-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
z-csongor
csendes tag
Sziasztok!
Egy ismerosom Ford C-Max Energi plug in hibrid autokat nezeget. A Gut Car eleg sokat hozott be, nagyon jo aron van meg a Prius Pluginhoz kepest is (es 20km helyett 40km-et megy el (32-t EPA szerint) elektromosan).
Hasznalt mar valaki itt ilyen kocsit? Van valami tapasztalatotok rola? (Nekem egy Hybrid Mondeom volt, a hajtaslanc tetszett nagyon es extrem modon megbizhato is amerikai forumok tapasztalata alapjan, ezert ajanlottam a C-Max plug in hibridet). -
Taci
addikt
Ha veszek egy autót az ország másik végéről, ott átnézetem márkaszervizben, elvileg minden rendben van, de hazaérve a saját szerelőm egy részletes átvizsgálás után azt mondja, hogy ezt nem lett volna szabad megvenni, mert ilyen meg olyan nagy baja van (amit mondjuk a márkaszerviz nem látott - vagy egyszerűen csak nem volt elég alapos a vizsgálatuk) - utána milyen opcióim vannak?
Van erre valami jogszabály, ami a vásárlót védi? Mint mondjuk elektronikai termékeknél a 3(személyes)/14(online) nap, amin belül vissza lehet vinni/küldeni a terméket, ha az hibás. Itt van ilyen? Mert nyilván teljesen alaposan ott a helyszínen nem lehet átvizsgálni egy autót, ahhoz idő és műhely kell.
Milyen lehetőségek vannak, ha kiderül, baj van az autóval, ami vásárláskor nem volt vizsgálható (motorban bármi pl.)? "Megnézted oszt' megvetted?" Vagy azért van rá megoldás (törvényes kereteken belül is)? -
Taci
addikt
Bocsánat, lehet nem volt egyértelmű a kérdésem, de nem konkrét esetre vonatkozik, csak eszembe jutott, hogy mi lenne egy ilyen esetben a teendő.
Leegyszerűsítve: ha veszek egy autót, de a kereskedésből/telepről/eladótól kigurulva 100 méter múlva csavarokra esik, akkor:
1) Így jártam, megnéztem, volt lehetőségem átvizsgálni, igent mondtam rá, megvettem, innentől az én felelősségem,
vagy
2) Azért erre is van valami féle biztosíték, hogy bár van lehetőségem megnézni, de nem tüzetesen (csavartól csavarig), ha valami eltitkolt hiba derülne ki, visszakaphatom a pénzem, vagy ennek a hibának a javítását az eladón legálisan behajthatom?
(Nyilván ezért kell mindent megfelelően lepapírozni.)
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
A kopasz egy videóban mondja, hogy mi van, ha hívják a vétel után, hogy "hello, hazaértem, a kocsi megevett 1 liter olajat 200km alatt". Aszem ő visszavásárolta a gépet.
Van olyan videója, amiben elég részletesen beszélnek róla, és van amiben a jogi rész is benne van, erre specializálódott ügyvéddel.[link] - Már az 1. perc megválaszolja a kérdésed, de érdemes mindenkinek mindenképp végignézni az 1 órát.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Köszi a Clio 2 tippet is. Borzasztóan sok belőle a 3 ajtós példány ennyi pénzért (ez a bajom a Ford Fiestával is), de hát miért ne, keresőt rá lehet uszítani a típusra (mondjuk nagyjából minden nyolcadik példány olyan, hogy nincs fosbarnára mattulva a fényszóró, ami sokat elárul arról, egyesek mit gondolnak az autótartásról és a forgalomban részvételről). De továbbra is inkább a Fabia/Polo/Ibiza érződik fő csapásiránynak.
Elsősorban az 1.4-es 16v motorokkal nézem a hirdetéseket, amennyire bele tudtam ásni magam a motorkínálatba ez a legjobb arany középút a dinamika, tartósság és a fogyasztás egymáshoz mért arányaiban. De ezzel majd még megyek a VAG topikba.
---
Más: Kaptam tippet máshonnan Fiat Punto II-re is, hogy állítólag a keretből már egész jó példányok foghatók ki, állítólag nem rohadnak és a javítani valók is olcsón megúszhatók (talán csak a City Servo bedöglését mondták aránytalanul drágának, de lehet az már a Grande Punto-ra vonatkozik). Ja meg a legendák szerint a kuplungpedál nyöszörgés egy neuralgikus pontja, vagy nyöszörög, vagy nyöszörögni fog, tartja a szájhagyomány. Külsőre még egész pofás is, de belül valami elképesztően bénán öregedett és a 90%-ban kék kárpit van (gondolom ez volt az alapáras borzalom), ami ennyi idő után már igazán undorítóan tud kinézni.
---
(#189846) hobizoli: Én is ezért dobtam fel, hogy maradjunk a szívó benzin vonalon, ez a legkevésbé szar megoldás városi/városkörnyéki mászkálásra.
-
bernel
tag
A szerződésbe bele szokták írni az ismert hibákat éppen azért, hogy a kereskedő ezzel védhesse magát, hogy a vásárló ezeket elfogadta a szerződéskötéskor.
Ha olyan nagyobb hiba van benne, amit a hibalista nem tartalmazott, akkor a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy nem állt fenn eladáskor. De ők sem bontják meg a motort eladás előtt, így ha kijön rejtett hiba, akkor az az ő sara (kijavítja vagy visszavásárolja).
-
diegho
nagyúr
[link] Érdekes olvasmány egy régi Toyotaclub-os cimbitől.
-
Ga3rieL
senior tag
Akkor még úgy megkérdezem, hogy milyen autómárka/tipust lenne érdemes nézni használtan, olyan 3000 euróig akarnék szerezni egyet.
-
Zolás
addikt
válasz diegho #189860 üzenetére
Édekes elgondolás, hogy valaki, aki elhiszi, hogy a kereskedő-eladó nem fogja átverni, az a jó arc, meg nyugodtan kocsikázik azzal amit vett, aki meg alaposan utánanéz az autóknak, és nem ugrik bele bármibe azonnal, az egy túlaggódós idióta. Ezt a Dani vett egymilláért oktáviát részre értem.
Neki el kell adni. Sokkal könnyebb, ha rámutat valamire, és azt el is viszik. Ha meg átnézném, meg esetleg viszek is magammal valakit, aki ért is hozzá, az megint árt a biznisznek, szóval megint úgy van beállítva, hogy többet árt nekem, ha viszek egy autóhoz értő embert magammal, mint használ. Persze, elhiszem hogy ilyen is van, de azért a törött roncsból garázsban tartott, megkímélt, visszatekert autóból meg mégtöbb.
Jó olvasmány volt, köszönöm hogy megosztottad.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
szabonagyur
félisten
Amúgy ha egy szerviz átnézi neked de utána jön elő hiba az vajon mennyire jogos elvárás, hogy még reklamálj? Ha egy szerelő nem talál semmit az autón akkor mégis, hogy lehet elvárás egy eladó felől, hogy ő visszavegye akár?
Eredeti kérdésben ugyebár ez szerepelt, hogy átnézetted szervizben.
Meg hiba és hiba között is van különbség, és szerintem abban is mi az aminél reklamálhatsz meg mi az ami nem.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Taci
addikt
válasz szabonagyur #189863 üzenetére
Köszönöm a választ mindenkinek, a videót megnézem, a cikket elolvasom.
@szabonagyur:
Igazából ez az egész dolog megfoghatatlan nekem, ezért is tettem fel a kérdést - de egyértelmű, kielégítő válasz úgy látszik, nem nagyon lehetséges.
Ha pl. átnézetem szervizben, ott azt mondják, hogy minden oké, viszont mégis előjön egy olyan baj, amit egy alapos vizsgálatnak ki kellett volna mutatnia, akkor nyilván rájuk is orrolhatok, hisz' nem végezték el jól a kifizetett munkát. Ha ez a hiba pedig olyan, ami rejtett hiba, említve sem volt (vagy nem tudott róla, vagy nem akart szólni az eladó), akkor még egy orrolandó fél a másik oldalon.
De a vége (úgy látom) továbbra is az, hogy hiába van 2 oldal, amit panaszolhatnék a fenti példában, igazából nem tehetek semmit. "Átnéztem", átnézettem, megvettem, innentől az én bajom. Aztán max ha jó fej az eladó/kereskedő, akkor segít valamennyire.
(De aztán lehet, tanulok a videóból/cikkből. Most jönnek még csak.)Oké, a videóban elég sok hasznos infó van, köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz szabonagyur #189863 üzenetére
A totalcar-os videó alapján pl. sokat számít, hogy hány km van benne. Hiába vizsgáltatják be, ha az autó 6 éves és 60.000km van benne, akkor egy motorhiba esetén valszeg az eladónak kellene javítani, ill. pert nyerne a vevő.
Ha 300.000km van a gépben, akkor hiába nézeti át, később, amikor 1 hónap múlva széthullik a motorja, akkor a vevő így járt. A motort azért kell felújítani, mert a 300.000km alatt kopott, elhasználódott.
A jogász elmondva a videóban, hogy még kopó alkatrészre is érvényesíthető lehet egy-egy ilyen. Pl.: veszel egy 15.000km-es autót és nem sokkal később elfogy a kuplung. Hiába lehet ledarálni ennyi km-en is, hiába kopó, fogyó alkatrész, ha jól értem, a vevőnek fel kellene ilyenkor tüntetni, hogy sz*r kuplunggal adja, és árnak is tükröznie kellene ezt. A bíróság is tudja, hogy 15.000-nél bőven többször ennyit kellene bírnia, ergó valszeg ez egy pofátlanul visszatekert órájú autó,
ergó a 6 hónap vagy 1 év szavatosság alatt egy tekert órás autóra az eladó akár rá is b.hatna.Kérdés, hogy mennyire lehet ezeket érvényesíteni. Valszeg túl nagy macera, túl költséges, így mindenképp jobban megéri nem mellé nyúlni.
-
Zolás
addikt
válasz diegho #189864 üzenetére
Más, amikor ismerem azt, akitől veszek, meg megint más egy vadidegenre bízni magamat. Sajnos a mai világban ez hatalmas hiba, nagyjából mindenki úgy akar előrébb-pénzhez jutni, hogy átver. Főleg ebben a használtautóeladás bizniszben, igen ritka, mikor őszinte embert találsz, aki elmondja a hibákat is. Minden utolsó hulladék agyon van szilikonozva, hogy vakítson kívül-belül.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
8th
addikt
válasz hobizoli #189847 üzenetére
Kevés autó rajtolt ilyen jót mint ez. A hatvan lábas érzékelőnél a komolyabb összkerekes autók is kaptak tőle egy autóhossznyit minimum. A komplett mezőnyből talán egy tucat autó tudott jobb hatvan lábat húzni de abba már a csőrös dragsteren át a Kohári szarjáig minden benne van. Szomorú, hogy ebben a lassan negyed évszázadra visszatekintő szakágban még mindig lehetetlen fizető szponzort találni. Hány lelkes tehetséges ember fordult el az egésztől csak emiatt. Mondjuk érthető. A családtól, a megélhetést biztosító vállalkozástól én se venném el emiatt.
[ Szerkesztve ]
-
bernel
tag
válasz szabonagyur #189863 üzenetére
Ha kereskedőtől veszed, akkor a törvény a vevőt védi azon az alapon, hogy a kereskedő a szakember, neki kell tudnia, hogy melyik a jó autó, ezért rejtett hiba esetén a kereskedő a hunyó, ő viszi el a balhét, neki kell bizonyítani, hogy nem volt az eladásnál meg a hiba (amit nem fog tudni).
Értve ezalatt persze, hogy sok éve létező stabil kereskedőről van szó, nem évente új céget csináló ügyeskedő nepperről, mert az utóbbi azt mondja, hogy pereld csak, majd jövőre csinál új céget.
Ezért kell sok éves múltra visszatekintő kereskedőtől vásárolni kizárólag (a céginfókban ellenőrizhető a cég kora), még akkor is, ha a friss céges nepper esetleg olcsóbban adja.
[ Szerkesztve ]
-
bernel
tag
válasz Zolás #189867 üzenetére
Ezért kell megnézni az értékeléseit, hogy mások mit írtak róla, nem kell vakon odamenni senkihez. Egy sok éve létező cégnél össze szokott gyűlni elég értekelés, hogy látsszon, hogyan üzeletelnek.
Az alap hiba, amit az átlag autóvásárló elkövet, hogy csak az árat nézi meg, de nem ellenőrzi, hogy mióta létezik a cég, és mások hogyan értékelték. Ha minimum ezt a kettőt megnézi az ember, az már elég jó kiindulás, hogy kivel érdemes szóba állni.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz IMIIKE1998 #189850 üzenetére
Up.
-
hobizoli
nagyúr
hat meg megvaltoztak a kategoria szabalyok is erosen, most vmi idocellaban kell menni vhogy.... nem is ertem
mi sem jarunk ki mar kb 4 eve ugy, mint regen, ez a 2016 volt az utolso ev talantavaj meg azelotti evben is max nezonek kimentunk, aztan annyi, sutogettunk kint kis grill kajat magunknak, aztan annyi, iden meg eddig nem is voltam sehol
annak idejen 8-10 eve ugy volt a kategoria kiiras meg ebben, hogy 1.4T vs 1.6NA
eloszor a Hondak voltak az elen, volt is a kategoriaban vagy 25-30 Honda Civic/CRX, aztan az egyik evben a sarga meg a fekete PGT kezdett rajtuk felulkerekedni, es egyre inkabb ok adtak cigit a Hondaknak, meg mar egymas ellen versenyeztek le a dontoket is
kovetkezo evben meg nem valtozott a kiiras, de a Hondakban tobbnyire mar 2.0 CRV motor kerult be, VTEC modkit-l, hogy a VTEC-s hengerfejet rarakva mukodjon a vezerlesvaltas azon a blokkon is, mert a B20-kon nincs gyarilag olajkiallas a VTEC mukodesehez, szoval igazabol egy "csalos" motorral mentek mar
volt olyan motor, hogy a B16A2 karaktersorbol a motor-valto talalkozasanal levo beutesnel 2 chr sem volt egy vonalban, pedig az gyarilag egyvonalban van, na az mind B16-ra okosba' atutott motorkodos B20-s blokk volt
mondtam is a haversracnak, hogy figyeld meg, sz.pnak a Hondak, valtozni fog a kiiras.... ugy is lett
kovetkezo evben mar felhuztak a kategoriat 1.4T vs 2.0NA-ra
(de kozben evrol-evre egyre kevesebb Honda jart ki mar a kategoriaba is)
akkor ezzel ugymond "legalizalva" lettek a korabbi evbol azok a 2.0-s cheater motorok
hat de csak kikaptak akkoris, mert kozben mi is huztunk a toltonyomason vmennyit
akkoriban ment is a CRXforumon a duma -reg nelkul lehet olvasni... -, hogy tuti az 1.6-s belso at van fuzve az 1.4-be es a kocsog csalos PGT-k
mondjak ezt pont ok a csalos 2.0-jaikbol... azert van egy diszkret báj ebben, nem?
de ezt nem lehet megcsinalni, mert az 1.6-ban 5.9mm-l nagyobb a furat, mint az 1.4-ben az ugyanakkora loket mellett, csak Hondanal a furat az, ami egyezik es a loket valtozik hozza, es ok ebbol is indultak ki... annyit meg nem lehet furni rajta, hogy ezt kiadja
at kell rakni az egesz motort egyben (de nem raktuk at)aztan ez sem volt eleg nekik az udvosseghez, kovetkezo evben hogy-hogynem megint modosult a kiiras, megint fogyott egy kicsit a mezonyuk, akkor a szivo mar 2.4-g felment, hogy a 7gen Civic TypeR egy 2.0 helyett 2.4-s K24Z3-s Accord TypeS blokkal, es meg azt felokositva cuccokkal mar na majd eleg lesz visszavenni kb 4 ev utan a tront
az sem volt eleg... ugyhogy a kovetkezo evben inkabb mar ugy modosult a turbos kategoria, hogy a 1400 helyett 1200ccm lett a limit, igy a 1400ccm-sek felfele kerultek eggyel a 2401-4000ccm szivok koze, elkerultek egymastol ezzel kulon kategoriaba es levegot kaptak vegre a Hondak
azaz pl egy 1290ccm-s mk1 1.3 UnoTie az a BMW E90 S65 4.0 V8 motoros M3 kategoria ellenfele lett, ami pl 414lo alapbol ugy, ahogy bejon az utcarol, meg a Nissan 350Z-370Z meg a hasonloke, amik raadasul RWD-rol indulnak is
koszi...
a 2.4-s Civic TypeR az meg a Polo 1.2TSI meg a Twingo/Clio 1.2TCE es a Fiat500 0.9T "ellenfele" lett, ami 100 meg 85nyiha
woooow
lattal kint olyat valaha ott...? meg nezokent sem volt kint kbmondtam is erre a Kohári-nak, hogy ertjuk, hogy szerintuk ekkora potencial van ebben a 1960-s evekbol szarmazo egyvezermutengelyes 8 szelepes Zastava blokkban, meg vhol megtiszteltetes is, hogy ekkora ellenfelnek nezik vele a technikat, de 3x ccm szorzo az F1-ben sincs a turbokra, hiszen 2.4 helyett van a 1.6T-k, ami "csak" 1.5x
nem volt oszinte a mosolya erre...
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
8th
addikt
válasz hobizoli #189872 üzenetére
Emlékszem, anno vita is volt ebből timeslipen. Betámadtak szépen a véleményedért.
2010-11 óta széthúzott farpofákkal lefosom a hazai gyorsulási versenyzést. Szökő évente egyszer kimegyek nézelődök fél órát, váltok pár szót néhány régi ismerőssel már ha akad még aki kint van és jövök is el. Rég elmúlt a varázs. Vagy inkább elvették a kedvem az egésztől.
[ Szerkesztve ]
-
wanted5
őstag
Sziasztok!
Előszóként, írnám, hogy tudom kis pénzért nem kell csodákat várni. Azért kérdezek itt, mert ti csak jártasabbak vagytok a témában, meg több ember, több gondolat.
Szóval nézegetek most F-es Astrákat, egész olcsón árulják őket, de nem tudom, hogy bele merjek-e vágni. 1.4 Ecotec, ugye, amit már a parasztbácsi is tud, hogy = olajfogyasztás.
Egy régi kadett-ot váltana, (ha váltana) ami még megy - működik, de szerintem 300k-t simán rá kéne költeni, hogy rendben legyen.
Meg a másik, amit meg nyilván nekem kell (kéne) tudni, hogy annyira nagyon nincs is használva az autó, van, hogy 1 hónapban 1x, de az is előfordult, hogy 2 hónapig csak állt, vagy max beindítottam kivittem a városba járkálni 10-15-20 km-t, hogy egy kicsit járatva legyen. Szóval nem is tudom mennyire van szükség rá, de mivel nagyon vidék, és a tömegközlekedés 0 ezért, amikor meg menni kellene valahova jól jönne, mert más alternatíva meg nem igazán van.Szvsz. írnátok pár sor, hogy magáról a típusról meg a kategóriáról mi a véleményetek?
-
[CS]Blade2
addikt
válasz wanted5 #189874 üzenetére
Nem tudom, hogy milyen problémát okoz ezeknél az olajfogyasztás, ami extra költség, de ha lényegében csak annyi van, hogy azt is égeti, akkor az egy számolható költség.
Nekem valami hibám van a Focus-on, 9000km alatt megevett 3 litert. Én Castrol-t használok, az durván 2500Ft/l.
720 liter benzin kellett a 9000km-re. Az 250.000Ft. Az extra olaj meg mondjuk 7500Ft.
Olyan mintha 8 liter helyett 8,17-et enne, hogy olajjal is etetem. -
szabonagyur
félisten
válasz wanted5 #189874 üzenetére
Rozsda nem baratja, van egy faternak o hozta ki szalonbol, nincs benne csak vagy 90.000 km de a klasszikus ponton rohad, olajat nem eszi.
Ocsemnek is van meloba jarni, o a masodik tulaj elso ott is fater volt abban 240.000 van es 10.000 km egy olajcsere periodus addig 1-3 deci kozott ha eszik, de az meg is van hajtva sokszor. Rozsda ezen is ugyanott.
Mindketto F Classic 1.4 illetve nem Ecotec
[ Szerkesztve ]
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
STC Speed
őstag
Sziasztok,
Nem teljesen idetartozó téma, de autó eladás után, a magyarország.hu-n feltöltöttem az adás vételit, itt hol értesítenek, ha sikeres volt a tulajdonváltás?
Köszi, aki már csinált ilyet
-
KTU
addikt
válasz STC Speed #189879 üzenetére
Sehol.
Akkor értesítenek, ha valami nincs rendben.
Fel is hívtam őket, mivel én se kaptam semmilyen "OK" visszajelzést,
csak olyat hogy beküldtem, ott van.[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
KTU
addikt
válasz STC Speed #189879 üzenetére
A biztosítónál is jelentsd be,
"Érdekmúlás miatt kérem töröljék KGF Biztosításomat."
adás-vételit is csatold. Van olyan biztosító akihez ha nem személyesen mégy be, csak faxon fogadja el a felmondást. 2020
Nézd meg az ÁSZF-et.
Genertel-nél még májusban, 2020, csak fax szerepelt, persze azt mondták elfogadják e-mail-ben is.
Azért regisztráltam egy e-fax szolgáltatást, elküldtem, le is mondtam, ha nincs lemondva automatikusan hosszabbodik és fizetős, eFax csak telefonon lemondható, jó angol nyelvtudás kell hozzá.A mo.hu-n, a "KÉRELMEIM, NYILATKOZATAIM" alatt "Beküldve" státusz legyen.
Nekem már ez szerepel:
Állapot: Lezárva
Részletes leírás:
A kérelemnek megfelelően, a gépjármű tulajdonjogában történt változás nyilvántartásba lett véve.Tájékoztatjuk, hogy az okirat szkennelt képét a hivatal munkatársa a benyújtás után ellenőrzi, és amennyiben az nem felel meg a jogszabályi előírásoknak, bejelentése elutasításra kerül.
Szerintem e-mailt nem is kaptam.
[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz szabonagyur #189878 üzenetére
Csatlakoznék két családon belüli tapasztalattal az Astra F témához. Az egyik egy full-full-fullos felszereltségű sedan, gyári ezüst fénnyel, alaposan kilógott a többi tucat F közül, kb 5 és 20 éves kora között szolgált a bácsikámnál, aztán cserélve lett egy Corsa E-re, de azzal több a gond. Tipikus vidéki bácsi autó volt, garázsban tartva, hóban és nagy esőben sehova vele stílusban.
A másik pedig egy Astra F kombi, 16 évesen úgy nézett ki mintha szalonból jött volna, egy bácsikáé volt, aki pakolt bele 16 év alatt egy bő 80 ezer km-t, ha megállt vele valahol, akkor a műszerfal letakarva, de otthon is gondosan be a garázsba, rendszeresen pucolva, takarítva (főleg ahova betapad a szmötyi). Tudjátok, az igazi álomvétel. Nagybátyám egy cipekedős autót keresett, ami "megy amíg megy", hát ez jött össze, ő sem bánik vele rosszul, de ez tényleg kapja a napi használatot (télen-nyáron megy vele, szabad ég alatt tartja, stb), nem is kellett neki több szerintem 2-3 évnél és megjelentek az első rügyek (kerékjáratok, küszöbök meg ezek találkozása, ajtók élei, kőfelverődések mentén), onnan már nem kell sok, hogy úgy nézzen ki, mintha bármelyik pillanatban össze akarna esni. A fő teherviselő elemek még épek, de van olyan karosszéria elem ahol már átszaladna az ujjad ha hozzáérsz. El tudom képzelni milyen lehet az az Astra F amit az első 16 évében nem óvtak még a légyszartól is.
-
bernel
tag
Érdekesség, hogy X évesen vásárolva és Y évig tartva az autót hogyan viszonyulnak egymáshoz a különböző kombinációk költségei.
-
válasz bernel #189886 üzenetére
Wow, ha 20 évig használsz egy autót, az olcsóbb, mint ha 5 évente veszel egy újat! Mind. Blown. Tudod, mi az, ami még ennél is olcsóbb? Néhány évente venni egy 20 éveset, aztán hajtani, amíg működik. Ahogy néztem a vidéki gépparkot, egy fél ország működik ezen az elven. Konkrétan falun minden második ház kertje úgy néz ki, mint egy autóbontó, lerúgott, rendszám nélküli, ‘donornak még jó lesz’ roncsokkal.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
bernel
tag
válasz parandroid #189890 üzenetére
Inkább az a lényeg, hogy túl fiatalt nem érdemes venni, 8-10 év körüli használttal jössz ki legjobban költségek terén.
Az, hogy valaki 20 évesen vesz, és addig hajtja, amíg szétesik, más téma. Nekik nem kell ez a grafikon.
-
Qru
MODERÁTOR
-
prsq
tag
válasz tboldi #189897 üzenetére
És jól hiszik elsőnek.
A 80-as évekbeli csak egy utólagosan szerencsétlenül kijött névegyezés.
A Jazz/Fitből a GD (DSI, 2002-2008) az első generáció.
A 80-as évekbeli Jazz (AA) neve eredetileg City, csak kényszerből nevezték Európában Jazznek, mert a City foglalt volt. (Opel Corsa)
Se műszakilag, se méretben, se az ajtók számában, sehogy sincs köze az első Jazz/Fit-hez.
Az utódja sem a Jazz/Fit, hanem a Logo.Ha valahogy hívni akarod, legyen Jazz AA (a hivatalos is ez), vagy 0. generáció. :-)
https://de.wikipedia.org/wiki/Honda_Jazz
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Fit
https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CityEnnyi erővel a Skoda Superb is a negyedik generációnál tart (NEM!), mert volt a világháború előtt is egy.
[ Szerkesztve ]
-
szimi57
őstag
válasz wanted5 #189877 üzenetére
Sok F Astrát hajtottam a cégnél. Még a régebbi 8 szelepeseket. Tipikus céges autók voltak abban az időben, nem véletlenül. Van rá esély, hogy nem csak motorcsere volt, hanem történt más fejlesztés is. Nagyon nem lehet mellényúlni vele, csak meg kell találni a megfelelő példányt.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Energiaital topic
- Autós kamerák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Renault, Dacia topik
- sziku69: Szólánc.
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Háztartási gépek
- További aktív témák...