-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doki16
addikt
válasz LZs?! #180299 üzenetére
Nekem is dilemma volt a Leaf 1, de szerintem már nem éri megvenni. Az a baj, hogy ennek is elég gyorsan avul az akkumulátora és gyakorlatilag 2-3 év múlva szerintem már eladhatatlan lesz. Azoknak a Leafnek a nagy része amiket néztem 4-5 millió körül is már csak 100km volt jó esetben a hatótávuk. Ezzel nem lenne gond ha az ember megtudná venni második autónak csak úgy és használná amíg végleg tönkre nem megy. De így, hogy ennyire drágák, nem egy jó vételek. Ha nem félsz, hogy nem tudod majd eladni 3 év múlva akkor nagyon jó lehet, mert olcsó a fenntartás és a legoptimálisabb a városi sok rövid útra.
Amúgy a 2,5 nagyon jó ár érte. Annyit simán megér ha a mostani árakat nézzük.(#180300) focvis: Reggel 10 percet fűtöttem elő a kocsit egyből ugrott is 5km hatótávom De mivel 4km-re járok be és mindig kb 20-30 km hatótávval teszem le a kocsit így nem gond. Cserében végre a csillaggarázsból mindig meleg autóval tudok majd elindulni. Nagyon jó lesz már végre, hogy nem kell fagyoskodnom télen
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
Legjobbakat hozzá. A 22éves Lanciara meg nem is tudom mit mondjak. Végülis ha nem rohad és van időd, kedved mert gondok biztos lesznek... ár/értékben biztos tuti.
Lehet ha találok egy ilyet és úgy érzem van időm majd én is belevágok...don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
Próbáltam több féle szűrést alkalmazni, próbálok olyan típust nézni, ahol a pénzmagért merítés is lehetséges és kb 3 típus marad fenn a rostán. Véleményetek szerint mi legyen a sorrend és mi az amit ne is nézzek?
2010 utáni autókat nézek, 1.3 millióért , 300ezer km alatt.
Ami fennmarad többnyire:
- Ford Focus 1.6 diesel - nem akartam fordot,de ha ez van, lehet ez is.
- Opel Astra 1.7 CDTI - absolute nem ismerem ezt a motort. Kicsit öregebbecske a design mint a Ford, így inkább afele hajolnék.
- Renault Megane 1.5 dCi - tetszik,de nem tudom mennyire tartós. A motor se rossz, ha 15ezrenként legalább olajat cseréltek.Most 1-1 Ceed, i30 beesik, de az ritka. Azokra nem játszanék.
[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Doki16
addikt
válasz V.Stryker #180305 üzenetére
Megane 3 1.5dcivel jó választás és azon belül a 106 lovas verzió. Nincs benne DPF és nem szenved már a hajtókarcsapágy problémától sem. Modernebb egy Astrához képest és elég sok extrát pakoltak bele.
Ford Focus 1.6 is jó, ha jól tudom a PSA 1.6 HDI motorja van benne és az elég kellemes darab
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
aktív tag
válasz Doki16 #180301 üzenetére
Ha elég nektek a range, akkor tekints rá úgy, mint egy lelkiismeret furdalás nélkül üthető-vágható autóra. + Tudd otthon tölteni, garázs se ártana neki.
...és...
Az a baj, hogy ennek is elég gyorsan avul az akkumulátora és gyakorlatilag 2-3 év múlva szerintem már eladhatatlan lesz.
1) Az itthoni töltés megoldható, de csak 16A-ről; nem építettnék ki neki külön csatlakozást.
2) Ütés-vágás és eladhatalanság, ez a kettő jelen esetben kéz-a-kézben járna; ugyanis pont azért tartom zsákutcának, mivel senkinek nem fogom tudni lepasszolni majd degradálódott akkupakkal, viszont akkor már nincs is értelme kímélni; emellett akkor már hagynám, hogy rohangáljanak vele a többiek is, ami ugye erősíti az entrópiát... Az akkupakk cseréjétől, mint alternatívától eltekintek.
Kicsit továbbfűzve a matekot...
Ugyanakkor a fentiből fakad, hogy az árát a tervezett 36 hónap alatt 0-ra kéne írnom (ami ebben a formában távolról sem pontos, hisz akkor még működni fog), ami a felajánlási 2.5M-val számolva cca. 70e per hó; a vélelmezett havi 600km-re vetítve a töltés 4e Ft (12kW felfele kerekítve itt is és a továbbiakban is), ugyanez 7l/100km fogyasztással 17e Ft, illetve ehhez még hozzáadva a járulékos ktg-eket per hó (adó, tervezhető karbantartás, parkolás): összesen 24e Ft, a különbözet 20e Ft. A havi 20 ezerhez 1:1-ben egy cca. 800e Ft-os ár kéne, hogy társuljon; de nem lesz ócskavas a harmadik év végére, stb., így legyen 1,5M (a végén 11 éves lenne, cca. 94e km-rel, de legyen kereken 100e). A már egyként inflált 1,5M-hez képest a 2,5M meglehetősen rossz helyettesítési rátával bír...és szerintem maga az inherent logic nem sokat változna akkor sem, ha 10l/100km-es belsőégésű fogyasztással, vagy 4-5 (esetleg 6?) évvel számolnék; utóbbi esetben legfeljebb annyiban, hogy annak az időtávnak a végén tényleg csak egy elfuserált matchboxnak lenne jó: praktikus értéke nulla, szubjektíven pedig nem sokan 'vágynak' majd egy Leaf-re puzstán a birtoklási vágyból...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
Doki16
addikt
válasz LZs?! #180312 üzenetére
Otthoni töltésre bőven elég a 16A vagy akárcsak a 10A egy fázison. Én is így töltöm a itt a cégnél és a 12kWh-ás akksi 5 óra alatt feltölt. De nagyon ritka az az alkalom amikor teljesen lemerül a kocsi. A napi ingázást visszatölteni meg simán tudod otthon.
Az az igazság, hogy a 2,5m jó ár és összességében kiadja a matek ha egy benzines kocsihoz viszonyítod. A Leaf-el ha átszámolod és otthon pénzért töltesz, akkor is megállsz 2-3 liter benzin körül.
Én a múltkor a Passat GTE-re számoltam ki. 40 km-t megy el 10kW árammal. 0,25kW kilométerenként. Az 100km-en 25 kW. 38Ft/kW az áram jelenleg otthon, tehát megvan 950 forintból 100km. De legyen 1300Ft és akkor benne van vastagon veszteség is meg ha mondjuk nem megy el 40km-t.
A Leaf ráadásul jobban fogyaszt és sokkal kevesebbet kell rá szervizre költeni.Jó az ajánlat amit kaptál, ennyiért már eléggé elgondolkodtató, ha ki tudod gazdálkodni. Hosszú távon jó alternatíva lehet.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
veterán
válasz LZs?! #180312 üzenetére
16 A földelt konnektor bőven jó lesz. (Ettől függetlenül én 2x vagy 3x16 A-t bíró (privát)vezetéket tervezek a (terem)garázsba vinni, gondolva a jövőre.)
Nehezen követhető az excel nélkül a számításod. Egyszerűsítsünk! (1,5 M befektetésnek nincs nagyon látható hozama.) Kalkulálj 3 évre havi 30 K értékvesztéssel, ebből vond le a benzines havi értékvesztését - legyen 10 K; fennmarad havi 20 k, ennek a fedezete lehet:
- az üzemanyagköltség megtakarítás,
- gk. adó,
- tulajdonszerzési illeték,
- esetleges parkolás,
- szerviz költségek hiánya (ablaktörlő, fekfolyadék és pollenszűrő ebbe is kell, kb. évi 10 K),
- fun faktor*: spontán gyorsulás, nincs kuplung, nincs váltó (* egy Almerahoz képest).Megveszed, jó eséllyel megtetszik, utána veszel vmi combosabbat és máris viheted a 3x32 Ampert a garázsba.
@ Munez: Sejtettem, de melyik a 224 es 313 lóerő közötti skálán?
[ Szerkesztve ]
-
-
Integrale
veterán
válasz gzbotii #180320 üzenetére
Ami jo, az nem feltetlenul olcso, itthon nem tudsz jot venni a jelenlegi felhozatalbol, akinek van es jo, az meg nem adja el.
Mondjuk a kepen levo egy erdekesen extrazott peldany, elektromos tukorbehajtas nincs, se ulesfutes, se automata tukor, sem paraszenzor, szoval a karpiton kivul alapfelszereltsegu, de telefon van.
Fekete gombokkal jobban nez ki.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Doki16 #180315 üzenetére
"100km-en 25 kW"
az nagyon rossz.
Pályán 130al fűtve/kondizva tehát a lehető legrosszabb verzióban model 3 18-19kwt eszik.
Városban el lehet lenni vele 10-13kw/100kmel.Mondjuk akkor pályán legyen 700Ft/100km városban 500Ft/100km.
Ehez képest benzines yaris 2700Ft/100km és 2200Ft/100km. Egy model 3 méretű, kényelmű, dinamizmosú autó meg simán 3500ft/100km+...A probléma, hogy még mindig veszett drága az elektromos, nagy a difi benzin/dizel és elektromos közt. 3-4év múlva ha csak 2misi lesz onnan simán. Meg lehet model 3 aksija tartós de ugye pl leafnél lehet pofára esni...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Doki16
addikt
válasz Dare2Live #180322 üzenetére
Én most az otthoni töltésről beszéltem nem az autó fogyasztásáról. Az Outlander nekem is városban ilyen 15 kWh körül eszik. De ahhoz, hogy elmenjen 40 km-t bele kell tölteni mérőóra szerint 10kWh-át és ekkor van tele az akkumulátor. Más az autó fogyasztása meg más amit a hálózatból felvesz. Én most tisztán a hálózati fogyasztásról beszéltem, de nagyon nagyon felkerekítve.
A GTE akkumulátora 9,9kWh. Ebből felhasználható olyan 8. Tehát már mások lennének a számok, mert én eleve 10-el számoltam az egyszerűség kedvéért. Amúgy a Mitsu fedélzetije írja a töltési költségeket. egy teljes feltöltés ami 35-40 km-re elég 350ft. De majd holnap befényképezem egészen pontosan.
Egyetértek baromi drága az elektromos autózás. Én is ennyi pénzért nem egy 2014-es autót tudtam volna venni hanem simán egy 2018-as Focust például. Csak én vágytam egy "elektromos" autóra Meg nekem nagyobb nyugalmat ad az, hogy bátran használhatom sok rövid távra, nem árt neki semmit. Jah meg nem mellesleg itt Dunaújvárosban teljesen ingyen töltök mindenhol.
Ez volt egy Budapest-Dunaújváros táv. [kép]
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
nagyúr
Na, 3 nap alatt 3 autot ajanlott egy kereskedo (amit meg is akartam venni), de mire leraktuk a telefont, mar a kollegaja eladta. 3-at.
while (!sleep) sheep++;
-
gzbotii
veterán
válasz MunezXBK #180326 üzenetére
Ja, haver is most vett egyett, ~egy hónapja [kép] . Német tulaj elég újszerű Kumhoval adta, de téli. Épp néztük, hogy egy kisebb vagyon lesz egy új szett alá.
Mondjuk az övében az nem tetszett, hogy bár állítható deréktámasz van benne, az ülőlap elég rövid - gondolom valami fapados ülések. Sokat ront az összképen[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
-
válasz gzbotii #180330 üzenetére
Franc, csak 18-ig van, de az egy 20- as (265/35 r18) tényleg olcsó
Létezik 20-as csak nem jó a méret, az is 20,5
Na ez már talán csalni sem fog sokat [link]
Értem már miért ezt veszik[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nesa
veterán
válasz Dare2Live #180304 üzenetére
Ne mondj semmit ha nem ismered a típust, ezek jellemzően nem rohadnak,és tulzoan sok karbantartást sem igényelnek. ez Eurovan 1 ugyanúgy mint a pug 806 , citro evasion, fiat ullyse, fiat scudo, pug expert...... Mostanában értem el az enyémmel a megtett 130k km et ez alatt összes javítás + olajcsere+ gumik 420.000Ft én nem mondanám problémásnak most 355k km van benne.
[ Szerkesztve ]
-
nesa
veterán
válasz BigBlackDog #180334 üzenetére
Köszi D4204T 2.0D.
-
-
nesa
veterán
válasz focvis #180338 üzenetére
Igen xenon , elbaszták a göteborgi tervezőasztalon, nem kell nekem hókotró, kis szolid emelés, jó lesz az.
Nem viszik itt túlzásba a hókotrást felénk, így nem nyerő ha alacsony a gép.#180336) Luck Dragon
Croma is nagyon tetszett, de értelmes példány nem volt, pedig az méretbe jobban tetszik.
#180337) rbalint88
Köszi
[ Szerkesztve ]
-
aktív tag
válasz Doki16 #180315 üzenetére
@Doki16 & focvis
Köszi szépen. Alszom még rá párat hétfőig.
Re. fun factor - ez az egyetlen szempont, amiért egyáltalán gondolkodom rajta...
Ja, és az Almera-t nem becsmérelni! Tegnap este hazahoztam vele öt láda virágot és 200 liter virágföldet. A mulcs már nem fért be, azért majd holnap vagy szombat reggel elugrom; hétvégén jó idő lesz, kimegyünk rendbeszedni a családi mauzóleumot.
Nevermind...
-
őstag
válasz V.Stryker #180345 üzenetére
Párszor már megcáfoltak itt, de maradjunk annyiban, hogy ha nem rendeltetésszerűen van használva (hosszú utak, kevés város), akkor nagyon nyűgös tud lenni.
Apámnak volt 3 évig. Ez volt élete első és utolsó dízelje, annyira elment a kedve tőle, pedig 2 évesen vette a V50-et.
"Less but better" - Dieter Rams
-
Integrale
veterán
válasz xEon1337 #180347 üzenetére
Az olajcsere ne csak annyi legyen annál a motornál, hogy olaj le, szűrő le, mert akkor megdöglik. Van egy kis szitaszűrő az olajkörben, azt vagy száműzni kell a rendszerből (PSA hivatalos álláspont) vagy cserélni minden olajcsere alkalmával. Ellenkező esetben, és ritka olajcserével turbóhalál, aztán az új turbó is kuka.
A C Maxunkban is ilyen 1.6 van, bontatlan a motor, bőven 200e km felett, új kora óta családi használatú, csak egyik testvér átadta a másiknak).
Ja, és tegnap óta van egy V60 D6 hybrid is az egyik B7 Passat helyett."Bad reklám is reklám too"
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- E-roller topik
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Futás, futópályák
- Autós topik
- Macska topik
- Óra topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen