-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
#94529552
törölt tag
válasz szabonagyur #151751 üzenetére
Nulla? Szerintem van az vagy 400 liter, nekünk bőven elég volt egy nyaraláshoz. Személyautónál mennyi legyen? Inkább a Verso-nak kicsi, nézd csak: 155 liter
-
-
#94529552
törölt tag
válasz Luck Dragon #151753 üzenetére
Ezt inkább dieghónak írd, ne nekem Én az előttem szólónak írtam le a tapasztalatomat, ami nem vételi javaslat, hanem beszélgetés, csak nem vetted észre.
[ Szerkesztve ]
-
bajnokpityu
félisten
válasz Luck Dragon #151753 üzenetére
Nevicceljünk már. El nem tudok képzelni olyan helyzetet, -al 2 gyerek mellé nem elég a golfplus méret. Vagy fél házak mentek nyaralni? Akkor ifa.
Scross is elég kettőhöz. 3 üléshez elmegy a vitara, ha csomag nem kell.De oktáv is jó 2höz. 3hoz mi sima kombi mondeót vettünk, nagyon lazán elég. Cmax, Galaxy között meg másfél méret difi van.
2 gyerekhez totál felesleges smax, sharan alhambra.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
apholyon
aktív tag
Hát nekem ugyan még nincs gyerekem, de utaztunk kisgyerekesekkel (10 hónapos), lehet túl kapták az ívet, de éppen, hogy elfértünk (és a babakocsi már be sem fért), pedig csak 4 napra mentünk belföldön...
Ha a dolgok nem fordulnak jobbra, hát majd balra fordulnak... :)
-
Dare2Live
nagyúr
válasz #94529552 #151752 üzenetére
7 személyel 155liter a Verso. 5személyes, 5személyel 480liter
amúgy két gyerekhez kb ideális a Verso(C-Max, Golf plus, Picasso... méretkategória). Városban élhető, kisebb távokra bőven jó a 480liter ha meg 2hét+ nyaralásra is kell cigölni és kevés a 480liter akkor tetőbox.
pl Verso csomagtér ~480liter + tetőbox igény szerint akár 600liter = 1080liter. És máris agyonvertük csomagtér méretben egy kombi mondeot, de még 5személyel egy galaxynak sincs 1000liter+a.szerk: babakocsi. ha babakocsi van akkor baba is van. Onnan a baba elötti lábtér szabad. Amúgy babaval nehéz hosszú útra menni, nem csak mert sok a köcölék hanem mert egyszerűen nehezen viselik ha 4-5-6ht le vannak kötözve. Mondjuk én is.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
diegho
nagyúr
válasz Luck Dragon #151753 üzenetére
Meriva 2 gyerek gyerekülésben, 3 felnőtt, 2 babakocsi, 4 táska. Kalaptartót ki se kellett vennem. Normális babakocsi kis helyen is elfér, nem kell platós ifa.
-
theuprising
tag
válasz xtevo #151748 üzenetére
Mennyit mész egy évben, és abból mennyi számít országútnak/autópályának?
Ebben az árkategóriában nagyon óvatosan kell kezelni a dízeleket, igaz hogy vannak legendás darabok (VW 1.9 TDI-je, PD korszak előtti, Honda 2.2 i-CDT, Toyota 2.0 D4D), de ezek már mind 10+ évesek, kész taposóakna az összes még akkor is ha minden egyes csavartekerésről van szerviztörténet (egy kis költői túlzással élve). EGR probléma, kettőstömegű-kuplung-részecskeszűrő szentháromság, turbó, magasnyomású befecskendező... jó buli a kb -2L-es fogyasztást a benzines ismerősök orra alá dörgölni és a plusz nyomaték, de megéri?
Évi 20ezer km-rel számolva a dízel költsége (335 Ft-tal számolva) 6L-es átlaggal:
1200L üzemanyag, 402000Ft üzemanyagköltség
Benzinben 8L-es (ezt is 335Ft-tal számolva) átlaggal:
1600L üzemanyag, 536000Ft üzemanyagköltség.
Üzemanyagár, benzinkút választása miatt lehet itt egy pár százalékos különbség, de azt nézzük hibahatáron belülinek.
~130ezerrel drágább tankolni egy évben a benzinest, viszont abban nincsen sem EGR (bár igaz, létezik benzines amiben van ebben az árban, de nem olyan jellemző a meghibásodása), kettőstömegű, részecskeszűrő, magasnyomású befecskendező, turbó.
Egy 2.0 D4D Avensis (amit olcsón fenntarthatónak mondanak) példáját tekintve:
EGR szelep, új, Denso (gyári): 140k (jobb esetben tisztítható és akkor nem kell cserélni)
Turbó, gyári minőség: 300k (felújítható jobb esetben)
Kettőstömegű: 320k (plusz kuplung, mert azokat egyben szokás cserélni, 60k-tól van a csillagos égig belőle).
Ha jobban körülnézel biztos találsz jobb áron is.
Látod, hogy ezekből ha bármi elhalálozik, máris a benzinesek fognak jobban örülni.
Plusz a dízel büdös, pöfög meg kormol és kultúrálatlan traktor hangja van soknak (én pl anno régen gyerekként utáltam dízeles autó közelében lenni ha épp járt a motorja).Ha évi max 20 ezret mész, még ha abból a fele pálya, akkor sem biztos hogy megéri a dízel nyűgje.
Pl.: egy 1.8-as benzines kombi T25 Avensis vígan eldöcög 8 literrel vegyesben kényelmes vezetéssel, nem lomha mozgással.
Egyik legjobb haveromnak Touran-ja van (és azelőtt is az volt). Családnak abszolút ideálisnak tartom a méreteit, felette a Sharan már sok, alatta a Golf Plus meg már láthatóan kevesebb, a Touran viszont pont az a méret ami még kényelmesen mozog városban is, belül pedig aludni is lehet annyi hely van.
2003-as 1.6-os benzines Touranja volt havernak az első autója, na az eléggé alulmotorizált, annál nagyobb erőforrással venném már ha Touran lenne a kiszemelt (hogy milyen motorral, abban nem írnék véleményt, én japánbuzi vagyok, és bár ismerem a VW-t de vannak itt nálam okosabb VW-sek).Vagy ha Avensis kombi, akkor 1.8-as benzinessel, viszont az sem egy mindenható világbajnok motor, van gyermekbetegsége (dugattyúgyűrűvel van probléma, de majd erről később ha esetleg tetszik ez az irány).
-
lenko
aktív tag
válasz BigBlackDog #151755 üzenetére
Faternak volt 5évig golf plus, a touran egy felfújt golf plus akkor?
Hátsó üléssor tologatható benne, akkora lábtér van hátul, mint egy B5 passatba kb. Ha teljesen hátra van tolva, még akkor is van egy 4es golf méretű csomagtér, ha előre van tolva, ahol még gyerek bőven elfér, úgy 400l. +1-2 tároló rekesz a sima golfhoz képest. Étkező asztal üléstámlán stb.(#151756) bajnokpityu
15éve faterékkal le tudtunk menni 4-en a 4-es golffal Korfura....
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
bajnokpityu
félisten
válasz szabonagyur #151757 üzenetére
nem lehet kevés. 4 ajtós focus1el majd 2es oktávval simán elmentünk 2 hétre két kisgyerekkel. hülye lennék cipelni fölös 500kilóját egy egyterűnek, ha a kisebb is elég.
nomeg 4.5ért nem nagyon találni 10évnél fiatalabb magyar eredetű smaxot, alhabrát, stb.. 10év föltt meg rulett minden nap (sztem) közben feléért jobbnál jobb, megbizhatóbb előéletű autók vannak, amik a méretigénynek pont megfelelnek..
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
Lacy6
senior tag
válasz theuprising #151761 üzenetére
Amiket leírt igények én oda csak dízelt vennék.
A benzines inkább csak városba való. hosszabb távra évi 20 ezer km-el számolva jobban megéri a dízel.
Alattam a 150 lovas dízel olyan 6,3 litert eszik, úgy hogy városba is sokat megyek és szeretem hajtani.
Ugyanez benzinbe az én lábam alatt 10 liter alatt nem állna meg. Sajnos az van, hogy ha szeretném élvezni a benzines autót akkor pörgetni kell nagyon. Szóval ezek a fogyasztási adatok BENZINES autónál nagyon változóak. A másik, hogy úgy írod mintha évente kellene valamit cserélni. 5 éve van meg ez az autóm és még nem kellett semmit cserélni. Számold ki mennyi mindent tudnék most cserélni a megtakarított összegből.
És a harmadik tényező, hogy benzines autónál is lehetnek magas szervizköltségek, ha így jár akkor dupla kiadás mert még az üzemanyagon is bukott egy megbízható dízelessel szemben.Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
tony_snow
tag
Sziasztok,
Teljesen hülye vagyok az autókhoz, első saját megvásárlását tervezem (eddig céges volt).
Leginkább városban használnám, de évente párszor autópályán is, 1-2 évente más országba kirándulni. De 95%-ban város, rövid távra.Fő szempontjaim: megbízhatóság, nem drága alkatrészek, nem drága szerviz, nem sok fogyasztás, tehát kedvező fenntarthatóság, szép forma. (+ hogy fogalmazzak, hogy ne üssem a nem magas fogyasztást, kicsit érezzem, hogy megy, ha néha jobban rálépek a pedálra. Nyilván nem arra gondolok, hogy baromira gyorsuljon, hanem hogy ne legyen nagyon lomha).
Keret jelenleg minden költséggel együtt 1.5m körül.
Egyéb körülmények miatt köv. év januárban tervezem a vásárlást, de nem tudom, hogyan fogom kibírni addig, amikor egy olyan autót találok, ami (szerintem) minden szempontból tökéletes lenne nekem, és még rohadtul tetszik is.[Erről] légyszíves mondjátok el a véleményeteket. Abból a szempontból amilyen elképzelés él a fejembe, ez az első autó amibe nem tudok belekötni. Első tulaj, stb.. túl tökéletesnek tűnik. Ennek köszönhetően olyan téveszméim kezdenek lenni, hogy ez az autó vissza nem térő alkalom, és hogy ha várok télig, szinte lehetetlen lesz, hogy újra olyan autót találjak, ami minden szempontból megfelelne, és hogy kompromisszumokat kell majd hoznom ha várok.
Légyszi mondjátok el mit gondoltok erről az autóról, van valami típushibája, motorikusan megbízható-e, tényleg ez lenne a tökéletes autó számomra?
-
DZs
senior tag
válasz bajnokpityu #151763 üzenetére
1-es szedán focus nagyon jól pakolható.
-
theuprising
tag
válasz Lacy6 #151764 üzenetére
Még nem tudjuk mennyi km-t menne egy évben, mondjuk a D4D dízelben én is megbíznék, a legnagyobb hátrány az hogy vásárláskor megtalálja a nem lelakott bontószökevényt, sajnos a hirdetések túlnyomó része is megragad a "rendszeresen szervizelt, szervizkönyves, garantált km, jó állapotú" apácamajom által írt szövegekkel.
Nem kell évente cserélni, csak egy 10+ éves dízelnél amit most venne meg ki tudja milyen előélettel (az apácamajom leírás nem számít ismert előéletnek ), belefut egy kettőstömegűbe, 1-2 éven belül pedig egy DPF-be és máris rámegy a gatyája. Nem biztos, de ha bejön (mert bejöhet, hiszen ezek benne vannak és szokásuk tönkremenni ilyen idősen) a szerencsétlen helyzet, akkor kőkeményen felül a rollerre.
Benzines autónál ha drága szervizelés kell akkor ott konkrétan motorgenerál, komplett motorcsere, kipufogócsere vagy egyéb bazinagy projekt tud csak felérni pl egy DPF cseréhez árban. Lehet itt is hasra esni, csak sokkal kisebb eséllyel.A másik hogy gyerekekkel megpakolva szerintem nem a vezetés élvezete lesz az elsődleges neki.
xtevo (#151748)
A másik hogy vak vagyok és nem vettem észre hogy nem szeretnél kombit, szóval Avensis kombi kilőve, de hátha itt valaki tud egy jó motort a Touranba ha az tetszene. -
válasz theuprising #151768 üzenetére
Milyen 1-2 éven belül DPF-be?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
tony_snow
tag
válasz lenko #151767 üzenetére
Köszönöm a választ.
Ez a suzuki nem tetszik. Semmi bajom a márkával, az egyik kedvencem a 3. generációs Vitara. Meg ha jól tudom egy Yarisnak is valamivel nagyobb a csomagtere.
Pontosítanék, az másodlagos, hogy ne legyen nagyon lomha. Valami arany középutat szeretnék, inkább vennék egy olyan autót ami tetszik, pl egy 87 lóerős Yaris-t, mint egy 125-os Swiftet.313 ezer km soknak tűnik, de ha jól tudom ez másodlagos. A leírás szerint rendszeresen karbantartott, nagy eséllyel nincs visszatekerve a km mérő, első tulaj. Ebből az jön le, hogy szép állapotban van. Persze hirdetésbe sokmindent lehet írni.
Miért nem megfelelő egy ennyit futott autó városban?
Automatával mi a gond? Nagyobb eséllyel romlik
el? Ha elromlik, nagyon költséges a javítás? -
sheep
addikt
válasz Termi16 #151732 üzenetére
Köszi a beszámolót, kb. nekem is ez a tapasztalatom.
Igazából az 1.6 sem sokkal lomhább, mert ott rövidebbek a fokozatok. Autópályán 130-nál már 4000 körül forog....
De egyébként jó autónak tartom, csendes, megbízható. Ha nem pályára használod akkor tökéletes.MSI MPG Z390M GAMING EDGE AC, I7 9700K, INNO3D GEFORCE RTX 4090 X3 OC , G.Skill Aegis 32gb 3200 DDR4, HP Reverb G2 VR
-
Termi16
őstag
Szerintetek mitől lehet az, hogy 3 napig tökéletesen működött a klima a Qashqai-ban, aztán a 4. napon reggel egyszerűen nem fúj semmilyen levegőt?
Végignyomkodtam mindent, sehol, semmilyen beállitás mellet nem jön levegő, se hideg, se meleg.A hirdetésben nem volt ilyesmiről szó, az eladó azt irta, hogy ők csak szűrőt cseréltek benne, de sosem volt vele gond...
Igazából már szervizben van, csak érdekelne, hogy mondjuk egy sima töltéssel ez megoldódhat, vagy készitsem a lovettát? Meg nem tudom, hogy most pattogjak az eladónál, hogy 4 nap alatt nem kéne tönkremennie a klimának, vagy igy jártam?
Szerk.:
sheep: Nincs mit!
Szerintem is jó lesz.[ Szerkesztve ]
Telefonszámomat megtalálod az adataimnál!
-
Termi16
őstag
válasz BigBlackDog #151774 üzenetére
Semmit sem fúj.
2 zónás automata\digitális klima.De akkor mitől lehet, mi lehet a probléma?
bajnokpityu:
A külső hőmérsékletet megfelelő kijelzi.
Mindegy, akkor majd a szervizben megmondják, hogy mi a téma.[ Szerkesztve ]
Telefonszámomat megtalálod az adataimnál!
-
lenko
aktív tag
válasz tony_snow #151770 üzenetére
Mivel magyar autó úgy tűnik, itt futotta ezeken a szar utakon....
Nézd meg, ha tetszik vedd meg. Vszínű hosszabb távokra használták, ha megveszed ennyi km-el, te már eladni nem tudod majd, csak hulladék áron...
Azt írtad, hogy menjen is azért ha kell valamennyire, a 87 lovas yaris nem megy!Az embereknek fáj az igazság!
-
mmcc02
tag
válasz Termi16 #151776 üzenetére
Velünk egy Opel Mokka játszodta el ugyanezt, néhány óra múlva magától helyrejött. Persze addig aszalódtunk a 35 fokban... A ventilátor hallhatóan tekert, csak valami elzárta a levegő útját, megszorulhatott valami.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
válasz bajnokpityu #151772 üzenetére
Óóó félreértés ne essék, lehet eltömíteni egy dpf-t pár hónap alatt is. De maga a vásárlástól számított 1-2 év mint ilyen kőbevésett infó szúrja a szemem. Megfelelő vezetési stílussal ez lehet több , rosszabbal meg kevesebb. De ki mondta h egy használt autóban bármiben van még 1-2 év? Vagy meg lett mérve a dpf tömítettsége? Vagy honnan jön ez?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
tony_snow
tag
válasz lenko #151778 üzenetére
Igazad van, valószínűleg nem fogalmaztam pontosan. Ez azért lehet, mert még az én fejemben sem tisztult le mit is akarok egész pontosan, ehhez hozzákapcsolódik, hogy abszolút nem értek az autókhoz.
Hogy menjen valamennyire, azt kb arra értettem, hogy pl a Yaris (2005-2013) is a listámon van és ebből inkább a 87 lőerőset venném, mint a 69-eset, hiába az egyik fő szempont az alacsony fogyasztás. Gondolom kevésbé lomhább, nekem ennyi elég.
Ugyanakkor az is a fejemben van, hogy esélyes, hogy nemsokára lesz gyerekünk, és akkor viszont a fentebb linkelt Corolla méretben jobb lenne, ezért inkább afelé húzna a szívem. Meg kinézetre jobban tetszik, de nem szeretnék abba a hibába esni, hogy ez legyen az elsődleges szempont, aztán meg költhetek rá egy csomót...
Köszi, hogy mondtad, hogy ha el akarnám adni, nehéz lenne, ennyi + amennyit én beletennék kilométerrel, erre nem gondoltam.
Akkor ha jól veszem ki a szavaidból, a linkelt Corollát nem ajánlott megvenni?[ Szerkesztve ]
-
-
Primary92
senior tag
Sziasztok!
Az elkövetkezendő fél évben sanszos az autó csere. Maximum 3 M-t szánnánk rá mindennel együtt.
Szeretném, hogy értelmes felszereltsége legyen és mindenképpen kombi kell.Valamivel 20000 km felett megyünk évente, amit többségében 20 km-nél nagyobb szakaszok tesznek ki, plusz heti 1-2 kisvárosi kör.
Most ugyan dízel van, ami nagyon takarékos (tankolás alapján 5L körül van szinte mindig), de nézelődöm a benzinesek körében is. Az újabb dízelek részecskeszűrőjétől tartok legfőképpen.Praktikus nagy autót keresek. Az Octáviák már megfelelnek méretben, kényelemben. A konszern mellett szól, hogy van megbízható, korrekt szerelőm, így Passat is szóba jöhet. Ezen kívül Mondeók és a Mazda6-osok tetszenek, de igazából bármi más is jó lehet. A szívem csücske az Alfa 159 SW lenne, de az nem igazán praktikus autó szerintem. Természetesen olyat keresek, ami nem drága fenntartani (pl.: alkatrészárak), és külön benzinkút se kelljen hozzá.
Erősebb motorokkal szereltet keresek, alapvetően könnyű a lábam, és szerintem elég takarékosan vezetek, de van hogy nyomom neki. A nagyobb szívóbenzinesek mellett szól, hogy talán ezeknek lesz a legkevesebb gondjuk, de cserébe magasabb a fogyasztás. Benzines esetén nyitva hagynám az LPG-sítés lehetőségét, ha még többet kellene mennem vele. Viszont a kiszemelt kategóriában a döntő többség dízel.
Ti mit vennétek a fentiek ismeretében?
[ Szerkesztve ]
-
-
=WiNTeR=
senior tag
Sziasztok!
Konkrétan az alábbi típusú és felszereltségű autót keresek (Golf V 1.6 automata). Szerintetek mennyire neccess / érdemes megnézni az alábbi hirdetésben szereplő autót?
[link]"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
-
parkasz
senior tag
Sziasztok!
Öcsém autót keres napi 2 x 25 km ingázáshoz. Nem kell gyors legyen, meg nagy, inkább a megbízhatóság a lényeg. 5-600 eHufa keret. Lehet akár 3 ajtós kivitel is.
Eddig amiket nézett, az a Twingo, Fiesta, Yaris, Punto. Timelyiket ajánlanátok? Esetlegvalami teljesen mást?
Előre is köszi. -
nagyúr
válasz parkasz #151792 üzenetére
Fiesta mk6-ra keves a penz, Yarisra is, 600-bol meg jo 1.0-t se nagyon kap. Punyesz II talan, de nagyon figyelni kell a rozsdara, szinte az osszes rohad. Nehez ebben az arkategoriaban autot ajanlani. En vagy vennek egy swiftet kevesebbol, ami full igenytelen, olcson fenntarthato auto vagy gyujtenek meg ~200k-t.
-
Blaise
veterán
Sziasztok!
Autóvásárlás előtt vagyok, a keret 3,5-4 millió HUF, 80% BP város, dugók, 20% autópálya, havi 1000km körüli futás, így a dízel kizárva. Alapvetően két irányt látok:
Céges kifuttatott 2013-2014 évjáratú Audi A3, Skoda Octavia vagy Golf VII 1.4 TSI motorokkal (120 és 140 lovas egyaránt), Elegance, Comfortline és Highline felszereltséggel, kézi váltóval, valós kilométerrel. Van még baja ezeknek a TSI motoroknak ezekben az évjáratokban? Szervízköltségben mekkora különbség van egy Octavia, Golf és A3 között?
Használt Auris Hybrid, kicsit utánaolvastam, mindenki agyba-főbe dícséri őket, nem mennek tönkre, városban 5l fogyasztás, gondolom sok a külföldről behozott, kérdés, hogy azokra érvényes-e az 5 éves, hosszabbítható Toyota Hybrid garancia.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...