rollerezni).
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz BerserkGuts #19292 üzenetére
Nyaktöréstől valóban nem véd, és valóban lehet agyrázkódást is
szenvedni a fej beverésétől, de belegondoltál már milyen kisebb
ütések érhetik a fejet, amitől koponyasérülést szenvedhetsz? Tök
vicces lehet a fél fogsorodat újjá építeni... vagy amikor az álladat
több darabból kell összerakni. Nem egy hír volt, hogy szimplán a
földre eső ember fejét beverve meghalt. Inkább az agyrázkódás!Hamis biztonságérzetet, max. annak jelenthet, aki akkora kretén,
hogy azt hiszi, sisakban lefejelhet bármit, túléli... Hát nem: ésszel
kell közlekedni, az az aktív biztonság. Amikor meg baj van, akkor
számít, hogy egy esés milyen súlyos következményekkel jár majd.De amúgy lehetne érvelni a sisak ellen, csak rohadtul nem azzal,
hogy az amerikaifocisták agyrázkódást szenvedtek a meccseken.
Próbálj meg motorkerékpárra (!) ülni sisak nélkül. Ki fog szedni a
rendőr a forgalomból se perc alatt. Nálunk ez a szabály... Mások,
máshol meg megtehették, hogy sisak nélkül haljanak szörnyet...
(És igen, attól, hogy szerencsétlen esetben a sisak ellenére is az
ember zsákba kerül, nem jelenti, hogy minden esetben így lesz.)Szerk: ennyi erővel lehetne mondani, hogy "minek az ABS", mert
csak hamis biztonságérzetet ad a sofőrnek, hogy mindig megáll.
Pedig nem. Ha valaki fullban nyomja a kretént, azzal nehéz.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz BerserkGuts #19295 üzenetére
Úgy, hogy létezik úgy nevezett full face biciklis sisak is, jó reggelt...
Rettentően érdekfeszítő ez az érvelés, hogy downhill közben zavar
a sisak. Hiszen pont ezeken a biciklistákon látható mindig full face!
Kötelezővé senki nem tette nekik, józan paraszti ésszel hordják...Ui: mindenkinek szíve joga kiválasztódni, a fejét szétverve egy fán,
de csak azért, mert a válltörés mellett nem basztad be a fejedet is,
még nem biztos, hogy az a hülye, aki ezt az élményt kihagyná.Azt az anekdotikus érvelést meg hagyjuk, hogy pofára esés közben
a sisak miatt tört volna ki a nyakad. Hogyne. Autóból is van, hogy a
kirepülő utas éli túl egyedül a kasztni palacsintává zúzódását... csak
hát ez talán az esetek egy ezrelékében történik így, a maradék meg
azzal végződik, hogy az öv megvédte volna: sajnos nem használta... -
DigitXT
félisten
válasz pescara #19314 üzenetére
Van abban a mondatában egy mainly, azaz főleg. Amit viszont én
linkeltem, ott teljesen tárgyilagosan le van írva, hogy hol/hogyan.25 kph az általános limit, csak járdán csökken 12 km/h-ra. Bicikli
sáv pl. járható, bizonyos feltételek esetén. És most jön a legjobb:
bukósisak használata kötelező, kivéve ha orvosi, vagy vallási ()
okból felmentésed van. Szóval semmi gond: aki nem akar sisakot
venni, elég ha azt mondja, tiltja a vallása. (Probléma innentől?)BerserkGuts: majd ha Ausztráliában akarsz rollerezni, akkor legyél
ennyire ideges, hogy kötelező rajta a sisak... Hogy nem a full face?
Nem. De nem is tiltják a használatát... (Ha te kimész az erdőbe, és
ott vereted, szíved joga, de közúton vannak szabályok. Ha nem jó,
és te jobban tudod, akkor csináld úgy. Még büntetés se biztos, ha
éppen nem vették észre. Sokan nem kötik be magukat. Dacból.
És jogosan? Ha 20 év alatt sose karambolozott akkor minek, nem?
(Ennek ellenére a rendőr majd osztogatja a csekkeket orrvérzésig:
lehet, hogy semmit nem ér el vele, de legalább szedi a zsetont.)Szerk: egyébként járdán tényleg marhaság. A gyalogosnak sincs...
Ha valaki tényleg betartja a 12 km/h-t, annak szerintem nem kell.
Ha meg 32 km/h-val akar menni, ne sisakot vegyen, húzzon el de
krvagyorsan a járdáról. Ott menjen, ahol mást nem veszélyeztet...
(De ha van ilyen hely és az autó úton van, akkor full face a tuti.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #19342 üzenetére
Pontosan így van. Arra nincs időd, hogy felemeld a kezed, már lent vagy.
Nekem konkrétan a tenyerem egyáltalán nem sérült, pedig nem volt rajtam
még csak egy biciklis kesztyű sem. (Viszont valószínűleg szarrá tört volna a
bal könyököm protektoring nélkül.) Simán ketté lehetne osztani a topikot...
Lenne az, aki soha nem megy 20 km/h fölé, annyira fosik, meg aki néha (!!!)
megereszti 25-ig... De csak azért, mert felvette a bukót: attól felbátorodott.De még mielőtt bannolják a fél topikot, valaki gyorsan árulja már el nekem,
hogy a VESC miért áll meg ~90%-nál? Magyaráznak vmit a Duty Cycle 95%
limitjéről, ami csak firmware frissítéssel növelhető, az is saját felelősségére,
de akkor sem értem. Nem mintha az 54 km/h végsebesség kevés lenne, és
feltétlenül szükségem lenne a 60-ra! Csakhogy emiatt nem egyformán fog
dolgozni a két motor végsebességen, már megint. Nehogy már el kelljen a
80A-es vezérlőt adni (ami egy sok FET-es nagy hűtőbordás cucc), és dupla
áron venni még egy pici VESC-et, hogy szinkronban legyenek... Ugye nem?
(Mondjuk arra rájöttem, hogy a kipörgésgátlóhoz két vezérlő fog kelleni.)Amúgy tetszik a cucc, csomó infót mér real time. Kár lenne rögtön eladni...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #19355 üzenetére
Az hagyján, de ha kihúzza így a reptérre mondjuk a gyorsforgalmin...
Megjegyzem, a húzós bőrönd kerekre sem éppen erre az igénybevételre van
méretezve, szóval amikor kitörik, úgy rántja el a faszit, hogy öröm lesz nézni,
aki nyilván viszi majd magával asszonypajtást, aztán randevú a balesetin... -
DigitXT
félisten
válasz BerserkGuts #19380 üzenetére
kis csóri kuglóf S1 vagy pro-m is simán bírja az ugrálásokat
Szerintem erről a paciról leszállhatnál. Konkrétan életveszélyesen
gyenge az első villa hegesztése, így csak szerencséd volt vele... Ill.
a Pro esetén valóban erősítettek rajta, hiszen nem egy, nem kettő
tört ki teljesen váratlanul a sima S1-ekből... De azért adjál ilyen jó
tanácsokat. Konkrétan nulla sima S1 tapasztalattal. Hogy az bírja.
Meg ugye ott van az S1 Plus. Még erősebb első villa. Bírja... Aztán
hogy hogy nem elég sok km után egyszer csak törik a kormány.Van egy mondás (vagy nincs, csak én találtam ki), hogy van aki
magától visszavesz az arcából, másnak az aszfalt farag le belőle...
(Kíváncsi vagyok, sokezer km után mit fogsz mondani az M4-ről.) -
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #19383 üzenetére
Nem szerettem volna hogy nyilvánvalóan "téves" állítás itt maradjon, cáfolat
nélkül, és esetleg ezen felbuzdulva sima S1 tulajok elkezdjenek rodeózni (az
időzített bombájukkal). Mert bírja. De amúgy igazad van, én itt kiszálltam. -
DigitXT
félisten
Nagyobb rollereken előfordul, hogy úgy oldják meg a gyorstöltést, hogy
van két töltő csatlakozó. Ha kell, akkor két töltő dolgozik párhuzamosan,
ha meg nem, akkor lehet lassabban tölteni. Na ezt kipróbáltam én is, bár
nem egyforma a két töltő, de tökéletesen működik... A kikapcsolási áram
kérdéses, de elvileg azt is lehet állítani (mint ahogy a végfeszültséget is).Ja igen, mindkét töltő 48V-osként kezdte a pályafutását. Kis tuning...
A kisebb 5A volt eredetileg, azaz 273W-ra méretezve, így lett abból 4A.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #19394 üzenetére
Nem elmászik, hanem kíméli az akkut. Kaabo konkrétan ráírja a
töltőre, hogy mennyivel kevesebb a végfeszültség. Nem 67.2V...
(Most hirtelen nincs meg, hogy mennyi, de valami 66.x rémlik...)Persze, gyorsan rákeresve kifejezetten 67.2-t írnak Warrior X-re:
nem tudom, honnan emlékszem másra. Pedig tuti láttam ilyet.
És egyáltalán nem ördögtől való dolog<100%-ra feltölteni. -
DigitXT
félisten
válasz Casseius #19425 üzenetére
Nem a másik fél kárát fizeti csak? A KGFB legalábbis úgy működik...
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #19439 üzenetére
Havi? Éves 6000 Ft az nagyon nem párezer havonta. Egyébként teljesen
érthető, ha egyforma díjak vannak, kb. ugyanannyira lehet vele kárt okozni,
és itt az a lényeg, nem annak a megítélése, hogy olcsóbb-e a roller, mint az
SMKP. (Amúgy még ez se biztos, komolyabb vasak már olyan árban vannak
simán, mint egy SMKP. De persze ennek FB esetén pont nincs jelentősége.)Btw. legutóbb nem fizettem be, mivel gondoltam addig teljesen felesleges,
amíg nincs kész a vas... (Azért ott még nem tartunk, hogy ki kellene vonni a
forgalomból. Remélem. Amúgy 400 ccm ~200 kg nagyrobogóra volt 5700
2021-ben, de azóta emeltek. Hiába a maximális bónusz fokozat. Infláció.) -
DigitXT
félisten
válasz Casseius #19484 üzenetére
Azért az okos funkciók megléte még nem feltétele egy jó BMS-nek.
Ami inkább gáz, hogy passzív balance sincs bennük, adott esetben,
aztán nyüstöli a user a kishibás akkut, amíg nagy hibás nem lesz.Legutóbb vettem egy kicsi "buta" 10s BMS-t tökéletesen működött
a túlmerítés elleni védelem, 2.7V/cellánál tiltott. Túltöltésre éppen
nem teszteltem, de ezek teljesen alap funkciók. Ami ezt se tudja, az
szerintem nem veheti magára a BMS nevet: amúgy kis LiPo akkukat
szinte sosem szerelik fel BMS-sel, ne akadályozza a nagy áramot, ill.
azokat mindenki balance-olás mellett tölti, lényegében cellánként... -
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #19490 üzenetére
Mivel már bőven nincs extrém hideg, ami során az akku teljesítménye csökken,
szerintem nem normális ez a visszalassulás, főleg nem ilyen mértékben...48V 16Ah akku, ha gagyi kínai cellákból (2000 mAh papíron) épült, akkor 13s8p.
Ezt a méretei alapján lehet verifikálni (bontás nélkül). Ha ekkora akku befér, úgy
semmi akadálya normális cellákból (pl. LG MJ1) építeni 28Ah pakkot helyette...
(FB-on rengeteg akku építő ember találsz, akik jellemzően tetemes munkadíjjal,
de készítenek neked tetszőleges akkut. Én legutóbb egy 16s6p-t csináltam pici
pénzért, illetve egy gagyi S1 akkut még kisebbért, de utóbbinál megfogadtam, a
"baráti" árazásnak nincs értelme, mert a kedves megrendelő nem mindig baráti.)Ja és mégvalami: ha ragasztgatós a gyári akku, akkor olyannak a klónozását én
biztos nem vállalnám, szívás, és alapvetően tűzveszélyes konstrukció... Rendes,
fizikai szeparáció kell a cellák közt. Az a tuti. Ennek ára persze, hogy egy adott
térfogatba csak kevesebb cella fér, mert nincsenek úgy összezsúfolva: általában
ilyenkor kevesebb párhuzamos cella fér, pl. csak 7, vagy 6. Ez mondjuk MJ1-ből
még mindig valós 23.3, illetve 20 Ah kapacitást jelentene: nem minidig probléma.Ui: ha valami gyíkja van a gyári akkunak, azt leginkább ki kéne mérni: ha csak a
cellák ratyik, akkor lehet építeni helyette a gyári BMS-sel is, ám ha még a BMS
is szar, akkor arra is kell költeni. Akkor meg már érdemes a minőségre, illetve a
korábban felemlegetett okos funkciókra is rááldozni (az meg ilyen 20-30K plusz). -
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #19492 üzenetére
Milyen szerviz? Csak hogy tudjuk, hogy kit kerüljünk? A bemérésen ők mit
értettek? Annyi, hogy megerősítik, hogy "nem tölt 54.6V-ra", és viheted haza?
Az a minimum, hogy ilyenkor cellacsoportonként lemérik a feszt, abból világít
ha valamelyik már 4.2V fölött van és emiatt állt meg a töltés - noha a többi az
4V alatt, és emiatt nincs meg az 54.6V a végén. Jellemzően akku törés okoz
ilyet, elpattan a nikkelszalag, és kiesik 1, vagy több cella a cellacsoportból...
Így az egyrészt hamarabb is merül majd, másrészt hamarabb is tölt fel, tehát
a BMS dolgozhat keményen, hogy megpróbálja balance-ban tartani (ha tudja).
Természetesen ilyen nagy kapacitáskülönbség esetén ez nem lehetséges.Mi ez a duma, hogy felejt az akksi? Mit felejt, hogy hogyan kell működnie?
Akku külső méreteit mérd le, és akkor minden kiderül... Az biztos, hogy nem
túl jó minőségű cellákat használnak ezekben, a legjobb, amit láttam 2600-as.
Csak abból meg nem jön ki a 16Ah, azért gondoltam, hogy 2000-esek.Szerk: ha törött az akku, és emiatt nagyot esik a feszültség, az épp okozhat
végsebesség csökkenést adott fokozatban, akár 20%-ot is... Mintha kevésbé
lenne felöltve az akku. Mert hát valójában tényleg kevésbé van feltöltve...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
OFF, mert motoros, de a szaltó 10 pontos. Nem tudom, mit nézett.
-
DigitXT
félisten
válasz ottesz #19518 üzenetére
Valószínűleg az van, hogy valóban ECO módba kapcsol. Fél töltésnél már eleve
jobban esik a fesz, így célszerűbb visszafogni a lovakat. (De ha nem is teszi, és
az áramkorlátot nem csökkenti le, az akkufesz. csökkenés egyúttal teljesítmény
csökkenést is jelent, mindenféle szoftveres beavatkozás/optimalizálás nélkül.)MÁS: ha már közúton viszi a gyereket rolleren, legalább a lámpát kapcsolná fel.
(Az egyetlen, ami viszonylag látszik, hogy a lábán volt egy fényvisszaverő csík...
Gyerek fején meg valami világos színű sisak, de az már nem fényvisszaverős...) -
DigitXT
félisten
válasz Casseius #19346 üzenetére
Megnéztem, 99% a max: hozott 5%-ot, de nem ezeket a droidokat kerestem!
Aztán rájöttem, hogy a FOC mint olyan a szép szinusz hullámaival nem fogja
annyira kivezérelni, mint a mezítlábas BLDC trapéz... Voilá: megvan a hiányzó
végsebesség. Cserébe elveszett a FOC előnye. Na majd meglátom, melyik jó!
(Amúgy meg lehet úgy fogni a féket, hogy ez a VESC nem tudja átfordítani...
Az YKZ meg simán áttekerte... A fázis áram limit a különbség: 135A vs. 230A.) -
DigitXT
félisten
válasz generatoros #19557 üzenetére
Attól függ, mibe kell. Én csináltam egy ilyen pakkot 30-ba, jófejségből,
de mivel a méretkorlát miatt ilyen ragasztgatós megoldás: többet nem.
BMS külön tétel volt, mert mint kiderült a felújítandó akku BMS-e nem
volt újrahasznosítható, bár jobb is, mert az még balance-olni se tudott.50K körül el szoktak kérni egy ilyenért. (Lehúzásnak nem lehet nevezni,
tekintve, hogy egy ilyen gyári akku is annyi, rosszabb paraméterekkel...
Viszont azt mondom beleértve a szívás faktort, annyiért már megéri.)Ha nem ilyen Kugoo S1 méret, hanem belefér, távtartókkal, akkor szvsz
40 körül kényelmesen, de senkinek nem akarom rontani az üzletét.
(Nyilván a távtartó se ingyen van, csak sokkal könnyebb vele dolgozni.) -
DigitXT
félisten
válasz generatoros #19560 üzenetére
S1-et inkább ne...
-
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #19566 üzenetére
Azzal a beméréssel konkrétan átbasztak, nagy valószínűséggel törött
az akkud, és ha tovább használod így, teljesen le fogod amortizálni.
Amit az elején még simán javít egy felülhegesztés, a végén már nem...
(Cellákat csereberélni meg nem csak macerásabb, nyilván drágább is.) -
DigitXT
félisten
válasz Revolit #19585 üzenetére
Na igen, aki már évek óta használ elektromos rollert, ismeri a fizikát,
esetleg tuningolja a gépét, nem tudom, hogy írhat le olyat, hogy 50
km/h óra fölött közlekedik mindössze 350W-tal. Hol, a Holdon?
Ekkora tempónál a légellenállás igencsak jelentős, bőven több az.Fekvőbiciklivel lehetséges 600W körül jóval kisebb homlokfelülettel:
álló rolleres, síkon soha nem fog ekkora tempót menni 600W-tal se,
ha még túl is lépi jóval többet használ. Ennek köze nincs 350W-hoz.
(Persze, a címke mindent kibír. A rendelet függvényében beindulhat
a nagyipari 300W címke gyártás, és mindenki elégedett lehet, LOL.) -
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #19606 üzenetére
GT-t kell venni, azon elfért egy dobfék. Jónak jó, erős, könnyű, és gyors is.
Relatíve. Jó lenne második rollernek, csak ahhoz meg mocskosul drága. -
DigitXT
félisten
válasz generatoros #19614 üzenetére
Igazából hiába van rajta egy ADC, és tudja, hogy mit akar a pilóta, egyáltalán
nem biztos, hogy a fékerő alkalmazkodni is fog ehhez... Tehát az, hogy elsőre
odaver (majdnem esést okozva), nem jelenti, hogy egyébként elegendő is, ha
nagyon meg kell állni. (Továbbá, azt se jelenti, hogy kisebbet fékez, ha éppen
csak mozdul a kar...) Mondok egy példát. Kugoo S1. A e-fék rajta botrány.Ellenben, mikor nem készültem fékezésre, akkor simán egy rossz mozdulatra,
ahogy beleértem a karba (nyakamban volt egy szatyor), előre lendült a súly...
Majdnem pofára estem. Pedig ugyanarról a fékről beszélünk, ami 25 km/h-ról
írd és mondd, 20 méteren képes megállást biztosítani. Síkon. Amint lejtő van,
ennek a sokszorosa a fékút, és van olyan lejtő, amin már csak az ima segít...
Na, én ezért mondom azt, hogy mechanikus fék nélküli rollert inkább ne.Ui: egyáltalán nem triviális, hogy adagolható-e a fék. A legtöbb fékkar csak
egy kapcsolót tartalmaz, amivel a vezérlő vagy fékez, vagy nem, semmi köze
a kar állásához a fékerőnek... Van valami programozhatóság, amivel előre be
lehet állítani a maximális fékerőt, esetleg a felfutás meredekségét, és ennyi...
Baromi idegesítő tud lenni, ha összevissza fékez, ezért is kapcsolják ki sokan.
Pedig amúgy a redundancia nagyon fontos: ha bármi van a mechanikus fékkel
még mindig sokkal jobb egy hülyén/gyengén fékező elektromos, mint a semmi.Én egyetlen hall szenzoros fékkart találtam AliExpressen... Gyorsan rendeltem
belőle kettőt, mert a VESC tudja adagolni a féket. A másik vezérlőm pont nem.
De hátsó keréknél nem gond, abból nem lesz esés, blokkolni nem tud.
Csak az első fék a probléma, hogy azt ne rángassa, ha lehet. Ezért is jobb, ha
hátul hajt a roller, mert akkor elöl valami mechanikus fék van rajta (adagolható).Szerk: a hüvelykujj fékkarok persze mind hall szenzorral működnek, és így le is
tudják követni, hogy a kar hol áll (igen, az S1 is), viszont pont leszarják sokszor
az értéket, csak kapcsolóként "nyomják" a féket, ha nem nullát érzékelnek...
(Mármint a vezérlő tesz arra, hogy mekkora fékerő kellene, tolja neki amit tud.)Szerk2: abba inkább ne menjünk bele, hogy úgy általában maga ez a hüvelykujj
vezérlés mennyire tud pontos lenni... Gáz még csak, csak, mert nem erőgépek,
amikre rakják, de mondjuk egy Wolf King GT-n már elég para gázkarnak is...
Fékezésnél viszont ember legyen a talpán, aki el tud szórakozni vele, hogy most
csak a feléig nyomja érzéssel, vagy tökig... pláne, ha nagyon meg szeretne állni.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz generatoros #19618 üzenetére
Nem beszéllek le az E-twowról, én a Kugoo S1-et írtam elrettentő példának. Kolléga tapasztalata szerint a E-twow elektronikus féke sokkal jobb, tehát használható. Ettől függetlenül én azért jobban érezném magam egy mechanikus fék támogatása mellett. Lásd pl. E-twow GT. De ez én vagyok.
Alapvetően két iskola van, szerintem. Aki gyalogosként áll rá egy rollerre, és minimális elvárásai vannak a biztonsággal kapcsolatban (jó esetben ennek megfelelő a sebesség választása is), illetve aki motoros tapasztalattal már tudja, mi fán terem a közlekedés két keréken (nagyobb sebességgel is), és hogyan kellene használni a két független féket ilyenkor. Nyilván a kettő között helyezkedik el, aki biciklizik, tehát elvileg tudja, hogy alapvetően két fék létezik, és melyik mire, mikor, hogyan... Sajnos sokan vannak, akik nem merik (!) használni az első féket egyáltalán, mert attól félnek, hogy pofára esés lesz belőle. Ez amúgy részben jogos félelem, hiszen ha belemarkol (ész nélkül), abból így, vagy úgy tényleg esés lesz. Viszont ha csak azt tanulja meg, hogy a hátsó fék a minden, akkor az első éles helyzetben csúszó hátsó kerékkel fog belerongyolni az akadályba. Én mindig azt mondtam, hogy ha lehetne választani a fék hibák közül, akkor a két fékkör közül a hátsó menjen inkább tönkre, mert az elsővel magában is jól megáll a motorkerékpár, a hátsóval magában viszont nagyon nem.
A gázkarral kapcsolatban teljesen jól érezted, hogy nem olyan a viselkedése, mint egy belső égésű motornál, hiába nem digitális kapcsoló egyik rolleren sem. Ennek alapvetően az az oka, hogy a legtöbb roller vezérlő nem közvetlenül nyomatékot szabályoz: az analóg gáz jel csak a motor kívánt fordulatszámát* állítja és slussz. Hogy mi kell ahhoz, hogy oda jusson, azt majd a vezérlő eldönti. Ezzel szemben mondjuk egy VESC alapvetően a motorra engedett áramot állítja be a gázkar jelével, tehát ezzel megvalósítja a közvetlen nyomtaték szabályozást, ezzel pedig konkrétan a gyorsulást szabályozza. Azt persze még nem tudom, hogy a gyakorlatban mennyire lesz majd jó így vezetni a rollert, de az elmélet teljesen tisztán ez. Üresen 1-2A elég, hogy a motor akár végsebességre felpörögjön, és ehhez nem kell padlógáz, vagy nyélgáz egyáltalán, sőt... Ahogy egy belső égésű motor is túráztatható kicsi gázzal, ha csak a súrlódást kell legyőznie. (Esetemben beszélhetünk LE-ről is, bár üresen tök mindegy: amikor az 50 kilós vasat kell mozgatni, már nem.)
*: ill. ebben sem vagyok teljesen biztos, lehet, hogy csak a Duty Cycle-t, ami közvetetten állítja a fordulatszámot a terhelés függvényében, de ezt megint meghagynám korrigálásra a nálam hozzáértőbb fórumtársaknak.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #19625 üzenetére
Azt hittem ár/érték arányon kívül valami más baja van.
Az "a váz nem túl faja" szerintem pont egy ilyen problémára utal.
Rendszeresen le vannak szólva a kínai csodák (részben joggal!),
erre megeresztenek rá egy tökugyanolyan csukó mechanizmust.
De ez csak tipp kép alapján: ESG-n nem írnak róla rosszakat.Szerk: bocs az nem is az ESG volt, csak simán scooter.guide...
ESG-n nem találtam tesztet, csak a nyers teljesítményadatokat.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #19658 üzenetére
Konkrétan azt írják, hogy nem veszi el a gázt fékezéskor, illetve a csukó
mechanika nem elég biztonságos. Előbbi vmi firmware hiba lehet, utóbbi
viszont olyan, amilyen már tervezés óta, akár más rollereket is érinthet...Belepörgettem egy teszt videóba (mások is ezt tették), úgy néz ki, hogy
tényleg elég ha arra a kiálló pöcökre rálépsz, és már nyeklik is össze.
(Kicsit hasonlít a Kugoo S1-ére, de ott kisebb pöcök volt, és kifejezetten
erőlködni kellett még a kormánnyal is, hogy kiugorjon a zárszerkezet.) -
DigitXT
félisten
válasz gergo5991 #19661 üzenetére
Ránézésre k. gyorsan megy az útviszonyokat figyelembe véve, és nem fékez:
utóbbi lehet a kulcs, mert kb. kizárt, hogy ne vette volna észre a sorompót.
(Szerintem műszaki hiba lesz mögötte, és így, hogy esetleg meg is halt, nos,
meglehetősen visszás dolog szimplán hülyének nézni, és Darwin díjra jelölni.)Ui: mondjuk ha tényleg nem akart megállni a roller, és mellkas magasságban
vészesen közeledett egy sorompó, jobban járt volna, ha eldobja, és csúszik...
Nyilván az aszfalt húzása sem kellemes, ám jobb a többszörös bordatörésnél.Szerk: revideálom az álláspontom, tegnap telón láttam a videót, picit rosszabb
minőségben. Jobban megnézve hátrarakja a súlypontját, azaz fékezne. Későn.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz polo493 #19669 üzenetére
Ha sürgős az eladás, nyilván érdemes a piac alá árazni, de ilyen féláron duma...
Csak teret enged a hülyéknek: jönnének a mennyit engedsz a feléből tesók...OhYeah: mint alternatíva mondtam, én sem hirdetek ott. Ha nagyon nem akarják
elvinni egyik felületről sem, akkor van abban vmi, amit a kolléga mond. Túl drága.
(Viszont ész nélkül alá árazni meg nem csak anyagilag problémás: még a végén
megszakértik, hogy biztos valami rejtett hibája van, azért adod túl olcsón LOL...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #19746 üzenetére
Gondolom nem fát vágtak vele... Szóval szerintem rollerezésre használták.
Kugooéknál használt "minőségi" alumínium ötvözetnél ez benne van a pakliban. -
DigitXT
félisten
Jól érzékelem, hogy a friss cikkek elegánsan elfeledkeznek a motor
teljesítmény paramétereiről? Amúgy az tök jó, mivel semmiből nem
áll a 25 km/h korlátot berakni/kivenni, használati helytől függően... -
DigitXT
félisten
A felelősség szempontjából marhára nem mindegy, hogy mi a tényállás!
Mindenesetre, ha hiszünk a leírásnak, akkor a rolleres Balatonfüred felől
ment Csopak felé, tehát neki jobbra van a Balaton, ergo neki volt balos a
kanyar, viszont akkor, nem "átsodródott", hanem eleve levágta az ívet.
Nyomok alapján nem is túl durva mértékben, de beláthatatlan a kanyar...
Nyilván elsődlegesen a fejsérülés a rolleres baja az ügyben... Szart sem
ér a biciklis bukó, ha valaki arccal veszi le az aszfaltot, vagy bármi mást.
Másodsorban viszont a felelősségre vonás is baja lesz, ha majd felépül...Beláthatatlan kanyar előtt meg lassítani kell... Nem szabad kockáztatni:
nem is a saját tepsi épségét! Hanem mondjuk pont a szembejövőkét.
(Szóval egy dolog, hogy a full face bukó jobban megvédte volna, ha igaz,
viszont ebben az ügyben épp az elkerülhetősége a végtelenül szomorú.)Szerk: újra átolvasva egyértelmű a levágás, csak félreértettem a, hogy a
sebesség miatt tért volna át a szemközti sávba. Bár igen: szándékosan!Szerk: ha jól látom, ez egy Inokim Quick 4. (40 km/h a végsebessége.)
Szimpla motor, névleg 600W: nem egy eszeveszett gyilkos "tank" roller.
Ezeknél lehet, hogy elhiszi az ember, hogy büntetlenül végig nyelezheti.
Pedig nagyon nem. Nem kell lendületből menni: fék. Felgyorsul az újra...
Bringások szoktak ezzel érvelni, hogy gyorsítani fárasztó, ezért mindent
megoldanak lendületből. Még a piros lámpát is. (Ún. veszélyes zöld.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
A várható szabályozásra figyelmeztetés valóban nagyon hasznos lenne.
(4 éve lehet ezzel riogatni a topiklakókat. Persze egyszer biztos lesz vmi.)Addig is: helyezze növekvő sorrendbe az alábbi projekteket a kivitelezésre
2023. márciusig fordított idő szerint!A. M0-s autóút, Budapest
B. La Sagrada Familia, Barcelona
C. DigitXT rollere, Budafok
D. 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet módosítása az
elektromos rollerek besorolásával kapcsolatban, MagyarországA helyes válasz...
B, A, D, CKivitelezés kezdete (hogy okosnak tűnjön a műsorvezető):
B. 1882 (141 év)
A. 1987 (36 év)
D. 2019 (4 év)
C. 2021 (2 év) -
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #19930 üzenetére
Csakhogy itt a képesség miatt akarnak büntetni, nem az elkövetés.
Nyilvánvaló, hogy az összes autó képes 50-nél többet menni, mégsincs
kitiltva az autóforgalom a városból (még), hanem 50 km/h a limit (még),
és aki ezt nem tartja be, azt büntetik. A 30-ra képes roller meg SMKP.Szerk: nem azt írta a kolléga, hogy aki többel megy, hanem ami.
Szerk2: franciákat sem értem. Ha eleve tilos járdázni, akkor honnan jön,
hogy sok rolleres-gyalogos ütközés történik. Hol? (Amúgy Párizsban én
'98-ban is láttam elektromos rollert, igaz, nem minden sarkon állt egy...)
És ha már tilosban jár, ott balesetezik: mégis mit segít ezen a féklámpa?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
A forgalomba helyezés és a műszaki vizsga hogyan jön ahhoz, hogy mekkora
végsebességre lehet képes az autó? És hogy ezzel közlekedhet-e korlátozott
szakaszon, vagy csak pl. német autópályán? (Egy 300 km/h-ra képes autót is
bárki megvehet (ha van rá pénze). És közlekedhet vele a közutakon. Akkor is,
ha amúgy a jogosítványa önmagában nem teszi képessé az "Erő" uralására...)De értem mit akarsz mondani: ami képes nagyobb sebességre, az egyszerűen
legyen kizárva... Ám legyen: szopás lesz mindenkinek, de nagyon biztonságos.Ámbátor szeretném akkor javasolni a 25 km/h fölött tekerni tudó (!) bringások
eltiltását is a közbiztonság érdekében. Nem érdekel, hogy betartja a 30-at. Ja:
neki miért 30? Megkérdezték a kapitányt? Vagy mert nehezebben gyorsul fel...
(Akkor szeretnék kérni az "1.4 nagyon siet" autómra kibővített sebességhatárt,
mert sokkal nehezebben gyorsul fel 130-ra az autópályán, mint a 2.0 turbó.)Szerk: az autó csak egy példa volt... SMKP-ra pl. nem kell műszaki (még).
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #19936 üzenetére
Járdán pont nem akarok én menni, de majd a Dunaparton igen.
A 6-os úton, ahol de facto 100-as a tempó, nem életbiztosítás gurulni...
(Persze, néha mérnek, és akkor megfogják, aki 110-zel, megy, de ritkán:
70-nel közlekedő szabályos autók közé sem való egy 10" kerekű vas.)Ui: persze megoldás az általános 30 km/h sebességhatár, onnan fasza...
ρσгτσ: tök jó, hogy megmagyarázod, hogy az autózás mennyire le van
szabályozva, tehát biztonságos. Ellenberger nincs semmiféle "gyártási"
korlát, hogy márpedig 50-et mehet max., mert városi autó. Sőt, még a
130-as korlátot se rakják bele, pedig nálunk ugye sehol nem lépheti át.
(Versenypálya kivétel, de ugye nem oda gyártják az átlagos autókat.)Amúgy természetesen, ha nagyon "belebuzulnak", akkor viszlát épített
roller. De lehet, hogy még a firmware hekkelőkön is csattan a bilincs.Amúgy nekem nyolc, amennyit én megyek vele, lehet az az úton is.
Vagy majd bűnözök a kerékpárúton, amíg nem kapok komoly csekket...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #19940 üzenetére
Ez jó volt!
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Diablo IV
- Nők, nőügyek (18+)
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- Wenko Secure kádbelépő kapaszkodó fehér
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- XL vázas, újszerű Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen