Új hozzászólás Aktív témák
-
Studi
addikt
válasz kesztió #27366 üzenetére
Recsegést nem tapasztaltam, párnatorzítást sem, de ez utóbbit majd megnézem tüzetesebben.
A kínai fíling az sajnos valóban jár hozzá, az enyém ezüst, az eleje jól néz ki és fém, a hátulja viszont eléggé sérülékeny, könnyen karcolódik. Én becsukva tartom az LCD-t, és a táskában néha épp fölé kerül a nyakpánt műanyag kis biszbasza, és az is nyomokat hagyott az LCD hátulján. Ez van. A működésével, képével, használatával, fogásával, és úgy összességében viszont elégedett vagyok. :-)
-
Studi
addikt
Én csak egy szempontot tennék hozzá: mivel a G3 viszonylag kakukktojás a G-k sorában markolat nélküli kialakításával, a GF nagyon pici lett, a G tovább nőtt, gyakorlatilag a G3 tud amolyan arany középút lenni a Pana kínálatában. Van EVF, fully articulated LCD, sok gombos kezelés, mégis viszonylag kicsi maradt, pancake-el zsebbe fér. Egy EVF-es GX2 érkezéséig igen jó helye van a kínálatban, még az is lehet, hogy a G5-öt (ami egyébként nagyon jó gép) hamarabb kilökik, helyet csinálva a G6-nak.
-
Studi
addikt
válasz Freddy76 #27442 üzenetére
Én inkább Philips Senseot vettem melóhelyre, abból 50Ft alatt marad egy jó kávé. A Nespresso 100Ft fölötti kapszulaárai elég durvák. Ex-kedvesnek vettem anno Nespresso gépet, mert az volt a vágya. Annyi a szerencsém, hogy csak az Andrássyn lehet venni bele töltetet, az nekem útba esik, és meghálálja, ha viszek neki.
[ Szerkesztve ]
-
Studi
addikt
-
-
Studi
addikt
válasz madgie #27531 üzenetére
Annyi előnye volt az mFT-nek, hogy az Oly és Pana határozottan döntött, és elhagyta a tükörreflexes rendszert (E-30 tulajként azért ezt némiképp fájlalom). Így teljes mellszélességgel a MILC rendszer mögé tudtak állni, és arra koncentrálták minden fejlesztési keretüket. Ezt a lépést egyelőre a Canon és a Nikon nem tette meg, várhatóan nem is fogják, ami miatt lassabb fejlődés várható ott (persze nagyobb kerettel rendelkeznek azért). A Nikon 1 rendszer azért fejlődik, de a Canonnál nagyon látható, hogy ők inkább a tükrösnél maradnának, ezt mutatja a mini DSLR piacra dobása is.
-
Studi
addikt
Jobb állványok minimum vízszintes svenkelést simán tudnak.
(szerk: bocs, természetesen nem az állványok, hanem a fejek )Stabi: én az E-30 "öregecske" vázstabiját tudom a 100-300 obistabijához hasonlítani: utóbbi határozottan jobb, szobafénynél is ki lehet tartani az ekv 600mm-t. Nagyteléből ha van alternatíva én biztos, hogy az üvegben stabilizáltat választanám. Kisebb gyújtótávnál nincs ilyen érezhető különbség szerintem.
[ Szerkesztve ]
-
Studi
addikt
válasz FEDman #27665 üzenetére
Egy erős érv van a vázba épített stabi mellett: a méret. Ami viszont az egész m43 alapfilozófiája. A vázstabis objektívek szükségszerűen nagyobbak, vastagabbak, mint az anélküliek. Ez, valamint a rendszer egységessége a vázba épített stabi mellett szól. Mindezek ellenére egyelőre én is nehezen találom elképzelhetőnek, ha jól tudom a Pana a kompakt FZ szériába is optikai stabit rak.
-
-
Studi
addikt
Végülis az Oly rezegtetést használ a por eltávolításához, próbáld az
asszony vibrátorátelektromos fogkefédet bekapcsolva a lencse másik feléhez nyomni.Gyakorlati tapasztalataim alapján a kilépő/belépő fényeket eltérítő karcok és szennyeződések tudnak észrevehető hatással lenni a képekre, a lencsén belül levők nem igazán.
Volt egy full karcos Zuiko 40-150-em, de most nem találom a vele készült tesztképeimet.Itt viszont van egy kupac, az album utolsó képén látszik, hogy a frontlencse belső oldalán volt egy kör alakú, igen hosszú karcolás (valaki pofára ejthette, és hozzáérhetett a tubus belső része a lencséhez, vagy nem tudom). A tesztképek mind ezzel készültek. Ha valaki szakértő szemmel megmondja, hogy hol látszik a képre gyakorolt hatása, azt tényleg megköszönöm, mert én biztos nem látom.
Zuiko Digital 70-300/4-5.6 tesztképek -
Studi
addikt
válasz xtremetuning #27797 üzenetére
Kicsit rövidebb, de olcsóbb és gyakoribb a 4/3-os Sigma 105/2.8 macro, az se rossz üveg.
-
Studi
addikt
válasz n.andras74 #27827 üzenetére
Annyit nem, hogy megérje ez a tranzakció. A 14-es arra való, hogy ha valaki kifejezetten fixeket akar, el akarja felejteni a kitobit (tehát van már 20v25 és 45), akkor legyen egy nagylátója is. Ha szeretnél fényerős, kiváló képminőségű objektívet az alapzoom MELLÉ, akkor a 20/1,7-et, vagy a 45/1,8-at válaszd.
-
Studi
addikt
válasz n.andras74 #27832 üzenetére
Egyetértek HollyBonival: ha meg akarod venni, vedd meg. Ha érdekel a véleményünk, akkor szerintem az itteni többség azt mondja, hogy várj pár hónapot, tegyél félre amennyit csak tudsz, és vegyél egy 20-ast, vagy egy 45-öst. Nekem a legtöbb m43 fix volt már, a 14-es jó, de semmi több. Nem nyújt nagy előrelépést sem fényerőben, sem képminőségben a kitobikhoz képest. A 20-as és a 45-ös ellenben nagyon jó fényerejű, nyitva is éles képű, kitűnő ár/érték arányú objektívek.
-
Studi
addikt
válasz .: JuSzT :. #27859 üzenetére
4/3, mikro 4/3 adok-veszek De ne happoljátok már el András elől a cuccot.
-
Studi
addikt
válasz .: JuSzT :. #27860 üzenetére
Azért ez "Reconditioned" termék, ha jól értem 90 nap garival.
-
Studi
addikt
válasz .: JuSzT :. #27883 üzenetére
Nem. Néhány hete már szóba került itt is: a nagylátókat nem érdemes régi filmes fixek közül választani. Egyrészt elég kevés típus van, ami digitális szenzoron is megüti a mércét, másrészt a crop miatt a legtöbb nagylátó már nem is nagylátó. 28-29mm már 40 fölé megy, egy 24-es is ~35-ös lesz az NX vázon, jó 20-as pedig drága, nagy és nehéz lesz. (a 20-as Flektogont szokták digi vázra rakni, de az nagyon nem olcsó kategória)
-
Studi
addikt
válasz .: JuSzT :. #27886 üzenetére
Ez kell neked, fordítottja nem hiszem, hogy létezik.
-
Studi
addikt
válasz rbalint88 #27891 üzenetére
Oly 45/1.8 a leggyakoribb használtan, 60-70 között szokott lenni.
Igen, a 20 talán a legélesebb képű objektív az m43 rendszerben. Persze ki mit szeret, de ha már megvan a 20-as, nem érdemes cserélni szerintem.
Attól függ, mekkora telét szeretnél. A 45-150 is nagyon jó darab a hírek szerint, de a 100-300 is megéri a pénzét. Utóbbi viszont nagy, nehéz, nem az a mindenhova vele rohangálok obi szerintem.
Oly vázra még egy 40-150-en is érdemes elgondolkodni, az is jó, és olcsóbb is, mint a Panák. -
Studi
addikt
válasz FEDman #27912 üzenetére
De ez is érdekes lehet számunkra: Lens Turbo coming for MFT
-
Studi
addikt
válasz Mr.Csizmás #27926 üzenetére
Igazából nem fényt gyűjt, hanem a telekonverterrel ellentétes hatást vált ki: összehúzza az objektív képét kisebbre. Így a gyakorlatban az ekvivalens gyújtótávolságot tudja csökkenteni, és még a fényerőt is növeli ezzel párhuzamosan. (X négyzetcenti felületre jutó fény ezzel egy Y<X területre jut) Ami fontos, hogy croppos obit hiába raksz ilyen konverterre, mert a képszélek erősen vignettálnának vele. Olyan obit kell használni, ami amúgy nagyobb képkört rajzol ki, mint az érzékelőd.
-
Studi
addikt
Ez igaz.
Mondjuk én úgy látom, hogy a telekonverter az alapobjektív képét szükségszerűen széthúzza, mivel azon javítani nem tud, szükségszerűen ellágyítja. Még ha tökéletes optikai minőségben is csinálják meg.
Ez a konverter viszont a képet összébb tömöríti, ha tökéletes minőségben megcsinálni, akkor hozhatja az eredeti objektív minőségét kisebb szenzoron.Tökéletes minőség nyilván nem létezik, így inkább mondjuk úgy, hogy ha sikerül megközelíteni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Nyaralás topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Mini-ITX
- Vicces képek
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Ukrajnai háború
- Milyen okostelefont vegyek?
- Computex 2024: a jövőt vázolta fel az NVIDIA
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen