-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Paxker315
addikt
válasz molnarpeter #189745 üzenetére
Az 1.4 multiair 105 lovas (nem turbós) változat hatos manuális váltóval mennyire lehet "kerülendő"? Egyébként minél több használtat végignézek, annál szimpibb ez, a japánok sem olcsóbbak (Jazz, Yaris pl).
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Richard! #189800 üzenetére
1.6 egyszerűbb szerkezet szerintem 1.6 SR(8V, AKL kód) asszem még EGR nélkül volt, Euro 2-t tud, 2001-ig árulták kb. Szokásos első sárvédő és küszöb eleje rozsdát kell nézni, és a dobbetét alatt felül a szivacsot ki kell dobni, hogy ne rohad on (átnézés során érdemes a hátsó felénél pár csavart kikapni és bekukkantani).
-
Richard!
addikt
válasz molnarpeter #189804 üzenetére
Utolsó éves (2005) példányokkal szemezünk. A többi szokásosat jegyeztem
(#189801) peterkeT Akkor úgy fogalmazok, hogy a VW-hez és az Audihoz képest alsópolcos. Skodrihoz még nem volt szerencsém[ Szerkesztve ]
Ma kezdődik életed hátralevő része!
-
Paxker315
addikt
válasz molnarpeter #189803 üzenetére
Köszönöm! Egy csoportban ezeket osztották meg:
"Két fajta multiair tulajdonos van, aki már cserélt multiair blokkot és aki ezután fog cserélni. Illetve van egy harmadik aki a döglődő multiair blokkal gyorsan eladja. Aki multiair motoros használt jármű vásárlásra adja a fejét, az tartalékoljon 3-400 ezer Ft annak cseréjére. Maga a turbó jelenléte nem jelent városban plusz fogyasztást, ha nem nyomod neki, a turbó vízhűtéses így start stop se árt neki. (ennek ellenére én kikapcsolom mert idegesít, nyáron meg permanensen járatom a klímát). A turbó nélküli multiairrel csak azzal járó kiadást veszed magadra erő nélkül. Ha városba szívót akarsz akkor a sima 1.4 16V-t, vedd meg. Abban nincs ami elromoljon."
A csigavéremhez elég lenn' a sima 1.4 amúgy, de alig találni belőlük. Kivéve Puntot pl. Szerencsére nincs kapkodás.https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Szoszo94
őstag
Sziasztok!
Ismerősöm használt autót akar venni, első autó lenne. Napi 2*20km, munkába járásra.
Mindenképp automatát akar, lehetőség szerint 15 évnél nem idősebb, minél problémamentesebb kocsit. Keret 1,5-2m Ft, ennyiből kellene találni valamit.
Ha tudtok felsorolni jópár (minél több, annál jobb, lesz miből válogatnia) autót, amik ezeknek a kritériumoknak megfelelnek, azt megköszönnémLexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Szoszo94
őstag
válasz molnarpeter #189809 üzenetére
Jó tippek, full elektromos viszont nem játszik, nem tudja sem otthon, sem pedig munkahelyen tölteni.
Szerk.: #189811 én is abba az irányba terelgetem[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Richard!
addikt
válasz Tothgera30 #189806 üzenetére
Átadom a leendő tulajnak ezt az ajánlást is, köszi.
Ma kezdődik életed hátralevő része!
-
tboldi
nagyúr
válasz Szoszo94 #189808 üzenetére
GD Jazz 1.4 CVT
Ha esetleg sikerülne olyat kifogni, amiben a közelmúltban javították az indítókuplungot, az lenne a legjobb, de ha mégsem, akkor legalább olyat kell keresni, amiben szorgalmasan, időben cserélték a váltóolajat.
(Az enyémet bár láttad tavaly, de fel tudok ajánlani egy közelebbről megvizsgálást is az ismerősöddel együtt. Igaz, ez manuális. )
-
Szoszo94
őstag
válasz tboldi #189814 üzenetére
Köszönöm a tippeket mindenkinek!
Sajnos kőszegi az illető, nem szokott Győr felé járni, gyerekkori barát Köszönöm a lehetőséget a nevében is, de ha évek óta ígérgeti a látogatást, akkor szerintem megsasolni egy autót sem fog feljönni
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Beerwolf
senior tag
Sziasztok,
Ford Ecoboost 1.5 mennyire megbízható motor? Kell félni tőle, ha rendesen volt szervízelve?Volt céges autót tudnék venni 60k km-el. Eléggé jól felszerelt, ismert előélettel 3.2 MFt. Hátrány talán, hogy jellemzően rövidtávokra volt használva (3-4 km).
Köszi.
-
hobizoli
nagyúr
[link] ID3
több drón kell ;P
-
pit stop
addikt
válasz Beerwolf #189817 üzenetére
Rövid táv gond, ha hosszú olajcserével volt párosítva.
Viszont ha amúgy piacról vennéd nem tudod hogy épp tizedére lett visszatekerve, vagy gazdátlan volt és csak egy jó sminket veszel.
Meggondolnám ha piaci ár alatt egy olyan szerelővel megnézve aki eddig nem ismeri előéletét rábólint.Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
nesa
veterán
Toyota previarol senkinek semmi infó?
-
IMIIKE1998
őstag
Sziasztok!
Szerintetek első autónak jó lenne egy Toyota Celica(a régebbi póklámpás) vagy egy szintén régebbi Ford Puma? 1 millió forint alatt gondolkodom, inkább alatta. Egy kicsit sportosabb autó érdekel, de inkább csak a gyorsulás miatt. Nincs szükségem versenyautóra, inkább kinézetre tetszenek ezek az autók. A megengedettnél nem is nagyon akarok gyorsabban menni, szóval nem kell erőgép, annál sokkal fontosabb az olcsó fenntarthatóság és "relatíve" kis fogyasztás. Mint mondtam, nekem csak annyi a lényeg, hogy gyorsuljon rendesen és legyen egy enyhe sportos beütése. Más típus is érdekel, jelenleg még csak érdeklődök.Köszi előre is.
-
válasz IMIIKE1998 #189823 üzenetére
Mazda MX-5.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz parandroid #189824 üzenetére
Csak nem sok a fenntartási költsége? Meg azt olvastam, hogy nagyon hajlamos rohadni. Ez mennyire igaz?
-
nagyúr
válasz parandroid #189824 üzenetére
+1.
Számomra olyan álomautó (majd öreg koromra), főleg miután játszottam vele sok-sok éve az NFSU-ban .Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Ádám16
addikt
válasz IMIIKE1998 #189823 üzenetére
Ahogy írták, egy NB Mx5 1.6 klíma nélküli lesz az autód.
Azon kívül, hogy a formavilág 20 év után is üt, megbízható, egyszerű szerkezet, jó törésteszttel, szépen elindul, és szépen meg is tud állni.
Rengeteg tulaj van ahhoz képest, hogy egy roadster, Alkatresz is van bőnyállal. Próbáld ki! -
molnarpeter
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #189825 üzenetére
Ennyiért minden autón meg kell nézni a rozsdát nagyon alaposan Miata esetén a tető még plusz kiadást jelenthet egy normál karosszériához képest. Jellemző gondokat, vásárláskor fontos megnézendő dolgokat illetően neten több cikk és videó van (magyarul is, de angolul meg rengeteg).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Ga3rieL #189831 üzenetére
VW topikban érdemes körülnézni. Márka szerint ilyet nem lehet mondani, vannak jobban és kevésbé sikerült típusok is. Vagy bújod a netet pár napot, hogy kb képbe kerülj, vagy legyen 1-2k euród, amit nem sajnálsz vétel után autóra költeni
Ennél a Passatnál szerintem a 2.0 PDTDI motorok okoztak rossz hírnevet. Az 1.9 nem egy problémás motor, viszont ez a konkrét pont beleesik abba a körbe, amelyikben ajánlott hajtókarcsapágyat cserélni, hogy ne menjen később tönkre a motor (nem nagy összeg, motorcsere sokkal drágább).
-
nagyúr
válasz diegho #189832 üzenetére
Hypercar kategória (Bugatti, Koenigsegg, stb...), mert ott nem azt nézed mi mennyibe kerül.
Vagy a faék motoros autók (szívó benzin) ha a magyar pénztárcához nézzük. , De ugye nem márka függő...
Szerintem...Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
-
Somatom
veterán
válasz cappa72 #189826 üzenetére
El lehet abban férni (180/100)? Ilyen stílusból egyik haverom Fiat X1/9 -esét vezettem. Abban egy Uno turbó motor volt, 1 -bar -ra hekkelve. Hatalmas élmény volt. Úgy fordult, mint egy gokart. A fülem mögött fütyült a turbó és amikor belépett, az olyan volt, mintha seggbe rúgták volna. Csak nem fértem el benne kényelmesen.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
válasz Somatom #189838 üzenetére
Hát... ugye a méret meghatározó. Én biztos elférnék benne (180/70), de azért van akinek szűk.
Fiam meg biztos kilógna belőle felfelé (194/67).
Sajna nem tudom milyen lehet, de akik vezették, azt mondják élmény.
Nekem annó csak egy Toyota Corolla Gti twin cam 16v jutott pár hónapra (130LE/980kg) - az sem volt rossz.[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Stauffenberg
nagyúr
Sziasztok,
Családba keresünk valami szaladgálós esőkabátot (na ez jó csúnyán hangzik, de mindjárt kifejtem).
Szempontok:
- Friss jogsi mellé
- A keret kb 600 ezer (szóval az autó kb 400-450k körül)
- Igazi válság/járványkocsi, alacsony fenntartási költségekkel
- Nagyjából 1,5-2 évre kell
- 70% városi használat, könnyen parkolható legyen (ideálisan ötajtós)
- 30% vidéki út, nem kell erőmű, de azért na, ne essen kétségbe
- Suzuki Swift kizárva, mert csak, ennél egy fokkal komolyabb esőkabát lenne az igény
- Ha ESP nincs is, de ABS meg utasoldali légzsák azért már legyen rajta (tudom 2000-es évek elején a mezítlábas hitelből vett kocsikon ez nem volt mindig bepipálva a szalonban)
- Klíma jó lenne, de már csak félve teszem fel a listáraAz első körben kinézett versenyző egy még nem szétrúgott Skoda Fabia (6Y), ebből is főleg a benzines 1.4l 16v és ahogy nézegettük ez a keret a kínálat kb közepére elég. A jobban felszerelt, megkímélt példányok már eleve 600-nál indulnak. Valami arany középút kéne a nem trágya kinézet és a normális műszaki állapot között (ha ez nem számítana, arra ott van egy csomó Swift 200-250k körül).
Nem csak arra jönne jól pár tipp, hogy milyen típusokat érdemes még beállítani a keresőbe Hahun, hanem mire kell ezeknél figyelni, mik a problémás pontjaik.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Stauffenberg #189840 üzenetére
Polo/Fabia/Ibiza 1.9 SDI? Ha nem 1 km-re van beindítva, akkor bírja a várost is (különben lemerülne ), és alig eszik, nincs minek elromlani, stb.
Mondjuk láttam most az általad írt Swift árkategóriában használható Focus-t, ha érdekes lehet, privátban tudok infót adni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Stauffenberg #189840 üzenetére
Suzuki WagonR+ - jobb és biztonságosabb, mint egy régi Swift.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz molnarpeter #189841 üzenetére
Bevallom nem is nézegettünk dízeleket, csak szívó benzint a rövidebb városi utak miatt, de nekem eszemben sem volt az SDI, hanem már csak a TDI, mert kínálat inkább utóbbiból van. Viszont ahogy nézem ezek a kis 64 lóerővel elég vérszegénynek tűnnek, meg sokan panaszkodnak arra, hogy túl hangos, ekkoriban még nem szigetelték úgy a beltereket. De persze felírtam magamnak az ötletet, mert a cserébe az 5 liter környékére becsült vegyes fogyasztás elég csábítóan hangzik.
---
(#189842) tboldi: Bármilyen Suzuki ami a vasaló Swift előtti úgyis meg lenne torpedózva. Azok meg ugye nem ennyiért mennek.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz Stauffenberg #189840 üzenetére
Clio 2, fabia jó irány. A Clio nem rohadós (kivéve, ha rosszul javították), relatíve biztonságos.
Fabia, Ibiza: első sárvédők alja, küszöbvégek hajlamosak rohadni a dobbetét mögött összegyűlő komposzt miatt. Én egy 1.2 htp-t használok. Az 1.4 akár autópályára is alkalmas lehet, előforduló gondok: szervokormány, gyújtótrafók, első futómű szilentjei, hátsó ajtóknál lehet beázás, a gumitömítések elöregedése miatt. Az ibizák általában jobban felszereltek, a skodáknál sajnos nagyon sok a "minélolcsóbbtörlesztő" felszereltség. -
tboldi
nagyúr
válasz Stauffenberg #189843 üzenetére
Nagy hiba.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Stauffenberg #189843 üzenetére
par km-s rovid tavra ne vegyel dizelt, mert sok eleg lassan fut be telen
arra jobb a benzinestöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Somatom #189838 üzenetére
1bar, az fika nyomas
a PuntoGT-ben az a motor gyarilag volt 1.35bar-n fujva overboost-n
raadasul a X1/9 fele 1.3 es 1.5-s blokk az meg a closed deck rendszeru, szoval sokkal erosebb, mint a Tipo korszakbol szarmazo semi-closed deck 1.4/1.6-k
1.6-bol lehet 1.9-t is csinalni akar, es azt megfujniX1/9-bol isminek van/volt egy 1.6-s motoros, 2.2bar-n megfujva egy T3/T4-l
most is megvan neki, csak a turbot mar kiszedtek belole (de nem azert, mert elromlott), es csak gurigazgat velefenykoraban: [link] 10.971sec 199.75km/h 1/4
evekig eves kategoria gyoztes volt drag-n
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
IMIIKE1998
őstag
válasz parandroid #189824 üzenetére
+ádám16, molnarpeter
Köszi a segítséget! Az általam írt 2 modellel mi gond? Rossz konstrukciók? -
molnarpeter
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #189848 üzenetére
Rozsda azoknál is jelentős szerintem (fb csoportokat nézném meg jellemző hibákat illetően). MX5 adott pénzből többet ad, és a fenntartása sem gáz, azért ajánlja mindenki annyira. Tulajdonképpen pont azt tudja, amit keresel - nem túl erős, nem túl drága, viszont többi típushoz képest kiemelkedő a vezetési élmény
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz molnarpeter #189849 üzenetére
És ha kevesebből kéne kijönnöm? Például 5-700.000(Ez inkább a tető legyen.) forintból? Tárolni parkolóban kéne, emiatt jó lenne a fix tető és egy Celica "szintű" csomagtér.(Közlekedni is kell, így szégyen, nem szégyen, inkább a dizájn a lényeg és a mindennapi használhatóság és a viszonylag olcsó fenntarthatóság felkiáltójellel. Ez az MX5 nagyon szép, de én félteném az utcán hagyni, meg a mindennapi közlekedésre csak korlátozottan alkalmas. Bocsi, én nem fogalmaztam egyértelműen, nálam a sportos és jól gyorsul szavakat úgy kell érteni, hogy egy 250D-s, régi dízel Mercit vezettem(magánterületen) összvissz és annál azért pörgősebb érdekelne, de még most fogok jogsizni, tehát úgymond zöldfülű vagyok a témában. (Na meg egyetemista vagyok, nem túl sok, diákmunkából befolyó jövedelemmel.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Háztartási gépek
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- iPhone topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Suzuki topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Nagyrobogósok baráti topikja
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel