Új hozzászólás Aktív témák
-
Mooka-Miki
senior tag
Igen tudom, igazad van. Csak anno annyira ment a hype-vonat aztán sok esetben egy régi DX11-es játék grafikája jobb mint az új csudiAAA+ címek DX12-ben. Ami egyébként nem lenne gond ha a játékmenetre lenne elköltve a mérnökóra, csak hát látjuk, hogy ez ritkán van így. IMHO.
-
hapakj
őstag
válasz
Mooka-Miki #33 üzenetére
Amíg van szabvány API, addig sosem lehet teljesen low level
De egyébként tényleg elég nagy előrelépés volt a hw felé, de abba a maradék rétegbe ami van mindig lehet driver oldali optimalizációkat tenni.
-
Mooka-Miki
senior tag
Nem azzal volt anno reklámozva a DX12 is, hogy már szinte nem is kell driver oldali optimalizáció semmihez mert olyan low level api és a fejlesztők majd milyen csudákat művelnek véle?
-
hapakj
őstag
válasz
Carlos Padre #31 üzenetére
Milyen olyan? Tényleg nem értettem mit akartál mondani? Hogy az AMD-nek tesznek keresztbe? Hogyan tettek keresztbe az AMD-nek a DX12-ben? Nem tudok róla, hogy DXR-ben le lenne folytva az AMD teljesítménye, sőt a Radeon kártyák már a modernebb Tier 1.1-es DXR-t támogatták alapból, amibe van inline Ray Trace is, amit a buta nvidia kártyák első körbe nem is tudtak.
BTW Play Stationon legjobb tudomáson szerint nincs is inline raytracing csak ray trace pipeline-ok (közelmúltban még nem volt). Szóval lényegében butább mint a DX12. (egyébként a inline raytrace lassabb is mint a raytrace pipeline).
Szóval mikor lett keresztbe téve AMD-nek?
-
hapakj
őstag
válasz
Carlos Padre #29 üzenetére
Szóval akkor az AMD nem innoatív és szándékosan szabotálja a új technológiákat (RT)? vagy nem értem
-
Carlos Padre
veterán
Ha meg az AMD innovativ akkor a tobbi gyarto (khm, tuggyukmeik
) azonnal keresztbe tesz, hogy nehogy rajtuk kivul barkinek haszna legyen belole, a felhasznalokat is beleertve, lasd DX12. Ha osszeveted a Series X es a PS5 RT teljesitmenyet akkor lathatod, hogy a hardver tudja amit kell, csak szoftveresen le van fojtva.
-
hapakj
őstag
Szerintem ez picit ilyen összetettebb, meg az RT is kicsit úgy járt, mint a Mesh Shading. Ha minden kártya támogatná, akkor alapvetően alap dolgokra is tök jól lehetne használni.
Pl mi fejlesztésként tapasztaltuk, hogy Ray Tracelt árnyékok gyorsabbak voltak, mint a hagyományos Shadow Map-es árnyékok.
Csak ugye mivel, sok aktívan támogatott kártya egyiket sem támogatja (túl jól sikerült Geforce 10 / Pascal) széria a Mesh Shading pl nem is nagyon van használva, a RT meg el van lőve erőforrás zabáló, nem túl látványos effektekre, s ezért lett egy rossz visszhangja.
Szerintem most hogy lassan elkezdenek kihullani a DirectX 12.2 előtti kártyák lesz látható, hogy mire lehet ezeket igazán jól alkalmazni
-
thedioda
tag
Nem is vitattam az dx12/vulkan szükségszerüségét, emellet szerintem amugy az RT a jövö. Az elözö hozzászólásom masodik fele már inkabb Predatorra reflektált csak kimaradt belöle
Arra akartam kilyukadni, hogy hiába jobb az NV rt teljesítménye mint az amd kártyáinak, még a csucskártyákon sem igazán válalható, és azért a többség eleve nem is azt veszi. Szóval nem igazán tud selling point lenni az amd vel szemben az RT, míg nv-n se megy natívan, de még dlss meg framgenel trükközve is meh..
Szerintem még 2-3 generáció, mire ez már szempont lehet. -
tibaimp
nagyúr
Lehet hülyeséget kérdezek, de az UE5-el bejött "végtelen poligon" és így a Direckstorage technológiákkal, ami csökkentené a VGA-k memória kapacitásának igényét, mi helyzet? Ez működik PC-n gyors SSD-kkel?
-
paljani
aktív tag
Miva? Miért vennének el a látványból? Lehet egy-két szarrá tömörített dzstaúb vidijón képkockáról-képkockára látszik esetleg valami (főleg ha megmutatják mit kéne látni) de a böszme oled tévémen csak az álleejtős látvány melletti dupla fps az ami látszik…
(Egyszer véletlen FSR-en hagytam 2 napig a CP-t és az se igazán tűnt fel különösebben, bár itt-ott láttam egy-két pittyputyyot 5-10 percenként… nagy kaland!)
-
hapakj
őstag
válasz
GodGamer5 #14 üzenetére
Már annak is örülnék, ha dobnák Nvidiánál a támogtását az RTX előtti kártyáknak és akkor több Indiana Jones szintű játék jönne.
- öööö, szerintem nem azon múlik, hogy nvidia támogatja a kártyákat. Azért a Maxwell / Pascal generációnak, bár még tényleg van aktív driver supportja, szignifikáns képességeket azért már nem kap.Én nagyobb problémának tartom, hogy a többi gyártó (khm AMD) szokásos több éves fázis késéssel implementálja a featureöket (Ray Trace, Mesh shading)
-
hapakj
őstag
Ez nem teljesen igaz. Szerintem a grafika fejlődésével megjelentek olyan kategóriák amik nagyon jók, s egyszerűen élvezhetetlenek lennének nem megfelelő prezentálással. Story driver játékoknál, ahol a karakterek szerves része azok érzelmi reakciói fapad grafikával nem lehet visszaadni. Kb amikor egy filmben hiteltelen a karakter, mert nem jól játsza a színész.
Erre nekem a Mafia egy példa, az alapjáték nem csak grafikailag, de animáció, színészet szempontjából is borzalmas, a Definitive Edition viszont mindent visz.
Szerintem az utóbbi időbe nagy port kavart Indiana Jones játék is hasonló, láttam belőle részleteket s tényleg egy interaktív mozi.
-
Rájövés helyett meg is kereshetted volna ezeket a számokat. PS5 + Xbox Series 100 millió darab körül, erre még rájön a PC, a switch 2-ből is el fog fogyni legalább 100 millió. Egy gyár, ami le tud gyártani egy modern gpu-t, vagy konzol soc-t $20 milliárdos tétel. Nagyon nem vagy tisztában azzal, hogy mi történik, sem hardver, sem szoftver szinten.
-
Hát, csak annyira nem sikeres, hogy 30 milliót adtak el belőle...
Ebben az iparban dolgozom, nálad egészen biztosan jobban tudom, hogy mi fogy, mi sikeres és mire kell erőforrást összespontosítani.
Persze itt rajtad kívül mindenki csak saját világában él
, szerencsénk van hogy idejöttél felvilágosítás. Ennyi hülyeséget összehordani tehetség kell. A fejlesztők költik a százmilliókat, amd, nvidia a milliárdokat, az emberek veszik az új konzolt és a 4090-t, 100 milliós tételben. De te egyedül jobban tudod, ezek mind csak pazarolják a pénzüket. Hihetetlen...
-
Pikari
veterán
válasz
Kristof93 #16 üzenetére
CP? Annyira biztosan nem sikeres, mivel soha életemben nem hallottam ezt a rövidítést. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy amiről én nem hallottam, az nem lehet sikeres.
Hanem azt, hogy fogalmad nincs arról, hogy mi zajlik a külvilágban, és a te saját világodat egyfajta abszolútumnak tekinted, amit megpróbálsz kivetíteni a külvilágra.
Úgy hangzik a hozzászólásod, hogy egy influenszerek által megvezetett tartalomfogyasztóként már-már egy olyan kaliberű jelenségnek gondolsz egy játéknak álcázott wasd mozifilmet, hogy a címét lerövidítve dobálózol vele, mintha valami köztudomású dolog lenne, és akörül pörögne az univerzum.
Nehéz a világra reflektálni, hiszen mindenki a saját elméjében gyökerezik. Csak én nem gondolom azt, hogy a gépemen lévő kb 20 db játék lenne a világ tótusz faktusza, amire katatón előre és hátralengések közepette nyáladzik 8 milliárd ember.
-
Te hoztad fel a grafikát, a cikk is arról szólt, nem az a téma hogy kinek mennyire fontos.
Ha az emberek többségének nem számítana, akkor nem arra költenék a fejlesztők az erőforrásaik nagy részét. Szerinted a CP ilyen sikeres lenne, ha úgy nézne ki mint a gta3 vagy akár gta4 2024-ben? Talán te még el is hiszed az ilyen marhaságokat.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Kristof93 #11 üzenetére
most nemazért, de az emberfia azért élvezi a játékot, mert az nem a valóság ; ergó minél valósághűbb lesz egy játék, annál kevésbé fogjuk élvezni ; lehet a fiatalabb generációk már túlléptek ezen, de én még mindig jobban el tudok tévedni mondjuk az ELITE -vel való matekolással, vagy pl. egy screamer2 zúzással mint egy mai raytracinges csúcs-extra 3d akármiben. A lőtéri ebet nem érdekli a látvány, nem attól lesz jó egy játék.
-
GodGamer5
addikt
Már annak is örülnék, ha dobnák Nvidiánál a támogtását az RTX előtti kártyáknak és akkor több Indiana Jones szintű játék jönne. Az RT a jövő, kár ezen aggódni, a felskálázásokkal meg semmi gond nincs, mert csak így lehetséges ezt a szintet kiszámoltatni a géppel és a Dlss-nél Quality-n sokkal szebb is a kép, mint valamelyik okádék AA-al.
Aki meg fujjol a fejlődésre az szimplán igénytelen és nem játszott még maxon AW2-t, CP2077-et, Avatárt, SH2-t, vagy az új Indiana Jones-t. (Akinek nem inge nem veszi magára...) Pedig elképesztő élmény mindegyik. -
Predatorr
őstag
Nem tudom, ilyen sok a gyengénlátó, vagy ennyien kompenzálják hajlandatlanságukat /képtelenségüket a minőségi látvány megvásárlására, miközben a játékkal mégis megveszik, ha megveszik. Legalább 5 évre tervezek a 4080-nal, a gyönyörű kép 2 éve simogatja szemeimet, és havi 10e Ft-ba sem kerülne, ha csak úgy vettem volna, és kidobnám, de 140e-ért adtam el a 2080-at, és ennek is lesz még ára használtan, szóval inkább 6e körül. Az igénytelenek meg szidják csak, amit sosem láthatnak, legföljebb vmi szar tömörítéssel yt-on valóságnak hiszik.
Persze mindenki abba fektet, amibe akar, csak szén ciki a rt-t és tsait szidni, mert rögtön látni, ki nem próbálta. Csak hát honnan tudná?
-
Pikari
veterán
válasz
Kristof93 #11 üzenetére
vagy a grafikafüggő szemüveget kéne levenni, mert százból kb száz ember nem nézegeti mikroszkóp alatt, hogy néz ki egy árnyék, vagy hogy egy kard 2000 vagy 20000 polygonból áll -e, 5 vagy 50 meshből, 256x256 vagy 4096x4096os textúrából... el kellett jutni kb a geforce 8800 szintig, afölött már rohadtul mindegy, max a nagyobb felbontásokhoz kell némi extra izomzat és vram, az meg api szempontból nem egy túl releváns kérdés. van kivétel biztosan, te például ilyen vagy, és fontos neked a grafikai minőség további végletes növelése, a többiek meg angry birds/world of warcraft szintű vizuális élménynél többre nem vágynak. és ez nekik okoz főleg megterhelést, hogy azt mondod, na ideje új videókártyát / gépet / mindent is venni, fogyasztói társadalom. nyilván a pénz főleg tőletek jön, akik nyitottak az újdonságokra, ezért próbálják a ti igényeiteket követni a gyártók, és a fejlesztők is, miközben ironikus módon a társadalom gyakorlatilag 100%-a ellenérdekelt abban, hogy tízszeres erőbefektetéssel és költséggel újraírjanak egy enginet azért, hogy 30 fps helyett 35 fps-el fényeskedjen valamiféle "mindent megváltoztató új paradigma".
-
Predatorr
őstag
Az AMD, az nV, vagy az Intel meghajtóira gondolt a költő, mint „kifejezetten jó”-k?
Hardverközeli megoldások már voltak 30-40 éve.
DX11-ben lenne RTX?Ja, az nem emelte új szintre a látványt.
AMD-sek szerint, nyilván.
-
sTERNI
senior tag
"maga a technológiai háttér lehetővé tesz olyan dolgokat, amire ma még nincs lehetőség."
Mindig is szerettem volna olyan dolgokat, amikre eddig még nem volt lehetőség.
Ennyi erővel mondhatná a cikk, hogy lesz valami ami majd jobb lesz aztán kész. Kár a betűket pazarolni. -
hapakj
őstag
Az persze igaz, hogy a dx12 és vk sem volt képes olyan új szintre emelni a grafikát a dx11 és opengl helyett
- Akkor most ezt a látványt d3d11-el vagy OpenGL-el: [link] Már nem hogy lassabban nem lehet, hanem szerintem egyáltalán nem.Amúgy az új grafikus API-k, még tényleg kinda koraiak. A Vulkan, meg a DX12 még egész jó állapotba vannak, s a featureök jelentős része sincs kihasználva.
De amúgy egy tisztítás tényleg jól jöhetne, kivágni az elavult VGA-kat (Fermi, Kepler) amiknek még a resource binding modellje nem a legjobb. Én mondjuk az DXR képes kártyákat venném alapul, s minden ami elavultabb az API-ban azt kivágni és csak ezekre a képességekre koncentrálni.
-
DaVE-1
senior tag
Inkább már az új apuk jöjjenek. 780M óta nagy a csend asztali fronton
-
paprobert
őstag
Van már ezekkel a funkciókkal részben kompatibilis hardver a piacon?
-
Pikari
veterán
Elég meredek lenne máris leváltani azokat az apikat, amiket csak épphogy elkezdtek megszaglászni a fejlesztők.
Az persze igaz, hogy a dx12 és vk sem volt képes olyan új szintre emelni a grafikát a dx11 és opengl helyett, mint ahogy ezt mindenféle elkeseredett lobbisták és kommentelők sugalmazni próbálják már hosszú évek óta. Szóval felőlem aztán mehet a dx12 meg a vk is a szemétbe. Csak azt nem szabad elfelejteni, hogy ma már eléggé hosszú fejlesztési idők vannak, és a felhasználók sem dobálják ki a szarjaikat kétévente. Főleg nem akkor, ha nem létező problémákra hivatkozva akarják kidobatni a régi hardvereket. (nem csak grafikai apikra gondoolok, hanem pl microsoft vs tpm).
Új hozzászólás Aktív témák
- Hosszabb bemutatót kapott a Borderlands 4
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Windows Insider Program
- Autós topik
- Nagyrobogósok baráti topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Yettel topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB 256 bit GDDR5 Jó állapotú
- ASUS GeForce RTX 5060 Dual OC 8GB GDDR7.VGA beszámitás,3 ÉV GARANCIA!!
- Garis ZOTAC GeForce RTX 4070 Ti Trinity 12GB GDDR6X videokártya
- Gainward RTX 4080 Phoenix 16GB - 12 hónap garancia
- ASRock RX 5700 XT 8GB GDDR6 Phantom Gaming Elite Eladó!
- Creative Sound BlasterX G5 (70SB170000000) (Sound Blaster) (DAC)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Telefon felváráslás!! Samsung Galaxy S22/Samsung Galaxy S22+/Samsung Galaxy S22 Ultra
- Samsung Galaxy S21 Ultra , 12GB , 128 GB , Kártyafüggetlen
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged