-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz Mágus2 #101250 üzenetére
persze, tudom, hogy messze van, de ha tudnád, hogy milyen nemtörődöm és/vagy dilettáns szerelők vannak, akit még ajánlanak is, milyen lenne az, akit nem ajánlanak???
nem akarok nagyon offolni, meg inkább nem is idegesítem magam, de az is minimum vicces, hogy én mondjam meg egy szerelőnek, hogy hol keresse a hibát. -
Typhoon47
őstag
válasz Mágus2 #101250 üzenetére
Biztosan vannak Pesten is becsületes szerelők, csak meg kell őket fizetni.
Adott típusra esetleg. De olyan, hogy tisztességes, felszerelt (diag++), neadjisten mérnöki végzettségű, univerzális szerelő .. hát nem. Nincs.
"Education is important but big biceps are importanter"
-
Typhoon47
őstag
válasz Nkboy #101256 üzenetére
Persze, mondom, adott valamire (turbó, befi, diag (novoth)) szakosodó szervizek vannak. De olyan akihez betolom a hibás vasat és 2 napig rá se nézek, majd jön a telefon, hogy mehetek érte, konzultáció, fizetés, gari, számla és még le se rabolnak.. na olyat linkelj nekem. Én voltam most a pohunál a phaetonnal kötelező szervizen, nah velük meg lennék elégedve, csak egy olajcseréért (+ pár szűrő, diag, átnézés, takarítás, konzi) elkértek br. 160k-t.
"Education is important but big biceps are importanter"
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Kornel #101259 üzenetére
A hidortőkét és a tengelyeket látni, de a tőkék állapota csak a kiszelés után látszik. A szelepfedelet sem lehet egyszerűen levenni, mert a magasnyomású csövek útban vannak, azoknak meg a szívósor van útban.
Kérdeztem az olajat, de elintézted annyival, hogy bele való.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Mágus2 #101260 üzenetére
csúcsokat úgyis ki akarom szedetni, beméretni / felújíttatni, annak már biztos itt van az ideje.
akkor már lehet érdemes levenni a szelepfedelet, és megnézni a tengelyeket.elvileg a gyári olaj van benne, ford 5w30, de ezek szerint semmit se ér.
lehet megpróbálok egy castrol edge turbo dieselt, hátha megoldja a problémát.
azt a tippen kaptam még, hogy hidrotőke tisztító adalékkal olajcsere előtt megjáratják a motort, de nagyon, utána meg egész éjszaka hagyják lecsepegni az összes olajat, és utána friss olaj.
nyilván ez csak lerakódás esetén segít, kopás esetén nem. -
nesa
veterán
válasz Kornel #101261 üzenetére
En egyszer raktam valami motor tisztitot amit 15 percig kellet jaratni a regi olajal, az elso 5 percbe semmi nem volt utanna 5 percig ugy fustolt mint 6 kamaz (mindezt alapjaraton) de nem dizel fust volt hanem valami furcsa szinu soha nemlatott es kurva budos, nem lattam az udvar veget aztan az otolso 5 percbe fokozatossan teljessen megszult a fustoles, valamit biztos kiszedett belole
[ Szerkesztve ]
-
hdman
őstag
BUÉK!
Sopron city :)
-
Vesztor87
senior tag
Sziasztok!
BUÉK!!!
Olcsó első autó vásárlásánál egy mk1-es Focus jó választás szerintetek? 1,6 benzin mondjuk, vagy ha az nem akkor 1,4. kb 6 kilóért. Csak korábban azt hallottam hogy F betűset (Ford, Fiat francia) nem jó:S Olvasgattam, és azt látom hogy a fóka igenis jó. Após vett egy 1,8 tddi-t, nekem nagyon bejön.
Köszi[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Vesztor87 #101266 üzenetére
jó kocsik, de ha annyiért veszel, akkor még költeni kell majd rá.
pl. kaszni elkezd már rohadni, azt is orvosolni kell, futómű, stb.
ha makulátlant keresel, akkor az inkább mér 1M körül mozog.
én mk3-as mondeot vettem 750-ért, de erre is rámegy 300k, mire hibátlan lesz.
ezekkel így számolj, vagy veszel egy olcsóbbat és magad rakod rendbe, vagy veszel jót, de azt nem adják oda annyiért.Egyébként BUÉK mindenkinek
-
Kornel
veterán
-
#16514048
törölt tag
válasz Vesztor87 #101268 üzenetére
Én MK1 Focust 7-800k alatt nem mernék venni, de ez attól függ, hogy mennyire vagy igényes és mennyire szeretnéd az autót jó állapotban tartani.
Ismerek olyat, aki 390-ért vett facelifteset (meg olyat, aki 500-ért mk3 Mondeot), ráköltött még 100k-t és most teljesen elégedett vele. Csak az ilyen emberek szokták a legolcsóbb használtgumit, legolcsóbb bontott alkatrészeket venni és a haver sufnijában szereltetni...Egyébként ha benzines Focus, akkor csakis 1.6 szerintem.
A 3F "szabály" tényleg nagy ökörség. Egy bizonyos tÍpust bizonyos motorral lehet általánosságban rosszabnak nevezni (ez sincs kőbe vésve persze), de egy márka, vagy egy ország összes autóját leírni komoly tudatlanságra vall.[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz #16514048 #101273 üzenetére
és ezekből lesznek majd a hahu első oldal találatos 600 ezres rendszerese szervizelt fókák
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
bajnokpityu
félisten
válasz #16514048 #101273 üzenetére
egyetértek.
mi is majdnem cseréltük mk1esünket, majd lebeszéltek a cseréről ismerősök, hogy garantáltan rosszabbak a fiatalabbak. meg mi ráköltöttünk vagy 400at elmúlt 3 évben, és szinte hibátlan. új hátsó futómű,fék, kuplung, generátor, szervó, stb.. aztán megnéztük a 4-500rugós fókákat (állítólag ennyit kaptunk volna érte), és viccesen rossz állapotúak. már kép alapján.700at meg már nem hiszem,h kifizetnének egy 200+t futottért. azzal együtt, hogy tényleg rendben van műszakilag, és a 4-500rugós ategória előtt még ott van a 400k ráköltés, és jó eséllyel még többet futottak.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Vesztor87
senior tag
válasz #16514048 #101273 üzenetére
Sok fókát még nem láttam közelről Após 1.8 tddi-t vett, osztrák papírosat 280-ért. Mire rendbe lett rájár a, és a nevére került, átírással 650-700-ba fájt (mondjuk ebben már szélvédő csere, olajcsere, futómű felújítás is benne vt), de még van rajta mit tenni. Az elektromos hátsó ablakok nem jók, a cd-s magnó valamiért nem kezelhető a kormányról... Ezek nekem fontosak lennének.
A 3F-es szabályt csak hallottam, nem tartom magam szakértőnek, csak az infókat igyekszem magamban össze rakni. Unokatesómnak van egy 2008-as 1.8 tdci-je, újan vette, ő mondta még hogy érdekes hogy harmad annyi idő alatt megette a fékbetétet mint a Nissan sunny-ja:-)
A fiesták is olyan jók mint a focusok? -
nesa
veterán
válasz focvis #101276 üzenetére
Igen ez mind1, irhattam volna moszkvicsot is, tok mindegy, ezek ugye 100k korul elpuhultak ideje volt vagy cserelni vagy felujitani.
#101271) molnarpeter
Csoda nincs, mint ahogy sok szazat futo wajling se, nagy javitas nelkul.
Egyebkent azt a 3 hengerest meg a haboru alatt terveztek 99% ugyan volt a DKW ba is, nem egy begbizhato valami, barkason kezdtem[ Szerkesztve ]
-
#16514048
törölt tag
válasz Vesztor87 #101278 üzenetére
Tddi jó, dízelből azt érdemes venni.
Lehet, hogy unokatesódnak gyorsabban ette a fékbetétet, mint a Nissan, de ennyiből azért nagy következtetéseket nem szabad levonni. Japán autóból is van rossz, meg franciából, Fordból, Fiatból is van problémamentes. Az mk1-es Focus pedig az egyik, ha nem a legjobb autó a saját kategóriájában.
Fiestákat nem nagyon ismerem, de nem hiszem hogy túl sok baj lenne velük. Bár ha mk6-ról van szó, akkor inkább Focust vennék abból a pénzből.
-
Kornel
veterán
En meg annyit tennek hozza, hogy ha van penz a fenntartasra, akkor inkabb mondeot neznek ugyanannyiert, vagy kicsit tobbert, dragabb lesz fenntartani, de sokkal nagyobb, sokkal kenyelmesebb, es egy ghia eleg jol felszerelt
-
Vesztor87
senior tag
válasz #16514048 #101280 üzenetére
Igen, az mk6-os Fiesta van hasonló árban, nekem az is bejön. Fusionban ültem egyszer, egy 60-80km-t mentünk, nekem tetszett. Gondolom a fiesta is hasonló lehet csak alacsonyabb. A Focus kapcsán a szaksajtó is azt hangoztatta hogy jó jó, de az mk1 megbízhatóbb. Na majd elválik, van idő szemezgetni.
Mondeo nem kell, feleslegesen nagy két emberre, meg drága is. -
molnarpeter
nagyúr
Újkora óta családban van, km óra csere miatt nem tudjuk pontosan, de 200.000 körül van benne. Nem mondom, hogy bajnok blokk alapvetően, de nálunk jól bírja szerencsére. Gyújtás legnagyobb baja az "új" Isolatorok voltak, komolyabb baj csak a tömszelence miatt fordult elő (kiverődött a hf). Kíméletesen üzemmódban mégiscsak kisebb a terhe, mint a Barkasnál
-
harry
veterán
válasz Vesztor87 #101282 üzenetére
Nálunk egy MK1 Focus van a családban, újonnan vettük, most talán 11 éves, és tényleg <70k km van benne, kulturáltan használva, mi elégedettek vagyunk vele, s ha vennem kéne hasonló kategóriában, szívesen választanám. Más kérdés, hogy azoknak nem ismerem az előéletét és vélhetően lestrapáltabbak, szóval azért nyilván észnél kell lenni.
kornelka:
Mondeokat kedvelem én is Szerencsére saját kocsira még nincs szükségem, de MK3 modelleket szoktam nézegetni néha én is. Volt korábban egy időszak, hogy felmerült a vásárlás ötlete, még kisebb keretből MK2-n is gondolkodtam, aztán okafogyottá vált.
Mondjuk inkább benzinnél maradnék, csak épp ez a kínálat kb 10-20%-t jelenti, s ott is a többség kombi, amit bár kedvelek a praktikum miatt, az 5 ajtót liftback sokkal szimpatikusabb forma. Csak piszkál is a fogyasztás kicsit egy ekkora méretű autónál.Ezért is merült még fel az Octavia, inkább már a 2-es modell, noha drágábbak is. Ezek amúgy milyenek az első Octaviához képest? Talán nagyobb csomagtér és lábtér hátul, újabb forma, de milyen műszakilag?
Úgy általában véve, a 2003-2007 közötti kocsik jönnének szóba, talán, árban úgy 1-1.5M között. Mondom, csak úgy érdeklődésképpen, egyelőre nincs konkrét vásárlási szándék. De tájékozódni mindig jó, meg amúgy is érdekel a téma.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Lavidaloka
aktív tag
válasz killer1203 #101209 üzenetére
Látom Te is dízel kombit keresel....Fél év keresgélés után én ezt választottam:BMW E46 320D Touring
ホンダシビッククーペ
-
Vesztor87
senior tag
-
nagyúr
válasz Lavidaloka #101288 üzenetére
fenntartasa nem epp olcso
-
harry
veterán
válasz Kornel #101287 üzenetére
Szerintem felszereltség kérdése (is), azért egy extrázott Octavia talán nem puritánabb egy egyszerűbb Mondeónál Noha utóbbi egy eleve nagyobb kocsi, aki ilyet vett gondolom pakolt is bele ezt-azt, de azért nem lesz az elsődleges szempont egy használt kocsinál.
Az Octavia pont azért jönne szóba, mert kevesebbet eszik És gyanítom a fenntartása is költséghatékonyabb.
Dízelben nem igazán gondolkodok, egyelőre elég valószínűtlennek látom, hogy mennék annyit egy kocsival, hogy ez nekem megérje, de persze ki tudja, mi lesz akkor, ha vásárláshoz jutok.Mindenki:
Octavia I - II: pro/kontra, mik a vélemények? Főleg a két modell között, de úgy általában Octaviáról is érdekelnek infók.Vesztor87: nekem épp elég macera lenne itthon elintézni minden adminisztrációs hülyeséget, nem még azzal szívni, hogy kintről hozzak. Mondjuk onnan kezdve, hogy megvan a kocsi, már talán megy a dolog, mert megvan a menete, mit-hogyan kell intézni. Na de elintézni a kiutazást, egy olyan listát összeírni, hogy milyen kocsikat érdemes megnézni, ott szervizt találni átnézetni, utazni, szerintem elég nagy szívás, és lehet úgy jössz haza, hogy nem vettél semmit (avagy ezt nyilván el akarod kerülni, és ha már ott vagy, esetleg rábólintasz egy rosszabb üzletre is), mérlegelni is gyorsabban kell, nincs olyan, hogy visszajövök pár nap múlva haverral.
Nem járok külföldön és a kocsi téma sem áll közel hozzám, így én nem vállalkoznék ilyesmire. Ha nagyon ismersz egy típust, nem probléma az utazás, van terved, és még jobban is jársz vele, mint itthon (anyagilag, állapot, meg egyéb tekintetekben), akkor hajrá. De én több buktatót látok benne, szar vétel van mindenhol, ahogy jó is, az arány más kérdés, ahogy a járulékos teendők is eltérőek.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
zolikaDB
veterán
Udv mindenki!
Akkor egy kis ujevi beszedtema tolem
Nagy(obb)vérű japan csaladi, erosebb benzin/diesel, 130LE+, 1-1.2m osszesen, Impreza/Lancer kombik ugye kiesnek
Csaladi alatt ertem, h egy Nissan Maximaba nyilvan befer a babakocsi melle 3 zsugor asvanyviz.
1997-nel fiatalabb, ertelmesen extrazott
Letezik ilyen? -
hobizoli
nagyúr
több drón kell ;P
-
DZs
senior tag
válasz Vesztor87 #101282 üzenetére
Ha a Fiesta mérete elég, akkor én nem néznék Mondeót. Megbízhatóságban a Fiesta a Focus szintjén van. Ha tetszik a Fusion (szerintem jól néz ki), akkor Fiesta helyett azt.
Ha Focusban gondolkodsz, akkor csak is mk1 és 2001 utáni. A korábbiak rozsdálnak.
A kereten belül viszont mindegyik évjáratban benzines és legalább 1,6-os motor. Létezik dieselben is megbízható motorral szerelt Focus, de azzal nagyon leszűkíted a választékot és 250k felett biztosan többet fogsz rá költeni, mint egy benzinesre. -
Jim-Y
veterán
Sziasztok,
Nem olvastam vissza, így ne haragudjatok, ha valaki pont ilyet kérdezett volna. Szóval,
* első autó
* ~2 évre tervezem
* 750K-1.25M
* olyan kéne ami tartja az árát, most vennék valami "rosszabbat" ennyi pénzért, szeretném ~2 év múlva eladni és venni valami jobbat
* szeretném ha viszonylag fenntartható lenne, viszonylag biztonságos lenne
* városban NEM lenne használva, max ritkán
* Főleg városon kívül/autópályán használnám
* nem vagyok még családos, így pl a minél nagyobb csomagtartó nem kitétel.Asszem talán ennyi, tudnátok ajánlani pár modellt a fenti szempontok alapján? Köszi
p.s: ha kéne még megpróbálhatom szűkíteni újabb szempontok bevonásával, bár extra igényeim ezeken kívül nincsenek Nyílván nem lenne rossz, ha pl előzésnél nem kéne gondolkodni, hogy mehet-e, vagy sem, mint a mostani családi autónknál amivel előzni, csak hosszas tervezgetés, meg lejtő árán lehet
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest