Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #125 üzenetére
Meg mindig nem adtal valaszt arra, hogy hova tunik szerinted a dugattyu mozgasi enerigaja. A linkelt oldal az enegiat szamitasarol szol, amit senki sem vitatott. Viszont van egy ugynevezett energiamegmaradasi tetel. Tehat a dugattyu enerigaja eltunni a semmibe nem tud, csak atalakulni egy masik energiava. Itt megtalalod azt is, csak jobban vissza kell lapoznod:[link]
Tehat a kerdes: Hova tunik szerinted a dugattyu mozgasi energiaja, ami nem tud hasznosulni? Nagyon ugy tunik, hogy fogalmad sincs rola, mert nem tudsz konkret valaszt adni.(Masfelol szerinted az egyetemi tananyagban miert felejtettek ki a dugattyu kinetikus energiajat a motor vesztesegei kozul? [link] . Lehet talan, hogy az megsem veszteseg? )
Harmadreszt javaslom vegezzel egy gondolatkiserletet: Van egy lezaratlan dugattyuhaz, benne egy dugattyuval, hajtokarral, osszekotoruddal es fotengellyel. Nincsen surlodas, nincsen kozeg, azaz vakuumban van). Meglokod a dugattyut, azaz kozolsz vele E0 energiat. Mi fog tortenni a rendszerrel? Meg fog allni? Forogni fog? Hova tunik a kezdeti energia?
-
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #123 üzenetére
"Mi van?"
Tudod, van az az alap keplet, hogy F=m*a. Namost az a, azaz a gyorsulas a fordulatszamtol fugg, az m, a dugattyu tomege, igy adodik a kettobol az F, azaz az erohatas. Ez az erohatas nem lehet akarmekkora, mert az anyagok turokepessegenek is van hatara, lasd szakitoszilardsag, folyashatar, stb.
"A munkaütemben ható, üzemanyag égés okozta nyomást nem kell figyelembe venni?"
Nem mondtam, hogy nem kell, ezek kumulativ dolgok. Azaz, a megengedett tartomanyon belul kell maradnia a ketto osszegenek, igy nyilvan az az erohatas, ami a dugattyu gyorsitasara/lassitasara megy el, az nem lesz hasznosithato a fotengely kihajtasan."Ha tartós súrlódás lépne fel, gyakran kellene motort felújítani."
Minden csapagy surlodik valamilyen mertekben, hiaba van kenese, mindossze a kenessel a surlodas minimalizalodik, de nem lesz nulla. A motorokat igy is gyakran fel kell ujitani, 300 es 600ezer km kozott elofordul a fotengely es hajtokar csapagyazasanak a csereje is. Egy versenymotornal pedig nem ritka, hogy 1-2 verseny utan kuka az egesz motor. Szoval ja, most rajottel arra, amit kb. mindenki tud 10 eves kortol."Az állítólagos diploma munkádat még mindig nem küldted el nekem. "
Megmondtam, hogy nem kuldom el, nem kell neked bizonyitanom semmit se es foleg nem fogok szemelyes adatokat szivarogtatni a neten.Ellenben meg mindig varom, hogy hol allitja rajtad kivul barki is, hogy a dugattyu mozgasi energiaja a veszteseg.
-
Hieronymus
veterán
Az előgyújtást is a fedélzeti számítógép szabályozza.
Sőt. Egy munkaütemen belül többször fecskendeznek az égéstérbe üzemanyagot, nagyobb hatásfok érdekében."Mert a dugattyu tomege meghatarozza a hajtokarokra hato ero nagysagat es igy az azokban fellepo surlodas nagysagat is.."
Mi van?
A munkaütemben ható, üzemanyag égés okozta nyomást nem kell figyelembe venni?
Mármint hol lép fel jelentős súrlódás a hajtókaron?Mind a két csapágyazás siklócsapágy. A kialakult olajfilm viszkozitása okoz némi közegellenállás veszteséget. Súrlódás lép fel rövid ideig a motor indítása és leállításakor.
Ha tartós súrlódás lépne fel, gyakran kellene motort felújítani.Nem értesz hozzá. Nem tanultad. Alapvető mechanikai ismeretek hiányában osztod az észt.
Az állítólagos diploma munkádat még mindig nem küldted el nekem. Ami nem létezik azt nem lehet megosztani. -
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #121 üzenetére
"Akkor miért miért csökken a megtermelt nyomaték és teljesítmény egy adott fordulatszám fölött?"
Mert az elogyujtas szoge nem valtoztathato korlatlanul, az egester geometriaja adott, es az eges sebessege is korlatozott. Azaz a benzin nem fog azert gyorsabban elegni, mert te nagyobb fordulatszamot szeretnel.
"És miért próbálnak a lehető legkisebb tömegű dugattyút és dugattyúkart gyártani a versenyautóknál?"
Mert a dugattyu tomege meghatarozza a hajtokarokra hato ero nagysagat es igy az azokban fellepo surlodas nagysagat is, es ez az erohatas nem lepheti tul a szerkezeti anyagok turokepesseget, mint pl. a hajtokar szakitoszilardsagat. Tovabba a tengelyre hato rezgesek es a kiegyensulyozatlansag csokkenteseben is fontos szerepe van. Szoval a dugattyu tomeget azert kell csokkenteni a nagy fordulatszamhoz elsosorban, hogy ne szakadjon szet az anyag, masodsorban azert, hogy dinamikusabban lehessen valtoztatni a fordulatszamot, harmadsorban pedig azert, mert a hajtokarcsapagyazasban igy csokken a surlodas. Tovabba a vibracio miatti ellensulyok meretet is lehet csokkenteni, amivel csokken a fotengely tehetetlensege(->dinamika no).Hülyék és nem értenek hozzá vagy mi?
Mikor mondtak, hogy azert kell csokkenteni a dugattyu tomeget, mert a dugattyu mozgasi energiaja a veszteseg? Ilyet senki se mondott, ezt csak te kepzeled a dolgok moge, mert nem erted, hogy miert es hogyan mukodik. Nem veletlen, hogy nem is tudsz ilyen relevans allitast hivatkozni. -
Hieronymus
veterán
"mert ez az energia nem tunik el sehova. Amennyi energiat atvesz gyorsulaskor a fotengelytol, ugyanannyit visszaad neki lassulaskor."
???
Akkor miért miért csökken a megtermelt nyomaték és teljesítmény egy adott fordulatszám fölött?
És miért próbálnak a lehető legkisebb tömegű dugattyút és dugattyúkart gyártani a versenyautóknál?
Hülyék és nem értenek hozzá vagy mi? -
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #119 üzenetére
Nem maradtam ki, csak ez nem okoz veszteseget, mert ez az energia nem tunik el sehova. Amennyi energiat atvesz gyorsulaskor a fotengelytol, ugyanannyit visszaad neki lassulaskor. Tehat ide-oda atadodik, nem tunik el. Ha tobb dugattyu van a fotengelyen, akkor a fotengelyen keresztul atadjak ezt az energiat egymasnak. Ha egy, akkor meg rendszerint lendkerek segitsegevel biztositjak, hogy ez az ingazo energia ne okozzon nagy fordulatszam-valtozast a fotengelyben.
Tehat meg mindig az a kerdes, hogy hol a veszteseg? Hova tunik szerinted a dugattyu mozgasi energiajanak a maximuma egy fordulatban, amikor az haszonosithatatlanna valik? Mert felgyulemleni nem tud a dugattyuban, a masodik fordulatra mar nem lesz benne ketszer annyi energia, a harmadikra haromszor, stb...
-
Hieronymus
veterán
Gondolom kimaradtál a kilencedik évfolyamból. Akkor tanítják. munkavégzés, Gyorsítási munka, mozgási energia.
A főtengely egyetlen fordulatára, A 0 foktól 90 fokig gyorsul a dugattyú, majd 90 és 180 fok között nullára lassul. Ez a folyamat megismétlődik 180 és 360 fok között.
Egyszerűsítve 4 x gyorsul 0 és 90 fok között a dugattyú. A lassulás negatív gyorsulás. A lassulásba befektetett munka azonos a gyorsuláséval.
Másolok a tananyagból.
"Látható, hogy ez a munkavégzés - nevezzük a továbbiakban gyorsítási munkának - két, csak a testre jellemző tényezőtől függ: a gyorsítandó test tömegével egyenesen arányos, míg a kezdősebesség és a végsebesség négyzetesen szerepel a kifejezésben."
Einstein ezt energiára fordított át E = mc2 Végül is ugyan az a kettő. Munkát végezni energia befektetéssel lehet.A korábban linkelt nyomaték és teljesítmény görbéken jól látszik, mekkora fordulatszám esetén lehet a maximumot elérni. Tovább emelve a fordulatszámot, már csak csökkenő mértékű teljesítményt képes leadni.
A turbófeltöltő rendszerek is csak a maximális nyomaték fordulatszámáig tudnak többletet termelni. Fölötte már nem adnak plusz nyomatékot.
-
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #117 üzenetére
Nem lehet leirni konkretan? Mert nagyon puffogsz rajta, de valahogy sosem sikerul konkretizalnod, hogy mirol is van szo. Nyufodtan irjal kepletet, ha leirni nem tudod. Az, hogy mozog a dugattyu, az nem veszteseg, hiszen a mozgasi energia hasznosithato, forgassa atalakithato es arra van szuksegunk egy motornal.
Nyugodtna ird ide, hogy egy fordulat alatt hogyan kell ezt a veszteseget szamolni.
"A hőképződés nem közvetlen veszteség."
De, ha feleslegesen sok van belole, marpedig a motorokra az jellemzo, hogy inkabb huteni kell oket, mint futeni. Maga az uzemanyag egese is aranyaiban tul sok hotermelodessel jar, amit kezelni kell. -
Hieronymus
veterán
Nem lehet megérteni, hogy a hőveszteségeken kívül más veszteségek is léteznek!?
Ráadásul A hőképződés nem közvetlen veszteség. Emeli munkaütem nyomását.
A hőképződés emeli a munkaütem nyomását. Hajtja a motort.Tudod egy transzformátor, elektromotor esetében veszteség a hőképződés. A belsőégésű motorok esetében nem veszteség.
Egyre inkább kétségeim vannak abban, hogy ezt megérted.
-
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #115 üzenetére
Nem az volt a kerdes, hogy a dugattyu mozgatasabol fakadoan lesz-e veszteseg, hanem az, hogy ez az energia hova tunik, mi lesz belole? Mert te azt tagadtad, hogy hove alakul. A mokus viszi el?
Einsteinnek milyen egyenlete van a dugattyu mozgasara?
-
Hieronymus
veterán
Nem tanultál géptant. A dugattyú mozgatásába fordított energia, veszteség. Minél magasabb a fordulatszám, annál nagyobb a mozgatásba betolt munka. A teljesítmény veszteség.
Aki ezt nem képes megérteni, az szellemileg mozgáskorlátozott.
Linkeltem az Otto motor teljesítmény és nyomaték görbéjét. Az egyre növekvő fordulatszán kialakul egy nyomaték és teljesítmény maximum, A fordulatszámot tovább növelve esik a nyomaték és teljesítmény. Tovább növelve a fordulatszámot drasztikusan esik a motor hatásfoka.Miért?
Mert a megtermelt munka egyre nagyobb részét emészti a dugattyú mozgatása.
A "mérnök úrnak" még mindig nem sikerült a diploma munkáját megosztani velem. -
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #113 üzenetére
Ja, meg mindig varom az energiamerleget, hogy hova tunik szerinted a dugattyuknal az energia es mi az ami az "invertalasnal" felemeszti az energiat es be kell taplalni (es nem surlodas, vagy kozegmunka, mert ezeket implicit tagadtad), csak elegansan elkerulted a temat
-
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #111 üzenetére
En jottem a magnesmotor nemletezesevel, te meg ravagtad, hogy a PMSM is magnesmotor... Szoval meg mindig te irsz marhasagokat.
Egy hajvago adatlapjara meg azt irnak amit akarnak, ugyanolyan baki, mint pl. a valtoaram, ami max a vasuton fordul elo. (Vagy az invertalo mozgas, amit igazabol alternalo.) A muszaki analfabetak nem ismerik a szavakat, ez van, de szerencsejuk, hogy muszaki analfabetaknak irjak az adatlapot is, igy nem zavar kb. senkit se.
Legyszi ne egesd magad tovabb.
-
Hieronymus
veterán
"Magnesmotor pedig nincs, csak hogy tudd."
Ezt magaddal beszéld meg, ne velem. Te jöttél a mágnesmotorral, nem én!
Minek írsz marhaságokat?Amúgy lineáris mágnesmotornak hívják például a hajvágógépekbe épített, rezgőkés mozgató mechanikát.
Például a Gordon Black Diamond professzionális hajvágógépben van.Kár volt megírnod a hozzászólásod.
-
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #107 üzenetére
Magnesmotor pedig nincs, csak hogy tudd. Kevered az allando magneses motorral, ami nem egy alfajtaja a magnesmotornak. A magnesmotor a szabadenergias szerencsetlenek vesszoparipaja, akik kb. annyit ertenek a fizikahoz, mint te.
-
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #107 üzenetére
Nem allitotam, hogy allitottad, hanem megeloztem, hogy allitsd. Az nem szalmabab erveles.
"Ami a kiindulási alap, Otto motortól eltér a paramétereiben."
Annak is kb. ugyanez lesz mas ertekkekkel, tesek egy otto motorra ugyanez a meres.
Egyedul azert vagtam be azt a kepet, mert az szepen fel van iratoz, nem akartam, hogy a felirat nelkuli gorbektol megzavarodj.
"Invertáló mozgásról volt szó."
Amibe csak azert kell allandosult allapotban(tehat allando fordulatszamon energiat fektetni, mert surlodik. Egy surlodasmentes es kozegmunkatol mentes esetben a dugattyu es a fotengely kozott lengedezik a forgasi energia es a mozgasi energia, ahhoz, hogy iranyt valtson a dugattyu nem kell semmilyen kulso energia a fotengely felol. -
Hieronymus
veterán
Teljesen lényegtelen, hogy mi érdekel téged. A fizika és annak részeként a mechanika nem változik meg attól, hogy másként képzeld.
"... ne gyere olyan baromsagokkal, hogy hangot ad ki, meg rezeg es az hude sok energia ..."
A te érvelési hibád a szalmabáb állítás és azt ütöd. Rajtad kívül nem állította senki, a hang kiadása sok energiát igényel. A rezgést sem mondtam.Invertáló mozgásról volt szó.
Tudod, a dugattyú, a hengerben invertáló mozgás végez. Ha vizuális típus vagy könnyen megértheted a problémát.
Itt a link
nemcsak neked.
A linkeden lévő diagram Diesel motor. Ami a kiindulási alap, Otto motortól eltér a paramétereiben. Ráadásul túl bonyolult sokkal több információ van rajta a szükségesnél.
Kölcsönöztem egy egyszerűbb és érthetőbb ábrát.Ez elég régi ábra, de mutatja a lényeget. A legmagasabb nyomatékú fordulatszám tartományában, legalacsonyabb a fajlagos üzemanyag fogyasztás. Tehát itt a legolcsóbb üzemanyag fogyasztásból tölteni az akkumulátort.
A lázálmaidat és mágnesmotor építést tartsd meg magadnak.
Ráadásul ebben is tévedsz. A mágnesmotor építésének nem mechanikai akadályai vannak. Van működő mágneses motor. Elektromotornak hívják. Korábban azt írtad, hogy villamos gépek hajtásából diplomáztál.Továbbra is érdekel engem a diploma munkád. Abban talán szakszavakat használsz, helyesen fogalmazva.
-
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #101 üzenetére
Semmit nem neztem be, haladasrol volt szo es egy darab gyorsulasrol sem. Az, hogy bent mit csinal a dugattyu senkit sem erdekel(az is ket dolgot tud, azaz ugyanoda megy az energiaja: vagy megmozgatja a fotengelyt, vagy surlodik a kornyezetevel es hove alakul). Az az erdekes, mennyi uzemanyag megy be a motorba es mennyi energia jon ki a fotengelyen. Ezt pedig merik, es ez mutatja meg a hatasfokot. A kulonbozet pedig hove alakul, mert mast nem tud(es most ne gyere olyan baromsagokkal, hogy hangot ad ki, meg rezeg es az hude sok energia).
Ezt a hatasfokot pedig fekpadon merik allando terheles mellett(ezt jelenti a valtozatlan sebesseggel torteno haladas is, amit ideztel). Lasd: [link]
Ha szepen vegigmesz a kek gorbek menten, pl a 10 loerohoz huzottnal balrol jobb, akkor latod, hogy egyre nagyobb lesz az uzemanyagfogyasztas, hiabba ugyanakkora a leadott teljesitmeny.Te pont olyannak nezel ki, aki mar annyit tud a mechanikarol, hogy megprobal magnesmotort epiteni...
-
tha_answer
őstag
válasz
Hieronymus #104 üzenetére
kivehetjuk, mint jelentos kulonbseget a vilnyauto javara. bocs ha nem fogalmaztam vilagosan.
-
Hieronymus
veterán
válasz
tha_answer #103 üzenetére
"a hybridnel is kb kivehetjuk a fekkopast,"
KB nem felejtheted el a fékkopást.
Attól függ mekkora visszatöltést tervez az adott gyártó. Például a Ford olcsó hibridjeiben csak egy gyorsításra elegendő energiát tárol az akkumulátor. A a fékezés az önindító motor helyett beépített elektromotoron múlna, már az összes ilyen össze lenne törve.
A visszatáplálást a beépített generátor és akkumulátor kombó képessége és töltöttségi állapota határozza meg.Frissenfeltöltött akkumulátor esetében nem lesz visszatáplálás.A hibridek esetében kevéssé gond a műszakivizsga. Az EV műszaki bukások nagy részét A használat hiányában, a fékek szétrohadása okozza.
Ajánlott legalább naponta egyszer erősen fékezni elektromos autókkal. -
tha_answer
őstag
válasz
tha_answer #102 üzenetére
az ev nem oldja meg a problemat, csak greenwashingel.
a hybridnel is kb kivehetjuk a fekkopast, tehat lenyegeben mindegy hogy ev vagy ice, mint az abrabol latjuk.amig a diesel energiasurusegehez kepest kanyarba sincs a akksike, addig meg.
fizika, amivel a sotetzoldek sajnos hadilabon allnakha meg a co2vel meg a noxal van baj: ne vegyel levegot, es ne edjel rantotthust.
-
tha_answer
őstag
"These figures show how as vehicle exhaust emissions have declined, the non-exhaust
emissions have been slowly increasing with increasing traffic levels and are becoming a much larger share of overall PM10 and PM2.5 traffic emissions. The proportion of total NEE from brake wear, tyre wear, road surface wear has increased from 39% of total UK road transport emissions of PM10 in 2000 to 73% in 2016; for PM2.5 the proportion of NEE has increased from 26% in 2000 to 60% in 20162.
Without any NEE abatement this trend is predicted to continue so that by 2030, the non-
exhaust sources will contribute to 94% of total UK road transport emissions of PM10 and 90% of PM2.5."https://uk-air.defra.gov.uk/assets/documents/reports/cat09/1907101151_20190709_Non_Exhaust_Emissions_typeset_Final.pdf
-
Hieronymus
veterán
"Ne tereld a dugattyu mozgasara a temat, ezt irtad:"
Ha emlékeznél még arra mit írtál, nem írnál hülyeséget.
(#94) Reggie0: "Ha 50-nel mesz 2-esben vagy 3-asban akkor eltero fogyasztast fogsz kapni, pedig a mozgasi energia az ugyanaz. A tobblet energiabol nem gyorsulas lesz, hanem ho."
A (#95) hozzászólásomban idéztem tőled. Dőlt betűkkel, idézőjelek között.
Én kérek elnézést, hogy benézted!
Tényleg fogalmad sincs mechanikáról. A belsőégésű motorok működéséről még kevesebb ismerettel rendelkezel.
A Wikiből idézve a mechanikai munka lapjáról."Mechanikai munka végzésekor egy test erőhatások általi gyorsítása vagy lassítása (folyamat) történik, mely során a test energiája (állapot) megváltozik. A klasszikus fizikában a kinetikus energiát egy adott mozgásállapot-változáshoz szükséges mechanikai munkából származtatják"
A dugattyú, a dugattyúkar és dugattyúgyűrűk mozgási sebességének (és irányának) változtatása energiát emészt el. Egy bizonyos fordulatszám felett, a fordulatszám további emelésével kevesebb nyomaték termelődik, mert már a dugattyú rángatásába befektetett munka magasabb mint a fordulatszám növelésével megtermelt nyomaték. Kicsit egyszerűsítve, mert további veszteségek is keletkeznek. Természetesen a hőveszteségen kívül.
-
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #99 üzenetére
Ugysem ertened, az alapveto fizika sem megy neked.
Ne tereld a dugattyu mozgasara a temat, ezt irtad:
"Ez egyaltalan nem igaz. Ha 50-nel mesz 2-esben vagy 3-asban akkor eltero fogyasztast fogsz kapni, pedig a mozgasi energia az ugyanaz. A tobblet energiabol nem gyorsulas lesz, hanem ho."
Nem.
Es innen jott a dugattyumozgasos hamukazasod. Marpedig egy belsoegesu motor modelje, miszerint bemegy a levego es uzemanyag, ebbol az uzemanyag adja a bemeno energiat, kimenete pedig a tengelyen levo forgo mozgas, ahol a hasznos energiat kapjuk, valamint a kipufogogazzal tavozo ho es a hutokorben leadott ho, de mind a ketto nem hasznos jelen esetben. A hatasfok vizsgalatahoz nem is kell tudni, hogy hogyan mukodik belul, lehetne akar egy feketetoboz is, csak azt kell nezni, hogy mi megy be es mi jon ki.
Tehat a keplet egyszeru: ami nem a fotengely forgo mozgasava alakul, az hoenergiava alakul es haszontalan. A hatasfokot meg ugy szamoljuk, hogy a kapott hasznos teljesitmenyt(energiat) elosztjuk az osszes felhasznalt teljesitmennyel(energiaval).
Ennyi az egesz. Ez eloszor ertsd meg aztan majd elmagyarazom egy grafikonnal neked, hogy allandosult allapotban, tehat allando folyamatos terhelesnel hogyan alakul a fogyasztas es ezaltal a hatasfok.
Szoval majd jelezd, ha erted a motor energiamerleget, aztan folytatjuk.
-
Hieronymus
veterán
Nem hővé alakul.
"... hajtasiranyitasbol diplomaztam."
Már gondoltam rá. Mechanikát nem igazán tanultál. Remélem fluxuskondenzátort tudsz tervezni.
A motor dugattyú mozgatásának mechanikájába fektetett munka, nem hőveszteség. Egy úrhajó mozgatásába befektetett munka, nem hőveszteség. A jármű gyorsításába befektetett munka nem hőveszteség. Ha nincs rekuperáció, akkor a lassításából kinyert munka, a fékek koptatásos hőveszteségeként távozik.
Azért kíváncsi lennék a diplomamunkádra dobd már át egy PU-ben.
-
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #97 üzenetére
Csak villamos gepek es hajtasokbol, hajtasiranyitasbol diplomaztam.
"Minél nagyobb a motor fordulatszáma, annál nagyobb munkát kell végezni, a dugattyú és hajtókar invertálásához."
Tehat az lesz amit mondtam: hove alakul. Ez amugy a motor belso vesztesege, ami rontja a hatasfokat, benne van abba amit mondtam.
Szerinted a mechanikai vesztesegbol mi lesz?
Tobbivel nem is folytatom, egy ilyen alap dologgal nem vagy tisztaban, ez erettsegi szintje alatt van.
-
Hieronymus
veterán
Ugye nem tanultál mechanikát?!
Tök mindegy mit írsz le. Minél nagyobb a motor fordulatszáma, annál nagyobb munkát kell végezni, a dugattyú és hajtókar invertálásához.
Ezért készítik a lehető legkisebb tömegűre ezeket az alkatrészeket.A Ford fedélzeti számítógépe közvetlenül adja meg a termelt nyomatékot mennyiségét. Az 1.6 literes TDCI MK2 alapjáraton 4-6 Nm nyomatékot termel alapjáraton ennyi kell a motor forgásban tartásához.
Ha üresjáratban nyomod gázpedált, a megtermelt nyomaték és a megnövekedő mechanikus veszteség egyensúlyát adja az adott fordulatszám. (És a hőveszteség.)
A modern befecskendezős motorok esetében a gázpedállal csak a nyomaték igény mértékét közlöd a számítógéppel. Egyszerűbben fogalmazva a fordulatszámot írod elő a számítógépnek. A számítógép az ehhez szükséges levegő és üzemanyag mennyiséget szállítja a motor égésterébe.
Ha megnézed egy motor teljesítmény görbéjét, akkor látod, hogy a fordulatszám emelése csak egy ideig emeli a motor teljesítményét. Utána már csökken. A csökkenést a folyamatosan növekvő mechanika mozgásba fektetett munka okozza. Értelmezd Einstein képletét a dugattyú gyorsulására a nulla és maximális sebesség figyelembe vételével. A különböző fordulatszámokon.
"Bravo, remeltem, hogy nem kell kilometeres kormondatokat irni, hogy ertsd mire gondolok."
De pontosan kell fogalmazni.
"De a hajtaselektronikaval, szabalyozassal egyutt mar simit."
Az elektromos hajtást akartad megfogalmazni, de még most sem sikerült. Továbbra sem simít. Mit simítana?
A nyomaték termelésre segít rá vagy teljes egészében átveszi a munka végzést.Nincs itt kérem simogatás.
Azt azt még nem értelmezted, miért tökön lövés benzinből előállított (minimum 60% veszteség a benzinmotorban) elektromos energiává alakítva (további veszteség), akkumulátorban tárolva (további veszteség), elektromos motorral (további veszteség) felhasználni nyomaték termelésre.
Nyeresége ennek a módszernek csak akkor van, az Otto motor a szükséges nyomaték többletet maximum 20% hatásfokkal állítaná elő. Kb az idegbeteg taxis esete.De folytasd kérlek, ha gondolod.
-
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #95 üzenetére
Szent tudomany. Ha nem mozgasi energiava alakul az extra elegetett uzemanyagmennyiseg, es nem hove, akkor megis mi lesz belole? Problad ki az autoddal, hogy az 50-es sebesseg tartasa mellett melyik sebessegfokozatban mennyit fogyaszt, elarulom nem ugyanannyit fog. Az extra elegetett uzemanyagbol csak ho fog termelodni. Ne akard mar az energiamegmaradast meghazudtolni.
"Köszönöm a megerősítést ezt írtam én is."
Nem ezt irtad, azt allitottad, hogy a hatasfok nem lesz jobb, marpedig az jobb lesz."A belsőégésű motor mindig folyamatos terhelést lát kap. Csak nem mindig azonos mértékűt. "
Tehat nem folyamatos."Az akkumulátor nem simít semmit, az csak energiatároló egység."
Bravo, remeltem, hogy nem kell kilometeres kormondatokat irni, hogy ertsd mire gondolok. De a hajtaselektronikaval, szabalyozassal egyutt mar simit. Nyilvan egy kondenzator sem szuro, de egy kapcsuzemu tapban vagy egy ellenallassal mar szurot alkot... -
Hieronymus
veterán
"Ez egyaltalan nem igaz. Ha 50-nel mesz 2-esben vagy 3-asban akkor eltero fogyasztast fogsz kapni, pedig a mozgasi energia az ugyanaz. A tobblet energiabol nem gyorsulas lesz, hanem ho."
Nem.
A hőtermelés nagy része az elégetett üzemanyag mennyiségétől függ, és a súrlódási hőtől. Az utóbbi kevésbé jelentős.
A motor dugattyú és hajtókar invertáló mozgásából keletkezik a legnagyobb mechanikai veszteség.
Az egyik holtponton munkát kell befektetni mozgatásba, a félútig. Utána munkát kell befektetni a nullára lassításba a következő holtpontig. Minél nagyobb a motor fordulatszáma annál nagyobb a befektetett munka és többször is ismétlődik a munkafolyamat. Ez halmozott veszteség.
Többek között ezért van az, hogy a motor legnagyobb nyomatéktartománya és a legnagyobb teljesítménye nem esik egybe.
Először a nyomaték vesztés, majd a teljesítmény vesztés indul be egy átlagos Otto motor esetében.A hűvé alakulás amúgy segíti a munka végzést. Emeli a nyomást. A hűtésre csak azért van szükség, hogy a kenés megmaradjon. Illetve ne szabályozatlanul induljon be az üzemanyag levegő keverék égése.
"Tehat nagyobb a hatasfok a kisebb energiasuruseg aran. Azaz egysegnyi loketterfogatbol kisebb teljesitmenyt lehet kisajtolni, mint a hagyomanyos otto ciklusnal."
Köszönöm a megerősítést ezt írtam én is. A motor kevesebb nyomatékot termel, azt a hozzáadja az elektromotor. De ennek csak akkor van igazán jelentősége, ha nem üzemanyag égetéssel állítod elő az elektromos energiát. Még a barnaszenet felhasználó erőműveknek is magasabb a hatásfoka, mint az Otto motoré.
"Mert az akkumulator, mint ideiglenes energiatarolo, mint egy szuro, kisimitja a szakaszos mozgas okozta szakaszos terhelest es igy a belsoegesu motor mar csak folyamatos es egyenletes terhelest lat belole."
Szép próbálkozás. Csak kissé értelmetlen lett a mondat. A belsőégésű motor mindig folyamatos terhelést
látkap. Csak nem mindig azonos mértékűt. Ha gyorsítasz akkor többet, ha lassítasz, akkor kevesebbet.
Az akkumulátor nem simít semmit, az csak energiatároló egység.A tisztán elektromos hajtást az EV-re értettem. És nyilván nem belsőégésű motorral termelt energiával üzemeltetik. Inkább az atomerőművet csatolják le róla Vagy a napenergiát hasznosító rendszereket. De egyiket sem viszi magával. A HEV-ek meg viszik.
mHEV - lágy hibrid rendszer nem tárol sok energiát. Önerőből elektromosan nem tud közlekedni.
Elméletileg jó, gyakorlatilag na ja.
HEV - A két hajtás külön - külön képes működni és össze is tudnak dolgozni.
A megoldás rákfenéje az akkumulátor mérete és súlya. Ha kicsi, akkor lágy hibrid kategória. ha nagy, akkor elektromos hajtás nélkül a megnövekedett tömeg, növeli a fogyasztást.
PHEV - kívülről is tölthető.Érdekes még az E-REV, ami az elektromos hajtásnak képes kiterjeszteni a hatótávolságát.
A legérdekesebb megoldás, amikor üzemanyag cellát építenek a járműbe. Önmagában nem termel annyi energiát, ami kiváltaná az akkumulátort, de a folyamatos töltés okán megnöveli a vezethető távolságot. Illetve állás közben tud önerőből tölteni. -
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #91 üzenetére
Nem felejtettem ki, irtam, hogy nyilvan a toltes es kisutes hatasfoka nem 100%, de azert 80%-nal boven jobb.
"Ráadásul drága üzemanyagból töltesz, rossz hatásfokkal." Ahogy draga uzemanyaggal autozol rossz hatasfokkal. Az uzemanyag arat most el is lehet felejteni az egeszbol, az akar HEV-et hasznalsz ugy, hogy sosem toltod, akar ICE-t hasznalsz az ugyanannyi.
"Mind a három esetben van veszteséged."
Nem az a kerdes, hogy van-e veszteseg, hanem az, hogy ez a veszteseg nagyobb lesz-e egy belvarosi dugos araszolasnal, ahol a motort leallitani sem kell, sot meg uresjaras sem lesz, mint az araszolo ICE eseten. Es itt van meg az az elonye ami miatt a varosi forgalomban egy HEV sokkal kevesebbet fogyaszt, mint egy ICE.Ez nem jelenthető ki, még általánosságban sem. Sokkal több mindentől függ a motor hatásfoka.
"Ha egy motor többlet energiát termel, azt a gyorsításra használja fel."
Ez egyaltalan nem igaz. Ha 50-nel mesz 2-esben vagy 3-asban akkor eltero fogyasztast fogsz kapni, pedig a mozgasi energia az ugyanaz. A tobblet energiabol nem gyorsulas lesz, hanem ho.Azokban nem a hatásfok nagyobb, csak más a karakterisztikája a motornak.
De, a hatasfok is nagyobb. Mar a wikipedia is ezzel kezdi:
"The Atkinson-cycle engine is a type of internal combustion engine invented by James Atkinson in 1882. The Atkinson cycle is designed to provide efficiency at the expense of power density."
Tehat nagyobb a hatasfok a kisebb energiasuruseg aran. Azaz egysegnyi loketterfogatbol kisebb teljesitmenyt lehet kisajtolni, mint a hagyomanyos otto ciklusnal."Az akkumulátor töltése miért jelentene folyamatos terhelést? Egyszer el kell használni azt a sok betárolt energiát."
Mert az akkumulator, mint ideiglenes energiatarolo, mint egy szuro, kisimitja a szakaszos mozgas okozta szakaszos terhelest es igy a belsoegesu motor mar csak folyamatos es egyenletes terhelest lat belole.
"A tisztán elektromos hajtás nagyjából negyed annyi energiafelhasználásból el van, a belsőégésű társaik."
Csak az autoban negyedannyi az energiafelhasznalas. Igazabol a BEV is egyfajta HEV, csak a generatorat es a belsoegesu motorjat lecsatlakoztatva kozlekedsz vele, amikor kihuzod a konnektorbol. Szoval nincs ertelme ezt igy nezni, egyaltalan nem olyan rozsas a BEV se.
-
mjani1172
addikt
válasz
mjani1172 #92 üzenetére
Talán ez jellemzi legjobban most Európát.
Ez maradt, a kultúra.... -
mjani1172
addikt
válasz
Hieronymus #86 üzenetére
Nem véletlen, hogy kiállnak a hibridek támogatásából a kormányok.
Ha errefelé tereled az megint más.... Igen,igen az európai szakértők.Azok nagyon okosak.Látszik milyen jól fut Európa szekere,csak úgy szárnyal az ipar......Amerika itt nem diktál, és Kínát is hamarosan letaroljuk.Az autók, a megélhetés egyre olcsóbb.
Azt, hogy az európai unió és az európai kormányok mennyi hülyébbnél hülyébb dolgot csinálnak, én nem tartanám egy műszaki vitában érvnek. Pláne nem jónak.
Én pont ellenkezőnek látom. -
Hieronymus
veterán
" a haladashoz 10kW-ot vesz fel a motorbol 100 masodpercig es tolti az akkut 1kW-al, akkor 11kWs energiat vesz fel, majd utana az akkurol 10kW-al megy 10 masodpercig, akkor az belsoegesu motorbol 0kWs-t vesz , tehat osszesen 11kWs energiat hasznalt el."
Ugye, néhány dolgot kifelejtettél a számításból.
Az akkuba töltött 10KW-ból a legjobb esetben is csak 8-at tudsz a mozgatásra felhasználni.
A benzin motoroddal is kell valamit csinálni.
1 leállítod majd újra indítod.
2 hagyod alapjáraton üzemelni.
3 tekerteted az elektromos motorral.Mind a három esetben van veszteséged. Ráadásul drága üzemanyagból töltesz, rossz hatásfokkal. Bőven 20KWs lenne az energia felhasználás.
Mondjuk az is érdekes, hogy mi ez a jármű. Az e-up 32kWh-s akkumulátorral van szerelve."...a nagyobb terhelessel kozelebb kerul a jobb hatasfoku zonahoz..."
???
Ez nem jelenthető ki, még általánosságban sem. Sokkal több mindentől függ a motor hatásfoka."Javit rajta azaltal, hogy feltolti az akkut, ami a motornak folyamatos es allando terhelest jelent, ezaltal eltolja a munkapontot, ugy, hogy nem kukaba megy az energia, hanem le tudja majd adni."
Nem megy kukába energia. Ha egy motor többlet energiát termel, azt a gyorsításra használja fel.
Az akkumulátor töltése miért jelentene folyamatos terhelést? Egyszer el kell használni azt a sok betárolt energiát."...egyes modelleken eleve jobb hatasfoku a motor a mas ciklus miatt,"
Azokban nem a hatásfok nagyobb, csak más a karakterisztikája a motornak. A gyorsításhoz felhasznált nyomatékot az elektromos motor állítja elő. Tipikusan taxizni jó megoldás. Autópályán az előny elenyészik.A tisztán elektromos hajtás nagyjából negyed annyi energiafelhasználásból el van, a belsőégésű társaik.
Ehhez képest a hibridek csak játékok a szavakkal. -
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #89 üzenetére
Csak a pelda kedveert: ha a haladashoz 10kW-ot vesz fel a motorbol 100 masodpercig es tolti az akkut 1kW-al, akkor 11kWs energiat vesz fel, majd utana az akkurol 10kW-al megy 10 masodpercig, akkor az belsoegesu motorbol 0kWs-t vesz , tehat osszesen 11kWs energiat hasznalt el.
Ha belsoegesu motoros autod van, akkor meg 110 masodpercig megy 10kW-al, azaz ugyanugy 11kWs energiat hasznalsz el.
Ezen a hev-nel egyedul a toltesi es elektromos hajtasi hatasfok ront, viszont a motor jobb hatasfoku lehet, mar azon felul is, hogy a nagyobb terhelessel kozelebb kerul a jobb hatasfoku zonahoz es egyes modelleken eleve jobb hatasfoku a motor a mas ciklus miatt, ami ezt valamennyire kompenzalja.
Ezt a fogyasztasi adatokbol is latod, egy sima benzines tobbet fogyaszt atlagban, mint egy sima hev vagy phev.
"Amíg van töltés az akkumulátorban. Utána már az elektromos rész többlettömege inkább a veszteséget emeli."
Javit rajta azaltal, hogy feltolti az akkut, ami a motornak folyamatos es allando terhelest jelent, ezaltal eltolja a munkapontot, ugy, hogy nem kukaba megy az energia, hanem le tudja majd adni.
-
Hieronymus
veterán
"...A kocsit is ugyanezzel a hatasfokkal hajtja a motor, szoval eddig ezzel nincsen gond, az energiamerleg erdemben nem valtozott ettol..."
Magyarul töltésközben a motor a haladáshoz és a töltéshez állít elő energiát. A töltéshez rossz hatásfokkal, a hajtáshoz még sokkal rosszabbal. És milyen jó ez nekünk! Még jobban sikerül szennyezni a környezetet. Dugóban a legelőnyösebb.
"...mig az akkutoltes hatasfoka nem valtozik,..."
Hogyne változna. Nem mindegy az Otto motor fordulatszáma a hatásfok szempontjából.
De az akkumulátor töltöttségi szintje is befolyásolja a töltés hatásfokát. A veszteség leginkább hő formájában távozik."...Pont az a lenyeg, hogy a dugoban araszolasnal sokkal jobb lesz a rendszer hatasfoka, mar csak azert is, mert a csusztatott kuplungos elindulas es fekezesnel a motor hatasfoka iszonyatosan gatya..."
Amíg van töltés az akkumulátorban. Utána már az elektromos rész többlettömege inkább a veszteséget emeli.
Mondjuk az elektromos hajtás hatásfoka nulla sebesség közelében sem magas. A megindulás után már valóban sokkal jobb mint a belsőégésű motoroké.Már nagyon várom hogy kijöjjenek a modernebb akkumulátor konstrukciók. Már holnap cserélném elektromosra az autómat. Használtam munkára vw e-up autót. Imádtam.
-
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #86 üzenetére
A motor max 40% körüli hatásfoka mellett töltjük az elektromos hajtás akkumulátorát.
A kocsit is ugyanezzel a hatasfokkal hajtja a motor, szoval eddig ezzel nincsen gond, az energiamerleg erdemben nem valtozott ettol. Pont az a lenyeg, hogy a dugoban araszolasnal sokkal jobb lesz a rendszer hatasfoka, mar csak azert is, mert a csusztatott kuplungos elindulas es fekezesnel a motor hatasfoka iszonyatosan gatya, mig az akkutoltes hatasfoka nem valtozik, ahogy az elektromotoros hajtase se. Tehat osszessegeben meg rekuperacio nelkul is no az araszolas hatasfoka.
Az, hogy kihatraltak a hibrid mogul sokkal inkabb annak koszonheto, hogy sok adooptimalizalo modelt huztak ra a hibridekre a gyartok, valamint a kormanyok inkabb atalltak az elektromosok moge, egyszerre kettot hajtaslancot meg problemas lett volna tamogatni.
-
Hieronymus
veterán
válasz
mjani1172 #85 üzenetére
OK
Még egyszer.
Minden hibrid (elektromos) meghajtásnak véges az energia tartaléka.
Ha elfogy, marad fosszilis energia termelés.
Rosszabb esetben benziből történik az elektromos energia visszatöltése. A motor max 40% körüli hatásfoka mellett töltjük az elektromos hajtás akkumulátorát.
Jobb esetben, alacsony energiaszint mellett a vezető kiáll a legközelebbi töltőoszlophoz és maximumra tölt. Ja, nem. Megy tovább benzinnel.Nem véletlen, hogy kiállnak a hibridek támogatásából a kormányok. Nem hozta a hozzáfűzött reményeket.
Mindemellett a leghitványabb megoldás lenne a legelőremutatóbb. A fékezésből visszanyert energiát felhasználni a következő gyorsításhoz. Nem sikerült használhatóra megcsinálni.
-
mjani1172
addikt
válasz
Hieronymus #83 üzenetére
Ezzel le is írtam az összes hibrid hibáját.
Komolyan írod, hogy azért mert az egyik hitvány gyártó legócskább megoldása silány, akkor mindegyik az?
Az összeset írod, de én semmilyen párhuzamot nem látok ez, és pl. egy Prius V (de akár a régebbiek) között. Esetleg a Honda vagy a Nissan új hibridjei között. És a akkor a plug-in ról nem is beszéltem. -
KROK640
nagyúr
"Kinek lesz kedve és pénze (ha a trend így folytatódik) 15 millióért venni egy belépőszintű autót?" - valószínűleg jóval kevesebbeknek lesz kedve ezért új autót venni mint korábban. Akkor pedig - láttuk a chip hiány idején - majd felmegy az egekbe a használt autók ára is. Sőt, szerintem végeredménybe véve az autólopások száma is emelkedni fog. (mindemiatt egyébként a fentartási költségek is nőni fognak, pl drágább biztosítás)
Végeredménybe véve - legalábbias amíg a piac nem normalizálódik - kevesebben engedhetnek meg majd maguknak autót.(és ez lesz inkább jobb a természetnek, nem az, hogy áthelyezzük a kipufogóikat az erőművek kéményébe, meg akkugyártás mindenhez is).
-
Hieronymus
veterán
válasz
tha_answer #81 üzenetére
Ne viccelj már.
Az euro6d előírásban is csak korom és a nitrogén oxidok kibocsájtása van szabályozva. Minden más szennyezés megmaradt. Ráadásul kormot csak kiégetik a filterből. Ha tisztíthatóra tervezik, csökkenne a szén-dioxid kibocsájtás.A hibridek elektromos hajtása korlátozott.
A munkahelyemen lízing Fiestákat cseréltünk hibrid Fiestákra.
A benzin motor 1 literes lett, kicsit zsugorodott. Az elektromos rásegítés csak kondenzátor jelleggel működik. A gyorsítási igényt a gázpedállal jelzed. A fedélzeti számítógép eldönti, hogy van elég energia a "kondenzátorban". Ha igen akkor némi "turbó lyuk" után beindul a rásegítés.
Ha nem érte el a betárolt energia a minimális szintet, így jártál. Kinyomott kuplunggal nincs visszatöltés. Fékezéskor nem sok vizet zavar a visszatöltés. A gáz elvétele termel némi energiát a következő gyorsításhoz.
Városban járnak az autók. Hatos váltóval adták őket. Annyi előnye van városban a hatos kézi váltónak, mint vadászrepülőgépen a tolatóradarnak.
Ezen hátrányok ismertetése után büszkén jelentem, a fogyasztás nem csökkent. Inkább nőtt egy kicsit.Ezzel le is írtam az összes hibrid hibáját. Ha nincs tárolt energia az elektromos hajtáshoz akkor csak a belsőégésű motor dolgozik. Rosszabb esetben tölti az akkumulátort is.
-
Reggie0
félisten
válasz
tha_answer #81 üzenetére
Dehogynem, lasd nyaron is rossz a levego. Ha elmesz par orszagba, ahol nem hasznalnak dizel autokat, akkor ott is erzed, hogy teljesen mas a levego, nincs ez az orrfacsaro fanyar es parafinfustos szaga, amit a dizel okoz.
-
tha_answer
őstag
nem az urdieselek adjak a rossz levegot, lasd covid alatti lezarasok.
euro6d-tol mar sokkal nagyobb resz fekpor, gumikopas, utkopas, egyebek.hibrydnel mar fekpor sincs tobb ICEnel mint elektromosnal.
minden kocsit ki kell tiltani a belvarosbol, egyszeruen nincs hely. sot a parkolohazakat sem 3t koruli kocsikra terveztek...
-
Hieronymus
veterán
1. Magunkat kellene megmentenünk.
2. A vásárlás csökkenésnek több oka van.
- Megszűntek a támogatások vagy jelentősen csökkentek.
- Jönnek az új akkumulátor fajták. A nátrium ionos kínai megoldás sokkal olcsóbb. A második generáció már partiban van a mai használt akkumulátorokkal. Vannak ennél kedvezőbb fejlesztések. A következő években több megoldás fog piacra kerülni.Az EV előállítási árát legjobban az akkumulátor határozza meg. Nagyon gyorsan fog átalakulni a piac.
A nagyvárosokban már tarthatatlanul nagy a belsőégésű motorok környezet terhelése. A kitiltásuk már megkezdődött. A kis teleüléseken nem nagy probléma. Ott még sokáig maradhat a benzin.
-
nubreed
veterán
válasz
[Prolixus] #77 üzenetére
A rendszer ennyire "zseniális", az ostoba politikusok kb. most már a fél világon, de lassan a teljesen, akik totálisan meg lettek vezetve azzal a "zöldnek" csúfolt lobbisták által, hogy mennyire jó lesz az EV forradalom és ezért hoznak ennyire ostoba szabályokat... látjuk már most, hogy mi az eredménye.
1.:A bolygót biztos, hogy nem mentjük meg, bár a Földnek nincs szüksége arra, hogy megmentsük, itt van már 4 millárd éve.
2.:Ez az erőltetett zöld átállás azt fogja eredményezni, hogy minden sokkal drágább lesz, mind a hagyományos autók mind az elektromosak. Az árat mindig az end user fizeti meg.
Kinek lesz kedve és pénze (ha a trend így folytatódik) 15 millióért venni egy belépőszintű autót? -
[Prolixus]
addikt
Na ja, úgy kisebb a veszteség.
Közben olvasom egy UK cikkben, hogy a hülye kvóták miatt a benzines autók eladását is visszafogják, mert hát ha túl sok benzinest adnak el a flottán belül akkor jól megbassza őket a UK. Zseniális 22-es csapdája, nem?
Nem adnak el elég EV-t, és azokat is veszteséggel. Benzinesre van kereslet, azon profitjuk is van, de ahelyett hogy akkor az EV market veszteségeit kompenzálandó, felpörgetnék a benzinesek eladását, még inkább visszafogják azokat nehogy durván meg legyenek bűntetve. Zseniális.
-
Cassi
őstag
válasz
[Prolixus] #75 üzenetére
De szerencséjükre alig adnak el belőlük
-
[Prolixus]
addikt
-
mjani1172
addikt
válasz
Hieronymus #72 üzenetére
Ez tévedés Annak idején évekig kutatták, nem volt egyértelmű mitől gyullad ki A gyar kussolt. Az mellett annak a motornak más baja is volt, ez csak a bónusz.
És nem érintett minden Diesel motor. -
Reggie0
félisten
válasz
Hieronymus #72 üzenetére
Ja, olyan karbantatlan BMW-knel is, amik frissen jottek a nagyszervizbol.
-
Hieronymus
veterán
" Mint a leégő bmw-ket."
Az a karbantartás hiánya okán következik be.
A hengerfej és a dugattyú közötti gyűrű kopása okozza. A motor. gázolaj híján a felszívott kenőolajat égeti.
Ehhez nagyban hozzájárul a partikel filter eltömődött állapota. Drasztikusan kezd emelkedni a regenerációk száma. Ekkor üzemanyag levegő keveréket nyomnak a szűrőbe. Ott elégve indítják be a korom égését.
Mellékesen, a hengerben kicsapódó gázolaj hígítottja a kenőolajat.
A hígabb olaj növeli a leégés esélyét.
Minden Diesel motor érintett ebben a problémában. -
Bander78
tag
válasz
hypno skate #61 üzenetére
Azért a g de főleg a h széria elég jó igásló volt. Utána még mielőtt beolvadtak volna kijöttek 1-2 jobb formatervvel... Ha műszakilag nem is a legújabb, de legalább megbízható autókat gyártottak. A mostaniak szerintem már szart sem érnek....
-
- = Zk = -
félisten
válasz
Hieronymus #68 üzenetére
ezért éli világát a RETRO....
-
Hieronymus
veterán
válasz
- = Zk = - #67 üzenetére
Ezért alapoznak nosztalgiára a gyártók.
-
- = Zk = -
félisten
válasz
Hieronymus #66 üzenetére
-
Hieronymus
veterán
válasz
- = Zk = - #64 üzenetére
Minek?
Már a koreai gyártók is beelőzték ebben a kategóriában. -
KROK640
nagyúr
válasz
- = Zk = - #60 üzenetére
Egyébként egy 2000-es évek eleji Lincoln Contitnentalt is nagyon imádnék vagy egy 1994-96 közötti Caprice-t is.
-
- = Zk = -
félisten
Akkor lehet visszavezetni a Mondeo-t...
-
Hadeska22
aktív tag
Remélem ez azt jelenti, hogy lesz majd következő generációs ICE mustang is
(2030 után is)
-
1 literes turbós motort... Azt se volt normális, aki kitalálta. Mondjuk nekem egy ismerősöm mondta, hogy van egy autószerelő bolt. Ott azt mondta neki a fickó, hogy, ha SEMMI mást nem árulna, csak Ford alkatrészt, akkor is megélne belőle vígan... ennyit a Fordokról. Van az a 3 F szabály... Francia, Fiat, Ford
Persze tudom, nagyon sok múlik az autó gazdáján, de hát na...
-
mjani1172
addikt
Arra gondolt a stellantissal.
Ami egyébként érdekes, mert hihetetlenül szar,amit lehetett tudni előre, és mégis letolták az emberek torkán. És ehhez képest nincs is botrány. Egy ilyen drága tárgynál pár éve elképzelhetetlen lett volna, hogy 10 ből 8 mielőtt lefutna 50000 km - t próblémát okoz.
Ma már ez is belefér. -
KROK640
nagyúr
válasz
- = Zk = - #30 üzenetére
Örömmel látom, hogy másnak is jó az ízlése a topicban
-
Bander78
tag
Azért a benzines vonalon az utóbbi években nagyon rossz irányba mentek a dolgok a kis cm3-es turbós motorokkal. Pl. a stellantis botrány, de nálunk a cégnél sorra döglenek ki az 1 l-es turbós fordok. Egy kugába már 2x kellett motort cserélni, szerencsére garancia lejárta előtt. (Ha most kellene kocsit vennem kb a suzuki - toyota benzineseken kívül nem nagyon mernék mást venni.)
-
Hátha a többiek is meggondolják magukat. A dízeles Volvokat kár lenne elengedni.
-
hypno skate
senior tag
A franc se tudja...de most a Ford a téma nem a többi autógyár.
Megjegyzem ha szabályozókkal nem kényszerítik a gyártókat a takarékosabb, környezetbarátabb megoldásokra, akkor maguktól nem lépnek abba az irányba.
Azzal viszont egyetértek, hogy azért ésszel kellene csinálni. -
hemaka
nagyúr
válasz
- = Zk = - #41 üzenetére
Semennyire. A petrányitól tudsz venni F150-et, de elég nagy sz*pás lesz vele az élet a hétköznapokban.
-
cucka
addikt
válasz
- = Zk = - #41 üzenetére
Nem élik semennyire, azért nem hozzák ide ezeket a full size pickup truck-okat.
Nem fér el az úton, nem fér be semmilyen parkolóhelyre, nem teljesíti az európai személyautós ütközési normákat, és Európában amúgy is csak az használ pickup-ot, akinek tényleg pont erre van szüksége, ami elég vékony fizetőképes kereslet. -
cucka
addikt
Van nekik összesen 3 darab elektromos modelljük, ebből kettőt lehet kapni EU-ban.
Az F150 Lightning az, amit nem hoztak ide.Igen, ahhoz képest, hogy elektromos forradalmat tűzték ki a zászlóra, meg politikusoknál puncsolnak állami támogatásért, hát amit letettek az asztalra ezen a téren, arra csak annyit lehet mondani, hogy kurva gyenge.
-
hemaka
nagyúr
Monjduk azzal a kemény 2db modellel itt az EU-ban nagyon nem is erőltették meg magukat. 😂
-
Reggie0
félisten
És egyáltalán nem fenyeget a veszély, hogy ne hasznosítanák újra az akksikat, mert üzletileg nagyon is megéri, sokkal olcsóbban lehet így kinyerni a finomított nyersanyagokat, mint bányászattal.
Pedig nem. A litium-ion ujrahasznositasa nem tud versenyezni az olcso kinai banyakkal. Majd a jovoben jo lehet. -
Bander78
tag
Akkor lenne szabad átállni az EV-re, ha az akkuk feldolgozása minimális környezetkárosítással megoldható lenne, de a jelen technológiával ez nem így van. A felhasznált anyagok veszélyessége mellett a feldolgozás ugyanolyan energiaigényes és vízigényes folyamat mint a gyártás. A jelenlegi mocskos kormányzati hozzáállás mellett sok jóra nem lehet számítani, mert a gyártók semmiféle retorziót sem kapnak szennyezés esetén. (pl. a gödi samsungnak most állnia kellene...)
-
Bander78
tag
válasz
- = Zk = - #30 üzenetére
Na ezt a dealt megnézném élőben.
-
cucka
addikt
válasz
tha_answer #14 üzenetére
Az akkumulátor újrahasznosító technológia létezik.
Azért nincsenek még ilyen üzemek, mert a legyártott autó akksik többsége még üzemel. Még nincs mit újrahasznosítani.
Lényegében ledarálják az akkumulátorokat, majd ami abból lesz, onnan szeparálják az alkotóelemeket. És nyilván ezt nagy üzemméretben lehet rentábilisan csinálni. (Ahogy amúgy a bányászatot is)És egyáltalán nem fenyeget a veszély, hogy ne hasznosítanák újra az akksikat, mert üzletileg nagyon is megéri, sokkal olcsóbban lehet így kinyerni a finomított nyersanyagokat, mint bányászattal.
Szóval a professzor urat lehet azért nem kérdezik meg a témában, mert jól láthatóan nincs képben azzal, hogy az amúgy helyes problémafelvetésén mások már dolgoznak és a problémát kvázi megoldották.
-
Reggie0
félisten
Inkabb az EU-s agyonszabalyozast kene felrugni. Mindenfele piszlicsare baromsagot adminisztralni kell(no meg adozni), Nagyjabol 1 alkoto munkatars 1 munkaorajara 5-7 ora adminisztracios munkaora jut, aztan mindenki picsog, hogy draga minden es draga az auto, bezzeg a hulladekudvarban 100ezer forint egy tonna vas, akkor miert kerul ennyibe a jargany.
-
nubreed
veterán
válasz
hypno skate #25 üzenetére
Miért, az összes többi autó gyártónak akik csak szenvednek az EV-kkel, mi tart ennyi ideig?
-
hypno skate
senior tag
Amíg legalább egy nagyságrenddel nem tudják bővíteni az akkumulátorok tárolókapacitását a tömegük drasztikus lefaragása mellett, addig semmilyen EV forradalom nem lesz.
Persze az állami támogatásokkal megtolt, mesterségesen generált keresletből úgy néz ki, mintha a az EV határa csillagos ég lenne, de mihelyt végük a szubvencióknak máris nem olyan vonzó az egész.
De ez már az elején is látszott. A Fordnak mi tartott ennyi ideig? -
nubreed
veterán
Kb. egyetértek. Nekem még mindig konnektoros, nem akkus fűnyíróm van, van hozzá egy 40m-es 220 -as kábelem és már nagyon régóta kiszolgál, nekem ez tökéletesen megfelel.
Nem csak az EV-zés de általában a nagy zöldítés, rohadt sokba fog kerülni még mindenkinek és ezt mindig, minden esetben az end user fizeti meg. A szuper gazdagok a piramis tetején meg még gazdagabbak lesznek, business as usual. A környezeti károkról meg már ne is beszéljünk. (A Földet egyébként se kell "megmenteni", itt van már 4 milliárd éve...)Amikor az early adopterek, első és második generációs EV -i elkezdenek majd tömegesen lerohadni, a használt piacon eladni nem lehet őket és ezek az autók nem fognak menni 40 évet (mint pl egy 80-as 90 -es években gyártott autó, ha vigyázol rá és néha felújítod az örökre kiszolgál), nem hogy 40-et, 20-at sem, na akkor majd megnézem mit fognak kezdeni a lerohadt, elhagyott kocsikkal, lesz-e bármiféle újrahasznosítási stratégia pl.
Totál agyhalál az is, hogy 2035 -től már csak EV-ket lehetne forgalomba hozni az EU-ban. Ez tarthatatlan és kivitelezhetetlen. Minimum 2070 -ig el kéne tolni ezt az agymenést. -
Alusky
senior tag
Megszakadunk az EU-s baromságok miatt, miközben egyik kezükkel szórják a szart, a másikkal meg fojtogatnak amiért szar van amit ők csinálnak, nyugati fele a bolygónak nagylábon pazarol, a keleti fele meg fossa a szennyet mindenhova. Talán ezt figyelembe kellett volna venni és nem felgenerálni mesterségesen az EV piacot annyira, hogy végül nem tudják se kiszolgálni, se visszadolgozni a szemetét. És akkor még hol van a sok elektromos bizbasz ami nélkül ma mindenki meg akar halni, fűnyírótól kezdve a kerti szivattyún át a porszívóig mindenbe is kell két akku, mert már kényelmetlen a hosszabbító is, ami legalább kibír 20 évet különösebb szennyezés nélkül, szemben az akkukkal. Ha nem toltják ennyire a zöldséget most nem kéne ennyi akkugyár, nem lettek volna atomerőművek bezárva, tök jól meglennénk életképes euro7 normás autókkal a visszafogott villanyosok mellett etc...
Az egész bagázst kéne felrúgni kompletten ahogy van. -
KROK640
nagyúr
válasz
tha_answer #14 üzenetére
Igen, olvastam
-
forumpista
aktív tag
válasz
mjani1172 #18 üzenetére
Nem tudom, kifejtened bovebben hogy mi koze van annak amit irtal ahhoz amit en irtam?
Tobbek kozott erdekelne hogy az altalam irt tudas veszelyes az milyen kapcsolatban all a tudomany kepviseloi tevedtekkel.
Illetve hogy a ket kilo krumpliert megveheto magyar szavazok milyen kapcsolatban allnak az izrael-palesztin konfliktussal vagy a tudomannyal? (Mondjuk ez utobbira speciel tudom a valaszt)
-
mjani1172
addikt
válasz
forumpista #17 üzenetére
És hányszor fordult elő, hogy az un tudomány képviselői (pláne jog) borzasztó nagyot tévedtek? (lásd izrael vs. palesztín konfliktus)Akár a politikusok, akár a tudományos munkatársak amíg nem a saját pénzükkel játszanak, addig semmi sem drága.
-
gabor7th
addikt
válasz
tha_answer #14 üzenetére
Majd rá fognak jönni, hogy nem környezetbarát az EV-se. (persze igazából ezt most is lehet tudni) Csak sajna akkor már visszafordíthatatlan környezetkárokozás fog történni hazánkban...
Orbánék egyik legnagyobb b@romsága, hogy idehozzák mind a gyárakat.
Hol van már az, hogy nekünk valami innováció központtá kéne válnunk, mert a mi erőforrásunk a tudás?
-
[Prolixus]
addikt
válasz
tha_answer #14 üzenetére
"A legnagyobb probléma, hogy politikai kérdéssé vált az akkumulátorgyárak ügye, a független szakértőket, az egyetemek képviselőit pedig nem kérdezik meg sem a meghallgatások szervezői, sem a lakosság képviselői, így a valós szakmai érvek meg sem jelennek, de a demagógia annál inkább"
Ez minden nagyobb beruházásnál így van. De a GDP-t majd megdobja, az már más lapra tartozik hogy a profitok majd szépen kiáramlanak az anyaországaiba ezeknek a befektetőknek, a magyar meg még szegényebb lesz. Mindeközben még a környezetünket is tönkretesszük.
De a kormánynak jó, mert lehet majd verni a faszt hogy hány munkahely teremtődött (az hogy a nagy része ennek betanított munka, már megint lényegtelen). Illetve persze, a beruházásk által zsebre raknak majd pár száz milliárdot kormányközeli arcok. Mindenki nyer, kivéve az ország. -
tha_answer
őstag
A lítiumion-akkumulátorok gyártásakor keletkező hulladék kritikus problémává válhat, amit azonnal kezelni kell, és ezeket legjobb lenne helyben megoldani – jelezte az Indexnek dr. Kékesi Tamás. A Miskolci Egyetem Anyag- és Vegyészmérnöki Karán már évtizedek óta különleges fémkinyeréssel és fémtisztítással foglalkozó professzor szerint az akkumulátor-újrahasznosító üzemekből sokra lenne szükségünk, annál is inkább, mivel így biztosítható, hogy környezetbarát legyen az akkumulátorgyártás.
A legnagyobb probléma, hogy politikai kérdéssé vált az akkumulátorgyárak ügye, a független szakértőket, az egyetemek képviselőit pedig nem kérdezik meg sem a meghallgatások szervezői, sem a lakosság képviselői, így a valós szakmai érvek meg sem jelennek, de a demagógia annál inkább
A környezetvédelem nagyon fontos, és ezek olyan technológiák, amelyek ezt abszolút segítik, nem pedig veszélyeztetik
akkumulatorgyartas-miskolci-egyetem-kekesi-tamas-andrada-akkumulator
-
tha_answer
őstag
nahat, nem megy a terror. a tenylegesen szabad piacot nem lehet legyozni.
-
BaJaZo
aktív tag
Vajon mi lesz azzal a rengeteg akkumlátorral amelyek Magyarországon készülnek majd?
-
Cassi
őstag
Márciusban csak 3% volt a Ford részesedése az EU-ban, ez elég gyenge eredmény. Ha tovább folytatódik az EV-s bővülés, akkor a Ford kiszorulhat az európai piacról.
-
mjani1172
addikt
Állítólag teljesen új modellekben is gondolkodnak.Az egyik egy kisautó ,valami Fiesta, de lesz családi autó, akár kombi kivitelben is, legyen pl. Mondeo.
-
[Prolixus]
addikt
Well, well who whould have thunk...
-
powerage76
csendes tag
https://edition.cnn.com/2024/04/24/business/ford-earnings-ev-losses/index.html
Valószínű az amerikai EV-forradalom kapcsán sem optimisták az eddigi veszteségek alapján.
-
nubreed
veterán
Helyes! Végre kezdenek felébredni. Nagyon vissza fog még ütni ez a túlzott erőltetése az EV -knek a "zöldülés" oltárán. Nagyon sok sebből vérzik jelen állapotában a teljes koncepció. A Toyotának is teljesen igaza volt és van, hogy ők nem ugrottak fel a hpye vonatra és kitartottak a hybrid technológia mellett. Meg is látszik az eredményeiken.
-
KROK640
nagyúr
Nagyon jól teszik.
Új hozzászólás Aktív témák
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Bluetooth hangszórók
- Melyik tápegységet vegyem?
- Google Pixel topik
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Battlefield 6
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- További aktív témák...
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
- Microsoft Surface Laptop 5 13,5" i7-1265U 16GB 512GB magyarbill 1 év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3087
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RX Nitro+ 6700XT 12GB Corsair 4000D ASUS ROG 650W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest