-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
zeus_2k14
senior tag
Üdv.
Napokban már írtam ide. Most lehet egy buta kérdést teszek fel.. Mennyire ment le az autók ára, a vírus miatt? Ment le egyátalán? Érdemes most autót venni, vagy várjak inkább?
Gergő
-
válasz zeus_2k14 #186052 üzenetére
Nem sokat változott, a kereskedők még kivárnak,
1-1 jó vételt láttam 1-2 nap alatt el is mentek[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
batai15
félisten
válasz zeus_2k14 #186052 üzenetére
Ugyan mire várnál ? A gyenge forintra ? Használt árak zuhanása ? Érdemes venni ? Utóbbit a saját anyagi helyzeted dönti el.
Új autó esetén pont annyi amennyit ki harcolsz a kereskedőnél. Használt esetén meg attól függ kinek mennyire kell a pénz .
Nem igazán vettem észre hogy bármit estek volna . Nyilván a használt kereslet csökkent , ez is inkább a szegényebb réteget érinti.[ Szerkesztve ]
-
-
válasz tboy93 #186058 üzenetére
Én 400-800 autóból szedtem ki ezt a seatot naponta csak 4-5 órát böngésztem a hahut
És 1-2 órat a teszteket.
A 400-800 autót Kb 7-8 típusra szűkitettem, majd csomó tesztet olvasva, meg itt is kérdezgetve már csak 2-re, végül eldőlt, hogy seat ibiza lesz. Innen már tényleg elég volt egy elmentett keresés és napi értesítés.
Egy olyan ársávban/évjaratokban kellett keresnem, amivel mar 2010 óta nem volt dolgom.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
gubika
csendes tag
Sziasztok,
teljesen laikusként a segítségeteket kérném: agglomerációs ingázáshoz (kb. napi 40-50km) és hétvégi rokonlátogatásokhoz keresnék autót, ami néha még az asszonyt és két kisebb gyereket is elnyeli. Kb. évi 10-12 ezret menne az autó, nagyrészt autóúton, 2,5M környékén szánnék rá (van feljebb is kevés mozgástér, de azért maradnék ebben a régióban).
Octavia/Focus/Golf/308 -akat nézegettem, elég sok flottából kifutott 4-5 éves, dízeles példány van belőlük (pl. CarNext-nél), érdemes ezekkel foglalkozni, vagy nagyon lutri? Esetleg teljesen másfele érdemes elindulni, más típusokkal (nem ragaszkodom a felsoroltakhoz, csak pár nap olvasgatás után ezek rajzolódtak ki)?
Köszönöm a jótanácsokat!
-
Dare2Live
nagyúr
válasz AMD Power #186044 üzenetére
Ez akkor nyomná be az árakat ha a termelés tovább ment volna. A gyártók viszont tanultak 2008ból amikor a termelés tovább ment és komoly diszkontal, veszteséggel kellett a készelteket eladni. Most leállították a termelést is, nem termelnek raktárra. Sött sokan úgy is leállítottáka termelést, hogy 5-10hónapos várolisták vannak.
De árak ország specifikusak is. KEU, MOon is EUR ára elszállt. Az használt és új árnál is meg fog jelenni. Használtnál kereslet állítólag beesett sött sokan el akarják adni a 2.autót. De import ami a használt túlnyomó része volt kb megállt.
Innen sztem max az tud tippelni a hogy alakulnak az árakra aki ebből él 10éve... de még ő se biztos eltalálja.
szerk: Pár emberrel kontaktban vagyok autóiparból, rendelések 70-80-90%át mondták le 4hete. 4hete kölcsönzötteket kb mindenhol elküldték több ezer! embert. Maradék 50%nak kiosztottak 2+hét szabit majd 2hét után a másik felének is 2hét szabit, de így is sakkoznak/malmoznak bent. KKVk de multik is nagyon várták a Kurzarbeitot kijött baromi nagy csalódás lett most már az állandóakat fogják elküldeni vagy fizetés nélküli szabira megkérni...
A +ív, hogy ha jól értem már készünek, hogy újra indulnak 20-30-40%os kapacitáskihasználtsággal.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
válasz BigBlackDog #186060 üzenetére
Ismerem, csak sose jut eszembe használni.
-
zolee3000
tag
Készleten ragadt hybrid vásárlásától mennyire kell tartani szerintetek? Az akkumulátor halála ugyebár a tartós kihasználatlanság. Már az ólomsavas aksi is hajlamos hamar megadni magát azokban az autókban, amik hosszú ideig álltak a kereskedésben. Csak azt lecserélni nem egy tétel, míg a komplett hybrid akku-pakk (vagy legalábbis sok cellájának) cseréje zsebbenyúlós, talán el is viszi egy használt hybrid árelőnyét egy újhoz képest. Persze tudom, hogy elvileg a kereskedőnek erre figyelnie kell(ene), időnként megjáratni, tölteni etc., de vajon erre még ebben a rendkívüli helyzetben (pandémia) is van kapacitás? Előfordulhat, hogy a nagy pangás közepette 4 vagy több hétig be se indítják az autót, az meg egy hybridnél necces...
Javítsatok ki nyugodtan, ha rosszul gondolom vagy túlreagálom, számomra ez (a hybridek) még ismeretlen terület.[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz zolee3000 #186065 üzenetére
Itt most az a kérdés, hogy mennyi ideje nem volt beindítva/töltve. Ha fel van töltve és áll pár hónapot semmi baja nem lesz. Gond akkor lenne ha lemerülve állna sokat, mert akkor mélymerülésbe kerülne és akkor kémiailag károsodna az akkumulátor. Toyota vonalon meg bármelyiket megveheted, úgyis van rá 10 év garancia. De az összes autó garanciás újonnan tehát nem kel tőlük tartani.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #186068 üzenetére
De, a Toyota a bimetál HSD-nél 1 hónapban határozza meg. Ha ettől tovább áll az autó bukó az akksi garija.
#nincsbennetarcsi
-
zolee3000
tag
válasz Doki16 #186066 üzenetére
Ha fel van töltve és áll pár hónapot semmi baja nem lesz. Gond akkor lenne ha lemerülve állna sokat
Én is így gondoltam, bár itt meg mintha épp az ellenkezőjét írnák (bár itt a PHEV/EV autókról van szó, engem meg a sima hybridek érdekelnek): "Ami jó a régi fajta ólomakksiknak, s eltűrik a NIMH-k is, az a lítium-ion akkuknak épp a halálos ítélete. Ez az ítélet pedig a teljes feltöltöttség – 100%-ra felnyomva ugyanis jelentősen csökken a várható élettartamuk. Éppen ezért a hálózatról tölthető PHEV-eket és villanyautókat, ha már egyszer muszáj, merülten kell eltenni, s tilos rajtahagyni őket a töltőn."@Qru (#186069): Erről már mintha olvastam volna valami apróbetűs részben.
Egyébként nem a Toyota HSD-ket néztem, hanem konkrétan a Mondeo HEV-et. De gondolom a Fordnak is van valami hasonló policy-ja a garanciát illetően. Ezekben tudtommal Li-ionos akksi van, vagyis nem cserélhető cellánként, csak egyben.Természetesen tervezem, hogy vétel előtt átvizsgáltom az autót egy szervizben. Arra van mód, hogy ilyenkor az akkumulátor állapotát is felmérjék, hogy ti. mennyire viselte meg az állás?
[ Szerkesztve ]
-
Dare2Live
nagyúr
válasz zolee3000 #186070 üzenetére
Ez honnan?
Soha nincs autó ev/phev akupakk valós 100%ra töltve. Elöbb kikapcsol a töltő. Teslaknal majd 10% ami nem tölthető bele ha tetszik max 90%ra tudod feltölteni a 90% a 100%.
"merülten kell eltenni"
Ha vmi akkor ez tönkrevágja az aksit.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
őstag
válasz batai15 #186075 üzenetére
akkor olyan autót kell vásárolni amiben nincs ilyen akkumulátor
a technika adottságaiból adódóan teljesen jogos elvárásnak tűnik egy iylen feltétel (ha azt a fogyasztóval megfelelő módon pl. használati utasítás közlik) , illetve az 1 év kötelező jótálláson túl egyébként is úgy állapítja meg a "garancia" paramétereit a cég, ahogyan jónak látjacryptot minden termékemért elfogadom
-
-
Gaben92
őstag
Amúgy 3-5 perc alatt tölt maxra a HSD akksija saccköbö. 3 hetente beindítani pár percre emiatt nem nagy kaland szerintem.
Nyilván ha elutazol egy hónapra és nincs erre lehetőséged akkor így jártál.
Én is bevállaltam a CT-t pedig engem fokozottan fenyegetnek a kiküldetések. Júliusban végig Észtországban leszek (ha szabad), pár hónap múlva meg 5-6 hét Ausztrália is befigyelhet. De 6 hónap Dubai is tervben volt csak aztán rohadtul nem volt kedvem hozzá úgyhogy főnököm mást küldött vétül. Asszony itthon, néha beindítja, amúgy meg csak lepasszolnám a szomszédnak a kulcsot, hogy heti egyszer menjen ki vele a boltba.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
zolee3000
tag
Az autó van értem és nem fordítva.
Én is így vagyok vele. Manapság keveset autózom és azt is nagyrészt rövid távokon. (A városban minden itt van a közelben.) Nem elég rendszeresek a hosszabb utak ahhoz, hogy ne tartsak a direkt befecskendezéses benzinmotoroktól, céltalan autópályázásokat meg nem szándékozom beiktatni az életembe, csak "karbantartás jelleggel", a motor kiforgatás miatt.
A full elektromos nem opció egyetlen autónak, mert (nekem) túl drága még a használhatóságához képest, plusz néha azért vannak hosszabb utaim már most is, később meg ki tudja (6+ évre vennék most autót). Ezért jött be a hybrid, mint "kisebbik rossz" a képbe. Egy jobb használt vételre vadásznék, csak van bennem egy kis félsz az akku gyengülése miatt.@Dare2Live (#186071): Nekem is furcsa volt, mikor olvastam, bár én nem értek a műszaki részéhez. Ezért is kérdeztem.
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz zolee3000 #186085 üzenetére
Ha esetleg érdekel, az autós topikban írtam az akkumulátorokról elég hosszan. Igaz melóban dobtam össze csak gyorsan és a téma a degradálódás és az alsó/felső "ablakok" voltak + elég műszaki lett de hátha találsz benne valami hasznosat. [link]
Qru: Annyit én sem mennék. Kertes házzal vagy az épülethez ahol laksz tartozó mélygarázzsal számoltam ahol tényleg csak leszaladsz szöszmöszmackóban. Mondjuk úgy, hogy "fél ciginyi távolság". (És ne gyere azzal, hogy nem dohányzol, rá kell szokni és kész. )
Nyilván az autó van értem és nem én érte, de ettől függetlenül te is lemosod, elviszed szervizbe, stb. Ez (szerintem) ugyanolyan dolog. Néha legalább egy kicsit neked is kell lenned az autóért, hogy az hosszabban/többet tehessen érted. A ló túloldalára nem kell átesni azért, de például nekem az, hogy beindítom a motort, mire elszívtam a cigim addigra feltölt, leállítom és visszaballagok a lakásba, talán 2 percet vesz el az időmből és kell hozzá extra 20m-t sétálnom. Annyi meg belefér.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
válasz zolee3000 #186070 üzenetére
Minden akksinak a 60-70 % töltötség jó a tároláshoz.
Maxra töltve gáz képződhet amitől felpuffad, ha meg lemerülve van tárolva, akkor tovább merülve nem lehet többet feltölteni.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
MODERÁTOR
Költői kérdés, akkor most év vége - jövő év eleje felé várható az új autók árányak a csökkenése mint 2008 tájékán (ha akkor volt egyáltalán nem emlékszem már rá)?
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
Doki16
addikt
válasz zolee3000 #186070 üzenetére
Nem tudod soha maxra tölteni, védi az elektronika. Főleg a HSD-t mert az max 60%-ra tudja magát feltölteni benzinmotorral. Tehát emiatt nem kell aggódni egyáltalán. Ezért van az, hogy nettó és bruttó kapacitás van minden autónál megadva, mert soha nem lehet teljesen feltölteni illetve lemeríteni. A gond a sok állásból akkor adódik, ha valaki lemerítve állítsa le eleve az autóját és utána nem használja hónapokig. Ez HSD vonalon úgy néz ki, hogy 40%-nál már kapcsolja a benzinmotort. Minden esetben védi az elektronika az akkumulátorokat, de a felhasználó ellen nem tud tenni semmit. Amikor az egységsugarú júzer 40%-os akkumulátornál bekapcsolva hagyja a klímát, rádiót, lámpát és üresbe rakja a kocsit, az nem az autó hibája. Szegény kocsi, még szól is miatta, hogy baj lesz, de emberünk nem foglalkozik vele és tönkre tesz pár cellát. Igen ez megtörtént eset a csoportból. Egy a lényeg HSD-t soha nem teszünk üresbe Ready módban.
De új autónál nincs semmi félnivalót, a garancia vételtől indul.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Gaben92
őstag
válasz Doki16 #186089 üzenetére
HSD-t üresbe tenni amúgy "use case"? Egy év alatt én egyszer nem használtam még az ürest. Lényegében kizárólag az az autómosó jut eszembe ahol végighúzzák az autót, de olvastam, hogy sok olyanból ki is vannak tiltva. (Nálunk Finnországban nincsenek ilyen mosók, legalábbis eddig nem láttam szóval érdemben nem tudok nyilatkozni.)
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Mauzes
őstag
válasz mobal #186088 üzenetére
Én nem várnám nagyon. Most ideiglenesen (pár hónap) csökken a készletes autók ára, adnak jó kedvezményeket. De miután beindul a termelés, egyrészt még mindig csak az elmaradt termelést fogják behozni a gyárak, tehát nem lesz túlkínálat, másrészt pedig nagy adag elmaradt vásárlás fog fokozatosan rácsorogni a kínálatra. Mindez persze szvsz.
-
Doki16
addikt
válasz Gaben92 #186090 üzenetére
Soha nem használtam én se. Nincs rá szükség vészhelyzetet kivéve.
Amúgy volt eset a csoportban olyan is, hogy mosóban ment az ember és üresbe rakta, de klíma meg lámpa meg rádió menjen ám, arról nem lehet lemondani. Szerencsére éppen megúszta, de nem tesz jót az aksinak egy ilyen művelet. A másik, hogy a hibridek nagyon nem szeretik ha tologatják őket vagy pörgetik a kereket csak úgy. Pont ezért nem lehet vontatni egyik hibridet sem, csak megemelve. Lényegében jól meg kell jegyezni HSD-nél az "N" fokozat csak vészhelyzet esetén. Húzós mosóban meg úgysem megyünk, mert tönkre teszi a fényezéstP-be vagy D-be meg órákig el van lazán a kocsi. Volt olyan, hogy amikor vettem a kocsit leálltunk vele a próbakör után és P-be raktam, de nem állítottam, le mert akartunk diagot csinálni. Aztán nekiálltunk dumálni vagy 2 órát, a kocsi közben nyomta a klímát (nyár volt). 20 percenként beindult 2-3 percre és ennyi. Baromi jól ki van találva az egész. Amíg van benzin addig ezeket nem lehet lemeríteni. De a GTE is ilyen, csak a nagyobb akku miatt az több óra múlva se merül le.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
válasz mobal #186088 üzenetére
Mivel már indul újra a gyártás és eddig nem csökkentek az árak, és jelenleg inkább hiány van (nem volt gyártás, nem volt használtautó behozatal) nem hiszem, hogy fognak csökkenni, még az is lehet nőni fognak, ha ideiglenes hiány alakul ki, meg ugye a forint árfolyama is elég gatya.
2008-ban a sok svájci frank hitelek bedőlése volt ami okozta az egészet[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Gaben92
őstag
válasz rbalint88 #186092 üzenetére
Az az oka, hogy üresben a HSD nem indít motort akkor se ha megölöd az akksit. Amerikában a halott HSD akksik jelentős része úgy keletkezett egy időben, hogy beállt emberünk a mosóba üres akkuval, N-be rakta, klíma, lámpa, rádió, stb. ment tovább, aztán mire végigért a mosón D-be húzva felvillant a "Check Hybrid System" és lehetett trélerezni mert még a mosóból se tudott kigurulni vele. Az itteni mosóknál nincs ilyen probléma mert beállsz, le kell állítani a motort, kézit húzni és a gép mozog az autó fölött.
Doki16: Én is van, hogy beszaladok valamiért a boltba/BK-ba, barátnőm addig marad a kocsiban. Ilyenkor P + kézifék, lámpa le aztán hallgasson addig zenét nyugodtan. Először mondjuk meglepődött mikor ült nyugiban aztán hirtelen beindult a motor.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Mercedes A170 CDI 2003as autóról mik a vélemények?
Mennyire megbízható? Rohad? -
MunezXBK
nagyúr
válasz BUZZLGHTYR #186097 üzenetére
Nem kicsit.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Gaben92 #186096 üzenetére
nem feltetlenul, itthon is van olyan moso, ahol az auto atgurul a moson, es a moso all
uresbe kell tenni a valtot es a kerek mogott egy gorgo attolja az autot a moson
gyorsabb, mint egy normal moso, mert az elejen mar mehet be a kovetkezo auto, amikor a szaritasi reszen fujja le az autodrol a levegosugar a vizet
sokkal gyorsabban atmegy rajta 10 autos sortöbb drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest