Új hozzászólás Aktív témák

  • z-csongor

    csendes tag

    válasz Doki16 #186150 üzenetére

    Mindenkeppen erdekel a GTE-vel kapcsolatban minden fontos (megbizhatosag, elektromos hatotav, zajkomfort, stb.), leginkabb a zorejek benne :D Illetve a vesszoparipaim:
    - Klima: ha beallitok egy homersekletet, akkor mennyire kepes binaris mukodes helyett szepen fokozatosan elerni a homersekletet, es ott is tartani?
    - Carplay | Android auto: Kesik a GPS?
    - Ules: Ha bor, akkor mennyire kellemes nyaron?
    - Fenyszoro: Latom ezekben mind LEDes van, es a Mondeo ota elkezdtem felni toluk. Eleg jok ebben a kocsiban?
    - Asszisztensek: Mennyire megbizhato a savtarto, az automata tempomat, es ha van a kocsidban, az automata parkolassegito? (Itt mindig ki kell emelnem, hogy nem azert kerdezem, mert keptelen vagyok parkolni, de ha mar van, akkor inkabb csak megnyomom a gombot :D )

  • emvy

    nagyúr

    válasz z-csongor #186151 üzenetére

    A Passatokban hasonlo technologia van, mint a Superb-ben, szoval ezek alapjan azt tudom mondani, hogy
    - Carplay/AA teljesen jol mukodik
    - a matrix fenyszoro a Superb-ben allat, de nem tudom, h ez ugyanaz-e mint a Passatban
    - savtarto: nem egy Tesla, autopalyan oke, de varosban nem hasznos. Leginkabb azert, mert nem annyira masszivan kozepen tartja, hanem a sav szelerol tekeri vissza
    - parkolassegito: ez kb. az egyetlen extra, amit kihagytam a kocsibol :)
    - klima szerintem oke, nem binaris, nem is hangos

    while (!sleep) sheep++;

  • jozefgucci1

    addikt

    válasz emvy #186152 üzenetére

    Nálam Kugá-ban tökéletesen működik a Carplay , használom is állandóan .A Waze nálam nem késik . A sávtartó botrány az összes fordban , szerintem nem való semmire . A parkolássegítő pedig teszi a dolgát bár ritkán van rá szükség .

    Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...

  • BigBlackDog

    veterán

    válasz z-csongor #186151 üzenetére

    Nem tudom mennyre releváns, de Park Assisttal kapcsolatban nálam pozitívak a tapasztalatok a Polonál. Ugyan csak párszor próbáltam, de mindig szépen betette párhuzamos parkolás esetén a kocsit középre (illetve merőlegesesnél is működik bal illetve jobb oldalra is).

    Az adaptív tempomatról is jó a véleményem, nem volt eddig furcsasága, vagy tévesztése. Az álló autókat nem szereti észrevenni, szóval, ha álló sor végéhez közelítesz, akkor célszerűbb, ha átveszed az irányítást (ez a használatiban is le van írva). Egyszer volt, hogy a pályán, a belső sávban elkezdett sípolni a ráfutásfigyelmeztető, de egy határozott gázadással ignoráltam.

    A Poloban lévő sima LED fényszóró érezhetően jobb egy sima halogénnél, de talán az S60 xenonja azért kellemesebb fényt adott (távolsági esetén ott xenon + halogén is működött). Polo LEDes távolságijának van egy határozott hotspotja, ami egyenesben jó, de kanyarban ugye pont az út szélét világítja meg jó erősen.

    AA teljesen hibamentes.

    [ Szerkesztve ]

  • Mauzes

    őstag

    válasz z-csongor #186151 üzenetére

    GTE-m nincs, csak B8 Highline, de amiket kérdezel, azok nagyrészt szerintem tök ugyanazok:
    - klíma: teljesen jó, jól tart hőmérsékletet és nem bináris. Igazából állítanom sem kell szinte soha, bár én amúgy sem vagyok érzékeny a klímára. Gombjai is tök jók.
    - carplay: napi szinten használom az Android Auto-t, nem késik a GPS. De ez lehet inkább telefon függő (?)
    - ülés: nekem alcantara "félbőr" van, erről nem tudok nyilatkozni
    - fényszóró: nekem a fejlettebb Led 2-es van benne adaptív extra nélkül, de kanyarkövető. Nekem nagyon bejön, marha jó fényt ad, ezt más sofőrök is mindig megdicsérik, akik este vezetik (és sokkal szebb vele az autó, mint más lámpa verziókkal)
    - asszisztens: sávtartó nekem nincs benne, erről nem tudok nyilatkozni. Automata parkolássegítőt nem igazán mertem még használni, úgyhogy erről sem tudok beszélni. Az adaptív tempomat viszont a kedvenc extrám. Nagyon könnyű gombokkal használni és szerintem 99%-os hatékonysággal működik, előzésnél még soha nem ijesztett be, és talán 2x fordult elő, hogy lassú csorgásnál túl későn állította meg (ekkor fékeztem, de talán a vészfék asszisztens működésbe lépett volna), illetve az álló autókat nem veszi a radar. Én egyébként országúton és autópályán 95%-ban pedál nélkül vezetek (kivéve, ha szembeforgalomnál kell előzgetni).
    - zörejek: ez talán a leggyengébb pontja nálam. Nem Opel szint, de innen-onnan azért vannak zörejek, nyiszogások, főleg műszerfal illesztések, ajtókárpit, stb. Mondjuk előző kommenter szerint a GTE verzióban már javították ezt, de én nem látom be, hogy mitől javult volna, amikor csont ugyanaz a belseje. Mondjuk a műszaki hibamentesség (eddig) és a nagyon magas szintű praktikum nekem kompenzálja, de azért tök gáz, hogy egy 12 milliós listaárú autó fél éves korától kezdve elkezd zörögni.

    [ Szerkesztve ]

  • BigBlackDog

    veterán

    válasz Mauzes #186155 üzenetére

    Zörejeket Te milyen időben szoktad hallani? Én a Polót télen vettem át, eléggé nagy csalódás volt ilyen téren. Pár nap alatt sikerült likvidálni a zörgések nagy részét (pl. elakadásjelző háromszög áthelyezésével), de egy-két furcsa hang még maradtt közepes vagy rossz minőségű útburkolaton. Aztán pár hete, mikor 20-25 fokban mentem vele egy karikát, teljesen más élmény volt, kussban volt minden végig. Szóval kezdek arra nyanakodni, hogy hideg időre különösen érzékeny a beltere zörgés szempontjából.

  • Tin

    veterán

    válasz BigBlackDog #186154 üzenetére

    A sima radaros adaptiv tempomatja nagyon jo a VW-nek, egyedul annyi a gond vele, hogy szetfekezi a beteteket :) Mondjuk ez nem bug, hanem feature.

    Vannak helyzetek, amikor egyszerubb a motorfek, mondjuk nekem manualis a kocsim. Visszavaltok parat, siman tartja a lejton a sebesseget, es csak neha kell belefekezni egy nagyobbat.

    Meg amit meg eszrevettem, hogy neha bejelez, hogy kihagy a rendszer, foleg nagyobb szintkulonbsegu utakon, szerpentineken. Szerencsere nem avatkozik bele, csak sipol. Amit irtal, hogy az allo kocsisort neha nem erzekeli, teljesen igaz. De amikor igen, akkor meg hatarozottan fekez, majd sipol, hogy fekezz (manualis kocsiban 30 alatt nem mukodik).

    A savtartoja ezeknek tenyleg inkabb savtarto, mint savon beluli onvezeto. Erdekes, amikor probaltam az uj Corolla TS hibridet, annak egeszen turheto volt, gyakorlatilag vezetett helyetted, de persze messze nem tokeletes, es ha nem bizhatod ra az eleted, akkor inkabb nem is hasznalod.

    Csak erdekessegkent: lattam videokat az OpenPilot rendszererol, pl. egy uj Corollaba szerelve. Ez ugye egy nyilt forraskodu onvezeto rendszer, viszont kell hozza specko kutyu, ami "nez", illetve feldolgozza az adatokat, de azok a kocsik, amiket tud vezerelni (pl. a Corolla is ilyen), ott intezi neked a a kanyarodast, fekezest es gyorsitast is. Megdobbento nezni a YT-s osszehasonlito videokat, hogy mennyire buta ehhez kepest a Toyota gyari rendszere, es hogy az OpenPilot mennyire fejlett, es hogyan kepes kezelni a festes nelkuli, meg osszetettebb helyzeteket, belathatatlan bukkanokat, stb. Ez kb. a Tesla szint lehet, persze aprosagokban lehet egyik-masik jobb vagy rosszabb. Mindenesetre ez a jovo.

    De az biztos, hogy amig legalabb itt nem tartunk, ahol a Tesla vagy az OpenPilot, en bizony nem bizom ra a vezetest az autora. Eppen eleg egy benezett vonal, kanyar, vagy egy egyszeru tereles az uton, ahol nekivezet a szembejovonek. Autopalyan viszont jo lehet a savtarto, ha faradt az ember, vagy amig mondjuk elterelodik a figyelme egy kis idore.

  • molnarpeter

    nagyúr

    válasz Mauzes #186155 üzenetére

    Nekem adaptívos B8 volt meg, egyik legjobb fényszóróként emlékszem rá, amit próbáltam :R

  • Doki16

    addikt

    válasz z-csongor #186151 üzenetére

    Szép sorjában megválaszolok mindent :)
    Zajkomfort nagyon jó. Nem ültem Rolls-ban, de ebben a szegmensben szerintem teljesen rendben van. Egyáltalán nem zavaró pályán sem. Zörejek a mienkébe nincsenek ahogy írtam. De már egy Golf 7 is tök jól össze van rakva, hát még egy Passat.

    Klíma: Elektromos benne a klíma és a fűtés is. Fűtésből kettő van, egy elektromos és amit a benzinmotor hője ad. Mivel elektromos 3 zónás klíma van benne ezért a szabályzás egy álom. Olyan finom az átmenet, hogy észre se lehet venni. Csak beállítod az adott fokra és csak a fogyasztásmérőn látod, hogy mikor mennyire dolgozik éppen a klímakompresszor. Fűtés gyorsan van és egyenletes. Távolról indítható minden mobilról. Mindig használtam télen. Jó beülni a meleg és leolvadt kocsiba.
    CP/AA: Csak a szokásos késése van mint ami egy mobilon is. Többször használtuk már, nagyon szereti Apukám csak ez megy nála. Gyors a rendszer. A VAG azért a legjobb a mai napig az Infotainment rendszerben.
    Ülés: A legfelszereltebb ülésről tudok nyilatkozni. Ez van nekünk. [kép] Kategóriában a legjobb amiben valaha ültem. Minden irányban elektromosan állítható és memóriás. Ez a konkrét példány egy bőr/alcantara ülés. Jól lehet paraméterezni 12 irányban állítható ha jól rémlik. Masszás funkció is van benne. Az alcantarának köszönhetően nem izzadós nyáron, télen meg nem hideg. Ezt venném mindenképpen.
    Fényszóró: GTE teljesen led mindenhol. Két helyre raktak mindössze izzót. A csomagtartóba és a kesztyűtartóba. Ne kérdezd miért. Én sem értem. Nekünk a sima LED1 fényszóró van. Ez alap sima tükrös. Jobban világít mint a Golfomban lévő adaptívos Xenonos csoda. Semmi panaszom nem lehet rá. Előtte halogénnel szerelt B7 Passatom volt. Na attól sokkal jobb. Premium Led-el volt még kapható. Ez két félében létezik még ezen belül. Van egy sima projektoros és amelyik kocsiban van kamera az adaptívos. Természetesen mindegyik verzióban van fényszóró asszisztens. Lényegében bármelyiket veszed teljesen jók.
    Asszisztensek: Meg vagyok velük elégedve. Ezt úgy kell nézni, hogy 2015-ben lettek kifejlesztve. Manapság már vannak sokkal jobbak. Távtartó tökéletes, imádom. Mindig használom. Finoman ad gázt és fékez. Felismeri a sávokat, a sávváltási szándékot is, ha jelzek, nem volt fals fékezés semmire. DSG miatt magától fékez lejtőn is. Legjobb rendszer amit idáig használtam.
    Sávtartó egy LVL2 csak és azon belül is minimum. 10 másodpercig tud magától vezetni utána csipog és kikapcsol. Folyamatosan használom. Megbízhatóan jól tartja a sávot, csak minimális bolyong. Nem úgy mint régebben, hogy vonaltól vonalig. Kanyarokat is simán veszi. A 62-es úton szoktam próbálgatni, mert jó az út és a felfestés. Minden kanyart segítség nélkül be tudott venni (kivéve körforgalom :) ). Pont arra jó, hogy míg leteker egy kupakot vagy ránézek a navigációra. Nem volt elrántás még soha. Ez is jól teszi a dolgát.
    A parkolássegítő hibátlan eddig amennyit használtam. 360-ban lát a kocsi a radarokkal amit ki is jelez a kijelzőre. Van 360 kamera is a kocsiban ami szép felbontású és jól használható. 3D-be ki lehet rakni a kocsit és forgatni hogy honnan akarod magad látni kívülről a virtuális térben. Minden létező irányban tud merőlegesen és párhuzamosan is parkolni. Működik rendben, meg vagyok vele elégedve. Ügyesebb mint az Aurisban volt.

    Kb. ennyi :D

    A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

  • po1son

    addikt

    Sziasztok!
    Kocsi vásárlás előtt állok, teljesen laikus vagyok a témában tehát a segítségetek kérem szépen. :R
    ~1 millió forintos keretem van összességében (kocsi, negyedéves biztosítás, átíratás, kötelező szerviz).
    Elsősorban városban fogom használni rövid távra, de havi pár alkalommal országútra/pályára is megyek, ezért legyen benne erő is.
    Éves szinten ~15e-20e km-t fogok belerakni.
    Amiket nagyon nézegettek H-astrák és V-ös Golfok (1.6 benzines).
    Szerintetek van rá reális esély, hogy egy normális darabot sikerül kifogni valahol ezen az áron vagy többet kéne rászánni?
    Használtautót szoktam nézegetni elsősorban (van jobb alternatíva?), elégé zsákbamacskának tűnik a legtöbb hirdetés, érdemes neppertől vásárolni vagy ha nem akarok felsülni inkább magánszemélytől vegyek?
    Esetleg érdemes még kicsit kivárni az autóvásárlással az aktuális helyzet miatt és várni az árcsökkentést? Egyik ismerősöm, aki a duna autónál dolgozik azt mondta ott csökkenni fognak az árak, de ott ugyebár elsősorban "szalon" autók vannak.

    STEAMID/WOT nick: po1son_

  • bandus

    veterán

    válasz Doki16 #186145 üzenetére

    én most az auris felé hajlok egyébként, bár hibridet még sosem vezettem. korábban próbáltam már az utolsó generációs aurist, illetve a facelift előttit is használtuk évekig, ezt nagyon szerettem :K . így szerintem a hibridet elviszem majd egy próbakörre, és ahogy nézem 4-4.5 körül is jó vételek lehetnek. ez drágább, mint egy ceed/leon, de olcsóbb a 7-es golfnál. kicsit tartok tőle, hogy gyenge az a motor, nem tudom hogyan viseli az autópályát, bár nem vagyok a száguldozós típus, a 130-140 nekem egy tökéletes sebesség :) az új autót egyelőre elengedtem most, van egy olyan érzésem, hogy ennél lesznek jobb befektetési lehetőségek is a közeljövőben, amibe pénzt lehet tenni,

    "a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

  • Doki16

    addikt

    válasz bandus #186161 üzenetére

    Sokan ettől félnek, hogy gyenge a motor. 99 lóerő a benzines és 82? a villany. Összeadva 136 LE. De mivel vezetted az FL előttit ezért tudod milyen. Csoportban nem egy ember van aki használja pályán. 150-160-ig bírja egész jól a kocsi. Én mindig 130-ig használtam. Ott a fogyasztás is egész jó még. Drágább mint egy hasonszőrű sima benzines, de az évek alatt visszahozza az árát. Üzemanyagban és karbantartásban is. Ha nem GTI dinamikát vársz el akkor egy kellemes A-B autó. Mai napig szeretem. Csak azért cseréltem le, mert tölthetős kocsit akartam. De mai napig az egyik kedvenc kocsim. A kedvenc nem saját kocsim mondjuk a Passat GTE :D

    Múltkor csak a garázsból álltam ki vele, de már a Golfhoz képest is annyival jobb érzésre :)

    A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

  • bandus

    veterán

    válasz Doki16 #186162 üzenetére

    amiket használtunk korábban, az 3 auris is volt, de mindegyik dízel, hibridet még sosem próbáltam :B ha egy remek A-B autó, akkor az már nekem jó, hétköznap nyilván városban megy vele az ember, hétvégén elugrani szülőkhöz vidékre, amúgy meg mindenféle roadtripre használnánk egyelőre ketten a környező országokban (alpok, tátra, horvát tengerpart), erre nekem jó választásnak tűnik.

    "a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

  • batai15

    félisten

    válasz Doki16 #186162 üzenetére

    Mentem most Debrecenbe ment előttem egy hybrid chr. Én a 407el mentem , eléggé jól meg indult az a chr faluból kifelé. Annyira gyenge lehet csak nem lehet.

  • Doki16

    addikt

    válasz bandus #186163 üzenetére

    Nálam így alakult a fogyi amíg megvolt. [link] 70%-ban város. A legjobb fogyasztásom pont akkor jött ki amikor nyaralni mentünk ketten. Még az Alpokat is megjártam vele. Állandóan napi 2x4 km-re használtam télen-nyáron. Jól bírja a rövid utakat. Országúton nagyon jó a fogyasztása. Pályán 130-nál 5-6 körül kér. Élményt nem fog adni, azért mondtam, hogy a jelenleg kapható legjobb A-B autók a HSD-k. Pár típushibája van. A legköltségesebb: Vízpumpa tönkre fog menni 200k km körül. Jó előre lehet már látni diaggal.
    Ezek már nem költségesek: A klímahűtő és vízhűtő között ki kell takarítani évente legalább. Otthon megoldható. Hibrid akku hűtést kell takarítani fél/1 évente. 15 perc szereléssel együtt, szintén otthon. [Képek] Kicsit néha padkáról le-fel nyiszog az első futómű. Nincs baja semminek, ez ilyen.
    Az összes többi dolog alap karbantartás. Motorolaj 10k-15k, váltóolaj 90k, gyertya 90k km.
    Ez a 3. generációs hibrid már nagyon jól össze lett rakva az újabbik inverterrel.

    (#186164)batai15: Egyáltalán nem gyenge. 100-ig egész dinamikus a maga kategóriájában. 60-ig meg tök jó a villanymotor miatt :)
    Ha az új 2.0 CHR-t láttad akkor meg pláne jól megy 180 lóerő :)

    [ Szerkesztve ]

    A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

  • Gaben92

    őstag

    válasz bandus #186163 üzenetére

    A-B autónak az egyik legjobb. Nekem CT 200h-m ami lényegében egy Lexusba csomagolt Auris, műszakilag 100%-ban ugyanaz. (Egy dologban nem vagyok biztos, nekem hátul multilink van, P3-ban csatolt, Aurisról fogalmam sincs.)

    Én városozok, külvárosozok de a méter 90%-a ami belemegy országút és pálya. Pályán 125-el megyek (120 a limit) és a fogyasztás is rendben van még ott. 170-nél azért már hangos de nem arra van kitalálva. Viszont megjártam vele Svédországot ami innen Tamperéből oda-vissza 1500km volt 3 fővel rogyásig pakolva 4,9L-ből és még mindig rendben van. Most volt 160k-s szervizen Lexusnál, a fékbetétek már nem gyáriak de minden más igen és tökéletes állapotban. :B

    If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

  • bandus

    veterán

    válasz Doki16 #186165 üzenetére

    és Gaben92:

    köszi mindkettőtöknek, azt hiszem ez az amit keresek, lassan akkor el is lehet kezdeni nézelődni :) vízpumpa kb. mekkora tétel?

    "a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

  • MunezXBK

    nagyúr

    válasz Tin #186157 üzenetére

    A Mergáé nagyon jó. Gyakorlatilag törökülésben vezettem ~500km-t, pályán.

  • Mauzes

    őstag

    válasz BigBlackDog #186156 üzenetére

    A zörejek valóban kicsit hőmérséklet függők, gondolom a hőváltozás befolyásolja az illesztéseket. Ebből főleg időnkénti pattanásokat érzékelek. Viszont nekem minden hőmérsékleten vannak fix zörejek, amiknek ismerem is a forrását. A legzavaróbb a középkonzol illesztésénél, na az egy fos. Ezt már sok helyről hallottam, hogy másoknak is zörög. Zörög a bal hátsó ablak egyik sarka felől full felhúzott állapotban. Ajtókárpitok mindkét oldalt néha nyikorognak, ha oldalirányú egyenetlenségen megy át az autó. Vezetőülés bal alján is a műanyag kicsit tud nyikorogni, ha mozog. A kombi bódé hátulja felől is van néha zörej, de ezek kevésbé zavarók, és szerintem sedanban nem jönnek elő. Emellett néha random zörej innen-onnan, de mivel ez nem fix, kevésbé zavaró.

    Amúgy mondom, ez legyen a legnagyobb bajom, csak csodálkozom rajta (12 milliós listaár). A régi Mazda 6-om 8 éves koráig teljes kussban volt.

    [ Szerkesztve ]

  • Doki16

    addikt

    válasz bandus #186167 üzenetére

    Vízpumpa nem egy nagy eresztés 88300 Ft márkaszervizben. Érdemes ott csináltatni egy kötelező karbantartással. Itt kint vannak a 4+ árak. Amikor vennél autót akkor el kell vinni bevizsgáltatni és Techstream-el megtudják mondani milyen az állapota. 2900 RPM-nél már nagyon cserés. Ne vedd kész ténynek, hogy 200-nál cserélni kell. Valakinek 250-nél halt meg. Nálam már 180-nál javasolták a cserét. Következő tulaj meg is csinálta.

    A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

  • Tin

    veterán

    válasz MunezXBK #186168 üzenetére

    A Merci azert mas kategoria. A radaros tempomattal amugy en is kb torokulesben vezetek varoson kivul, annyira megbizhatoan mukodik. Sokszor meg varosban is benyomom, gyakorlatilag hibatlanul megy helyetted, es ugy legalabb biztos nem futok bele a trafikba.

    A kedvencem, hogy ha nagy lejto van, szinte biztos a 30-as korlatozas, es garantaltan ott a trafi. Felfele nem gond, de lefele meg 2-esben is tulgyorsul azon (na oda pl. jo a tempomat fekezgetese).

  • pit stop

    addikt

    válasz Tin #186157 üzenetére

    DSG-s Seat Leont vezettem 1 hétig Spanyolországban, abban hibátlan volt adaptív tempomat - csak ha változott sebességkorlát akkor kormányon beállítottam.
    Sávtartó aránylag jól működött, de volt, hogy elbóbiskolt.

    Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.

  • bandus

    veterán

    válasz Doki16 #186170 üzenetére

    szuper, köszönöm ezeket az infókat :R én preferálom, hogy kereskedésből, ne pedig magánszemélytől vegyem, így ezeket remélem helyben könnyű kideríteni. csak a biztonság kedvéért: 2900 rpm alatti érték számít jónak/vagy még rosszabbnak?

    "a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"

  • Doki16

    addikt

    válasz bandus #186173 üzenetére

    Elite Auto végez bevizsgálást. Amikor tőlem vették meg a kocsit (magánszemély vagyok), akkor is oda vittem el átvizsgálásra a vevő kérésére. Tehát nem elriasztó az ha nem kereskedőtől veszed. Amúgy ajánlott az FB csoport. Ott van egy páros aki Aurisokkal foglalkozik. Tőlük érdemes venni.
    Ami infókat összeszedtem onnan tudom, hogy a gyári pumpa 2450 körül indul papíron és 2900 körül van vége neki. Nem értek hozzá mert nem ismerem a hidrodinamikát, de ennél az a rosszabb ha minél gyorsabban pörög.

    A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

  • Gaben92

    őstag

    válasz Doki16 #186174 üzenetére

    Rohadt rég tanultam hidrodinamikát de gondolom a folyadékáramot próbálja szabályozni a vezérlő és a kopott pumpával ugyanahhoz a folyadékáramhoz nagyobb fordulatszám kell. Aztán egy idő után nem bírja a motor és... mondanám, hogy elköszön de igazából cseszik szólni és csak úgy sutyiban megáll. :DDD

    If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

  • Doki16

    addikt

    válasz Gaben92 #186175 üzenetére

    Akkor járj utána mert téged is érint a Lexusnál :D
    Egy biztos. Minden HSD tulajnak néha érdemes ránézni. Techstream kell hozzá, megvehető.... mindenki tudja.

    A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

  • B-L-A-C-K

    titán

    válasz B-L-A-C-K #182918 üzenetére

    Na ma jött meg a sas (céges), én pukiztam bele elsőnek...Elájulva nem vagyok tőle azért, de jobb mint a 7es golf.

    [ Szerkesztve ]

  • AMD Power

    titán

    válasz B-L-A-C-K #186177 üzenetére

    MI volt a baj a 7-s Golf-al?

    Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

  • válasz B-L-A-C-K #186177 üzenetére

    Gratulálok hozzá :)

    A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

  • zolee3000

    tag

    válasz Doki16 #186145 üzenetére

    OK, nem zárom ki az Aurist se, hátha… Igazság szerint eddig még nem is böngésztem, hogy abból milyen a kínálat.
    Am. csak szeretem felmérni nagyjából a költségesebb tételeket egy autón, ui. amilyen az én szerencsém, nagy az esély rá, hogy romlik/sérül, ami el/meg tud… De megvan az előnye ennek az életszemléletnek is: mivel mindig a legrosszabbra számítok, legfeljebb pozitívan tudok csalódni. :K
    Ezért akadt meg a szemem a specifikációban a Xenon lámpán, amihez nálam az a képzettársítás, hogy nagyon drága, ha hozzá kell nyúlni/cserélni kell. Persze azt hozzá kell tenni, hogy ez még abban az időben gyökeredzik, amikor a LED nem volt ilyen elterjedt az autókban. A halogénhez képest persze hogy sokkal komolyabb tétel egy Xenon lámpa, de a LED azért már árnyalja a képet, ebben igazad van.

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz zolee3000 #186182 üzenetére

    Miniben egyszer cseréltem xenont, illetve cseréltettem szervizben, az bmw-s áron, német munkadíjjal 200 eur körül volt, ha jól rémlik. Nyilván rohadt drága, de garanciális volt az autó, abban meg szintezés, minden volt, nem akartam bénázni vele. Ebayen nézegettem cserelámpákat hozzá, elég nagy volt a szórás, az olcsó kínai szarok valami 40 eur körül kezdődtek, a márkásakat is 100 körül lehetett kapni, de lérdés, hogy tényleg eredeti-e, nem mertem bevállalni. Sima halogént rutinból cserélek magamnak, az új Miniben sajnos már az van - van különbség, bár a ledes még jobb lenne. A Mazda 6-ban az van, valami brutális, hogy milyen nappali világosságot csinál éjszaka (meg ugye kamerával megtámogatott mindenféle adaptív okosságok vannak benne, hogy kikerüli a fénycsóva az előtted menőt, meg a szembejövőt, meg ilyenek).

    p

    [ Szerkesztve ]

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

  • zolee3000

    tag

    válasz z-csongor #186148 üzenetére

    Az autó nekem anyagilag nagy és hosszú távra szóló beruházás. Van olyan, aki 2-3 évente cserélget, vagy eleve csak a jótállási idő végéig tart meg egy autót – annak nyilván mások a szempontjai, mint nekem. Én úgy vagyok vele, hogy ha már ennyi (értsd nekem: "sok") pénzért autót veszek, akkor ragaszkodok egy szinthez a felszereltséget illetően: nem kell bőrkárpit, head-up display, digitális műszercsoport, elektromos ülésállítás, motoros csomagtérajtó, üvegtető, DAB rádió, sokhangszórós hi-fi, de még a klíma is lehet felőlem manuális és a tempomatot is tudom nélkülözni (ahogy eddig), viszont van, amihez ragaszkodnék, pl.: elektromosan behajtható külső tükrök (nagyon szűk a garázs), első-hátsó parkoló radar és holttérfigyelő (kisebb autókhoz vagyok szokva). Sok, nekem tök felesleges funkció (sávtartó, táblafelismerő, fáradságfigyelő etc.) meg sajnos benne van alapból ezen a szinten (bele van építve az árba) – amiket Te is írtál. Mondjuk ezen a szinten egy jól működő, nem laggoló Bluetooth/Android auto-kompatibilis fejegységet szintén elvárnék, és a fényszóró általad írt gyengesége is elég elkeserítő nekem. :(

    Passat GTE: Áh, nem néztem, egyrészt a PHEV-is annak jó szerintem, aki sokat megy, másrészt eleve nem is kell nekem olyan nagy autó, egy kompakttal vígan el lennék. A Mondeo se érdekelne, csak a hybrid rendszere miatt jött be a képbe, mint egyetlen alternatíva a Corolla mellett. Minden más az új/alig használt autók piacán kiesik nálam, mert vagy dízel vagy GDI benzines, vagy brutál áron vehető és/vagy fenntartható (ld. pl. boxer motoros, AWD Subaruk).
    Egy Passat árban azért jóval feljebb van, hát még egy GTE! A Mondeo tényleg érezhetően lefelé lóg ki a szegmenséből, újkorában sem volt szerintem igazán méltó Passat/Superb/Insignia ellenfél, mostanra meg nagyon eljárt felette az idő, viszont pont ezért olcsóbb is. Az ezzel járó anyag-/összeszerelési minőségbeli gagyiságot szerintem el tudnám fogadni, mindenesetre nagyon köszi, hogy felhívtad rá a figyelmemet, mert amúgy fontos tényező.

    A Lexussal HMI-t megértem. Nekem már a Toyotánál is riasztó. Valahogy nem jön be. Érdekes módon (mondom ezt úgy, hogy Windows-os vagyok és utálom ;] ) a Ford Sync rendszere nekem sokkal használhatóbb volt, amikor próbáltam, jobban kiismertem magam benne.
    Jah, és ahogy Doki16 is írta: árban megint csak más kategória az IS. Abból már csak idősebb féren bele a keretbe, azoknál meg még több a hibalehetőség, ezért mennék rá a fiatalabbakra. Nem értek úgy a kocsikhoz, eleve bennem van az ideg használtautó vásárlásnál, nehogy mellényúljak/átverjkenek.

    Amúgy ha nem titok, az IS300h-t miért adtad el?

    @Gaben92 (#186149): Nyilván kicsit más liga, amivel Te foglalkozol. Írta közben Doki is, hogy kiméretni lehet max. a szervizekben, de alapból nem ad ilyen infókat magáról a HSD(-t vezérlő) rendszer.

    [ Szerkesztve ]

  • zolee3000

    tag

    válasz parandroid #186183 üzenetére

    Az annyira nem vészes akkor, mint ahogy féltem tőle. Egy jól működő okos fényszórót meg amúgy a hasznosabb extrák közé sorolok én is nyilván.

  • z-csongor

    csendes tag

    válasz zolee3000 #186184 üzenetére

    Az IS300h eladasa visszagondolva egy brain fart eredmenye volt.
    (Szerintem emiatt tortent: tudni kell rolam, hogy egy rettentoen sporolos ember vagyok, es a Lexus megvasarlasa utan amikor csak raneztem a kocsira, kellemetlenul ereztem magam, hogy en nem nagyon vagyok melto egy ilyen jo autohoz, es ez annyira nehezze valt az idok soran, hogy fogtam magam, es eladtam annyiert, amennyiert vettem.)

    off:
    Amugy en rettentoen rosszul jarok az autokkal: mikor visszakoltoztem Magyarorszagra, eldontottem, hogy az akkor 12 eves Chevrolet Epicamat (ami egy kivalo auto!) le kellene cserelni valami ujabbra, es mivel szeretek adatokra epitve donteni (nagyon hasznos tool az excel az elet minden helyzeteben), igy arra jutottam, hogy egy 2 eves Astra K 1.4 turbo megvasarlasa a legracionalisabb dontes fenntarthatosag/ertekvesztes szempontjabol. Ki is neztem a kocsit, vezettem, semmit nem valtott ki belolem, viszont megvettem mert ez tunt racionalis valasztasnak.
    Sajnos az auto visszalepesnek bizonyult a 12 eves Epica utan minden teren, igy azon kaptam magam, hogy inkabb az Epicat vezetem, es az Astranak bucsut mondtam, szerencsere nem buktam rajta semmit. Ezek utan honapokig az Epicat vezettem, es szegeny kocsi elkezdte igenyelni a szervizlatogatasokat, es kovezzetek meg, de nekem nincs kedvem szervizbe hordozgatni az autot, emiatt kesobb kezdeni a munkahelyen, vagy neadjisten nem dolgozni aznap mert a szerviz 2 oranyi autora van toled, ahol eppen az adott hibadat meg tudjak oldani. A hab a tortan az volt, amikor a tolatoradar tonkrement, a markaszervizek (es mindenki mas) is elhajtottak, hogy ok ezt nem tudjak kidiagnosztizalni, nincs hozza eszkozuk, kilatni az autobol meg hatrafele egesz egyszeruen nem lehetett.
    Igy dontottem ugy, hogy elbucsuzom az Epicatol, es meg akartam kicsit orvendeztetni magam, es szerettem volna egy szep autot. A csaladban van egy Auris, es csak jokat hallottam a hibrid hajtasrol, illetve nem megyek sokat (evi max 10k km, ebbol 3k varos, 7k kirandulasok, tehat autopalya inkabb, de neha orszagut is), tehat racionalis dontesnek tunt egy hibrid auto beszerzese. A Lexus IS/GS kozott vacillaltam, es vegul egy gyonyoru gyongyhazfeher IS300h-ra esett a valasztas. Aztan jott az iszonyu buntudat, hogy megvettem a kocsit, igy ujra visszatertem az Epicahoz. Az Epicara meg mar volt vevo, igy akartam venni valamit, es lattam, hogy a Mondeok egesz olcsok, hatha jo lesz. A Mondeon felul meg Berlinben nezegettem egy dizel 2018-as A4-et, ami ceges auto volt, es Audi kereskedes arulta, csodalatosan szep auto volt, es nem is volt draga, viszont a dizel miatt letettem rola. Maradt igy a Mondeo, amit megvettem, mivel az altalam most idegesitonek velt problemak tesztvezetes soran a vezetesek rovidsege miatt nem tunt fel.

    Sajnos a legnagyobb bajom most, hogy a Mondeok ara miutan megvettem, konkretan beszakadt, iszonyu bukoval tudnam csak eladni, viszont az autot meg nem szeretem. Az Epica 12 eves koraban sem zorgott egyaltalan, a 2 eves Mondeo pedig zorog, es folyamatosan minden egyes kis uthibanal, vagy az M0-n az illeszteseknel zorog, halkan, de idegesitoen. Lehet, hogy tenyleg az Audi/BMW/Mercedes/Lexus vonalon kellene autokat nezegetnem, mert ugy tunik, hogy allergias vagyok a zajokra. Szerencsere most nem autozok, mivel 100%-ban otthonrol dolgozok a jarvany miatt es nem is lehet utazni sehova. Lehet, hogy majd egyszer megbekelek a kocsival, de az nem mostanaban lesz.
    A VW Passat GTE nagyon jonak hangzik az elmondasotok szerint, de konfliktalo velemenyeket kaptam a muszerfal zorgeserol, igy mar nem vagyok annyira biztos benne. A 3000km-et varosban 100%-ban elektromosan tudnam megtenni, es a munkahelyemen ingyen toltenem, de a 3000km koltsege elenyeszo, tehat ez azert nem nyom annyit a latba.

  • H A M M E R

    csendes tag

    válasz z-csongor #186186 üzenetére

    Ez a Mondeo vagy egy rossz széria, vagy te fogtál ki egy rossz példányt, mert nekem a 10+ éves Focusom nem zörög, jó a digit klímája, jobb a HIFIje, mint amit Te írtál itt a korábban a HIFIről, stb :) Persze ez a zörgés dolog lehet hogy a jobb hangszigetelés miatt van, mert a jobban szigetelt, halkabb autókban könnyebb meghallani a kis zörejeket, mint ahol állandóan hallod a motor vagy futóműzajt.
    A márkaszervízben bruttó 30 K a kis szerviz (olaj+ szűrők, + átviizsgálás) a Focusra, olcsóbb mint a maszekoknál akik nem adnak számlát, garanciát, szóval nem mondanám hogy drága. Új autóknál meg azért szokott drágább lenni a szervizdíj, mert ott beépítik az árba a vele járó assistance szolgáltatást, garanciát.

  • zolee3000

    tag

    válasz z-csongor #186186 üzenetére

    Ez elég szerencsétlen szériának tűnik, még ha összességében nem is buktál a cseréken, bár a Mondeo-t tényleg nem lesz könnyű jó áron eladni, pláne így, hogy kifutó már. Szóval szerintem várnod sem érdemes sokat az eladásával, ha tényleg ennyire zavaró dolgai vannak, és a pénz is megvan az újra.

    Nekem még prémiumot sem kell vennem, ahhoz, hogy bűntudatom legyen. :DDD Már azt, hogy egyáltalán autót tartsak fenn, luxusnak érzem a mostani helyzetemben, amikor tényleg helyben tudok mindent elintézni. Ezért is mertem meglépni, hogy eladjam a Grande Puntómat januárban (semmi baja nem volt, egy vállalkozó családtagot segítettem ki vele, akinek a sajátja tropa lett, és SOS kellett valami), úgyhogy most pár hónapja teljesen autó nélkül vagyok. Ezalatt még ebben a helyzetben is kiderült,, hogy van, amit egyszerűen nem lehet megoldani autó nélkül, de főleg, hogy nem kevés az az idő, amit megspórolok és hasznosabb dolgokra fordíthatok azáltal, hogy autóval gyorsabban elintézem a szaladgálós feladatokat. Sajnos egészségügyi okai is vannak amúgy, hogy autó azért kell, nemcsak a kényelem miatt nem tudom teljesen kiváltani biciklivel.

    A Punto cseréjét már kb. két éve kezdtem tervezgeti (Excel tábla dettó, mi mennyi, ár/érték arány etc. ). Nem volt vele semmi baj, csak akkor lett 10 éves és úgy éreztem ideje lassan fiatalítani, mielőtt kezdődnének a gondok. Akkor mondjuk még jobban ki is használtam, 15-20k km belement egy évben. Történtek dolgok, az életem kb. teljesen megváltozott, úgyhogy az autócsere tolódott. Most viszonylag sürgőssé vált, így, hogy tejesen autó nélkül maradtam, de már csak azért sem akarnám nagyon húzni, mert iszonyat mértékben drágul minden évről évre (vagy a HUF ér egyre kevesebbet - ahonnan nézzük).
    Nem vagyok autós arc, nekem sincs se kedvem, se pénzem, se időm sűrűn szervizbe rohangálni, szóval olyan autó kellene, ami elég megbízható konstrukció ahhoz, hogy remélhetőleg sok évig ne legyen vele gondom, ha a kötelezőket rendszeresen megadom neki.
    Ezért, bár kicsit bizonytalan vagyok a hybridekkel szemben, mivel már nemigen van jóöregszívóbenzines, ez tűnik az egyetlen logikus lépésnek, pláne városra.
    Viszont én inkább vennék fiatalabb és jobban felszerelt néppautót, mint a Toyota vagy a Ford, mint ugyanazért a pénzért 2x-3x idősebb, fapadosabb prémiumot (Lexus), még ha ugyanolyan megbízható is.

    [ Szerkesztve ]

  • Doki16

    addikt

    válasz z-csongor #186186 üzenetére

    Én a saját szemszögemből tudom mondani, hogy nekem nincs bajom se a Golf-al se a Pasatt-al. B7-et sokat vezettem, annak néha nyiszogtak a díszlécei, de ennyi. TC-s B8 cikkben is írják, hogy ez a 2015-ös példány nem zörgött már. A GTE meg egy kicsit átdolgozott modell. MY2016 ami nekünk van. Lehet jobban odafigyeltek rá, mert azért új korában ez egy 18 milliós autó volt. Ami enyhén szólva elképesztően sok pénz egy Passatért. A sajátunkat lekértem alváz szám alapján és írják ott a vételi árát is. 2016-ban az első tulaj 54000 eurót fizetett érte.

    Az elektromos autózás meg elhivatottság kérdése. Én sem azért választottam, mert megérte lecserélni érte az Aurist. Engem vonzott az új technológia kipróbálása. Na meg kapsz egy viszonylag erős villanyos kocsit, kis hatótávval, meg egy igazi hot hatchet ha Golf éppen :)
    A GTE gomb 204 lóerőt és 400 Nm-et hoz elő. De magában a villanymotor is 110 LE és 330Nm. Ezek Golf adatok a Passat kicsit erősebb, de nehezebb is.

    Amúgy még mindig azt mondom, hogy akinek egy megbízható olcsón fenntartható autó kell, akkor HSD.

    A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

  • Dare2Live

    nagyúr

    aki hozzászokott az igazi prémiumhoz, dupla hangtompított üveg, hangszigetelés mindenhol, tevezésnél, minőségnél műanyagokra is odafigyeltek annak sajnos ez ilyen.

    Olyan ez mint a Genelec hangfalam. Meghalgattam és onnan minden szar volt. Végül vettem egyet és amit biztosra tudok, hogy nem akarom meghallgatni a csúcs one szériájukat. :) És E/S merciben se akarok utazni. Utána a Toyotam/Kiam jáj.

    @zolee3000: Meg mindig változik az élethelyzet. Én tavaly vettem +1autót mert úgy néz ki kell. Most beütött a válság az egyik kb havi 50kmet megy a másik 100at... súlyadó, bztosítást fiezetem

    [ Szerkesztve ]

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • Tom5

    addikt

    Sziasztok!

    Ennél mire figyeljen oda az ember?
    Hétközben Pesten belüli napi munkábajárás. (10-15km)
    Hétvégente 150km autópálya. Esetleg 5 misi körül mi ajánlott ilyen célra hasonlo kategóriában?

  • Doki16

    addikt

    válasz Tom5 #186192 üzenetére

    Azt, hogy ne vedd meg :D Ennyiért már van Golf GTE ami sokkal minőségibb és felszereltebb.

    Kérdéseim vannak feléd. Tudod tölteni rendszeresen? Utcán hamarosan mind fizetős lesz, csak akkor érdemes plug in ha tudsz otthon vagy melóhelyen tölteni. Olcsó fenntartás vagy minőség és komfort?
    Ha nem tudsz tölteni akkor Auris hibrid. Végtelenül megbízható és nem sokkal rosszabb mint egy Golf. Nagyon jó megbízható autó a Prius, de a linkelt példány baromira túl van árazva. Lemerem fogadni, hogy 2014-es példány azért nem létszik sehol a holland rendszám és az alvázszám se. (jah már látom írták is a hirdetésbe) Km nem sok benne. Sajnálom, hogy nincs meg a gyári felnije. Ez nagyon nem illik alá. Extra lista majdnem pontos. Nincs benne fényre sötétedő külső tükör és táblafelismerő rendszer se.

    Ha körvonalazódik jobban, hogy mit szeretnél akkor tudok megfelelő hibridet ajánlani neked.

    Szerk: Na jó nem szóltam. Elképesztően elszálltak a P3 plug in árak. Ezek nem normálisak.

    [ Szerkesztve ]

    A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

  • Gaben92

    őstag

    válasz Tom5 #186192 üzenetére

    Én tuti Golf GTE-t vennék. Mivel Plug-In Priust néztél gondolom tudod otthon tölteni, hétköznap kiszolgál full elektromosban és hétvégén se állítja meg a pálya.

    Várd meg Doki16-ot, neki HSD volt korábban és most GTE-ket hajt. :K

    Szerk.: Elég sokáig tartott leírni ezek szerint ezt a pár sort. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

  • Tom5

    addikt

    válasz Doki16 #186193 üzenetére

    Amit fent leirtam. Erre kellene egy pug 206 helyett :DDD Kezdő családosoknak.
    5 Misi max. (plusz a sallangok) tölteni tudják.

  • Doki16

    addikt

    válasz Tom5 #186195 üzenetére

    Neked lenne a kocsi vagy ismerősnek? Csak mert tőled könnyebb kiszednem az infókat ha saját lesz :)

    206-al ha megvoltak elégedve, akkor már egy P3 plug-in is előrelépés. Egy jól kiforott megbízható autó, ami tökéletes városba. Pályán megállja a helyét, de zajos. Nyilván nem egy 206-hoz képest :) Olcsó a fenntartás, kevés alkatrész tud benne elromlani. Nem rég pont írtam róla itt, olvasd el. A motor és meghajtás teljesen megegyezik az Aurissal. Családi autónak is jó lehet, mert van benne azért hely egész kellemesen. Lithium akkupakk van benne 4,4 kwh. Kb 15-20 km-t tud elmenni jó időben. 2010-ben jelent meg, de 2009-es technológia. Mára már kicsit esetlen a zöld kijelzőkkel és gyenge felbontású középkonzollal. Erre még rátesz egy lapáttal az amúgy is jó lemaradásban lévő Toyota design/hardver :)
    De bátran ajánlom, hibátlan A-B autó. 0-100: 11,5-12
    136LE

    Vele szemben ott a Golf GTE. Egy igazi kis hot hatch, de mellette egy takarékos villanyos. 40 km-t elmegy jó időben mindig. Elektromos klíma/fűtés. Modern, jó dizájnolt, kényelmes stb. Nem kell róla nagyon beszélni. Egy Golf 7, etalon a kategóriában. Mivel GTE alapból magas felszereltség. Minden led, sportülések lényegében GTI szint. De nem családi autó. Elől hátul bőven van hely, csomagtartó kicsi 250 liter azt hiszem. Villany erős, motor erős és cserébe mindenhogyan jól fogyaszt. Pályán könnyen megy 160 utazót. 130 meg se kottyan. Bonyolult technológia, de ezidáig nem nagyon van típushibája. TSI már megbízható, DSG-ből legjobb fajta van benne. Karbantartása nem drága sima 1.4tsi. 0-100: 7-7,5.
    204LE

    Mindkét kocsi a maga módján jó. Kérdezz nyugodtan és tovább mehetünk az okfejtésbe. Ha nem kell plugin kinyílnak a lehetőségek. :)

    (#186194) Gaben92: Nem vall rád lassú voltál :D

    [ Szerkesztve ]

    A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.

  • Tom5

    addikt

    válasz Doki16 #186196 üzenetére

    Legjobb barátomék gondolkodnak ebben. Auris hybirded volt az ugye nem plug in. Nézegették azt is meg a prius plust is. Igazából Pest miatt a zöld rendszám plusz a napi 10km gondolkodtatta el őket. Ha nem plug in akkor Auris? Abból melyik?

  • Gaben92

    őstag

    válasz Tom5 #186197 üzenetére

    Aurisból csak FL-es. Vagy jöhetnek a Lexus CT 200h klubba, bár az nem éppen családi autó. :B

    De amúgy 5 millióért ha van lehetőség akkor GTE-t kell venni, nem HSD-t.

    Doki16: Macskázok közben. :DDD

    If it ain't a Rotor, it ain't a motor.

  • AMD Power

    titán

    Szerintetek ebben a 2010 evjaratu gepeknel ezek kozul melyik lehet a jobb valasztas ar/ertek aranyban. Foleg varosi hasznalatra evi kb 10e km.

    H Astra 1.4 vagy 1.6 benzin
    Hyundai I30 1.4 benzin
    Ford Focus II 1.4 vagy 1.6 benzin

    Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

  • Tom5

    addikt

    válasz Gaben92 #186198 üzenetére

    GTE nekem tetszik, nekik nem. Előítéletek...amiket nem tudnak levetkőzni. :DDD
    Prius pluszról a vélemények? Micu outlander esetleg?

Új hozzászólás Aktív témák